Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

BlackStar Creative Commons License 2023.09.27 0 0 159218

Itt a kertvárosban jár egy pár figura hajnalban, jófajta dörgős kipufogóval. 

Sose tudjam meg, hogy ki az, vagy ma megtudom, sose derüljön ki, hogy ki verte agyon.

Előzmény: fearfactoryüberalles (159216)
G.Erdelyi Creative Commons License 2023.09.26 0 0 159217

Udv Urak,

 

Egy jo regi temat melegitenek fel, olaj tema.

 

Eddig szinte kivetel nelkul Mobil 1 FS 0W-40 -et kapott, 10 ezer kilometerenkent vagy kicsivel alatta - szigoruan.

 

Viszont mivel a gepben mostanra mar 310 ezer km van es fel is van huzva szepen 240/370 -re BSR alltal (Stage 3), kerdes, hogy el kellene e gondolkodnom valami mas olajon, vagy jo ez tovabbra is? A motor B207E.

Olajfogyasztas nincs, vagyis olyan minimalis lehet csak, hogy eszrevehetetlen. Nyilvan, ha dl vagy cl mertekekkel mernem mennyi ment bele es mennyi jott ki, kiszamolhato lenne, de nem vagyok ennyire perverz, a nivopalca nem mutat csokkenest a periodus alatt.

 

Szoval erdemes lehet mast beletolteni, vagy jo ez tovabbra is?

 

Koszonom!

 

Udv:

G.

Előzmény: BmS1 (155179)
h i r d e t é s
fearfactoryüberalles Creative Commons License 2023.09.25 0 0 159216

Ha V8-ból gyün, én szeretem. Csak ne legyen antiszociálisan hangos. Tolóüzemben is kellemes a huttyhurutty.

Előzmény: FRANKYE. (159215)
FRANKYE. Creative Commons License 2023.09.25 0 0 159215

Mire jó a kipufogó hörgés? 

Előzmény: fearfactoryüberalles (159213)
KawaBazsy Creative Commons License 2023.09.25 0 0 159214

Na jó, én is elvittem a Dinamit Dob-hoz a szép hangért, meg utána vissza, h szép-szép, de nagyon halk.. most viszont fasza. :-)

Előzmény: fearfactoryüberalles (159213)
fearfactoryüberalles Creative Commons License 2023.09.25 0 0 159213

Kipufhangolás kérdése. A fekete V8 D az előző tulaj (nem gazdája, mert sajna nem az volt, ehh) által straightpipe-osítva pont elég mocskosan hörgött/mörgött-fostam is hogy ugrik a forgalmi valami vehemensebb jagellóvizitnél, úgyhogy kapott egy bontottat. Ha ez a kipufrendszer is megörexik, majd megy énektanárhoz :-)))

Előzmény: KawaBazsy (159200)
korzo Creative Commons License 2023.09.25 0 0 159212

Én a Hondát?!? Neeem...! Kikérem magamnak! Én az MG/Rovert fényeztem XD

Előzmény: BlackStar (159208)
KawaBazsy Creative Commons License 2023.09.25 0 0 159211

Már nem emlékszem, most mit hajtasz.. Amúgy a listámon továbbra is van svéd autó, egy jó kis 5 hengeres Volvo, leginkább C70 cabrio. Ha látok jót értelmes áron, akkor lesz. :-)

Előzmény: BlackStar (159210)
BlackStar Creative Commons License 2023.09.25 0 0 159210

na ja, én is csak kusban lapítok :D

Előzmény: KawaBazsy (159209)
KawaBazsy Creative Commons License 2023.09.25 0 0 159209

A Saab-osok már kihaltak, ahogy ez a fórum aktivitásukból is láccik.. Dinoszaurusz sors. :-)

Előzmény: BlackStar (159208)
BlackStar Creative Commons License 2023.09.25 0 0 159208

Csókolom! Ez a száb topik?

(Korzó, amit Hondát fényez... mi lesz a következő? Hogy a csirkéket is Szivikkbe költözteted? :D )

KawaBazsy Creative Commons License 2023.09.24 0 0 159207

Vazz írtam, h VTC mindegyik i-vtec-ben van. Ez is a szívószelep nyitási idejét változtatja (elfokolja a vezértengelyt).

Előzmény: korzo (159206)
korzo Creative Commons License 2023.09.24 0 0 159206

5.
A HONDA  e-vtec olyan mint a villanykapcsoló (on-off), ezzel meg lehet dimmelni. Fokozatosan variálhatja a szívószelep nyitási idejét és időtartamát. Egy angol csávó, ebből az 1,8-as motorból, ezzel a hengerfejjel valami bő 280 lovat hozott ki szívó(!) üzemben.

https://youtu.be/mKlB8zDI3PA?si=oLATbEPVR-Sh2c2v&t=428

Előzmény: KawaBazsy (159205)
KawaBazsy Creative Commons License 2023.09.24 0 0 159205

3? :-)

Előzmény: korzo (159203)
korzo Creative Commons License 2023.09.24 0 0 159204

A szám amit keresel, az öt. MG ZR.

Előzmény: korzo (159203)
korzo Creative Commons License 2023.09.24 0 0 159203

Ez nem német, mint a prince, hanem angol, és szintén 20 éves.

Számold már meg, hogy hány vezérműtengelyt látni ott ;)

Előzmény: KawaBazsy (159202)
KawaBazsy Creative Commons License 2023.09.24 0 0 159202

Sztem 20 éve komoly cucc volt. Prince motorral nem állok szóba. :-)

Előzmény: korzo (159201)
korzo Creative Commons License 2023.09.24 0 0 159201

Ha szerinted a i-vtec komoly cucc, akkor ezen mélázz el egy kicsit ;)

Előzmény: KawaBazsy (159194)
KawaBazsy Creative Commons License 2023.09.24 0 0 159200

Havernak E39 4.4i van, pofás darab. Csak az a bajom vele, h túl "élére vasalt", németes a V8 hang, a pickupomban sokkal mosdatlanabb az élmény. :-)

Előzmény: fearfactoryüberalles (159196)
KawaBazsy Creative Commons License 2023.09.24 0 0 159199

Utazni én is személyautóval szeretek, azért nyaraláskor jól jön a pickup teherbírása, mindent IS le szoktunk vinni a tengerpartra. :-)

 

Előzmény: fearfactoryüberalles (159198)
fearfactoryüberalles Creative Commons License 2023.09.24 0 0 159198

Ezt a cikked már régen olvastam, elég jól kiderül belőle, a bömös nem Honda:-)

 

Nekem ha bejön egy típus, hajlamos vagyok sokat elnézni neki, de ha ésszerűtlenné/idegbajjá válik, akkor időben elengedem.

 

Most azért drukkolok, hogy a 3.3 D sorhatot valami pofás RWD limóba is belepajszerolja a Mazda. Unom a nagy batár SUV/pick-up vasakat, már csak a munkám miatt is (földönfutó paraszt). Cuccolni, futózni jó, utazni pocsékolás. Na jó, egy min '21-es RAM 1500 V6 D kirándulni sem rossz, kár hogy 25+ guriga még használtan is, de az elmebajos magyar forgalomban legalább a biztonságérzet azért ottvan.

Előzmény: BmS1 (159197)
BmS1 Creative Commons License 2023.09.24 0 0 159197

Megértelek.

Nekem is a németek közül korábbi típusok, a  bömös 728i, a MB 190E, a MB 123  jöttek be. Próbáltam frissíteni, a  M54 B22 kódú 170 lovas, hathengeres, benzines szívómotor

https://injektor.hu/technikai-info/113-hogy-is-van-ez-24-a-bmw-es-az-olajcsipegetes

 

 

volt az utolsó, amibe -szvsz- nekem érdemes volt belevágnom. Az újabbakat fenntartással kezelem, a legújabbak teljesen hidegen hagynak. Egy (nem is apró) bajorba 3hengeres turbó??  Na ne.  

 

Keskeny a mezsgye, amit járni tud az ember. Részben a 20+ éves, minimum 600e km-es jószág nem sok jót ígér. (korábban ragoztam)

A 2000-....2003 utáni nagy bajorok magyar zsebbel (bonyolultságuk meg a valós km miatt) nemigen vállalhatóak. Még nagyobb a gáz a "friss" darabokkal: a BMW soros hathengeresei anno etalonként szolgáltak, a mai trend ezekhez képest érzelmi és fenntarthatósági értékvesztés.

 

Persze, mi magyar szemüvegen át látjuk ezt. Ahogy Bazsy is írta, már egy német középosztály belit sem igazán foglalkoztat a téma, az autó a "használd és dobd el" kategória. Ott. Itt meg a legtöbb  embert egy 12 éves Astra is boldoggá tenne. 

 

üdv

 

Előzmény: fearfactoryüberalles (159196)
fearfactoryüberalles Creative Commons License 2023.09.24 0 0 159196

Köszi a választ. Nekem az E38 pont jó méret. 740d nem DPF-es, akár a rövid utakat is tolerálja, hamar bemelexik & sokáig úgymarad. RWD+V8 D, kellemes menés és kinézet, én ebben találtam meg az optimumot, plusz van egy fanatikus gurum kéznél, ha baj van (ő inkább V12 E38-ban utazik). A feketét donornak vettem, de sajnáltam felboncolni, élni akar, úgyhogy kap egy rozsdakukac írtást a télen. Így majd megoszlik köztük a futás is, meg valamelyik csak beindul ;-D

 

Kopnak kifele, egy szépet érdemes nevelgetni. Bajorfronton kb. E39-ig látok el, a későbbiek már nagyon rizikósak. Ha sikerülne 1-2 éven belül beszerezni egy pofás LCI M5 E39-et épeszű (értsd: nem Honda NSX) árszinten, akkor simán kiraknám a garázsra a MEGTELT táblát:-))))

Előzmény: BmS1 (159189)
BmS1 Creative Commons License 2023.09.24 0 0 159195

A Honda nagyon sok energiát, pénzt ölt bele a motorfejlesztésbe, és az F1 tapasztalatok jót tettek a teljesítménynöveléshez. CRX 1,6 liter, 160 LE, szívómotorból üveghangon ennyit préseltek ki 1988 környékén. 100 Le / liter!  Mondjuk az alsó ford.tartományban gyenge, nyomatékszegény a motor, nem az én esetem. Szenzáció volt akkoriban.

Előzmény: KawaBazsy (159194)
KawaBazsy Creative Commons License 2023.09.24 0 0 159194

 Nemrég utánanéztem, s meglepődtem, h milyen komoly teknikát képvisel az Accorban az i-vtec motor, s ugye már 20 éve. Ennek a K szériás motorcsaládnak két iránya volt, az economy, s a performance, s más a szelepvezérlésük. VTC (Variable Timing Control) a szívóoldalon mindkettőben van, a szelepmagasságot viszont máshogy vezérlik. A 2.0i motor az economy, itt csak szívó oldalon van állítás. 2 bütyök van, egy kisebb, meg egy nagyobb. Kis terhelésre, 2500-as fordulatig a kisebb bütyök csak picit emeli az egyik szívószelepet, szegény keverékkel megy a motor, takarékosabban. Efelett, meg nagy gázra vált, s mindkét szívószelep azonos mértékben, normál nyitást kap. Csúcsfordulat 6800. Az enyém, a 2.4i viszont a performance vonalat képviseli, itt mind szívó, mind kipufogó oldalon van szelepmagasság állítás, s 3 bütyök van. 6000 fordulat alatt a két kisebb bütykön kapja az anyagot a motor, ezek időben, s magasságban sem egyformán nyitnak, így érik el a jó keverékképzést. 6000 felett meg vált a nagy bütyökre, s ekkor mindkét szívó s kipufogó szelep is nagyra nyit, h vágtasson a gép. :-) Max fordulat: 7300. Ebből a gyakorlatban azt érezni, h mindenhol több, mint elegendő az erő.

 

 

Előzmény: BmS1 (159193)
BmS1 Creative Commons License 2023.09.24 0 0 159193

Legalább mozdult kicsit az oldal :-)

 

S sztem nem tud annyival többet egy ilyen S Merci akár a Fordodnál, akér az én Hondámnál, h megérje az az őrült alaktrész felár..

 

Én is így gondolom.

 

Előzmény: KawaBazsy (159192)
KawaBazsy Creative Commons License 2023.09.24 0 0 159192

Jah, a luxuscikk az ilyen, nemrég tapasztaltam meg. :-) Vmitől elszakadt a Ferrari órám carbon betétes gumi szíja, írtam a gyártónak, h kéne, ők a magyar képviselethez irányítottak. Vazz lassan 1 éve nincs szíj.. azt írta az ügyintéző, h ebben a szegmensben a gyártók nem törik össze magukat az alkatrész utánpótlás miatt. Ami tkp érthető, aki luxuscikket vesz, az úgyis lecseréli pár év múlva, ha meg tönkremegy, kidobja, nem fogja javítgatni. Gondolom luxusautó tervezésnél sem prioritás, h az alkatrészek olcsók, könnyen javíthatók legyenek, mert aki újan megveszi, azt ez nem érdekli, a használt vásárló meg a gyártónak nem érdekes. S sztem nem tud annyival többet egy ilyen S Merci akár a Fordodnál, akér az én Hondámnál, h megérje az az őrült alaktrész felár..

Előzmény: BmS1 (159191)
BmS1 Creative Commons License 2023.09.24 0 0 159191

A piac értékítélete is mutatja, hogy Átlag János mennyire tart a  kiöregedett felsőkategóriás nagyvasaktól.

 

Egy (ma) 60-70 misi körül elhozható MB S osztály 15 évesen 2-3-4 millióért már utánad dobják, (van persze drágább is) ha rád sikerült ragasztani, az eladó egy hétig görögtüzet gyújt, és az utca népét pálinkával traktálja :-DDD

Egy mai tucatautó, új Skoda Octavia úgy 10....12 Mft körül vihető el. Ez 15 évesen jellemzően 2-3 MFt körül vehető meg.

 

Azér' ez elég érdekes, nem?

Előzmény: KawaBazsy (159190)
KawaBazsy Creative Commons License 2023.09.24 0 0 159190

Egy haverom vett ilyen W221-est, de 6.5-et adott érte.. sokáig keresett, amíg talált egy leinformálható, keveset futott, megkíméltet. Ha elromlik vmi drága alkatrész, ki tudja fizetni, nem dönti romba.. Engem nem vonzanak a luxusautók, továbbra is az élményt keresem inkább.

Előzmény: BmS1 (159189)
BmS1 Creative Commons License 2023.09.23 0 0 159189

Volt nekem is szép német tepsim. Jó volt. Időben kell eladni, szvsz.

 

Az öreg német vasakkal nem teljesen azonos a véleményünk.

 

Bárki vehet "aprópénzért" pl. egy W221-es S Mercit 2...2,5 Millióért. Még nagyon jól tud kinézni, a kisvárosi presszó előtt amig megissza az ember a kávéját, a csajszik sora ájul és pisil be a fejedelmi csoda láttán. 

Kevesen tudják, hogy (a legtöbbjük) mára egy szép,  mozgó hulladékhegy. Például a csodálatos multikontur ülés engem is lenyűgözött egykor. Egyetlen kis bibi: a be. ülés az ajtóba integrált kezelőkonzollal kb. annyi, mint amennyiért az autót vette a tulaj. Az ülés csak egy példa, minden eszement drága hozzá, a normál állapotban tartására alig-alig van jelentkező. Ezért van, hogy legtöbbjük tárgyilagosan (műszaki állapotát nézve) egy szép pusztulat lett már 15-16 éves korára. Kár értük :-(

 

Persze, egy egyszerűbb nagy német vasnál kicsit más a képlet, de ott is "csodák holnaptól"

üdv

Előzmény: fearfactoryüberalles (159187)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!