Keresés

Részletes keresés

riversea Creative Commons License 2020.06.19 0 0 131940

Volt itt a topicon egy kép úgy ezer évvel ezelőtt, amikor a főgépek fonyódi daruzásról volt szó. Ha jól emlékszem a Lengyelország számára épített naszádot rakták vasúti pőre kocsira ugyanitt a partfalnál. Most nem találom, de lehet később előjön.

Előzmény: jakyg (131939)
jakyg Creative Commons License 2020.06.19 0 2 131939

JÉGTÖRŐ V. Fonyódon 1962-ben főgép beépítés után (https://hajoregiszter.hu/hajoadatlap/jegtoro_v_/1532)

gumidani Creative Commons License 2020.06.19 0 2 131938

Előzmény: smith (131937)
smith Creative Commons License 2020.06.19 0 1 131937

A legszélső vágány közvetlenül a parton volt a kikötőben. Onnan vasúti daru is képes lehetett beemelni a főgépet.

Előzmény: gigabursch (131935)
jakyg Creative Commons License 2020.06.19 0 1 131936

Úgy emlékszem vasúti daruval emeltek. Ha belegondolunk, akkoriban más módja és helye nem is lehetett a Balaton körül a gépek beemelésének.

Előzmény: gigabursch (131935)
gigabursch Creative Commons License 2020.06.19 0 0 131935

Hol? A kikötőben?

Hol volt olyan daru, ami egy kb 20 tonnás Láng gépet be tudott akkor emelni?

Előzmény: jakyg (131934)
jakyg Creative Commons License 2020.06.19 0 0 131934

Fonyódig elvitték őket, ott emelték be a gépeket. Nyugatabbra nem hiszem, nem volt értelme.

Előzmény: zjakabfi (131928)
riversea Creative Commons License 2020.06.19 0 1 131933

Szerintem jópofa a videód. A balatoni járatcsökkenéseket is szépen érzékeltetné mondjuk egy szakadozó pókháló a Balaton körül.  Voszhodhoz kitartást!

Előzmény: viking star (131927)
Una Vestrum Creative Commons License 2020.06.19 0 1 131932

Ez az önürítős uszályok prototípusa lehet, ami a körülményessége miatt nem került sorozatgyártásba.

 

Előzmény: Mwin (131922)
smith Creative Commons License 2020.06.19 0 0 131931

A völgymenőknek Szekszárdnál többnyire sáros volt az orruk. :-)
A most elbontott kamra egyes adatok szerint 11,5, mások szerint 12m, cipőkanállal beférhetett... :-)

Előzmény: tehtube (131930)
tehtube Creative Commons License 2020.06.19 0 0 131930

Érdekes lehetett mindig a Sión le vagy felmenni. Persze ahogy olvastam, korábban becsületesebben tisztán tartották, nem a hajóvontatmánnyal végeztették el a gallyazást. Az Inota 9,28 még a Töröxentmiklósnál 9,00 is szélesebb volt, jó kihasználhatta a medret.

 

Amikor a SZOT-Visegrádot fölvontatták 12,15m szélességgel, az különösen érdekes lehetett. Az alsóörsi képen rajta vannak még a galériák, tehát nem keskenyítették le csupán az úszótestre. Hogy zsilipelhették Siófokon? Becsörlőzték, vagy betolták, vagy meg lehetett nyitni mind a két kaput?

gigabursch Creative Commons License 2020.06.19 0 1 131929

Átlagosan 4 havonta kijött egy hajó.

Hányad dolgozhattak ekkor a hajógyárban?

Előzmény: viking star (131926)
zjakabfi Creative Commons License 2020.06.19 0 0 131928

Ezek a próbautak eljutottak vajon a tó legnyugatib részébe is, vagy csak ott keleten kőröztek?☺

Előzmény: viking star (131926)
viking star Creative Commons License 2020.06.19 0 1 131927

Köszönöm :) ha lesz időm, akár ez is megtörténhet. Most amondó vagyok, hogy amit utálok, az pénz, amit szeretek, az nem pénz, de energiaforrás. Jelenleg a gyári Voszhod-táblázat összeállításában segítek valakinek (elhagyatott Voszhodok felkutatása), részben önzetlenül, részben pedig azért, mert még mindig nem tettem le arról, hogy berakok a kertembe egy kibelezett Voszhodot. S nem az alumínium, hanem a szállítás lesz a nagyobb összeg (emiatt vállaltam be másodállást).

Egy régi latin mondás úgy tartja, hogy ahogy az ember öregszik, nem lesz normálisabb, csak máshogyan hülyébb. :D

Előzmény: riversea (131925)
viking star Creative Commons License 2020.06.18 0 2 131926

Ez a datálás teljesen rendben van!

 

Nekünk azt kellett bebizonyítanunk, hogy a DOROG van inkább ott, mint az ÓZD. Aki persze bőven korábban vízre kerülhetett, mint azt a végső dicsőítés leközli.

A megjelenő cikkek alapján készítettem egy hozzávetőleges leadási táblát az összes középdunairól.

 

Ne vessetek meg érte, ugyanis minden dátum szimuláció, a sajtóban megjelent névre szóló első cikk alapján. Átlagol, de a tisztánlátáshoz alkalmasínt alkalmatos eszköz lehet. Minden Füredről érkező vontatóról cikkezett a sajtó, persze valamelyikről úgy írtak, hogy még most fejezik be a munkálatokat, valamelyikről pedig már úgy, hogy épp viszik le a Sión.

 

Tévedés tehát lehet. Bőven lehet.

 

01. DOROG 1959/01 - próbaút
02. ÓZD 1959/07 - próbaút
03. SZEKSZÁRD 1960/01 - lement a Sión

04. PAKS 1960/05 - próbaút
05. SZOB 1960/09 - lement a Sión
06. KAPOSVÁR 1961/01 - próbaút
07. B.FÜRED 1961/06 - lement a Sión
08. KECSKEMÉT 1961/10 - próbaút
09. SZOLNOK 1962/09 - próbaút
10. TATABÁNYA 1962/12 - próbaútjához jégtörési segítséget kér a SZOLNOK-tól, aki visszajön érte Siófokról
11. SZOMBATHELY 1963/05 - próbaút

 

Kérésre az összes kimentett sajtógyűjteményt elküldöm. De nem mostanában, mert most menesztenek minket szabira, mivel június 30 az évnek a felezőideje, mi pedig sajnos közforgalmiak vagyunk. Majd utána. :)

 

Előzmény: jakyg (131915)
riversea Creative Commons License 2020.06.18 0 1 131925

Szívesen vennénk ez ügyben egy adatvizualizációt a balatoni járatok sűrítéséről, majd ritkulásáról! Olyasmit, mint a gőzöseink fogyása:

 

https://www.youtube.com/watch?v=1YApSU5bgZQ

 

 

Előzmény: viking star (131911)
KZX003 Creative Commons License 2020.06.18 0 0 131924

Téli és tavaszi együttállásos fotókkal frissült a Balatoni Hajók Képtára!


smith Creative Commons License 2020.06.18 0 0 131923

Barcsi vízügyes sólya, de volt már.
https://goo.gl/maps/L1pMrCj7djoJnTEM8

Előzmény: Mwin (131922)
Mwin Creative Commons License 2020.06.18 0 0 131922

Se helyszín, se történet.
Uszályfordítás, de itt fejről talpra:D

https://youtu.be/IBzZQv0NQYw

 

Net for speed Creative Commons License 2020.06.18 0 0 131921

Stornó !!!!

Előzmény: Net for speed (131920)
Net for speed Creative Commons License 2020.06.18 0 0 131920

A képen a VÁC ms látható.

Előzmény: jakyg (131910)
Mwin Creative Commons License 2020.06.18 0 0 131919

Az MTI időpont megadásai finoman szólva sem pontosak. Hiába az övék, akkor se. 

Előzmény: jakyg (131915)
zjakabfi Creative Commons License 2020.06.18 0 0 131918

Hát nagyon elvileg... mert se híre se hamva...

Kár érte, jó szolgáltatás volt, és eleg kihasznált.

Reménykedjünk még azért...

Előzmény: Steuerman (131755)
gigabursch Creative Commons License 2020.06.18 0 0 131917

mármint 1959 jan. 7-én...

Előzmény: gigabursch (131916)
gigabursch Creative Commons License 2020.06.18 0 0 131916

Szerintem egy dolog ment félre... és csak a szokásos sajtóbeli precizítással állunk szemben.

Ugyanis itt ezen a fórumon mindannyian tudjuk, hogy vízre bocsájtani hajót nem kész állapotban szoktak, hanem gyakorlatilag korpuszkész állapotban. Márpedig 1957. jan. 7-én a fotón egy "kulcsrakész" hajó áll a fotón látható módon kikötve a mólóhoz, tehát a hajónak itt az átadásával kell szembesülnünk.

Azaz képletesen szólva: Átadták a forgalmit, a rendszámot és a slusszkulcsot és jöhet a mehet!

Előzmény: jakyg (131915)
jakyg Creative Commons License 2020.06.16 0 0 131915

Nyomozásunk lehet, félrement. Az MTI szerint a gönyüs kép 1958. december 1-én készült. Viking olvtárs által kikutatott cikk szerint a Dorog 1959 január 7-én került vízre. Vagy közben újra kivették a Dorogot?

https://archivum.mtva.hu/photobank/item/MTI-FOTO-L1k4TTREVHR3bm1oS1BRVU5jcWk0QT09

jakyg Creative Commons License 2020.06.16 0 0 131914

Igen, a vízhez közelebbi a hajótest formája alapján, és a hossz is kb. egyezik. A két háromszögnek látszódó alakban végződő tető hosszának ugyanis közel a fele a hajóhossz. Ez a tető ma is megvan, és kb. 68 m hosszú.

Előzmény: TAYFUN (131913)
TAYFUN Creative Commons License 2020.06.16 0 1 131913

...de remélem abban azért egyetértés van, hogy a Jégtörő I. még a sólyán van. :-)

 

Előzmény: jakyg (131910)
gigabursch Creative Commons License 2020.06.16 0 0 131912

Ezt könnyen megtehette, hisz Ózd a csodák csodája.

Előzmény: viking star (131911)
viking star Creative Commons License 2020.06.16 0 3 131911

Vagy beugrott mentesíteni a Tihany-Földvár L2-t. :)

Előzmény: jakyg (131910)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!