De van. Nézd meg az Abus brossúráját, ahol számszerűsítve is van a lakatok biztonsága -- csak egy kihajtható van, ami a 10 pontjával már összemérhető az U-lakatokkal, és még az sem a legjobb U-k szintje:
Ne viccelj már, a csónakházak 80 éven keresztül jól együtt éltek az árvíz lehetőségével. Most sem ők lobbiztak a mobilgátért, hanem a "hétvégi telkeken" épült társasházak-lakóparkok.
U alakunál megb... a szél ha mondjuk csak egy oszlop van de olyan vastag hogy nem érné át a vázat. Akkorát meg nem vehetek mint a bicikli, habár van olyan :D
A nagyjaból 3 féle zárból ami a boltokban kapható (U alakú, lánc, es kihajthatós), nekem a kihajthatós a legszimpatikusabb. Mindegyik k nehéz de ez legalább kis helyet foglal. Nincs hátránya a többivel szemben?
Nincs védvonal. A múltkori árvíznél építettek egy három méter széles gátat a Királyok útjára, mert ami ott van jelenleg, csak dísznek jó... Csónakházat meg nehéz nem víz közelébe építeni... Mellesleg a Királyok útján is százával kellene kivágni a fákat, ez egy ilyen környék, sok a fa.
Köszönöm a válaszokat. Már két biciklit loptak el tőlem életem során úgyhogy nem kérdés a jó minőségű lakat, csak gondoltam mielőtt kiválasztom a nekem valót, bekérdezek hátha van valami fórumon terjedő über jó ár érték arányú lakat.
Tegnap már kutattam, az Abus Bordo volt az első, rögtön egy videóba futottam bele amiben a flex úgy viszi a lakatot mint kés a vajat.
A kérdés tudtommal az, hogy HOL legyen a védvonal. Ott, ahol eddig is, vagy vigyék arrébb durva természetpusztítással azok kedvéért, akik a víz közelében építkeztek annak ellenére, hogy az a terület qrvára nem erre való?
Ezt az érvelést én soha nem értettem, de biztosan túl sváb vagyok! Ha alacsony is az eszmei(?) értéke, akkor mindegy, hogy ellopják-e évente (nyilván nem ugyanazt) a bringát? Jobban megéri évente, kétévente 20-30 ezer forintért bringát venni, mint egyszer egy komolyabb lakatot?
Lapos a part, egy kilométer távolságba simán kijön(ne) a Duna (1945 februárban ki is jött). Vagy nem tudták vagy nem törődtek vele vagy elég ritka volt az ekkora árvíz. Most 55000 ember él árterületen.
Úgy értem, ha alacsony az eszmei értéke, akkor nem biztos, hogy harminc+ ezres lakat a legjobb. Mert mondjuk vagy nagyon olcsón vette, vagy minimális az érzelmi kötődés.
Drága biciklit nem ajánlott kikötni, sajnos ilyen jó a közbiztonság. Én annak, aki drága bringával jár azt javaslom, hogy vegyen egy középkategóriás lakatot/ lezárót, és egy egyszerűbb biciklit.
és a harmadik hátrány, hogy egy rúd segítségével könnyebben törhető, mint a láncos :)
én hosszabb időre (1-2 óra) csak úgy hagyom a gépet, hogy van egy motoros lánc + egy u lakat. ezekkel a váz és a kerekek is biztonságban vannak + az ülést és más mozdítható dolgot meg leszedek.
ha meg necces helyre kell a városban menni, akkor inkább bubi, mint saját.
Van más is, csak minek! Egy rendes U-lakat ugyan tényleg 30 e Ft körüli (bár láttam, hogy a Kryptonite még bővem e fölé is tud árazni), a majdnem hasonló védelmi szintet képviselő ABUS Bordo vagy a különféle láncos lakatok is ilyesmi árszintben vannak, de ha csak egyszer is megakadályozza egy akár csak 40 e Ft körüli bringa ellopását, már behozta az árát, nem beszélve arról, ha komolyabb értéket kell védeni!
Én napi szinten bringázom egész évben, nem is jutna eszembe ennél lejjebb adni, a kerékpár nálam szinte létszükséglet. A védelmet meg nem csak úgy kell érteni, hogy nehezebb fizikailag kárt tenni benne, de ha egy helyen több bringa is van lekötve, egy tolvaj biztos nem egy U-lakat elfűrészelésének fog nekiállni, hanem viszi a könnyebben elvágható zárral letámasztott bringákat. Értékes bringát meg nem hagyunk hosszabb távon lekötve felügyelet nélkül, ez evidens. Lakótelepi tárolók, különálló garázsok elfelejtve, a napi szinten használt és/vagy értékes bringának Magyarországon a lakásban a helye. Volt itt olyan régi fórumtárs, akinek nyitott erklélyről lopták el a biciklijét...
Szóval én még azt sem nézném, mint henngergely, hogy mennyi a bringa értéke, vennék egy komoly U-lakatot, aztán féljen más azu utcai lopástól. Az U-lakatnak két hátránya azonban van, ezt viszont tényleg éredmes fejben tartani: szűkebb azon pontok száma, ahová oda lehet kötni a bringát (érdemes ilyenből hosszabb szárú lakatot venni), és a bringára rögzítésből is adódhatnak problémák, nekem már cserélni kellett 6 év használat után a felfogatást, mert a szar magyar utakon a lakat állandóan lötyög a tartójában, és elkoptatta a rögzítés műanyag elemeit.
Nekem az Abus Granit Plus U-lakat bevált. Két sikertelen lopási kisérlet nyilvánvaló nyomai láthatóak az enyémen. Az egyiknél valószínűleg arra jutott a tolvaj, hogy inkább nem teszi tönkre a flexet :)
Sziasztok! Remélem nem off! Nekem nem az, mert gyakran Járok arra:
A FővárosiÖnkormányzat napokon belül dönt a Csillaghegyi öblözet árvízvédelméről. Az általuk támogatott verzió szerint, a Római parton több mint ezer fa kivágásával, épített mobilgátrendszer létesülne 3 km hosszan. Összemossák a partrendezés és az árvízi védekezés kérdését. Ha azt szeretnéd, hogy a part menti fák megóvásával védjék meg a partot, tekerj március 27-n 18.00-ra a városházára ahol a helyi civil szervezetek fölemelik hangjukat az újabb fakivágási tervek ellen!