Keresés

Részletes keresés

quizas Creative Commons License 2003.07.06 0 0 17
Sziasztok!

Nextdoor,
Köszönöm szépen a választ, nagyon hasznosak a megfigyeléseid.

Bokor,
Én mindent évekkel előbb kezdek nézegetni. Páromat, lakást. De eddig még nem láttam kárát. Nem foglalkoztat naponta - persze ha van infó, akkor érdekel. Valószínűleg alka kérdése. :-)
Egyébként oviba sem akarom egy év múlva elküldeni, csak ha nagyon szeretne. És természetesen gyűjtöm az infókat az itteni két oviról is (a harmadikat, ami állítólag a legjobb volt, bezárják :-(().
De közönöm a véleményedet, azon leszek, hogy ne terheljem ezzel a gyerekeimet meg a párpmat sem (bár ő is érdeklődik).

quizas

nextdoor Creative Commons License 2003.07.06 0 0 16
A rogersiánus szemlélet számomra nagyon szimpatikus, sokat tanultam róla, s volt tapasztalatom bionyos helyzetekben való alkalmazásáról.
A gyerek egy hagyományos és még jónak is mondható iskolába járt, azonban unatkozott. Mondhatjuk, érdeklődőbb, tehetségesebb mint az átlag -- azonban zártabb, valamint olykor bizalmatlan.
Több iskolát megnéztem: számomra a Rogers azért tűnt megfelelőnek, mert a liberalizmus, a személyiség előtérbe helyezése, a differenciált tanulási tempó, az elmélyülés egyes témakörökben, a folyamatos visszajelzés, a megerősítés, a közösségi szereplés mint legfontosabbak voltak az ígéretek sorában.
Tapasztalatom szerint itt teljesíteni könnyű bárkinek, sajnos nem motiválják a nehezebben tanulókat, kerülik a kudarchelyzetet, sajnos megállapítják a gyerekről, hogy vmilyen szintű a képességei alapján (ez nyilván tök szubjektív -- hiszen méréseket nem végeznek)és az lesz a Tőle elvárható, ha véletlenül jobban megy, annak persze örülünk.
Teljesítmény alatt én azt érteném, hogy legyen egy objektív mérce (a NAT, vagy az alaptanterv központi tesztjei) és azt kellene valahogyan teljesíteni. Az én gyerekem kikerülve innen egy ilyen tesztet matekból (amiben ot a legjobbnak mondták)közepes szintre töltötte ki, magyarból pedig egy betűt nem olvastattak el vele a kötezelezőből. Mindazonáltal a verbális kommunikáció terén óriási lehetőségeik vannak a gyerekeknek, hiszen alkalom van arra, hogy beszéljenek, megbeszéljenek, előadjanak stb.
Mondjuk, a gyerek ott kezdett el dadogni(!), elbagatellizálták, szemben azzal, hogy ígéretük szerint logopédus, pszichológus áll rendelkezésre.
Matektanár megengedheti magának, hogy nyíltan utáljon valakit és ignorálja azt a gyereket, míg a töritanár kezét tördelve fordul a szülőkhöz segítségért, mert nem tudja az óráján a figyelmet magára vonni.
Túlpszichologizált, a személyközi kapcsolatok túldimenzionálása a jellemző, azzal, hogy a csoportok irányítását hektikusan teszik az osztályfőnökök, nincsenek megfogalmazott határok és kompetenciák.
A gyerekek vegyes családokból jönnek, újgazdag sznobériától sem mentes szülők csemetéi éppúgy mint értelmiségi négygyerekesek nem könnyű anyagi helyzetből, kulturálisan éppilyen vegyes. Járnak ovasási és egyéb tanulási nehézségel küzdő gyerekek is ide, de autistát is találunk közöttük, Rendkívül egészségtelennek tartom, hogy minden tanár minimum egy gyereke is idejár.
A tanerők álmatag hippiszerű benyomást keltenek, tűnődő, nehezen döntő, halogató embrek többségében.
Általában a felsőbb osztályokból viszik el a szülők a gyerekeket: a kamaszkor sajátosságait és az azokkal járó problémákat nem tudják kezelni, valamint egyre-másra jönnek rá a szülők, hogy a konkrét tananyag nem az, ami másutt elvárás.
Az alapítványi hozzájárulás az az ami, ebéd, tankönyv, táborok további kemény tízezrek. (Egy erdei tábor helyszíne a felsősőknek az egyik tanár tanyája és háza volt, napi 1000 Ft/fő szállásdíjért+ 800,-kaja +++ az egyebek-- no comment).
A helyzet az, hogy leírásuk tankönyi értelemben helytálló, a megvalósításra éretlenek és képzetlenek az ottani pedagógusok.
A gyerek nem akarja leírni (mert lusta kamasz:))), úgy fogalmaz: nem volt rend, nem tudta mikor, miért, mire számíthat.
Előzmény: quizas (14)
bokor Creative Commons License 2003.07.06 0 0 15
Kedves quizas,

ha a nagyobbik most múlt kétéves, akkor szerintem elsietitek a dolgot, nem is kicsit. Bár lehet, hogy bennem van a hiba, amiért nem voltam hajlandó túl nagy faxnit csinálni az egész iskolakérdésből - az ugyanis szerintem észrevétlenül, tudat alatt ráragad a gyerekre is, és úgy érzi, az iskola valami hiperkülönleges dolog, amihez úgy is kell hozzáállni...
Annyira ráértek még! Van egy éved, hogy eldöntsd, hová vidd oviba, aztán még legalább három, hoy megnézz pár iskolát a környéken, addigra a gyerekről is kiderül, milyen iskolatípus, milyen tanárszemélyiség jön be neki. Az iskolának, óvódának elsősorban ugyanis a gyereknek kell megfelelnie, és nem a szülőnek, csak mi, szülők, ezt hajlamosak vagyunk elfelejteni.
Szerintem ráértek még ezzel az egésszel foglalkozni. Komolyan...

Előzmény: quizas (14)
quizas Creative Commons License 2003.07.05 0 0 14
Sziasztok!

Nextdoor,
De jó, hogy van végre egy szülői tapasztalat! Egy csomó kérdést vetett föl bennem. van még kedved válaszolni rájuk?
Azt már leírtad, miért nem tetszett a Rogers. Elmondanád, hogy mikor odavitted a gyerekedet, miért ezt az iskolát választottad? És előtte hova járattad?
Szerinted milyen típusú gyereknek való ez a suli (azaz ki teljesít jobban benne, mint egy hagyományosban)? Melyik osztályokban jellemző leginkább a fluktuáció (és tanítófüggő vagy inkább továbbtanulás miatti)?Milyenek a gyerekek és milyen családok viszik oda a gyerekeiket (anyagi, kulturális háttér)? Mit fedez az alapítványi hozzájárulás és miért kell külön fizetni?
Lehet, hogy vakmerőség, de mit gondolsz, a fiad nem akarná leírni, amit gondol a Rogersről?

Bokor,
Én is egyetértek a férjemmel (mindketten ilyen iskolába jártunk). Ezzel együtt sok olyan dolog van, ami tetszik nekem abban, amit a Rogers állít magáról, és szeretnék informálódni. A lakótelepi két suliról pedig sokkal könnyebb ezt megtenni, mint a Rogersről, ami eleve csak akkor merül föl - mint az EGYIK lehetséges iskola a kerületben -, ha az itteni két suli egyáltalán nem tetszik ÉS van pénzünk arra, hogy legalább 4 évig odajárassuk a gyerekeket. A nagyobbik most múlt kétéves. :-)) Szóval most kezdjük az adatgyűjtést, hogy ne elhamarkodottan ítéljünk.

quizas

Estee Creative Commons License 2003.07.05 0 0 13
Huhh. Köszönöm szépen a hosszú leírást, megemésztem és reagálok.
Előzmény: nextdoor (12)
nextdoor Creative Commons License 2003.07.05 0 0 12
Tartok attól, hogy a honlap nem túl friss - egy éve ilyenkor a hatodikosok négyen voltak. Négyen az Alternatív Közgázba mentek el.
Ötödiktől (8-an voltak) hetedik elejéig járt oda a fiú.
Csak egy adalék: hatodik év végén meglepetésszerű bejegyzés a bizonyítványban (csak szöveges értékelés van, semmi konkrétum, ilyenek: azt gondolom, hogy jobb lenne, ha..., nem tökéletes, de bízom benne... --- alap: a gyerek konkréttól túd elvonatkoztatni): általában a történelemhez való hozzáállásod nem megfelelő, dolgozataid 78%, 67% 87% 97%-ra sikerültek, az ókorban vannak még fehér foltok, az évedet csak akkor tudom elfogadni, ha a nyáron pótfeladatot teljesítesz. Hogy mi a feladat, és miért nem elég a fenti teljesítmény, az nem derült ki. (Szerintem a 78% 4-es, a 67% 3-as, 87% 4-es, 97% 5-ös.)
Telefonhegyek: kiderítettem, hogy a Képes Krónikát kell ennek a szerencsétlen gyereknek elolvasnia, valamint egy szörnyű regényt Mátyás király korabeli családi és egyéb viszályokról.Kéredeztem, hogy jön ez az ókorhoz, és mitől lett ez tananyag hirtelen, illetve látnám azt a dolgozatot, melyet az ókorból írt a gyerek és akár százalékban kifejezetten elégtelen.
Na ilyet nem tudott mondani a töritanár, csak nyafogott (szó szerint- pedig állítólag pasi), hogy nem figyel rá a gyerek, sokkal tehetségesebb, de nem akakr tanulni és ő csak motiválni akarta. mondom a konkrét akor most mi: megbuktatta vagy nem? bizonyítványt nem állítanak ki, tehát nincs a kezedben hetedikbe mehet.
Szeptemberben (15-én!!!) közölte a tanerő, hogy amiért a gyerek nem csinálta meg a törit a nyáron, ezért az igazgatóval úgy döntöttek, menjen újra hatodikba. Közöltem velük, hogy nem hozhatnak olyan helyzetbe, hogy egy "bukásról" szeptember közepén értesüljek, az évközi teljesítmények (l. fent) megfelelőek voltak, az évvégi értékelés nem tartalmazta a pótvizsgára való utasítást...
Tekintettel azonban arra, hogy érdekelt, valóban mit tud a gyerek, kértem szept. 30-ra egy vizsganapot -- 20 tétel a hatodikos anyagból, magántanár, és vizsga, ahol három tanár volt -- a gyerek mindent tudott, de ezt a felkészítő tanár is megerősítette és csodálkozott, hogy miért kell pótvizsgáztatni a gyerekeket. A pótvizsga után közölték velem, hogy a gyereknek magatartászavarai vannak, s csak úgy "vállalják", ha pszichológus kezeli. Hogy az ki legyen stb. nem igazán kaptam segítséget, ajánlottak ugyan valakit: alkalmanként 4000,-. El is jártunk hozzá, csak hümmögött és semmit nem értett.
Egy alkalommal azt motyorogta a gyerek, hogy összetűzésbe került a tesitanárral és ki van tiltva a tesiórákról. Mióta? - kérdem. Ja, három hete.
Nos, a közoktatási törvény nem engedi az óráról való kitiltást. Ja, meg három hét alatt egy büdös nyikk se.
Bementem.Közoktatási törvény nem számít, a tesitanár feldúlt és nem engedi, hogy bejárjon a gyerek (a story: fájt a gyerek lába -- igaz,állandóan leszedték a körmét, mindkét nagylábujján, ezt mondtuk és írtam is -- nem csinált vmi gyakorlatot, a tanerő erőszakoskodott, ere ő mondta neki: hülye p...a)
A felindulás jogos, ilyet nem mondunk. De a szülő ne véletlenül tudja meg, és nem tiltunk ki senkit.
Kivettem az iskolából.
Az, hogy bármikor bementem az iskolába kosz volt és rendetlenség, hogy eszülőin 4-5 órát a nagy semmiről beszéltünk, hogy minden tanár olyan laza, hogy majd szétesik, hogy az a jelszó. szerezz érvényt az egyéniségednek, majd amikor a gyerek egyéni, akkor állnak csodálkozva, nem tudnak mit kezdeni azzal, hogy van gyerek, aki ösztönösen csinálja a dolgát, míg mást a szorosabb ellenőrzés és gyakori számonkérés tart életben, hogy van gyerek, aki érdemjegyekért (lehet kvadráltabb értékelésnek hívni) küzd, van aki meg csak kötelességérzetből is helytáll.
Szülő kihagyva, utólag értesültünk "ügyekről", a számonkérés tök hektikus, üzenőfüzent nem van, negyedéves értékelés van. Ma sem tudom, melyik százalékot szerették:(((
Hetedik első félévének novemberétől magántanuló volt a félévi vizsgáit egy normál általános iskolában tette le: küzdött rendesen,annyira hiányos az oktatás az alaptantervhez képest. Márciustól egy tehetséggondozó művészeti gimibe jár, jól tanul, kisebb konfliktusai vannak, de a képességei miatt megbocsátóbbak vele. Génius a neve a sulinak, busz viszi-hozza őket, cakk-pakk (reggelivel, ebéddel, busszal,) 37.000,-
Én azt mondom: az altarnatív módszerek nem tudják integrálni a gyereket, s ha onnan kikerül (akár csak egy másik iskolába, de hovatovább majd az életbe) akkor esik az arcocskájára: ott nem úgy működnek a dolgok. Kőkemény értékelés van, s ha nem teszed úgy a dolgodat, ahogyan elvárják, nincs elnézés, kőkemény szankciók vannak.
Előzmény: Estee (11)
Estee Creative Commons License 2003.07.05 0 0 11
Szia Nextdoor!

Megnéztem a honlapjukat és kiszámoltam, melyik osztályban hányan vannak:

1.o. - 16 fő
2.o. - 9 fő
3.o. - 15 fő
4.o. - 12 fő
5.o. - 9 fő
6.o. - 17 fő
7.o. - 10 fő
8.o. - 13 fő
9.o. - 13 fő
10.o. - 11 fő
11.o. - 14 fő

Ebből nekem nem érződik pánikszerű menekülés, sőt, a hatodikasok vannak legtöbben az egész suliban.

Ismersz szülőket, akik szintén elvitték a csemetéjüket a suliból? Hány év után? És miért?

És ti mennyi ideig jártatok végül oda? Találtál jobb helyet? Mi az, amit javasolnál?

Bocs a sok kérdésért :)

Estee

Előzmény: nextdoor (10)
nextdoor Creative Commons License 2003.07.05 0 0 10
Az én kisfiam Rogersbe járt: közel nem olyan, ahogyan hirdetik magukat.
A lényeg szerintem, hogy a társadalmi elvárásoknak való megfelelést, az alkalmazkodás képességét, a véleménynyilvánítás helyes formájának, idejének megválasztását ezek a gyerekek nem sajátítják el, tanulni nem tanulnak meg, a tananyag, melyet elsajátítank a közelébe nem ér a hagyományos iskolákénak. Lehet,hogy alsóba még jó, de a felsősök szét vannak esve (a szülők pánikszerűen viszik el a gyerekeiket, az "osztály"létszámok csökkennek)
Nincsenek határok, keretet, követelmény, szankció-- pedig ezek között élünk, jó megszokni és alkalmazkodni hozzájuk
Előzmény: bokor (9)
bokor Creative Commons License 2003.07.04 0 0 9
Kedves quizas,

én a férjeddel értek egyet, tökéletesen! Jó tanító nénivel, jó családi háttérrel igen jól tud működni egy teljesen átlagos, hagyományos iskola is, én azért ott is körülnéznék a helyedben!

Előzmény: quizas (8)
quizas Creative Commons License 2003.07.03 0 0 8
Sziasztok!

Ó, végre egy személyes tapasztalat! :-))

Estee-,
Igaz, nem olyan sürgős, de két gyerek van (és még egyet szeretnénk!), tehát van mire spórolni - ráadásul most havi 35 ezret kérnek, bár ebben talán a könyvek is benne vannak (?), időben meg kell gondolni. Csúnya dolog, de lehet, hogy csak egy esetleges örökségből futná rá - akkor inkább éljen soká a férjem dédapja.
Mi szerencsére viszonylag közel lakunk, de busszal át kell szállni így is, és egy forgalmas úton átmenni. Persze ki tudja, akkor hol lesznek, meg lesznek-e.
A Waldorffal én is úgy vagyok, ahogy Te. Azt a férjem egész biztos nem venné be, a Rogers még belefér nála a világképbe, bár szerinte normális gyereket nem ronthat el egy átlagos iskola, ha otthon jó példát lát és mellette állnak.

quizas

Előzmény: oroszb (6)
Estee Creative Commons License 2003.07.03 0 0 7
Quizas ;)

En is a honlapot ismerem csak, plusz a Waldorf topicban kerestem ra a Rogers szora es olvasgattam el a mindenfele velemenyeket. Meg majd a neten is korbenezek, hatha... (En egy gyerek mellett sem birtam teljes egeszeben atragni magam a honlapon... De asszem neked annyira nem is surgos :))

Oroszb, szia! :)

Koszi! Jo olvasni a pozitiv velemenyt.

A Waldorfrol annyit olvastam mar, de valahogy mindig talaltam benne valamit, ami miatt nem tudok 100%-ig szimpatizalni vele. Ti hogy voltatok ezzel? Mennyire tudjatok magatokeva tenni az egesz filozofiat? Es mi az, ami megfogott benne titeket?

OFF Tsz-en mar nem vagyok... ON

Pussz nektek!

oroszb Creative Commons License 2003.07.03 0 0 6
Szia Estee!

Mi voltunk a párommal tavaly télen megnéztük, hogy milyen a Rogers. Szimpatikus volt nagyon, a gyerekek döbbenetesen közvetlenek voltak, útba igazítottak minket, ők jöttek oda, hogy segíthetnek-e? Szóval nem a szokásos "jajegyfelnőtt, mitkeresezitt?!?"... A tanárok is szimpik voltak, kis létszámú osztályok vannak (10 fő körüli rémlik). Még tavaly a PeCsában volt a Születésnap rendezvény, ott gyűjtöttünk be Rogers-es kiadványokat, az alapján szintén nagyon bejönne a dolog.
Viszont baromi drága. 28e egy hónap, és ráadásul tőlünk a világ másik vége az Aga utca.
Így aztán mi maradunk a waldorfnál.
Sok sikert nektek! Jó lenne hallani rólad a Tsz-en is (nem is tudom, tag vagy-e még)!

csók:b

quizas Creative Commons License 2003.07.03 0 0 5
Szia: Estee- :-))

Én is remélem, hogy mihamarabb életre kél ez a topik. Jó, nincsen annyi érdekelt, mint pl. a Waldorfnál, de ha van 140 diák, néhány (vagy a szüleik) scak neteznek!
Másutt is próbáltál érdeklődni? Miket tudtál meg? Ír le, kérlek (ha nem publikus, akár magánba is). Én még csak a honlapjuk olvasgatásánál tartok (darabokban, egyszerre sok a két gyerkőc mellett).
quizas

Előzmény: Estee (4)
Estee Creative Commons License 2003.07.03 0 0 4
Szia! :)

Irtam a Waldorf topicba, hatha igy majd jobban idetalalnak az "illetekesek".

Hat igen, a sporolas... ez az a resze, amitol leginkabb tartok. De ha annyira nagyon jo a suli, mint gondolom, akkor megmozgatok majdnem minden kovet, hogy osszejojjon.

E.

Előzmény: quizas (3)
quizas Creative Commons License 2003.06.26 0 0 3
Szia Estee-

Mi is ezt a sulit néztük ki, bár még várhat pár évig :-)), csak nem árt spórolni rá előre.
Úgy tudom, Sófelhasználó erősen érdeklődött iránta, talán látta is - de mostanában nem találkoztam vele, a telefonját meg elkavartam. :-(
Szóval enem is érdekelnek a tapasztalatok!
quizas

Estee Creative Commons License 2003.06.23 0 0 2
A Szuloi munkakozosseget ok is olvassak szerintem :) Es meg sokan masok, akiknek nyilvan van tapasztalata... es talan ide is talalnak... remelem.
Előzmény: Balletje (1)
Balletje Creative Commons License 2003.06.23 0 0 1
Különben azt hiszem inkább máshol kéne szóba hoznod, ha jól rémlik, akkor holisték vannak a témában, mintha az ő gyerekeik járnának Rogersbe.
Előzmény: Estee (-)
Balletje Creative Commons License 2003.06.23 0 0 0
Mi mOntessOriban nyomolunk.
:-)
Előzmény: Estee (-)
Estee Creative Commons License 2003.06.22 0 0 topiknyitó
Sziasztok Anyukak, Apukak!

Gyermekem 5 eves mult, ket evunk van meg az oviban (nalunk letezik maxi csoport is, tehat maradhat nagycsoport utan meg egy evet).

Jo ideje foglalkoztat az iskolavalasztas temakore, jelen allas szerint a Rogers Iskola a legszimpatikusabb.

Keresgeltem a topicokban, lattam, hogy masokat is erdekel, vannak jo es rossz elmenyek is a sulival kapcsolatban. Nincs viszont olyan topic, ahol konkretan errol a modszerrol lehetne eszmet cserelni.

Tehat, nyitok egyet es kerlek benneteket, hogy akinek van tapasztalata a Rogers Iskolaval kapcsolatban, magaban ne tartsa! :)

Estee

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!