a wurzenpass 12%-án lehet nagyon zúzni lefelé, az első 18.5 végén hajtűkanyar van, a 19.7-en vacak az aszfalt és szintén hajtűkanyaros a vége.
No, nem csoda, hogy a Nassfeld volt a legizzasztóbb, első nap hidegen a 1.5 km-nyi 13% néha 18-as érzetet szimulál. Asszem a Wurzenpass déli oldalán, ami nem is Wurzenpass, hanem Korensko sedlo van egy rövid 18-as szakasz, 4 hágóval a lábban az már nem tűnt komolynak - szóval a meredekségi adatokkal vigyázni kell, mert leírva csak egy szám, gyakorlatban sok mindentől függ, hogy milyennek érzed
Van vakinek bármi infója a Duna-Majna-Rajna csatorna melletti kerékpárútról? Úgyértem, h. egyáltalán létezik-e olyan és ha igen, akkor ugyan olyan jó-e mint mondjuk a Duna menti kerékpárút? Google nem adott ki semmi értelmeset és az Esterbauer kínálatában sem találtam róla semmit!
igen, a Soca volgyen erdemes vegigmenni, akar Nova Goricaig is
A Wurzenpasson most gurultunk, delrol mentunk eszak fele a Korensko-n, de kivancsisagbol kicsit vissza is tekertunk, hogy milyen felfele, mivel mar be voltunk melegedve, nem tunt olyan kemenynek, mint amilyenek ne lettek volna a Nassfeld nehany szakaszan ket nappal korabban (van arrol valahol szintgorbe?)
De ket eve delrol mentunk fel egy tura kezdese gyanant, na, akkor sokkal meredekebbnek ereztem hidegen, egyhuzamban boven nem jutottam fel a legmeredekebb km-es szakaszon (meg akkor meg esett is), megalltam pihegni kozben kicsit. De regen szerintem jobb volt az aszfalt minosege, nem lehetett nagyon zuzni lefele rajta, eletveszelyes doccenok vannak
Nem tudom milyen ut epul, lehet hogy az, amit elvitt az eso par eve, a falu kozepetol a falun tulig egy-ket km (deli iranyban), ugyhogy ott most csak amolyan makadamon lehet kozlekedni
nappal kellemes meleg, ejjel hideg volt, egyszer 3 fokra ebredtem a satorban
Radendorf kb vagy pontosan az elso falu a Wurzenpassrol lefele, jobbra, keletre, meg a 83-as utba valo csatlakozas elott. Tele vannak a kertek ilyen giccses David-szobrokkal, meg miloi Venuszokkal, het torpevel, es egy csomo kertben ugyanaz van, egymast koppintjak, a gyepet meg valszeg koromvago olloval nyirjak
MIvel anno én északról mentem a Vrsicre és déli oldalon csak a meredek aljáig gurultam le, majd onnan másztam vissza, elnézve a képeiteket, látom, nagyon célszerű mvégigmenni a Bovec és a meredek alja közti úton is - ahol Trenta is van)
Gyönyörű!
Az enyhe tél miatt nem tűnik sok hónak ami a hegyeken van
Az osztrák rész hanyagolható, ráadásul Hermagor előtt van egy sunyi felesleges emelkedő a 111-esen. A Nassfeldpass is osztrák oldalról inkább bosszantó, mint látnivaló, ráadásul végig rosszul van kitáblázva a még visszalévő távolság. Az olasz oldala szebb a hágónak, érdekes módon teljesen elhagyatott szakaszok ki voltak világítva este.
Az olasz pizza verhetetlen. Az olasz és szlovén szakasz panorámája végig tökéletes, a Sella Neveán eleinte gyér volt, majd érdekes módon 900 méter fölött kezdett varázsütésre zavaróvá válni a sokat szidott motoros forgalom. A Raccolana vize alig 5 fokos. A Predil-tó partja igencsak szeles.
A Mangart-útra nem maradt sajnos idő, ellenben Log környékén még mindig/már megint utat építenek.
Trenta-ban csak 9-kor nyit a "kedvenc" boltunk, ez szűk keresztmetszet volt. A Vrsic-en szóba elegyedtünk magyar motorosokkal, megkérdezték, hogy büntetésből csináljuk-e amit (amúgy fekete bőrszerkóban magányosan süketen izzadni elmésebb dolog vajon?), amire finom iróniával jeleztük, hogy mi legalább megküzdünk a látványért (és valóban látunk is valamit) - szerencsére nem volt hosszú a beszélgetés.
Az északi oldal állapota mintha ratyibbá vált volna idővel, erősen lerontja a gurulás élményét. Ugyanez igaz a Wurzenpassra. Radendorf eszméletlen giccses falvacska, nyilván sok ilyen van, de ez egy mintapéldány.
Hétfőn Baja-Mohács-Horvát határ környékén bicajoztam. Reggel Bajáról indultam Szeremle majd Dunafalva felé a töltésen. Itt végig aszfaltos úton tekertem. Bajától Újmohácsig földút vezetett. Mohácsnál átkeltem a komppal a Dunán majd folytattam az utam Kölked-Sátorhely-Majs-Bezedek irányban. Bezedektől Sárokig földút vezetett, dél lehetett mikor ide értem. A horvát határ kb. 100 méterre volt Sárok végétől. Ivándárda-Lippó-Majs-Sátorhely-Kölked felé mentem vissza. Kölkednél rámentem a töltésre és mivel nagyon jó volt az út nem Mohács felé mentem hanem dél felé vettem az irányt. Kíváncsi voltam meddig tart a bicajút a térkép szerint nem lehetett messze az államhatár. Útközben néhány pecással találkoztam, elhagytam a Kölkedi gátörházat és kb. 10 km bicajozás után azt láttam, hogy autóval nem lehet behajtani kivéve a határőrség és a vízügy emberei részére. Mivel a bicajozást nem tiltották tovább mentem, gondoltam közeledik a határ, egy lélekkel nem találkoztam arrafelé. Egyszer csak a töltés bal oldalán látom az államhatár táblát. Lefotóztam majd visszafordultam. Visszafele találkoztam bicajosokkal tőlük kérdeztem meddig szabad ott bicajozni monták a töltésen a sorompóig, de ne menjek le a törlésről mert akkor Horvátországba lépek. Nagyon szép volt a táj visszatekertem a törlésen Mohácsig majd ismét át a komppal. Újmohács és Dunafalva között nem volt kedvem a földúton tekerni így kerültem Sárhát fele aszfaltos úton.
Néhány adat az útról: távolság 160.03KM, nettó idő 7óra 3perc, átlag sebesség 22,7 km/h. Reggel 8:23-kor indultam és 17:10-kor érkeztem vissza. Egyedül mentem, nagyon tetszett az út, 95% aszfaltos úton vezetett, szinte alig volt forgalom, gyenge szél volt. Biztos még megyek a környékre. Teszek fel néhány képet.
Sokszor látok ilyesmit (a Lock on road természetesen soha nincs bekapcsolva).
Egyébként nagyjából érthető. Az én GPS-em mehet +-10-17 m-es hibával is (sajnos ez a Garmin logból nem látszik), ez rosszabb esetben 30 m eltérés. A Topo vonalai is átestek némi pontritkításon (nem is kevésen, elég szögletesek). Jól látszik viszont, hogy a két görbe jellege nagyon hasonló - csak a tracken kerekítettebbek az ívek.
Megnéztem most kinagyítva egyes részzeket - kb 50-70 m-es távolságokat saccolok a legrosszabb helyeken. Ez van.