Az Ön által felkeresett topic fegyverek, ill. annak látszó eszközök
forgalmazásával kapcsolatos adatokat is tartalmazhat.
Felhívjuk figyelmét, hogy csak akkor lépjen be, ha Ön fegyverek forgalmazásával
vagy felhasználásával hivatásszerűen foglalkozik, és a honlap látogatása nem
eredményezi valamely Önre vonatkozó jogszabály vagy egyéb szabályozás
rendelkezéseinek megsértését.
Az Port.hu Kft. a fórum számára kizárólag tárhelyet szolgáltat, a honlapon
megjelenő információk vonatkozásában szerkesztői felelősséget nem vállal.
Amennyiben megítélése szerint a honlapon jogellenes tartalom jelenik meg, úgy
azt kérjük, jelezze az Port.hu Kft. mint tárhelyszolgáltató felé.
Amit leirtal az kabe olyan szinvonalu mint akikor egy anno a sok amator szakertett a Csernobil temaban.
Gozod nincs a temahoz. Szimplan kitalasz dlgokat a korlatozott tudasod alapjan. SEMMIT NEM TUDSZ A HARM rol! Vagy tevedek? Ha tevedek es valoban ertesz hozza akkor esetleg az uzzemodjait felsorolnad?
Ha nem megy az sem baj csak akkor vald be hogy hulye vagy a temahoz. (Ha nem vallod be akkor is latszik :-)
Okoska, 70-es éves szovjet technikáról beszélünk, ahol az is probléma hogy NATO buta fegyver integráljanak , az AMRAAM már a mission impossible, mert nem kommunikál a szovjet és a NATO elektronika. Cirkáló rakéta eleve saját feltöltött repülési terve alapján repül, az hordozó platformon csak indítást kell megoldania. HARMnál is felkendácsolták, megoldották hogy indítható legyen, a rakéta elektronikája meg majd megoldja ahogy tudja. Ha nem jó célra áll rá, vagy nem találja akkor így járt. Közük nincs ahhoz amit a NATO rendszerben működnének.
"Tudod mi a különbség abevetési terv készítése és a fedélzeti számítógép feladata között, mert böfögésedből nem a látszik?"
Nyusziful! En meg most is keszitek ilyeneket.Eppen ezert mondom hogy ha a fegyverzet "okos" iranyitott akkor a fedelzeti szamitogep csak akkor engedi az inditast az adott uzemmodon ha az inditasi feltetelek adottak. Ha nem adott nem indit vagy csak a veszleoldas.
Nem tudtad?
Tenyleg. Te keszitettel mar bevetesi tervet? Ultel mar szimulatorban? Vegeztel esetleg valami szakfegyverzeti kepzest?
Latszik hogy fogalmad sincs mirol beszelsz. A tuzvezeto szamitogep a fedelzeten az az ami kiszamolja az inditasi hatarokat sebesseg irany magassag szel celtavolsag ( ha tudott) es ez jelenik meg a pilota elott vagy a fegyverzet kezelo elott a kepernyon. Aztan meg ezt is felul lehet Az egesz folyamat teljesen automatikus. Nincs kulon szamolgatas.
Persze, hogy hozza csak ezt a küldetés tervezésekor bele kell számolni, nem úgy megy hogy leül és papíron az gyári értékekből semmi környezeti és egyéb hatást nem feltételezve kiszámolja az elméleti hatótávolságot és annak határáról indítják a rakétát.
Okoska, néz már meg egy űrrakéta hosszúság/átmérő arányt és hasonlíts össze egy légiharc rakéta vagy egy levegő föld rakéta hosszúság/átmérő arányaival. Azt fogod találni hogy légharc rakétáknál ez sokkal nagyobb érték, mert a hosszú karcsú rakéta kisebb légellenálású és fordulékonyabb mint tömzsi társai, viszont sokkal szélérzékenyebb és rosszabb iránytartású mint tömzsi társa. Légiharcnál a végsebesség és fordulékonyság felülír mindent, ezért ilyen a felépítésük. A HARM 4,17 m/ 0,254 m arányaival egy légiharc rakéta arányait hozza.
Akkor okoska ajánlom figyelmedbe a Challanger katasztrófájának kulcs momentumát, az kb 6 km magasban bekövetkezett szélnyírást, amikor is a 2000 tonna felszálló tömegű Space Shuttle néhány másodpercig többet ment oldal irányba mint felfele. Ekkor adták meg végleg magukat a tömítések a boosterban. És ugye a HARM egy lepkefing tömegű és tolóerejű valami a Space Shuttle rendszerhez képes, a Booster égési ideje is egy nagyságrenddel nagyobb mint a HARM rakéta motorjáé. A felület a mérettel négyzetesen, a térfogat viszont köbösen növekszik (ált isk matek) így a HARM relatív felülete is jóval nagyobb mint Space Shuttlé.
Egyik sem lett sikeres típus, de azért összesen 7800 darabot csak legyártottak belőlük, biztos viccből. Meg még hozzá 2700 db sikertelen múzeumi F-14/F-111/Szu-24-est.
A temaban valo tudatlansagod ORDIT. A bolere eresztett magyarazkodasodra csak egy szemleletes pelda :
Egy 152 mm es tuzersegi lovedek csoelhagyasi sebessege cca 800-900m/sec. Amikor maximalis lotavra lonek vele cca 30-40 km (tipustol loszertol fuggoen) akkor eros oldalszelnel a max lotavnal 2-300 meter a hiba amennyivel odebbmegy.
DE!
A HARM eloszor is gyorsabb. - Nagyobb a tehetetlensege
A HARM lenyegesen nehezebb - Nagyobb a tehetetlensege
A HARM nem emelkedik 13 000 meterre atszelve tobb legreteget
A HARM nak van sajat hajtomuve az az mozgasi enegiajathosszabb ideig megorzi
A HARM nak van sajat vezerlo es kormanyrendszere hogy kompenzaljon.
Roviden a HARM leszarja az okoskodasodat az olalszelrol.
A TU-160 -as teljes korszerűsítésen esett át (megtartva a változtatható szárnyállást) és a hírek szerint 10 és 50 db TU-160M2-t között fognak hadrendbe állítani.
Egyik sem lett sikeres típus. TU-160 a B-1 re lett válasz, mint ahogy elődjeinél Valkyrie-re a SU T-4 ami abban is közös, hogy mindkettő rendszerbe állítása előtt hamvába holt, mert baszott sokat zabált mindkettő és hosszú kifutó kellet neki. Erre jött ugye a variaszárny ami annyira jó ötletnek tűnt, hogy vadászoknál is elkezdték alkalmazni. Aztán láttuk hogy annyira "sikeres" lett, hogy GEN4 ben úgy eltűnt, mintha sose létezett volna.
Mig 23/27 SU-24 a szárny mozgatható része abszolút nem terhelhető, csak hason és merev szárnytövön van függeszték.
Tornado: a variaszárny is terhelhető de forgatható függeszték kell ami megint plusz holt tömeg és meghibásodási lehetőség. Ahol még rendszerben van ott is nagy részük röpképtelen, ugye Luftwaffe racionalised by Ursula von der Layen.
F-14 Tomcat, a szárny mozgatható része ugyanúgy nem terhelhető, Tomcat a rossz nyelvek szerint a gombhoz a kabát esete, mert kellet egy akkora gép ami AIM 54 Phoenix hordozásra képes és repülőgép hordozóról üzemeltethető. Akkor variaszárny nélkül ezt nem lehetett megoldani, de szárazföldi kortársa a F-15 már merev szárnnyal készült, mert nem volt igény az olyan rövid fel és leszállási képesség mint a hordozó fedélzeti gépeknek, illetve elő olyan gép ahol teljes sárkány felhajtó erő generálására lett tervezve és ezzel megindult a 4. generáció és variaszárnyat mindenki kukázta. F-14 az F-18 és long range AIM-120 AMRAAM érkezéséig pótolhatatlan volt, így egy sikeres típusnak nevezhető.
Nem az ellenszél legnagyobb probléma, hanem az oldalszél. Adott szögeltérítés esetén minél gyorsabb a rakéta és minél korábbi szakaszban történt a kitérítés annál nagyobb célhoz mért eltérés a végén, ami önmagában hosszabb röppályát eredményez, a kompenzáció pedig pedig további mozgási energiába kerül. Ha több ilyen esemény van a további feleslegesen megtett út és energia. Ha nem tudtál irányba állva indítani megint csak energiába és megtett útba fog kerülni a rakétának ráfordulni a célra. Ezért hályogkovács bátorsága azt kijelenteni, hogy márpedig elmegy a papíron kiszámolt km-t.
Másik probléma géptípus. A SU-24 egy generációval régebbi mint MIG 29 alaphangon 40-50 éves szovjet technikák amelyek újkorukban is kétséges, hogy tudták a gyári értékeket. A Szovjet/Ukrán üzemeltetés során a 120 gépes flotta 24 re zsugorodott mikor kitör a tényleges háború. Bevallottan elvesztettek 4, nem bevallottan meg jó ha maradt egy jó tucat ami repképes. Jelenleg egyetlen típus -az ukránoknál- ami képes cirkáló rakétát indítani (szovjet időkben is képes volt rá, csak ugye nem a nyugatiakat). Jellemzően úgy vigyáznak rá mint hímes tojásra és ha cirkáló rakéta vagy drón indítás van orosz részről amit lehet a levegőbe emelnek hogy még véletlenül se pusztuljon a kifutópályán, akkor egy olyan manőverben küldeni amire a MIG-29 ki lett jelölve és át lett alakítva és amire a MIG-29 nem csak fiatalabb kora, hanem teljesítménye és fizikai tűrőképessége miatt is sokkal alkalmasabb, nincs az idióta parancsnok még az ukránok között sem aki a SU-24t küldené a MIG-29 helyett amíg azok rendelkezésre állnak. Megint hályogkovács bátorsága, hogy a gyári értékből kiszámolni hogy biztosan tudja papiron az elképzelt manővert, nem figyelembe véve a fent említett kort és a karbantartási üzemeltetési körülményeket, ami oroszoknál is messze van az elvártól, de ukránoknak se pénze se szándéka nem volt költeni a függetlenedésük óta a repülőgép flottára, 2014 óta meg lehetőségük sincs gyári alkatrészekre vagy karbantartásra, mert ugye Oroszországban kellene.
A HARM egesvegi sebessege valahol 1000m/sec korul van. Legyen egy 100 km/h az az 28m/s sec full ellenszel. Ez kevesebb mint 3%!!! Az az lepkefing. Arrol nem is beszelve hogy mi van akkor ha nem szembe hanem hatulrol fuj!!!??? Amugy tokmindegy. Ez egyszeruen nem tetel a raketanak.
Azt hiszem jozan esszel is lathato hogy milyen hulyeseggel probalja magyarazni a bizonyitvanyt az olvtars.
Amikor HARM ra vagy barmely mas ARM re dolgozik a legvedelem akkor azt kockaztatja hogy ha csak egyet nem lo le akkor neki vege. Igy ez mindig az adott szitutol fugg. Ha mindenaron vedeni kell ha keves jon akkor dolgoznak ra .
40 fokos emelkedésről beszéltél, az elég messze van az enyhétől, de lépjünk túl rajta.. Amit viszont konzekvensen nem veszel figyelembe a 4-5km időjárás szempontból aktív zóna komoly kiszámíthatatlan szelekkel amit aműholdak se látnak és rögtön eljutottunk az ideálistól eltérő inditási körülményekhez ahol az általad vizionált hatótávolság nem igaz.