Már éppen javasolni akartam, hogy minden topiklakó dobjon be egy százast a nemes cél érdekében, de ezek szerint az kevés lenne... :-))) Bár szerintem "jegyzetelésre" egy 20-25 ezer Ft-os masina is megfelelne, annyiért már 5 megapixelest is kapsz.
Tegnap megszemléltem: valóban eltűnt Kőfelsőről az összes 6 tengelyes sínszállító! A "Szob-Stúrovo szemétszálítás" és egy bánatos Ks kocsi maradt a sorból csak.
Amúgy hova hordhatják ezzel a kocsival az ivóvizet?
A kérdéses kocsi nem a PFT tulajdona. A Szombathelyi Igazgatóság a tulaj. A kocsival rendszeresen szállítanak vizet Bakonyszentlászlóról Porva-Csesznekre. Ott ugyan is nincs vezetékes víz. A Porva-Cseszneki állomással szemben a vendégház előtt van két kis tégla épület. Ezek víztározók szivattyúházai.
Gondolom, a PFT-vonatokba sorolják; a Kőér utcában is van 1-2 ilyen funkciójú kocsi. Ha leállnak a préri közepén dolgozni, kell az ivó- ill. mosdóvíz a legénységnek.
Amúgy hova hordhatják ezzel a kocsival az ivóvizet? Ha megnézzük a két képet, nem pontosan ugyanott áll, és van egy másik fotóm is róla, azon kinagyítva látható, hogy fényes a kerekek futófelülete, tehát használják.
Nem nyert, ez is vonatból készült fotó :-) A Bzx lehúzható ablakán keresztül bámultam előre, és láttam, hogy valami zöldség közeledik, gyorsan élesre töltöttem a fényképezőt :-)
A pályaszámát látva jut eszembe, hogy az általam írt pályaszám-csoportok nem ennyire egyszerűek, mert valószínűleg attól is függ, hogy előtte 117, 537 vagy 707 van. Pl. a tűzoltóvonatok fedett teherkocsijai és ex-személykocsijai 117 0000 csoportban vannak, de a tartálykocsijaik 707 7000-es csoportúak. Korábban tartálykocsit csak 5000, 6000 és 7000 csoportban láttam, ilyen 2000-est nem. Amúgy nagyon szép kocsi...
Én továbbra is hajlok a felé, hogy a 117, 537, 707 azok régiek,...
A te "PTF"-es (mi az a PTF? :-))) ) megfigyeléseid helyesek. A fentieken kívül volt 116, 536 és 706 is, ahol érzésem szerint a 6-os végűek a max. 40 km/h, a 7-es végűek az ennél nagyobb sebességre emgedélyezett kocsikat jelentik.
Ezen felül a pályaszám-csoport meghatározta a funkciót (vagy fordítva). Sajnos csak hiányos információim vannak, de majd megpróbálok további adatot keresni. Szóval a hiányos infóim:
0000 - tűzoltó
Yü 0500 - üzemi ?, valószínűleg a járműjavítók saját kocsijai
Yg 1000 - daru mellékkocsik (Yg - talán gépészet?)
Ygl 1200 - ex-Dnz kocsik, talán a gépészet lakókocsijai?
1600 - ex-személykocsik (Bhv, étkező, háló), segélykocsik, mosóvédő stb.
Ezek egy része csak feltételezés, ennél részletesebb bontás is valószínű, és biztosan voltak "hibásan" beszámozott kocsik is. Jó lenne egyszer összeszedni rendesen, na meg az átszámozás is érdekelne...