Húúúú, pedig azt hittem, a Cube menő márka (vagy csak műmájer?...) Minden esetre a nyálcsorgatástól most jutottam odáig, hogy elgondolkodjak rajta. Bicajboltban is szoktam bringákat tapogatni, meg nézegetni a geometriájukat, a weboldalak is megütik az ingerküszöbömet, őrület.
178 cm vagyok, nő, és 100 kiló alatti (még :-))) ), és sokat megteszek azért, hogy ne érjem el ezt a súlyhatárt :-D
Tény, hogy amibe bele lehet menni, résbe, likba, gödörbe és egyéb kátyúkba, azokba én belemegyek (a monti óta nagy a szám), de tanulékony vagyok. És még vár rám egy Passau Bécs szakasz, meg remélem, még sok hasonló.
Csepelt nem vennék, mert onnan van a montim, és ilyen trehány, nemtörődöm kiszolgálás és hozzáállás után nem vágyom vissza a Csepelboltba, soha.
De köszi a sok jó tanácsot, mindenképpen megfogadom őket, és majd csak lesz valami bici.
Értem én a Te minimalista szemléletedet, de ilyen alapon országúti bringát nem is lenne érdemes venni Magyarországon! :-)
Amivel azért nem értek egyet, egyrészt itthon is vannak jó minőségű utak, meg az is lehet, hogy ha ilyet vesz vki, akkor nem csak a hazai viszonyok között használná.
Szóval én magam azt mondom - sok éve egy országúti bringa beszerzésével kacérkodva -, hogy csak bátran, bár én az új Tiagra-felszereltség alá nem mennék (idáig is tavaly jutottam gondolatban, addig csak 105-ösben gondolkodtam), de ez akár az én sznobságomnak is betudható.
Nagyon elszaladt velem a bringázhatnék, és szeretnék valamikor egy országútit is... Legutóbb Csepel "versenybringám" volt, meg egy Favorit, de hát olyan igazi soha. Most van egy montim meg egy trekkingem (öregecske Gepida, de jóban-rosszban együtt), ezekkel járok munkába meg hétvégén mindenfelé vagy túrázni, vagyis ha kell, van mivel bicajozni. De egyre jobban vágyom valami vékonyabb kerekűre, egyszerűen hétvégi tekerésekre vagy bicajosnyaralósra, hegyre-völgyre, folyók és tavak mentén, aszfaltra, és ha magam vagyok, akkor egyszerű, őrült suhanásra, jó gyorsra. Ti vennétek ilyet?: http://www.bringaland.hu/online-store/4946/1007/extra-akcios-kerekparok603741490/endurance-orszaguti-kerekpar/cube_peloton__6458-detail.html
"A politikus uraknak sokkal fontosabb dolguk van mostanában, mint a piszlicsáré bringatartó a retardált tulajdonosával együtt. Valaki kitalálta közben, hogy hogyan lehet ezeket is lehúzni, rögtön lett rá szabályozás. Így megy ez!"
azt írta felfújhatod, nem azt hogy mehetsz is vele :D szerintem az hogy mi mennyinél esik szét inkább lutri, mint megbízható adat. egy márkás külső is lehet apró gyártási hibás, ami nem látszik, de koppra fújva viszont szétmegy. szóval inkább egy jó ráhagyással kéne gumit keresni.
Na, egy fél éven át hordtam a lányomat gyerekülésen úgy, hogy majdnem a "fémen" gurultam a huppanókon....:) Két éve már a textil is kilátszik vagy 30 cm-en, mert el van hasadva a külső (bevásárolni ezzel járok, elől, hátul van kosár, de még bírja. Persze nagyobb túrákra van komolyabb bringa ...
Persze, jogosan mondhatjátok, hogy ez parasztság, de van összesen 8 db bringa otthon, nem mindegyikre jut idő. A fiaim is odáig jutnak el, hogy atomjaira szedik a sajátjukat, utána nekem kell összerakni ....
120 kiló körül vagyok, sikerült már konfigurálni a bicajt úgy, hogy elbírjon minden további nélkül, ezer éve nem volt nyolcasom-küllőtörésem, pedig kapja a gép eléggé.
most azonban vettem gyerekülést, és tervezem benne szállítani a jelenleg 12 kilós csemetémet, aztán kissé meglaposodik a kerék. négyfél fölé nem nagyon mertem eddig fújni, a jelenlegi cst salvo elvileg 5,1-ig bírja. noszóval tudnátok-e valami olyan, 622-37 külsőt ajánlani, ami komolyabb nyomást bír? schwalbe marathon (6 bart bír), oké, azon kívül? nem árt, ha van benne defektvédelem.
változott az időjárás is (nagyobb esők tavasszal, amik ráesnek a még meglévő olvadó hóra), illetve mindenütt már gátak vannak (a régi ártereket is már vagy beépítik, vagy a mezőgazdaság használja és ezért jobban védik), amik beszorítják a folyót kisebb területre, így az nem oldalra, hanem felfele terjeszkedik, vagyis magasabb lesz a vízszint.
Talán tavaly májusban volt utoljára defektem az országútival. Akkor lerendeztem a belsőt és két pótbelső biztos birtokosaként mászkáltam erre-arra. Mivel a pumpám egész télen bringavázon csüngött, gondoltam, kipróbálom, hogy mennyire képe még fújni. A pótbelsőkön próbáltam - sikertelenül. Az egyiken a folt engedett el, a másikon rejtélyes módon keletkezett egy lyuk úgy, hogy moccanásmentesen kiékelve szorongtak a nyeregtáskában.
Milyen gáz lett volna ezt túra közben, defekt miatt észlelni!
Jó negyed évszázada élek itt, a Rómaitól tíz percnyi séta-távolságra. Mikor ide költöztünk, már akkor sem hasonlított a tíz évvel korábbi időkre, mert elkezdték az "átfazonírozást". Esetenként leégett egy csónakház, vagy csak kinőtt itt-ott egy lakópark az "Üdüljön otthon" reklámszöveggel hirdetve.
Senki nem hülye, biztosan megnézi, mibe fekteti pénzét. Az ártérre építeni bizonytalan, de el lehet intézni majd mobilgáttal. Gyanítom, nagyapád még nem a mobilgát miatt épített ide, hanem mert vagy szerelmes volt a Dunába és közel akart lenni hozzá, vagy itt tudta megfizetni a telket.
Az itt őshonos csónakházasok, vendéglősök szinte hozzászoktak ahhoz, hogy időnként kiönti őket a nagy víz. Az viszont igaz, hogy a nagy víz 25 év alatt egyre nagyobb lett. Nem is tudom, ha a legnagyobb vízszint + akárhány % magasságú mobilgátat akarnának a partra tenni, az megtartaná-e az irdatlan víztömeget.
A szűkre szabott információkból még annyit lehet tudni, hogy egy megfelelően stabil mobilgáthoz olyan mélyen kéne alapozni, hogy a csillaghegyi talajvíz emiatt nem tudna a Dunába szivárogni, tehát szépen elmocsarasodna a lapos vidék.
Ha a Nánási - Királyok útja nyomvonal győzne, az egy - bringás szempontból nem elhanyagolható - előnnyel járna. A sok évvel ezelőtt tüköraszfalttá varázsolt útburkolat az árvízvédelmi munkák során elég ragyás lett. Biztos, hogy egy rendezés során ezt is újra kéne fedni. Ráadásul a további árvizek miatt nem kéne nehéz földmunkagépeket odavinni.
ON
Ha már Római... Furcsa pont tőlem, hogy bicikliseket tiltanék ki valahonnan, de a parti részről a 14 év alattiakat (és kísérőiket kivéve) mindenkit kizavarnék a Nánásira, vagy beljebb. Borzalmas, hogy kerékpározni nem tudók billegnek sétálók között, vagy kerékpározni nagyon is tudók süvítenek harminc környéki tempóban szlalomozva, épp csak elkerülve a gyalogokat.