Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

nazsrai Creative Commons License 2012.08.16 0 0 127383

a főtengely gyorsító áttételen kerersztül hajtja a generátort.

a lent ébredő nyomaték csavargatja a főtengelyt.(a főtengely elejének és végének szögelfordulása nem azonos. a főtengely ékszíjtárcsa csillapítja ezt a csavarodást. ami ugyanakkor hajta a generátort.

a dízel motor forgó mozgása nem egyenletes, hanem kicsit kockásan jár. (felgyorsul lelassul egy fordulaton melül)

a generátor mindig ellenkezőleg akar menni, mint a főtengely hajtja.

a főtengely gyorsul, a generátor visszahúzza, a főtengely lassul, a generátor gyorsítaná. a szabadonfutó ezért kell. utánna mindig csak egyirányba "bökdösi" a generátort, nem tud a generátor visszahatni a főtengelyre olyan nagy mértékben.

a főtengely ékszíjtárcsát a generátor csavargatása fárasztja(van benne egy gumigyűrű ami fel szokta adniu a harcot)

van egy erőssebb fajta 028 105 243T, az jobban bírja.

ha ezek (szabadonfutó és erőssebb ékszíjtárcsa a főtengelyen) fent vannak, jobban tűri a geos által keltett alacsony fordulaton éberdő nyomatákot a főtegely.

 

 

siettem, bocs ha nehezen érthető.

 

Előzmény: passat 1z (127354)
Mathyas Creative Commons License 2012.08.16 0 0 127382

Tegnap beszéltem Micarral és felvilágosított.
Valószínűleg gyenge a szerkezetem, mivel LUK gyártmányú.
Aszongya', hogy a SACHS szerkezetek erősebbek.

Előzmény: Jena307 (127370)
mica-r Creative Commons License 2012.08.16 0 0 127381

Azért volt odasorolva, mert turbó miatt szorzószám van a köbcentire. Pár évet mentem rallyban, ugyanúgy nagyobb szívómotorokhoz voltam besorolva, de ez normális dolog nem?

Csináltam rallycrossba pd tdi Golfot tavaly, de t.k.-ra törték :)

Előzmény: Fritzi Karesz (127378)
Neo515 Creative Commons License 2012.08.16 0 0 127380
Öreg vasakra jobb a mecha mint egy primitív ecu és a hozzá tartozó érzékelők
Előzmény: BandiE34 (127379)
BandiE34 Creative Commons License 2012.08.16 0 0 127379

Urak!

 

Kinek mi a véleménye a mech. adagoló visszaalakítás vs. elektromos adagoló kérdésről? A szóban forgó motor a BMW féle 2.5-ös TDS (egy 95-ös Omegába), ami gyárilag elektromos. Egyesek szerint a mechanikus (jelen esetben a régebbi 24TD motoré, TDS-re azt szokták rápakolni, TDS adagolóbelsővel) strapásabb, egyszerűbb, kevesebb a hibalehetőség (nincs ECU, jeladós csúcs, elektromos gáz, stb.), mások szerint a mech. csak ilyen olcsó tuning, előbb-utóbb látszani fognak a határai, ink elektromos egy vagy kettővel nagyobb adagolóelemmel és egy jól hozzáírt chippel (esetleg nyomásemeléssel, de az egy másik kérdéskör). Ki mit mond?

Fritzi Karesz Creative Commons License 2012.08.15 0 0 127378

Bocsánat. Tudom hogy ennek a sportnak kevés köze van a diesel tuninghoz. De néhány évvel ezelőtt, volt egy 1,9 golf /Dombi Imre/ aki szarrá alázta a benzines szutykokat. Persze csak olyankor, ha a hajtáslánc minden része kibírta a hatalmas nyomatékot ! Ja és ezt a 4000 ccm-es kategóriában !!!!!!!!!  Szerintem ebben a sportágban is lenne jövője a dieseleknek !

Fritzi Karesz Creative Commons License 2012.08.15 0 0 127377

Sziasztok ! Minden autosportot kedvelőnek figgyelmébe ajánlom. Most hétvégén, Nyirádon autocross európabajnoki futam lesz ! Ha gyorsulási rajtot akartok látni, itt tiz autó rajtol egyszerre ! Több mint száz nevező van eddig, európa legjobb karosszériás, és szöcske versenyzői ! Gyertek ti is !!!!!!!!!!!

Neo515 Creative Commons License 2012.08.15 0 0 127376
Felesleges is, úgy is szarrá kaparja magát az autó ha van ereje. Ha meg nincs annyi akkor elég 1jobb gumi.
Előzmény: Jena307 (127375)
Jena307 Creative Commons License 2012.08.15 0 0 127375

Most próbáltam először és utoljára.

Előzmény: Neo515 (127374)
Neo515 Creative Commons License 2012.08.15 0 0 127374

Hát azért ésszel kell kezelni a kocsit-ez a kuplungról való leszállás sokba is kerülhet.

Váltó szakad, féltengely, kuplung--nem nagyon kell gyakorolni az ilyet gyári autón.

Előzmény: Jena307 (127373)
Jena307 Creative Commons License 2012.08.15 0 0 127373

én nem tapasztalok semmi rendellenességet, csak néha remegős akkor elindulok 3dikban lassan csúsztatva, és jó egy darabig, de itt áltam a gázon a kuplungról meg leléptem :)

Előzmény: Neo515 (127372)
Neo515 Creative Commons License 2012.08.15 0 0 127372

Én el bírok indulni kettesből is-igaz nekem 240es van.

Eddig még 1x sem sikerült megcsúsztatnom pedig volt hogy fél nap programot próbálgatva rjtolgattam és nem panaszkodott.

17x225ös kerekeken(Dunlop sport max)

Előzmény: Jena307 (127370)
Neo515 Creative Commons License 2012.08.15 0 0 127371

Inkább úgy kérdezem, hogy mi az a nyomaték ahol ezek azt mondják, hogy vége a dalnak.

Esetleg ezt az alkatrészt lehet erősebbre cserélni vagy maga az egész váltó szétpotyog ha túl van feszegetve?

 

100NM-t szoknak +ba adni(450-->550) de igazából hol lehet a maximuma egy jó váltónak. 570-600NM?

Előzmény: Neo515 (127367)
Jena307 Creative Commons License 2012.08.15 0 0 127370

a szerkezeted új volt, ha nem vissza lett álítva az önbeállító része?

Amúgy a múltkor kimentünk gyorsulni, egy 150lovas csipszes V6 Q és egy gyári 180lovas V6 Q ellen küzdöttem (nyertem is), és akartam egy 2-ből indolós rajtot hogy elönyt szerezzek nekik úgy is rövid az egyesük, na vagy 4000-es fordulaton leszáltam a kuplungról, nekem fix lendkerék kevlár 228-as, és nem történt semmi, de annyira nem hogy az autó meg sem mocant, ahogy ez eljutott a tudatomig, kinyomtam a kplungot, be egyesbe és mintha mi sem történt volna :) minden patent.

A ti fajtátokban az a buzi önbeállós szerkezet a szopatós.

Előzmény: Mathyas (127361)
Neo515 Creative Commons License 2012.08.15 0 0 127369

Turbó cserével tudja a 200lovat.

Csak ne Siemens legyen. G5 140lovas moci 180at csak programmal tudja-erre ha raksz egy tartósabb csigát akkor egész jó lehet.

Én 200lóhoz inkább 1756ot raknék fel. Persze ha elég később is a 200ló :-)

Előzmény: garret (127366)
Neo515 Creative Commons License 2012.08.15 0 0 127368

A BXE mocik hajtókarjai hajlamosak gyári állapotoknál is kiköszönni a blokk oldalán.

Viszont én eddig úgy vettem észre, hogy a 2008as évjáratúakra jellemző ez.

Ezért veszik sokan a BXE mocit, mert volt akinek 100 000km-nél köszönt ki és volt akinek 150 000nél.

E két autóról tudok amin biztos ennyi volt a km mert első tulajosak. A többin amivel hívtak azon kétséges volt a km.

 

Szerintem a 180ló kiférhet ha gyári csigával kifért 156ló. 2 évig bírta így a kis gt1646v.

 

Anno én is kis csapos blokkot nyüstöltem mai napig meg van.

Német Ádámnak is ha jól tudom kis csapos a blokkja ami a narancs G1esben van-12,1et megy vele(KZ12x3+GTB2260). Elég régóta fingatja azt is.

Ha az újabb moci hajtókarja is olyan erős mint a régi kis csaposoké akkor nem lehet gond a 180-200paci.

 

 

Előzmény: garret (127365)
Neo515 Creative Commons License 2012.08.15 0 0 127367

Bocs, igaz-ehez nem konyítok-hogy is van ez a hidrodinamikus váltó-mi határozza meg a nyomaték maximumát mint egy hagyományos kuplungnál?

Előzmény: cs!rke (127364)
garret Creative Commons License 2012.08.15 0 0 127366

Esetleg 2.0PD 140 lovasról valami infó...

garret Creative Commons License 2012.08.15 0 0 127365

Szerintetek egy 105 lovas pd-ből max 180-200 lovat ki lehet szedni egy gtb2056-al,katalizátor off-all és egy jó chippel, vagy erősebb motor kell bele(nagy csapos főtengely,erősebb hajtokarokkal, nagyobb elemekkel) ?   - csak érdeklődés szinten kérdem....

 

köszi

cs!rke Creative Commons License 2012.08.15 0 0 127364

???

A tiptronicban kuplung? Hidrodinamikus nyomatékváltó?

Előzmény: Neo515 (127356)
cs!rke Creative Commons License 2012.08.15 0 0 127363

Típusprobléma a leforduló himba. Nem kell hozzá még kopottnak sem lenni semminek, elég, ha tönkrement a hidrotőke, és nem feszít eléggé.

A kopásra meg azt mondom, hogy szerintem elsősorban kenési probléma. Nem megfelelő olaj, vagy a csereperiódusok be nem tartása okozhatja. Az enyémben 360ekm van (amiről biztosan tudok :)), volt már 2 lefordult himba, de kopás szinte semmi.

Előzmény: Jena307 (127357)
bunyek Creative Commons License 2012.08.15 0 0 127362

Szia!

 

Igen.....de gyorsan terjednek a hirek...:) 

Elég durván látványos a különbség....brutálisat kormolt egyből....sürgős chiphozzáigazitás szükséges,héten megoldjuk...

Szép volt a porlasztási kép is nagyon...

Előzmény: Törölt nick (127360)
Mathyas Creative Commons License 2012.08.15 0 0 127361

Régebben írtam, hogy másodikban indulásnál megcsúszuszik a kluplungom.
Tegnap egy frissen regisztrált Passat klubtag írt nekem egy privát üzit, hogy gondok voltak a kuplungjával.
Az én problémámról ő nem tudott.

Ezt írta:
Nincs egy hónapja,hogy a passatomban ki lett cserélve a kettöst. lendkerék és a kuplung szett gyárira.Amikor elhoztam akkor tökéletes volt,de hamar felkeményedett a pedál és nagyon fent fogott csak,sőt többször meg is csúszott.Ma észrevettem,hogy folyatott a gázolajszűrőm ami pont a kuplung felett van és valszinü,hogy becsöpögött a két kis résen.Befújtam a két résen tisztitó sprayt és hamarosan vissza puhult a pedál és most sokkal lejjebb fog és 2-ban komoly teherrel is megnyikkantja az első kerekeket csúszás nélkül.

Szerintetek nálam is lehet ilyen probléma?
A két autótípus azonos.

Előzmény: Mathyas (126294)
Törölt nick Creative Commons License 2012.08.14 0 0 127360

Vettél a Szilárdtól csúcsot a Fordba?

Előzmény: bunyek (127348)
Ádikaa Creative Commons License 2012.08.14 0 0 127359

láttam olyat is aminek a hidrotőkélye eltörtt. az a göb alaku lofasz letörött a hidrotőkéről aztán kiesett a himba. Meg persze szarrá kopott az összes himba meg a tengelyek is.Lett bele 4 tengely meg 24 hidrotőke meg 24 himba. Nem olcsó de akinek audija van :DSzerelők biztos szeretik.

Előzmény: Jena307 (127357)
mica-r Creative Commons License 2012.08.14 0 0 127358

Pár éve még mindennapos dolog volt (amikor még sok ilyen autó volt az utakon)

Előzmény: Jena307 (127357)
Jena307 Creative Commons License 2012.08.14 0 0 127357

Valaki látott már olyat hogy V6 150 lovasnak annyira elkopott a vez tengő himbája hogy ki tudta dobni??? Úgy tűnik hogy alapjáraton 4.ben ez történt, két himba egy szívó ami nagyon durván kopott volt, meg egy kipufogó is kiesett ez nem volt kopott. Első gondolat a vezérlés átugrás volt, de szép és ép a szíj is a fezsítő is és minden a vezérlésben, ettől függetlenül kap új vez. szettet. A 12himbából 6közepesen kopott, 4 még tök jó, egy szinte új még csak nem is tükrös, meg egy ami kiesett az durván kopott, a tengelyeknek is van válla de nem durva, himbát is kap újat.

Neo515 Creative Commons License 2012.08.14 0 0 127356

Valakinek van tapasztalata, hogy hány NM-nél csúszik meg a kuplungja egy A6 quatrónak 3.0tdi 224lovas gyárilag.

Tiptronic váltós.

Új és használt kuplung esetében is érdekelne ha van tapasztalata vele.

Jelenleg 526NM a kocsi de lehet a jövőben kéne még feszegetni és akkor 550-560 volna a cél ha elbírja egy új kuplung esetében.

Most 250 000km-es a kocsi.

 

Neo515 Creative Commons License 2012.08.14 0 0 127355

Minden elképzelhető

Előzmény: NGA (127353)
passat 1z Creative Commons License 2012.08.14 0 0 127354

Azt el tudnád nekem mondani hogy a lejjebb épülő nyomaték hogyan hat az adagolót, generátort, szervószivattyút hajtó főtengelyvégre?

Mert ugye a hajtott elemek ugyanazok maradnak, ergo a terhelés is ugyanaz.

(tudni szeretném, nem kötekedés)

Előzmény: nazsrai (127336)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!