Egyébként én azt hittem majd jan.01-től nem lehet már a buszokon a Volános logó felirat. Ehhez képest nagyon kevés buszról vakarták le, sőt az új logókat sem minden korábbi Volán nyalta fel. Legtöbb esetben minden maradt az eredeti kinézetben. Sőt a legfrankóbbak az új logóval és az összes régi felirattal arculattal ellátott buszok :P
De a ló túloldalára se essenek át, mint a Kapos/DDKK. Ott megkönnyítendő, hogy esetleg nem mindenkinek van a gépén .pdf megnyitására alkalmas program, rengeteg információ beágyazott .pdf-et tartalmaz. Viszont a mobiltelefonom nem hozza be egyáltalán ezeket.
Ami Volán/KK oldalakat szoktam nézegetni, az Alba-Vértes mobilbarát honlapja a legszimpatikusabb. Könnyen megtalálható rajta az, amit keresek, annyi menetrendi információt találok rajta, amennyire szükségem van. És még gyors is, nincs telepakolva mindenféle fölösleges lassantöltődő dizájnelemekkel, mint pl. a Volánbusz mobilnézete.
A Kapos honlapjától eleve lilahajat kapok amiatt, hogy csak a buszállomásokon megtalálható indulási+érkezési jegyzék szerepel menetrendi információként. De ha pl. olyan településről mennék olyan településre, ami nem rendelkezik buszállomással, kb. sz*rnak a fejemre, nézegessem a menetrendek.hu-t. Vagy vegyek menetrendi kötetet. A megye 246 településéhez tartozik 7 buszállomás (Kaposvár, Siófok, Tab, Barcs, Nagyatád, Csurgó, Marcali).
Csak üzenem innen a többi KK-nak is, hogy NE kövesse ezt a példát. Az utast nem érdeklik az alaptőke meg ilyen hasonló dolgok. minek kell azt a főoldalra tenni??
Amíg az utas úgy ismeri, hogy XYZ Volán, addig nem kell átirányítgatni senkit főleg ha az infó a Volán honlapján van.
A másik meg, hogy ne ilyen szomszéd pistike által dizájnolt oldalakat csináltassanak már 2015-ben. OK, hogy nincs lové, de akkor fogjon már össze az összes cég és csináltassanak egy sablont amit mindenki használ.
Van még gond, későn kihelyezett információk, nem naprakész a volán oldal, és ezt nézzük utas szemszögből. Azt nem várom hogy, közösségi oldalon percre pontos infot szolgáltasanak. Pl. Már most főoldalon jelezném(jobban látható) a jegy és bérletek új árát(aloldalon megtalálható).
Jegyautomatát csak apróval vagyok hajlandó etetni. Volt már, hogy BKV-s jegyautomata benyelte a teljes jegyárat az Etelén, a forgalmiban pedig csak a vállvonogatás ment arra, hogy jeleztem a problémát. Benyelné a kártyámat, akkor is hasonló lenne a reakció vajon? Mindenesetre az a párszáz forintnyi apró kisebb érvágás, mint a fizetésem összegét tartalmazó bankkártya...
Ha tehetem, úgy csinálom. Akkor valami oka volt annak, hogy kerek tizest vettem le.
Akkor meg a távolsági járaton fizethettem volna a tízezressel, amin vagy vissza tudott volna adni a sofőr vagy nem. Csak jóval később tudtam meg (de lehet, hogy akkor még nem is lehetett), hogy mindegyik Volánbusz pénztárban van lehetőség távolsági járatra elővételes jegyet venni - persze, ami benne van a rendszerben. Pl. volt úgy, hogy Etelén vettem Kaposos járatra jegyet a Sasaditól egy sulipéntekes napon, ismerősök meg vidéken vették meg a Sasadi-Hévíz retúrt.
A cégjegyzékben úgy látom, hogy az ÉMKK kivételével elsejével lettek átvezetve a szükséges változások.
Egyébként tök jó ez az egységes nevezéktan:
DAKK Dél-alföldi Közlekedési Központ Zártkörűen működő Részvénytársaság (rövid neve: DAKK Zrt.)
Dél-dunántúli Közlekedési Központ Zártkörűen működő Részvénytársaság (rövid neve: Dél-dunántúli Közlekedési Központ Zrt.)
Észak-magyarországi Közlekedési Központ Zártkörűen működő Részvénytársaság (rövid neve: nincs)
ÉNYKK Északnyugat-magyarországi Közlekedési Központ Zártkörűen működő Részvénytársaság (rövid neve: ÉNYKK Zrt.)
KMKK Középkelet-magyarországi Közlekedési Központ Zártkörűen működő Részvénytársaság (rövid neve: KMKK Középkelet-magyarországi Közlekedési Központ Zrt.)
KNYKK Középnyugat-magyarországi Közlekedési Központ Zártkörűen működő Részvénytársaság (rövid neve: KNYKK Zrt.)
Nekem is volt már hisztikriszti jegypénztárossal dolgom. Hajnalban vettem le bankautomatából egy tízezrest. Volánbuszos buszállomás, kötelező elővételes jegy, stb. Pénztárnyitásra odaállítottam, hogy szeretnék egy 370 Ft-os jegyet, hogy a reggeli távolsági járathoz eljussak.
Ő nem pénzváltó.
Jó, de az automata nem fogadja el a tízezrest, a buszon mégannyira sem tudnék ezzel fizetni, apróm meg nincs annyi, hogy fedezze a 370-et.
Belátta, hogy jegy nélkül nem utazhatok, más megoldás nincs, mert a környék összes boltja később nyit. Az összes apróját megkaptam, valami kétezret 10-20-50 forintosokban. A távolsági buszon sofőrbá meg örült az aprónak. Főleg, hogy a 100-200 forintosaimat is beválttattam vele amolyan "tessék rajtam megkönyörülni, hogy legalább a pénztárcámat be tudjam csukni" alapon. Korrekt volt, valami 3-4ezremet beváltotta.
Igen, egyre nehezebb pénzt váltani, ezért illene erre megoldást találni.
Még javában tettem a napi utakat Pécs - Szeged között az ezredforduló környékén, amikor kísérleti jelleggel az akkor még meglévő mohácsi üzem területén már működött a chipkártyás leolvasás a BUSCOM-okon. Akkor morfondíroztunk a sofőrökkel, hogy ha így feljődik a technika, akkor 10 év múlva ki tudja, hogy mi lesz, de valszeg már nem igazán lesz készpénzforgalom a buszokon, vagy csak minimális.
Triesztben történt: parkolóautomatához kellett volna apró. Járókelők felháborodottan (!) utasították vissza a feleségemet, ezt követően bement a boltba, szó nélkül (!) intettek neki, hogy kívül tágasabb, egy étterem pincére kiröhögte (pontosabban hosszan mosolygott), egy másik boltban vásárolt valamit (alibivásárlás volt), 10 euróssal fizetett és kérte, hogy mindent apróban kapjon vissza. Erre alapból kapott egy 5 eurós papírpénzt. A többit, na azt megkapta apróban.
(Csinos, fiatal, kedves feleségem van, szóval nem ez lehetett az ok.)
Makó-Hódmező diákjegy kétszáz ft körül volt, nekem csak kétezresem. Sofőrbá nem tudott visszaadni. Beszaladtam a bérletpénztároshoz, aki tökre kiakadt hogy miért váltatom vele... könyörgöm, kinél váltassam fel ha nem nála??? O.o
Gond akkor van ha zsinórba jönnek 1000-el 2000-el a 40-50 ft-os jegyért.Vagy a 250-ft-ért egymás után többen 1000-el.Logikus a végállomáson majd megoldjuk,csak mire beérkezem már mehetek a következő járatba!Szerencsés esetben az előző napi bevételből még tudok becserélni. Ezek a dolgok tényleg időszakosan jelentkező problémák,ma ilyen napom volt nekem is.Mindenki 1000-es 2000-el fizetett.A dugi pénzemből is kifogytam,mert azért készülünk tartalék saját apróval is...(már aki) Hó végén pedig az apró nem fér el a kasszában.Ilyen világot élünk,ennyi.A lényeg az lenne,hogy konfliktus nélkül megoldódjon a dolog.