Egységesíteni? Magyarul megint valami csókos került a képbe, aki miatt van ez az egész. A cég reakciója érthető számomra, az önkormányzat meg eddig sem a köz javát szolgálta, hanem a haverokét.
A mai napon képviselő-testületi ülést tartottunk, ahol az én támogató szavazatom mellett (is) elfogadtuk az elbontott buszvárók ideiglenes pótlásáról szóló előterjesztést. Polgármester úr szóban tájékoztatta a képviselő-testületet, amit most igyekszem a saját szavaimmal összefoglalni: A buszvárók cseréje fontos és szükséges. A buszvárókat eddig két cég üzemeltette. A két cégből mindkettő magáncég, nem önkormámnyzati cégek. A cégekkel a korábbi szerződést felmondta az önkormányzat, mert egységesíteni kívánjuk a buszvárókat, DE! az önkormányzat kérte az említett két céget hogy ne bontsa el a buszvárókat, amíg az új felépítmények meg nem érkeznek. Ennek oka az volt, mert az önkormányzat szerette volna úgy lebonyolítani a cseréket, hogy a buszvárók hiánya ne legyen hosszú. Az említett két magáncég (tehát nem önkormányzati cég) közül az egyik erre nem volt hajlandó, és tüntetőleg sietve elbontotta a buszvárókat, "hadd ázzanak az emberek, úgyis az önkormányzatot szidják majd" alapon (idézet tőlem, ami jól leírja a cég hozzáállását, ami igen sajnálatos és szomorú)."
Azt tudja valaki, miért kellett egy csomó buszmegálló várót eltüntetni mostanában? De még azt is eltüntették, amit talán egy éve sem újítottak fel teljesen (159-es busz Völgy utcai megállója a Szent L. úti lakótelep irányban). Most ez mi? Ez nem pazarlás?
Mivel nem jár itt egyetlen bennfenntes sem, ezért marad találgatás. Országzászló mégsem lehet, mert annak nem csinálnának ekkora bazi nagy alapot. Az a rengeteg beton+vas, amit ebbe a gödörbe belepakoltak, komolyabb építményre enged következtetni. Talán valami kilátó féleség lesz? Hiába böngésszük a rengeteg választási ígéretet, ez nincs köztük, pedig épül elég szép ütemben.
A cölöpök által jelölt területen egy jó nagy kráter készült a Daru-domb és a Dagi csárda közötti kis dombon. A jól értesültek szerint országzászló lesz itt.
Igazán jól esett ma reggel 7.30-kor a vasúti kiállítás a Corvin csomópontban. A 10 perces bemutató alatt minden egyes vagont tüzetesen meg lehetett vizsgálni. A bemutató végére tartogattak egy kis meglepetést is. A lámpák ugyanis sárgán villogóra váltottak, amivel sikerült kialakítani az őskáoszt. A káosz feloldását nehezítette, hogy a Corvin út felől egy másik szerelvény szerette volna keresztezni a teret.
No, úgy látszik mindenki visszatért a szabadságról. Ma reggel már megint járhatatlanok a ki- és bevezető utak.. Megy a tülekedés, cikázás, buszsávon haladás, jobbról előzés 5 pozíció javításért...
No azt én sem tudom pontosan. Kíváncsi lennék, hogy a jelzett több ezer nm aszfalt, út hol épül? Vagy az csak az építményhez kapcsolódó területek (parkoló, szállítás, stb) burkolása?
Az mondjuk tök jó lenne, ha a buszpályaudvar területe összenőne a Szent Imre téri parkkal és nem választaná ketté a Kossuth L. utca. Az utat le lehetne vinni föld alá, de ez elég utópisztikus a mai Magyarországon.
A létrejövő nagy területen lehetne akár egy kisebb tó, a közepén egy kilátóval, amiről körbe lehetne nézni Csepelt.. :)
Ha én egy város, városrész vezetője lennék, biztosan beszereznék néhány benzines lombszívót és az a csapat aki nyáron a füvet nyírja, ősszel az avart szedné össze.
Vagy másik lehetőségként - a lakóközösség kérésére - kihelyeznék avargyűjtő edényeket (ezek rendszerint 1..2 köbméteres, rácsos oldalú szerkezetek), amibe ők gyűjthetnék össze az avart, amit aztán csak el kell szállítani, komposztálni, stb.
Én szívesen lemennék összeszedni, de ha egy helyre húzom, elviszi a szél. Turkálni nem szeretnék benne sem kézzel, sem kesztyűvel a rengeteg kutyaszar miatt...
Kamaszként sokat jártam Csepelre sportolni, azóta csak ritkán fordulok meg kint. De megmaradt az érdeklődésem iránta. Tegnap kezembe került egy október végi Csepeli Hírmondó, aminek közepén több oldalas fejlesztési melléklet található. Ebben mindenről kijelentő módban fogalmaznak - így többek között a Kossuth Lajos utcai üzletközpontok és "buszpályaudvar" megújulásáról is. Egy távlati látványkép fölé azt írták: park épül a buszpályaudvar helyén.
Ezzel szemben a legutolsó publikus infórmációk szerint (ellentétben a honlap cikkének címével) csak az autóbusz-pályaudvar áthelyezésének megtervezéséről szóló BKK Zrt.-vel kötendő (nem közzétett) együttműködési megállapodás aláírásával bízták meg a polgármestert. Aminek bármiféle kifutása lehetséges. Tekintve hogy a tervezésbe be szándékoznak majd vonni a lakosságot is.
Felettébb vicces a Temesvári utcában a fekvőrendőrök készítése.. Konkrétan le van zárva az utca, de zsákutca tábla nincs kint az elején. Az építési területet elvileg ki lehetne kerülni, de - gondolom - a lakók kitettek mindenféle tereptárgyat, hogy ez ne legyen olyan egyszerű... Ez az igazi ungarise wircsaft...
Én is kérvényezni fogom a fekvőrendőr építését az utcánkba, mert nem tetszik a nagy átmenő forgalom..
A közvetlen összekapcsolás (sínek) a Boráros térnél már megszűntek több mint 10 éve. Ugyanúgy a Közvágóhídnál fennálló vasúti kapcsolat is megszűnt a Nemzeti színház építésekor.
(a leszállok és átszállok értelmezésem szerint nem egészen jelenti a közvetlen kösszekapcsolást..)
Jelenleg a HÉV-ünk a Szabadkikötő megállótól északra épült kitérőn, illetve a Szabadkikötő vágányhálózatán keresztül csatlakozik a MÁV hálózatához.