Keresés

Részletes keresés

va-tibor Creative Commons License 2012.03.01 0 0 34118

te nem szoktál vissza olvasni miket írtak rólad? elolvashatod a véleményeket

Előzmény: h-impeller (34117)
h-impeller Creative Commons License 2012.03.01 0 0 34117

Megint hibáztam. lobogó!,Te vagy a mindenki?-Remélem többen olvassák!-és nem küncognak....hanem.

va-tibor Creative Commons License 2012.03.01 0 0 34116

a hozzászólás is egy viselkedési forma

de ha ez neked jó akkor csináld nyugodtan a net szabad terület max továbbra is megmarad mindenkinek a rólad kialakult vélemény

Előzmény: h-impeller (34114)
h-impeller Creative Commons License 2012.03.01 0 0 34115

Tudod jól arra a helyre nem zászló!-talán egy pici fény "setédetés" után....,vagy?

Előzmény: va-tibor (34111)
h-impeller Creative Commons License 2012.03.01 0 0 34114

A hozzászólás,nem viselkedés!-Fogalom zavar!

Előzmény: va-tibor (34111)
Törölt nick Creative Commons License 2012.03.01 0 0 34113

A Best Fishing egy elég jól felszerelt és eltalált forma de motorral, kajüttel és rendszámos futóval lehetetlen összerakni másfél millió alatt. Ennek az összegnek sajnos max. a felét tudnám beletolni és akkor még nem beszéltünk a kikötői díjakról...

Úgy 3 évvel ezelőtt jártam a legközelebb a történethez. Megtetszett egy hajó és volt is rá pénzem. Felhívtam a tulajt, aki azt mondta, hogy annyira szereti a hajót a család, hogy majd csak a szezon végén hajlandó megválni tőle. Ez valahogy, akkor rosszul esett és többé nem álltam vele szóba, mert nem tartottam tisztességesnek, hogy a téli tárolással kezdődjön a "kapcsolatunk". Mondanom sem kell, hogy azóta se találkoztam, ilyen első látásra szerelem típusú hajóval. Azóta sodródok. Kisebb-nagyobb csónakokból lógatok, de nem találom a helyem. Kajütös azért kell, mert már elég sok vihart megértem és szeretek több napra eltűnni a világ elől. Nem tudom ti, hogy vagytok vele, de ez nekem érzelmi kérdés.

 

Majd megpróbálom átméretezni a két fotót, mert amim van róla az túl nagy terjedelmű és nem engedi feltölteni. Addig itt egy másik "pót hajó":

 

 

 

Előzmény: Marci38 (34093)
h-impeller Creative Commons License 2012.03.01 0 0 34112

Megint valaki? -Akar egy KIT hajót venni?-Vagy mint forgalmazó? Vagy....

Előzmény: va-tibor (34109)
va-tibor Creative Commons License 2012.03.01 0 0 34111

a viselkedésed

Előzmény: h-impeller (34110)
h-impeller Creative Commons License 2012.03.01 0 0 34110

Mármint?

Előzmény: va-tibor (34109)
va-tibor Creative Commons License 2012.03.01 0 0 34109

ez már valami betegség nálad ugy látom

Előzmény: h-impeller (34108)
h-impeller Creative Commons License 2012.03.01 0 0 34108

Nem csak nézni!!!-látni is kell! Adriát Én is...... Csak nem kérkedek....!-Minek is.....neked? És nem emlékszem,nem is teszem,hogy /neked/ irtam volna!-És többi Fiú is Túl a hátúl gombolós göncönc!-VÁÚ.

Előzmény: Barbabianka (34083)
h-impeller Creative Commons License 2012.03.01 0 0 34107

A barát arról ,-kritikát elfogad!-és öszinte!!!!!-lenyügöz a német tudásod!-VÁU!!!!!!

Előzmény: Barbabianka (34083)
Törölt nick Creative Commons License 2012.03.01 0 0 34106

KIT voltam a nagy nemzeti hajóson, pont olyan, mint minden más nagy nemzeti, ezt az egyet kivéve:

 

 


va-tibor Creative Commons License 2012.03.01 0 0 34105

ez igy nem igaz:-)

ahajón a kutya szebb mint Beer-ci:-)

 

Előzmény: Törölt nick (34104)
Törölt nick Creative Commons License 2012.03.01 0 0 34104

Te is szép vagy, meg a hajód is!! Együtt meg már gyönyörűség.

Előzmény: Beer-ci (34103)
Beer-ci Creative Commons License 2012.03.01 0 0 34103

Hát ez jó ronda!

Pepe: azért az enyém alacsony is oszt mégsem ronda. Vagy igen?

Előzmény: Törölt nick (34092)
Törölt nick Creative Commons License 2012.03.01 0 0 34102

Ez egy füredi 470-es Jula test.... SFjord - 470 asszem a neve

 

ww.sumiboat.hu

 

Többek között itt gyártják...

 

De ezt a formát több helyen is...

 

Nagyon stabil (ebben a méretkategóriában)....

Előzmény: szőrmók (34101)
szőrmók Creative Commons License 2012.03.01 0 0 34101

Egyébbként maga a test nem is rossz csak a kabin ronda.

Előzmény: Törölt nick (34092)
szőrmók Creative Commons License 2012.03.01 0 0 34100

Valaki betett ide egy hirdetést ,arra válaszoltam. Mire megirtam ,a kérést törölték !

szőrmók Creative Commons License 2012.03.01 0 0 34099

A virtuális szex nálam kb olyan mint a lábatmosni zokniban.Ezt sem szoktam ,azt sem üzöm.(:-))

Pepe kapitány Creative Commons License 2012.03.01 0 0 34097
Alacsony oldalfallal, élhető magasságú kabinnal túl szép látványra sajna nem lehet számítani. Esetleg egy kis kabinos vitorláson lehene még elgondolkodni, ha nem zavar az alacsony sebesség. Abból szerintem találsz olyat amiből kihajolva eléred a vizet.
Előzmény: Törölt nick (34092)
doktor4 Creative Commons License 2012.03.01 0 0 34096

Nem a hajó magas :-))  a kuttyogató rövid :-)) üdv doktor4

Előzmény: Törölt nick (34092)
Pepe kapitány Creative Commons License 2012.03.01 0 0 34095
Ez nem egy mai darab. Akkor ez jó volt. Meg az is lehet, hogy akkor még szebb állapotban volt. Ma már mások az igények.
Előzmény: Marci38 (34091)
Marci38 Creative Commons License 2012.02.29 0 0 34094
Előzmény: Törölt nick (34092)
Marci38 Creative Commons License 2012.02.29 0 0 34093

 Ebben az esetben a" BEST FISHING" jó választás lehet,  vagy a Szőrmók által is javasolt FAO házilag könnyen megépíthető halászbárkája  .

 AZ utóbbi talán több lehetőséget kínál variációkra

 

Üdv!

Előzmény: Törölt nick (34092)
Törölt nick Creative Commons License 2012.02.29 0 0 34092

Ez az én dilemmám. Majd minden kajütös hajó magas a kuttyogatáshoz. Ráadásul nem gondolkodnék 25 Le-nél erősebb motorba.

 

Én azt hiszem valami ilyesmire gondolok:

 

Előzmény: Pepe kapitány (34090)
Marci38 Creative Commons License 2012.02.29 0 0 34091

  ..MInt "olyan" , nem is olyan rossz !   Viszont a bútorzat, a fa munkák .. hát' inkább nem minősítem..   Mellesleg sosem értettem miért csapnak agyon egy szép hajót otvar belső munkákkal.

 

Üdv!

Előzmény: Pepe kapitány (34090)
Pepe kapitány Creative Commons License 2012.02.29 0 0 34090

Ha értesz a fához, én bíztatnálak. Igaz több törődést igényel, de attól kevés szebb dolog van. Ha tetszik a Rybitva, akkor nem esküszöm meg rá, de minha a Flipper hasonló lenne, és én úgy emlékszem, hogy kicsit magasabb, tágasabb, de ha nem is, hátul a motor mellé kinyúlik a test, ami igen hasznos dolog. Azt viszont tudni kell ezekről a testekről, hogy viszonylag nagy a motorigénye.

 

Most hirtelen csak ezt találtam, de van ebből rövidebb is, a Rybitvához hasonló félkabinos. http://www2.best-boats24.net/de/boote-kaufen/haendler/brandt/boote/flipper/motorboote/flipper/635-ht/?oa-haendler=brandt&oa-intnr=Flipper&oa-mask=69

Előzmény: Törölt nick (34084)
aamen Creative Commons License 2012.02.29 0 0 34089

az nem jo megoldas, hogy fogsz egy alap muanyag rocso testet, natur, full fapadosan, szerelvenyek nelkul, vagy egy hasznaltat, mindegy, aztan szerkesztesz ra fabol egy kabint ami pont olyan forma amit szeretnel, felszerelvenyezed, miazmas?

Előzmény: Törölt nick (34084)
Beer-ci Creative Commons License 2012.02.29 0 0 34088

Van őnéki előzménye, csak más néven............

Na az sem jobb....:)

Előzmény: Barbabianka (34083)
Beer-ci Creative Commons License 2012.02.29 0 0 34087

Ajánlom neked Marci38 barátunkat.

Vedd fel vele a kapcsolatot, küld majd biztos képeket arról hogy ő miként vágott bele.

 

Ha két szaki összetalálkozik, lehetnek nagy dolgok.

 

Előzmény: Törölt nick (34084)
Törölt nick Creative Commons License 2012.02.29 0 0 34086

Köszönöm. Hasznosnak tűnik, bekedvenc...:D

Előzmény: szőrmók (34085)
szőrmók Creative Commons License 2012.02.29 0 0 34085

Ha  magadban érzel elhivatottságot egy fahajó épitésére ,és helyed időd is van itt találsz hajószerü hajókat:www.svensons.com--free boat plans. Vagy a FAO-nak is van halászhajó terve szabadon hozzáférhetően.

Előzmény: Törölt nick (34084)
Törölt nick Creative Commons License 2012.02.29 0 0 34084

Tényleg nem építettem még hajót, eltaláltad. De hajózom, pecázom és túrázom Dunán, Tiszán, Balatonon, Pó-n és ahol csak érem immár 22 éve. Ez idő alatt volt szerencsém szinte minden hajótípust kipróbálni és igen, én is, mint itt gondolom sokan - folyamatosan foglalkozom egy saját hajó megépítésének a gondolatával. Miután foglalkozásomat tekintve asztalos-belsőépítészként tengetem szintén több, mint 20 éve - gondoltam van annyi anyagismeretem, szerszámom és kézügyességem, hogy egy ilyen projektbe belevágjak.

De annak ellenére, hogy fával-fémmel és sok más anyaggal elég magabiztosan bánok - a poliészter és általában véve a folyékony anyagok távol állnak tőlem. Ezt a gondolatmenetet már ezerszer végigfuttattam és ilyenkor mindig arra a következtetésre jutok, hogy árban biztos, hogy olcsóbb egy profitól venni kész hajót, mint azért az egyért végigszívni a kezdő hajóépítők összes buktatóját. Természetesen végigolvastam már a neten fellelhető összes amatőr hajóépítő portált, próbálkoztam már hajótervező programmal és általában véve bejártam azt az utat, ami jelen esetben elkerülhetetlen. A fa túl kényes, sok törődést igényel és nehéz. A fém azon túl, hogy súlyos - nekem barátságtalan, adott körülmények közt hangos és sok energiát igényel ha tényleg szép, íves formát szeretnék belőle csinálni.

 

A történet adott: poliészter hajó kell, csak ahhoz kevés vagyok. A hazai gyártók típusait már betéve fújom, de formáját és felszereltségét tekintve egyik sem olyan, mint amire én gondolok. A rocsókra épített derékszögű gardróbszekrények láttán olykor elfog a hányinger, de megértem a tulajdonosait. Ezzel szemben én egy olyan hajóról álmodom, ami formáját és használhatóságát tekintve egy kicsit hajaz a Ribitva PDS-re csak nagyobb teknőre épült és egy kicsit nagyobb a kabin belmagassága.

Előzmény: Pepe kapitány (34066)
Barbabianka Creative Commons License 2012.02.29 0 0 34083

h-impeller barátom! Elkövettél egy alapvatő hibát. Az itt irkáló topiclakókat sok,sok éves barátság/kollegalitás köti össze. Te a 18 hozzászólásoddal még csak grünschnábel vagy. Nem ismered az erővonalakat, és pl. a doki humorát. (és akkor a Pitty-ről nem is beszélek) Olvass vissza néhány évet és talán többet fogsz megérteni. Addig meg ovatosan a belevau-val.

Üdv.

bb

Előzmény: h-impeller (34059)
va-tibor Creative Commons License 2012.02.29 0 0 34082

köszi, azért ott a helyem kicsit nézelődni meg találkozni veletek

 

Előzmény: Marci38 (34081)
Marci38 Creative Commons License 2012.02.29 0 0 34081

Sziasztok! Zoli kért meg rá, hogy tájékoztassam az érdekeltet a válságos vagy válságtalan kiállitást illetően. Nos szerinte olyan mint a tavalyi, Illetve válságos, de ettől eltekíntve szívesen lát minden kolégát és érdeklődőt!

 

Üdv! Marci

Előzmény: Törölt nick (34072)
Törölt nick Creative Commons License 2012.02.29 0 0 34080

Nem, Marci, nem voltam ideges. Csak szomorú. Sajnálom azokat az embereket, akik  saját tehetetlenségüket másokra vetítik és így próbálnak kompenzálni. Engem nem bosszant ha leszólnak, nem zavar a kritika, sőt kifejezetten figyelek rá, nem szégyellek kérdezni, ennyit tudok és kész, Megütöm az átlag amatőr színvonalát, ritkán keserít el a kudarc,  de megpróbálok tenni ellene, és folyamatosan tanulok, próbálok jobbat, jobban, csinálni valamit. Nem azt nézem hogy jobb-e mint a másoké, (mindig lesz jobb is, meg erősebb is)  hanem azt hogy valamivel jobb-e mint amit eddig csináltam

 

A kiállításról: én már ma du. látni fogom mennyire válság kiállítás lesz. Este megírom.

Előzmény: Marci38 (34068)
doktor4 Creative Commons License 2012.02.29 0 0 34079

Lehet hogy csak jobbító kritikát akar megfogalmazni --------- csak nem megy neki --------- :-)) De ugy elképzelem az első iparosokat ( pl fazekas ,kovács, aranyműves ) milyen kritikát kaphattak a későbbi felhasználoktól .De ezek az időhomályába vesznek .  Viszont miután buktam a fizetésem :-)) azt nem tudom az idén miből lesz WD40 ? Hmm hát semmiből mert nem tudok venni és ebből következik hogy nem is tudok adni . Vodkaanyácska  Sarló-kalapács H- impeller most akkor hogyan tovább????

Előzmény: lauda71 (34075)
Biri01 Creative Commons License 2012.02.29 0 0 34078

Ez így igaz!

 

Volt egy-két csodateknő:)

Ezen  kép részletéből is szépnek látszik.

Zoli pont az az ember aki utálja a benzin pocsékolást és  így majd reméljük gazdára talál 1-2db a soványabbak közt is. Biztos nagyon sok meló volt vele és reméljük sikeres lesz.

 

Jah és mindenki BUNKÓ

 

Előzmény: Pepe kapitány (34071)
Biri01 Creative Commons License 2012.02.28 0 0 34077

Te Doki....ezt már elszúrtad:) Átveszem a posztod.

Előzmény: doktor4 (34063)
Törölt nick Creative Commons License 2012.02.28 0 0 34076

Voltam 2008-ban, meg tavaly, de a különbség döbbenetes volt - negatív értelemben....

Ha az lesz, mint tavaly volt, akkor nem megyek érte 400 km-t, az biztos....

Előzmény: Törölt nick (34074)
lauda71 Creative Commons License 2012.02.28 0 0 34075

Én csak figyelek 1 ideje,biztosan észrevettétek ti is,hogy ez az ürge 1folytában csak kóstolgatja itt ezt a baráti közösséget! De én szóra sem méltatnám a Zoli helyében,mert az ember a saját faszával sem sűrün áll le vitatkozni,pláne 1 másikkal nem! Ha már saját magát is annak nevezi-sejteti HÍM-PELL-ER! Itt csak szénné égeti magát a "tudományával!"  Elnézést a T.tagságtól az OFF-ért!

Előzmény: Marci38 (34068)
Törölt nick Creative Commons License 2012.02.28 0 0 34074

Szerintem a G pavilon idén is pont akkora, mint tavaly :)

Tavaly ellég szellős volt a berendezése.

Előzmény: Törölt nick (34072)
Törölt nick Creative Commons License 2012.02.28 0 0 34073

A feleségem, megnézte a képet, és idézem :  " ezt a minőségű kárpitozást szívesen látnám a nappalimban is" 

e.gotti

Előzmény: Törölt nick (34049)
Törölt nick Creative Commons License 2012.02.28 0 0 34072

Nem tudja valaki megmondani, hogy kb. mekkora lesz a Boatshow???

Válságos, vagy "válságtalan" méretű??

 

Pepe kapitány Creative Commons License 2012.02.28 0 0 34071

Na jó, ő nem tudja minek szól az elismerés, hogy hány kísérleti, úszásra képes próbadarab előzte ezt meg, és hogy azok - mivel csak tesztre készültek - nagyrészt szőrösek, és színtelenek voltak, nem hogy kárpit, meg szép kormány. Mi akik ezt végig néztük kicsit elérzékenyülünk egy befejezett hajó láttán, mivel ez egy hosszú út vége, és reméljük egy még sokkal hosszabb eleje. Ez igazán elnézhető nekünk. Persze ha meg valaki nem tudja az előzményeket, az fogalmazhatna óvatosabban is.

Előzmény: Beer-ci (34070)
Beer-ci Creative Commons License 2012.02.28 0 0 34070

Gyere ki a boatshora. Ott megnézheted, és pénteken 11 körül velünk is találkozhatsz.

Előzmény: h-impeller (34059)
Beer-ci Creative Commons License 2012.02.28 0 0 34069

Hát azon a f@sz@ futón biztos stabil!!!....:)))))))

De az lesz a vízen is.

Előzmény: Törölt nick (34024)
Marci38 Creative Commons License 2012.02.28 0 0 34068

SZerintem is bunkó vagy!   A meglepő,hogy kitzolitól még nem láttam,hallottam ilyen megnyilvánulást ..  ( jól föl húzhatta magát :o) )

 

Marci

Előzmény: h-impeller (34059)
Marci38 Creative Commons License 2012.02.28 0 0 34067

 ...Mennyi fm-re...(??  )    .. Akkor 3,5  fm hajót szeretnék!   :o)   Ez tényleg vicces! Jól szóltál!

Előzmény: Pepe kapitány (34066)
Pepe kapitány Creative Commons License 2012.02.28 0 0 34066

"Miért nem lehet a poliészter hajóknál ugyanazt a gyakorlatot követni, mint a facsónakok esetében? Ott sok gyártó mond egy folyóméter árat és a többi a vevőn múlik. Eldönti, hogy milyen hosszú csónakot szeretne és nincs púder - tudja, hogy mennyibe fog kerülni a végén."

 

Szerintem eddig te még nem műanyagoztál, de tán még hajót sem építettél :) (nem cseszegetésnek szánom) Még ha azt mondtad volna, hogy legyen a hajónak egy eleje ára, meg egy vége ára, és közé mindenki annyi hajótestet rendel amennyit akar, az sem lenne egyszerű menet, de közelebb állna a valósághoz. Mert ugye egy ilyen hajónak teljesen más az anyagszükséglete elöl, középen, hátul, de kis túlzással a keresztmetszet minden centijének. Ez nem ladik, aminél csak azt kell eldönteni milyen hosszú fából legyen, mert szinte végig egyforma (elnézést kérek a ladiképítőktől) A másik gond ezzel a gondolatmenettel, hogy a sorozatban gyártott műanyag hajókról készül egy ősminta, majd arról egy szerszám, ami segítségével készülhetnek a végleges hajók. Ezt nem lehet csak úgy nyújtogatni. Ez nem olyan mint a halásznadrág, hogy ha rövidebb lesz megtoldod. Persze egyedi építésben lehet róla szó, de szerintem azt kevesen lennének hajlandóak megfizetni. Szóval túl azon, hogy mint vevőnek tetszik az ötleted, ez itt nem igazán megvalósítható :)

 

Előzmény: Törölt nick (34056)
Törölt nick Creative Commons License 2012.02.28 0 0 34065

 

Az angol rottert egyetlen apró betű különbözteti meg a német rittertől.

Mégis mekkora a különbség!!!

Előzmény: Törölt nick (34062)
Törölt nick Creative Commons License 2012.02.28 0 0 34064

Adott fizikai megjelenésű tárgyak egyszerű pontos összerakása - az szerelés.

Adott fizikai megjelenésű tárgyak - jelen esetben - hajóalkatrészek- jó műszaki és esztétikai érzékkel, stílussal összeválogatott összeszerelése, és minőségi kidolgozása-az igenis hajóépítés.

Adott fizikai megjelenésű tárgyak kifinomult műszaki tartalommal és maximális szépérzékkel párosítva- na az már művészet. 

 

e.gotti

doktor4 Creative Commons License 2012.02.28 0 0 34063

Főnök !!!! Most miután lelepleződtünk még mindig jár a megbeszélt bérem ???? Vagy bukta!!???  üdv doktor4

Előzmény: Törölt nick (34062)
Törölt nick Creative Commons License 2012.02.28 0 0 34062

Nem védem Dokit, ha szükségét érzi majd megvédi magát.

 

De te egyszerűen bunkó vagy!  Kádár Zoltán

Előzmény: h-impeller (34059)
doktor4 Creative Commons License 2012.02.28 0 0 34061

Az ,bizony az ! Mert hogy kibaszott szar a kormány meg az ülés is  meg az irányváltó is meg lehet hogy arra testre nem is vonatkoznak a fizikai törvényszerüségek ( érthetőbben lehet hogy elsüllyed ) !! És nem utólsó sorban fizetett dicsérő vagyok !!! üdv doktor4    most jobb????

Előzmény: h-impeller (34059)
Törölt nick Creative Commons License 2012.02.28 0 0 34060

Köszönöm a szurkolást, talán élőben sem fog csalódást okozni. Bár vannak benne hibák, de egy kezdőtől lehet hogy még viselhető.

Remélem az átlagot azért megüti

h-impeller Creative Commons License 2012.02.28 0 0 34059

Kormány,ülés,gázkar.!-és?-hajóépítés?-a hozzá szólás kissé "nyalóka" Nem?-De!!!!!

Előzmény: doktor4 (34050)
Törölt nick Creative Commons License 2012.02.28 0 0 34058

Nagyon szép a kárpitos munka! Élőben biztosan még jobban néz ki.

Remélem pénteken lesz szerencsém élőben is megtekinteni.

Sok sikert kívánok! e.gotti

Előzmény: Törölt nick (34049)
Barbabianka Creative Commons License 2012.02.28 0 0 34057

Hallo Edus!! Igen-igen.  

Nemrég bányásztam elő a negatívokat azokról a hajókról amiket az elmúlt 35 évben hajkurásztam.

Beszkenneltem őket és felrakok közüllük néhányat a Tengeri topicra. 

Ha van kedvetek kedves topiclakók töltsetek fel Ti is néhányat a saját képeitek közül.

Talán gyorsabban telik ez a havas idő.

Üdv.

bb

 

 

Előzmény: ede111 (34053)
Törölt nick Creative Commons License 2012.02.28 0 0 34056

Szerintem nem keletkezik nagyságrendnyi különbség a vasalatokból. Általában korrekt hozzáállás, ha a leendő vevő tisztába van az általa választott extrák árával. Ugyanakkor meglehetősen lehúzásszagú 70.000 forintot elkérni egy mezei orrbelépőért (K Maxxi), ha a felhasznált anyagmennyiséget összevetjük az egész teknőre felhasznált anyagmennyiséggel. De van olyan hazai gyártó is, akinél 350k-ért árul 470-hosszú hajót, míg az 530-as már 100 ezerrel drágább. Miért nem lehet a poliészter hajóknál ugyanazt a gyakorlatot követni, mint a facsónakok esetében? Ott sok gyártó mond egy folyóméter árat és a többi a vevőn múlik. Eldönti, hogy milyen hosszú csónakot szeretne és nincs púder - tudja, hogy mennyibe fog kerülni a végén.

 

Amúgy az utolsó kérdésedre én (mint hajókereső) azt javasolnám, hogy legen legalább annyira felszerelt minden alap hajótípus, hogy azt motorral felszerelve átengedjék a vizsgán.

A végtelenségig tuningolható extrák és annak költségvonzata a vevő döntése, de ne hajónak látszó tárgyról induljon az építkezés, mert az tényleg kellemetlenséget szül már az első pillanatban. És igen, ezért voltam annyira elájulva a Tri Princeze hajóktól, mert bár nem olcsók de már az alapfelszereltségük is elég tekintélyt parancsoló. A luxusautók gyártóira sem haragszunk azért mert drága, ha ott áll fehéren-feketén, hogy mi mennyibe kerül az sokkal bizalomgerjesztőbb, mint a homályos simli. A jó döntést mindig nagyban elősegíti a pontos tájékoztatás. A legtöbb hirdetést azonnal tovább lapozom, ha nincs hozzá ár mellékelve. Ez ilyen egyszerű.

Előzmény: Törölt nick (34019)
Apuci54 Creative Commons License 2012.02.28 0 0 34055

Naggyon ígéretes !!!!!!

Előzmény: Törölt nick (34049)
BMW Power Creative Commons License 2012.02.28 0 0 34054

vagy gumikéder vagy mi a neve. volt egy kis német testem, talán Hille, azon tetszett ez a megoldás. 

Előzmény: szőrmók (34052)
ede111 Creative Commons License 2012.02.28 0 0 34053

Hinnyemán!!!

maga a capt a régi fotón???

a mindenit, -s ez rám is vonatkozik- mindenért az IDŐ a hibás...))::

Ezzel a kis "mitugrálsz" hajóval voltál 3 hétig a vizen???  üdv... ede

Előzmény: Barbabianka (34044)
szőrmók Creative Commons License 2012.02.28 0 0 34052

Egyre figyelj Zoli ! :ameddig kézzel be lehet nyulni a perem alá belülről minden kiálló szurós dolog le legyen csiszolva. Én is benyulkálok mindenhova  a gyártó lelkiismeretes munkáját felfedezendő.És fogja ezt tenni a szakmai konkurencia is.

Előzmény: Törölt nick (34049)
szőrmók Creative Commons License 2012.02.28 0 0 34051

Na most végképp nem értem.Ez le volt vizsgáztatva az 50 lovas motorral ?.Vagy csak a 12 vel ?De a lényeget elmondtam: telibe rakni a lehetőséghez képest (egészen érjen le a fartükröt vizszintesen merevitő szelvényig).több fenékbordát a gerinc vonalában összekötni,és ahhoz középen kitámasztani a fartükröt. És adokinak is igaza van. Aluminium zártszelvénnyel és a szegecsek is aluminiumból. Csavarok rozsdamentesből. Gondolj bele: 1 ló =75 mkp. 50-ló.3750 mkp= 3,75 tonna ! ezt kell elvinni a fartükörnek. Tehát 50 lóhoz a fartükröt baromira meg kell erősiteni. És nem 10 kilo plusz hanem akár 50 is.

Előzmény: Törölt nick (34043)
doktor4 Creative Commons License 2012.02.28 0 0 34050

Gondolom a többi része is kész nem csak ennyi :-)) De a képrészlet alapján már igazi hajóépítő a gyártója !!! üdv doktor4 u.i Ja hogy ezt te gyártottad ????  Akkor te is az vagy :-)))))) üdv doktor4

Előzmény: Törölt nick (34049)
Törölt nick Creative Commons License 2012.02.28 0 0 34049

Egy kis előzetes:

 

doktor4 Creative Commons License 2012.02.28 0 0 34048

No, azért szeretném felhívnia figyelmed hogy hamár precizkedsz akkor ne vascsövet használj kiváltképp rézcsavarral . :-)) üdv doktor4

Előzmény: Törölt nick (34043)
doktor4 Creative Commons License 2012.02.28 0 0 34047

Hogy mit bír el egy rocsó fartükre ?! A tiszatavon van egy 150 lovas motorral hajtott . az megy ,repül .:-)) üdv doktor4

Előzmény: Törölt nick (34043)
Barbabianka Creative Commons License 2012.02.27 0 0 34046

1989-ben Bracon szálltunk vízre és Korcsula, Mljet érintéséval lementünk Dubrovnikig és vissza. Mindezt 3 hét alatt.

1990- ben Pagon tettük a hajót vízre és 3 hét alatt lejutottunk Skradinig és vissza a Kornátok érintéséval Pagra.

Végig a hajón laktunk a barátnömmel. Kicsit szükösen, de ifjan és bohón :-)

bb

Törölt nick Creative Commons License 2012.02.27 0 0 34045

"különben sok értelme nincs!" mennyire igazad van:))

kösz a hszt!

Előzmény: Barbabianka (34044)
Barbabianka Creative Commons License 2012.02.27 0 0 34044

Ha már ennyire beleélted magad, akkor emeld meg a fartükröt különben sok értelme nincs!!

Milyen lemezre gondolsz?? Aminek barna műanyag felülete van ?? Vagy egyszerű vízálló lemezt??

Én 1989-ben csináltam már hasonlót . Télen vettem egy GFK Hille testet amit az előző tulaj átépített belmotorosra, mivel nekem már volt egy 40LE Johnsonom visszaépítettem külmotorra.

Szóval én így csináltam!

Először vettem 24mm vastag barna műanyag felületű vízálló lemezt. (teherautók platójára használják) Felillesztettem a tükörre és 8mm es fúróval felfúrtam 4 db csavarhelyet.

Ezután a csónak farát felcsiszoltam. A lemez rücskös barna oldalát fa színig lecsiszoltam és kentem rá epoxigyantát majd ráraktam egy réteg üvegszövetet. Ollóval körülvágtam a lelógó részeket majd felillesztettem az epoxigyantával bekent tükörre. A 8mm-es lukakba a fejnél Sikával megkent rozsdamentes kapúpánt csavarokat nyomtam. Belülre alátét helyett a lukaknak megfelelően fúrt V2A szögvas került 1/2. A foltot nem a teljes fartükörre raktam hanem csak a Z meghajtásnak megfelelően átlapolva, de a hajó aljáig. A csavarok meghúzásakor kipréselt ragasztót rákentem a lemez oldalára, hogy ne érintkezzen a vízzel. A belső lukat belamináltam. Oldalanként 1/1 merevitöt hozzácsavaroztam a fenékgerendákhoz. Kívülről lefestettem.

A felrakott képen valamennyire látszik az eredmény.

Üdv.

bb

 

Előzmény: Törölt nick (34040)
Törölt nick Creative Commons License 2012.02.27 0 0 34043

nem, semmit nem kértek a vizsgán... azt, hogy a régi mit bírt el, nem tudom, mert 10le moszkva, ill. 12 le vetyihez volt vizsláztatva. a fa perem, (amire mondjuk ráülsz) nincs megtámasztva, a hajó függőleges oldala, ami alu, az van azzal a füllel hozzá támasztva. nem írtam, de kitámasztjuk a második bordához egy vascsővel, aminek a végei meg vannak lapolva.

 

szóval.ha jól veszem ki a szavaidból, inkább teli tükör? én így gondolom, de a sok "így gondolkodás" oda vezet, hogy elkezd a hajócska felszedni plusz 10 kilókat...:)

Előzmény: szőrmók (34042)
szőrmók Creative Commons License 2012.02.27 0 0 34042

Kérdésre kérdés ! Ha az ott lévő régi elbirta akkor az uj telibe lentig még biztosabban.Az a kétoldali faperem alu idommal van alátámasztva? Ha az nekifekszik a fartükörnek az is támaszt. Ha meg felteszed a motort és kevés még mindig kitámaszthatod az utolsó keresztbordához ,azt meg az előtte lévőhöz.Egyébbként csodálkozom ,hogy vizsgán nem kértek vizmentes motorteknőt.

Előzmény: Törölt nick (34040)
Törölt nick Creative Commons License 2012.02.27 0 0 34041

az eredeti deszka helyét mutatja a festée, mi "telit" tervezünk, de van értelme?

Előzmény: Törölt nick (34040)
Törölt nick Creative Commons License 2012.02.27 0 0 34040

igen, meleg préseléssel ragasztjuk össze, végül úgy alakul, hogy 4x12mm-esből lesz.

ami még nem teljesen tiszta, a rögzítés. eredetileg a tölgy deszkát 6db 8-as csavar rögzítette a tükörhöz, ami magában csak egy szóló alulemez, plusz a képen, a tűzoltópalack mellett látható fül, ami az oldalához van szegecselve.

szóval, hogy hogy építsük be klasszul, ha már egyszer ilyen erős lesz maga a fartőke.

 

szerinted elég a két szélén 3-3 és a motornál 2-2 átmenő 8as csavar fakötésű alátéttel?

 

Előzmény: szőrmók (34037)
szőrmók Creative Commons License 2012.02.27 0 0 34039

Csatlakozom hozzád. Az a korrekt ha kint vannak az árak a különböző variációkrol.Én is továbbmegyek ha csak az van egy netes oldalon ,hogy :érdeklődjön. Esetleg egy euró + változás elfogadható.

Előzmény: BMW Power (34035)
szőrmók Creative Commons License 2012.02.27 0 0 34038

Az te hajód tengerre készült,ott keményebb igénybevétel van. Zolinak ez a hajója a Dunára. ( belvizi)

Előzmény: Barbabianka (34032)
szőrmók Creative Commons License 2012.02.27 0 0 34037

A leirt vastagság elegendő ha a 3 lemez egymáshoz is van ragasztva. És felül egy alu U profil van ráboritva. Nem tudom milyen a hajó fara de a gernchez praktikus középen kitámasztani .Az üvegszálas hajóknál avizmentes motorteknő növeli a szilárdságot. Ha neked ilyen akkor nem kell a fenékhez támasztani.

Előzmény: Törölt nick (34033)
Törölt nick Creative Commons License 2012.02.27 0 0 34036

Az nem lehet vita téma, hogy egy tengeri mentőhajó sokkal erősebb. Annak kell lennie. Szerintem így is kb 30%-kal erősebb mint ami az előírás, pedig  azok is túl vannak méretezve.  A testben jelenleg 3 borda van, de ez elég is, a forma miatt. 9 méter hosszú nagyjából 800mm széles és kb ugyanolyan magas egy test. Nem indulok vaktában, vizsgáltattam be laminátumot, és összehasonlítottam a mérési eredményeket a Becske könyvben leírt adatokkal. Messze jobbak a mechanikai tulajdonságok, mint a leirtak, de ez gondolom csak a 35-40 éves vegyipari fejlesztéseknek köszönhetőek.

Előzmény: Barbabianka (34032)
BMW Power Creative Commons License 2012.02.27 0 0 34035

Mindenféleképp írj ki árakat! Mindenkit az ár érdekel. Az "érdeklődjön" tábláknál többen tovább mennek. (én is)

És egy testet be kell árazni műanyag bikával is, és savállóval is. 

Ugyanazon testre ki kell találni 2-3 fantázianéven árult felszereltségi csomagot és kész.

Nyilván nem tudsz odavinni kiállítani hús vér külömböző felszereltségü hajókat, de akkor érthető FOTÓS prospektus kell árakkal.

És konkrét árak, nem 386756Ft-TÓÓÓÓÓL  hanem konkrétan csupasz 250, sport 350, executive 545e :) 

vizsgával v anélkül, vízrepottyantva, határidők meg minden. Mindent be kell árazni. 

Továbbá internetes elérhetőség, telefon a múlté, én pl. nem telefonálok, komolyan, útálok, megy mail, ha nincs válasz megyek tovább ha másik lehetőség is van. 

Előzmény: Törölt nick (34019)
pityy palko Creative Commons License 2012.02.27 0 0 34034

Már hogyne emlékeznék, mindíg a nevem fölé teszem, de kettőt, mert tudod, vezetéknév, kersztnév!:-))

Előzmény: Barbabianka (34023)
Törölt nick Creative Commons License 2012.02.27 0 0 34033

50-es 2T crescent van most hozzá.

Előzmény: szőrmók (34031)
Barbabianka Creative Commons License 2012.02.27 0 0 34032

Zoli! Nagyon sok összehasonlítási alapom nincs, DE a Nordic-on 2 helyen lukat vágtam. Az egyiket a fedélzeten erről van képem a másikat az oldalán. A fedélzeten 10mm vastag 7 rétegű lemezt  lamináltak be egyszer 4mm és egyszer 6mm vastagon. Az hajó oldalán fal vastagsága 12mm, az alja ennél sokkal vastagabb + ott van még a gerinc és ez nem katamarán hajó. Egy mentőcsónaknak legalább 50% vastagabb az laminálása, mert ki kell bírjon 10m zuhanást.

Ne adj Isten, hogy a légkamrákra kelljen számítanod.

bb

 

 

ps. Néhány kiváncsi kérdés: milyen hosszú ez a test?? hány borda van egy úszótestben?? milyen vastag a gerinc??

Előzmény: Törölt nick (34028)
szőrmók Creative Commons License 2012.02.27 0 0 34031

Mekkora motorhoz ?

Előzmény: Törölt nick (34030)
Törölt nick Creative Commons License 2012.02.27 0 0 34030

látom vannak itt akik jártasak a hajóépítésben!

tőlük hadd kérdezzem meg, alu csónak fartőkéjének (45x1700x450) milyen anyagot lenne érdemes használni?

sajnos mindenhol széttárják a kezüket a fások, és javasolják a mahagónit, azt szokták vinni a hajósok címszóval. öhöm aha ok.

 

én úgy gondolkodtam, hogy 3 réteg 15-ös, vízálló ragasztású rétegelt lemez (amit az utánfutó platókhoz is használnak) kiadná.

 

köszi!

kismiki Creative Commons License 2012.02.27 0 0 34029

Szia pp! Néha olvasgattam, de jön már a tavasz, megindul az agy .......  :)) 

Előzmény: pityy palko (33990)
Törölt nick Creative Commons License 2012.02.27 0 0 34028

Átlagban 6 réteg 450-es paplan, középen 6 mm rétegelt lemez, Az orrtőkénél, a  gerincnél, és a sarkoknál 12 réteg. És az orr közelében van egy légszekrény. Legrosszabb esetben felvesz 200 liter vizet, és vidáman megy tovább. Ezzel nem szoktam spórolni, mások biztonságával nem játszok! Meg ha jól emlékszem egy test 4 vízmentesen záró szakaszra van felosztva. De ha teljesen elmerül egy test akkor is fent marad a vízen, a másik megtartja. És ha rendesek leszünk, akkor a készülő oldalpalánk miatt, akkor is úszóképes marad, ha mind a két test teli lesz vízzel. de ha ez is kevés, még mindig ott van a lehetőség, hogy teli pakoljuk lezárt PET palackokkal.

Előzmény: Barbabianka (34027)
Barbabianka Creative Commons License 2012.02.27 0 0 34027

A stabilitás az első rönknél fog kiderülni amire ráfut a hajó.

bb

Előzmény: Törölt nick (34024)
aamen Creative Commons License 2012.02.27 0 0 34026

"az ÁFA pofátlan mértéke egy félmillés hajónál több mint 100 eFt?"

 

anno tavaly nyaron amikor vettem a pecacsonakot vegigjartam a fontosabb gyartokat, afa egyiknel se merult fel. amelyik x ft plusz afa aron adja meg az arait ott ugy indul a beszelgetes hogy nem lesz szamla tehat nem lesz afa, ebbol mennyit tud engedni, amelyik az arlistaban nem ir semmit az afarol ott szamlarol se esik szo.

 

Előzmény: Törölt nick (34021)
Törölt nick Creative Commons License 2012.02.27 0 0 34025

 

Off

Pontosítsunk, 53%-t A különbségről megint csak az jut eszembe., hogy sok, hozzá nem értő stb

Előzmény: Barbabianka (34023)
Törölt nick Creative Commons License 2012.02.27 0 0 34024

Igen, elkezdtük. A stabilitás meg minimum összehasonlítható.

 

Előzmény: Barbabianka (34020)
Barbabianka Creative Commons License 2012.02.27 0 0 34023

Baromira nem értem!!!!

Ma már senki sem emlékszik, hogy hova tette az X-et, mégis a fiúk kaptak kétharmadot.

bb

Előzmény: Törölt nick (34021)
Barbabianka Creative Commons License 2012.02.27 0 0 34022

Add meg alapfelszereltséggel az árat és eladáskor beszéld rá az extrákra. Az az eladás művészete!!

(különben a kis hajókra a műanyag bika is elég)

bb

Előzmény: Törölt nick (34019)
Törölt nick Creative Commons License 2012.02.27 0 0 34021

Ja, és az ÁFA pofátlan mértéke egy félmillés hajónál több mint 100 eFt?

 

A gyártók helyzetéről van sejtésem, a kereskedőkéről kevesebb, de nekik se lehet aranyéletük. Az eladót akkor is fizetniük kell, ha a kutya se nyitja rájuk az ajtót, de a bemutató terem fűtését is fizetni kell. Nem a kereskedők, a gyártók a hibásak, hanem az a sok hozzá nem értő fasz akit "megválasztunk"

Előzmény: Törölt nick (34019)
Barbabianka Creative Commons License 2012.02.27 0 0 34020

Beerci elkezdtétek már építeni a topichajót?? Egy ilyen alternatívát figyelembe kéne venni. (sajnos már elkelt, de lehet találni másikat) http://www.ebay.de/itm/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=150758268726&ssPageName=ADME:B:WNA:DE:1123

Ez a 8,20m-es GFK mentőcsónakból átépített hajó 75LE-s Diesel motorral 1290€-ért ment el. Belül nem a legszebb, de átépíteni még mindég sokkal olcsóbb/egyszerűbb, mint egy új hajót építeni 0-ról és akkor még a stabilitásáról nem beszéltünk.

bb

Törölt nick Creative Commons License 2012.02.27 0 0 34019

Azért ez nem ilyen egyszerű. Annak a kishajónak az ára amit én viszek a kiállításra is szór vagy 300 000 Ft-ot.

És nagyon nem mindegy, hogy rozsdamentes fém szerelvényekkel, vagy műanyag bikákkal szállítod.  egy műanyag bika 800 Ft ugyanez formatervezett rozsdamentes krómozott 3600 Ft, de van drágább is. (16 000Ft)

Melyik vevőt bukjam el? amelyik "csak hajózni akar, és elég neki az hogy a célnak megfelel, vagy azt amelyik villogni akar, hogy nekem erre is van pénzem?  Van aki azt választja hogy nem írja ki az árat (bár ez szerintem is hülyeség), 

van aki alapárat ír (és akkor felmehet az egekbe az ár) Vagy kiír egy full felszerelt hajó árat, és akkor elriasztja a vékonyabb pénztárcájú vevőket.

 

Megírhatnátok a tutit nekem most jól jönne!

Előzmény: baal (34012)
doktor4 Creative Commons License 2012.02.27 0 0 34018

Ugye te nem hiszed el azt a maszlagot hogy mindez az állampolgárok életének jobbitásáért történik ???  A kérdés politikai szinezet nélkül értendő csak ugy Állam kontra Állampolgár viszonylatba   ?? üdv doktor4

Előzmény: h-impeller (34014)
süger Creative Commons License 2012.02.27 0 0 34017

A hajós jogsit 60 éven felül mán csak 2 év orvosival adják. az a laminátum nem lenne kicsit húzós? Az autós plasztik kiváltása 6000 pénz az okmányirodában.

Előzmény: h-impeller (34014)
szőrmók Creative Commons License 2012.02.26 0 0 34016

Én az enyémet lamináltattam . Igy vizhatlan.

Előzmény: h-impeller (34004)
baal Creative Commons License 2012.02.26 0 0 34015

azért engem érdekelne, hogy mennyi üres üveget kell még visszavinnem, hogy megvehessem ezt a remek hajót

Előzmény: Törölt nick (34013)
h-impeller Creative Commons License 2012.02.26 0 0 34014

Mert vízhatlan! -Nem babrálható. Persze,ha otthon a komódban!...

Előzmény: doktor4 (33997)
Törölt nick Creative Commons License 2012.02.26 0 0 34013

Én nem értek ehhez a nagyságrendű marketinghez. Lehet, hogy azon a szinten (10 millió fölött) már érzelmi kérdés egy hajó megvásárlása. A csiliárdos meglátja és beleszet. Onnantól már csak pár lépés és jópár millió választja el a hajótól. Azok a kisebb verdák, amik engem érdekelnek a palettáról, azok mind beárazottak, így én nem tudok rájuk svihákként tekinteni.

Előzmény: baal (34012)
baal Creative Commons License 2012.02.26 0 0 34012

ez nagyon gáz, etikátlan, lehúzásszagú.

ráadásul a legtöbb ember-jómagam is, már fel se hivja az ilyet.

ha valamit el akar adni irja már ki az árát...

Előzmény: Törölt nick (34010)
va-tibor Creative Commons License 2012.02.26 0 0 34011

amikor ott voltam épp 2 hajót csináltak, nagyon megcsodáltam őket.

Én ugy kerültem oda, hogy amikor novi sad kikötőben voltunk , volt egy kis elektromos gondom, és tőlük kértem segítséget /őket javasolták.

A tulaj és az egyik beosztottja 1.5 órát dolgoztak nekem , de nem voltak hajlandóak elfogadni semmit. Azt mondták örültek hogy segíthettek. Addig volt időm nézelődni a gyártásukat.

Előzmény: Törölt nick (34008)
Törölt nick Creative Commons License 2012.02.26 0 0 34010

Ahogy a gyártó oldalán sincs megadva, ugyanúgy viszonyul a kérdéshez a hazai viszonteladó is: http://www.mercuryinterservice.hu/arlistak/Tri_priczeze_arlsita.doc

Előzmény: baal (34009)
baal Creative Commons License 2012.02.26 0 0 34009

http://www.triprinceze.com/dasamarine26/dasamarine26.html

egy ilyet el fogok viselni, ha egyszer nyugdijba megyek.

még használható méretű, de kényelmes hajó

mennyi lehet az ára.....?

Előzmény: Törölt nick (34005)
Törölt nick Creative Commons License 2012.02.26 0 0 34008

Néhány kép hátteréből látszik, hogy nem a General Elektric valamelyik üzemében járunk, de a munkájuk végeredménye velem mindent feledtet.

 

 

Ezzel a szép hajóbelsővel megpróbálok ontopik maradni:

 

Előzmény: va-tibor (34007)
va-tibor Creative Commons License 2012.02.26 0 0 34007

pedig ha tudnád milyen körülmények között dolgoznak. Egy volt gyártelep egy kis csarnokát bárlik, ott dolgoznap páran. de nagyon szépen.

Előzmény: Törölt nick (34005)
Törölt nick Creative Commons License 2012.02.26 0 0 34006

megnéztem a hajókat amiről írtál, ígéretes így a képek alapján, az biztos!

nem azzal van a baj, hogy valaki üres teknőt kínál alapáron és csilliárdért az extrákat, hiszen ha valakinek ez megfelel megrendeli, ha nem akkor nem. ha így is felveszi a piac. más kérdés, hogy a jó kereskedők formálják-e a rossz piacot, vagy vice-verza, erről lehetne sokáig beszélgetni.

 

de én a fent emlegetett gyártók helyében is egy teljesen, megfelelően felszerelt és szépen kidolgozott 'demó' teknőt állítanék ki ott ahol emberek ezrei nézik meg... úgy érzem akkor vennének komolyan az (leendő)ügyfelek. de nyilván való, hogy ez már csak az én hülyeségem...(irony):)

 

kicsit úgy látom, ezek a csónakok a horgászcikk piac trendjeit követik, aki pecás tudja mire gondolok, nem akarok off topic irogatni erről.

Előzmény: Törölt nick (34005)
Törölt nick Creative Commons License 2012.02.26 0 0 34005

A hazai műanyag horgászcsónak gyártók rendszerint egy üres teknőt árulnak alapáron, aztán minden további "extra" az egekig emeli az árat. Gondolok itt a híröshajóra, a bestfishingre és a többiekre. Ezekkel szemben azt látom a Tri Princeze oldalán, hogy ők nem pöcsölnek, tőlük olyan hajót vehetsz, amire már csak motor kell. És láthatóan az anyagot sem spórolják ki a hajókból. A formák, a használhatóság és az ergonómia több évtizedes fejlesztést takarhatnak. 

Előzmény: Törölt nick (34003)
h-impeller Creative Commons License 2012.02.26 0 0 34004

A jelenlegi hajólevél is nedvszívó! nem mindegy ,hogy pecsétért,vagy kártyáért.... Kit okoljunk az éves olaj csere miatt? - Vagy a 4 évszak...... 

Előzmény: doktor4 (33997)
Törölt nick Creative Commons License 2012.02.26 0 0 34003

csak egy gondolat a hazai/külföldi kérdéshez. nemrég egy nagy kiállításon megnéztem egy csónakkészítő cég kiállított termékét. műanyag hajótest, nem voltak szépen eldolgozva a sorjás részek, a legsilányabb pici műanyag kikötőbikák voltak rajta, de nem volt az sem rögzítve, lötyögtek, lógtak, benne valami galvanizált facsavarral. arra hivatkoztak, hogy ez még egy félkész hajó.

azt hiszem ha én valamit megmutatok a közönségnek, hogy az vagyok én, akkor az tőlem telhetően a legjobb lesz. az ügyfél leszarja a magyarázkodást és felhívja a következő számot a telefonkönyvben...

Törölt nick Creative Commons License 2012.02.26 0 0 34002

Még nem tudom, hogy miként megyek neki a szezonnak, de nagyon beleszerettem néhány típusba. Mondjuk a vám, áfa és egyéb finomságokra nem is gondoltam. Így már érthető a felár.

Előzmény: doktor4 (34001)
doktor4 Creative Commons License 2012.02.26 0 0 34001

Szerintem igen miután állitólag a külföldi mindig jobb mint a hazai .No és ezt bizony a vevőnek kell megfizetni . Ha már egyszer a külföldi kell. üdv doktor4

Előzmény: Törölt nick (33999)
va-tibor Creative Commons License 2012.02.26 0 0 34000

szia,

én tettem látogatást 2011-ben ebben az üzemben, nagyon szép kis hajókat csinálnak

 

a magasabb itthoni árba az is belejátszik, hogy a kinti árra még rájön a vám, magyar áfa szállítás stb. költségek is a cég hasznáról nem is beszélve.

azért annyit megérne hogy direktbe megkeresed őket és kérsz ajánlatot, de a fenti költségeket akkor is rákell számolnod

 

 

Előzmény: Törölt nick (33999)
Törölt nick Creative Commons License 2012.02.26 0 0 33999

Sziasztok! Elég rég óta keresem az ideális horgász-túra hajót és a nagy keresgélés közben erre a szerb hajóépítő cégre bukkantam:

 

http://www.triprinceze.com/katalog.html

 

Engem megygőznek a képek és az elnyert díjak, de (mindig van egy "de"...) sajnos

összehaverkodtak egy magyar dealerrel, aki közel 100%-os haszonnal árulja Magyarországon a Tri Princeze hajókat. Pl. ami a szerb katalógusban 2550 euró (745.00ft, mai árfolyamon) az náluk 1.228.000ft! Ekkora biznisz lenne a márkakereskedelem vagy csak a http://www.mercuryinterservice.hu/arlistak.html hazai dealer az őrült kapzsi?

doktor4 Creative Commons License 2012.02.26 0 0 33998

Eddig egy normális okmány volt gépjármű fronton a nagyon régi u.n "szürke forgalmi " ( az idősebbek emlékeznek rá) abban minden be volt jegyezve  az első forgalomba helyezéstől a végleges kivonásig . Mondjuk az autó nepperek nagyon utálták. üdv doktor4

doktor4 Creative Commons License 2012.02.26 0 0 33997

Az miért lenne praktikus ha egy jogsi minden érvényesitéskor csereköteles is ???  A faterom jogsija 2026 érvényes de a kategoria érvényessége csak 2 év most ebben mi a praktikus ?! üdv doktor4

Előzmény: h-impeller (33996)
h-impeller Creative Commons License 2012.02.26 0 0 33996

Nem lenne praktikus?-vagy a pergament?-a vizen? Az angyalát!!!!!!!

Előzmény: süger (33982)
doktor4 Creative Commons License 2012.02.26 0 0 33995

Abban az esetben ha a motor beszerzés eredménye akkor természetesen meglehet csinálni . De más igazi indoka nem igen van . üdv doktor4

Előzmény: Törölt nick (33994)
Törölt nick Creative Commons License 2012.02.26 0 0 33994

bocs hogy nem egybe írom, de még annyi, hogy akkor egyenes lehetne a tat felül, nem kellene kivágni azt a fordított trapéz alakot, ahogy eredetileg ki van képezve a motor számára a hely. (ez egy váci rocsó)

Előzmény: Törölt nick (33993)
Törölt nick Creative Commons License 2012.02.26 0 0 33993

pl. hosszútribes külmotorból nagyobb a válaszék a használt piacon.

Előzmény: doktor4 (33992)
doktor4 Creative Commons License 2012.02.26 0 0 33992

Megfontolandó ,de el is vetendő ! Mert hogy minek ?? üdv doktor4

Előzmény: Törölt nick (33991)
Törölt nick Creative Commons License 2012.02.26 0 0 33991

üdv újra!

 

csak egy gyors kérdés...

egy 6.2m-es aluhajót csinálgatunk, most jutottunk el a fartőkéhez. jelenleg rövidtribes motor passzol a hajóra, szerintetek megfontolandó az átalakítása magasabbra? nem csap be úgy a víz, ha utolér a hullám, ha magas, de ezen felül előnyök-buktatók?

 

előre is köszönöm a tapasztalt sporttársak válaszát!

pityy palko Creative Commons License 2012.02.26 0 0 33990

Hahó Miki! Régen nem hallottam rólad, örülök, hogy jelentkeztél.:-))

Előzmény: kismiki (33986)
h-impeller Creative Commons License 2012.02.26 0 0 33989

minden centi számít. Mélyebbre tudod engedni,-Valóban!!!!!,de a hajóknál a tükör függvénye!

Előzmény: kismiki (33986)
h-impeller Creative Commons License 2012.02.26 0 0 33988

Micsoda?-Politika?- Bevétel?-szánalmas!!!!!!!!!!!!!!!!!!!.

Előzmény: süger (33982)
va-tibor Creative Commons License 2012.02.26 0 0 33987

azért még licsit várok, mert még van mit csinálni a hajón

Előzmény: 109ha300 (33983)
kismiki Creative Commons License 2012.02.26 0 0 33986

Mitől függ, hogy rövid vagy hosszútribes mocit használ valaki? Segédmotorként (pici ócenjárómra) milyet érdemes venni?

 

Hosszút, vagy extra hosszút, minden centi számít. Mélyebbre tudod engedni, hullámos pályán nem a levegőt keveri a propeller és kevesebb vizet kap a blokk. Pár éve az Adrián leállt a főmotor és segédmotorral "volt szerencsénk" hajózni. A 6-os Honda többet volt víz alatt, mint a levegőben, de szépen kivitt minket.

Előzmény: pityy palko (33920)
kismiki Creative Commons License 2012.02.26 0 0 33985

az üzemorvossal szoktam pecsételtetni egy füst alatt mindent és nem problémáznak

 

Fogad külsősöket is? Tőlem legutóbb dupla pénzt kértek a két pecsétért.

Előzmény: konszt (33966)
carlos z. Creative Commons License 2012.02.25 0 0 33984

Tegnap még járkáltam az RSD jegén, 20 perce pedig elhúzott egy halőrhajó.

 

Márklár, ébresztő!!!))) cz.

109ha300 Creative Commons License 2012.02.25 0 0 33983

VaTibi!

 

Elfelejtetted, így én most írom, hogy visszavontáka  kishajókra vonatkozó hajózási tilalmat is. :P

süger Creative Commons License 2012.02.25 0 0 33982

Jaaaa!!! A rosseb enné meg! A politika,meg a bevétel. hogy akadna a torkukon.

A rosseb enné meg a kitalájóját!!!!

Előzmény: matchbox (33981)
matchbox Creative Commons License 2012.02.25 0 0 33981

Állitólag hamarosan már nem így lesz. Cserélni akarják a hajós jogsit is kártyaformátúmúra és akkor már a doki majd nem tud pecsételni.

Előzmény: konszt (33966)
doktor4 Creative Commons License 2012.02.25 0 0 33980

Ezt nem is akarom elhinni :-))  üdv doktor4

Előzmény: pityy palko (33979)
pityy palko Creative Commons License 2012.02.25 0 0 33979

Kösz! Hívtam, de valami szerelő már elvitte. :-))

 

Előzmény: doktor4 (33977)
szőrmók Creative Commons License 2012.02.25 0 0 33978

Ez az én Aspera roncsom.

doktor4 Creative Commons License 2012.02.25 0 0 33977

06309224534

Előzmény: pityy palko (33976)
pityy palko Creative Commons License 2012.02.25 0 0 33976

Hol?

Előzmény: doktor4 (33975)
doktor4 Creative Commons License 2012.02.25 0 0 33975

Azt a teremburáját meg irgumburgum :-)) 65 ezerért  Yamaha ?.üdv doktor4

Előzmény: pityy palko (33974)
pityy palko Creative Commons License 2012.02.25 0 0 33974

DoktorIV!

Felhívtam a Tomos eladóját, de előző nap elvitte egy Hatvan környéki autószerelő! Sajnos, más is olvassa a hirdetéseket.:-))

Törölt nick Creative Commons License 2012.02.25 0 0 33973
Előzmény: doktor4 (33968)
Fourty Creative Commons License 2012.02.25 0 0 33972

Köszönöm!

Előzmény: konszt (33966)
Törölt nick Creative Commons License 2012.02.25 0 0 33971

A tűzoltóknál láttam hasonlót, - Wartburg motor

Előzmény: Törölt nick (33967)
doktor4 Creative Commons License 2012.02.25 0 0 33970

Nálam sem problémáztak csak két pecsét az két nyugta :-)) üdv doktor4

Előzmény: konszt (33966)
szőrmók Creative Commons License 2012.02.25 0 0 33969

Varnyu seprőmotor !

Előzmény: Törölt nick (33967)
doktor4 Creative Commons License 2012.02.25 0 0 33968

Wartburg motor !! Viszont azt nem tudom hogy a sonkás ill körtárcsás főtengely van benne :-)) üdv doktor4

Előzmény: Törölt nick (33967)
Törölt nick Creative Commons License 2012.02.25 0 0 33967

Nem árulom!

Fejtvény: mi látható a képen?

 

konszt Creative Commons License 2012.02.25 0 0 33966

Az orvos pecsételi le. Ha van rá lehetőség, akkor össze kell hozni a lejárati időpontokat hajóskönyvvel -ha van- jogosítvánnyal és akkor a normálisabbja egy vizsgálat és összeg keretében bepecsételi.

Én az üzemorvossal szoktam pecsételtetni egy füst alatt mindent és nem problémáznak.

Előzmény: Fourty (33965)
Fourty Creative Commons License 2012.02.25 0 0 33965

Sziasztok!

Most járt le először a kishajó vezetőim. Ha megcsináltatom az orvosit, ki és hol hosszabbítja meg? Ez is az okmányiroda?

köszi

109ha300 Creative Commons License 2012.02.24 0 0 33964

:) azaza

Előzmény: Törölt nick (33963)
Törölt nick Creative Commons License 2012.02.24 0 0 33963

Köszi Csabi! Ez gyönyörű !

Előzmény: 109ha300 (33962)
109ha300 Creative Commons License 2012.02.24 0 0 33962

Egy kis nézegetnivaló, így a szezon előttre.:

 

http://www.catlinseaviewsurvey.com/seaview.htm

ta mare Creative Commons License 2012.02.24 0 0 33961

Sziasztok!

Nagyon régen írtam már ide, de azért folyamatosan olvaslak benneteket.

Ha valakit érdekelne: van egy eladó 3X11X15 gyári Honda alumínium csigám (59130-ZV5-015AH) új, dobozában, 45-50-60 LE Honda motorokra való.

Tavaly felkerült a hajómra a Csabi segítségével rendelt keelguard, még tartozom a képekkel. Úgy tűnik sikerült jól felraknom, mert a -25, 28 fokok ellenére is még stabilan a helén van. Sokat még sajnos nem volt használva, de remélem legalább annyira kopásálló, mint ahogy azt a gyártó oldalán mondják.

109ha300 Creative Commons License 2012.02.24 0 0 33960

3 éve napi 24 órában üzemel a gép.. a ventillátora "csapágyas" lett, megszorult és nem hűtötte a procit.

Előzmény: doktor4 (33959)
doktor4 Creative Commons License 2012.02.24 0 0 33959

Inverter tesztelés !?:-)) üdv doktor4

Előzmény: 109ha300 (33957)
Törölt nick Creative Commons License 2012.02.24 0 0 33958

Kivégezte a csiszolópor....

Előzmény: 109ha300 (33957)
109ha300 Creative Commons License 2012.02.24 0 0 33957

Neeeeeeeeem. :)))

MOst nem mechanikai behatástól, hanem túlmelegedésileg lett kész szegény. A proci ventillátora nem ventillált többé.

 

 

Előzmény: doktor4 (33956)
doktor4 Creative Commons License 2012.02.24 0 0 33956

 Kalapácsilag ?? :-)) üdv doktor4

Előzmény: 109ha300 (33954)
109ha300 Creative Commons License 2012.02.23 0 0 33955
109ha300 Creative Commons License 2012.02.23 0 0 33954

Nagyjából az összes tőlünk nyugatabbra készült csónak, és hajómotor, valamit hajtómű doksija megvolt, de kb másfél hónapja behallt a gépem. Először nem találtam az elmentett cuccaim között. :)

De meglett! :)

 

Előzmény: Törölt nick (33948)
scuter Creative Commons License 2012.02.23 0 0 33953

sziasztok!

ha már ennyire adás vétel van akkor megkérdezném nincs véletlenül valakinek eladó forgo ülése motorcsónakba?szeretném kicserélni a mostanit mert az olyan egymás hátamögötti vagy esetleg hol lehetne venni reális áron.

köszi

fordkasanya Creative Commons License 2012.02.23 0 0 33952

Szia, van eladó 510-es rib-em 95 -le terhelhető, ha érdekel hivj, 06 20 4 88888 3

Előzmény: tominick (33943)
pityy palko Creative Commons License 2012.02.23 0 0 33951

Ráadásul nem értem, hogy mi ebben a jó ajánlat? 5 pacis motorért max. 80 ezret adnék, de annak már nagyon pipecnek kéne lennie. :-))

 

Előzmény: Beer-ci (33950)
Beer-ci Creative Commons License 2012.02.23 0 0 33950

Milyen jó kis hírdetési topik lettünk.......

hangala zigazi Creative Commons License 2012.02.23 0 0 33949

Sziasztok, ha valaki most tervezi a vásárlást, egy jó ajánlat:

 

Mercury F 5 M csónakmotor - ÚJ!

ÁRA: 274.000,- forint

Vadonat új, 2011-es, 0 km-es, 5 lóerős
Teljesítmény: 3.68kW

Hengerűrtartalom: 123 cc

Hengerszám: 1

Tömeg: 25 kg

Indítás: kézi

Ütemszám: 4

Hajtóműhossz: 381 mm (S), 508 mm (L)

Trimm: 6+1 fokozat

Üzemanyagtartály: 12 L (opció + 12E)

Sebesség fokozatok: előre-üres-hátra


Telefon: 061/278-0990 vagy 0670/250-5740           

Ballai Béla

 

Ugyanez, 2008-es évjáratban (soha be nem indított, zsír új) 269.900,- forint

Törölt nick Creative Commons License 2012.02.23 0 0 33948

Üdv Csabi! Csodálkoztam is , hogy pont te keresel ilyet...

Előzmény: 109ha300 (33947)
109ha300 Creative Commons License 2012.02.23 0 0 33947

Közben meglett.  :)

Előzmény: 109ha300 (33946)
109ha300 Creative Commons License 2012.02.23 0 0 33946

Szépjóreggelt!

 

Urak, nincsen valakinek véletlenül 1996 os 75 lovas Force kétütemű motorhoz manualja?

 

Köszi!

 

CSabi

feri-01 Creative Commons License 2012.02.22 0 0 33945

Sziasztok! Eladó slenne MARINER-5  csónakmotorom. 2 év alatt kb 10 üzemórát volt használva. Nincs időm rá,hogy használjam! Újonnan vettem. Iá 230000ft! Mail címem bublikus.

Pzsolt64 Creative Commons License 2012.02.22 0 0 33944

Szia,

 

Nekem van egy phantom shark mcs selva 35-ös motorral,futóval teljes felszereléssel.

Ha érdekel keress priviben.

Előzmény: tominick (33943)
tominick Creative Commons License 2012.02.22 0 0 33943

Igen, vásárolok, és ráadásul meggondoltam magam, motorcsónakot szeretnék! A RIB 470-es és RIB 520-esen gondolkodom egyelőre.

Előzmény: h-impeller (33849)
BMW Power Creative Commons License 2012.02.21 0 0 33942

sajnos ez olyan nehéz, hogy csavarostúl tépi ki azt a konzolt :(

de ha nem is, a tartó leengedésével a rugó nem tud neki ellent tartani és leesik legalsó pozicióba.

Sokat próbálkoztam énis vele, aztán tavaly fix konzol lett belőle.

Idén meg az sem, hanem fartükör magasítás ott ahol a konzol volt, egy kocka szépen laminálva belül fém lappal összecsavarozva eredeti tükörrel. Mivel kis motorom 90fokban felhajtható pont kiadja a méret és elfér a fej a hajótest felett feldöntve.

skicc :)

 

Előzmény: Törölt nick (33939)
szőrmók Creative Commons License 2012.02.21 0 0 33941

Innentől csak egy centiméter kell hozzá.Ha ez az a hajó amit Beer-ci feltett . Meg kell mérni a kismotortartó felső élétől afartükör alsó éléig függőlegesen hány centi.Rövidcsizma 38 cm ,hosszu 52.  Ilyen egyszerü.

Előzmény: pityy palko (33935)
Törölt nick Creative Commons License 2012.02.21 0 0 33940

Fontos, hogy a felszerelés méretben is jó legyen és jól is működjön!  :)

Törölt nick Creative Commons License 2012.02.21 0 0 33939

Négyütemű Doktorral maximálisan egyetértve, de ilyent akasztanék rá

Szerintem elég régen hirdetik ahhoz, hogy lényegesen olcsóbb legyen, mint az irányára.

Előzmény: pityy palko (33920)
pityy palko Creative Commons License 2012.02.21 0 0 33938

Na, kicsit iszok, oszt már is sikerül! De, hogy a francba került ez ide?

Előzmény: Beer-ci (33936)
Beer-ci Creative Commons License 2012.02.21 0 0 33937

Mellesleg szerintem rövid csizmás motor kell rá.

Mert igencsak hajaz az én hajómra, meg az  EFishére.

Előzmény: Beer-ci (33936)
Beer-ci Creative Commons License 2012.02.21 0 0 33936
Előzmény: pityy palko (33932)
pityy palko Creative Commons License 2012.02.21 0 0 33935

A főgép egy volvo penta 450, kétütemű, 27,2 KW-os, ami kb. 35-36 lúerő.

Előzmény: BMW Power (33934)
BMW Power Creative Commons License 2012.02.21 0 0 33934

Ez a rugós ami leereszthető vagy fix? 

Ha rövid trienbest teszel rá akkor leengedve a motor feje már a fartükör mögé esik, nem tudod kormányozni. mindenképp hosszú triebes motor kell valószínűleg arra is van kitalálva, csak fel kell rá rakni. Kényelmesen fel is dönthető a felső állásban.

 

Lehet kormányozni a naggyal, kormánylapátként viselkedik tohonyán, de a lenthagyott főgép álló nagy csigája sokat fog.

 

Milyen lesz a fő gép? Bár így a kép nem adja vissza mi mennyi, de ott a fartükör mekkora? 

 

 

Előzmény: pityy palko (33932)
doktor4 Creative Commons License 2012.02.21 0 0 33933

Lehet ! üdv doktor4

Előzmény: pityy palko (33930)
pityy palko Creative Commons License 2012.02.21 0 0 33932

A tengeri topicon 6471 hsz.-nél látható, eccerüen nem tudom ide átteni.

Előzmény: pityy palko (33931)
pityy palko Creative Commons License 2012.02.21 0 0 33931

A francba, de szégyellős, pedig küldés előtt még meg volt a kép.

Előzmény: pityy palko (33930)
pityy palko Creative Commons License 2012.02.21 0 0 33930

Itt látható a kis gyönyörűségem boldogabbik fele, s rajta a segédmotor tartó.

Kösz a jótanácsokat. Lehet, hogy egy gázkar hosszabító sem fog ártani.

Ha fixálom a segédmocit, a nagymocival lehet kormányozni?

 

Előzmény: BMW Power (33928)
scuter Creative Commons License 2012.02.21 0 0 33929

köszi a gyors válaszokat.

ma megnéztem és a vezetékek mind feketék.a képen látszik amiket adtak hozzá csatlakozókat hogy akkor kizárásos alapon kell azokat össze dugni és vszinü az a  trim sender és a műszerhez bekötni de mi van a másik két vezetékkel?azokat hova kössem?a műszerbe mind1 hogy melyiket hova kötöm?ha fordítva kötöm be akkor csak rossz iránybe meg a mutató?ha jól emlékszem faria óra de nem tudom már mert régen vettem és azóta új számlapot csináltam rá.

köszi

BMW Power Creative Commons License 2012.02.21 0 0 33928

Hosszú. Több mint valószínű. 

Előszőr is kell egy utólagos tartóbak amire rakod a hátfalon. ezt lehet kapni (csinálni) fixben és le fel állíthatóban. Leengedett állapotban fartükör alá érjen a csiga.

És feldöntött állapotban meg elférjen kényelmesen. A főmotor kényelmesen tudjon fordúlni tőle. de a kismotor is leengedve kényelmesen fordítható legyen. Célszerű közelíteni a hajó középpontja felé irányíthatóság miatt.

 

Ne szarakodj 2,5-3 lóerőkkel, nyugodtan egy 6-8ast rá. 

Benzinkört okosan kivitelezni.

Marhasok mérés, de ha jól eltalálod azon veszed magad észre többet hajózol testsebességgel a kicsivel mint a száguldóval :) Komolyan!

 

 

 

Előzmény: pityy palko (33920)
Barbabianka Creative Commons License 2012.02.21 0 0 33927

még nézni is borzalmas :(

bb

Előzmény: 109ha300 (33910)
szőrmók Creative Commons License 2012.02.21 0 0 33926

Hali ! ! Először is nemtudjuk mire és hogyan akarod f.eltenni . Fixen vagy csak akkor ha a másik beszarik. Kérdés hogy elfér-e mellette . Ha nem akkor az a rombusz alaku rugós szerkezet a megoldás. Arra meg bármit feltehetsz mert azt oda szereled a fartükörre ahova jólesik. Ne felejtkezz meg arról ,hogy be tudd rántani és amikor lenn van tudjál vele kormányozni.( mármint ,hogy elérd a berántót és a griffet.Vagy a nagy motor vagy a pocakod utban lehet )

Előzmény: pityy palko (33920)
doktor4 Creative Commons License 2012.02.21 0 0 33925

Tök óccsót :-)) üdv doktor4

Előzmény: pityy palko (33924)
pityy palko Creative Commons License 2012.02.21 0 0 33924

A második kérdésre is válaszolj, lécci.

 

Előzmény: doktor4 (33923)
doktor4 Creative Commons License 2012.02.21 0 0 33923

Szerintem a hajó színétől :-)) üdv doktor4

Előzmény: pityy palko (33920)
doktor4 Creative Commons License 2012.02.21 0 0 33922

Vedd fel a telót !! üdv doktor4

Előzmény: Törölt nick (33921)
Törölt nick Creative Commons License 2012.02.21 0 0 33921

Miért? Nagy buli volt!!

Előzmény: doktor4 (33914)
pityy palko Creative Commons License 2012.02.21 0 0 33920

Emberek! Mitől függ, hogy rövid vagy hosszútribes mocit használ valaki? Segédmotorként (pici ócenjárómra) milyet érdemes venni?

Elnézést, hogy ilyen "hülyéket" kérdezek, de hát csak rátok számíthatok! :-)))))))))))))))))))))))))))))))

doktor4 Creative Commons License 2012.02.21 0 0 33919

Nem beszélve arról hogy szerbiában az élethez való jog nem feltétlen alkotmányos alapelv :-)) üdv doktor4

Előzmény: 109ha300 (33918)
109ha300 Creative Commons License 2012.02.21 0 0 33918

A kikötőket üzemeltetőket már csak azért sem értem, hiszen akinek idén tönkretette, elvitte a víza  hajóját, az jövőre biztosan nem ott fogja tárolni... ha lesz mit egyáltalán..

Előzmény: doktor4 (33912)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!