Lenne egy pár kérdésem a D3wz rásegitö fütésröl.A hét elején meghibásodott, ma ki szereltem az izzitó stift oldala ki van olvadva áramra nem reagál szóval ez kuka, mitől keletkezhetett ez a hiba?/vezérlö?/ Miért izzitott sok ideig?Budapesten hol lehet kapni beru v. belevaló izzitó gyertyát?
Balu 1-es képén, ahol a középső rész benyúlik a jobb oldaliba, van egy kis beugrás. Na, az alatt az a csavar tartja ott a mágneszelepet egy kisleszorító "lemezzel". elvileg ragasztva van a csavar, tehát belevaló bit, izomból befelé nyom, hogy ne forduljon ki a bit belőle, és kiteker. Nekem simán kijött. Utána a mágnesszelepet csak felfelé kihúzod. Persze előbb le kell venni a kályháról ezt az egész elemet(a tartályost), illetve az égőtérnél a kapillárist ki kell húzni a réz anyából, különben ugye nem fog engedni.
Maga a szelep egyébként egyszerűen kijön? Fejből ha jól emlékszem,akkor egy kis résben van benne, s gondolom felfelé jön ki....Bepattan oda, vagy menetes vagy hogy? ( Inkább kérdezek, mint előbb nekirontok :)
Én szedtem már le. Van rajta egy szűrőszita, meg két gumitömítés. De jobban nem néztem meg. Max kiveszed, adsz neki féktisztítót, vagy lehet a gumitömítésnél megy át. Német fórumkon le is írták a méretét, és kb akkorát lehet is kapni, igaz általban egész tömítéskészlettel. Az anyaga meg talán NBR, de keress rá.
Nagyon örülök a sikerednek!! Látod, jó, hogy rákérdeztem a gumikarikára, meg Balu belinkelt egy képet. Nekem vízcsövek egyébként csak gumik vannak, ha azokat érted, amiken ki-és bejön a víz.
q711, PH03N1xM,
Mágnesszelepet Ti már szereltetek ki, én még azt sose bántottam?
Mert lehet, hogy jó a meglátásod (PH3...)!!!!!!!!!!!, hiszen ha közveltelnül áramot adtam a ventillátornak és a mágnesszelep kábele nem volt felrakva (nem kapott áramot) akkor is jött be alul a benzin, csak éppen kicsit bugyborékolva. Gondolom, ez alaphelyzetben zárva van és mikor áramot kap, akkor kattog, engedi be a benyát. Mikor a kazán leáll, akkor meg már lehet, hogy nem zár rendesen, de még a benzint nyomja be a ventillátor, hiszen az még megy, s hajtja a kis csigájával a benzint befelé.
Amit Balu betett képet, ott a rézanya helyett egy gumidugó van. Na, én azt tettem be fordítva, mert nagyon össze kellett volna nyomni fordítva, gondoltam az úgy nem lesz jó. Így az a pici barna lyuk nekem nagyobb volt. Ezért nem a kapillárisba ment a benya, hanem szépen befolyt az aljába. és így a szita kapilláris csövét is könnyebb volt a helyére tolni... grrrr
Most már csak rendbe kellene tenni a vízcsövet, mert az nagynak látszik a kazánon. Legalábbis az elsónál a bilincset nagyon meg kellett húzni, hogy ne follyon. Viszont sima egyenes meg nem jó, mert ott nincs hely nagyon hajlani. Hol lehet ekkora átmérőben vícsövet kapni, ami hajlított is? Ráadásul Ez egy U alak kellene hogy legyen, mert utána megint hajlik 90°-ot. Vagylehet vhol csináltatni? Mekkora a belső átmérője?
Simán indítottam reggel, nem indul. Közben megnéztem a leirását, mit rakhattam össze rosszul. Hát a kúpos gumit fordítva tettem bele. Most szedhetem majd ki, és vissza fordítva. Azért beindítom a szitás részt kiszedve, hogy jön-e benzin belőle, illetve a stift izzik-e rendesen.
Korai kalyhan nincs gumitomites, amit en csinaltam hasonlo korut ott sem volt, csak a kupos femresz (012986 Fabr. Nr, 1992). A fustolest passzolom, en nem tokeletesen zaro magnesszelepre tippelnek. (esetleg nem a nyomoagon van fent a benzinellatas a visszafolyo helyett?)
Én arra nem bírok rájönni, hogy leállítás után a bw50-em miért füstöl (beindul, melegít, lefúj, megáll, majd a beszívó oldalon füstölög...). Most cseréltem benne szitát (gondoltam simán átfolyik már egy-két kis lukon a benzin és ez ott próbál elégtelenül elégni) , de ugyanaz. Arra tudok csak gondolni, hogy a szita pipája ahova bemegy kis luk, ott nekem egy kúpos rézcsavar van bent (1992/93-as kályha teljes fémtest). Amiket újabbakat látok, ott meg vagy műanyag/fém a kis állvány vagy fém, de mindenhol van egy kis gumigyűrű, amibe a pipa bemegy. Ennél az őskövület bw50-nél (1992 v. 1993) viszont nem tudom, hogy volt-e...Mert a régi kályháról rajzot nem láttam...:(
De az egy süllyesztett fejű csavar volt. Azt hogy lehet levágni úgy, hogy ne sérüljön semmi? A fúróval se sérül. Van Bosch Ti akármi fúrószáram, az úgy viszi, mint a vajat. Előtte volt sima mezei fémfúróm, na az semmit nem ért...
Csavart butasag lefurni, jobb levagni, majd a szivattyutarto karika levetele utan ki lehet venni fogoval, igy nem serul meg veletlenul sem a karika es a kazanhaz sem. A fagyallos/hengerfejes motorbol szarmazo kazannal hianyozott (!) a szivattyu szallito resze, mivel a vizkorben levo kis buborekok megzabaltak, es ez kivulrol nem is latszodott.
Nekiestem. Az egyik cavar simán kijött, de ami alul van, az nem akart. Bele a pont passzoló bit, majd nyomtam befelé nagy erővel, forgatom, és a csavar feje elnyalódik. Ok, fúró elő, és elkezdtem megfúrni. De nem fúrtam le teljesen, mert közben azon filóztam, minek is szedem le. A szénkefe úgyis kívül van. Tehát másik csavar vissza, majd kihajtogattam a motor hátulját, és szépen lehúztam a hátulját. Némi vízkő ment oda, ugyanis az alsó vízcsőtől vhogy bement oda a víz. És nem a kihajtás felől.
Ez fogadott a szénpofás részen:
A pirossal karikázott részen egy uolyan rugónak kellene lennie, mint a túloldalon. Csak letört belőle egy darab vhogy. A maradék meg kevés volt, hogy beakadjon. Így picit hajtottam rajta kifelé, összeraktam, és működik.
Összeraktam a kazánt, bekapcsoltam, és benzinszag lett, de láng nem. Próbáltam még 2*, de akkor se. És most nem állt le, mint amikor a szivattyú rossz volt, hanem szépen ment, és próbálkozott. Utána meleg motornál is próbáltam, de ott már nem tudtam megnézni, hogy most mi van. Igazából ##@#> hideg volt már kinn, és nem volt kedvem tovább foglalkozni vele. Holnap lemegyek, bekapcsolom, ha nem indul, a szita részt megnézem.
Volt javithato szivattyu is, volt ahol a szivattyu totalkaros volt (fagyallo megette). Minden esetben maradt a belso szivattyu, egyezve a gyari megoldassal. Szerszamnal a jo minosegu bitet es extrem esetben csavarfej levagast majd kihajtast ertem (minden esetben kijott a levagott feju csavar megfelelo meretu es minosegu fogoval). A levagashoz en bosch pmf 180-at hasznaltam, mivel mas nem fer oda. Az osszes javitott kalyha azota is problemamentes uzemben van.
Sikerült szert tennem egy komplet Webasto TTC-re. (kályha, öteg, óra, telestart T70)
Most összeraktam próbapadon, de nem akar begyujtani. Láng gombra elindul a ventilátor fullon (mintha szellőztetne), majd elindul a szivattyúja is, de a benzinpumpát nem kezdi el szaggatni. Ezt csinálja 2-3 percig, majd fogja magát, és leáll. Ha a láng gombal kikapcsolom, majd vissza, kezdi előlről. Pumpa vezetékére rámértem, és nem szakadt, de nincs is rajta feszültség, semilyen formában. Mi lehet a baj? Kérlek segítsetek!
És utana javítottad a szivattyút, vagy másikat tettél bele? Végső esetben marad a külső szivattyú. Illetve a megefelő szerszámokkal alatt azt érted, hogy jó minőségő, bele való bitfej, és csavarlazító, vagy kifúrás, és kihajtás/javítás?
Regi BW50 szetkapasaban semmi extra sincs, a szivattyu csavarjai berohadnak, de boven van hely a kulturalt kiszedesre, csak meglfelelo szerszamokkal kell nekiallni. (5-6 regi szemetet csinaltam, a legkorabbi 1992-es volt)