Öregebb kocsim van /15éves/,5W30,5W40 , 10W40 olajat rakhatok bele a könyve szerint,ártok -e neki ha nyáron(tavasztól-öszig aztán átváltok 10W40-re télre) 20W50 -es olajat rakok bele(nem botondot).
Igen, árthatsz neki.
De miért is tennél ilyet? Mi az alap probléma, aminek szerinted ez a megoldása?
És egyáltalán milyen autóról van szó? A legtöbb autónak egy-egy az API vagy ACEA minősítésre, esetleg a gyártó saját jóváhagyására van szükség, a viszkozitás csak másodlagos fontosságú....
Öregebb kocsim van /15éves/,5W30,5W40 , 10W40 olajat rakhatok bele a könyve szerint,ártok -e neki ha nyáron(tavasztól-öszig aztán átváltok 10W40-re télre)
Napokban vettem egy Renault Clio 1.5 dci Van-t ( 2004 év j. ) 312.000 km el. igen tudom kicsit sok a km meg lutri is de szükség állapot volt és gyorsan kellett dönteni.
Olyan infora lenne szükségem hogy ki milyen olajat használna a kocsihoz, mindenkép a gyári Elf-et szeretnék használni csak a számokban nem vagyok biztos?!
Van olyan lehetőleg 5W30-as viszkozitású olaj kis hazánkban forgalomban, ami megfelel a GM Dexos2 specifikációnak ? Keresőben több is feljön (pl. Castrol Magnatec Formula G), de a többségre nem találok itthon forgalmazót.
Más, pár éve emlékem szerint a Castrol Magnatec termékcsalád javarészt félszintetikus volt, most már tényleg full szintetikusak ?
Hallottál már olyan fogalmakról mint gondolkodás vagy logika?
Vegyük például az adott Shell olajat amely a BMW LL04 jóváhagyással is rendelkezik. A BMW jóváhagyások visszamenőleg érvényesek, vagyis ez az olaj a BMW LL98 jóváhagyást igénylő M40 blokkal szerelt E36-os BMW modellekhez is alkalmazható. Ugyanehhez az M40-es blokkhoz az E30-as modelleknél még (min.) API SF minősítésű olaj használatát írták elő.
Én ezek ismeretében (is) nyugodtan használnám az API SG minősítésű olaj helyett az említett BMW LL04 jóváhagyású Shell olajat te pedig nyugodtan ragaszkodjál az API SG minősítés kőbe vésett meglétéhez.
Annyi lenne még a kérdésem, sajnos annak ellenére, hogy rosszul választottam betölthetem-e a Shell Helix Ultra Extrát a suzukiba? Egy olajcsere periódust kibirna bármiféle károsodás nélkül a motor?
Szerintem vidd vissza az olajat oda, ahol vetted, és cseréld ki. Ha látszik, hogy bontatlan a flakon, és megvan az eredeti számla, akkor ez nem lehet akadály.
A lelki béke szempontjából ez a legjobb megoldás :-)
A szóban forgú Suzukihoz (min.) API SG minősítésű motorolaj használatát írták elő. Nagyon meglepődnék ha a Shell Helix Ultra Extra 5W-30 (BMW LL04, MB 2229.51, VW 504 00/507 00, Porsche C30) nem felelne meg nekifutás nélkül az API SG teljesítményszint követelményeinek.
Jogos kérdés: ha így van akkor miért nem szerepel az API minősítés a flakonon és az adatlapon?
1: Más a célpiac (Audi, BMW, Mercedes, VW)
2. Elképzelhető hogy a gyártónak "nem volt kedve" díjat fizetni a minősítésért az API-nek.