Tegnap reggel azt láttam, hogy Illetékes Elvtárs úgy döntött, az Erzsébet-híd környékén decemberig már nem várható fagy/hó, ott himi-humi üzemmódban elkezdték feltakarítani a zöld "vakolat" nagyját. A felső rakpart többi részén még lehet csúszásveszély egy darabig, mert ott maradt a matéria a kerékpárúton.
Hát, fehér gumioldatról még nem hallottam, de az áttetszőnek ki kell bírnia a fagyot. Egy időben naphosszat tekertem hidegben, fagyban, és a bicaj az udvaron állt télen fél napokat. A gumioldaton elváltozást nem láttam, és mikor kellett, működött is.
Sziasztok! Az előbb próbáltam beragasztani egy kerékpár belső gumit, de a tip-top rahasztó és folt nem ragatt össze rendesen a gumi belsővel. Az feltünt, hogy a ragasztó nem áttetsző állagú volt, hanem fehéres szinű. Lehet, hogy tönkrement a tip-top ragasztóm a nagy fagyokban a fűtetlen hideg műhelyembe ahol tartottam? A hideg használhatatlanná teheti a tip-top ragasztót?
Saját tapasztalat akkor ha a megosztott hátsó 1+2 ülés valamelyik része ledöntése megoldható, akkor nálunk a helyzet a következő egy NEM kombi Skoda Octavia II esetén - kényelmesen az Olasz Alpokig:
- az egyes ülés ledöntése - 2 db országúti bicó nyereg és első kerék kiszerelésével, egymás mellé állítva + 4 személy és sok csomag, vagy
- a kettes ülés ledöntése - 3 db országúti bicó nyereg és első kerék kiszerelésével, egymás mellé állítva + 3 személy és sok csomag
A bicók a csomagtartóban lévő rögzítő szemekhez kötve spansettel, a vázakra szivacsos csőhély. Meg sem nyikkannak egész úton.
2004-es Kellys Mobster 597mm, míg a Csepel Woodlands 29" 620 (615?)mm felsőcsövű. Mindkettő 19" vázméret. Plusz a nagyobb kerékhez hosszab láncvilla is jár. Szóval igen, lehet ekkora különbség.
Focus1 kombink van. Egyszer vittünk hátul 3db 29" montit. 2 19" 1db 17" vázzal. A roló lekerült a padlóra, és csak a külsőről kellett levenni a váltót, kormányt is a tetőoszlop és az ajtó miatt. Kis szatyrok még befértek a résekbe de a nagy pakk a hátsó ülésen utazott. Így utaztunk négyen Répáshutáig és senki nem panaszkodott helyhiányra.
De hogy babakocsi, 1 29" monti rekeszelt csomagok + bőrönd utazik velünk, az alap. Néha jön utazóágy is.
Az Octavia infót köszi, akkor nem fogom erőltetni a cserét. Azt gondoltam a literekből, hogy abba már lapátolni lehet a bringákat.
lementem kicsit méricskélni. Az octavia-ban a csomatér nagyrészt 101cm széles. Az ablakok vonalától lefelé egy darabon szélesebb, 109cm. Nekem mindkét váznál, ha a villára állítok egy merőlegest és mérek a hátsó papucsig, 100 és 102cm. Amikor bepróbáltam, akkor is úgy tűnt, ha leszedném a váltót, lehet beférne.
Viszont a haver tuti nem szedte le a váltókat, meg én sem akarom. Ezek szerint a focus 110cm körül kell legyen minimum (vagy kisebbek voltak azok a vázak, de azt nem gondolnám.)
a régi fókusz valami spéci volt. nekem is volt, én nem montit tettem bele, hanem trekkinget. első kerék kivesz, nyereg kivesz. kormány az oldalablakkal parallel, az egyik markolat a háttámla felett kicsit az ottülő füle mellé előrelóg. így a villa van a sarokban. a trekking így kicsit átlósan maradt, de kettő befőrt és köré lehetett pakolni. a monti rövidebb, az jobban el kell férjen.
azóta több autóm volt, de ilyen szuperül egybe sem fért el. az smax egy számmal nagyobb, és kb ugyanúgy fért el benne, a pug5008 is nagyobb, és abban kevésbé fért el.
Igen, végülis emberek milliói elvoltak 25 légzsák, ABS, ESP szervokormány és -fék nélkül. De 2017-et írunk, trices82 pedig biciklzni szeretne! Kevés pénzből, de a meglévő Favoritja nem kényelmes. Ha jól értettem. Átalakítani egy vagyon csak aranyáron, ha a binga értékét nézzük. Minimum kormány, fékkarok, bowdenezés, nyereg ami kell. Jó minőségű alkatrészekből kb. 20ezertől, plusz munkadíj.
Ha csak ezt a pénzt tenné fel egy "új", '90-es évek első felében gyártott CrMo vázas trekkingre, már sokkal jobb kedvvel indulna a nagyvilágnak. Tange csőszett, 200GS vagy Exage ezek ma már (még) szinte filérekért elérhető dolgok. Pozicionált váltás, kazettás agy, duplafalú felnik, esőben is jól fogó fékek, túlméretes koránycsapágy, ballonos gumik - én egy percig nem marasztalnám a Favorit mellett. Természetesen arra is költhet hogy csinosítsa (kopó alkatrészek állapotát vásárlás előtt alaposan ellenőrizve), de azt a pénzt nem látom lyukas vödörbe öntött víznek.
Régebben egy havernál láttam kombi ford focus-ba 3 bringát berakni, 3 db 26os merevfarú mtb-t. Kivette a kerekeket és keresztbe az üres csomagtartóba a hátsó ülésnek támasztva bepakolta a vázakat, "egy sima, egy fordított" módon. Még csomagoknak is maradt hely.
Most én ezt megpróbáltam leutánozni. Nem ment. Az rendben, hogy a zasszony trekkingje nem férne be, még az is O.K., hogy a 29es mtb-m nem fér be, de hogy a fitnesz bringa váza sem fér be keresztben, az már érdekes. Amibe próbáltam, az skoda octavia, nem focus. Ez az mostani octavia és amibe láttam bepakolni az 5 éve volt, akkori focus-ba.
Ennyivel kisebb lenne az octavia? Vagy ennyivel kisebb egy 26-os váz? (átlagos termetűek, nem hiszem, hogy nagyon kis vázak lettek volna).
Ki szállít így kombiban bringát? (úgy értem nem egyben, a hátsó üléseket ledöntve, mint én egyébként)
Azt most hagyjuk, hogy vegyek bringatartót stb. Van, de Zeg-Miskolc viszonylatban nem akarom hallgatni a tetőn végig a fütyülést, azt meg utálom, hogy az mtb kilóg a vonóhorgos tartóról oldalra és a városban is hozzáférnek lámpánál stb. Arról nem is beszélve, hogy kajálni meg megpihenni megállva sem lehet a kocsit otthagyni. Szóval arra keresek megoldást, hogy az autón belül vigyek legalább 1 bringát, de családdal, tehát a hátsó ülések is kellenek.
Ha nem dicsekedni akarsz vele, hanem használni, egyáltalán nem olyan rossz a Maraton/Favorit. Könnyebbek egy mai olcsó trekkingnél, modern nyereggel kényelmesek és a frikciós váltó igazából jól működik, csak nem nagyon gyorsan.
A Favorit biciklinek akkora a nimbusza, mint egy 105-ös Skodának. Szerintem.
El kell adni, csak ha nem képvisel eszmei értéket. Az érte kapott pénz plusz a felújításra szánt keretből már kijön egy öregecske trekking kecske, Shimano pozicionált váltókkal. No az már egy erős ugrás a jövőbe.
> keveset megyek, de szeretnék többet ... és persze jó lenne egyenes kormány
Ezek ellentmondó igények. Egyenes kormányon egyféle fogás/póz van, így a hátad hamar vétót emelhet a továbbhaladás ellen. Koskormányon tudsz fogást váltogatni, különösen a fékváltó karosokon, ahol az a rész is megnagyobbított, beburkolt és kvázi a kormány részeként rátámaszkodható.
Csepel Marathon tulajként mondom, hogy szerintem nem érte meg régiséget tuningolni: a munkadíjak relatíve magasak, ha nem magad építed, illetve egy új alkatrész miatt gyakran másikat is cserélned kell.
Harmadrészt az "átkos rendszerben" eléggé durva osztású volt a vázméret gyártás, pl. a Csepel egyetlen Marathon méretet gyártott 160-200cm közti felnőtteknek... Ha nem tökéletes neked a Favoritod vázmérete, akkor inkább felejtős, csak szenvedés lesz többet tekerni vele. A jó magyar utak mellett első villa teleszkópos bicaj használata megfontolandó, de a régi 1" nyak méretű vázakba való telót ritkán találni.
Elvileg a Favorit eladható, mert márkásabb, van nimbusza. Ha a gyári papírok is megvannak hozzá, akkor tuti. (A "vízvezeték cső" vázú Marathonomra 22eFt modernizálás ráköltése után mondták, hogy papírokkal 15-20e-ért lenne eladható...)