Mennyetek már ezzel át a polidilibe beszélgetni. Nem azzal van a baj, hogy az egyik vagy a másik csapatot szidjátok, hanem az hogy itt. Ha egy sokezeréves törzstagra rászólok akkor egy újoncra is aki esetleg még nem tud róla, hogy ez a KÖZLEKEDÉS fórumcsoport.
Jaja, nagyot fordul a világ, nem érdemes elmenni a messzi szigetre.
Elég bármelyik szomszédunkba költözni, (talán szerbia MÉG kivétel) bármelyikban jobban meg lehet élni mint orbánisztánban.
Persze ha az királyi tv narancsködén keresztül nézzük akkor egy másik valóságot látunk. Csak nem szabad boltba, orvoshoz,iskolába,közműszolgáltatóhoz,hivatalba... menni.
Ha valaki olyan hülye, hogy a negyed annyiba kerülőt megvegye ennyiért akkor AZÉRT hülye. Te írtad -asszem- hogy negyed annyi a zsenik világában ott a köd alatt.
Ide pont kár volt keverni az X-elést.
Tehát direkt kiforgatás, félreéretlmezés, tehát polgárpukkasztás.
Vagy a -pszichológiai szálat megragadva- szerintem inkább önigazolás.
Mikor úgy döntöttél, hogy szerencsét próbálsz a szigetlakók között akkor itthon kilátástalan volt a helyzet még azok számára is akik értelmesek, szorgalmasak, dolgozni AKARÓK, képesek.
Azóta nagyot fordult a világ.
Nem kell görcsösen keresned az igazad. Jól döntöttél AKKOR, volt jópár év előnyöd és jól éltél. Mostanában ez az előnyöd fogy, de ez ne zavarjon, neked ettől nem lesz rosszabb.
viszont ezek a mercik mennyire voltak annyira tucat autok mint egy golf I. vagy egy civic, vagy egy colt ?
szvsz vissza rughatunk barmedig teknikai vonalon. (elso wankel ? ) a kerdes az, (volt) hogy ki fejlesztetett.. (es jogos. ) .. ki tette sorozat gyartotta a minoseget ?
na most ha ehez megnezek egy datsunt.. meg egy golfot..90'bol..
legyen mindegy.
onallo szerelokent kezdtem, meg kraz terepvaltot is javitottam.. ( nem HM ) aztan jott ami jott.
Más iskola szerint építkeztek, ezek az elektromos extrák nem találmányok ám. Biztonságos autókat sem japánban fejlesztették például. De a Jendrassik dízelben már létezett Hondához hasonló több szelepbütykös megoldás. Alfában '80-as évek első felében volt veztengely "vanos". Bosch motronic is a '80-as évek elején bukkant fel Alfában, BMW-ben
A benzines vonalnál említettél meg . Csak tévesen. Na mindegy, nem szidtam a japán benzineseket, sok jó van/volt. A Denso befecsi lehet hogy jó, de amiket láttam japán dízelből, az mind időutazás visszafelé több évtizedet. Az a Denso cr porlasztó például, aminek a résolajcsöve fémből forrasztva a szelepdekli alatt van (pl Mazda RF) vicces... De van még sok ilyesmi. Egy Toyota dízel 30-40 lóerős literteljesítménnyel persze sokáig ketyeg, de ezt Eu-ban előbb is tudták prezentálni. Erős és egyben tartós japán dízel sem szokott létezni.
Hááát, a japánok leginkább megvárták míg mások fejlesztenek és ami bevált azt felhasználták. Annyival voltak becsületesebbek az oroszoknál, hogy ők meg is vették a licenszeket.
A 11év és a 200e+km. Mit mond a renault? 160ezernként kell cserélni a DPF-et?
"akkor komolyan mi lehet a baj?"
Az, hogy hiába lett többször elmondva hogy ez nem eltömődés meg hiba, hanem adottság, de tök felesleges ezt neked magyarázni, még mindig ott tartasz mint az elején. most is azt mantrázod, hogy -miért halmozódott fel...miért halmozódott fel-.
A regen után állítólag a szint lement 8 g-ra, és már nem világít a hibakód. Magyarul nincs mit kimosni. Hangsúlyozom, félek tőle hogy ez csak átmeneti. Az okra kb képtelenség lesz innentől rájönni.
Na akkor mostmár tényleg én sem értem. A hamu érték 62 g volt, ennek ellenére mégis sikerült törölni a hibát és hibakód nélkül 2 reg folyamat sikeresen lezajlott (a szerelő mondta)
Esetleg megkérdezhetem, ilyen jellegű javítást (részecskeszűrő tisztítás, szoftveres frissítés stb) te vállalsz? Inkább vinném hozzád, mint a márkaszervízbe, ahol úgyis csak lehúzni akarnak, hogy xar a DPF és ki kell cserélni, hiába jó! Mint írtam, a DPF-nek semmi baja, csak áldozat, szószerint. A hiba oka lenne a lényeg, hogy mitől kormolódik ennyire hamar :( annak ellenére, hogy sokat megyek országúton .
Amit megfigyeltem, hogy a DPF előtt a hőmérséklet FOLYAMATOSAN 580-620 fok, olyan mintha az autó egyfolytában regenerálna. Több szakival is beszéltem, ezen a ponton mindenki a gyári szervizt javasolta. ""
megoldast nem tudok, de par tipp.
regen nelkul nem fog ~350 C fole futeni barhogy taposod is. *
igy.
vagy tenylegesen regeneralni akar, mert mondjuk a dpf press.sensor es/vagy a dpf utani hofok szenzor rossz jelet (dpf full, dpf cold ..stb. ) jelet kuld.
vagy a dpf elott mert (580-620 ) hofok nem valos.*
vagy valami szoftveres meghulyulese van.
* az az 580-620 fok ugyan egy jo regen hofok.. de nem lehet valos.
tippem szerint az alapjarati by pass szelep kokszosodott le, jo japohoz meltoan.
megprobalhatsz -alapjaraton/levett szivo csovel - valami karburator tisztitot fecskendezni az alapjarati rendszer levego inputjaba, ha szerencsed van javul a helyzet, de tenyleges javulast inkabb a takaritastol remelj.
Nem éltem bele magam. De azért idegesít, hogy ha heti szinten 300-500 km-t vezetek országúton, és mégse ment végbe magától a regenerálás jópárszor. Érzékelők rendben, 5. befecskendező mégis rendben, eléri a szükséges 600 fokot a regenerálás megindításához, akkor komolyan mi lehet a baj? Mi okoz(hat) hamu felhalmozódást a DPF-ben??
Köszi szépen. Nos, végül valamilyen rejtélyes oknál fogva miután törölve lett a hibakód, megindult a regenerálás magától. De remélem kiderül mitől gyűlik fel 20-30 km után ennyi hamu a DPF-ben :( mert ez nem normális.
Ma sikerült hozzáértő szerelővel megnézetni. Sajnos valóban...a részecskeszűrő eltömődés már következmény. 3 különböző géppel vizsgálták, 21 g a normális korom érték, nekem 60 felett van a mérés szerint. A hiba mechanikus, az 5. befecskendező (ami csepegteti a gázolajat és közvetlen a DPF felett helyezkedik el) Elvileg ha az ki lesz cserélve, újra magától regenerálódik az autó. Ennek a cseréje munkadíjjal nagyon zsebbe nyúlós? KB? Köszi szépen!
A 2009-es 2.0 TdCi DPF-es Ford Focusom termeli a motorolajat, nő a szintje.
Injektorokat egy erre szakosodott műhelyben kiszedték, bemérték. A négyből 2-őt kicseréltek.
Annak ellenére, hogy a DPF nyomásérték nem mutatott eltömődést a DPF le lett szerelve és ki lett takarítva.
A probléma továbbra sem szűnt meg, nő a motorolaj szintje + többet fogyaszt mint korábban. Hibakód nincs, a motor tökéletesen jár, húz.
Forscan progival egy 2x100km-es autópályás menetnél néztem a ODB2 csatin kinyerhető paramétereket.
Amit megfigyeltem, hogy a DPF előtt a hőmérséklet FOLYAMATOSAN 580-620 fok, olyan mintha az autó egyfolytában regenerálna. Több szakival is beszéltem, ezen a ponton mindenki a gyári szervizt javasolta.
Az autó ~1hete a helyi Ford szervizben van, de nem igazán találják a probléma okát.
Találkozott már valamelyikőtök ilyen PSA motoros DPF-es kocsival 2009 környékéről, aminek ilyen hibája volt? Végül mi volt a hiba oka? Köszi!
Nekem nincs műszerem, eléggé laikus vagyok, mint tudjátok.
Valóban, azt írni is akartam, hogy totál egyenletesen 500 körülinek mutatja az alapjáratot. A fordulatszám mérőre azért nem gyanakodtam, mert a megszokott indulási gázadással (ami évek alatt beidegződött a lábamba) érzem, hogy kicsit visszatorpan a motor.
Ráadásul szerdán indulnék egy 500 km-es útra, majd vissza. Nem tudom, nem tud-e olyan gond adódni, hogy valahol otthagy a jószág.
500 az nagyon alacsony. Így ha a motor nem remeg nem akar folyton leállni én inkább a fordulatszámmérő műszert venném gyanúba. Nézd meg élőadatban hogy ugyanazt látja-e mint a műszerfal.
Ominózus Honda Hrv. Legutóbbi használatkor még a megszokott, most pedig alacsony alapjárat. Vagy nem is tudom, hogy az eddigi volt-e magas. Mindenesetre, most az eddig éveken át megszokottól eltérően (7 ezer körüli) 5 ezer körüli az alapjárat. Nem pöfög, nem püffög, nem nyekereg, nem rázza a kasznit, de nekem szokatlan. Mi lehet a probléma? Mi történhetett a garázsban álltában?
Met ha senki sem szól neked előbb utóbb megint az lesz, hogy minden második hozzászólásod ilyen lesz, és jön a kétnapos anyázás hogy fejezd már be. Ismét felteszem a kérdést, biztos tudsz rá kulturált választ adni.
Ezek a hangdiagnosztikák olyanok, ha bent ülsz, és te vezetsz, (vagy más) és ezer ilyennel mentél már, néha akkor sem egyértelmű, még a hang iránya sem, nemhogy a fajtája, eredete. Egy felvételen kb zseni, aki egyáltalán tippelni mer.
Indítás után nem sokkal gázadáskor krákogó hangja van a kocsinak Nissan Almera (N16), pár perc után elmúlik. Van valami tipp mi lehet? Felvettem a hangot. https://youtu.be/dhV5GmGeCJ8 Köszönöm!
Nekem úgy tűnik, de akkor jogos, mert ott nem hegesztenek, meg klasszikusan vágnak, toldanak, "kipufogóznak", hanem csak csavaroznak.
Ha a fél rendszernek van egy cikkszáma, félmillióért, akkor azt fogod kifizetni, plusz a teljes mindenség le és felszerelése ami legkisebb mértékben is "útban van"...vagy nincs is, csak a gyári szoftver szerint szedje le, és tegye vissza, így beleszámít az időbe, és számlázni is az alapján fog.
AUTODOC oldalán néztem, JMJ, LRT és hasonló gyártók részecskeszűrői 1.5 dCi motorhoz 170-190 ezer között mozognak. Akkor mi kerül több mint félmillióba??? Nem értem... 40 óra munkadíj?
Kedves buszsoför,a telephelyen rossz tankolopisztolyt vett kézbe és Wcaddybe feltankolta addblue val,amibe 1ebkent sem Kelley volna addblue,ott mindent csereltem az uzemanyagoldalon,nagyon fájt nekik
"Nem szeretnék értetlenkedni, viszont ha se füstöt nem tapasztalok, elsőre indul az autó, nincs gázolajszag, magyarul semmi rendellenesség, akkor is biztos hogy el van tömődve a DPF?"
Pedig lassan jó lenne, ha értenéd. Szó nem volt arról, hogy el van tömődve. A hibakód sem arról szól. !!
A regenerálások során visszamaradt hamutartalomról szól, ami egy számított mennyiség, még csak az sem biztos, hogy bármi köze van a valósághoz. Ez az érték érte el/haladta meg a gyárilag megadottat.
Ha legközelebb új kocsit veszek, az is biztos hogy Common Rail rendszeres 1.5 dCi dieselt az életben többet soha! Értem én hogy érzékeny, de hogy 3 hetente bexarik valami, mostmár nagyon unom!
Inkább az a gáz, hogy ha tönkre megy egy porlasztó, DPF, vagy kettős tömegű, egy kibaxott alkatrész annyiba kerül mint maga a kocsi!! A 600 ezres porlasztók cseréje után pedig nem fogok újabb milliót rálocsolni. Akkor eladom így, ahogy van.
Azért nem is értem az egészet, mert a DPF kiiktatása bűncselekmény, ráadásul attól hogy nem végzi a dolgát a részecskeszűrő, még ugyanúgy tele lesz körömmel és elromolhat az autó. Na majd jövő héten okosabb leszek. De új DPF ez másfél millióért kizárt hogy vegyek. Ha lenne rá lóvé se, de így hogy nincs...
Az előző szerelő, aki megnézte, sajnos azt mondta, hogy a tisztítás esetleges. Vagy jó lesz utána, vagy nem. Elvileg egy másik helyet mondott, ahol ha jól emlékszem, úgy mondta, hogy "kiírják a vezérlő egységből a hibát" ha jól gondolom chipelik. Viszont, akkor utána jól gondolom, hogy át se engedik az autót műszaki vizsgán? De gondolom nem a DPF teljes kiiktatásra gondolt, csak én nem értek ugye hozzá.
Igen, ezt értem, de akkor mi okozhat DPF eltömődést? Melyik alkatrész szokott lenni a bűnös? Az a baj, megint elkezdenek találgatni a szervízben, falnak megyek. EGR szelep nem lehet? Vagy mik lehetnek még?
Nem szeretnék értetlenkedni, viszont ha se füstöt nem tapasztalok, elsőre indul az autó, nincs gázolajszag, magyarul semmi rendellenesség, akkor is biztos hogy el van tömődve a DPF?
Illetve ha eltömődött részecskeszűrővel járok, mi mehet tönkre a motorban, milyen következménye lehet? (nyilván nem akarom így használni, de csak jövő csütörtökön fogadják az autóm :(
Minden esetben telítettséget jelez. Szabványos hibakódok minden autónál ugyanazt jelentik. Semennyit nem kell kikormolni, mert előbb meg kell állapítani a hiba okát.
Nem jófajta VW dízel, mert láncos nagy krumpli motor, talán Antarában van hasonló. De értelemszerűen dízel lehet a leírás alapján, ha DPF-et cseréltek.
CHEVROLET CRUZE 2.0 120KW 2Ö13 automata hiba cod84
Sziasztok
erdekes jelenseg mar 4 muhelyben jartam kicsereltettek a legtomegmerot ,reszecske szurot,gyujtogyertyat de ugyan az a jelenseg
csak miutan a motor felmelegszik kb 20 km utan es csak kint hosszuban a varos kozott nincs semmi baj megy mint a veszet eger ,megjelenik a szerviz lampa es elveszti az erejet kiveszem 0 ba es eltunik utana rendben minden mindaddig mig nem kezdem kergetni pl.a palyan megallok piheni kb 15 percet ujbol tokeletes minden egy jo darabig a diagnosztika mindig a legtomeg merot adja ki hibasnak de az vadi uj, az utobbi idoben kemenyen nyomja a fekete fustot
20eFt-nyi anyag + 2óra meló és egy újszerű állapot az eredmény. A csavaros megoldás 5eFt, az is legalább 1 óra meló és mindig gány kinézete lesz. Lehet választani...
ennek garantáltan minden autó tetökárpitjához pont jó a hossza ? ami mennyi is :-)) mert hiaba klikkelek a "specifications"-re, ott semmi ilyesmit nem látok
és a Megane 1-hez ez a tutti jo hossz (ami mennyi is ?) ?
(elméleti ember vagyok, inkább matematikai tisztaságú oldalról közelítek a kérdésekhez; ...ez itt illetve a valóságban, a valóság sokféleségében, befolyásoló tényezök miatt gyanítom nem a járható, szokásos illetve idegen út, sorry)
Én mielőtt a kárpitgombos megoldás mellett döntöttem megbontottam az 5. ajtó mögött a takaró elemet. Így láttam milyen vastag a filc, amibe beletekerem a felfogató csavart. A filc méretet tudva a megfelelő csavart kiválaszthatram.Nekem az Aliról küldött csavarméret jó volt.
Lenyitott ablakok mellett 90 km/h sebességnél sem pattogtak le a felfogató gombok.
létezik ragasztó amit benyomsz a kárpit mögé és felnyomod a kárpitot szép nem lesz, jó se biztos, mert a szivacs porlad el azt meg hiába ragasztgatod, de van akinek sikerült megoldani vele
akie az auto, Ö hajlik violino1 forumtars karpitcsavaros gomb megoldasara ...leginkabb azert, mert ehhez nem kell lebontani, ami soran - ahogyan cam irta - plane nem ezt a müveletet X-szer mar elvegzett szakember esetén a rögzitö müanyagok könnyen törhetnek
annak realitasat meg sem tudom itelni, amit szölömag forumtars irt: "Gányolással, betekert cuccal a gond, átfúrja a pozdorját, ami így maga is megkókadhat. Plusz, a hegyes vége az önmetszőnek a pőre tetőlemezhez ér, megsérti, kaparja, veri, maga a tető is rohadni kezdhet"
ennek kapcsan gondolatok, javaslatok ?
hangsulyozom: 21 éves Megane-rol van szó, az elvárások ennek megfelelöek (nem uj auto, nem tovabbi 25 evre, ....)
violino: milyen hosszu tetökarpitos gombbal dolgoztal ? milyen szerinted a jo ? (még elegendöen hosszu ahhoz, hogy tartson, de nem tul hosszu ahhoz, hogy a tetön fent kikandikáljon :-)
Mondjuk tekergeted a kormányt és figyeled a fénycsóvát, hová világít? Esetleg menetközben? De tudtommal ködlámpa nem szokik kanyarkövető lenni, szimplán felgyullad az iránynak megfelelően.
"tetőkárpit"-->pozdorja lap, rajta szivacsos hátuljú szövet, átalában durvább szövésű, textúrásabb, vastagabb, mint odahaza a bármelyik rongy.
Gányolással, betekert cuccal a gond, átfúrja a pozdorját, ami így maga is megkókadhat
Plusz, a hegyes vége az önmetszőnek a pőre tetőlemezhez ér, megsérti, kaparja, veri, maga a tető is rohadni kezdhet
Tető kárpitozás főprobléma általában az, szedánból nem, vagy rettenetes erőszakkal jön ki a kárpit az ajtón át, mert szélvédő előtt rakja be a gyár elvileg.
Szokás visszaragasztgatni a szivacstörmeléket lekaparva a szövetet, ha nem lógott évekig, nem szakadt v. elázott és nem vállalhatatlan, némi trükkel ez a helyén is lehetséges.
Egy olcsó párszázezres autóba már a nyers szövet, amit nem is egyszerű beszerezni, és a megfelelő ragasztó komoly összeg, és akkor még jön az, a beltér lebontásánál fognak törni patentok, plusz hogyan jön ki a tetőkárpit az ajtón, ha 4ajtós a gép.
a kérdés is erre irányult - a kerdesböl gondolom, hogy leiras nelkül nem ment -, hogyan lehetne szakszerüen leszedni, B es C oszlopnal illetve hatul a 2 rögzitöt
Sziasztok, ismerösnek van - talán 2002-es - Megane 1-ese, es megereszkedett a tetökarpit, nyitott ablak mellett a szél is lengeti.
A neten maga nem talált Megane 1 tetőkárpit leszedéséhez elég információt.
Leginkább a B és C oszlop kárpit szabályos leszedéséről hiányzik információja illetve a tetőkárpit hátsó részén levő két műanyag rögzítő elem leszedésének módja hiányzik neki.
Kb. 3 évesek a gyertyák. Évi kb. 10 eKm-t hajtom az autót. Olyan 30 eKm lehet bennük. Régen volt, de azt tudom, hogy nem spóroltam a gyertyákon. Valami jobb fajta került bele.
Igen, ez világos. Inkább azt tudom elképzelni, hogy azért jelez katalizátor problémát, mert időszakosan nem volt gyújtás (mert nekem olyan érzetem volt, de mondom, annyit értek az autókhoz, mint hajdú a harangöntéshez), és a sok el nem égett benzin jelentkezett katalizátorhibaként. De ez csak teória, és lehet, hogy alapjaiban hibás.
Már amúgy harmadszor csinálta ezt a be nem indulást, de az előző kettő nagyon rövid volt. 2-3 próbálkozás után indult. Úgy kétévente jelentkezett a "hiba".
A már sokszor idecitát Honda HRV-mel kapcsolatosan lenne kérdésem.
Pár hete történt, hogy a garázsból kiállni akarván, nem indult az autó. Tekert az önindító, de fura, szokatlan volt a hang. Sajnos a garázs fizikai paramétereiből adódóan muszáj volt először kiállni az udvarra, addig a motorháztetőt sem tudtam kinyitni. Kitolni sem lehet, mert ......no kicsit hosszú volna elmagyarázni, tény az, hogy egy ötlettől vezérelve, rükvercbe téve az autót, óvatosan kitoltam önindítóval. Ez azért fontos utólag, mert ebből kiderül, hogy az önindító biztosan forgatta a főtengelyt, tehát nem ilyen jellegű volt a baj.
Kinn aztán az udvaron többszöri próbálkozás után beindult, szürkén füstölve egy pár másodpercig. Ez után aztán minden rendben ment, másnap is egy főtengelyfordultara indult, és azóta is. Azonban az eset után pár nappal, (és kb. 20 km. megtétele után) kigyulladt a cseklámpa. (Igen, igen, ma megyek kiolvastatni) És még annyi, hogy rendszeresen írom a fogyasztást. Ráadásul kizárólag Debrecen-Nagykanizsa közt használom az autót, így nagyon pontos a kattanásig tankolt autó fogyasztásának mérése. Ez az esemény előtt 7,6 liter, az esemény után 7,7. Tehát hibahatáron belül van.
Volna esetleg ötlet, hogy mi lehetett ez a furcsa indítási anomália?
Előre is köszönöm a válaszokat és elnézést a laikus kérdésért. Tényleg nem vagyok szakértő, egyszerűen csak egy kíváncsi ember.
A képen egy utángyártott, immochipnelküi , komplett gyujtàskapcsoló.., Az elektromos betétet kellene kjcserélnünk..,de egyelőre csak gyenge elképzeléseink vannak a kicserélési folyamatról.., saját szakàllunkra ,amit óvatos duhajként nem merünk realizálni...
Ha cserélt már valaki ., akkor elárulná a nagy Barba- trükköt???
most viszont trendszeru, hogy tervezokent felmered hol van a legszarabb helyen..
...es oda rakod.. :@
(van videom, de nem baszkodok feltoltesel..
90 fokot lazitasz az olaj leereszton..
egybol negy helyen dol az olaj. (nemnem az opel ateresz csavarja. ) .ahoz lassan hogy le eresztesnek lehesen hivni, ahoz gyorsan hogy ne basszon ossze minden a retek katranyaval..
erdekes mod.. mas gyartonal ez szinte cseppmentessen is /tud/ mukodik..
hagyom.
egy duct tapebe belefulladna az osszes ' mernok. '
Kuplungpedál néha akadozva de visszajön, viszont csinált olyat is hogy benyomva maradt, a kuplung is kiemelt rendesen, visszahúzva kézzel a pedált, még mindíg kiemelve maradt. Nem is mertem rányomni többet, úgy éreztem, tovább nyomta volna az alsó hengert szétesésig.
Megnyitottam a légtelenítőt, elengedte a nyomást, zárt a kuplung, most viszont normális, kiemel-visszajön!
A kuplungcsövön van egy "bumszli", nyomásszabályzó, vagy mi is, az képes ilyenre?
Főhenger kézzel visszahúzva vissza kellene,hogy engedjen!
Gumicső sem javulna meg, úgy gondolom.
Ilyen hiba nekem még nem jött szembe, másnak már igen?
Köszi, csak először keresem azt, hogy hátha én cseszem el. Nem vagyok autószerelő, ez csak diliből lett megvéve és saját örömre találtam ki, hogy én csinálom meg a karbantartási részét. És mivel nem ez a 43. gázolajszűrő cserém csak ezen a típuson, nincs rutinom abban, hogy milyen is a valódi életben. Mert elvben így kellene menjen:
Van ötletetek, vajh hol ronthattam el? (Ne azt mondjátok, hogy a típus választásnál... :-))
Fiat Doblo 2009., 1.3 multijet 75Le. (Fehér). Egy gazdás, garantált 106e km. Arra gondoltam, hogy a legfontosabb alapdolgokat én megcsinálom.
Szóval cserélem ki a gázolaszűrőt. Mann filter, hozzá járt a gumitömítés is. Ott gyanús lett a dolog, hogy az elvileg kézzel levehető karima letekerésekor a fejem is remegett, de lejött kézzel.
Szűrő be, tömítés fel, visszatekerés olyan jó érzésre feszesre, kézzel. Motor beindít, erre dől ki a tömítés alól a nafta. 4x raktam össze, már teljes erőből meghúztam, akkor is folyt. Viszaraktam a régi szűrő gumitömítését, ezzel kézzel teljes erővel húzva végre OK. De olyan érzésem van, hogy mintha-mintha még izzadna egy egész minimálisat a perem alól (nehezen látom, mert letisztítottam mindig a szűrőház környékét és nem lehet csutka szárazra törölni a kis rések miatt).
Szóval mi ebben, amit elrontok? Szemre, érzésre minden patentül a helyén, de max kézi erővel kellett betekerni. (30Nm van a karimára írva).
Nyilván vidéken nem a 8diplomás agysebészek szerelik a sok lerohadt, lelukadt, bele lóg fost. Amivel a magyar jár, mert erre van lóvé.
Minden amit felsorol ez a kretén, pontosan a személyeskedés és a legkisebb probléma.
Tőlem tegyen el 8deci olajat a szerviz, ha ott cseréltetek, ahol vele rendeltetek, bár ennek semmi értelme, hiszen adja olyan drágán ,hogy kp nála marad a liter ára, és minek trükközne.
Nyilván arról van szó, 4.2 kellett az autóba, a szerelő 5literes flakont kiszámlázta, a hülyéje meg kiakadt.
A gond nem itt kezdődik, hanem ott, amikor a legolcsóbb olajat töltik be, ami a tecsó alsó polcon épp akciós, mert "jóazabba", csak a számlán van más.
Vagy amit a haver hozott tizedáron a máv-volán-bkv tökömtuggya telepről, "nála maradt" jelleggel.
Ugyan az diesel meg haszonjármű meg stb, dehát olaj, olaj, úgyse derül ki..
Meg amikor 8. helyen "nem találják", miért áll meg szíreszóra.
Rosszabb esetben cserélnek mindent IS, nemegyszer random bontottra, úgy, hogy az eredeti (ami nem volt rossz, hiszen a hiba nem múlt el) az holisvan? Jahát....kitudja..
Meg összegányolva, eltörve, minden patent, minden burkolat, fül konzol, stb..egy minimális csere, szelep, bilincs, cső, akármi után egy összekókolt szemét lesz az autó.
Mert junixbárdi van főegység, szelep, cső, bilincs...de mire azt kiszereli, ma 200 tonna apróságot kell kivenni előtte, hogy egyáltalán odaférj.., ami a tizenötéves kocsin mind törik reped elpattan,....ja, hátaz nincsen ugye, meg fasssekresi, odaköteleglőz, megragaszt, megfacsavaroz, azt' jó az úgy.
Azért ez érdekes.., W639 volt a menüben 2003-- tól 2013- ig.., W638 volt 2003- ig..
Még egy érdekesség: Tulajdonképpen olaj- reset miatt keveredett ide.., manuálisan próbáltuk, de nem sikerúlt-- noha biztos hogy jó itinert követtünk.., a 30-40mp- s szünet után sose jött a kötelező beep hang..,ezután próbáltuk a Launc- t..,ekkor jött a "nem támogatott rendszer " üzenet mindig és minden vezerlønél...
Az is érdekes hogy a Launch " "Oil Reset" menüből sikerült a resetelés...
Mercis kollégám szerint müködni kellett volna a manuális visszaállitasnak is.., 2013 pont valami modellváltás körüli idő.,a Vitónk is innét való
Minden verzió kipróbáltunk-- tõbben-- a manuális sikertelen resetnél....
Ha ráérek és lenyugszom azert rákérdezek erre a V osztály supportra...
Egyelőre zugó fejjel kiszáltam az MB forumokból..., ahol ezt egy valós - létező problémaként tárgyalják...,sajnos.,pl W639 nincs is a menüben.., Sprinteren keresztül lehet próbalkozni(?)... ,csalódásom nem ismer határokat...
Ma probáltunk egy M.B. W639. VITO 2.2Dci .2013. - évjáratú autót diagolni egy LAUNCH.431.CRP.919.E.BT készülékkel.., nen kis meglepetésre minden vezérlőnél való csatlakozási kisérletre " Nem támogatott rendszer" úzenet jött. EOB2- vel volt csak csatlakozás.
Heló! Most jutottam el oda, hogy megnéztem menet közben is. Tehát jól indul csak néha kerreg alapjáraton, de csak hidegen. Alapjáraton 260-270 bár jól meghúzatva 1900 bár , és amit tapasztaltam, hogy innen motorféknél- van hogy fönn marad a nyomás 1600-1800 báron van hogy leesik 270 bár-ra. nincs rendszer benne. A nyomásszenzor értékének a változását követi a nyomás. Leállítást követően kb. 10 mp alatt 0 bár a rail nyomás. Ezekből mire lehet következtetni?
A fogyasztásró ennyit: Volt egy bosch licenszes 3+ csillagos 120L-es hűtőm. kb 150W-ot fogyasztott, de 7-8foknál hidegebbet nem tudott. Mondom biztos szar a termosztát, rövidre zártam, és ment éjjel nappal. Akkor sem tudott hidegebbet ( 2 nap alatt megromlott a húsleves ) . Háát kb35 éves volt, jó , került egy 25 éves kombinált, abba rögtön beleraktam a hőmérőt, az sem tudott hidegebbet. Beszéltem egy hűtőgépessel , mondom milyen tip. " az ujj korában sem tudott 8 foknál hidegebbet" . Mondta az úriember vegyek no-frost-os gépet. Lett egy kb 5 éves 400l-es 100e-ért amit egy kicsit javítani kellett. De a mélyhűtő kb 8-10cm szigeteléssel van ellátva, a hűtőrész tud 3 fokot, és 1 hétig is jó a leves. Most nevettek de nem hittem el , hogy lehet ilyen is . És nem fogyaszt többet mint a régi.
De, 90%-ba magadtól kezded a pilitikai odabüfögést, de ezen nem fogunk vitatkozni :) sokat kellene ehez visszakeresni.
Aki idejár mindenki tudja a véleményed a rendszeről ezt hetente felesleges megerősíteni elég azt közölni ha hazaköltözöl akkor tudjuk majd, hogy megváltozott.
Te tudod az én politikai nézetemet?
1. Nem, mert nem ide tartozik
2. Egy ilyen platform nagyon nem alkalmas arra, hogy megosszam és megbeszéljük, jövőhéten egy jó ír kocsmába megejthetjük mondjuk a világ legrégebbijébe ;), de te egy szigettel arrébb vagy :) Na meg miért rontanánk el a hangulatot politizálással :)
3. A politikai vallási etnikai konfliktusok feloldhatatlanok igen magas IQ kel ahoz, hogy az ilyen "vita" beszélgatés ne fajuljon el, ergo kár is belekezdeni.
Mit csinálunk itt?
99%-ban olvasok ha megengeded, ha meg olyat írok akkor azt is, hogy műkedvelő vagyok.
De. A többi témában nem, de ebben az ügyben szinte csak azt szoktál.
És nekem ez lesz az utolsó hozzászólásom ebben a szálban - többet nem írok, legfeljebb majd egy türelmi idő után a moderátorért kiabálok ha megint csirkefarhátozást vagy hasonlót látok. Természetesen nem egy értelmes válaszra, hanem ha indok és előzmény nélkül jön.
Naszóval egy dolgon gondolkodj el de nagyon. Azon, hogy miért csinálod? Onnan a partvonalon túlról ahol élsz és ezek szerint kolbászból van minden kerítés és az árokparton gomba módjára nőnek hozzá a kenyerek milyen alapon kiabálsz át? Bárkinek ettől jobb lesz? Megváltozik a rendszer? Tettél bármilyen javaslatot és tettél valamit érte, hogy megvalósuljon?
Itt az autószerelő fórumban már kurvára unalmas ahogy Kormi megfogalmazta, na meg rohadtul idegesítő is, viszont egy dolog nagyon megváltozott. Egymást basztatjuk ahelyett, hogy mindenféle egyéb szarral foglalkoznánk. Ez volt a célod, ezt akartad elérni?
Minket baszogatsz hogy miért nem teszünk semmit, de te mit tettél az elmenekülésen kívül?
Tenni akarsz valamit? Költözz vissza magyarországra, választasd meg magad képviselőnek és változtasd meg a rendszert. Vagy költözz vissza magarországra és csinálj forradalmat. Vagy ezek már túlnőnek a vágyaidon, és valójában csak beszólni akarsz? Mert arra nem vágyunk. Nagyon focidrukker hozzáállás ez. Focizni nem tudsz, nem bírnád, és nem is akarsz de kurvaanyázod a bírót és szidod a játékosokat.
Részemről ennyi volt a "politika" ebben a topikban.
betoltam 4 deci mézédes szőlőből készült házibort, sógoréknál lefojtottam 2x3 cent szörpis pálinkával.
most már bírsz?
:-))
(annál a sógornál, akit tavaly lebeszéltem a napelem+hőszivattyú kombóról, és rábeszéltem 10 centi hőszigetelésre+ablakcserére. most már látja hogy igazam volt)
Rá kell rakni a villanyórához még a gázcsőre a mágneses Power Boostert vagy hogy hívták aztán az majd spórol, hatásfokot növel. 😃
Hú mennyien hittek benne.
Jött egy papa a Skodával hogy neki azóta 8 helyett 5 L a fogyasztás mióta fölrakta a karbi elé az uzemanyagcsőre. Mert ez a benzin molekulákat rendezi mielőtt a motorban jut .
Aztán mondtuk neki hogy az a cső amire rakta az a tankba a visszatérő cső...
de értem, beígértek 10+ év szaldós elszámolást, azt most áthúzzák egy tollvonással.
1.
mint írtam, aki azt hitte h ez működik hosszútávon, az rossz lóra tett, ha körülnézett láthatta hogy csak magyarhonban divat ez, értelmes országokban soha nem is volt, nem véletlen sokkal drágább a zöldvillany mint a sima.
(svájcifrankhitel is nagyonfasza, mer occó. rövidtávon.)
2.
az hótziher, hogy az apróbetűs résszel ki lehet magyarázni, hogy ez így törvényes, mert a szaldó maradt, csak 12 helyett 1 hónap az intervallum.
3.
amennyiben ez így mégsem törvényes, akkor lehet perelni a magyar államot, sok sikert kívánok hozzá.
---
napelemes topikokban már sok évvel ezelőtt azt tárgyalták, tisztában voltak vele, hogy az egész verkli addig rentábilis úgy-ahogy, amíg él az éves elszámolás.
Nagyon olcsón vetted sztm az új hűtődet,ha 2 év alatt megtérül!
Nekem nem az a bajom,hogy a régi hűtőm sok áramot fogyaszt az 5Ft-os áramból,hanem hogy a 27Ft-os rendszerhasználati díjból is kér!!!(nem láttam az aranyozott kábeleket még fent az utcánkba)
en 2013-ban csereltem ~1997-es hütöt (mert legyengült, javitani nem lett volna erdemes epp a fogyasztassal kalkulalva)
az uj az ~250 kWh/év-vel fogyaszt kevesebbet, az ~evi 10e HUF - elöre is kiszámoltam, és az azóta eltelt 10 év igazolta
XXXXXXXXXXX
valószínü hihetetlennek fog tünni (mindenfajta fogyasztást [autó, víz, gáz,...] extrém módon igyekszek csökkenteni): a mi éves áramfogyink < 800 kWh, ...az elmúlt 3 evben összesen < 90e Ft-ot fizettem áramért
És nem csak azért mert tavaly rakattam fel napelemet és mégegy klímát (úgy jártam,mint Gaben:ezzel pont átbasztak-beígért 10 év szaldó),hanem a szakmai segétségei,múltja miatt.
16áve lakok ahol lakok, tavalyig 1 kezemen meg tudtam számolni hová hoznak fát fűtési célból a 3-4 utcán ahol végigmegyek, tavaly érdekes mód megsokszorozódott, én meg nem vettem egy gyufaszálnyit se, leültem számoltam és azt mondtam amit eddig halogattam szigetelés befejezés azt megcsinálom az idei fa árából és amit adnak kedvességes gázt azt elfűtöm a szar kazánommal mindegy milyen hatásfokkal.
Bejött a matek 175e éves gázt fizettem edddig nem fűtöttem gázzal csak fával abból elment 9-10m3 most 4m3 az még 120/150e volt tehát helyel-közzel ott vagyok ahol előtte voltam pénzileg csak éppen a tavaly hozott fa az 10m3/450e lett volna.
A következő projekt a kazáncsere lesz, eddig azért nem cseréltem mert 9éve elindultam a faelgázosító+puffer irányba a kondis kazán helyett mert nem bíztam a tartós olcsó gáz árban.
Röviden ha a sok agyatlan a 450/500eHuf-t amit a 10m3 fára költött leterít 20-30cm szigetelést a tetőre többet ért volna így csak elégete a pénzét.
Ha meg azzal a fával fűtött amit akkor hoztak .....
Ha az öreg hűtőt lecseréled (dugj rá pár napra egy energiamonitort) meg fogsz lepődni döbbenni.
Én 2 éve cseréltem le és verem a falba afejem, hogy miér tnem pár éve mikor elkezdtük nézegetni, hogy hát szegény kopott meg sérült 20 éva altt de remekül működik.
Se ez se az nem fog segitenise a z atlatszocsö se a visszacsaposz Mert ebben az esetben menet közben jön elö a Hiba tehát a tankban vagy az elmenö rendszeren van a hiba.nem beépîteni kell plusz alkatrészeket,hanem a hibát megtalálni és stb...ha az átlátszócsövet berakod a tnktól elmenöbe,lásd originál renaltokban az van buborékos,levegös áramlást fogsz látni nem magyarázom El miért van ez ,de normális .
Van főállásom, mellette beesik ez meg az, főzni kell ( ha a fiam nem teszi , de mosogatni biztosan ), van egy kis kert kb 150nm, stbstb. sort fogok keríteni rá ( előbb utóbb )
Az vákummérő órát olyan jól eltettem hogy nem találom, a 6báros ott van az ülésen ( emlékeztet )
Az nem eszterga, amiben üti, csak valami csigahajtást meg egy kormánykereket gányoltak össze egy tokmánnyal, hogy "forgató" "satut" kapjanak.
Az igazi eszterga a végén van benne, 16:60 körül.
Bár semmilyen fejlett országban nem felelne meg ez a "javítás", azzal az utólag felhegesztett körbe felkalapált erősítéssel a gyakorlatban mégis akár az eredeti szilárdságát is tudhatja ez a tengelycsonk.
A magas rezsi az magas fűtésszámla leginkább. Szigeteletlen kecóban, meg úgy általában ha túlléped a támogatott határt, akkor azért tudnak szép gázszámlák keletkezni.
"erre itt vagy te, aki szerint minden fasza. ( nem vagy egyedul ) "
Ilyet nem mondtunk. :) Csak azt, hogy egyrészt nem minden fekete vagy fehér, másrészt pedig ugyanúgy nincs értelme hinni annak aki szerint minden szar mint ahogy annak sem aki szerint "menjenek tovább nincs itt semmi probléma". A legfőképpen pedig annak nem szabad hinni aki mindent csak hallomásból meg a netről ismer. :P
De igazad van ez már nem ide való, jobb lesz befejezni.
Ez a baj a messziről saccolásokkal. Hogy köze nincs a valósághoz.
1 kWh áram ára ma magyarországon 5.1100 ft. Itt van előttem a számla arról írom. Persze ez az áramdíj - erre még rájön átviteli díj meg forgalmi díj stb.. De összesen mindennel együtt is csak 37.2 ft/kWh, ami kb a fele az általad saccoltnak.
In the U.S., residents only need to use about 1.24% of their daily wages to consume power throughout the day. Affordability is a bigger challenge in European nations. Households in Portugal, Slovak Republic, Poland, Hungary, and the Czech Republic need to spend up to 8% of their wages. ""
szvsz amerikaban az egy napi bered 1.24%-a megy a napi aramkoltsegedre..
ugyanez portugal, szlovak, lengyel, magyar, es cseh.. .8%
Hasonló hibával 2 kûlönbözö tipuson találkoztam,az1ik merci A180disel,a másik ,Ssangyong Actyon.mind a 2 tipusnál,a tankban le volt esve az elmenö csöröl a gumicsö,nem lehet javîtani,gyári új tankokat raktam fel és hibátlan lett azonnal.A mercinél még megemlîtném,Hogy jártam:lengyel új utángyártott tankot 1hét után gyárira ujra cseréltem abban is leesett a tömlö,és hol,szivta hol nem a gázolajat.
Segítségt szeretnék kérni. Az autó egy 2010-es Tata Xenon 2.2 Dicor motorral. (fekete színű)
Üzemanyag rendszer rendszeressen elejti a nyomást, vissza levegősödik. Emelkedő után random leáll, kézzel kell felpumpálni az üzemanyagot mert leürül a szőrő is. kb. 30Km megtétele után elmegy a teljesítmény, max 3000-ig pörög fel, azt is nehezen.
Semmi hibakód nincs kiolvasás után.
Ami eddig történt: üzemanyag csövek ellenőrzése, szűrő csere, résolaj és visszafolyó cső cseréje a tank visszafolyóig.
A 4-ből 2 injektor cseréje indítási nehézség, és fel nem épülő rail nyomás miatt.
Üdv! Citroen c3 2003 8HX 1,4HDI ECU: SID804 Az üzemanyag nyomás nem megy 150-200bar fölé. 25-30%szelepkivezérléssel. P1113 Üzemanyag nyomás határérték alatt P1198 Befecskendezők vezérlése,ecu belső hiba Injektorok,szivattyú,nyomásérzékelő,és szab.szelep cserélve,bemérve. Ha a nyomásszabályozó szelepnek áramot adok,szinte azonnal 1800bar a nyomás. Ecu tönkre tud így menni? Vagy valami más ötlet?
Annak pontosan így kell működnie! Alapjáraton x idő után bezárja az egr-t. Gázadásra megint elindul a folyamat. Nem egyedi ez, több márkánál is működik.
Az hogy 304 kér akkor amikor 580-at mutat az azért van mert a diagnosztikai eszköznél is fenntartásokkal kell kezelni amit ki ír mert valószínűleg nem gyári programmal/eszközzel nézitek.
van bármilyen panasz, vagy csak a mért értéket próbáljuk megmagyarázni? Mert lehet egr szabályzás is beleszól, vagy turbószabályzás, vagy fojtószelep.Nem biztos hogy rendellenes a beszívott légtömeg változása
Ducato 2,3 Mjet 148 ló,euro 5 valami F1AE3481E motorkód. Ha élő adatot nézünk,akkor alapjáraton a légtömegmérő által jelzett érték az elvárt értéken van ,az elvárt 304,a jelzett 302-307 között . Ha az autó egy darabig jár alapjáraton,akkor a mért érték egyszercsak felmegy 580 körülre, a motor működésében nincs változás, ugyanúgy megy egyenletesen alapjáraton. Gázadásra a mért érték újra az elvárt érték közelébe kerül,ha vissza engedjük alapjáratra,akkor is ott marad,azután megint felugrik 580 körülre. A légtömegmérő lett cserélve( Bosch). A szívó traktus átnézve, minden cső tömített,a turbó új. A turbócsere után töröltük a feltanult értékeket. Hány éves a kapitány? Izé, mi lehet a gond? A map szenzor okozhatja?
Van a rokonságban majdnem fél milliót futott 14 éves Golf. Egyáltalán nem rohad. Valószínűleg nem az Alpokban járt, hanem főleg itthon. Az osztrák import szokott 10 évesen szétzuhanni.
Jó Napot Uraim! Valaki nem találkozott már ilyen problémával esetleg, és tudna nekem segíteni? Opel Astra J 2016 1.6 CR 100 kw motor. Indítás után rendszer nélkül alapjáraton kerepelő hang hallatszik ami 1-2 perc után hirtelen elhallgat ezzel együtt kisimul a járása is. Hibakód van! : dugattyú hűtés olajszelep néha nem jó. A kerepelésre elsőre azt gondoltam, hogy a vez.lánc. Tök olyasmi a hang. Pici gázra elhallgat de ahogy vissza áll az alapjárat kerepel ismét. Megnéztem a láncot jól kint van a feszítő de még nem távolodik el a csuszkától. Élő adatot próbáltam nézni hátha meglátom mi változik akkor mikor elhalgat de sajna nem lettem okosabb.
Megvan a merci autómentő ami 5évesen egy rozsdaboglya volt mindenhol a szerviz meg hárít ha kilyukad a lemez csak az garancia amíg van addig nem garanciáslis probléma.
Nem trolkodni akarok csak ahogy mondani szokták van jól sikerült model meg rosszul, sajnos és ez nem attól függ csigás, ferdeszemű vagy német.
Az lehet csak a A6 2007/8 környékiek meg lehetetten helyeken rohadnak, na jó Ausztria ott meg szórják a sót mint bolond pék a lisztet, de egy csomagtér ajtó lámpa saroknak csak nem kellene rohadni
most a tavasszal rakott fel egy 2003 g astrára egy cimborám horgot, alánéztek nincs szétrohadva, műszaki oszt kész.
én csináltam rá visszajelzést, szépen behúztam a műszerfal meg a multitimer elektronika közé a hiányzó szál mazzagot, ott villog a jobb alsó sarokban a kis zöld horog.
senkit nem akarok elkeseríteni, pont két napja beszéltem vizsgáztatókkal, nem lehet rávizsgáztatni már semmilyen bontott horgot már az autókra, csak új, műbizonylatost, felszerelési igazolással
"Annyit tudok, hogy a műbizonylattal megvásárolt , bontott, gyárilag beszerelt vonóhoroggal együtt adtak vezetéket is /elvágva, mert nem tudta a rozsdás csavart kihajtani az , akitől vettem/, ami 13 pólusú aljzathoz csatlakozott. "
Tévedhetek, de tudtommal nem létezik olyan, hogy gyárilag beszerelt vonóhorog. Vannak jó nevű vonóhorog gyártóktól típusspecifikus, gyár által jóváhagyott horgok amelyeket a kereskedő beszerel(tet) az új autóba és már eleve azzal adja át. Ezeknek MINDIG van beszerelési utasítása és az el is érhető. Ha valóban a kezetekben van a műbizonylat akkor tudjátok ki a gyártója, mi a típusa, és egy e-mail kérdése az egész hogy elkérjétek ezt az utasítást. Tartalmazni fogja azt is, hogy mit hova kell kötni, és látni fogod hogy milyen csatlakozó hiányzik róla.
Ne te akard feltalálni a spanyolviaszt hanem RTFM.
lehet ott a szigeten furcsa de itt Európába egy csigás tovább húzza mint a népautó, 1998-as Scenic már galvanizált volt a 2007-es kasztnija tovább fogja bírni mint egy VW vagy Audi
"Nem is értem miért nincs kiépítve ez a megoldás a karosszériában olyan járművekben, ahol gyárilag nincs vonóhorogra vizsgáztatva? "
Talán pontosan azért mert gyárilag nem vonóhorgos?
Esetleg miért nincs behúzva a kábelezése az elektromos ablakoknak azokban az autókban amelyek mechanikus ablakemelősek?
Miért nincs behúzva az elektromos kormányszervo kábelezése és berakva a vezérlő modul a normál kormányosoknak? Hiszen hátha valamikor valaki, szervosítani akarja?
Ha ilyen állapotba lenne, akkor nem vettem volna meg 1,5 éve, és most nem kapott volna elől és hátul teljes TRW fékszettet.
Előtte egy 32 éves Clio 1-em volt 1108 CM3 , amit használtan vettem és 17 évig nyűttem napi szinten.
Soha nem volt a vizsgán semmilyen szinten gond vele, mert gazdája voltam! Ha valamit éreztem, hogy gond lenne azonnal vittem padra és aknára/vizsgáztató hely volt/, de ismeretség révén mindig fogadtak, mindig megkérdezték, ha nem találtak gondot, hogy te előre látod mi fog meghibásodni?
Annyit tudok, hogy a műbizonylattal megvásárolt , bontott, gyárilag beszerelt vonóhoroggal együtt adtak vezetéket is /elvágva, mert nem tudta a rozsdás csavart kihajtani az , akitől vettem/, ami 13 pólusú aljzathoz csatlakozott.
A vezetéket megpróbáltam bekötni a gyári csatikkal a hátsó világítás csatlakozásához,ami kompatibilis is volt, de nem működött a világítás.
Ami még nekem gyanús volt, hogy a bontott vezetékköteg végén volt egy szabad csatlakozó aljzat, amihez nem tudtam az én autómnál semmilyen csatlakozót kapcsolni. /Nem talán erről volt a bontott Clionál az előre vezethető csatlakozást kiépítése, ami az első modulhoz csatlakozott?/
Csak annyi lenne a gondom, de az is nem kis munka . Nem is értem miért nincs kiépítve ez a megoldás a karosszériában olyan járművekben, ahol gyárilag nincs vonóhorogra vizsgáztatva?
De ebből a videóból ezt élő ember nem tudja megmondani.
Eszközök nélkül amit tehetsz, indítózni kéne úgy hogy ne induljon be, hallgatni van-e sűrítés(nyiknyiknyiknyik jó hang, nyiknyiknyiknyíííí nem jó hang)
Gumi vákuumcsöveket a szívósoron átnézni, típushibája a fordnak hogy kireped/szakad aztán 1 henger falsol.
Gyertyát kábelt cseréltél, marad még trafó(húzd le az 1-esről a kábelt, csinálj egy sacc 6-8mm szikraközt, indítsd be átugrik-e, ha igen a trafó jó)
Bespricc szelep csere 1-2 henger között, átmegy-e a hiba.
arrebb kellett allnom ezert be kellen inditanom az autot. a regi gyerta+kabel komboval csak forgatta az oninditot de nem indult el, uj gyertyaval+kabellel beindult
sajnos meg nem jott meg se az uj trafo, se a vesztesegmero cucc de sztetek a video alapjan ez inkabb gyujtas problema, vagy szelep? ne adj isten vmi mas? tudom nem lehet josolni (foleg ilyen szr video alapjan), de erdekelne mit gondoltok
Azon gondolkoztam, ha márka szerviz, lökhárító, lámpa, meg a sárvédő idom és a mosó tartály csere történt meg, még akár ott is lehet egy jó erősen árazott javítással.
Csak mivel nekem nem sok közöm van se a tördeléshez, se a fényezéshez, meg karosszériához, ezért nem nagyon van elképzelésem sem.
Már egy jó ideje nincs olyan, hogy index relé, hanem vagy a "fedélzeti elektronika" (renaultnál talán BSI-nek hívják) irányítja, vagy komfortmodul, vagy ellektronika a kormányban, stb. A 2002-es gép elég régi viszont ahhoz hogy még ne CAN-on kezelje, bár ekkor sem valószínűsítek régi fajta mechanikus relét.
Mondom mindezt úgy, hogy nem ismerem azt az autót szóval ha lesz valaki aki tud a kérdésedre konkrétan válaszolni az majd fog.
Amúgy ha típusspecifikus a vonóhorog én az egyszerű paraszt eszemmel megnézném a hozzá tartozó bekötési rajzot. Nem típusspecifikust meg nem tennék fel.
gurultam vele, ha nem is felorat, de egy jo 20percet. a p0301 hibakod visszajott a menet vegere (raadasul a check engine villogot ez azt jelenti hogy nagyobb a hiba mintha folyamatosan egne a check engine, v kisebb?), de ami nagyobb baj, random eltunik a power, nem huz a verda, neha sik terepen ment, de dombra fel eleg lassu voltam. nem nagyon akartam kinozni, szoval ezert csak 20perc. nyomtam 1-2 nagyobb gazt, viszonylag normalisan felporgott, es szepen ejtette a fordulatot.. nezem mi lehet a hiba kivalto oka: pl. szeleptores-beeges. ezt csak hengerfej levetelevel tudnam megnezni? marmint a szelepek allapotat? v endoszkoppal is? vezerles elmaszhatott?
beinditva meg mindig undul poccroff, kipu-nal dadog, maga a motorblokk is jobban razkodik mint elotte.
Ok nem KGFB kérdéskör, jogilag. Na ez a nonszensz a biztosító részéről ja nem ők mutogatnak a jogra akkor a jogalkotó egy fasz de ezt tudjuk hisz itten nem igazság hanem jog szolgáltatás van. Igenis amíg nem hagytam ott az autót és nem csuktam be addig annak kellene lennie.
Mi van ha megállok az út szélén és a figyelmetlen hátsó utas száll ki a motor pedig még jár?
Vagy lejtős úton nem húzom be a kéziféket és elgurul az autó az se KGFB?
Jogilag viszont ha valakinek kárt okozol köteles vagy megtéríteni.
Na ezekben az esetekben jöhet jól egy lakásbiztosításban lévő felelősség biztosítás a pereskedésnél biztos olcsóbb vagy egy ilyen kár zsebből rendezésénél.
A linkedey most volt tobb idom atol adni,ez a hegg,alu ra is jó azt irja,van is kép Róla.ha hinni lehet neki,na most az én kis köpködöm A180 commal is tudok heggeszteni alut aludrot,argon gázzal,már dolgoztam vele .ez azért lenne jobb Mert szebb varratot lehet vele csinálni
az a "pár apróság" erősen növelő tényező tud lenni.
kerékjárati dobbetét, ablakmosó tartály+ szivattyú, a lökhárító alatt van egy merevítő nem csak a borítás, ha van akkor parkolószenzor, esetleg az intercooler ha tdi és nem csak a fényszóró hanem a hűtőt fényszórót tartó homlokfal is....