Ennyi pontatlanság bőven belefér. Én a V10-en figyeltem meg, hogy a sukorói dombtető napközben magasabban volt, mint reggel. Mondjuk ez összevágott a saját tapasztalatommal, nehezebb is volt felmenni rajta :)
épp a hétvégén nézegettük a bihar csúcsán a szélerőművet, 51milliárd lei volt, (sajna nem találtuk hány kw) hihetetlen mód elrondította a környezetet, szóval az egyik legtisztább dolog is lehet szennyző akár optikailag is
és hogy ne offpljak sokat:
találkoztunk magyar biciklisekkel, azért nem semmi oda felmenni, kb 12km táv kb 1km emelkedéssel azon a retek murván.....
lefelé már én is szívesen gurolnék egy jobb montival, imádom ha csend van és csak a szél fütyül meg a kövek "hangoskodnak" a kerekek alatt
A Dakota 20-as tegnap 1m-rel magasabbat mutatott otthon az induláshoz képest, pedig több, mint 6 órán át mért és volt 830 m szintemelkedés. Ő vegyes rendszerű magasságmérést alkalmaz.
A legjobb, ha a magasságot GPS és barometrikus adatok alapján együtt méri az eszköz. A barometrikus rövid távon sokkal pontosabb, az időjárás-változásból eredő elmászást meg időről időre lehet korrigálni a GPS adatai alapján. Jobbfajta Garminok tudnak ilyet.
Gondolom, úgy értette, hogy itt a topikban volt 4 évvel ezelőtti a legfrissebb találat.
A kerékpáros kompjúterek piacán a magasságmérésben (szintemelkedés/esés/különbség mérésében) a pontosságot nem méterekben mérik, két termék mérési adatai közöttakár 10% eltérés is lehet, ha vmi "közelítő pontosságú", az már jó. A barometrikus magasságmérést mondják a legmegbízhatóbbnak, de arról is tudni kell, hogy érzékeny a légköri nyomásváltozásra (hirtelen front érkezésével pikk-pakk tud változni a vélelmezett magasság egy helyben állva is), de még az eszköz hőmérséklete is befolyásolja a mérést (meleg lakásból hidegbe kitéve sok gépnek hosszú percekbe telik, mire "megtalálja" a magasságot).
Bevált márkák az én ismerettségi köromben: Polar, Garmin, Suunto.
A szintmérés egyébként a legzavarosabb téma a GPS világában, még akkor is, ha légnyomás alapján megy. Konkrétan ezt nemrég összefuttattuk egy Suunto Ambit 3 mérésével és 1600 magasságában valami 30 méter volt köztük a különbség, ami elég jónak tűnik, úgyhogy én ezeket elhiszem.
Igen, ez a nagy probléma vele... fene tudja, az oroszok mit csinálnak a hozzájuk kivitt cuccal. A másik meg az, hogy az új erőmű pokoli drága lesz, ha megépül. A meglévőt megéri használni, ameddig csak lehet, de az újat már fölösleges felhúzni.
hihetetlen, hogy egy ennyire kerékpárra termett város ezt nem tudja megoldani. ráadásul tényleg keresztben elvágja a dunaparti kerékpárútvonalat, se a 11-esen, se itt a parton nem lehet végigtekerni normálisan. ezzel ellentétben a Skanzenben van bérelhető gyereküléses bringa, de simán sajáttal is lehet bent mászkálni. régen még a bejáratnál le kellett tenni, csak gyalogosan mehettél be. igen, ők végig tudják gondolni, hogy ha a kerékpárosoknak megkönnyítik a bejutást, akkor többen mennek oda, tehát több belépőt adnak el és többen költenek ott pénzt. nyilván szentendrén is ez lenne és nem csak a 10e forintokat gyűjtögetné a rendőrség...
Félek, én már nem érem meg azt, hogy Szentendrén használhassam a 11-est. Hosszú huzavona után tavaly már azt hittem, végre nem kell kerülőket keresnem, de még ma is kint vannak a gyűlöletes táblák.
Tegnap a parti úton akartam Tahi felé tekerni, de éppen valami banzájhoz ácsoltak állványt és építkeztek a kolbászosok, bóvlisok - ezért azt mondták, hogy csak tolva mehetek át. Aha! Toltam vagy 20 m-t. Szemből, hosszú sorban jöttek külföldi nyuggerek biciklin. Szerintem ők sem értették, miért itt kell tekerniük.
Ilyen parti rendezvény nagyon sokszor van. Volt, hogy az egyébként tiltott mobilgát_szervízsétányra küldött a rendező.
Tényleg, a földgáz, azzal nem számoltam! Mindegy, a lényeg, hogy ha elektromos is egy autó, motor, bicikli, nincs olyan, hogy 0 emisszió, vmi szennyezés vhol keletkezik, legfeljebb nem a felhasználás helyén.
Legutóbbi ismeretem, hogy az atomerőmű a magyar villamosenergia-felhasználás 44%-át fedezi (és az sem károsanyag-kibocsátás mentesen előállítható energia!), a többi széntüzelésű erőművekből van, szóval amíg nem kizárólag saját napelemről töltöd (aminek az előállítása tudomásom szerint szintén környezetszennyező), akkor te is károsítod a környezeted.
" kicsit elgondolkodjatok a cselekedeteitek kovetkezmenyein."
Na, most lépted át azt a határt, amit korábban a kerekes patkány kifejezéssel már feszegettél. Ott ugyan azt írtad, hogy ez csak egy biciklisre vonatkozott, itt viszont már általánosítottál. Innentől számomra - és feltehetőleg ezzel nem vagyok egyedül - szalonképtelenné váltál itt a topicban, beállítál az átlagos bringásgyűlölők soraiba.