Keresés

Részletes keresés

H_G Creative Commons License 2017.03.23 0 0 227673

De van. Nézd meg az Abus brossúráját, ahol számszerűsítve is van a lakatok biztonsága -- csak egy kihajtható van, ami a 10 pontjával már összemérhető az U-lakatokkal, és még az sem a legjobb U-k szintje:

 

https://www.abus.com/eng/content/download/27465/614535/file/Katalog_MoSi_Zweirad_2016_GB.pdf

Előzmény: Lawrence d'Arabica (227670)
H_G Creative Commons License 2017.03.23 0 0 227672

Ne viccelj már, a csónakházak 80 éven keresztül jól együtt éltek az árvíz lehetőségével. Most sem ők lobbiztak a mobilgátért, hanem a "hétvégi telkeken" épült társasházak-lakóparkok.

 

Előzmény: NAR (227669)
Lawrence d'Arabica Creative Commons License 2017.03.23 0 0 227671

U alakunál megb... a szél ha mondjuk csak egy oszlop van de olyan vastag hogy nem érné át a vázat. Akkorát meg nem vehetek mint a bicikli, habár van olyan :D

Előzmény: Lawrence d'Arabica (227670)
Lawrence d'Arabica Creative Commons License 2017.03.23 0 0 227670

A nagyjaból 3 féle zárból ami a boltokban kapható (U alakú, lánc, es kihajthatós), nekem a kihajthatós a legszimpatikusabb. Mindegyik k nehéz de ez legalább kis helyet foglal. Nincs hátránya a többivel szemben?

NAR Creative Commons License 2017.03.23 0 0 227669

"ahol eddig is,"

 

Nincs védvonal. A múltkori árvíznél építettek egy három méter széles gátat a Királyok útjára, mert ami ott van jelenleg, csak dísznek jó... Csónakházat meg nehéz nem víz közelébe építeni... Mellesleg a Királyok útján is százával kellene kivágni a fákat, ez egy ilyen környék, sok a fa.

Előzmény: bm613 (227663)
bm613 Creative Commons License 2017.03.23 0 0 227668

Nincs, csak a tolvaj a félelmetes zajjal járó flex helyett csöndes erővágót hord magával, és eszerint választ biciklit.

Előzmény: harmonikás01 (227666)
halaloszto Creative Commons License 2017.03.23 0 0 227667

bringa értékének 20%-a. durván hangzik, de működik.

Előzmény: Lawrence d'Arabica (227665)
harmonikás01 Creative Commons License 2017.03.23 0 0 227666

Olyan kemény anyag nincs, amit ne lehetne elflexelni....akár akkus megoldással. Én inkább valamilyen riasztóval kombinált megoldásra gondoltam...

 

Előzmény: Lawrence d'Arabica (227665)
Lawrence d'Arabica Creative Commons License 2017.03.23 0 0 227665

Köszönöm a válaszokat. Már két biciklit loptak el tőlem életem során úgyhogy nem kérdés a jó minőségű lakat, csak gondoltam mielőtt kiválasztom a nekem valót, bekérdezek hátha van valami fórumon terjedő über jó ár érték arányú lakat.

Tegnap már kutattam, az Abus Bordo volt az első, rögtön egy videóba futottam bele amiben a flex úgy viszi a lakatot mint kés a vajat. 

halaloszto Creative Commons License 2017.03.23 0 0 227664

telefonszám?

Előzmény: NAR (227655)
bm613 Creative Commons License 2017.03.23 0 0 227663

A kérdés tudtommal az, hogy HOL legyen a védvonal. Ott, ahol eddig is, vagy vigyék arrébb durva természetpusztítással azok kedvéért, akik a víz közelében építkeztek annak ellenére, hogy az a terület qrvára nem erre való? 

Előzmény: NAR (227661)
Fishtax Creative Commons License 2017.03.23 0 0 227662

Ezt az érvelést én soha nem értettem, de biztosan túl sváb vagyok! Ha alacsony is az eszmei(?) értéke, akkor mindegy, hogy ellopják-e évente (nyilván nem ugyanazt) a bringát? Jobban megéri évente, kétévente 20-30 ezer forintért bringát venni, mint egyszer egy komolyabb lakatot?

 

robi

Előzmény: henngergely (227660)
NAR Creative Commons License 2017.03.23 0 0 227661

Lapos a part, egy kilométer távolságba simán kijön(ne) a Duna (1945 februárban ki is jött). Vagy nem tudták vagy nem törődtek vele vagy elég ritka volt az ekkora árvíz. Most 55000 ember él árterületen.

Előzmény: henngergely (227659)
henngergely Creative Commons License 2017.03.23 0 0 227660

Úgy értem, ha alacsony az eszmei értéke, akkor nem biztos, hogy harminc+ ezres lakat a legjobb. Mert mondjuk vagy nagyon olcsón vette, vagy minimális az érzelmi kötődés.

Drága biciklit nem ajánlott kikötni, sajnos ilyen jó a közbiztonság. Én annak, aki drága bringával jár azt javaslom, hogy vegyen egy középkategóriás lakatot/ lezárót, és egy egyszerűbb biciklit.

 

Előzmény: Fishtax (227654)
henngergely Creative Commons License 2017.03.23 0 0 227659

Akkor még nem volt ártér?

Előzmény: NAR (227655)
marcony Creative Commons License 2017.03.23 0 0 227658

Nagyon összetett a kérdés.

Vannak akik gátat akarnak, és vannak akik ellenzik.

 

Az biztos, hogy kár volt itt megemlíteni, bár írtam, én is azt mondom, egyáltalán nem idevaló téma.

 

Üdv:

M

Előzmény: NAR (227655)
dhpage Creative Commons License 2017.03.23 0 0 227657

és a harmadik hátrány, hogy egy rúd segítségével könnyebben törhető, mint a láncos :)

én hosszabb időre (1-2 óra) csak úgy hagyom a gépet, hogy van egy motoros lánc + egy u lakat. ezekkel a váz és a kerekek is biztonságban vannak + az ülést és más mozdítható dolgot meg leszedek.

ha meg necces helyre kell a városban menni, akkor inkább bubi, mint saját.

Előzmény: Fishtax (227652)
oleandro Creative Commons License 2017.03.23 -1 0 227656

OFF szerinted ki építkezett oda? itt vmi félre lett értve, attól tartok ON

Előzmény: marcony (227649)
NAR Creative Commons License 2017.03.23 -1 0 227655

"Talán nem kellett volna ártérre építkezni, most meg követelőzni."

 

Ezt talán mond a dédapámnak, aki 104 éve ide építette a házát...

Előzmény: marcony (227649)
Fishtax Creative Commons License 2017.03.23 0 0 227654

?

 

robi

Előzmény: henngergely (227653)
henngergely Creative Commons License 2017.03.23 0 0 227653

Értéke, nem ára. ;)

Előzmény: Fishtax (227652)
Fishtax Creative Commons License 2017.03.23 0 0 227652

Van más is, csak minek! Egy rendes U-lakat ugyan tényleg 30 e Ft körüli (bár láttam, hogy a Kryptonite még bővem e fölé is tud árazni), a majdnem hasonló védelmi szintet képviselő ABUS Bordo vagy a különféle láncos lakatok is ilyesmi árszintben vannak, de ha csak egyszer is megakadályozza egy akár csak 40 e Ft körüli bringa ellopását, már behozta az árát, nem beszélve arról, ha komolyabb értéket kell védeni!

 

Én napi szinten bringázom egész évben, nem is jutna eszembe ennél lejjebb adni, a kerékpár nálam szinte létszükséglet. A védelmet meg nem csak úgy kell érteni, hogy nehezebb fizikailag kárt tenni benne, de ha egy helyen több bringa is van lekötve, egy tolvaj biztos nem egy U-lakat elfűrészelésének fog nekiállni, hanem viszi a könnyebben elvágható zárral letámasztott bringákat. Értékes bringát meg nem hagyunk hosszabb távon lekötve felügyelet nélkül, ez evidens. Lakótelepi tárolók, különálló garázsok elfelejtve, a napi szinten használt és/vagy értékes bringának Magyarországon a lakásban a helye. Volt itt olyan régi fórumtárs, akinek nyitott erklélyről lopták el a biciklijét...

 

Szóval én még azt sem nézném, mint henngergely, hogy mennyi a bringa értéke, vennék egy komoly U-lakatot, aztán féljen más azu utcai lopástól. Az U-lakatnak két hátránya azonban van, ezt viszont tényleg éredmes fejben tartani: szűkebb azon pontok száma, ahová oda lehet kötni a bringát (érdemes ilyenből hosszabb szárú lakatot venni), és a bringára rögzítésből is adódhatnak problémák, nekem már cserélni kellett 6 év használat után a felfogatást, mert a szar magyar utakon a lakat állandóan lötyög a tartójában, és elkoptatta a rögzítés műanyag elemeit.

 

robi

Előzmény: Lawrence d'Arabica (227647)
H_G Creative Commons License 2017.03.23 0 0 227651

A fák nem egy sorban állhatnak csak...

 

Előzmény: marcony (227649)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2017.03.23 0 0 227650

Nekem az Abus Granit Plus U-lakat bevált. Két sikertelen lopási kisérlet nyilvánvaló nyomai láthatóak az enyémen. Az egyiknél valószínűleg arra jutott a tolvaj, hogy inkább nem teszi tönkre a flexet :)

Előzmény: Lawrence d'Arabica (227647)
marcony Creative Commons License 2017.03.23 0 0 227649

" a Római parton több mint ezer fa kivágásával, épített mobilgátrendszer létesülne 3 km hosszan."

 

Érdekes. Még 3 m. távolság sem lenne a fák között?

Nincs valami hiba itt a számításban?

 

Nagymaroson, Visegrádon is építettek mobilgátat,pusztítás nélkül megoldották.

 

Talán nem kellett volna ártérre építkezni, most meg követelőzni.

Előzmény: perselus (227644)
henngergely Creative Commons License 2017.03.22 0 0 227648

Lehet, hogy indokolt a masszív, drága lakat használata.

- mennyit ér a bicikli amit le akarsz zárni

- hol lakatolsz

- rendszeresen ugyanott parkolsz vagy sem

 

Előzmény: Lawrence d'Arabica (227647)
Lawrence d'Arabica Creative Commons License 2017.03.22 0 0 227647

Hát ha más nincs... Köszi. 

Előzmény: H_G (227646)
H_G Creative Commons License 2017.03.22 0 0 227646

Abus vagy Kryptonite jók, csak nem olcsók.

 

Előzmény: Lawrence d'Arabica (227645)
Lawrence d'Arabica Creative Commons License 2017.03.22 0 0 227645

Sziasztok

Van valami ár/értek bajnok kerékpár lakat amit itt ajánlani szoktatok, vagy valasszam amelyik szimpatikus (biztonsági szintet figyelembe véve persze).

 

 

perselus Creative Commons License 2017.03.20 -1 2 227644

Sziasztok! Remélem nem off! Nekem nem az, mert gyakran Járok arra: 

Fővárosi Önkormányzat napokon belül dönt a Csillaghegyi öblözet árvízvédelméről. Az általuk támogatott verzió szerint, a Római parton több mint ezer fa kivágásával, épített mobilgátrendszer létesülne 3 km hosszan. Összemossák a partrendezés és az árvízi védekezés kérdését. Ha azt szeretnéd, hogy a part menti fák megóvásával védjék meg a partot, tekerj március 27-n 18.00-ra a városházára ahol a helyi civil szervezetek fölemelik hangjukat az újabb fakivágási tervek ellen!

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!