Mert nagyon minimális mennyiségű olajra van szükség és az sem nyomás alatt,csak annyi nyomás kell amit a csövek ellenállásának leküzdése igényel.Gondolom nem akartak rézből és üvegcséből készült csepegtető olajzásra viszatérni.
Egy tréfás játékot ajánlok fel nektek.Írja meg mindenki.,hogy szerinte mi járhat ennek az " ISMERETLEN" úriembernek a fejében szombaton este (lefekvés előtt).????Bízom benne,hogy senki nem haragszik meg rám.Olyan vagyok mint a roszgyerek.Mindig azt csinálja amit nem szabad.Ahhoz,hogy sok általam készített képből feltegyek most nem érzek különösebb kedvet,de a hülyeségre nem vagyok fáradt.Majd bepótolom,hisz ugysem bírnám ki.
Köszönöm Sándor a dicsérő szavakat. A segítő készség jelzőre rászolgálásképpen dakaros barátunknak ,mivel azt vettem észre nagyon érdeklődik a TZ4-K kistraktor olajzása iránt még leírom-üzenem neki a következő információkat, ami bízom benne ,hogy alkalomadtán még jól jöhet neki vagy bárki másnak.
Ime: Ez a két dugattyús picinek mondható szivattyú csak nagyon minimális nyomást ad.0.02...0,05 bar.Csak annyit ami arra elég,hogy az olaj a kenendő helyekre eljusson.Ezt a dugattyúkat kis fogaskerekek forgatják kőrbe,tulajdonképpen sántakerekek.Nyomó ütem a sántakerék,szívó ütem= rugó.A kenő dugattyú lökete:0.95mm,a szívó dugattyújé:1,05mm.Az előzőnél +- 0,01-ad az utóbbinákl 0,06 mm a tűrés.Ennek a beállítására van egy beállító szerkezet.Szétszerelés alkalmával vigyázni kell ezeket a dugattyúkat sem szabad furataikba felcserélni( hasonlóan az adagolóelemekhez.)Szerelés vagy olajcsere alkalmával érdemes meglazítani a nyomócsöveket és a beindított motort alapjáraton járatva meggyőződni,hogy lelégtelenedett-e a rendszer van -e olajszállítás.A négyütemű motokkal szerelt traktorok vezetéséhez szokott embernek furcsa,hogy itt semmi nem jelzi az olajnyomást azaz a megfelelő kenőanyag jelenlétét.Persze kivétel a kipufogón megjelenő némi kis olajszivárgás.Beteszek egy szétszedett szivattyú képét.
"Ez az arany egyszerű mezőkövesdi szaki" -részt a hozzászólásodból megismételvén-kiegészítvén azzal a szerény megjegyzéssel,hogy volt ott mellette egy TÁRS is.!!
Én viszont találkoztam Mezőkövesden, pontosabban megszólított egy nagyon szimpatikus fiatalamber, ő volt Csőlámpás Beni. A pannónia legend póló nem látszott rajta, tudvalévő időjárás. Leírom még azt gondolják, hogy Beni volt ott az operaház fantomja, tudjuk hogy létezik, csak senki sem látta.
Sándorunk úgy viszi az újabb és újabb, szebbnél szebb traktorokat és stabil gépeket a találkozókra, mintha autómatta présgép nyomná őket.
Csabesz múltszázadi gépe nagyon komoly.
Rali motorkerékpárját most volt lehetőség megsasolni, príma 1000-es BMW, nem piskóta.
Misztörnek egy ikarusz megépítése akkora feladat, mintha egy lemezvázas csepelt dobna össze valaki.
A dutra széles kavalkádja áradt és még feltűnően sok gép. Dutrancs és Vili igen jól érezték magukat ahogy láttam. Vili nagydutráját most közelítettem meg előszőr, lenyűgőzően van megcsinálva, ez sem egy összecsapott szerkezet.
Jó volt találkozni dutraguruval(Dutrás Laci), nemcsak azért hogy elmagyarárta, hogy is van ez az előszőr körbevetek és utána hosszában.
Balázs 3 géppel jelent meg.
Még D705 és Bistriczki, no meg véletlenül találkoztam Motordokival, és Gyömrőről még a kedvenceim is ott voltak, a dutrás fiúk.
Nem ünneprontásnak szánom, de én ott látva a protokollt. Sosem érdekelt a felsőbb vezetés az aranykezű szakikat szeretem, mint pl. Sándor mátyáskirálya.
Szóval azt akartam mondani, ha nincs ez az arany egyszerű mezőkövesdi szaki, aki ma is egy régi wartburggal jár. Továbbá nem adományozza az államra élete munkáját, (amiért fránci biztos már sok milliót kínált) kedves öltönyös vezetőink, akkor nektek nincs semmitek.
Tőlem kérdezte meg rali,hogy melyik a doki motorja és én mondtam,hogy a Csabi mortorja utáni.Ezért tudta melyiket kell lefényképezni.Ralinak mégegyszer köszönöm a könyveket.
Hát igen ilyen ez,mikor az ember az annyával megy el a vásárba és már a körhintára nem marad idő,mert menni kell haza főzni az ebédet! Sajna (vagy nem is mert akkor nem kóstolhattam volna meg az adományokat) nem én voltam a sofőr,neki meg az asszony behatározott,hogy haza kell érni fürdetésre és kész.
De köszönöm a protekciót! Igazad van azért vittük a motorunkat,hogy megmutassuk mindenkinek.
Hát még kezet is fogtunk!! Én azthittem megismertél,met te jöttél oda hozzám! Még meg is dícsérted és le is fotóztad a MIA-mat ott hátul a sarokban Csabiékkal egy soron.
Legközelebb felvállalom az idegenvezetői szerepkört... A Motordoki lelécelt volna, ha fülön nem csipem! Nem menekült... Rászabaditottam az összes nézelődőt, nem volt más választása mint bemutatni a gépét (ami nagy sikert aratott) Az öreg aki a traktoron ül,még vezetett ilyen gépet. Nagyon jó még találkozni az élő ("történelemkönyv") történelemmel!4 Nagyon szeretek beszélgetni ezekkel az Öregekkel !!! Mindenkinek ajánlom mert csodálatos dolog!!!
rali !! Köszönöm azt a hazait !!! Aki kóstolta mindenki azt mondta ez szószerint gyógyszer !! Még a nők is!! Volt aki kétszer kóstolta, és kifejezetten finomnak találta!!! A Freddi borának is nagy sikere volt,voltak visszajáró vendégek nagyon izlett nekik. Aztán volt olyan is aki "elérzékenyült" tőle...... Sok időnk aztán most sem akadt a beszélgetésre, de majd Vecsésen a káposztafesztiválon!! Mégegyszer köszönöm az ajándékot nagy sikere volt !!!
Te Beni! Kivel ismerkedtél meg Mezőkövesden??!! Sok ember volt ott a fórumozók közül,és logikusan az Endrebá útmutatását követve,mint a gombolyagot begyűjthettél volna sok ismerőst.... Mert ha most azt irod,hogy senkivel nem találkoztál,akkor nagyon nem is kerested a lehetőséget. Bizonyos EMBEREKET szinte ki sem lehetett kerülni... Csak pár nevet emlitek: Pléhúsz a maga két méterével 1km-ről háttal a tömegben is felismerhető. Dutrancs Mester.Mr Omnibusz, BCsaba. DutrásLaci. és itt még folytathatnám a dutrás kezdetű neveket..... Felmentést csak az ad, ha egy matyó menyecskét keritettél... Szóval a viccet félretéve, előtte szervezd le egy pár emberrel főként Dutrancsal mert Ő a legismertebb emberek egyike,ráadásul a segitőkészség mintaképe... Szóval csak ügyeskedj !!