Asszem erre a kérdésre profi választ inkább <a href="http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9014205&la=75402263" target="_blank">ebben a topikban</a> fogsz kapni
"viszont a fűtéscsővek nagyon jól szigetelnek mert ha 70fokos a víz benne akkor a cső fala kb 40-45 fok,"
És melyik a fűtéscső a kettő közül? Mert ugye a padlófűtésnél nem túl előnyös a jól szigetelt cső. De mivel gondolom fűtéscsőnek is od mentes kell, ez ugye azt is jelenthetné, hogy akkor az is úgy szigetel. Vagy valamit rosszul olvastam?
A padlóburkolat le van téve és ki van fúgázva a fürdőben. a falon fenn vannak a lapok, de nincsenek kifúgázva. Szertetnék olyan árnyalatú fúgát, mint a padlólapokon van, csak egy sokkal világosabbat. Keverhetem a szines fúgát fehérrel, hogy elérjem ezt a szint, sokkal világosabb árnyalattal?
Természetesen ugyan olyan márkájú fúgapor lenne, mint a szines alsó, csak fehérben...
Ez a kérdés még nyitott. Elvileg a keverőmodulnál (Immergas DIM ABT) 1" a kevert körös csőcsonkok. Az osztó-gyűjtőt még nem néztem meg, de szerintem akár 26-os csövet is rakhatok :)
Egyébként én is gondoltam ilyen megoldásra régebben (most már nem mert tárolós a cirkóm) ,hogy az átfolyós kombicirkó után bekötni egy villanybojlert és a kombicirkó HMV hőfokát nagyobbra állítani mint a bojlerét mert akkor csak a melegen tartásra kell a villany.
De milyet? Mert amit eddig találtam az vagy közvetett csőkígyós, vagy közvetlen saját fűtésű volt. Lehet, hogy rossz helyen kerestem? Vagy mégiscsak jobb az előzőleg felvetett megoldás?
igaz, nem 601m, csak 111m :). Én nem értek a gépészethez, így elhittem a gépészsrácnak az általa kiszámoltakat. Elvileg elmenne 16-os csővel is, csak többet kellene a szivattyúnak dolgoznia.
Ráadásul a sejtésem az, hogy vékonyabb cső - kevesebb víz és hőleadó felület - kevesebb leadott hő. Vagy ha a tömegáram ugyanannyi, akkor ez nem igaz? (mondom, hogy nem értek hozzá :) )
Jelenlegi 10-es osztás a terv, ezt már nem igazán tudom sűrűbbre venni...
Milyen 601 meter???? Sorba lesz kotve az osszes padlofutesed?
Gondolom parhuzamosan.
Az biztos, hogy az aramlasi ellenallas a vastagabban kisebb. Igy kevesebbet fog a szivattyu fogyasztani. Plane hogy a vekonyabb csovon is azonos tomegaramot akarsz tartani (ha nem rakod surubben mint a 20-ast tenned), igy azon az aramlasi sebesseg is nagyobb lesz.
Nem tudom milyen a merevsége nekem szerelés közben nem tűnt annak, viszont a fűtéscsővek nagyon jól szigetelnek mert ha 70fokos a víz benne akkor a cső fala kb 40-45 fok, és strapabíró. Elég kezdetleges a honlapjuk és nem is frissítik, de a termék jó csak kevesen ismerik. Keletinél van az üzletük és itt nálunk is elintéztem legyen abba a boltban amiben én szoktam a szerelvényeket venni, csak azért mert nem volt kedvem a keletibe járkálnom.:-))
Azért szerintem nem mindegy a szivatyúnak, hogy egy méteres darabon kell nagy mennyiséget áttolnia és utána már jelentősen csökken az ellenállás, vagy 601 méteren :)
A HAKA minősítésed gyakorlati (rossz) tapasztalatokon alapszik? Pedig elég meggyőző a svájci gyártó/minőség, meg a technikai leírás: HAKA cső
A hepworth linket köszönöm, megnézem. Elsőre az tűnt fel ( a weboldal primitívsége mellett :) ), hog milyen nagy hajlítási sugarat ír: az átmérő 8,8-osát, szemben a többi gyártó 5x-ösével. Ennyire kemény lenne ez a cső?
A gépészem szerint 600m-nél számít, hogy 16-os vagy 20-as csőben kell megforgatni a vizet.... mindenféle okosságokat mondott áramlási ellenállásról és egyéb mágikus dolgokról..... én hiszek neki :)
A bútoraidnak nem lesz baja mert szárazfával dolgoznak az asztalosok, a nedvesség ami árt nekik.:-))) A HAKA az majdnem KAKA.:-)))) Én maradnék az alusnál. Nézd meg ezt. Én evvel dolgozom, szerintem a leggyorsabb és legegyszerűbb vele dolgozni. www.hepworth.hu
Most gondolj bele abba, hogy az elosztóig milyen vastagságú cső megy (22-es) onnan van 4 köröd, szerinted számít valamit ,hogy 20-as vagy 16-os a csőved? Semmit hisz a a 22 csőved tartja vissza a rendszert. Azon van egy áramlás és a 4db 16-os bőven nagyobb ennél, 20-as csővet akkor érdemes ha vastagabb az esztrich beton.:-)))
És ha nagy a nappali a kisebb több körrel jobban jársz, hamarabb fekfüti ami gazdaságosabb.:-))
A forgacslap testet tutira marhara nem erdekli. Az ajto meg nincs a foldon, es ha fabol is van, le van lakkozva, stb. Nem kap tobb hot, mintha a szelso lenne a radiatornal.