a 68-as Kökiről indul? El akarok menni oda is,mert az egyik sofőr ismerős oda került át,az 59-esről. Régen dumáltam már vele. Anno még itt a 19-esen dolgozott. Szerencsétlen,mindig a legszarabb harmónikás...ö...izé ráncos 260-asokat kapta. :o)
18-06? Ismerős,ismerős...Ja igen megvan,pfúj.viszont 18-07 már annál inkább ínyemre van. (Még az elsők között jött ki zöldkapaszkodósan,bár gondolom úgyis ismered :o)
Most reggel, nálunk meg 12-44 fordult meg,szintén zöldkapaszkodós,de ismeretlen számomra. Viszont az a jó,csúsztatott ,hosszú áttételű (vagy milyen)motor volt benne,ami kicsit hasonlít a 412-esekéhez,vagy inkább a 435,415éhez.
Gondolom a megállóban a lábánál nem álltatok meg,egyébként utaztam már olyan busszal is,ami csak 20-szal ment fel. (17-15,17-16) Nolan biztos ismeri Őket.
Már elolvastam a topicot. Amúgy a 18-00-ás vezetőjének az utsó kanyarja volt. Megvan a felvétel is, ha érdekel. Már be is van digitalizálva mp3-ba. a 06-35 nek viszont örülök. Amúgy tud valaki valamit egy magyar metroszimulátorrol? Mert HáBé honlapján láttam még anno, és a menetrendes progiról jutott eszembe. Van még valaki, aki buszhangokat vesz fel? Mert ha igen, az érdekelne. Majd reggel jövök vmikor.
Jaj istenem, jaj istenem. :)))
És vadakat terelő juhász és nemtommégmi...:)
A menetrendes dolog - bizonyos formában - megyeget.
A buszvezetői dolog pedig terv, mivel most nem mehetek el a munkahelyemről, meg tanulok is.
Elvileg egyszerre fejezem be a kettőt két év múlva, és utána irány a Volánbusz:)
A látásom az lehet nem csal, de gépelni mindenesetre úgy gépelek, mint a villám. (Néha lecsapok ide -oda.) Az "akkor" szó természetesen két k -val írandó. :o)
OFF
Hiába no, hosszú volt a mai nap. Főleg a Kapolcs környéki, kettesben, csúsztatott kuplunggal halaás a sok gyalogos miatt, ungefährt 20-25 km távolságban. :o)
ON
Bájdövéj, gyöngyszem.
Emlékeztek még a tűzoltóautó kontra 06-35 balesetre?
Nos, ha a látásom nem csal, akor 06-35 a telepen áll, a sorban, javított állapotban...
Hát azért a váltóját egy kissé kikészítették. A Csepeli híd elején kb 65-tel mentünk, és a híd tetejére már csak 35-tel. érdekes érzés volt. Amúgy szerintetek ha lejár egy régebbi 260-asnak a műszakija azt ugye nem gyakran vágják szét.(Bontó)
Dudi,
a "nagyrába", amit Tector emleget, teherautó futómű, különböző áttételekkel, ezért lehet bányagép, de lehet távolsági is...
Buszos megfelelője kb a 118-as futómű, de inkább a 123.1, vagy a 012-eshez hasonlítanám.(Fiatalabbak kedvéért az előbbi az Ik55-66, az utóbbi az Ik 620-630 futóműve volt..)
Melyik a nagyrába? És azonbelül az távolsági ugye? Merre jár, mert szívesen felvenném a hangját! Tudtok vmi újat a Cinkotai buszok felújításáról? És a 260-as ezüstnyilasokról? Ma kb két és fél kazit vettem teli hangokkal! ha érdekel vkit, akkor jelezze. Amúgy felírtam nagyjából, hogy mikkel hol taliztam, rendszám szerint ha van olyan amit kerestek, hátha láttam.
a 05-38 az biztos, meg vagy a 05:-37/39. Amúgy a 05-38 már szét van hajtva. A múltkor volt hozzá szerencsém. Amúgy te mit dolgozol? És ha megkérdzhetem hány éves vagy? én 19.
Van azt hiszem 2 db 435 -ös, amiben nem DAF -motor van. Az egyik tán a 05-38, ő -ha jól tudom- MAN motoros, meg egy másik (ennek a rendszámát aztán végképp nem tudom), ami Rába -motoros...
Egy van megírva, amúgy én is erre gondoltam. A 02-08 típusú hang a kedvencem. Abból jöhet az összes. majd most fogok talán holnap új hangokat szám gépre venni. Amúgy a 00-21 az ugye 280-as. Kerestem ma a 05-48-at a Harmonika ajtós 435-öst, de nem volt forgalomban. Amúgy ki van lyukadva A kipufogója? Van csak Úgy.
Úgy két hete a 05-52 lepett meg egy kicsit e téren (igaz, Ő 435 -ös). Kövér gázzal, lámpáról indult a Rákóczi úton, és még úgy is megmasszírozta a hangja egy kicsikét a mellyemet, hogy jó pár méterrel mögötte sétálgattam. De valszeg itt arról volt szó, hogy a kipufogócső szétcsúszhatott /eltörhetett közvetlen a leömlőcsonk után...
Bizony, másként énekel a szívós kismotor (D 2156 HM 6 U), más a hangja a szívós nagymotornak (D 2356 HM 6U), ezek turbós változatának (D 2156 -2356 HM6 UT), illetve a D 10 -esnek*.
*Ha jól tudom, D10 -esből is van kétféle, egy erősebb meg egy gyengébb...?
És a hangokat nagyban befolyásolja a motorhoz illesztett váltó (Automata ZF,vagy Voith, netán Praga, és a manuál ZF vagy Csepel- ASH /ez az igen korai 256 -osokban van, 5 sebességes/) is, valamint persze a hátsóhíd. Én spec a "Nagyrába" (MVG 318) hangját csípem nagyon. :o)
kissé nagyok. De ha van dc++-od, vagy kazaa-d, akkor meg tudod mézni bpo-bpi szerint. kb 10 MB-50 Mb-ig. Amúgy mennyi a Várakozási idő itt a forumban? Chatelni szoktál? Ha igen akkor hol? Amúgy elég jó minőségűek. A hangnál nem a ZF és a Voithra gondolok.
Te gondolom akkor tudod hogy van különbség 260-as és 260-as között. Csakmert van pár fajta mind más hanggal. számszerint 3. Esetleg 4. Mert már ültem volánbusz hanggal rendelkező 260-ason is. Én mondjuk a legrégebbi hangot szeretem. ha van vmi kedvenc buszod, lehet, hogy megvan esetleg vmi hasonló.
Az egyik az, hogy nem lehet bejutni, a másik,
hogy néha kidugják az orrukat.
Ez a busz egy időben járt oda, már régi képek, a két busz egy és ugyan az, csak felújítás előtt és után kép.
Kerülhetünk majd egyet arra a későbbiekben.
Amúgy általában végállomástól végállomásig vannak meg. Mindennel együtt.
02-08-cal kapcsolatban elég jól vezetett. Legalábbis amikor én mentem, akkor kb 70KM/h-ás átlaggal.
Kb 50 felvételem van buszokról, rendszám/vonal szerint csoportosítva.
Akit érdekel, az írja meg, hogy melyik busz érdekelné, hátha megvan. Miskolcitól kezdve az összes BKV Járműtípusig. MP3-ban. vagy kazettán.
Pedig a 7:15-ös indulása már elég jó, csak nekem is korai :p Pedig akkor megy egy két más kocsi is..
A Kőhídnál áldogál egy 250-es valami céghez viszi az utasokat, meg szokta várni a 7:15-ös piros 98-ast Aff-680(?) is gyakran felbukkan, Egy sárga 266-os szintén a kőhídnál, egy két 260.43-as az erdő után a Bocskai István u. nál lévő homokos területnél... stb ....
Ja, már megvan miért volt az olyan ismerős a 02-08. A kelenföldé volt még anno a 40-esen általában. (72-35) Olyan gyönyörű széphang, nagyon jó váltóbeállítással, szép állapotban. visszatérve Kelenföldhöz a (72-36) BPI-239 viszont elég érdekes állapotban találtam rá a 71-es vonalon. És ami a legrosszabb érzés volt, a vezetője arról beszélt, hogy szeptemberben lejár a műszakija, és reméli, hogy a MÉH-Telepre kerül.
Na nagy nehezen hazaértem. Délben elindultam Cspelre, majd átmentem kispestre, és onnan Rákoskeresztúrra. Kitérőt teetem Pécelre, majd az Örs Vezér terén fejeztem be a kirándulást. A Mai nap legjobb busza szerintem a 02-08 volt a 69-esen. Akit érdekelnek buszok rendszám szerint, állapot, viszonylat szinten, az kérdezzen. De ami a legrosszabb volt, az a 18-00 a 48-ason. Rohad az egész, a váltója szétnyúzva, megy ilyenek.
102 ma a 198-ason volt. Túl korán jár a 98-as, júniusban akartam lőni egyet, csak sose jött ki úgy az időbeosztásom. Most várni kell szeptemberig, vagy megkérek valakit szereljen át a fotó kedvéért:-))
Ja, még mielőtt elfelejteném (Teljesen olyan leszek már, mint Colombo hadnagy): Az első 260 -as ezüstnyilacska (Ha jól láttam, 06-02)már a gar.- ban pihen Óbudán.
Hát igen,de mióta egy 412-es megcsúszott "alattam" egy jobbosban,és teligázzal korigált a vezér azóta csak így szeretek "közlekedni" bussszal, keresztbe :o)))
Még ugyan van pár perc ahhoz, hogy leforduljak a székről, de értelmeztem mit írtál. Ehhez az szükséges, hogy előkeressem a képet, beszkenneljem 1024-be. Ezen a héten 78 óra munka, 10 óra tanfolyam, és egy vizsga van mögöttem. Előttem pedig rengeteg új szkenneletlen kép.
260-asok:
1.: BPI-519 a 19-esen
2.: BPO-079 a 19-esen
3.: BPI-539 a 19-esen
280-asok:
1.: BPI-833 a 48-ason (280-as)
2.: BPI-722 a 48-ason,138-ason 38A-n (280-as)
3.: BPI-804 a 23-ason (280-as Ezüstnyíl)
412-esek
1.: BPO-222 (Asszem) az 59-esen
2.: BPO-229 az 59-esen
3.: BPO-230 az 59-esen
Így hirtelenjében,de a fő-fő kedvenc BPI-519!!! Lánykori nevén BU-0928
Van valakinek kedvenc busza? Én mondjuk hang szerint állapítom meg, melyik épp a kedvenc buszom! De ez már régóta az. Nagyon jó volt még kb 4 éve. Amikor utoljára mnetem vele, akkor elég gázos volt már a váltója. Apropó, a 260-asoknak nagyon sok hang szerinti fajtája van. Ezt a Váltó, vagy a motor Adja?
visszatérve a 24V-re, szerintem azt délpesti adja, de ha villamospótló, akkor általában akárhonnan. de Ha mondasz egy egy rendszámot, akkor kapásból rávágom. HáBé Honlapja segítsége nélkül is.
De jó érzés lehetett. Felújított volt, vagy csak javításon volt? Amúgy üdvözlök mindenkit még1x.
Mondjuk én nekem is volt ilyen jó érzésem a Siófokon. a 415-ös ZF és Voithban, plusz 260-as Prágásban.
Amúgy az 08-04 volt, BKV plusszos, és a 23-ason jár vagy esetleg az 54-94 GY.Az Óbudáé volt, csak elvitték Dél-Pestre. Már akkor is jó kocsi volt a 86-oson.
Én is megérkeztem a nyaralásból. 1 hetes agárdi campingezésem alatt sem kellett teljesen megfeledkeznem a sötétkék gépsárkányokról. Éppen a Szomjas horgászban eszegettem a fogas filémet Orly-módra, jó hideg búzasöröcskével leöblítve, mikor ismerős hangot véltem a tranzitforgalomból felfedezni. Erre 19-35 (435) húz el Fehérvár felől egyenesen Cinkota felé. :-)
Egyébként Délpesti plusszos 412-es vonal még a Palota-busz is.
Előre is köszönöm!
Amúgy nem tudjátok véletlenül, hogy a Mezőtúri autóbuszfelújító üzemnek van-e honlapja, amin részletesen ott vannak-e a tervek. Mármint a mostani, a múltbéli és ami a jövőbe lesz.
Én is közzétenném a felhívásom: Hová lett a Délpesti "szájas" 260-as???????? Kuka?
Mai nagyon rendben lévő kocsi: BPI,vagy O-804. (Ezüstnyíl). Műszerfal fullextrás,motor Okés, gyorsulás,és a ZF váltó rendben volt. Jó busz!
Ja és a sofőr oldalablaka sötétített volt!!!!!
Sziasztok! Aki látja a BPO-608 (06-08) rendszámú 260-as ZF Váltós buszt, az kérem írja meg! Amúgy szerintem elég érdekes hogy az óbuda 280-as buszait csere vége helyett a Kelenföld 260-as buszt ad. a 86-osról vették el, oda mit tesznek helyettük? 260-ast? Ja amúgy én elég sok busznak felvettem a hangját menet közben. Akit érdekel, az kérem jelezze.
Jótanács: a 71-es buszt felejtsétek el a nyáron,úgyanis pont strandídőben majdnem a teljes Hollandi utat feltúrták,és 100m-enként van félórás piroslámpa,és ráadásul olyan,hogy nehogy már a következőt zölden találd! Ja és pont a Strand megállóját odafelé hátrébb helyezték egy jó 50 m-mel,mert nagyon közel volt a lámpához,ellenben a megállópár másik megállóját otthagytak pont a félpályás rész közepén,nehogymá ki tudják kerülni a buszt. Aztán meg anyáznak a vezérnek...
Üdv a helyi lámpatervezőknek. A kedves Mama nem csuklik? Sűrün? Grrrrrrrrrrr.
Képek, talán szombaton. Ugyanis ma délután egy tuti format c: -vel volt dolgom, így még se a fényképezőgépem áttöltőprogramja, se a html -szerkesztő progim nincs fenn, azaz szinte tök üres a gépem. Ellenben nagyon gyors... >:o))
Ühümm. Ez amiről én beszéltem,egy Gemences 266-os. Naggyon jó állapotú volt...rohadást nem találtam!
De sajnálom,hogy nem jutott eszembe felírni a rendszámot. :o(
Nem mind az, pl. a 664 biztos nem, mert azt épp ma fotóztam. :o)
Ez a lista -eredetben- nem az én hozzászólásom volt, csak úgy bekopiztam az ott emlegetett hsz. -ból...
Zsíír busz: BPI-539. 260-as nem felújított,és egy hölgy vezérje van. (Vagy egy bajuszos kopaszodó profi sofőr!) De a mai összeállítást nagyon bírtam.
Hölgy driver sietett vhova,de nagyon.60-70-nnel dúltunk. Én a ...sok kilómmal 2 kézzel kellett kapaszkodjak,egy-egy gyorsulásnál,gépjármű előzésnél!!!!Nagyon ment a néni. Gratula!
És a busznak is volt egy fílinges hangja!
Én augusztusban láttam (egy másik busz ablakából),és a napali kép mutaja hogy nem novemberi kép,hanem valamelyik melegebb hónapból származik.Sajnos nem tudom már hogy honnan származik ez a kép,de a nagysága a HáBé képeihez hasonló.
üdv kawirz
Off
Lányok és fiúk, ilyet keresek, de nagyon:
[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n] Ik 630-asé.Ha valakinak van otthona padláson vagy a régi öltönyzsebében, szóljon!
Nini mit találtam. Mégiscsak van kép arról a 266-asról amiről beszéltem. És mellesleg a jobb oldali házban nyaraltam. (Amelyik telek mögött áll a busz.)
A busz ált. fél12-es járat szokott lenni Szexszárdra.
Mire nem jó az internyet
Mostakkor 30...300...mittudomén hozzászóláson keresztül (az nem létezik, mert nem tudom) a 3860 -at vesszük ki a visszbül? Bissztoss...
Vagy kapcsojjuk ki?
Ez a prágás 260-as állomány egyúttal ráncajtós is?
Vagy ezeken kívül van még ráncos?
És a 280-asokból melyek még?
Bocsi,de én ráncban utazom!
SEGÍTSETEK!!
Köszke!
Bocs délbudát akartam írni,de annak ellenére láttam a 11-esen is,azt hiszem valakinek van képe is róla,de ha elkezdek a képek között keresni akkor biztos találok egyet.
üdv kawirz
Megtaláltam a 211-es protoja alapján készült gyermekek részére készült változatot.
Az ajtónál ugyan felfedezhetünk egy kis beütést a 266-ból,de itt kézi müködtetésű az ajtó,valamint fekete sportfelni is megtalálható a slick gumik alatt. :o)))))))))))))))))
"A 8-as vonal kocsijait szerintem Délpest adja ki.
A kedvencem (BPI-352) általában a 8-ason vagy a 11-esn jár, és tudtommal még a délpesti garázsban alszik."
A 8 -as vonalat Kelenföld adja, és BPI-352 (ex. BU-89-40) is oda tartozik.
A 8-as vonal kocsijait szerintem Délpest adja ki.
A kedvencem (BPI-352) általában a 8-ason vagy a 11-esn jár, és tudtommal még a délpesti garázsban alszik.
üdv kawirz
Jelentem megérkeztem,úgyhogy lehet követelni rajtam a Gemences képeket,de egy egyszerű fényképezőgépotthonhagyásos témából kifolyólag ezek sajnos nem készültek :o(((((((((((((((((((((
Pedig volt ám ott egy Trilexes 266-os,amit érdemes lett volna lefényképezni,nameg persze 256,osok,és C56ok. Namind1 járok majd még arra!
Visszanézve a topicot,kérdezném,hogy Délpesten melyik vonal plusszos 412-es? Mert egy két délpesti 412-esen ott figyel a plussz felirat,amit Nolan is észrevett.
OFF: Nolan,rájöttem mit jelent a neved :o) ugyanis néztem a Motorversenyt,és televolt a "reklámoddal" :o)
ON: Tector grat az oldalhoz,de mivel én is készítgetem!!! az igényesebb oldalamat,a főoldaladnak készíthetnél egy 1024x768-as háttérképet,de a jelenlegi is nagyon teccik!
Ja és gyarapítsd a Délpesti képeket :o)
T. Egybegyűltek!
Eddigi fotóimból összedobtam egy kezdetleges weboldalt.
Az oldal megtekinthető itt. Még csak az "Óbuda" és a "Pongrácz" linkek alatt vannak képek, de az idő, az... Nekem dolgozik.
Várom tehát a bíráló kritikákat.
(Ja igen, ne legyetek szigorúak, HTML tudományom mindössze annyi, amennyit a Tasztal idevonatkozó topicjaiban összeszedtem). :o))
Tényleg jól néz ki.Mi is megvehettük volna,akár múzeumi célra.Hiszen már 20 éves. :)
Ilyen ajtóelrendezéssel és pláne ilyen ablakokkal nálunk nem sok szaladgál.
Ha jól "veszem ki a visszbüll", akkor a keskeny hátsólámpái vannak, ami a Steyr -változatok sajátja volt? (Nemigen tudom eldönteni, ahhoz elég szemcsés a kép...)
Ha véletlenül nem olvastad a VÉEK-ben írott hozzászólásomat, akkor most ide is beírom, némi kiegészítéssel. Már most szeretném hangsúlyozni, hogy ez csak TERV!!!
Tehát valóban felröppent a hír, hogy Sz.T. szeretne még néhány névvel ellátott Expresszráhordóbkvcsúcsszuperplussszos járatot beindítani. Erre az Üzemigazgatóságok hevesen tiltakozni kezdtek, mondván, hogy így is kocsikiadásokkal küszködnek. Ha új vonalakat szeretne, szerváljon hozzájuk kocsikat is. Eddig a történet első része.
Mint tudjuk, ez sajnos a BKV-nál nem úgy műxik, hogy kéne néhány új kocsi, és akkor egyszer csak lesz. Ezért elkezdtek agyalni, hogy mi lehet a megoldás. És akkor kipatant az ötlet. A GJSz-ben ott állnak érintetlenül a legutóbb kivont '85-ös gyártású kocsik (BX-52, BX-53) lelakatolt ajtókkal, kívülről is érintetlenül. Mi lenne, ha ezekkel kezdenénk valamit? Új motor, új váltó, új váz (de legalábbis erősen javított). Magyarul építenének új buszokat, amiknek az alvázszámai és a rendszámai egyeznének egy valamikori kocsiéval. Itt a történet második részének vége.
A harmadik rész annyi, hogy állítólag erre a tervre adott valaki ajánlatot (valószínüleg a GJSz) és egy kocsi rendbetétele, modernizálása kb. 20 millára jött ki. Ezt beküldték az Akácfa utcába, és most éppen a műszaki-pénzügyi megszakértés alatt áll a dolog.
Ami már csak az én magánvéleményem, hogy nem igazán értem, hogy miért a '85-ös kocsikból kell szemezgetni, mikor vannak szép számmal '86-os, '87-es kocsik is leselejtezve. Még D10-es motorral is. Igaz ezek jó részét aki tudta elkapkodta. Így szerepelt 12-48 az Én a kém című filmben.
Jelen pillanatban úgy fest a dolog, (de ezt már kb másfél hete leírtam) hogy a 49-es és a 20-as lesz a kiszemelt két vonal, ami beezüstösödik. A hűvösvölgyi kocsikat meg valszeg kicsit kicsinosítják, mert már kezdenek leharcolódni.
Ezek a kocsik nem kerülnek semelyik másik helyére, most is állományban vannak, csak most nyáron a kiiktatások idején nélkülözhetők. A nagy terv csak annyi, hogy a fent említett két vonalnak is nyilván átszabják és pontosan meghírdetik a menetrendjét és még esetleg néha ki is takarítják őket.
"Szokott itt lenni (heti rendszerességgel) 260 -as, iránytáblás 415 -ös, sőt, volt példa a fokgyemes 415 -ösre is."
De szép volt anno, amikor a 405-ösök megjelenése után 1-2 évvel kb fél évig fixen minden busz 415-ös volt a 145/146-on. Volt első generációs is, még felújítás előtt. Akkor lett a 415-ös a kedvencem.
Kis érdekesség... Most találtam az autobusz.budapest.hu -n...
"...1934-ben... ...A főváros lakói a dízelüzemű autóbuszok kormos füstje miatt panasszal fordultak a tanácshoz. A környezeti ártalmak csökkentésére elrendelték a kipufogócsöveknek a tető végéhez való felvezetését..." Ezek szerint 1999 -ben a 412 -esnél mégegyszer feltalálták a spanyolviaszt? :o))
Nem, nem láttam az ATV -t, de a "nagytopicban" olvastam róla, mi is volt.
Szóval, szépek, szépek ezek az ezüstnyilak, meg Gyrosok, meg mittudomain milyenféle design alapján festett kocsik, de sztem pont az alábbi esetek miatt -úgymint pótlás, műszaki hiba- teljesen egységes kellene hogy legyen a járműpark színezése (ez is már megvitatásra került nem egyszer "odaát"),és az utastájékoztatás milyensége a félreértések és tévedések kizárása végett.
(Lásd: "Öreg néne esete villamospótlás esetén a körúti Gyrossal" c. eposz, "jajáthelyezték a gyorshetest?" csujogató kiséretében).
Ha már design: Nekem irtóra tetszett anno a 620 -180-556 -os színvilága.Valami ilyesmit -vagy pont ugyanilyet- a mai nap is szívesen látnék, de nem a pluszos kocsikon, hanem úgy általánosságban.
"Ez a pluszos -nem pluszos kérdés nekem kissé magas, mint malacnak a zsiráfvályú"
És akkor a bkv mit szóljon...?
(láttad tegnap Botondot az atv-n?)
Ez az. Az MVK Rt. buszait látva mindig irigykedek.
Persze, "nyavalyognak" a miskolciak, ez nem jó, az nem jó, és nyilván a tökéletességre is kell törekedni (habár azt elérni nem lehet).
De én akkor is azt mondom, hogy bárcsak olyan lenne Pesten mindenütt, nem szólnék egy rohadt szót se...
Ez a pluszos -nem pluszos kérdés nekem kissé magas, mint malacnak a zsiráfvályú. :o)
(Magánvélemény jön, az én gondolatmanetem)
Mit is hirdet a plusz? Menetrendszerűséget, takarított megállókat és járműveket, stb...
Ennek, szvsz. alapnak kellene lennie. :o) Miskolcon járva saját két szememmel láttam, hogy a műszaki pihenő alatt a vezér felmosta a busz utasterét. És ott nincs semmiféle MVK plusz...
na ez az, de azt nem értem, hogy ha egy nem pluszos vonalról kiesik kocsi (194), akkor azt pluszossal pótolják, holott a bkv szerint azok "fontosabbak", márpedig ha onnan elvesznek egyet, hogy menjen pótolni, akkor lesz hiány, nem?
a 194-esen ami nem pluszos megoldották a problémát, ahonnan kivették, és pluszos, ott meg problémát csináltak.
szvsz hülyeség így ez az egész, mert nem tartható.
Kiadás...
Lehet hogy már csak olyan kocsi jut a vonalra döglés, pótlás, stb. miatt.
"Háztáji" példával illusztrálva: Itt, Békásmegyeren a helyi vonalakon (143,145,146,186 és a Békás -busz) elvileg 405 -ösök járnak. Elvileg.
Szokott itt lenni (heti rendszerességgel) 260 -as, iránytáblás 415 -ös, sőt, volt példa a fokgyemes 415 -ösre is.(Amelyek java része csak a 11 és 29 -re adható ki).
Hűvösvölgyben már most is kiadási korlátozás van a márkavédjegy miatt, úgy mint: 06-57, 06-62,06-63,06-64,06-66,06-67,06-72,06-74. Ezek zöldkapaszkodós, fokgyemes, műtyúkos autók pillanatnyilag is, és az 57-157-257 a pluszos vonal.
"selejtezettek "helyére" kerülnek (tehát "csere" lesz összességében), vagy ennyivel bővül az állomány?"
Óbuda valamely vonalcsoportján fognak járni, vagy a Moszkva térin, vagy a hűvösvölgyin.
Viszont, fogynak is az óbudai buszok.
A "dögsoron" (?) álló néhány busz közül (Ezek azok, amelyek ki lettek vonva, de valami miatt mégsenem lettek selejtezve(?) pár darab a múlt héten "meglátogatta" a placc végén lévő hordótároló környékét. Ahonnan már konténerben hagyták el a telephelyet.
azt lehet tudni, hoyg ezek a kocsik hova kerülnek/kerültek? (legalább területileg)
selejtezettek "helyére" kerülnek (tehát "csere" lesz összességében), vagy ennyivel bővül az állomány?
ezt azért kérezem, mert ugye van egy "terv", amihez kellenek (kellenének) plusz kocsik
"namost ez az ezüstnyilak ez a 260-asokat akarja jelenteni ugye?"
Igen.
"nem azt olvastam pár hete, hogy már megjöttek?"
Ez úgy van, hogy 17db 260-as, plusz 4db 280GVM-ről írtak alá szerződést. Aztán mikor lent voltunk, akkor derült ki, hogy a 17db 260-as 6+11 megosztásban készül el. Ezekből a 11 Ezüst-nyíl lesz. Namármost a 6db elkészült (12-72, 16-66, majd 12-13, 06-05 és 03-12, 03-23). Most pillanatnyilag a trolik vannak végső fázisban (kivéve 204), de a maradék 1 260-asból is már mindegyik lent van. (Ez persze nem igaz, mert az egyiket a múlt héten még láttam vonalon, de azóta már akár lent is lehet) Ráadásul egyszerre úgysem tudnának mit kezdeni a 11db kocsival lent, mert az összeszerelő csarnokban ugyan elfér kényelmesen 6db kocsi (ha éppen másnak nem dolgoznak), viszont ahol a vázzal foglalkoznak, ott max 3db fér el egyszerre. A fényezőben szerintem 2db. A többi addig az udvaron áll, tehát addig akár utasokat is szállíthat.
Biztos, hogy nem Mezőtúron. Bár a lépcső, meg a gumipadló nem látszik, de a sötétebb fényezés, a vastag gumicsík és a "nemnatúr" csíkok igen. És ha összehasonlítod a Tector által tegnap belinkelt képek közül a 03-23-mal, akkor az is látszik, hogy ezen (meg a 06-49-en, meg a 11-93-on) kisebbek a felfújt számok.
Arról nem is beszélve, hogy Mezőtúron most éppen teltház van BKVilag. (T204, meg az Ezüst-nyilak)
Namármost az "ellenség megtévesztésére" valamelyik felújító ugyanazt a sablont használja, mint Mezőtúr. Ilyen a néhány hete elkészült 06-49, és a frissen elkészült 11-93 (ő a 103-ason megtekinthető) Persze már messziről látszik, hogy nem Mezőtúron készültek, ugyanis sötétebb a színük (meg merem kockáztatni, hogy az eredeti lemezelés került vissza újrafényezve), "pöttyös" gumipadló ment beléjük, a lépcsőkön csak a járófelület van kicserélve rozsdamentesre (ezt viszont Mezőtúr nem csinálja), így a többi részén a lépcsőnek látszik, hogy a rohadást csak újrafestették. És ha jól emlékszem vissza, a vastag gumicsík is ment rájuk. És a lécek sem natúrok, hanem festettek. Erről Mezőtúron azt mondták, hogy azért hagyják natúrra, mert annak az igényes festése+felszerelése többe kerül, amit a BKV nem igényelt, azt viszont ők nem vállalták, hogy a szarul lefestett cuccot felrakják, aztán 2 hónap múlva fogadják a panaszokat. Így inkább marad natúr.
"Az első sorban gyönyörű kocsikat gyönyörű helyen, gyönyörű iránytáblákkal fotóztad!!! :-)" :o)
Sajnos, ami nem látszik: 03-23 hátulját egy iszonyat ronda, szinte teljes lemeznagyságú graffiti -tag borítja. :o(
(Ja, mellesleg úgy 8-9 éve mindennap megfordultam azon a helyen, mivel a 25 -össel jártam haza /munkába)
01-41(ez a rendszám nem biztos) és 01 -42(ez viszont igen) hol szépült meg? Ugyanis ma reggel úgy 9.30 körül szembe jöttek velem az M1 -M7 közös szakaszán (Ők Budapest felé tartottak), csilivili állapotban, de zsírpapírral letakart rendszámokkal. Az oldalukon az azonosító szép félkövér, de az autók "kiállása" nem mezőtúri design -t sejtet. (azaz a lemeztakaró -lécek nem natúrszínűek, és az azonosító betűtípusa se az a "mezőtúri".) Ha jól láttam (már amenyire 80 -as tempónál kb. 6 sávot átlátok), akkor zöld kapaszkodó figyel bennük.
"Volánbusz sárga Ikaruszai, amelyek csuklósak":
-van a 280-as, amiben az első két tengely közt van a motor és a B tengelyt hajtja
-van a 435-ös, amiben hátul van a motor és a C tengelyt hajtja (tolócsuklós)
Jó estét mindenkinek! Nem vagyok nagyon nagy buszrajongó, de szívesen nézem a 7-es buszo a söfőrt amikor dolgozik. Mellesleg D-kat. jogosítvány..
Soha nem tudtam, a Volánbusz sárga Ikaruszai, amelyek csuklósak, hogyan hajtják a kereket! A motor hátul a csuló végében, hogyan és mit hajt? Aki zud valamit, kérem írjon!
Én pedig úgy kipróbálnék akár egy ilyen IK 60 -ast, akár egy FAÜ csuklóst... Óne kormányszervó, nem szinkronizált váltó,a kuplungra sincs rásegítve, a motor 10 centire melletted dübörög, és nyáron megfoghatatlan meleg a géptetö.
Kár...
Én pedig úgy kipróbálnék akár egy ilyen IK 60 -ast, akár egy FAÜ csuklóst... Óne kormányszervó, nem szinkronizált váltó,a kuplungra sincs rásegítve, a motor 10 centire melletted dübörög, és nyáron megfoghatatlan meleg a géptető. Nagyobb sebességnél (Tényleg, a 60 -as tudott ilyen "nagyobb sebesség" -et?)a motorsátrat fedő steppelt műbőr felfúvódik a menetszéltől, mint egy léggömb, a hátsóhíd szépen dalol... Megállóban illetve tolatásnál kicsit alapjárat fölé kell vinni a motort, hogy a tükrök ne reszkessenek az alapjárattól, mint családi kép a traktorszélvédőn... Szóval, volt feelingje... Jó, általános, mindennapos használatban biztos nem bírnám sokáig, de nosztalgiaként igen. :o)
Jó neked,itt a 19-esen meg a 16-02 volt a legmodernebb.
Háááát,a kis huncut. utoljára (elutazásom előtt) akartam menni vele,erre nem elténfereg mindenféle,rosszkörnyékremenővonalra kivéveawekerleirész :o) 15-19 ről beszélek,ha nem lenne érthető.
Akkor nem káprázott a szemem a Népszinház utca,körút sarkon. Télleg Ő volt. Hm (Meglepődtem)
Vigasztaljon az,hogy 15-37 még nekem sem "volt meg" :o)
Grimbi!
Láttam 00-70-net, télleg szép!
Cinkotán 01-22 is friss fényezésű, ha jól láttam.
Bicikliztem újpesten, ott is teli van friss fényezésű 260/280-al.
Valami 260/280 felújítási szezon van, vagy mi?
Fidel Castro összes beszéde, a kubai Ikarusok elhanyagolt motorjainak tolmácsolásában, vezényel KI Pufogó, szólót énekel a Mellső Fék.Közreműködik a Csepel Autógyár Sebváltógyárának emléke,kísér az Újpesti Gépelemgyár.
Nem tudom, de megkérdezem.
Egyébként V42 515 már fotózta, de olaszországi úton van, mjd ha visszajön, akkor teszi fel a képeket.
Általában egyébként tartalék.
Holnap mi is oda megyünk, nem jössz? :-) Carpyt erősen befolyásolom majd, hogy Tamásiba is elmenjünk a 255-ös miatt.
Apropó, Malwin! Mostanában hol lehet látni? Tartalék vagy van fordája?
Tudom,csak a Laci most megy a Troligarázsba valamelyik nap,én meg említettem,hogy csavarogni leszek.
Persze,hogy a Saját az ütöképesebb,de pesti létemre még egyetlen normális bkv-és fotóm sincs (most leszégyeltem magam a föld alá),a Laci meg szép képeket csinál!
annyit elárulok,hogy a Gemenc volán területeire :> Na ez itt nagyon off lesz:
Ugorgy'el akkor mán 12.-én Bajára, nagy halfőzési buli lesz.
Nameg rengeteg busz mindenhonnan.Azok viszik a jónépet.
Bonusz:
Ha megtalálsz, meghívlak egy saját főzésű bajai hallére!
(vicc nélkül: ott leszek, van főzőhelyem, és főzök is!)
Utána káposztás csülök lesz, idő meg mint a a tenger!
THX. Akkor marad a másik két szerver. Nem is nagy baj,így legalább megerősítették bennem a szerverváltást.
Nem semmi meló lesz.
Nade Hál'Istennek ezzel csak két hét mulva kell majd foglalkoznom.
Csumi mindenkinek.
Lacinak meg jó fotózást!
Jut is eszembe Laci,ha már arra jársz,csinálj lécci bemutatóképeket a trolikról,úgy kivűl-belül. Elkérnék párat a lapomhoz! Term. névvel elátva rakom majd fel.
Az ilyen dolgok megelőzésére mentettem ki "ruszki vincseszter" -re az összes létező jelszómat. :o) Fogtam egy regiszterfüzetet, és a megfelelő helyre bejegyeztem.
Na viszont ezzel majd 2 hét mulva foglalatoskodom! Sőt addig engem is nélkülöznötök kell. Ugyanis kedden eltünök egy komolyabb nyaralásra 2 hétre. (annyit elárulok,hogy a Gemenc volán területeire :o)
Ha sikerül,még fotók is lesznek.
Ha visszajövök,megpróbálkozom egy új,designesebb,és csak a buszokkal foglalkozó oldalt összedobni. Valószínüleg a Freeweben,vagy a Táron. A 2 hét alatt beszéljetek rá egyikre,vagy a másikra. Köszi
Holnap még vagyok aztán csak 2 hét múlva. Remélem ,hogy jó pár oldalt kell majd visszaolvasnom :o))))
Hali mindenkinek. És a pesten történt buszos dolgokról tessék majd itt hírt adni. THX
Elküldeni meg biztos nem fogják, merthogy bárkié lehet. Nincs megoldás, te is lehúzhatod a rolót, ill. nem árt a jelszókat megjegyezni. Tudom, csak az a baj, hogy mindenhez jeszó kell, ennyit pedig nem lehet fejben tartani, ha nem tartja fejben az ember bárki hozzáférhet. Ha meg mindnehova ugyanazt használdo, akkor könnyebben feltöhetőek a személyes dolgok a neten.
Nem is tudom mit kell tenned. A Vianovot mint olyat, elfelejtheted, anyagi okok miatt lehúzta a rolót.
A komplett adataiddal együtt nem tudsz írni az extrás rencergazdinak, moderának vagy mittudomain kinek? Próbálj egy mélt írni nekik, hogy az adataidnál megadott webes mélszerver megszűnt, és küldjék a most élő címedre a szükséges dolgokat...
Van nekem a honlapom az Extrán,namost újracsináltam a gépet,és épp állítom be a feltöltő programomat,és kéri a jelszót.
Én aranyosan elmegyek az extra lapjára,ott lekérem a jelszavam,nade azt csak a regisztrált emil címre küldik el.
Ebben az esetben egy Vianovo-s címről volna szó,namost nálam a vianovo honlapja egy jó ideje nem jeleníthető meg. Igy sose tudom meg a jelszavam.
Úgyhogy meg vagyok lőve. Nem tom frissíteni a lapomat
Lehet ezzel tenni valamit,vagy keressek egy másik szervert?
"Esküszöm,ha megnyerem a lottót,megveszem az Ikarust! :o)"..."Mert csak ez az egy megoldás marad,az Ikarus feltámasztására..."
Az ellen nem véd...
Sajnos annyiért nem kapnád meg, vagy nem hagynák megvenni. Ez bisztoss... Egyéb érdekösszefonódásokból, én úgy veszem ki. Vagy legalábbis így magyaráz taki anno a Híradó.
Szóval ezért van már "csak" Ikarus FAN club! Még az EAG-RÁBA kooperációban bízok, most Győrben van a 12m-es E94 bemutatóbusz (RÁBA alvázon és MB motorral).
Mellső hidakról tudni vélnek:
Volvo
-egy gyártási kooperációban Győr gyártott egy rahedli Volvo jelzésüt,
MAN
-a MAN 16.230 gyártási jogának átadása ellentételezéseként (ebből lett a RÁBA U16.230)
komplett hidakat szállított a Rába Németországba
Egyebekben:
Persze, hogy nem a beszerzők az ok mindenért.Nagyon is jól ismerem a hazai féltékenységi, piac-befolyás-és még mi mindent féltő cirkuszokat, lásd Rába kontra Csepel, vagy akár Rába kontra Ikarus( ha te nem veszel tőlem futóművet, akkor én megveszem az ülésgyáradat, és akkor azt veszel tőlem stb stb.)
És csak nézek: Sic transit gloria mundi...
Ez nem csak a beszerzők hibája! Sajna nálunk a másik oldal is gyerekcipőben jár! Nézd meg hányszor változott 13 év alat a RÁBA vezérkara, nézd meg milyen szakmai fórumokat tartottak és milyen a marketing munkájuk! Ehhez is fel kell nőni!
Volt olyan is, (céget nem tudok, de talán igen) hogy egy nevesebb cég Győrben gyártatta le bérmunkában a hátsó hídjait! Sajna még sok esetben a régi beidegződések élnek, amit nálunk nyugatabbra gyártanak az csak jobb lehet!
Naná, hogy nem hagyom szó nélkül! Ha a tengeren túl a Meritornak, a John Deere-nek, meg mit tudom én még kinek jó a Rába futómű, akkor az európai gépek alá miért nem?
Az nem lehet válasz, hogy azért, mert nincs megfelelő kínálat.Ha én egy járműgyártó beszerzője lennék, akor ellátogatnék a Rába honlapjára, és meggyőződhetnék arról, mit kínálnak.Ha én egy magyar járműgyártó beszerzője lennék, akkor előnyben részesíteném a hazai terméket, ha meg az világszínvonalú, különösképp.Ha én egy európai járműgyártó beszerzője lennék,megkeresném, hol ötvöződik a tapasztalat, a rugalmasság, a gyártási kultúra, az innovatív gondolkodásmód az árral.
Sajna egyik sem vagyok.
De:
Miért jó az irániaknak, hogy Rába futóműveket vesznek? Mert szegények, és jó a gagyi? Egy frászt!
Egy olyan országban, ahol az olajbevételek lehetővé tették, hogy szinte az egész ország Mercedeseken jár(teher is), ott nem vesznek gagyit, bármennyire is Kelet.
Ott a minőség és a fentebb felsorolt szempontok a döntőek.
Gondoltam, hogy nem hagyod szó nélkül! :-)) A fiam fényképezte Nyíregyen, azt mondta: "milyen klassz"! Mondtam a RÁBA is van ilyen klassz, csak lehet, hogy kicsit koszos, és nem csillog ennyire, de azért még jópár buszunkba és egyéb járműben kitünően műxik!
Azt hoszem, hogy Ikarus 200-asok nem készültek ZF mellső híddal!
Bezzeg az Ik 412-esek igen! Mert nincs ebben az országban megfelelő futómű, se szakértelem, se gyártási múlt, se világszínvonal.(??!!)
Az csak Friedrichsafen-ben van!!!
Bizony!!!
Nem,amióta vannak, 412 -esek járják. (A Várba megy, "kirakat -vonal"!) :o))
Csak most manuálisan kellett beállítani -gondolom én- a fokgyemet, mert a lezárt Lánchíd miatt a Batthyány tér a vá.
Tegnap a Boráros téren Filmesbusz gyülekezet volt.
Láttam ott egy csomó japcsit, de magyar színészekkel. Biztos hozzájuk tartozott a tegnapelötti Lehel téri konvoj is.
Tegnap meg végre elérte a zöldkapaszkodós hullám a 19-est is :o) 16-42,és 15-31 is ott nyomult,nekem persze 16-02 volt hajlandó jönni.
Nolan: Ha jól emléxem 17-70 ről beszéltél a multkor,hogy mennyire szét van esve. Hát ezt ma utazási tapasztalattal is alá tudom támasztani.
A 48-ason volt hozzá szerencsém.
Mezőtúri kocsit sokfelé látni. Hogy az újabb 260-asaik merre járnak azt pontosan nem tudom, de például a Nagykőrösi úton közlekedő 19-65 az az. (54gy vagy 94gy)
A MAZ híd eleve Trilex, a Rába ugyan opcióban, de a ZIU-knál konkrétan az, méghozzá olyan a kerékagy kialakítása, amelyik eltér a buszokon megszokott trilexes megoldástól.Pl a kerékcsavarok száma 12, nem 10.
Lenne egy kérdésem még régeben kb 2-3 hónapja láttam kecskeméten a 19-6X áés a 19-XXes IK280 as BKV buszokat mit kerestek ott? Olyan 89-92es beszerzéűejk lehettek szombaton fent vagyok megyek ezüstnyilazni!
Megint adtak el vagy csak megszöktek mint a 263as?
A 54GY a határútról indúl, ha jól emléxem ugye?
Mezőtúri 260aokat melyik vonalon találok?
Szerintem mezőtúr nagyon jól újjít fel buszokat nem?
A Fradi sör az elég gáz: ráragasztották az újpesten közlekedő buszokra, és bevágták téglával az egyik abalkát. Nem semmi. Akkor kaptak észbe.:) vagy inkább :(
Erről jut eszembe,hogy tegnap olyan 21:00 környékén konvojban vonultak a Lehel téren a Filmes 260-asok. Sőtétben a sötétített buszok tök jól néztek ki :o)
Láttam ma egy BKV színű 280-ast, friss fényezése volt, DZD-345 a rendszáma. Némelyik oldalablaka be volt lemezelve.
Ez is egy Étkeztetőbusz lenne? Nagyon jól nézett ki.
"És fradisör sincs még rajta..." OFF
Ne is legyen. Legyen inkább:
Löwenbräu (Umlauttal kell írni? Sajnos nincs itthon belőle "minta");
vagy Hofbräu.
Ezen sörmárkák cégérének a színvilága még megy is az Ikarusok színéhez. A fradisört tegyék a HÉV -re. :o)
Köszi a képeket GLASZLO! Pozsonyi képeken láttam még ilyen többcsuklósókat. A 435-ösnek is van ilyen dublacsuklós változata, mert a képeken mint ha olyan lenne.
hát itt járnak (54, 54gy, 94gy), úgyhogy nem csoda, ha nem ismered őket.
"Nagykőrösi? Ez ezüstnyil..."
és a nagykőrösin szerinted nincs ezüstnyíl?
17-22 nem ismerős.
hát azért van méga 18-33-tól jobb, nem is egy... (17-91, 18-20, 17-87-ez a legjobb most talán) néha föltűnnek ilyen érdekes dolgok, amik ránézésre régen 62-xx-ek lehettek
de hogy a 17-70 (ex bx6202) hogy szétesett.....
a 08-08 valóban jó.
nem szokott ez a nagykúrösis vonalakon menni?
rémlik hogy látom reggel (ahogy a kedvencemet, a 19-79-et, a 19-65-öt, és a 18-50-et is:)
Más: Nolan : BPI-833 újabban nem hagy békén. Akármikor kellett tegnap meg ma a 48-as mindig Ő zöldellett a megállóban. Picit rohad,de jó busz.
Jó busz még BPO-808 (Ezüst)Ma padlógáz környékén jöttem vele végig a Soroksári úton mint uccsó 23Gy,és egyetlen elem sem zörgött,halk volt a motor,jó volt a rugózás,rég ültem már ilyen csendes 280-asban!
Ja és valaki emlitett egy BPI-405 rendszámú 405-öst,tegnap láttam a 79-esen.Stílusos
Az Italeri-nek van egy kiegészítője, amiben 1:24-es méretarányban van Trilex-es keréktárcsa (első és hátsó) + hozzá való vinyl gumiabroncs. Ára: ca. 2000Ft
Kicsit túlzásba viszik ezeket az adatvédelmi dolgokat.
Kinek csorbulnak a jogai azáltal, hogy egy baleseti fotón ott figyel a rendszám is?
Arról nem is beszélve, hogy a BKV cuccai állami tulajdonúak, tehát valahol a "miénk is"...
Ezt úgy nevezik "adat védelem".
Személyeket ill. adatokat edngdély nélkűl nyilvánoságra hozni TILOS.
Jó "mi" tudjuk mi a busz rendszáma,de a nagyközönség nem tudja.
üdv kawirz
00-79. Hogyne lenne az. Már régóta erősíti a 19-est. Ő az egyik aki gumipadlóval lett felújítva. És régi (Talán még szívó) motorral szerelt.
602 meg valóban 16-02
Ja multkor reklamáltam,hogy még soha nem láttam 18-33 -at. Hát tegnam fél10kor ki dugja oda a zöld orrát a Baross utcához? Úgy van 18-33. És melyik vonalon? Úgy bizony a 48-ason. :o)
Ja és belül az első pár kapszkodórudat kezelésbe vette a Schuffnie tunning cég leányvállalata a Szigszalag. És szép zöldek lettek a rudak. (Egyszóval be zöldszigetelőszalagoták őket :o))))
Biztos a személyiségi jogok... de könyörgöm ez egy busz! De a nagyokosok most jól eltitkolták előlünk a rendszámot. Fogalmam sincs vajon melyik busz lehet :o)
A "konzervatívok" ott vannak eltévedve, hogy NEM kell egy cégnek föladnia a hagyományait (a BKV-nak pl. a kéket) ahhoz, hogy egy kis fantáziát vigyen bele.
Pénz, paripa, fegyver (és cseppnyi akarat) kérdése! Debrecenbe ott a LOKI busz, Győrben a tulipános láda, a VOLÁNBUSZNÁL és VT-nél a TESCO buszok! Ezekről tudok! Igaz ez sem sok!
Ez a dizájnolás az, amit nagyon hiányolok itthon.
Főleg Pesten.
Odáig még csak eljutnak, hogy beletesznek két csíkot, egy másik színt, de ettől még nem lesz fantáziadúsabb.
Erre kíváncsi vagyok.Világítás is lesz benne,meg működő lámpák?
Egész jól haladok a gyantával.Ma elkészült az első kétoldalas darab.Nagyon jó lett.
Úgy hallottam,hogy a Kamaz is trilex.
Szoktam francia forumokon is lenni, nyitottam egy IKARUS-NABI topicot. Kaptam sok kepeket amiket fel raktak a topicra. Mivel itt IKARUS Fan-ok vannak ezert ha erdekel titeket akkor szivesen megosztom veletek az elmenyeket. Ha erdekli valakit akkor szivesen kuldom oket mailbe, vannak IK260. 280. 405. 412. 415. 435, foleg lengyel es cseh orszagbol.
Kozbe hozza teszem hogy valtozot a mailcimem :
cariotest.jyamba@9online.fr
csak azert irom mert nem csereltek ki az adataimban, pedig mar 5 mailt kuldtem nekik.
A "regi motoros" ikarusokon kivul milyen erdekesseget lehet latni (az agoran kivul), hol latnak szivesen latogatokat (garazs, javito muhely...)
Vége a sulinak, nyáron nem sokat leszek netközelbe, de azért benézek idönként. Elkezdtem tegnap egy 1:24 (az automakettjeimhez passzoloan) 260-as épitését (kb 40 cm hosszu), majd közzéteszem ha már valami értékelhető lesz belőle. 0.5 műanyaglemez lesz a váz meg még sokminden, néhány alkatrész papir lesz. Az évjárata még nem eldöntött, minél régebbit akarok, csak egyszerübb az uj keréktárcsát és a bolygoajtot kivitelezni. Gyantabuszokkal is foglalkozom majd, csak ez sztem qva látványos lesz (olyan szép uj állapotban amit sajna nem látni manapság). Nyithato ajtokat fog kapni, full kidolgozott belső, stb.
Akinek vannak hozzá méretarányos rajzai, méretekkel, részletrajzok, részletfotok az küldje el mailben pls!!! Köszi!
Nemtom mér hittem,hogy BPO. Olyan BPOsan néz ki :o)
Ja és megkerdézném,biztos ti is észrevettétek,hogy belül el van "torzítva" (messziről tök más szám látható)az azonosítója a buszoknak. Ez mért jó? Ennyire hülyének hiszik az utasokat,hogy nem nézik meg a rendszámot?
"Nem tudod esetleg,hogy hogy lehet bejutni egy busz,vagy troligarázsba fotózni?Meglátogatnám a 600-ast. :)"
600-askát? Azt érdemes.
Engedélyt úgy kapsz, h küldesz egy faxot a BKV Rt. kommunikációs osztályára, Vitéz Ágnesnek. A fax számot most hirtelen nem tudom megmondani, de ha felhívod a 061 4616500-át, ott megmondják neked. Elküldöd, h hányan mentek, és írd bele, hogy fotózni akarsz. Asszem ennyi.
Otthoni gépről?Szerintem inkább a TAR.HU-ra rakd fel.
Nem tudod esetleg,hogy hogy lehet bejutni egy busz,vagy troligarázsba fotózni?Meglátogatnám a 600-ast. :)
Hú, köszi, h szóltál.
Egyébként gondolom senkit nem érdekel, de azért maradtam ki 1 7-ig, mert Galyatetőn voltam (BKV pihenőház rulez:)). Láttam ráncajtós, trilexes IK266-ot. Megpróbáltam a legszakadtabbat lefotózni. Majd belinkelem az otthoni gépről.
Hát akkor pattanj fel,és gyere el a 19-esre. Ott van majdnem mindennap,csak most az elején a BPI-602 díszeleg. És szerintem motort nem cseréltek benne! Csak ilyen ál-humbukk felújítása volt. A kapaszkodók már most kopottak,és az említett ablaktartozékok is hullanak!
Nem tudom, Neked milyen élményed van a 60-01-gyel kapcsolatban, nekem az, hogy a BX-60-as szériából Récsei akkoriban csak a 60-00-át és 60-01-et kapta. Ezek közül a 00 a 30-as kocsija volt, a 01-et pedig a 25-ös csoportvezetője kapta. Minden reggel vele utaztam iskolába, és az órákon már a hangjáról felismertem. Mindemellett Récseiben ők ketten voltak az elsők (és sokáig egyetlenek) a 260-as bolygóajtósok közül. Nagyon szerettem, és utolsó hónapjaiban a Récseiben már annyira "bekopott-bejáratott" hangja volt, amilyen azóta is csak elvétve van egy-két kocsinak.