Csak érdekességképpen: Tegnap délután a békési autóbusz pályaudvaron mostanság elég ritkának számító kis "összejövetel" volt. Egyszerre érkezett be a HZE-126 Mezőberényből, a HZE-182 Békéscsabáról és a HZE-184 szintén Békéscsabáról. A forgalomban lévő megyei C80-asok számát tekintve, főleg Békésen, ez nem sűrűn fordul már elő.
Ahogy én észrevettem, általában 3-4 hetet szoktak állni a 8900-asok ha nem csak valami apró bajuk van, szóval a 2 hét még nem mondható soknak, főleg ha Szegeden van, de nyilván attól függ hogy mekkora gond van vele. NIG-157 például fél éve áll, MXU-949 is több mint egy hónapja.
A Vásárhely-Sámson-Orosháza tengelyen volt minden, mint a vásárban...
Javarészt a sámsoni buszok pörögnek. De meg lett kavarva az LMR-605 és az egyébként félig-meddig OFF LLE-634 fordája is. Az LMR (amit ha jól sejtek, délelőtt a HPR-214 helyettesített) 6.15 Mezőhegyes-Orosháza, 12.05 Orosháza-Sámson-Vásárhely és 14.10 Vásárhely-Makó-Tótkomlós járatokon volt.
A KMB-549 szerintem a sámsoni HPR-223-at helyettesítette.
De volt még Orosházán a SET-506, az MXU-936, SSM-613, NIJ-370 (Vásárhely-Székkutas felől) is.
A napokban lesz 20 éve, hogy az IEV széria megérkezett Csabára. Vagyis a 492 személyében meglesz az első szóló kocsi a megyében, amelyik 20 évet lehúzott ugyanazon a fordán.
Nézegettem ma, hát meg lettek kavarva a dolgok rendesen. Ha jól láttam, a KWX megnyerte a 7:35-ös Orosháza-Békéssámson-Hódvásárhelyt, cserébe a pusztaföldvári Credo megy Gádorosra és Medgyesre, a deles Orosháza-Pusztaföldvár pedig vásárhelyi lett? Legalábbis ma a KMB-549-et mutatta a rendszer rajta.
Szívesen. Mezőhegyesen most a KBK-844 van kint úgy néz ki tartósan, (gondolom a KXY-293 fehéredik), az jó eséllyel ott fog állni az állomáson. Battonyán az LSV-118 az állomás felé, szerintem tudod hol. Dombegyházán az MXU-948 nem dolgozik hétvégén, Kunágotán elvileg az LRF-063. Medgyesegyházán csak átutazók vannak, Credo Credo hátán, (LLM-142, RTR-818 stb.). KWX-462 most már sötétben jár arra. A vonatpótlón Vozibuszos, Signumos kotlákat láttam. Ja, Kunágotán a HPD-154 van az MXU-949 helyett jelenleg, az 13:20-tól 14:10-ig ott lesz valahol a faluban.
Titkon számítottam a válaszodra, de ez az alaposság mindenek feletti! Köszönöm! Mezőhegyesen-Battonyán-Meggyesegyházán mivel lehet találkozni még hétvégen?
Kérnék abból a szerből, amitől ilyen fényesen lehet látni a közeljövőt :) Persze legyen neked igazad, mind jobban járunk. Mondjuk az "intermodális csomópont" pont Gyulára teljesen felesleges.
A 7 darab csuklóshoz hozzácsaphatjuk a 3 háromtengelyest is, ez így 10.
Kiment így kapásból: HZE-183, HPK-213, HLU-101, KAZ-478, KSU-075, GOX-111, GNX-323, HGR-751, HGR-754, HCC-346, HCC-347, és ugye az IVE-632 se nagyon lesz már. Ez 12. (Persze Békéscsaba helyibe is lehet hogy kevesebb csuklós kell).
Legyen, ahogy tetszik. :) Nálam ezek is az állomány része, de ez mindegy is, hiszen a kérdéseimre is csak a mínuszok jönnek, így lépjünk is ezen túl.
E két busz végett szabadult fel a 183 és a 184. Gyula a legvonzóbb turisztikai célpont a megyében, s nem adok 10 évnél többet azoknak a buszoknak ott ebben a formában. A lakosság végett is, meg többek között a turizmus miatt is biztosan meglépik, hogy még élhetőbb és vonzóbb település legyen, így biztosan keresnek lehetőséget arra is, hogy a városban a közeljövőben csak nulla emissziós - akár üzemanyagcellás, akár elektromos - buszok közlekedjenek. S még nem is beszéltünk a kissé OFF 135ös vonal villamosításáról ON, esetleg egy intermodális csomópont kialakításáról, mely egyre több településen népszerű manapság.
Mindenkinek kevés a tartalékállomány, ez nálam 14% körül van a teljes állomány tekintetében. Ilyen lefutott vagy inkább túlfutott gépeket, mint a HGR is nem szabad megtartani.
Legyen inkább 5 az a 7(a két gyulai helyis csuklóst nem számítanám bele). A tartalék állomány kevés, legalább a két HGR-t érdemes lett volna meghagyni, ha nem dőltek nagyon szét. Szólóból is elég kevés maradt.