Keresés

Részletes keresés

kiggyo Creative Commons License 2006.09.11 0 0 180

A kondenzációs annyiban több, hogy van benne egy füstgáz-visszatérő víz hőcserélő. Gyakorlatilag a füstgáznban lévő pára lecsapódásából nyeri az energiát, azaz max. 50 fok visszatérő hőmérséklet esetén működik a dolog. Ez radiátorral is megvalósítható, igazad van, de nem olyan mértékben mint egy eleve alacsony hőmérsékletű padló-falfűtéssel. Végülis működhet, de ahogy számolgattam elég lassan térült volna meg nekem a beruházás, plusz az egyre drágább árak miatt mondtam le a gázzal való fűtésről.

Megpróbálom a gázhoz hasonló kényelmet elérni szilárd tüzeléssel, ezért a szupi kazán árából inkább csinálok kazánt, puffert, kéményt, vezérlést, és utána sokkal olcsóbban fűtök a gázáraktól függetlenül.

Előzmény: urbancsok (179)
urbancsok Creative Commons License 2006.09.11 0 0 179

Ha kazánt cserélsz, akkor a GMBSZ szerinti átalakításokat el kell végezni, ha kondenzációs a gázkazán, ha nem.

Kondenzációs kazánnál nem minden esetben kell engedélyeztetni a kéményt!

Még egy fontos adat.

Radiátoros fűtéshez is kitűnően alkalmazható a kondenzációs kazán. Éves viszonylatban még így is 10-15%-al fogyaszt kevesebbet, mint bármilyen falikazán.

 

Előzmény: kiggyo (140)
urbancsok Creative Commons License 2006.09.11 0 0 178

Gyakorlatilag csak annyit ér, amennyit adnak érte. Talán 20-40e Ft. 

Vagy hulladékvas árban számolható. :(

Előzmény: Holicska Endre (177)
Holicska Endre Creative Commons License 2006.09.11 0 0 177

Nem kötekedni akarok, értem én aZ MSZ-t, de ez már vagy 10 éve így van. És nem házilag lett így összerakva. verjem meg a vízesünket?

Mindegy, úgy is az eladás miatt hamarosan bontva lesz. csak tudnám az értékét....

Előzmény: osonopogacsa (166)
Helem Creative Commons License 2006.09.11 0 0 176

"A belseje 3mm-es roszsdamentes lesz,"

Ahogy írod te kisebbet szeretnél, így jó ebből is, nem olyan horror.

Előzmény: kiggyo (173)
Helem Creative Commons License 2006.09.11 0 0 175

Még tanácstalan vagyok mivel is csináljam végül.

Külön tartályt szeretnék csinálni, talán műanyagból. A hőcserélős verzió szerintem egyszerűbb valahogy nekem.

Előzmény: kiggyo (173)
Helem Creative Commons License 2006.09.11 0 0 174

Megnéztem a hulladék vas telepen is ott 80Ft/kg. Láttam is egy csomó kb 2.5*2*1 méteres tégla akalú darabokat alul-felül a 2 méteres végülön nyitott, de nem tudták megmondani milyen nehéz. 2-3 q-ára tippeltek. Felteszik a teherautóra és utána kifizetem. Egyelőre nem merem megvenni, mert nem tudom, hogy mennyi tényleg és hogy vinném be a kertbe.

Előzmény: Helem (172)
kiggyo Creative Commons License 2006.09.11 0 0 173

A samottégla szerintem drágább, plusz a víznek ígyis-úgyis kell csinálni valami vízzsákot vagy valamit. Gyakorlatilag egy vizes kandallóról beszélsz.

 

A belseje 3mm-es roszsdamentes lesz, igaz drágább mint a sima lemez, viszont nem rohad szét. A külseje pedig 2mm-es sima lemez. Egyébként a belseje szokott szétrohadni, mert ha nem használod lecsapódik benne a pára, és a sarkokban ottmarad.

 

Az egész kazán kb. 100 eFt lesz, és örök élet+1nap, ezért nem állok neki tökölni samottal.

Előzmény: Helem (171)
Helem Creative Commons License 2006.09.11 0 0 172
Én nagyobb kazánban agyalok, mint "kiggyó"
Előzmény: Helem (171)
Helem Creative Commons License 2006.09.11 0 0 171
Rohadt drága a kazánlemez. Elmentem a múltkor megkérdeztem 15eFt /2nm.
Előzmény: gabocsiga (170)
gabocsiga Creative Commons License 2006.09.11 0 0 170
Csak bonyolultabb volna mint egyszerű lemezből...
Előzmény: Helem (169)
Helem Creative Commons License 2006.09.11 0 0 169

Szerintem kisméretű tömör téglából is meg lehet csinálni vagy méginkább samottból.

Előzmény: kiggyo (168)
kiggyo Creative Commons License 2006.09.11 0 0 168
Saját magam tervezem, de bármilyen jól szituált és nem túl italozó lakatos meg tudja csinálni a lemezkazánt tervek alapján, nem bonyolult. A terveket mostanság csinálgatom én is, még a méreteket nem döntöttem el pontosan, ezért akarok megnézni párat. Nem tudom hogy 1 vagy 2 bála férjen bele. A tűztér hossz az olyan lesz, hogy hosszában megy bele a bála, tehát 1m körül, hogy az ölfa, ami 90 cm körül van beleférjen, és a kévés cuccok is ilyesmi hosszúak.
Előzmény: gabocsiga (167)
gabocsiga Creative Commons License 2006.09.11 0 0 167
Hello kiggyo! Hol fogod csináltatni a kazánod?
Előzmény: kiggyo (140)
osonopogacsa Creative Commons License 2006.09.10 0 0 166
Jó lesz ha azt az 1 bar nyomást sürgősen leveszed 0,4 barra mert a kazánod próbanyomása 2 bar volt. A próbanyomás pedig mindig is az üzemi nyomás 5x-e volt Mo.-on!!!!!!!!!!!
Előzmény: Holicska Endre (165)
Holicska Endre Creative Commons License 2006.09.10 0 0 165

Sziasztok! segítséget kérnék, hátha van valakinek infója, elképzelése.

El szeretném adni apám kazánját, van is most rá egy érdeklődő. De nem tudom mennyit érhet. Bükk 45 tipusu lemezkazán. 1986-ban vettük újonan, és 89-ig üzemelt. Utánna megjött a gázprogram. Talán 90? liter HMV-t is előállít a füstjáratában. Nekünk sosem volt megfelelő, mint később kiderült dupla teljesítményt tud, mint amire a házunknak szüksége volt. Valaki szerint a Bükk 45 alapján 45 kW-os. Ami akár lehet is, mert 3-4 vödör szén belefér.

Most is rá van kötve a radiátor kör, állandó 1 BAR nyomáson van zárt, tágulási tartállyal. Szóval mennyit lehet, és nem tulzó kérnem érte?

Végül is egy megfelelő új vásárlása a cél, tehát az árának helye is lenne...

peter513 Creative Commons License 2006.09.07 0 0 164

Különböző témákhoz szólok:

1. Nem csak a tetőt, hanem a födémet is tartják a "főfalak" és ezek a gerendák nem látszanak. Azért a falak vastagságából és a tetőszerkezetből elég sokat ki lehet következtetni.

2. A lakás, mint egy téglatest (pl). 6 oldala van. A meleg mind a 6 irányban elszökhet.  "Lefelé 10, felfelé 20, oldalra 30% meleget lehet spórolni." (valaki aki hozzáértőnek tartja magát) Döntse el mindenki milyen a háza, és ezek a számok igazak lehetnek-e nála. A nagy összegnek a 30 %-a jól hangzik, a kicsi-é már biztos nem érdemel ráfordítást.

38-as porotherm tégla+4 cm nikecell 10 éves családi ház 80e ft értékű fával lett kifűtve, napi egyszeri begyújással, puffertartály nélkül. A hőmérséklet nem ment 26 fok fölé, és nem hült 21 fok alá a legnagyobb hidegben sem! (kb 100nm 1 szint+tetőtér, pincében a kazán)

A kazán még nem láttam, de elbeszélésből: a hosszú rönk befér,a 15 cm-est ketté hasítani és mehet be. parazsat nem lekotorni, ha teljesen elég, akkor lehullik magától. A kémény kisméretű téglából van, schiedel béléscsővel.

A 30%-ot sokan mondták, akik megcsinálták, de szellőztetni kell! A modern ablakok akár hermetikusan is zárnak, a régiek meg egy kicsit szeleltek. Nem volt gond, ha nem minden nap nyitották ki az ablakot.

3. Nagyon jónak tűnik a kazán+puffertartály párosítás. El is határoztam, hogy a tetőcsere, ablakcsere és a szigetelés után megvalósítom!

Egy gyakorlati tapasztalat:

Amikor még nem volt ilyen drága az energia, kísérleteztem. Készíttettem egy kis tartályt (kb 3 literes lehetett!) melybe 2 db 1,8 kw-os boyler fűtőbetétet raktam, egy-egy hőfokszabályzóval. Ez az élére állított téglatest a kazánból jövő 70-80 mm-es csőbe lett beépítve. Ha begyújtottam, akkor a megfelelő hőfoknál kikapcsoltak... Amikor már kint -1, -2 fok alá hűlt le a levegő, akkor be kellett gyújtani, mert 22 fok alá hűlt a lakás. Összegezve: 3,6 kw állandóan ment, és lényegesen kevesebb szén fogyott! Az ominózus ház: kb 100nm, betongerendák, a köze salakkal terítve, 2 fal 40cm, 2 fal b30-as tégla. (szinte semmi hőszigetelés) Azt nem tudom pontosan hogy mennyi szénnel fogyott kevesebb, de lényegesen. Valamennyi meleg kimegy a kéméyen, gáznál biztos kevesebb, ennél szinte semmi.

Tehát, ha ésszel fűt az ember, akkor viszonylag kevés energia is elég, csak be, és el kell osztani. (Már évek óta használaton kívül van ez az egység. Talán a számításoknál segítettem vele.)

Én ha már leszigeteltem a házam, akkor a puffertartályt preferálom, talán még a napenergiát is próbálom hasznosítani. (Klasszak a hozzászólások, így tovább!!!)

edina_1977 Creative Commons License 2006.09.05 0 0 163

Köszi a témahelyet!

 

Pont arról szól, ami érdekel, már írtam is az egyik hozzászólónak, hogy a témáról szívesen hallanék többet :-)

Előzmény: erbe (162)
erbe Creative Commons License 2006.09.05 0 0 162
Előzmény: edina_1977 (160)
Fido Dido Creative Commons License 2006.09.05 0 0 161

Sok oka lehet. Láttam már kompletten kivett belső főfalat. Az macerás volt. Egy giga áthidalóval és csicsás oszlopokkal oldották meg. :)

Előzmény: erbe (157)
edina_1977 Creative Commons License 2006.09.05 0 0 160

Javaslatod, hogy hol nézzek utánna?

 

Ill. mi az hogy nem nyomásálló a rendszer? (olyan "rémisztőnek" hangzik...)

Előzmény: erbe (159)
erbe Creative Commons License 2006.09.05 0 0 159
Persze hogy bele lehet szerelni!
Nincs még egy olyan falszerkezet, amibe egyszerűbb lenne!
Maróval belevágod a hornyot, belefekteted a csövet, besározod és kész.
Tanulmányozd a falfűtések felépítését! Sokkal vékonyabb de több csővel dolgoznak, mint a padlófűtésnél, viszont egyáltalán nem nyomásálló a rendszer.
Előzmény: edina_1977 (158)
edina_1977 Creative Commons License 2006.09.05 0 0 158

Igen sajnos azért kell a "falkivételben" gondolkodnunk, hogy fényhez jussunk...

 

És még egy kérdés, szerintetek a falfűtést bele lehet ebbe "szerelni"? Az nem fogja gyengíteni a falszerkeztet, mert arra tök jó lenne, hogy szárítaná a falat ha kellene..(de lekopogom hogy ne kelljen: kop-kop-kop)

Előzmény: erbe (157)
erbe Creative Commons License 2006.09.05 0 0 157
Ez a "kiváltani" általában annyit takar, hogy olyan helyen vagy olyan méretű nyílászárót akarunk beépíteni, amire a falszerkezet nem volt felkészítve, nem 1 egész főfal kidöntését.
Ismerve a régebbi vályogházak ablakait, talán érthető, ha külső határoló falaknál ilyen igények felmerülnek.
Ehhez általában nem szokás a tetőt levenni. Megfelelő aládúcolás, kibontás, áthidaló elhelyezése után a fal visszaterhelhető.
Előzmény: Fido Dido (156)
Fido Dido Creative Commons License 2006.09.05 0 0 156
Főfalat általában nem szokás kivenni. Csúnya dolgokat okozhat a hiánya. :) Persze sokszor van lehetőség azt is kiváltani, de az elég költséges mutatvány tud lenni. Főleg, ha egy tető levétel-visszarakással jár.
Előzmény: edina_1977 (155)
edina_1977 Creative Commons License 2006.09.05 0 0 155
Köszi! Tehát az a lényeg, hogy melyik tartja a tetőt. És ha azt ki is szeretnénk venni, azt ha megfelelően alátámasztjuk akár még egy oszlop is belemegy akkor megtartja (persze szakember véleményével!)
Előzmény: erbe (154)
erbe Creative Commons License 2006.09.05 0 0 154
Csakis abból, hogy van e szerepe a tető megtartásában. Ez pedig kizárólag a tetőszerkezet alapos elemzéséből derülhet ki. Szükség esetén jó építész átmeneti aládúcolásokkal, áthidaló trükkökkel főfalszakaszokat is ki tud váltani.
Előzmény: edina_1977 (153)
edina_1977 Creative Commons License 2006.09.05 0 0 153

Az elméletet tudom :-)

 

Azt honnan tudom megállapítani, hogy az adott fal főfal-e?

Előzmény: Törölt nick (152)
Törölt nick Creative Commons License 2006.09.04 0 0 152

vagy mitől főfal még valami

 

Szerintem attól, hogy statikailag fontos szerepe van, tehát teherhordó fal, és nem egyszerű válaszfal...Utóbbit ha kivered, nem történik semmi. Ha teherhordó falat versz ki, akkor össze is dőlhet a ház :-)

Előzmény: edina_1977 (150)
hawe Creative Commons License 2006.09.04 0 0 151

Főfal: csak tippjeim vannak

- meg kell nézni, hogy belül milyen vastagok a falak, annak alapján lehet következtetni

- ami sokat segít, meg kell nézni a tetőszerkezetet, hogy milyen formája van és hogy ezt hogyan csinálhatták, a fő gerendákat, általában falakra rakták

persze a padlásról is meg kell szemlézni

de egy szakembernek könnyebb dolga van ilyen esetben is

Előzmény: edina_1977 (150)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!