Keresés

Részletes keresés

korpi41 Creative Commons License 2006.05.27 0 0 6040

Ja, becsukódik. Vagy ha épp úgy nyomsz gyorasan kettőt a nyitóra, meg a bitek is úgy gondolják az ajtóvezérlő buszon, akkor csak mondjuk félig csukódik be.

 

6034: Hátul nem kapcsolom ki a vezérlést. Tulajdonképpen a vezérlési relé folyamatosan húzva van, és csak a fülkeválasztó húz meg az aktuálisban, és ejt el a másikban a vezérlés átvételekor. A vezérlési relé akkor ejt el, ha megnyomod a vezérlést ki-t (jv akaratától üzemszerűen), de az meg nem jó móka sem a K-n sem a régin, mert akkor rádió, világítás, jegykezelők, FOK-GYEM, meg még jópár dolog kikapcsol, és több ideig tart, míg felépül a túloldalon...

 

Vissza illik nyitni. Mondjuk a Bocskai útnál biztos lincselés lenne, ha 75 másodpercig állna csukott ajtókkal a villamos...

 

6035:így igaz

 

6036:hát igen, ez az ami elkerülendő. Pláne a XII. kerületi vonalakon.

 

6038:azt nem külön vmi dolog érzékeli, hogy a kuplung csúszik, az élvédelem meg csak szimplán rossz, és ha vki beszorul, akkor élvédelem nem érzékeli, a kuplung csúszik, és az a másik védelem állítja le az ajtózárást???

 

 

Előzmény: Peti817172M (6031)
Peti817172M Creative Commons License 2006.05.26 0 0 6039
Na meg a visszacsukás se semmi, ha 2x nem bírta kinyitni az ajtót, akkor csukott állapotban megunja magát, és csak újabb nyitásparanccsal lehet kinyitni, tehát ha a vezető nem veszi észre, marad a kézzel ráncigálás.
Előzmény: Peti817172M (6038)
Peti817172M Creative Commons License 2006.05.26 0 0 6038
Az élvédelem is elég hülyén van megtervezve, mert nem igazi élvédelem, csak azt érzékeli, hogy nem tud mozogni az ajtó, de persze akkor is csak pár másodperc késleltetéssel nyit vissza.
Előzmény: .Wala-kee. (6036)
Peti817172M Creative Commons License 2006.05.26 0 0 6037
Én mondjuk azt sem értem, hogy ha úgyis két áramkörben vannak a lámpák, akkor miért nem lehet két részben kapcsolni. Felújított sima tátrán elég fényes tud lenni ha kevesen vannak, ott hasznos lenne, ha ki lehetne kapcsolni a felét (nem csak biztosítékkal).
Előzmény: .Wala-kee. (6034)
.Wala-kee. Creative Commons License 2006.05.26 0 0 6036
Ja, Kelcsinél volt olyan, hogy vezér késésben még épp átsuhant volna szabadon, adta be a jelzést, és zárt is volna, erre nyanya majdnem lehasal a lépcsőről. Élvédelem visszanyit, szabad persze ugrik, nyanya meg sírva előremegy ordibálni a vezérrel, hogy mit képzel, meg meg akarja ölni, meg minden, úgyhogy ez nem a tuti...
Előzmény: korpi41 (6030)
.Wala-kee. Creative Commons License 2006.05.26 0 0 6035
Az első hülyeség: azt leszámítva, hogy mindenki megőrül, az utasok nem fognak figyelni, hogy tényleg záródik-e az ajtó.
Előzmény: Peti817172M (6028)
.Wala-kee. Creative Commons License 2006.05.26 0 0 6034

1. Akkor már akkor ki kéne kapcsolnia, amikor leállítod a vezérlést elől, nem?

 

2. Nem baj, ilyenkor nem muszáj visszanyitni. Mert akkor többnyire ugyanaz a szitu ismétlődik meg. (Ilyenkor /nem tudom, miért?/ álltalában az összes nyitva volt ajtó visszanyílik, ha nem záródtak be teljesen.) Vagy ha visszanyitsz is, várhatsz, amíg záródik, és egyénit nyitsz újból, és akkor tényleg csak ott nyílik, ahol kell, ha egyáltalán nyitnak. Talán ez így még akár jobb is, mintha mind nyitva maradna...

Előzmény: korpi41 (6025)
.Wala-kee. Creative Commons License 2006.05.26 0 0 6033
Azért már megy egy ideje... ;-)
Előzmény: Gianmarco (6024)
.Wala-kee. Creative Commons License 2006.05.26 0 0 6032
Akkor jól gondoltam.
Előzmény: Peti817172M (6022)
Peti817172M Creative Commons License 2006.05.26 0 0 6031
Szólni nem hagyom, mert a 90 másodperces lámpahullámban elzsibbad az ujjam

De ha megnyomod a nyitó gombot, akkor is becsukódik?
Előzmény: korpi41 (6030)
korpi41 Creative Commons License 2006.05.26 0 0 6030

Hát ezaz! Az ajtó mindenképp elindul! A nyanya meg megzuhan, mert megijed. Szólni nem hagyom, mert a 90 másodperces lámpahullámban elzsibbad az ujjam, meg szar a hangja. Vezki/be nem jó, mert kikapcsol minden. Pl a rádió, külső világítás és az előbb említett utastér világítás :-) is.

 

Szóval ez így nagyon nem jó, amúgy meg nagyon tuti kis jármű vezetéstechnikailag is, bár asszem a műszerasztal megszokhatatlan...

Előzmény: Peti817172M (6028)
mk4047 Creative Commons License 2006.05.25 0 0 6029
Na ilyet soha nem szoktak csinálni...
Előzmény: Peti817172M (6028)
Peti817172M Creative Commons License 2006.05.25 0 0 6028
További megoldások: hagyd szólni, vagy várd meg csukott ajtóval a következő zöldet.
Előzmény: Peti817172M (6027)
Peti817172M Creative Commons License 2006.05.25 0 0 6027
Esetleg egy vezérlés ki/vezérlés be kombinációval? Akksikapcsolót nem láttam a műszerfalon.
Peti817172M Creative Commons License 2006.05.25 0 0 6026
Most a 18-ason az egyik vezetőnek sikerült úgy, hogy csak picit indult meg az ajtó.
Előzmény: korpi41 (6025)
korpi41 Creative Commons License 2006.05.25 0 0 6025

A világítás azért alszik el, mert az új kocsiban (ahová átszerelsz) lévő világítás kapcsoló relé a hátsó (ahonnan jössz) kocsi kapcsolójáról kapja a tápot, a kapcsoló meg a fülkeválasztó reléről. Átveszed a vezérlést, elejt a túlsó fülkeválasztó relé, meghúz emez, a kapcsoló meg lebillentve, így el fog ejteni a világítási relé. Én azt nem értem ez így miért jobb?

 

Próbáltam, nyomkodtam, de még asszem az se sikerült, hogy ne záródjon be teljesen. Az ajtó mindenképp elindult. Senkinek semmi ötlete?

Előzmény: .Wala-kee. (6021)
Gianmarco Creative Commons License 2006.05.25 0 0 6024
Bocs, nem emlékeztem a beírásra, a reklámot is csak most láttam először. :-)
Előzmény: .Wala-kee. (6020)
mk4047 Creative Commons License 2006.05.25 0 0 6023
Peti817172M Creative Commons License 2006.05.25 0 0 6022
Ha megmozdult az ajtó, onnantól törölhető nyitással.
Előzmény: .Wala-kee. (6021)
.Wala-kee. Creative Commons License 2006.05.25 0 0 6021
Szerintem sem a kétállású, vagy a két darab egyállású kapcsolón múlik, hogy kialszik-e a világítás a vezérlés átkapcsolásakor, ahogy azt Peti előttem elmondta. Ez régebben is lehetséges volt. Nem mintha nem lenne hely, de azért szerintem egy célra használt kapcsolóhoz elég egy vezérlőgomb, jelen esetben kétállású.

Az ajtózárás érdekesebb, ott már két funkcióra használnak egy gombot, ami valóban kissé spórolásszagú. Őszintén nekem sem volt fogalmam, hogy lehet oldani a dolgot, aszittem, nyitáásal, de akkor nem. Esetleg elengedés után reflexből gyorsan a nyitásra tehénkedni, vagy nyitást nyomni, és közben elengedni a zárást, az nem működik (próbáltad már)?
Előzmény: korpi41 (6015)
.Wala-kee. Creative Commons License 2006.05.25 0 0 6020
Ld. #5937! :-)
Előzmény: Gianmarco (6014)
korpi41 Creative Commons License 2006.05.25 0 0 6019

Ha nincs vezérlés, akkor nincs utastérvilágítás. Végül is télleg elég lenne egy gomb is, bár akkor nem lenne elég egy relé a vezérléséhez, meg más típusokon is két gomb van. Igazából én csak a kétállású kapcsolót nem értem, nyomógombos verzió sokkal tisztább lenne. Arra lennék kíváncsi, hogy volt-e valami oka ennek.

 

Az ajtó sehogy se jó. Még a tanfolyam alatti járműmegtekintésen nyomkodtam minden variációban (jobb-bal nyitó, oldalválasztó, első nyitó), de sehogy nem jött össze. Ez így kicsit szomorú...

Előzmény: Peti817172M (6018)
Peti817172M Creative Commons License 2006.05.25 0 0 6018
hiába nyomom le a nyitó gombot, nem törli. Van esetleg speciális billenytű kombináció, vagy ez a gép hibája?

Ellentétes oldali ajtónyitót próbáltad? ICS-n működik.
Előzmény: korpi41 (6015)
Peti817172M Creative Commons License 2006.05.25 0 0 6017
Hely asszem lett volna bőven, még üres kapcsolóhely is van azon a környéken.

Miért is kell két kapcsoló? Ha föl van kapcsolva, akkor nincs funkciója a be gombnak, ha le van kapcsolva, akkor meg a ki gomb marad feladat nélkül, tehát elég lenne egy gomb, ami a lámpa állapotát hivatott megváltoztatni. Egyébként ha mindkét végén ki van kapcsolva a vezérlés, akkor mi alapján dönti el, hogy le vagy föl van kapcsolva a villany?
Előzmény: korpi41 (6015)
mk4047 Creative Commons License 2006.05.24 0 0 6016
Apropó TV a Szomszédokban meg 4327 szerepelt a Krisztina téren citromsárgán. Retró a javából:)
Előzmény: Gianmarco (6014)
korpi41 Creative Commons License 2006.05.24 0 0 6015

Úgy tűnt nekem a múltkori nagy balhéból ami itt a topickon volt (ampermérő miegymás), hogy talán olyan emberől kaphatom meg a választ, aki talán a tervezésben is részt vett, így tényekkel tud indokolni.

 

Szóval az utastérvilágítás miért kétállású kapcsolóval kapcsolható? A régi bevált be-ki nyomógombos megoldás miért nem volt jó? Így most egyik felén bekapcsolom, visszafogok, benyomom a vezérlést, a belső világítás lekapcsolódik, mert nyilván nem fog senkinek eszébe jutni, hogy előtte billentse ott is a kapcsolót. Hely asszem lett volna bőven, még üres kapcsolóhely is van azon a környéken.

 

A másik: ajtózáráskor ugye folyamtosan nyomom a gombot, mert valahogy sürgetni kell a népet, hisz bukjuk a lámpát, szól az indításjelző, de még jönnek, a lámpáról lemaradok, ezért el kellene hallgattatni. Ajtócsukás nélkül nem lehet, hiába nyomom le a nyitó gombot, nem törli. Van esetleg speciális billenytű kombináció, vagy ez a gép hibája?

Gianmarco Creative Commons License 2006.05.23 0 0 6014

Ma este láttam egy Pirospöttyös Túró Rudi reklámot, ami a 4114-4115-ön játszódik! :-)

Ez akkor derül ki, miután a csaj leszállt a villamosról.

r_tamas Creative Commons License 2006.05.20 0 0 6013

Elkészült az első 16 átépített, felújított villamosperon a Nagykörúton .....
.....  és még komfortosabbak legyenek a megállók, így minden tekintetben magas színvonalú közösségi szolgáltatás álljon az utazóközönség rendelkezésére .....

 

Mindenhol új megálló megújúl (megújúlnak), kivéve a Margitszigeti megálló!
Ott nem változott semmi, és pár évig nem is fog ... :-(

Előzmény: Peti817172M (6012)
Peti817172M Creative Commons License 2006.05.20 0 0 6012
Elkészült az első 16 átépített, felújított villamosperon a Nagykörúton

A budapesti Nagykörúton található Európa legforgalmasabb villamos vonala, amelyet naponta mintegy 200 ezer utazó vesz igénybe. 2006 júliusától a Nagykörúton, a 4-es és 6-os villamosok vonalán folyamatosan állnak forgalomba az új alacsonypadlós Siemens Combino villamosok. Az új járművek közlekedéséhez kiemelt cél, hogy a meglevő infrastruktúra biztonsága növekedjen, csökkenjenek a forgalmi zavarok, és még komfortosabbak legyenek a megállók, így minden tekintetben magas színvonalú közösségi szolgáltatás álljon az utazóközönség rendelkezésére.

A rekonstrukció első szakasza a Blaha Lujza tér és Moszkva tér között mai nap ér véget.

Az első szakaszban elkészült munkák

*
A nagykörúti összesen harminc peronból most 16 peron került átalakításra.
*
A peronok magasabbak mint korábban, járószintjük egységesen 25 cm-re került a pályaszinttől, biztosítva ezzel az akadálymentes ki- és beszállást a kerekesszékkel és a babakocsival közlekedőknek az új Siemens Combino villamoshoz. Amíg a Combino villamos nem közlekedik, addig a megemelt peronok a magasabb padlózatú Ganz Ipari csuklós villamosokra is könnyebb felszállást biztosítanak.
*
A peronok új kőburkolatot kaptak, mely csúszásmentes.
*
A kövek színben is eltérőek, mivel a különböző színek, különböző funkciókat jelölnek. Magyarországon és Budapesten még nincs akadálymentes villamos rendszer, így ez a megálló kialakítás egyben kísérletnek is tekinthető a nemzetközi tapasztalatok és a hazai irányelvek alapján.
o
A peron teljes hosszában piros és fekete váltakozó sáv jelzi a jármű felöli oldalt. A végigfutó sávon sötétszürke színű rész jelöli, hogy ott nyílnak a Combino villamos ajtajai. Ahol nincs ajtó, ott vörös színnel jelzett a peron széle.
o
Minden megállóban a sötétszürke ajtójelölést kiegészíti a második és hetedik ajtónál a peronra festett piktogram jelzi, valamint zöld keresztburkolat. Ez a zöld felület jelzés a babakocsival, vagy kerekesszékkel közlekedők számára a Combino villamos részükre használható ajtajait (második és hetedik ajtó), ahol rögzített kerekes székes elhelyezésre külön lehetőség biztosított.
o
A vak és gyengénlátó utasokat érdes felületű, kismértékben (1 cm) kiemelkedő, világos színű kövek vezetik a villamos első és utolsó ajtajához - segítve ezzel a könnyebb be- és kiszállást.
o
A peron burkolatán látható, hogy a különböző funkciókat nem csak színnel, hanem a kövek lehelyezésének különböző megoldásaival is meg lehet különböztetni, érzékelni (párhuzamos és diagonál kőlerakás).
*
A megállóperonok végeinél - a gyalogátkelőkhöz való csatlakozásnál - rámpás kialakítás segíti a könnyebb közlekedést.
*
Felújításra kerültek a megállók helyi hangosítását ellátó rendszerek is.
*
Kiszélesítésre kerültek a Király utcai, a Wesselényi utcai megállók, ennek révén kényelmesebb várakozás biztosított, és gyorsabbá válik az utascsere. Az elhelyezett korlátoknak köszönhetően a megállókban történő várakozás még biztonságosabb.
*
Az első ütem során a Margit hídi pályaszakasz pesti és budai le-felhajtóinál a vágánypanelek és vágányok felújítása, cseréje is megtörtént.
*
Felújításra kerültek a Moszkva téri, a Margit utcai és az Aradi utcánál lévő vágánykitérők, valamint néhány ívben az elhasználódott vágányok.
*
Megtörtént a felsővezetéket tartó, az első szakaszra eső összes keresztsodrony cseréje, illetve felújítása. Olyan elemek kerültek beépítésre, melyek a zaj és rezgés környezeti hatásait csökkentik. Emellett sor került az energiaellátó kábelhálózat felújítására is.
*
Az átépített 16 peronon korábbihoz képest duplájára nőtt az utasvárók száma, perononként négy új utasvárót helyeztünk el.
*
A szokásos közvilágítás mellett az új utasvárók helyi világítást is kaptak az utasvárókra szerelt fénycsövek révén.
*
Felújításra kerülnek a jegyautomaták is a Nagykörút mentén a második ütem végéig, azaz június 9-ig.
*
Az akadálymentes peronok kialakítását a Vakok és Gyengénlátók Országos Szövetségével, valamint a Mozgáskorlátozottak Egyesületeinek Országos Szövetségével egyeztetve valósítottuk meg.
*
A MEOSZ a kerekes-székeseivel több alkalommal is volt ún. modellezett lepróbálás: a peron és jármű közötti kapcsolat a peronmagasság és távolság tekintetében, valamint a peron végén épített rámpára vonatkozóan.


Folytatódnak a nagykörúti munkák - kezdődik a felújítás második szakasza

*
Most hétvégén (május 20-21-én), azok az előre jelzett munkák folynak, melyekhez szükséges a teljes áramtalanítás, ezért a teljes vonalon (Moszkva tér - Móricz Zsigmond körtér) villamospótló autóbuszok szállítják az utasokat. A hétvégi munkavégzés (a teljes áramtalanítás miatt) érinti a Nagykörutat keresztező trolibuszok közül a 72-es és 73-as trolibuszokat is, melyek helyett pótló autóbuszok közlekednek.
*
A munkák második üteme május 22-én kezdődik, és június 9-éig tart a Blaha Lujza tér és a Móricz Zsigmond körtér között.
*
A második ütemben kerül sor a megállóhelyek kiszélesítésére a Rákóczi téri, a Baross utcai, valamint a Mester utcai peronoknál.
*
Május 22-től június 9-ig a Blaha Lujza tér és a Moszkva tér között már zavartalanul közlekedik a villamos, de még Ganz Ipari csuklós villamosok fognak járni.
*
A június 9-ig tartó második ütem ideje alatt a Blaha Lujza tér és Móricz Zsigmond körtér között járnak villamospótló autóbuszok.
*
A Blaha Lujza térnél ideiglenesen változik a forgalmi rend. A Petőfi híd felől érkező villamospótló autóbuszok a villamos peronok után, de még a Rákóczi út keresztezése előtt fordulnak vissza.
*
A villamospótló autóbuszok Pestről Buda felé az Október 23. utca - Fehérvári út útvonalon érik el a Móricz Zsigmond körteret. A Móricz Zs. körtéri végállomástól a Karinthy Frigyes út - Irinyi József út útvonalon haladnak vissza irányba Pest felé. Így ezen a környéken némi gyaloglással is kell számolni.
*
A II. ütemben a 40E és a 140E jelzésű autóbuszok Móricz Zsigmond körtéri megállóhelye a Vásárhelyi Pál utcába, az 53-as autóbusz megállóhelyére kerül.
*
A munkák olyan jó ütemben haladnak, hogy a pünkösdi ünnepekre (június 3-5.) előre tervezett ideiglenes forgalmi rend bevezetésére nem lesz szükség, tehát ez idő alatt is az a forgalmi rend működik, mint a teljes második ütem ideje alatt.
*
A villamospótló buszok forgalmát az építés első üteme alatt ideiglenesen kijelölt autóbusz-sávok segítették. Ez a gyakorlat jól bevált, ezért a második ütemben a József körúton és a Ferenc körúton is lesznek ideiglenes buszsávok, átmenetileg a parkolóhelyek is korlátozva lesznek. Az autósok jól vizsgáztak az első ütemben, köszönjük együttműködésüket.
*
A folytatódó építési munkák alatt a BKV Zrt. továbbra is kéri az utazóközönség és az autósok megértését annak érdekében, hogy a felújításokat követően egy emeltebb színvonalú rendszer szolgálhassa Európa legforgalmasabb villamos vonalát.


A nagykörúti munkák befejezése és a 2-es metró felújítás megkezdése

*
A II. ütem munkái június 9-én befejeződnek. Így június 10-én megindulhat a villamosforgalom a Nagykörúton. (egyelőre még nem a Combino villamosokkal.
*
A II. ütemben átépül a 6-os villamos végállomása, mivel a jövőben illeszkednie kell a majdani 4-es metró állomásához is. Ezért a korábbi Siroki utca - Váli utcai épülettömb körbejárása megszűnik, és helyette ún. villamos fejvégállomás kerül kialakításra a Karinthy F. utcában.
Így, bár június 10-én a Nagykörúton megindul a villamosforgalom, az még a június 10-11-ei hétvégén nem érinti a korábbi 6-os villamos végállomását, mert az új fejvégállomás építése miatt a járatok a 4-es villamos (Skála előtti) végállomásáig közlekednek. Azon a hétvégén a Móricz Zs. körtér és a Karinthy F. út megközelíthetősége érdekében egy rövid villamospótló autóbusz jár a Petőfi híd budai hídfője, valamint a Móricz Zsigmond körtér között.
*
Július elejétől várható, hogy az új alacsonypadlós villamosok első két darabja - minden engedélyt megszerezve - közlekedik majd a 4-es és 6-os villamos vonalán.
*
A nagykörúti beruházás befejezésével, június 9-én estétől megkezdődik a 2-es metró rekonstrukciójának idei legnagyobb munkája is.
*
2006-ban a Deák Ferenc tér, Moszkva tér, Déli pályaudvar metróállomások újulnak meg.
*
A felújítás a Déli pályaudvar és Astoria állomások között folyik. Ezért a metró helyett autóbuszok szállítják majd az utasokat. A metrópótlás idén több budapesti hídon történik.
*
Az Örs vezér tere és Astoria állomás között a metró zavartalanul használható.
*
A metróközlekedés a teljes vonalon előreláthatóan augusztusban indul újra, de a rekonstrukciós munkák ősszel is folytatódnak, ezért néhány hétvégén számítani kell majd további esti és hétvégi forgalomkorlátozásra.

A BKV Zrt. mindent megtesz annak érdekében, hogy a forgalomkorlátozással járó beruházások alatt is a fővárosiak kisebb kellemetlenséggel, de továbbra is elérhessék úti céljukat. A nagykörúti felújítás, a 2-es metró rekonstrukció és a 4-es metró megkezdett építése egymással összehangoltan, a kivitelezők ütemezett és fegyelmezett munkavégzése mellett történik. Kérjük a budapestiek türelmét és megértését.
Előzmény: Peti817172M (6011)
Peti817172M Creative Commons License 2006.05.20 0 0 6011
sajto.bkv.hu
Előzmény: bgabor86 (6008)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!