A külső és belső átmérője egyezik, a szelessége 2mm-rel keskenyebb lesz. Lényeg szerintem , hogy az olaj furat ott legyen ahol kell. Majd jelzem beépítés után , hogy milyen lett. Most annyira kopott, hogy tizedeket lóg a főtengely ha beleteszem, a csapágy pedig ki van kopva bronz részig és be van marva. Attól csak jobb lehet mint volt. Szerencsére a főtengely nincs bemaródva.
Nem lesz gondod azzal a fekkel. Nem kell mindig gyari megvenni mert nem mindig annyival jobb minoseg. Igen kin en mar csak itt fogok megoszulni. Majd agusztusban leszek otthon.
Igen hidegen kékes füst jött belőle nagy fordulaton meg fekete, de most már mind1 is, mert meg lett a hiba fuldoklott az üzemanyagban.
A tankban lévő csövek teljesen halottak voltak kemény 3 évet bírtak csak ki, most kicseréltem az összeset még a külsőket is új Gates márkájúra remélem ezek jobban fogják bírni...viszont a hiba megszűnt teli tank esetén is normálisan megy.
Ha jól diagnosztizálom a hibát, akkor megúsztam volna a henger levételt és a tömítés cserét, na de ez van.
1290FtGyújtógyertya ARCTIC CAT 454 CR8E S&T [CR8E]Fehér dobozos NGK japán gyártmányú gyújtógyertya ARCTIC CAT 454 Motor cm3 454 Henger szám 1 Gyártási év 1996 - 1997 NGK típus CR8E NGK kód 1275 Hézag adat mm 0.7 atv Prémium szervizek által elismert a fehér dobozos S&T CR8E. Eredeti japán, hibátlan NGK termék, S&T Motors Genuine Parts csomagolásban. A dél-koreai S&T Motors extrém nagy mennyiségben vásárolja a japán NGK CR8E gyertyát, közvetlenül értékesíti EU képviselőin keresztül, ezért gyári áron juthatsz hozzá tőlünk
Na várj, te anno kékes füstről beszéltél, nem feketéről.
A kettő külön problémára utal, ha meg nem volt pontos a diagnózis, akkor a javítás is félremegy.
A leóknak, amik már elég korosak egyébként is annyi hibája jön elő idővel, hogy szerintem nem érdemes lassan foglalkozni velük. Van gond velük.
Az árukat meg éppen nézem, és kész vicc kategóriát képviselnek, anno 8 éve is ennyiért vettem, mint amennyiért most árulják őket megkíméltem, szervizelve szöveggel. Vicc.
Leszívtam a tankot negyedéig azonnal indul és megy normálisan legalább holnap tudok menni vele, ameddig nem találok normális csövet ami nem csak 1-2 évet bír ki...rohadjon meg jól megszívatott ez, levettem a hengert meg vehettem új tömítést alá bassza meg.
Hát ez hihetetlen hogy szívat ez motor vagy mi a fene...
Teletankoltam és megint ugyanaz a baja nincs alapjárat befullad alig bírtam hazajönni vele folyamatosan húzkodtam a gázkart így tudtam hazadöcögni nagy nehezen. Feketén füstöl.
Mi a fene baja lehet attól, hogy tele tankolom??
Ezzel bebizonyosodott, hogy se nem a benzin minősége, se nem a szelephézag, se nem a dugó, se semmi más egyéb baja van, hanem valami üzemanyagellátás, na de ilyet hogy teletankolom és nem jó??
Mi lehet a baja szerintetek? Tankba lévő csövek? Le fogom szívni a fél tankot és kipróbálom.
Ezt miert hiszed? Miert nem nezted meg mikor szetszedted. Lehet h megint kosz kerult bele es azert nem jo ujra. Senem josok senem latnokok nem vagyunk. Ujra megnezed es kideul h mi is a gond.
Megint fuldoklik a 125 leom. Karbi most lett kitakarítva, utána jo is volt, de most megint elkezdte a hülyeségét. Huzok egy kis gázt, és fuldoklik. Ha a membrán kilukad csinálhat ilyet?
Tőlem kérdezed? Fogalmam sincsen, de ha kéken nyomja magából a füstöt, az olaj.
Nem a benzin a gondod, ha a hengered nem hordóra kopott )márpedig nem, mert akkor alapból füstölnie kellene), akkor vagy hengerfej szelepszár szim gondod van, vagy a gyűrűknél van a hiba.
Nem tudom, te szedted szét, gondolom ellenőrizted.
Olajat nem hord vissza a karter a szürőházba? Mert ha azt benyeli, attól biza füstölhet újfent...
En szerelo vagyok meg karosszerialalatos is de en inkabb nem alnek neki. Mert berakni egy blokot egy dolog egy vad idegen vazba. Csak h az utana ugy is aljon h kell egyenes futes meglegyen a ket kerek parhozamos legyen es sikban is jo legyen. Na az nehez lesz. Az elektromos dolog a legkonnyebb ezek kozul az semmi. Ez sajnos nem lego h kontabilis minden mindenel.
Semmi sem lehetetlen csak kerdes mennyire vagy ugyes . Pl a ket elektromos rendszer hazzasitasa. Vagy h a blokfelfogatas jo legyen. Utana mar csak par par aprosagvan mind a fek es rugok megcsinala. Es kesz is.
Gáz adásra fuldoklik a 125-ős leom. Levegőszűrőt kipucoltam, benzint a karbibol leengedtem, de az tiszta volt. Ha fel bírja venni a fordulatot, akkor szépen megy, semmi gondja. Mi lehet a hiba?
Szia Szere ! Az eladó kérdezi amikoris direktszűrőt (sportlégszűrőt) szeretnék venni . Jó lenne tudni az adatot. Megköszönném ha tudnál segíteni mit mondjak az eladónak.
Sikerült is a telókat kicsavartam még a kerék is bent maradt és szépen lejött a henger. Hát a szelepek jók, viszont a henger falon van egy pici meghúzás, megpróbálom lefotózni ha sikerül felrakom ide, de a körmöm megakad benne. Okozhat ez a meghúzás ilyesfajta olajfogyasztást? Ha húzom neki iszonyat füstölt kéken.
Remélem igazad lesz és szelepszár szimering, nem szeretném eldobni a gépet a henger miatt.
Igen le. De ugy sem egyeru. Telokat lekell szerelni es a kereket is kikell venni akkor lelehet bilenteni annyira a blokot h lejon a henger. Olajat nem eszi? Mert ha csak inditasnal fustol keken akkor inkabb szelepszarszimering mind henger.
Nem lesz ebben a meretben utangyartott. Vagy vekonyabb vagy vastagabb van csak. Egu motornal regen ilyen javitonak mondott szet de semmit nem er. Italmondo nal talan van valami.
Kérdezni szeretném, hogy tudja-e valaki a Leonardo 125 4t dugattyú gyűrű adatait 56,4mm Átmérő szélesség vastagság, a kompresszíö és olajlehúzó is érdekelne? Esetleg honnan lenne érdemes venni.
Nekem érezhetően sokat hozott a Multivar, viszont az enyémbe 35 körül volt a szet, ha jól emlékszek 60-at viszont szerintem sem ér.
Én viszont megszívtam szétkaptam a karbit semmi baja, gyertyát is néztem. Csak gázhúzásra indul és füstöl mint a szemét kéken sanszos, hogy az olajlehúzó gyűrű megadta magát.
Hát nem bírt sokat ez a 180-as malossi szett jó ha elmentem vele 3e km-t. :(
Most gondolkodok, hogy hagyjam az egészet a fenébe és kivonatom eladom alkatrésznek, vagy szét húzzam és megnézzem vajon mi is lehet a gond.
Igazából kár lenne a hajtás miatt mert ott is szinte új minden.
Enyém 300as, malossi végáttétel van benne, elég jól gyorsul, de lehet hogy kellene hozzá a multivar és akkor vissza térne a gyorsulás. csak hát ugye 60 ezres mutatvány :)
Nekem 180-as malossi henger van rajta+multivar+gyorsítós karbi.
Vettem hozzá polini végáttételt, de kb használhatatlan lett tőle annyira hosszú, hogy mire felgyorsult lement a nap...szóval ott figyel a fiókba.
Viszont a malossi ha jól emlékszem nincs olyan hosszú mint a polini az talán jó lesz, de a gyorsulást mindenképp bukod.
Ma engem viszont majdnem cserben hagyott a benzinkútról alig tudtam haza jönni még jó hogy közel lakom..
A következő a tünet: Megtankoltam akartam beindítani és csak nagy gázhúzásra volt hajlandó elngedtem azonnal le is állt teljesen eltűnt az alapjáratom menet közbe is ahogy elengedem a gázkart bőg a motor hogy nincs alapjárat le is fullad ha nem húzom neki.
Szerintetek mi lehet a gond? Első körbe majd a karbit szedem szét én membránra gyanakodok, remélem nem valami komolyabb baja lesz.
Most vissza gondolva teljesen igazad van mert a görgők teljesen kint vannak végsebbeségnèl. Bocsi én kérdeztem hülyeséget. Csak ami bosszant a dologban hogy eddig 130 körül ment és vettem egy 18% al hosszabb végáttételt és csak 10 km/h val tud többet sok ezer forintért. Na mindegy ez van
Alapvetően rosszul ismered a variomatik működését.
A görgők nem befolyásolják a végsebességet, ugyanis már jóval korábban és alacsonyabb rpm-nél kirepülnek, ez a leónál valahol 30-60-70km/h-ig megtörténik, onnantól kezdve már csak a fordulatszám szabályozza a sebességet. Tehát a végsebességed (ami 140 és teljesen jó érték) a variátoraid és szíjad, valamint a motorod fordulatszám maximumának a függvénye.
Sziasztok. Erre én is kivàncsi lennék, nekem is kellene egy kis erő, most 300 as henger van rajta meg egy malossi hosszabb végáttétel. Sokkal jobb lett de lomha meg 140 nél többet nem tud ott úgy érzem elfogy az erő mert nem bír teljesen kipörögni. Elszàmoltam a végáttételt a ccm hez képest nem növeltem annyival a hengerürtartalmat mint az áttételt, most én is a görgövel akarok probálkozni.
Igen. Kipufogó le, teleszkóp szint úgy, aztán veszed le az anyát, aztán le jön az alu öntvény, ami a telot tartja, és aztán a kerék. Ja, és a fék nyerget is le kell venned.
Le kell venned hozzá a kipufogot is, mert másképp nem jön ki. Aztán vedd le azt az anyát, amit látsz, és le kell huznod a tengelyröl, ami a kuplungbol jön ki.
Valaki tudja hogy kell kivenni a hátsó kereket(250-es leo).
Mert csak egy anyát látok az egyik oldalon,a másikon oldalon pedig a kuplungot,de az sincs egy síkban a kerék tengelyével?És kotyog a hátsó kerekem,gondolom rossz a csapágy.
Hidegen nincs alapjárat rendesen vagy ingadozik hol felmegy hol le!? mi okozhatja? szivató? szelephézag helytelen beállítása? esetleg karbiban valami probléma? Amint bemelegszik gyönyörűen indul, semmi gond vele! előre is köszönöm a válaszokat!
Apropó esetleg ha valaki megosztaná velem a szelephézag pontos adatait nagyon hálás lennék!
Aprilia Leonardo 150, Rotax blokk, hideg és állás utáni indítással küzdök én is. Megvettem a fórumban korábban gaborcz ill. Tyson999 által leírt 12V Fuel Pump Petrol Diesel Low Pressure Universal Inline Electric Pump HEP-02A-ot.
A beszerelésben szeretnék segítséget kérni. Hová kell/lehet pontosan helyezni az üzemanyag pumpát a motoron, hogyan, mihez kell rögzíteni a benzinpumpát, melyik csőbe pontosan, hol található a cső, aminek az útjába bele kell kötni a pumpát, vágni/toldani kell-e a benzin csövet, fixálni hogyan a pumpát, stb. Az elektromos bekötés is érdekelne részletesen: pontosan hová kell/érdemes bekötni a pumpa elektromos kábelét, kell-e plusz vezeték, vagy a meglévő felhasználása a célszerű, a pumpán lévő csatlakozót célszerű használni, vagy levágni azt és toldani, stb. Hogy a legegyszerűbb és legcélszerűbb. Gondolom aki már túl van ezen, annak ez gyerekjáték.
Felesleges racing olajat használni, az verseny körülményekhez van fejlesztve, magas fordulatszámon járó motorhoz. Sima normál robogónak bőven elég a scooter olaj.
Ami a változó lehet itt, hogy full szintetikus olajat raksz-e bele, vagy fél szintetikust vagy ásványit. Nekem anno azt mondták, hogy full szintetikusat rakjak bele mindig, mert akkor jó lesz. :-) Tudományosan nem tudom alátámasztani az érvelést, de rosszat nem tett, az biztos. :-)
Ez igy nem kivitelezheto h neten megmondjak neked mert barhol lehet zarlat az elektromos rendszerbe a gyujtas megszunesehez vezet. Szetkell boritani a motort es vegignezni mindent.
Sziaztok!olyan kérdésem lenne illetve olyan jelenség van a leonàrdomon h esőben nem tudom használni mivel valahol bemegy a viz.olyat. csinál hogy elindulok esőben vagy eső után megyek kb 200m és megáll illetve a kipufogó néha beszuszok nem durog más hangot ad ki.ha megált várok kb 2percet és ujra tudok vele menni de 200m és megint megál ezt csinàlja egyfolytában esős időben probáltam átnézni gyujtáskábelt joban leszigetelni de nem tudok rájöni mi lehet.hogy ez aprilia betegség ??várom válaszát aki már küszködött ilyen problémával és rájött.köszönöm
De a masik tud valaki segiteni, hogy a 300ason milyen típusú karbi van, és hol tudnék újat viszonylag normalis aron beszerezni. Mert minden új már szinte de az alapjárat nem tökéletes még mindig 😵
Te most milyer relere gondolsz? Mert csak indexrele van a gyujtaskapcsolonal. Azt kedhez valo kell es ennyi. Meg minek azt ledesiteni hergelni akarod a rendoroket?
Tudnátok abban segíteni, hogy: az index izzókat, meg a hátsó világítást illetve a féklámpát ledesre akarom cserélni, akkor milyen relét kell beszereznem, hogy jó legyen a világítás? Csak a gyújtás kapcsolónál van relé??
Papírokra arra gondoltam hogy külföldi okmányos, vagy már egyszer valaki honosította/regisztációs adó stb/ és már regisztrált forgalomból kivont vagy ideiglenesen kivont!
Miaz h van papirja meg magyar rendszema is. Csak egy gond van vele stockholmban parkirozik 😀 mar 4 eve. Most hirdetem eladasra ugy ahogy van itt svedben.
Felkerekedtem ma hogy görgőt illetve szíjat vásároljak! Minden valamirevaló weboldalt megnéztem a görgő 20*12*14 remélem jól tudom ez a gyári 3-4500 között van. Eddig szép és jó de a szíj.....
23*872 ha jól tudom... /ha nem javítsatok/ mindenhol athen gates 17.000-tól indul majd mitadisten unix: gates 8500 athena 7500 vityma vagy micsoda 3400Ft
Kérdés a következő ki mennyiért vásárol-t illetve hogy ez a vityma vagy mi ez micsoda illetve miért ilyen olcsó?? előre is köszi! Ha valakinek amúgy szíj kell tudok segíteni a kedvezményben és ekörüli áron megveszi az alkatrészt hozzá illetve szinte mindenre van pl indexbúra 500ft.....
Ja, umugy 125 a paripa. Az mitöl van, hogy a kipufónak egy bizonyos fordulatnál hörgö hangja van. íPörgéskor is, és motor féknél is. e csak egy bizonyos fordulatnál.
Legszurobeazik. A legszuro es kaszni kozott megvan az osszekotogumicso? Mert ha nincsen es vagy szakadt az a gond. Igaz csak akkor ha 125 vagy 150 leo.a masig gond ezekel a gyujtokabel es pipa vagy kombinacioja.
Való szinü, hogy hamar kiszárad, és azért megy ujra. De az a furcsa, hogy az enyém nem áll meg esöben, csak ha huzok egy kis gázt, akkor fuldoklik. Alapjáraton szépen müködik, csk a gázadásra fulad.
Na ennek a jelenségnek én is kiváncsi lennék a forrására. Erre még nem jöttem rá. Kis esöben semmi baja, de már egy kicsit jobban esik, akkor makrancos az enyém is. Ugy hogy esöben hanyagolom a kicsikét.
Tegnap megint megszívatott. Eső után nekiindultam egy kis bevásárló körnek. Az első boltig ment minden simán (kb. 1 km). A másodikig nem jutottam el. kb. 1km után 60-ról szépen leállt. Eltoltam a boltig, bementen vásárolni, kijöttem indítottam, meginbt ment. Felületem mentem 300 métert megint menet közben leállt. Után toltam 20 méter felületem hazahozott. A kapunál mikor alapjáraton ment akkor megint leállt. Betoltam a helyére. Ma beindítottam, mint a doxa. Egyszerűen nem értem. Valakinek nincs valami ötlete, hogy merre keresgéljek?
Az olajat le kell engedni hiszen kiveszed a vízpumpát ami a vízteret elválasztja az olajtól. Ugye az egyik fele a víztérben van az forgatja a vizet a meghajtó fogaskerék pedig olajban fut. Üdv
Illetve még egy kérdés! olajcserénél a 250st-be milyen olajat ajánlotok?? visszaolvastam van 5w-40, van aki 10w-40 és van aki 10w-60 at ajánl hozzá! Gondoltam megkérdezem mert látom van itt egy két guru!
Hétvégén szétjön kiváncsi leszek mi a gond, de alattam/155kg/ teljesen jól megy! nincs nyoma gyengeségnek vagy erőtlenségnek! De ha kicsit elkezdem forgatni a csattogó hang is abbamarad! Csak és kizárólag alapjáraton van hangja! Bár találtam egy videót a témában ott a csattogás a nem elég feszesre húzott szíj okozta! köszönöm az eddigi segítségeket az eredményről beszámolok! :D
Na a probléma még nincs feltárva de a csattogó fémes hang miután lebontottam a burkolatot kiderült hogy a szíjtól jön! Esetleg valami ötlet hogy mi okozhatja?? Illetve én mint hozzá nem értő, belekezdjek vagy mindenképp szerelő? előre is köszönöm a válaszokat!
Alapjáraton csapkod, illetve leállításnál egy nagyot csap! erejével semmi gond! húz egyenletesen szépen gyorsul! ha enged felrakni holnap rakok fel videót is!
De amúgy imádni való kis gépezet!................ :D
Válaszom a kérdésedre, hogy nem normális, közel sem.
Változhat kicsit a hangja, de az, hogy a motorból kopogó hang jön bizonyos fordulaton, az nagyon nincsen rendben.
Ki kellene deríteni, hogy ez honnan is jön pontosan, vedd le a variátort, szíjat és indítsd be a motort, kiderül, hogy ahjatás, avagy a blokk okozza a gondot. Ha a blokk, akkor fülelni kell, de a bontás akkor is valószínű.
Leo 250 st Dugó,tömités,olaj,görgő csere után míg a dugattyú teljesen ˙( bokopik) normális a kicsit csattogó hang még a bejáratás alatt? vagy nem szabad hogy hangja legyen! ha kell csatolok videót!
Előre is köszönöm a segítséget csak sajnos..... kicsit suta vagyok hozzá!
1 év állás után beindítottam a mocit sjanos nagyon alacsony az alapjárat szinte majd meg áll és lenn a kuplungnál ilyen csattanó hangot lehet hallani! Ha viszont kicsit meghúzom a gázkart elmúlik a csattogó hang normál alapjáraton!
A kérdésem az lenne mi okozhatja ezt a zajt! előre is köszönöm a válaszokat! üdv
SR 250-es leonardom van. Szeretnék felrakni rá egy plexit, közepes méretűt, ami a visszapillantók tetejéig ér. Sajnos amikor fel akartam tenni akkor döbbentem rá, hogy kellene egy plexitartó idom is alája. Sajnos a neten csak 125-150 esre találtam, és annak a felfogatása a motorra más, ahogy a képeket néztem.
Ha esetleg volna valakinek 250-esre való és megválna tőle, az kérem jelezze.
Köszönöm szépen KINTER1979-nek az infót. Le szereltem a karbit és kitakarítottam. Vissza raktam, be állítottam az alapjáratot és a levegőt. Azóta pöc-röff.
Tanácsot szeretnék kérni töletek. 125 leomnak egy bizonyos fordolatnál torok hangja van. Induláskor is, és ha vissza engedem a gázt, akkor is. Amugy rendesen teszi a dolgát, dinamikusan pőrög. Lehet ez a szelephézag hibája?
Szelephézag, fals levegőt szívó üzemanyagrendszer, a tankban elporladt csövek, rossz karburátor és szívató beállítás, elgyengült benzinpumpa, kiverődött és felragadó tűszelep, gyertyahiba, szétkopott motor, sorolhatnám még egy darabig, de ennyi jutott most eszembe. Mióta az enyémet kipucoltam, összeraktam, azóta csak megy és megy és megy hiba nélkül télen-nyáron. Bár kéne már egy új akku, de ez egy másik kérdés.
A hétvégén újra próbálkoztam és ismét minden simán megy. Pöcc-röff indul és megy ajogy kell. Szerintem a hideg kombó eső kavart be valamit. Ha lesz meleg kombó eső akkor ki tudom zárni az egyiket és akkor könnyebb lesz kideríteni, hogy merre tovább. :)
Köszönöm szépen a helyre igazitást és elnézést kérek azoktól akiket meg bántottam! Akkor kezdjük előről. Szevasztok! A segitségeteket szeretném kérni! Van egy 1996-os Aprilia Leonardom ami 125cm2-es. Hidegen a motor nehezen indul be. Sokáig kell indítózni, hogy be röffenjen. Melegen semmi gond, de mihelyt le hűl ismét nehezen indul. Ha volt valakinek ilyen problémája. legyen szives árulja el, hogy mi módon küszöbölte ki ezt a betegséget? Előre is köszönöm a segítséget! T: Miklós
2 hete vettem egy 150-es Leo-t és eddig ugyan csak párszor mentem vele, de mindig pöccre indult. Most a nagy hidegben el kellett volna jutnom vele a városba és nehezen indult be (kb. 3-4-ik próbálkozásra) és menet közben is leállt párszor. úgyhogy végül hazagurultam és letettem. Tegnap kipróbáltam egy tanácsot, hogy meghúztam a gázkart indítás előtt és utána indítóztam. Másodikra bepöccent, hagytam járni melegedni de kb. 1 perc után szépen leállt magától. Ez most ilyen "nem szeretem a hideget mert Leo vagyok" probléma vagy valami másnak az előjele?
Köszi a figyelmeztetést! Ez a példány jelenleg rendben van, szeretném is ha sokáig így maradna. Ezért kérdem hogy mire kell figyelni és mit mire mikor illik cserélni benne.
Nem szeretnék gonosz lenni, de ha szerelővé akarod átképezni a párod, akkor a legjobb motort találtad neki :-)
Itt a fórumon a keresőt használva majd minden problémájával bőven foglalkoztunk, a Rotax blokkok különösen érzékenyek, sokuk már 20 éves és a törődés nem jellemző a járműparkra.
Ha elkezdődik a nem indul-folyik az olaj-nem megy jól-ledadog és társai mizéria, akkor bizony tessék jól dönteni és a pénztárcát kinyitni. Szerelő meg alig, aki ért hozzá és nem hajt el rögtön.
Az a biztos hogy a fiatalember a MAMI-ban végzett (ezzel persze nem az iskolát akartam minősíteni) és mint megtudtam ott nem tekintik motornak a robogót! És így nagy valószínűséggel ő ezt egy kis gyakorlásnak tekintette,hisz ilyet még úgysem szerelt. Szétszedte elég jól mert cserélt benne vezm. láncot is, akkor elvileg a tömítéseket is,vagy legalábbis én megrendeltem és elvittem neki mindent amit kért! De ami biztos hogy még a mai napig is csöpög innen onnan az olaj a vasból! Tegnap pl a feszítő csavarja mellett gyöngyözött az olaj, most már nem hisz még egy felet tudtunk tekerni rajta és így az alu tömítés csak fogott valamit! Viszont most meg a generátor tömítés alsó csavarjánál látom megcsöppenni pedig még a tömítésre tettünk egy kis pasztát is hogy biztos legyen! Nem jött be!
Na meg ez a nem akar 80 fölé menni ez az ami idegesítő! Csak kérdezem mint laikus hogy az üzemanyag nem befolyásolhatja ezt? Most 100-as van benne, mert a nagyba is azt raktam és marat egy jó pár liter!
Hat h vezerlest leelenorizek ahoz altalaban soha nem kell blokot bontani. Mindig vannak pontok ahol lehet ellenorizni. Koztudottan szereti torni a leo a himbat. De az mindig valami kovetkezmeny. Pl amit irtam h kikopot a szelepvezeto. Vagy rossz szelephezag. Vagy tonkre ment a gorgo a himban.
Azért bontott meg sok mindent mert megnézte a szelepek állapotát is, meg a dugattyút is! Mert arra gyanakodott hogy átugrott a vezérlés és ezért tört el a himba! De azok jók voltak így csak a törött himbát cserélte, de azóta nem valami menes a gép!
Annyi minden lehet h csak na. Szoval igy nem tudni elsore. De en elsonek a variatort neznem meg. Himba cserehez igazabol meg a hengerfejet sem kell levenni. De igazabol en leszoktam venni mivel himba nem torik csak ugy annak oka van mindig. Pl tul nagy a logasa van a szelepnek a vezetoben.
Lenne egy kis gondom megint! Annó szelephimbát kellett cserélni a 125-ös leóban!Ezért a műveletért hogy miért miért nem a szerelőm szinte teljesen szétszedte a vasat! Addig csavart 110-et is! De mostanában nem akar az istenért sem 80 felé menni!
Mi lehet a gond így látatlanban? A karbi ki lett takarítva,gyárira visszaállítva minden!
hüüü ha. Ez nem az a fajta blokk, mint az enyém. Ezt sajnos még nem szereltem. Valszeg a másik oldalrol tudod ki venni, ha leveszed a variátor burkolatot.
Csak a jobb oldalát kell leszedni, és a kipufogot. Ha levetted a jobb oldalát, meg látod a vizpumpát is. Egy fehéres müanyag fogaskerék hajtja meg. A fogaskereket csak le kell pattintani, de vigyázz, mert a stift, ami rögziti, az ki szokott esni a helyéröl, és be esik a blokkba. Mielött lepattintod, a blokk alján lévö olaj átereszeket tömisd el valami rongyal.
Már elmondtam, hogy a karbi benzinház, ha szinte üres a 2/3- áig, az alapjárati rendszer annyira alul van, hogy úgy is indul a motor. Az más kérdés, hogy beindulás után nem tudod felpörgetni, mert a főfúkán nem kap eleget és lefullad. (ahogyan gázt adsz. ) Azt is írtam, ha megoldódott a gond örülök neki. Az elektromos AC jobb megoldás mint a gyári, ez is igaz.
Ha motoroztál vele gond nélkül és leállsz, akkor a karbinak tele kell lennie. Az utána történő indítás az nem AC
kérdése. Azért mondtam, hogy nézz szét. De, ha neked így jó, akkor nekem is!
Mégis bevált...Álásában NEM folyik belőle! NEM csöpög! (igen tudom,hogy a meleg motorra rácseppenő elpárologhat stb) hidd el ezt is néztem....por száraz a karbi(mármint kívül) Sehol soha semmi benzinszag! Nyélen 4 liter amit megevett eddig max 100-on, szoval ezt se mondanám kirívónak...Összes cső átnézve, cserélve(mivel vázig le volt csupaszítva......) Én csak a gyári vákumos benzinpumpára tudnék még gyanakodni, hogy ott a membránnál valahol lelevegősödik a rendszer....
(Anno a Hexagonommal szívtam ugyanezt,hasonló volt a rendszere)
Mivel ha beindítom a motort, gyönyörűen tolja a naftát, viszont indítózáskor nem jön elég....
Én se értem a miértjét,mert minden logikának ellent mond, de azóta bármikor pöccre indul:)
logikát már 1 hónapja nem keresek benene, azon már túl vagyok:D Azóta csak a megoldást kerestem.
Most kapott egy új szíjat, mert a gyári Yamaha szíj volt benne, és őőőőőőőő.....41.000 km-er után hát nem valami fényesen nézett ki:) Előző tulajoról inkább nem nyilatkoznék:)
Én örülök, ha megoldódnak problémák a sorstárs Leo tulajdonosoknak. Bármilyen dolog, ami segít jó! De! Nem értem, ha egy Leo jól megy és nincs működés közben üza. ellátási gondja, hogyan lehet indításkor benzin hiánya a karbinak? Ugyanis, leállításkor a karbi szinten kell, hogy legyen benzinnel. Mivel az alapjárati benzinellátás a karbi alsó pontján van, ezért érthetetlen, hogy ez AC probléma lenne.
Leteszteltem olyat, hogy hoszabb állás után a karbiból leengedtem (egy pohárba) a fele benzin mennyiségét és láss csodát egy pöccre indult. Logikailag tehát az indítást nem segítheti az elektromos AC. Ott valami más probléma van. Kifolyik a benzin valahol a karbiból. Az viszont, akkor nem csak álláskor folyik, hanem mindig.
Bal oldalon a sisaktartó és az idom között szépen elfér.
Aksi dobozába tettem egy nyomógombot, ha kell 5ms nyomi nyomi:) és pöcc röff:) Nem kötöttem direktre, mer amúgy meg tökéletesen működik, és simán csak a benzincső elvág, és rádug.
Sziasztok tudnátok segíteni nekem mint régi Leonárdósnak.
Most Beverlym van és az lenne a kérdésem hogy a variátort meddig érdemes hézagolni?
Gyárilag csak egy vastag alátét van a nyomó lap alatt most alátettem 3 tizedet kicsit változott a karakterisztikája mintha könyebben indulna vagy ennek csak anyi jelentősége van hogy a szíj hol helyezkedik el?
Nálam ugyan az a szenvedés a több napi állás utáni inditás. Raktam bele énis visszacsapot a benzincsöbe.(semmi javulás) több napi állás után 15-20mp inditozás után indul Visszacsaponál szétszedem még benzin szag sincs. Ha feltöltöm benzinnel és ugy inditom az elsö forditásnál indul.
Ird le légyszives -milyen AC t tettél bele? -állandoan üzemel vagy csak az elsö inditáskor segitesz rá?
No alljuk meg egy kicsit. Eloszor is az h tulfolyik a benzin a karbibol az nem biztos h uszoszint hiba. Mivel ilyen hibba tobb tenyezotol is lehet. Pl tonkrement a tuszelep vagy a haztomitese. Ragad a tengelyen az uszo kossz miat. Belerohatd a benzin a karbiba. Szervizmanualt tolsel le abban benne van mert fejbol nem megy nekem sem . Regen tudtam de ma mar nem.
Mivel en nem tudom h csinaltad meg barmi lehet. En ilyenkor ha hengerfej gond van akkor min egy sikolas. De en ennel tobbet szoktam . Meg nem art nyomatekkulcsal lehuzni nem csak ugy kezzel. Benzinszintet ellenorizni. Tapszivatyut ellenorizni. De lehet neked is bekell ruhazni egy elektromos szivatyura az sok hibbat megtud oldani.
Hmmmm....ebben is lehet valami. A múltkor a Pusztamonostori Lukoilon tankoltam a diteches SR-embe. 5-el kevesebbet emnt végre, és eltűnt minden erő ami volt benne. a leoba mostanában szintén valamiért ott sikerült tankolni, nincs kizárva hogy fos ott a benya. ui: sajnos nincs 18-as gyertyakulcsom, így ezt nem tudom tesztelni:( de beszerzése folyamatban:)
Ezzel az ( állás utáni ) első indítással kapcsolatban:
Nekem produkált a motorom olyan dolgot, hogy a kúton megtankolás után el nem tudtam elindítani. (nem egyszer) A barátomnak is dettó ugyanez.
A hosszabb állás után ugyanaz a gondom, hogy nehezen indul. De, ha kiveszem a gyertyát és másikat visszatéve egy pöcc és indul. A gyertyán csillogó nedves bevonat van, amit gázlánggal szoktam leégetni (nem vízszerű és nem olajszerű)
Én a következőre jutottam : a nehéz indításért az üzemanyag a felelős. A mai üzemanyagok mindegyike kevert valamennyi etanollal és egyéb adalékokkal. Valamelyik anyag a fajsúlya révén lehúzódik a tankban és a karbiban is. Minél több ideje van annál jobban. Indításkor ezt a benzint juttatja először a hengerbe.
Ez az anyag egy bevonatot képez a gyertyán, ami részlegesen zárlatot okoz és nem megfelelő a szikraképzés.
Ez sajnos speciálisan a leokat is érinti, ugyanis olyan pici a gyertyamérete, hogy a szigetelés között nagyon kis távot kell kitölteni ennek a vezető anyagnak. (nagyobb méretű gyertyánál ilyen jelenség nincs)
Pontosan ezért írta valaki, hogy ha állás utáni indítózás és nem indulás után új gyertyát tesz bele, akkor pöccre indul.
Az elektromos ac sokkal stabilabb dolog, mint ez a vákumos sz.r. Szerintem is jobban jársz vele. Én bekötném direktbe és fixre a helyedben. Ha már megvan.
Köszi a kioktató stílust...Logikusan végiggondolva már végigmentem a rendszeren,ezért is írtam ide,hát ha van itt valakinek valami trükkje rá:)
Karbi alján megnézem a csavart, de a karbim porszáraz,azért nem gyanakodtam rá.
Csövezést cseréltem. Pont ilyen hibák elkerülése végett:) Én a Benzinpumpa áteresztésére gyanakodtam eddig, de mivel közben bekerült a rendszerbe egy visszacsapó szelep, és még mindíg eltűnik a cucc....Ezekszerint vissza nem folyik,marad a karbi újbóli szétborítása,és a leeresztő csavar megszakértése. Úgyis szombaton megkapja az új szíjat, meg az AC pumpát, onnantól szezonkész:)
új, de ugye értelem szerűen be is lett állítva:) ha a ,,benzinutánpótlás után"se indulna, akkor meg is nézném, de mivel mihelyt kap benzint, onnantól pöccre indul, így nem érzem,hogy közük lenne egymáshoz:)
Én most szíj vàlasztás előtt àllok, szerintetek melyik lenne jó egy 300 as hengerhez meg egy 16% al hosszabb végáttétel hez. Malossi 22,8 X 872 vagy Athena 23 X 871?
Sziasztok. Nekem az elektromos ac az öninditora van kötve ès van egy külső vàkumos ami üzem közben működik nekem így 5 hónap utàn is szinte pöcre indult azóta is hibàtlan pedig csak hétvègén használom.
Mit csodalkozol ezen. Eloszor is van a karbi ajjan egy vizleereszto csavar az tud szivarogni. A masik h blok forro mikor leallitod a benzin meg parolog. Az h visszafolyik csak par dologtol lehet. Pl rossz a csovezes a tankban vagy maga a benzinpumpa is rossz. Rosszul zar. Igen az elektromos benzinpumpat mar sok ember epitett be.
Pont ez az, hogy nem folyik ki, nincs benzinszag stb, semmi jele nincs, mégis eltűnik, inkább csak lelevegősödik a rendszer...
a poén, tegnap előtt nem indult be rengeteg indítózás stb után se, akkor betoltam a garázsba visza. Most ki. Nem indítottam,kapásból kémlelő ablak le, benzincső le, 4fecskendő benzint beletoltam. indítás: gáz minden nélkül pöccre! ahogy a nagykönyvben megvan írva....tehát valahova csak eltűnik a benya:( azt találtam ki,hogy kibaszok vele, kap egy elektromos AC pumpát,bekötöm egy gombra, ha nincs használva egy darabig indítás előtt ,,feltöltöm" és go.
Üdv.! Szerintem ezeknek a karbija nagyon érzékeny konstrukció. Amióta a benzinek olyanok amilyenek, a LEO
elég sokat küszködik ilyesmivel.
Ha a motor egyéb része rendben, akkor javaslom, hogy a karbit tisztítsd ki! Nem is akárhogyan, hanem lehetőleg ultrahangos tisztítóval! A levegő járatba nem egyszerű bejutni. Amikor ez megvan állítsd be a karbit.
Azt, hogy kifolyik a benya a karbiból és nincs látszata az lehetetlen. (két nap alatt) Ha az üres amikor két nap múlva mondjuk indítod és nem látsz nyomát a benya folyásának (úgy, hogy előtte motoroztál vele), olyan nincs. A levegőállító csavarra, ha nem érzékeny, akkor nem is lesz jó hosszabb távon.
A sztori. Megvettem occon. Baja nem volt, működött(ekkor voltak a nagy minuszok.)
Tavaszra rendbe akartam tenni, blokk ki, elvittem szerelőmhöz átnézetni.
Kapott új tömítésszettet, mert az okos előző tulaj (és/vagy)az előző szerelője úgy rakta rá a hengert, hogy nem tette bele a központosítókat...így szépen kinyírta a hengertalptömítést....új szelepeket kapott,vezérműláncot....Karbit átnéztem,kipucoltam, szívatót ellenőriztem, kökéletesen dolgozik.
a gond az, hogy már 2 nap álás után nem indul:(
tettem be egy visszacsapó szelepet a rendszerbe,nem lett jobb. egyszerűen eltűnik belőle a benzin:(
benzinpumpa megy, mertha beindul, tolja a benzint. ha egyszer beindult, utána aznap pöcc-röff bármikor. Megy mint a disznó, 100-as utazónál 4 litert eszik, ezt is elfogadhatónak tartom,tehát ottse nagyon van gond, csak szimplán,ha leteszem pár napra,nem indul. Konkrétan eltűnik a karbiból a benzin(vagy csak nem indul pöccre,viszont kiürül,és nem tudja pótolni) vasárnap szórakoztam vele,mert reggel nem indult, lehúztam a vákumcsövet, ha azt szívtam, másik csövön jött a benya. szal működik, már azt hittem beköpte a gyertyát, ekkor fecskendővel (kb4)-el megtöltöttem a karbit benzinnel, és pöcc röff. tehát nem értem:(
Hidegen nem indul csak vádirat új gyertyával, melegen gázadásra megáll. Karbi tiszta, membrán jó, automata szivato dolgozik. Mi lehet? Vinnem vizsgára, hogy tudjam használni, de igy használhatatlan.
Ha a fagyállóra gondolsz, akkor az nagyon nem jó, ha olaj, az szintén, mert azoknak a hűtőkörön valamint a blokkban van a helyük, nem a szívórendszerben.
Szerintem a szerelőd majd megmondja, hogy mi a gond, de ha nem valami aprilisi tréfa, akkor szerintem a hengerfejnél kell keresni a problémát.
Leonardo 250-esből szedtük ki ezt a gyertyát, miután néha megállt alapjáraton mikor kisebb gázt húztunk neki (meleg motornál). Mit jelenthet ez a koromfekete elszíneződés ? Vagy csupán cserés volt már ?
Sziasztok!Segítségre lenne szúkségem.A le om 125 szervizeltem de a benzin tankból kijövő benzincsőn van egy szelep és egy fúvóka ami a vissza fel jövő uzemanyagot a tankban visszavezeti!A 150es scarabeoban is hasonló van csak ott nincs fúvóka!Ha tudnátok ilyen alkatrészt honnan tudok szerezni megköszönném!Bocsi a béna leírásért.
Mi neked az uzemi hofok? Mert ilyen kalibracio nincsen a hofok merom. Soha senki nem tudta meg h holl jo vagy sem. En is csak kulso hofokmerest tudtam csinalni. Egyebkent van egyszerubb teszt is. Hidegen beindit es megfogni a hutot. Ha szepen lassan melegszik akkor valszeg rossz a termosztat. Ugy az elso negyed reszen kell nyitnia de akkor hirtelen lesz forro a huto.
A viz hőfokom menet közben vissza megy majdnem hogy csak teljesen, de ha meg állok, akkor fel megy üzemi hőfokra. De amint el indulok, megint teljesen vissza megy. Ez lehet a termosztát hibája, vagy a menetszél így vissza hütené?
Pár napja vettem egy 125 ös (elvileg forgalmi szerint 2002 es) leo-t.
Vannak hibái, de javítgatom és kezdem kizárni a lehetséges okokat.
Azt csinálja, hogy hidegen pöccre indul, de nem akarja felvenni a fordulatot, amíg rendesen be nem melegszik.
Gázadásra lefullad azonnal. ha bemelegszik megy, de akkor meg néha olyan magas az alapjárat, hogy szinte el akar indulni a motor. A gép sokat állt egy kereskedésben.
Termosztátja jól működik zár rendesen. ( ha nagyon erősen fújom kis levegő szuszog rajta át szájjal fújva, kb 70 foknál szépen kinyit) Karbi membránja jó, azt is megnéztem. Valószínűleg elbír egy új gyertyát, pdáig még nem jutottam.
Amire gyanakszom, az az automata szivató, de nem tudom azt, hogy kéne tesztelni.
Valamint gyanús hogy a benne lévő benzin sem a legfittebb, de az orvosolható viszonylag egyszerűen.
De igen sajnos elofordulhat. Mivel valszeg a te fekedbe is marha surun vdereltek olajat. Valszeg soha. Ezek igen rossz hatasal vannak a fek alkatreszekre. Az allas meg foleg nem tesz jot semminek. Elsonek le kell legteleniteni. Ha nem jon ossze valszeg cserelni kell karmatyu vagy munkahenger csere lesz.
Tanácsodat szeretném kérni. Elő hoztam a leomat téli álmábol, és sajnálattal vettem tudomásul, hogy a hátsó fékem lepuhult. Mikor letettem, még semmi baja nem volt. Müködni müködik, csak lágy az egész. Levegöre gondoltam, de csak ugy nem levegösödik be. Adj tanácsot mit tegyek.
Nem is fog csak ugy kijonni. Kihuzo kell hozza. De egyebkent ha kivan veve a veztengely akkor fel lehet billenteni annyira h ne legyen utba a szeleprugoosszenyomonak. Nekem egyszer sem volt utban.
Ti most ezt komolyan gondoltátok? Ennyire műszaki analfabéták tesznek itt fel kérdéseket, hogy a mondanivalóm arra engedett következtetni, hogy szerintem nem szereltek szívatót egy motorba? NEM! A mondanivalóm az volt, hogy nincs olyan fogalom az én motoromnál, hogy hidegindítás, mert sz*r a szívató bele, ergo kizárva, hogy rajtamarad, mert hogy eleve nem is dúsít. Plusz ha nem zár a rendszer, akkor non-stop többlet anyagot kapna, aminek nincs jele. Sem fogyasztásban, sem dadogós meleg alapjáratban, sem fekete ködben. Szvsz, nagyon jó a felvilágosítás, csak nem vettétek az iróniát.
Ez igy barmi lehet. Azt lehet csak kicsit a karbi membran mar merev es kill neki egy kis mocorgas mire jo lesz. Azt lehet szivato h amig nem zar nem megy jol.
Urak! Az miért van, hogy hidegen beindítom a vasat, felmelegszik, elindulok és kell pár kihúzatás, hogy magához térjen a vas. Addig lomha, nem ugrik, csak éppen felgyorsul. Mintha a vari nem rendeltetésszerűen üzemelne. Új a robogózás, így csak tipp. Lehet ez ismert előjele valami hibának? Vagy mi lenne ez? Köszi! (Leo 250)
Elég olcsón sikerült hozzájutnom, úgy voltam vele, még ha fel kell is újítanom,akkor is megéri.
Blokkja szépen indult,szépen járt,jól is ment,viszont nyáron Horvát országba készülök vele, így nekiestem egy agykarbantartásnak:
Nincs komoly baja, csak apróbb idegesítő dolgok, pl: okos előző tulaj a hengertalptömítés kicserélése helyett sokkal jobb megoldásnak találta az újnyi vastag sziloplasztot stb stb....Mivel remek időjárás van, így szétkaptam darabokra, elemet cseréltem az órákában(megjavult),be LED-eztem a műszerfalat, most már az is világít szépen,szétszedés közben megjavult az olajlámpa is:),a karbit konkrétan kimostam, mert olyan dolgokat találtam benne, hogy még egy simson karbiba se nagy,,sarazás" után... Hátsó gumi olyan kuka volt,hogy a belefújt levegőt az oldalán lévő repedéseken ki is tolta...Teleszkopok kifejezetten puhák voltak, kaptak egy kis emelő gyűrűt:) gyári müanyag kormányvégsúlyt lecseréltem egy rendes fémre:). tehát mondhatni alakulok:) A blokk jövőhéten megy tömítés cserére, és ezáltal kis átnézés,szelephézagállítás,becsiszolás stb...
Viszont van nékem egy nagy hiányom,nincs meg az aksit rejtő ,,müanyag kupak". Nincs valakinek elfekvőben? ugyanitt érdekelne, hogy a 125/150-es ilyen alkatrésze egegyezik e a 250-esével?
De ha végigmész rajta, ezt lehet változtatni pl az első hüvely minimális, 1mm környéki leesztergálásával. Így eltolódik az áttétel, nő a végsebesség kicsivel, viszont rosszabbul gyorsul köszönhetően az alacsonyabb rpm-hez tartozó sebesség miatt.
Szevasztok! Most kezdtem az A-s jogsit, közben meg nézegetek motorokat. A Leonardo is szóba jött. 150-est, meg a 250-est nézegettem. Melyiket érdemesebb jobban venni? Megbízhatóság szempontjából is, meg alkatrész ellátottságból is érdekelne :)
Sziasztok.vettem egy leo.250 es mocit.nagyon nehezen indul.kérdezném a gyertyát hol talállom.befecskendeznék benzint hátha beröfen.csak hol boltsam meg a szpojlert.köszi
Szerencsére ferdén tört és a kisebb fele is bent volt a hajtokarban valamennyire fogta a dugót. De az biztos nem mindennapi esett. Gondolkoztam dugó cserén meg komplett henger szettben, hajtokar főtengely cserén de ne essünk àtt a ló túloldalára, most össze rakom így mert jók az alkatrészek és meglátjuk hogy viselkedik. Jövő télire akarok henger szettet cserélni hátha kibirnà addig, ki van ez végig fizetve hát használom, szétszedés előtt 12 bár kompreszio volt benne annyira nem szar.
Csak eltört ha ősszeilesztem csak egy repedés látszik, az nem verödés hanem egy pici darab hiányzik onnan azt keresem nehogy bajt csináljon. Olajcsere a blokk belsejét mosóm átt meg közben keresem a darabot. Olyan mintha ott a helyén valami zárvány anyag hiba lenne meg onnan indult a repedés törés.
Én csak a csapszeg törésfelületén látható verődésről gondoltam, hogy azzal jártak egy darabig. Ha el volt törve és a hajtókar csak a dugó egyik feléhez volt csatlakoztatva, akkor ott eléggé "kaphatott", de ha megúszta, akkor jó. :):)
Igen hidegen semmi hangja nem volt kb 2 percig utána erősödött a csattogàs ami egy pici ciripelésböl indult. A csattogàs utàn nem hasznàltam csak 3 szór volt elindítva a garàzsban halgatozàs miatt, nem mentem vele. Mértem néztem de semmi komoly nincs a hajtokaron meg a dugón picit làtszik a nyoma de nem komoly, úton van az új csapszeg meg az új tőmités és mehet tovàbb.
Hm. Érdekes. Akkor viszont az a 2 kábel amin a kapcsolónak kéne lennie alap helyzetben össze van zárva? Mert csak akkor világít az említett időtartamig. Illetve akkor jóformán semmi haszna annak az olajlámpának? (csereperiódus és ennyivel ennyi) Köszi a választ!
Sziasztok! Újdonsült leo (250 '01) tulajként megkezdtem a szükséges revíziókat. Ami zavar, és nem jöttem a dolog nyitjára, hogy miért nem világít az olajnyomás visszajelző csak gyújtáson? Tehát beindításIG. Az akksi mellett kellene lennie ugye az olajcsere reset gombnak, na nekem ott csak 2 szál kábel van, amit ha összeérintek, akkor kb 2-3mp-ig világít az olajlámpa. Ez a pár mp-es világítás rendeltetés szerű reset közben? Illetve, ha igen, akkor gondolom izzó/kábel rendben, akkor miért nem világít gyújtáson? Köszi előre is!
Sziasztok. 125-os Leonardorol lenne szo. Olajnyomas hiany miatt a fotengely tonkrement es ki lett cserelve. Miutan osszeszereltem mindent, olajat es szurot csereltem, a motor egybol elindult, de az olajlampa egve maradt. Tobb probalkozas utan olajpumpat is csereltem, de nem lattam semmi hibat a sajat pumpajan sem. Az olajlampa meg mindig eg. Az olajgomba mukodik... amit meg eszrevettem, hogy a lanfeszito resze nem mukodik ... gondolom ez is az olajnyomas hianya miatt, es 1 perc utan hallatszik valami pocoges. A kerdes az lenne, hogy mitol nincs olajnyomas, hol vesztodhet az olajnyomas? Koszonom elore a segitseget.
Kedves Szere28 köszönöm szépen az elszomorító híreket és a szakszerű tanácsot. Van egy elgondolásom ha azt nem tudja véghez vinni a barátom akkor marad a heggesztés. Van egy barátom aki vulkanizálással foglalkozik a munkahelyén megprobálja összevulkanizálni eredeti álapotra ha nem megy akkor marad a te megoldásod amit javasoltál. Köszönöm még egyszer.
Semmi nem sérült csak a csapszeg, ez tényleg nem mindennapi és még így is tökéletesen működött. Dugót sem akarok cserélni 12 bár Kompreszio volt benne tudom hogy nem új de egy pár km még elmegy.A hengerfej tömítés szépen rajta maradt a hengeren tudom hogy új kellene de sajnos itt a sarki coop boltban nincs szerinted visszarakhatom csináltál már olyat?
Vettem egy Leonardót és van néhány kiegészítőm amit szeretnék eladni. 1 db Túradoboz, tartó, és a tartóra műanyag platni. Mindegyik nagyon jó állapotban van.
Na az amit nem fogsz talalni. Mert mind tonkre ment. Viszont lehet javitani ami van. Csak kell megegy olyan bakelit ami a henger es a szivocsonk kozott van. A szivocsonkrol lekell vakarni a gumit femtisztara mind a ket oldalt. Elvinni egy aluhegesztohoz es osszehegeszteni. Azert kell a plusz bakelit mert sz valtja ki a gumit. Es kesz is . Vagy yamahanal lehet venni poton 45e .
Ezzel a dugo billeges dologal vigyazni kell mert meg hideg az olaj eleg szep hezagokat kit tud tolteni. Sajnos ilyen esetekben legtobbszor tenyleg csak a bontas segit mert nincsen rongen szemunk. Viszont jo lenne hallani mert igy tenyleg csak tipmix. Ha van meg a fesziton fog akkor jo. Amit leirtam az a vegallasban van . Mikor mar jobban nem tud kimenni a feszito es hidegen feszes melegen meg mar nem. Jo kis tura volt de fajdalmas.
A dugó kopás billegés, felső csap szeg kizárva mert az hidegen is csinálná,hajtokarnak is kellene hidegen szólnia szerintem. Olyankor a hengerfejBen szinte olaj is alig van és csendes. Még talán a vízpumpa közlő tengelyre gondolok, majd valamelyik nap ki akarom próbálni termosztát nélkül mert lehet mikor nyit az zörög egy próbát megér. De azért köszi Szere a tippet ja és minden elismerésem neked hogy megtetted a svéd utat ezzel a kis seggenberegövel akkora távon nem csak a motor de az ember is bizonyít és én is munkás ruhában robogozok csak én kékben:)
Ha levetted a variot a fotengelyrol es ugy is csinalja akkor biztos h a blokban van a gond. De annyi minden lehet h felsorolni is sok. Mikor megmelegszik kitagul. Igazabol hallani kene. Lehet h lanc melegen meglazul. Pl.
Sziasztok fórum társak. Egy pár éve én is itt vagyok de inkább csak mit olvasó egy pár motort láttam, szereltem,össze raktam. Megcsináltam az elektromos ac pumpát is csak nekem nem lett jó mert sok benzint ad pedig kis nyomású külső csak autóba való de beraktam pluszba egy külső vákumos pumpát is. Hogy ne vesszen kárba az elektromos az csak az öninditoval működik a vákumos üzem közben bármikor azonnal indul. Na mindegy most ami gondom az yp 250-nel hogy hideg motor kb 2 percig gyönyörűen jár tényleg semmi hangja kb 2 perc után elkezd nagyon halkan csattogni és lassan erősödik a hang 5 perc után már szép hangos ez a csattogás. Néztem a szabadonfutót, a vezérlés jó, a lánc hibátlan, a szelep hézag jó tökéletes, levettem a variot úgy is csinálja tehát a kihajtás jó ami tök új kb 150 km van benne. Már szinte mindent megnéztem és nem találom a hibát a hang meg elveszik nem lehet hallani rendesen honnan jön, tudom hallani kellene meg nem vagytok jósok meg láttnokok de gondoltam egy kérdést megér lehet valaki találkozót ilyennel. A furcsa hogy mért csak melegen meg hogy kb 3 km teljesen jó üzem meleg motoral jött elő ez a hiba szinte azonnal. Még várok tanácsokat meg nézegetem vizsgálgatom, de ha nem jutok semmire akkor teljesen szét durom a blokkot, csak nem akartam feleslegesen szét bontani mert az idő meg nem kevés pénz. Köszi a válaszokat előre is.
Szeretnék segítséget és infót kérni egy Leonardo 300as problémáival kapcsolatban. Először is a hütéssel van gondom,sokat megy a ventilátor, és mikor pl.pesten dugóban randaliroztam vele olyankor erőtlenné válik. Mikor már visszahüllik ujra lehet gyorsulni vele. Ráadásul ilyenkor szivárog valahonnan a hengertalpkörül a viz. Repedt lenne a henger? Csak akkor szivárog ha túl sokat megy a ventilátor. Rövidtávon nem. És végül a karbiról is szeretnék kérdezni. Nekem sajnos szakadt volt a gyorsító membrán a karbiba és kívülre nyomta a benzint. Kivettem belőle,leszigeteltem, átfurtam a fuvokákat de most hogy bejöttek a minuszok lehet a szivató se működik tökéletesen és csak gázadással indul de hidegen nincs alapjárat pedig 0.50 esre emeltem. Kinlodjak vele tovább,csinált már valaki ilyet? Vagy vegyek bele másik karbit? Köszönöm
Elmondom neked, hogy jól látod a helyzetet, és mivel nagyon tetszik, ahogy ezt megírtad, ezért teljesen őszinte leszek veled az év utolsó napján.
Rengetegen jöttek ide az elmúlt majd 8 évben, mióta itt vagyok. Én is itt kezdtem, volt mit tanulnom motorokról, 4T-ről, emberről, pénzről, hozzáállásról és háláról. És sajnos nem mind volt pozitív. Leírtam már párszor, hogy a leonardo anno sem volt a gazdagok játékszere, már anno, amikor én vettem a gépet 8 éve, akkor is az alja kategória volt a sok berhelés, a ROTAXok ára és a magyar mentalitás miatt. Na meg a behozott "20-on párezer" km-ekenek köszönhetően. Aztán a segítség itt adott volt, sokan szerelgették otthon a gépet, de rosszul, kispénzből, nem gyári cuccokkal, jó lesz az máshogy is mentalitással. Semmi gond, mindenki úgy tesz, ahogyan szeretné, de utána ne a motort szidja.
Szere kollégával régi az ismeretség, mondhatom bátran, hogy rengeteget tanultam tőle szerelés terén, próbáltam viszonozni önzetlenségét, remélem sikerült. Ő itt is segített rengeteget talán egyedüli szakemberként, aztán az idők folyamán az elméleti és gyakorlati részt elasajátítva én is beszálltam, mert az idő elteltével nem apadt a Leonardósok köre, az áruk nem esett a béka segge alá, pedig a gépek csak öregebbek, az állapotuk meg siralmasabb lett. És ez kihozta sokakból a házibarkács mindenféle praktikáját, mindenféle tudás és észérv ellenére, van, akinek jobb lett, van, aki vétel után meghallván a gondok forrásának lehetőségeit és azok költségvonzatás úgy döntöttek, hogy pár nap aprilia tulajként elég volt. Mert az olcsó robogó könnyen nagyon drága tud lenni, ezt gondolom te is tudod.
És akkor a mi dikurzusunk :-)
Azzal nincssen bajom, ha valaki nem tud valamit, semmi gond, ezért van a fórum.
De egy vezérlés összerakásához nem árt végigvenni a szerelési útmutatóban foglaltakat, nem tudom, nem írtad, hogy milyen mélységben kaptad szép a blokkot, habár a blokkfelekig eljutni a végstádiumot feltételezi. Innen összerakni csak könyvvel tudod elsőre, nyomatékokat és illesztéseket ismerni kell, a csúszócsapágyas megoldás sok helyen trükköket tartogat, nem árt a szakértői szem, de lagalább egy olyan, ami ismeri a blokkot. A tömítőpasztához meg csak annyit, hogy a blokkfélhez nem jó, ahogy a hengertalphoz és a genfedélhez sem, a hengerfejről nem is beszélve. Tehát el lehet csúszni bőven, és ne haragudj, ha némileg kritikus voltam veled, a kérdésedből ítélve úgy éreztem, hogy szakértelem hiányában próbálod összedobni valahogy a gépet, aminek csak káros következménye lenne. Találkoztunk már ilyennel, sajnos.
Tehát amennyiben megbántottalak, úgy elnézést, én tényleg szurkolok, remélem sikerrel jársz!
A mondataidbol arra tudok következtetni, hogy szívesen mondanád, hogy "na, ugye megmondtam".... Én azért bízom benne, hogy nem lesz igazad és minden rendben lesz... Hasonló jókat Neked is, mint Te nekem.. ;) forumtars..
De en tudom. Hengerfej veztengely fedel le. Vonal a kereken vonal a hengerfejen. Masik jel a lenkereken. Kikel tekerni egy zarokupakot a nivopalca felet. Jelre tekerni es kesz.
Ezt nem fogja neked leírni senki, a szerelési útmutatóban benne van, tessék azt követni.
Tanács, ha ennyire nem tudod, hogy miként fogj neki, akkor talán nem ártana egy szakember segítsége. Értem én, hogy a leo nem a gazdagok játszótere, de nem feltétlenül kell rajta kísérletezni. Habár... :-)
Ma el akartam indulni 125ös leonardómmal de nem tudtam.Az alapjárat helyett felpörgött és elkezdett hajtani egy idő után.Ezután ha adtam rá gázt akkor még lefulladt.Nem tudom merre kezdjem a hiba keresést.Segítséget iletve ötletet adna vki?Előre is köszi
Azt melyik leohoz? Igen szerelo vagyok regen ugy 5 eve rengeteg leot szereltem. A masik egyik lehoz sem lehet kapni lehuzot de gyartani lehet. Egyebkent a 125-150 es hez csak egy csavar kell. Amit csavarboltban kaphato.
Motoromhoz(Leonardo250) szeretnék venni tartalékba gyertyát de beirom a motortipust a keresöbe és behoz több fajta gyertyát más-más kulcsnyilással.(vagy az mindegy,amilyen kulcsom van olyat vegyek?) Lécci irjátok le milyen kell bele menethossz:19mm, átmérü: ? kulcsnyilás: ? jelenleg ez van benne: NGK DR8EA köszönöm
Múlt héten vettem egy 2003as 125ös Leonardot. Nyilván nem volt karbantartva(szíj repedezett, törött félig, görgők már csak 17,5ösek voltak...), én meg bütykölgetős típus vagyok, úgyhogy a hétvégén beállítottam a szelephézagot(0,05 / 0,1mm re)(konkrétan 0mm volt eddig...), cseréltem szíjat, görgőket, olajat, olajszűrőt(jó fasz helyen van az egyik csavarja, anyáztam vagy fél órát, mire találtam egy 5ös imbuszt, ami nem racsnis :) ).
Az tuti hogy szarul tartották karban,mindenki szerelte szerintem! Én már csak azért akarok hozzányúlni mert nem bízom egy szerelőben sem mostmár! Ez lesz a tanuló motorom szerelésben! A kawával nem volt ennyi gebasz mint ezzel! :-)
Az is 12 eves nem fiatal az. Ez a blok mar csak ilyen. Vagy inkabb egy kis hanyag karbantartas. Himba szeret torni . Fotengelyeket soha nem lattam meg elnyalva. Az ek pozicionak van nem azert h az tartson. A kup tart . A leo kenyes szerkezet azert annyi az arra amenyi.
jah nem csak ennyi volt.kezdődött azzal hogy a tesztkör alatt patent volt,jól ment de a vásárlás után kb 6 km-ert ment és eltört a kipufogó oldali szelep himba!Majd a rosszul visszarakott főtengely ék,stb.......
Ezért nem értem ezt,amúgy meg egy 150 st 2004-es vasam van
Mi az az ennyi? Ha szar a tömítés, az nem évjáratfüggő, cseréld ki. A csöpögő víz szintén ugyanez, ameddig nem tudod honnan csöpög, addig megmondani távsegítségben nem fog menni.
Egyébként meg sejtésem szerint van vagy 15-16 éves a géped, és akkor még nem feltétlen az első széria!
Ismét lenne egy kérdésem,mégpedig az hogy motorszám alapján hogyan tudom kideríteni hogy mikori évjárat! Mert ugye a vázszám alapján igen fiatal a vas,de hogy ennek ennyi baja lenne nem akarom elhinni!
Hat nem ajanlatos kivaltani pasztaval. De meglehet probalni de nekem nem igen valt be. Pedig en aztan javitottam leot annyit h csak na. Az h viz honnan folyik?! Azt bizony megkell keresni. Sokszor a vizpumpa adja be a kulcsot annak van egy kis furat az olajszuro mellett. Azt megkell nezni ha ott folyik uj vizpumpa kell. Szoval kb ennyi.
Van egy 150-es leóm és ahogy elhoztam a szerelőtől máris problémák adódtak vele!
Mégpedig ma vettem észre hogy csöppen az olajam a gyújtásfedél mellöl,pedig egy zsír új tömítést vittem a szerelőnek,de most láttam hogy el van az is szakadva! A második bajom az az hogy a víz is folyik de azt nem látom hogy honnan! Tipp esetleg?
Mikor elhoztam akkor esett az eső ezért akkor nem vettem ezeket észre,viszont oda nem viszem még egyszer vissza mert baszott sok csavar hiányzik!
Szerintetek a tömítést kiválthatom pasztával vagy nem? Meg hogy a víz honnan folyhat?
Ha nagyon precíz vagy, akkor rakj egy 20A és biztit az akksirol indulo +12v ra. Relebol is bőven elég a 20 A. Ablaktörlő rele... így sztem tudják a boltban, vagy 4 lábú, 5 lábú... mindegy, csak az 5 labunal a 87a- t nem használod...
Szia. Többféleképpen be lehet kötni. Vegyél egy kocsiba való egyszerű relet ami a zsiguliban is volt. A szivattyú bekötése: a negatívat a motor blokkhoz egy saruval, a pozitívat a rele 87 es labara. A rele bekötése: A 87 már be van, a 30 ra az akksirol +12v, a 85 a motor blokkhoz, vagy a vazhoz, vagy az akksi negatívra , 86 ra egy olyan kapcsolt 12v amiben akkor van villany, ha gyujtast adsz.. Ennyi... ha vmi nem.vilagos, kérdezz, es válaszolok, csak el ne kosd... 😂😂
Tulnyomas sehol nem lesz megadva. Ez kb 0.1 bar . Es igen en kis kotekedo vagyok infomba is benne van. A masik ez nem ikea butor mert aki osszetud rakni egy lego kisautot az a butort is. En szoktam segiteni de leirtam mit kell leelenorni. Mindent irjak le mert akkor en megoszulok. De google a baratod ird be tuszelep ellenorzese hogyan csinaljam. Sokat segit h ersd meg h mukodik es csak utana kezdjel el szerelni. En nem ertek a tvhez es nem is allok neki azt butykolni. Elvisze a szerelohoz javitsa meg. Pedig szeretnem szerelni de nem fogom. Ja egyebkent es is tudok par nyelvet.
250 hez egy normális repair/service manualt tud vki adni nekem. Olyanra gondolok, ahol a meretezes, turesek, kopás határok, megbízási nyomatékos vannak.. ? A neten millió kecsegtető reklámmal téli fos van, meguntam keresgélni.. Vki ha tudja,dobja már át emailben. 1999 es a szörnyeteg... :)
Lekezelő és személyeskedő stílust inkább ne , ha értenék hozzá akkor nem kérdeznék ugyebár.Erre való a fórum.
Erről az ugrik be,hogy jön az okos taxis a beszélek 3 nyelven dumájával-te mennyit?hatot..és nagyon de nagyon csendbe maradt.A lényeg,hogy te ebbe jó vagy én másban.Ikea bútor miatt sem rohanunk szakihoz csak rajz kell hozzá..ezt is kiguglizom.Meg ugye a pénz a legkevesebb..Akkor újra.Hozzászólásaimban az is látszik- már leírtam 2x a csövekhez nem nyúlt senki, nemhogy baromfi de senki.
No akkor ujra. Te irtad tulfolyon folyik a benzin es szivohazbol is. Akkor mi a gond!? Miert tud folyni ? Mert nem zarja el a benzint. Tehat vagy az uszo nem jo vagy a tuszelep. Ja hat ha szemre szerelsz akkor reg rossz. Szemre meg a legszarabb jargany is lehet jo. Ellenorizni es nem szemre. Zarasvizgalat tulnyomasal. Ha meg nem ertesz hozza mi irasaid alapjan nagyon latszik vidd szerelohoz. Nasik lehetseges gond valami barom a vakumhelyere dugta a benzint es a vakumot meg a benzin helyere.
Ugyebár a Leonardokat két gyártó blokkjával szerelték, a Minarelli féle YP250-essel és a Rotax által gyártott vassal.
Én azt mondom, hogy a utóbbi sokkal nyűgösebb a felépítéséből fakadóan, a ksiebb ccm-et is figyelembe véve, valamint a futásteljesítményt sokkal jobban megérző megoldások miatt. De elsősorban a nem megfelelő karbantartások és a nevetséges km számlálók következtében kialakult abszolút hamis képnek köszönhetően.
A 250-es egy egyszerű konstrukció, gyári gondja nincsen, csak "szarrá" vannak hajtva, új olajat sokuk hébe-hóba látott, mostoha körülmények, stb.
Azt látni kell, hogy ezek a motorok 15 évesek, sőt, és a hazai viszonyok és árak egy ilyen gép esetében megbosszulják magukat, olcsóbbak, mint egy XC300-as, egy Majesty, egy Password vagy Madison. És ez determinálja, hogy a szegényebb réteg veszi meg őket, amely nem tud rájuk költeni, hajtja, aztán meg kidől alóluk. Vicc, hogy ennyi idő gépek 20e km-esként és megkíméltként vannak árulva, röhej. ANno 5-6 éve volt ilyen motorom, előtte 8-9 éve Rotax is, őrület, hogy még most, ennyi idő elteltével is mennyiért árulják őket, a km-ek sehol, a buhera megy, a belevaló és minőségi alkatrészek árai meg az egekben. Folytassam?
Na ezért van rossz vélemény róluk, nem a blokk a hibás ezért, SZVSZ.
Sziasztok! Meg tudná valaki mondani,hogy mi az oka annak, hogy a Leonardo 250 rol az az általános velemeny és hangulat ezen a fórumon, hogy alapjában véve nem egy jó motor, rossz a blokkja, megbízhatatlan...stb. A Yamaha Majesty meg egy elnyűhetetlen igás ló, amit mindenkinek ajánlanak jó menet tulajdonságai, gyorsulás, fogyasztás, végsebesség...stb. És a két blokk ugyan az, YP250 , made in japan! Régóta fogalmazódik bennem ez a kérdés és kíváncsi vagyok kinek mi a véleménye erről, miért van ez?
Márpedig akkor a szívóoldalon be kellene jutnia az üzemanyagnak. Ugyebár ez a csoda automataszivatós, tehát ott is lehet gond bőven.
Amikor indítózol, utána vedd ki a gyertyát és nézd meg, hogy benzine é. Ha nem, akkor full szárazon akarod indítani és benzin deficitje van. EZért indul ugyebár hidegindítóra.
A szivatót állítani is lehet, a tüske mozgasást és szintjét ellenőrizni kell. Meg azokat, amiket alant írtam, jó legózást :-)
járt ez a gép egyáltalán előtted? Vagy most vetted és azt mondták hogy jó, csak akkor épp nem akart beindulni?
Ugyebár az ökölszabály, hogy a benzinmotornak 3 alapfeltevése kell rendelkezésre álljon: levegő, üzemanyag, szikra.
Ha ezek megvannak és semmi, akkor gond lejebb van, ha beröffen hidegindítóra, akkor tessék szétszedni darabokra a karbit (alapvetően szar darab) és kitisztítani nagyon, amennyiben az ejtőben sincsen üzemanyag, akkor szetheted szét a tankot és a szétmállott csöveket lehet cserélni helyes bekötéssel. AC pumpa odabent van, vákuumrendszer üzemelteti, a fals levegő és csövezés felejtős.
És arról nem is beszélek, hogy a ROTAX mennyi "örömet" tud adni, ha beindul, mert onnantól kezdődik az igazi szerelés sokszor...
Hello azt szeretném kérdezni mi a gyári beállítása a karburátornak 250cc leonardo mert jelen pillanatban 70 km a végsebesége vagy mi lehet a probléma vele ?
nekem van egy leo 250 em rendszámos 2 év vizsgával. ha érdekel? tipp-topp nem gányolmány. (nem használom egy ideje mert tavaly vettem egy 650-es burgit.
A kymcok tényleg az egyik legjobb ár/érték arányú motorok. Nemhiába több olaszországban a kymco, mint az ősi olasz márkák. Nem az áruk végett van elhiheted, inkább az igénytelenségükről és a strapabírásukról híresek. Ajánalnám neked a 250-es 4 ütemű kymco people robogót. Nagy 16"-os kerekeivel könnyedén megbírkózik a földutakkal is. Kint rengeteg people áll a postások szolgálatában(motorolajmennyiségre és minőségre figyelni). ÜDv
A leo nem jo foldutra. Kicsi a kereke. 250-ig szinte barmelyik gyarto jo. Kymco kifejezetten jo motort gyart. Nem szep de tartos es olcso hozza az alkatresz nem ugy mind a leohoz mert ott ha valami elhal csunyan 100e kezdodik a jatek.
Robogó vásárlásán töröm a fejem 250-es rendszámosat. Leo tetszik a legjobban, de vissza olvasva pár oldalt picit elbizonytalanodtam. Anyagilag 250k +átirás lenne a keret. Munkába járni napi 40km és horgászni 10km+1km földút ra lenne használva. Esetleg león kívül más tipust tudnátok ajánlani ami általánosságban megbízható?
Hali! Lenne egy olyan problémám hogy ami a blokkból kijön cső olaj vissza vezető vagy mi nem tudom a pontos nevét és bele megy a légcsőbe abból szivárog az olaj. Olaj szint merőm nem világit nem fullad a motor megy rendes mi okozhatja ezt?? ha jól tudom van benne egy szelep azzal lehet a probléma? Előre is köszi!
Sziasztok! Szeretnék egy kis segítséget kérni. Plusszos dugattyút, hajtókart, tűgörgőt, alsó csapszeget, vezérműláncot kell cserélnem a 300 as leonardomban. Tudna valaki linket kűldeni hogy hol rendeljem meg hozzá? Hajtókart még találtam is, de dugattyút csak hengerrel együtt. A segítséget előre is köszönöm.
Hat egy ket het allas utan mind nehezkesen indul. Benzin visszafolyin a tankba es a karbobol is elparolog a benya. Magas alapjarat lehet csak lejebb kel venni. Jo szereloben nem segithetek azt en sem tudok 😀
Mostanában csak egy-két hetente használom és nagyon nehezen indul. Bikázás nélkül szinte esélytelen. Illetve ha már meleg a motor, magas az alapjárat. Ezek konkrétak, de egy alapos átnézés sem ártana néha.
En mar svedben szerelek. Mar nem igen szerelek magyarban semmit. Nagyritkan mikor otthon vagyok meg meg talal par ember. Neha meg el is valalom de mar egyre ritkabban. Miert gond van a jarganyal?
Oke es az miert nem nyitott ki? Volt egyaltalan viz benne? Mert akkor tenyleg nem nyit ki ha nincsen ami kinyitna. Marmind meleg viz. Mert azt lehet az olajban kotott ki a hutoviz es azert nincsen olajnyomas. Vagy surult valami az olajkorben. Tomites szetment pl . Meg sok minden mas is lehet.
Nagyon szépen köszönöm a segítséget!!! Meglett oldva a probléma. Kapott új, átlátszó üzemanyagcsöveket(nem ez volt a baj). Kapott egy másik , tiszta ejtőtankot(ez már befolyásolhatta a benzin lefolyását mert koszos volt, de másik ejtővel is csinálta szóval nem ez volt a gond) A karburátorban a tűszelep furatot fúvókadörzsárral felfrissítettük(lehetséges hiba volt) . És a tűszelep fölött lévő fémszűrőt kilöktük a picsába, mert szerintem ez volt a fő HIBA. Összességében az ejtőtank , a tűszelep furat és a kis fémszűrő fölötte akadályozta magas fordulaton az üzemanyag bejutását a karburátorba. Kiegészítésképpen kapott a karburátor és az ejtőtank közé egy szép új benzinszűrőt, ezen szépen látni is hogy tele van mindig. Még egyszer köszönöm!!! Következő lépés lett volna az elektromos AC, de erre most nem volt szükség. Hali! Széles utat!!!
Igazad lesz szerintem is. Hála nektek csak véget fog érni a majd 2 éves szenvedés. Köszönöm! ÉS irom majd a fejleményeket hogy mi volt vele, és sikerült-e megjavítani.
Inkabb a furatjaban van valami pl egy ontesi sorja. Abban a kis kosz feltud akadni es akadalyozni az aramlast. Siman nagyobbithato a furat merete. De ne szenvedj tovabb elektromos ac neki es jo lesz.
Igen biztos vagy te abban. Mivel tobbfele meretben gyartottak. Anno en sem tudtam. Az a kis szuro meg csak akadaly a benzinek. Foleg a kis gyenge benzinpumpanak.
A fekete hátteres kép szerint volt nekem bekötve. ( a 10. alkatrész nélkül) Így átkötöttem a fehér hátteres kép szerint. A hiba ugyanaz. Elfogy az üzemanyag. Most már sejtem hogy lehet az ejtőtank van eldugulva. Következő lépésben kap új csöveket és egy ejtőtankot kipróbálok.
A tűszelep furat az gyári méret, tegnap volt szétszedve és kipucolva. Kifújtam a kis szűrőt is fölötte, látszólag mint az új olyan lett. Köszönöm a segítséget! :)
A karbiban is gond szokot lenni. Van h nem eleg nagy a tuszelepen a furat. A masik h tuszelep elott szokot lenni egy kis fembol preselt szuro na az tudja csak lefogni a benyat rendesen meg akkor is ha tisztanak latszodik.
Köszi a tippeket!!! :) 1átvizsgáva, ott ok minden 2az is meg lett nézve, de még nyitott tanksapkával is ilyen :( 3. Elgondolkodtató, megvizsgálandó. nekem fehér szelep van és gyári service manual alapján kötöttem be a csöveket(ezt meg kell nézne újra, vagyis a szelepet) 4 tűszelep jól működik 5. is lehetséges, bár nem hiszem. az elektromos az-n énis gondolkodtam és ki fogom próbálni Köszönöm a segítséget, ha valaki sejt még valamit leírhatja, mert már sokan lassan 2 éve nem jövünk rá. Ha megoldódik mindenképp leírom hogy mi volt a ludas.
1. Fals levegőt szív az üzemanyagrendszer. (Gyakori, főleg a tankban lévő csöveknél.)
2. Vákum a tankban. (Nagyon ritka.)
3. Hiányzó vagy mókolt piros szűkítő (visszacsapó) szelep a visszatérő ágból. Ilyenkor az AC csak visszaforgatja a benzint a tankba, a karbiba minimális jut.
4. Kiverődött a tűszelep gumi része és felragad a tűszelep házban.
5. Elgyengült AC pumpa( tegyél rá elektromos, kisnyomásút). (Gyakran csak akkor jelentkezik, ha már a tűszelep is gatya és nem bír vele az AC.)
Sziasztok! Van egy 150 4t-s leom. Mikuni karbival. Ha intenziven meg van huzatva a motor, vagy nyélen megyek vele 1km-ert akkor elkezd torpanni és laáll , ilyenkor általában csattan is egyet vagy durran a kipufogóban. Mintha elfogyna a benzin. Ilyenkor vagy tekertetem 20-30másodpercig vagy várok 2-3 percet és indul és megy tovább.A végsebesség max85-90km/h. Henger/dugózás előtt is ezt csinálta. Tankba a csövek és az AC ki lett cserélve bontottra(üzemanyagot felnyomja az ejtőtankba). Szivatója elvileg jó ahogy néztük. Karbi szintje kb-ra belőve. Szelephézag is bevolt lőve, de már több mint egy éve küzdünk vele és nem jövünk rá hogy mi a baja. Ahogy megáll megnéztem másik gyertyával a blokkhoz és van szikra. Több hőértéküvel is ki volt próbálva. Karbinál nincs fals levegő, légszűrő csövek nem repedtek. A karbi membránja lukas egyébként , de szépen felrántja a subert igyis. Egyébként nem füstöl, olajat nem eszi, és húz is elég jól vagy 80ig. Már mindenki csak a fejét vakargatja hogy mi lehet a hiba. Köszönöm a segítséget!!!
Én örülök, ha jó lett, de ha az ac mindenkor szinten tartja a karbit, akkor a visszacsapószelep nem oszt nem szoroz az indításnál. Ugyanis, a karbi úszóházból visszafolyni nem tud az anyag, esetleg a csőből. Beinduláshoz, meg elégnek kell lennie annak az anyagnak, ami a karbiban van.(ha, megvan a szint) Itt a + visszacsapó szelep javított az ac szállításán. (az ac-ben nem tökéletesen zár a nyomóági szelep szerintem) Így megjavítottad. :):)
Ez egy kicsit hulye kerdes volt. Inditoban csak akkor van aram ha nyomod a gombot. Az ac nak meg akkor is kell ha mesz mert kulomben 200 meter utan ujra inditozhatsz mert elfogy a benya a karbibol.
A hajtokarban a dugatyucsapszegnel semmilyen tugorgo nincsen de meg csapagy anyag sem. A fem a femen van van. Csak a hajtokar es fotengelycsapnal van gorgo de az mar nem neveznem tugorgonek. De vegul is az.
Semmi furcsa nincsen azzal a blokal. Az egy relativ jo blok. En sokat javitottam. A lanc tud zorogni kegyetlenul ha megnyult. A masik a szabadonfuto tud inditasnal csattogni. De azt csak inditasnal es akkor eleg nehezen indul be.
Amit ma észrevettem! Ha leveszem a gyertyapipát és így indítózok, semmi csattogás. Viszont ha helyén a gyertyapipa, indítok csattogás, rángatózás. Hajtókar csapágy, hajtókar tűgörgő? Visszalökné a hajtókart a robbanás és ilyenkor csattan, vagy mi okozhatja ezt a problémát. Szelephézagjaim rendben.
Na erre én is kiváncsi lennék mert nekem is csattog valami a henger fejben de még nem volt időm szét szedni. Nekem egyszer csak előjött hirtelen ez a hang semmi előjel nélkül és nagyon a hengerfej felől hallom. Hajtokarra ezért nem gondolnàk mert egyszer csak előjött a csattogàs és inditàs utàn kb 25-30 màsodperc utàn jön elő. Nagyon furcsa ez a yp 250
Az miért van hogy kipuff, és levegőszűrő nélkül semmi csattogás. Sőtt be is indúlt, bár kb 5, 6 másodperc után leállt. Viszont amikor összepakoltam ( levegőszűrő, kipufogó), indítom és jön a csattogás.
A szívó és kipufogó szelep hézagok be lettek állítva normál paraméterekre.
Mi lehet az oka ha , levegőszűrő és kipufogó nélkül csattogás nélkül tudok indítózni. Viszont ha felrakom a kipufogót és rárakom a levegőszűrőt indításkor csattog a motor.
Nem vagyok vérbeli szerelő, egy kis tapasztalat átadás valakitől nagyon jól jönne.
Szia! Ki is vettem a blokkot alóla. A szívó szelepnél abszolút nem volt hézag. Ezt beallítottam és próba indítás akarom mondani póba sergetés. A motor szépen csattogás és zörej nélkül szalad. Most még délután mérek egy kompressziót és ha az is rendben van rakom vissza a motort. Bár azon gondolkodom még egy kicsit hogy mi lehet az ok hogy elállítódott nullára a szelephézag. Te tudnál nekem ebben valami véleményt alkotni? Mi lehet ennek az oka? Üdv: Zoli
Ja rugo lekot kerek kivesz es akkor le lehet billenteni a blokot a foldig es elvileg kifer . Himbat meg nem lattam torottet de hajlot szelepet es torot szerelepvezetot annal tobbet. Ilyen ez a yamaha blok.
Nem gondolnám, hogy a benzin el tud párologni, mert elég nagy az a mennyiség, ha jó az üza. szint. (elfolyni inkább, de azt észrevenni.) Amikor beindul, akkor van ideje az ac-nek feltolni az anyagot. (nem egy látványos a teljesítménye, de ha jó elég az a szállítás.)
Az úszóház benzinszintjére érzékeny, az biztos, mert amikor alacsonyabb mint kéne, akkor a szívató járatban nem kap elég anyagot.
Ugye hosszabb álláskor "kiszárad" a motor és kisebb a tömítettsége. Ilyenkor indításnál egy kissé dúsabb anyagot kíván.
A benzin meglétét hosszabb állás után ellenőrizheted a karbiban. Egyszerűen leengeded egy pohárba.
Az egész okoskodásom is egyszerű ellenőrizni, mert mondjuk hosszú állás után kivéve a gyertyát és egy kis anyagot benyomni a hengerbe, azonnal indulni fog. (megvan neki a jó dús anyag)
Tehát: benzinszint, hidegindító automata és annak járata----Természetesen a többi dolgot jónak feltételezve, mert a motor ezen a ponton kívül tökéletesen üzemel mint mondod.
"szerintem mindegyik ilyen ha áll néhány napot akkor lehet köszörülni mire beindul."
Hát nem mindegyik, mert az enyém egy hónap állás után is egy pöccintésre indul. Bár volt, egy időszak amikor ezt tette, amit leírtatok. A benzinszintre érzékeny és az automata hidegindító jó működése is fontos. ( a túldúsítást jobban tűri ilyenkor, mint a szegényebb üzemanyag-levegő keveréket.)
Nem vagyok elragadtatva a gyújtógyertya méretezésével, (fizikai méret) mert ez is
érzékennyé teszi a gyújtást. (főleg az említett időszakban egy kopottabb motornál)
szerintem mindegyik ilyen ha áll néhány napot akkor lehet köszörülni mire beindul. az enyém 250-es tök tipp-topp gép és az is ilyen épp a minap voltam a garázsomnál ahova száműztem ( mert vettem egy 650-es burgit ) és beinditóttam a szokásos kb 30 másodperc inditózás után indul de utána szépen jár.
Ma lehuztam a karbira menö benzincsövet még benzin szaga se volt(egy hete nem ment a motor). Inditoztam és kis idö után elkezdett jönni rajt a benzin. A karbira huztam benzincsövet,feltöltöttem benzinnel és láss csodát elsö forditásra indult. Ugyhogy szerintem a többnapos állás után az uszoházbol elpárolog a benzin és mivel a tankbol feljövö csö vissza engedi a benzint igy addig kell köszörülnöm vele amig a karbihoz felnyomja a benzint és az uszoház ujra feltöltödik. Szerintem azért van az hogy napközbe azonnal indul csak a többnapos állás utáni elsö inditás nagyon nehézkes.
A benzin pumpát merre találom,lekell venni a hasidomot és a tankot is? Van benn vákumos benzincsap is mint az 50-es robogokba? A forumon már visszaolvastam 2005 elejére,többen szivtatok ezzel de konkrét megoldást nem találtam. Egy srác irta az elektromos AC oldotta meg a problémát. Milyen tipusut lehet rárakni? köszönöm
Sziasztok! Van egy 250-es Leonardom, nehezen indul be,de csak az elsö inditás katasztrofális,utánna ha mindjárt leállitom akkor is elsö forditásra indul, mintha nem kapna benzint.A szivato részét már néztem átt is alakitottam kézisre de ugyan ugy nem indul se szivatoval sem a nélkül csak nagyon sok inditozás után.Ha beindult utána már könnyen indul még ha lehűlt már a motor akkor is simán szivato nélkül.Csak az elsö inditás nagyon nehéz.
Ha jol néztem lejebb van a tank mind a karbi ezekszerint valami pumpa nyomja fel de az hogy müködik? Valami jo tanácsot tudnátok irni hogy probáljam. köszi
Vidd el szerelőhöz, de méginkább azt javaslom, hogy vidd vissza az eladónak és kérd az eredeti állapot visszaállítását.
Valszeg nem hiába adta el...
Egyébiránt a hiba feltárása 4 dolog.
-levegő
-benzin
-szikra
-kompresszió
az első hármat nézd meg, ha van minden (a benzin jelyett féktisztítót a szívótorokba, gyertyát meg cseréld ki újra a biztonság kedvéért), akkor bajban vagy.
A segítségeteket szeretném kérni! Tegnap vettem egy 150-es leot,de a hazafelé vezető úton lecsökkent a sebességem majd meg is állt a vas! No azóta nem tudom elindítani! Most pucoltam ki a karbit,látszik és érződik hogy eljut odáig a cucc,de ezek után semmi! Szerintetek mi a gondja?
Ami este jo volt az reggele mar egyaltalan nem biztos h jo. Foleg egy alapos furdes utan . Itt ott befolyik a viz es szep kis zarlatot tud csinalni. Es igen volt mar ilyen . Vegig kell ellenorizni az aksitol az inditoig mindent. Azt lehet inditomotor halt el.
Sziasztok! Reggeli talalóskérdés: ráadom a gyújtást a motorra és az önindító csak kattog, nem történik semmi. Valakinek hasonló volt már? Akksi biztos jó, tegnap este még jó volt, de éjjel kint volt az esőbe 😬