Végre találtam egy magyar oldalt, amiben erről a kocsiról van szó.
Végigolvastam amit írtatok, és találtam benne egy ismerős dolgot... A sötétkék Merciről van szó.
Én vagyok az új tulaj, nemrég vettük.
A kocsival a helyzet a következő: A találgatásokkal ellentétben a motorja 6 hengeres, 220Sb a típusa (habár a forgalmiban tényleg csak 220SE van)egy W111/112-ből való.
Van egy régi eredetvizsgálat, ami már lejárt, ezen tényleg kapott egy kis b minősítést, és eszerint AF-es lesz a motor. Ezt nem teljesen értem, mivel a forgalmiban szereplő motorszám a motorblokk megtisztítása után(drótkefével megpucolva)tökéletesen leolvasható. De mivel úgyis el kell vinni újra eredetiségvizsgálatra, majd kiderül, hogy mi lesz. Az alváz viszont tényleg AF-es, ezt az országba való behozatalnál kaphatta (gondolom), az eredeti gyári szám ugyanis nincs rajta.(nem utal rá semmi sem, hogy össze lett volna törve a kocsi).
A hűtő sem ebbe a kocsiba való, mert egy diesel hűtőjét tették bele, + az olajhűtőt csak úgy rádrótozták.
A jobb eleje ugyan törött, de már kikalapáltuk, már csak meg kell erősíteni.
A műszerfal tényleg jó alaposan össze van törve, de ki lehet cserélni, a kárpitot pedig újra kell varratni.
A volt tulaj ugyan adott a kocsihoz +1 pár első ülést, amin a kárpit fehér és tökéletes, az ülő rész viszont nem a magasított fajta, úgyhogy nem jó. Igy pedig amíg nem lesz újravarrott kárpit, kicseréljük a huzatot.
A kipufogó lukas, már kétszer is volt foltozva (hegesztve), úgyhogy ahelyett kell majd egy új, vagy egy bontott.
Amikor megvettük, nemnagyon akart beíndulni, úgyhogy behúztuk. A hangja mint egy traktoré, úgy zörgött, úgyhogy inkább elvontattuk. Itthon megvizsgálva a dolgot, az aksit feltöltöttük, a gyertyákat megpucoltuk,(aztán újat vettünk bele) és így már elindul, müködik az összes henger. Mondjuk nem elsőre indul, valami gond lehet a porlasztóval, de nem reménytelen. Az aggasztó inkább az, hogy füstöl mint állat, a garázs elötti egész parkolót ködbe borítottam, amikor kicsit odaléptem.
Mindezek ellenére szerintem megérte az árát 50e-ért.
Ui:Azt aztán meg elképzelni sem tudom hogy hogyan lehetséges az, hogy mindkét hátsó fékdob úgy elkopott, hogy mostmár két részből áll, külön a karimából, és külön a dobból (egyszerűen ketté van törve).
Nem neztem meg a teljes oldalt, de ez egy, a totalcaron is lathato kep retus-valtozata. Van fotom (termeszetesen :)) ) kombi allolampasrol, pottyet maskent nezett ki a hatulja.... Igy meg csak elcsufitottak :-((
A segítségeteket szeretném kérni, keresek "Állólámpás"Mercit úgy kétszázezer forintig megvételre, olyat ami az eredetiség vizsgálaton átmegy.
Üdv Kovács Endre
Egy ilyen szinte semmit sem ér, még ha elég jó állapotú, akkor sem, mert soha nem lehet veterán, meg még a határátkelés is rizikós. Napi autónak pedig a magas fogyasztás miatt nem jó, akármilyen olcsó is. Pénztemető.
Ez legfeljebb alkatrésznek jó, ha a kurrens cuccok hibátlanok. Bár pont a kék műszerfal és kárpit repedt a legjobban és a legcsúnyább is (szerintem).
Az biztos, hogy hathengeres, motorszámot nem láttam, de 230/250 volt ráírva a blokkra. Forgalmi szerint 220S, pedig biztos, hogy W114, tehát nem S-Klasse. Valószínűleg a f*sz rendőrök elírták, és egy 230-as W114. A gyári számos tábla sincs meg. Azért AF, mert kis b-t kapott az eredetvizsgán, ugye évekig nem volt bevizsgálva, és valamikor átüthették, és ez most bukott ki, de lezárult az ügy, és most lesz AF-es.
Ha valakit érdekel egy állólámpás, én az apróneten találtam egyet, ma meg is néztem.
220-as, benzines, sötétkék színű.
1972. januári, tehát napokon belül 30 éves lesz.
6 hengeres, a motorja nem néz ki túl rossznak, a belseje kék, le van lakva egy kicsit, újab kormányos, tehát nem krómkarikás. Van rajta műszaki is, igaz, a motor AF-es, és az alvázszám is az lesz. További hátrány, hogy belevágott valaki egy bazi nagy napfénytetőt, olyan átlátszót :-(
Alufelnik vannak, és használni is lehet, jobb elején sérült, de aki felújítja, annak ez úgyis mindegy.
Kikiáltási ára 100E Ft, de érzésem szerint el lehet hozni jóval olcsóbban is.
Csak azért írtam be, mert egyrészt jobb vételnek tartom, mint a múltkori sárgát, amiről a topicban szó volt, másrészt meg szeretnék ily módon segíteni eladni.
Szinte erre számítottam. Különösebben nem érdekel, az enyém szépen készül (lakatos szerint az általam vett, lentebb leírt elemek nagyon méretpontosak, minőségben alig maradnak el a gyáritól), most lesz fényezve, nem kell másik, alkatrésznek sem, mert van egy pluszban (szintén amerikai) és a kettőből lesz egy.
A Matiz problémádra a Matiz fórumon válaszoltam, de persze hogy megy gariban is.
Matiz,
a kispesti autókereskedésben (Hoffher A. u. 2) van egy állólámpás. Drappszínű. Csak elmentünk előtte, úgyhogy nem láttam tüzetesen, de úgy tűnt, hogy eléggé egyben van.
Azert a velemenyedet meg varom. Ha van kedved, Bp-tol egy oranyira van az auto, nezd meg. Ha a 31-esen jossz, Szentmartonkatara erve nem lehet elteveszteni (az ut szelen all).
OFF: A Matizos forumba irtam, mi tortent az autommal, erdekelne arrol is a velemenyed, koszi! ON
A tulajdonossal nem beszeltem, csak az autot neztem meg....
Hat: elso benyomas az, hogy egy roncs szegeny, a jelenlegi anyagi helyzetemmel nem tudnam nemcsak ujja de tartosan hasznalhatova sem tenni.
A ket elso oldallemez cserelve volt. A hatulja javitva volt. Rozsdas a kuszob vegig, mindket oldalon. Az ajtok szelei is fel vannak pattanva itt-ott. Minden kerekdobban van rozsda az also reszen. A fenyezes tobb helyen mas arnyalatu, javitott. Van benne tetoablak, de szerintem nagyon regen nyitottak ki (rozsda). A tetoablak elotti atlatszo-sarga muanyag legterelo ep. A karpitozas: joforman nincs. Az ulesek ket szele mubor, a kozepe szovet. Na, ez a szovet csak rongyokat jelent... A ket tukor nem gyari rajta. A felnik sem gyariak, es ranezesre 4 fele gumiabroncs van 3 autorol szarmazo felnin (a felnik ugyanolyanok, de van szurke, sotetszurke, fekete is kozte....)
Fenyszorok, motorhazfedel es az ablakoktol felfele a kaszni ep volt. A padlolemezt nem neztem, de valoszinu, hogy mar nincs meg. Az egyik hatso lampa torott. A diszlecek sok helyen hianyoznak. A kipufogot nem mertem megerinteni, annyira rozsdas volt, ugy tunt barmelyik pillanatban leeshet...Ezt az autot szerintem addig hasznaltak, amig le nem jart a muszaki, ami marciusban volt. Vonohorog, csatlakozo is van rajta, nemet felirattal, talan az ottani tulajdonos rakta ra.
Mivel a tulajdonossal nem beszeltem, csak a raagatott papirra tudok hagyatkozni, mit tud az auto: a papir szerint 240D motor, 6 hengeres, 1970-es, szervokormanyos. Manualis valto (ezt ugye lattam is). De itt figyelembe kell venni, hogy szinten ezen a papiron voltak meg olyanok is, miszerint egy (szo szerinti idezet) "Mercedes A4 W123"-al allunk szemben...
Szerintem W115, a reces hatso lampa es az elso lampa (nagy ovalis fenyszoro felette az index, az egesz egy buraban) alapjan.
Na, szoval valoszinuleg nem en fogom megmenteni, de borzasztoan sajnaltam szegeny autot.... Az arakat olvasva legalabb 1 milliot ra kellene kolteni, hogy olyan legyen, amilyet szeretnek. Jelenleg annyi jonne ki, hogy megvennem, tarolnam, a papirjait elinteznem es a karosszeriaztatast inteznem, tobb aligha. (Maradna a karpit, motor, fenyezes...) Szoval, mint a legtobb oreg jarmu a kornyeken valoszinuleg a hiperpigmentalt minoritas kezere kerul majd egy erdoben hagyjak ha mar vegkepp nem megy. :-(
Ha esetleg erdekel alkatresznek, szerintem 90-100 ezerert tutira odaadjak..
Ha megnéztétek az autót, írj pár sort, légy oly kedves.
Más. Pár régebbi e-mailos válaszom állólámpás iránt érdeklődőknek, összeszedve, hogy kicsit forogjon a topic:
Karosszériafelújítás (utángyártott elemekkel, mert az eredeti olyan drága, hogy ezekbe a kocsikba még nem érdemes beletenni, mert a piac nem fogadja el, sokan még mindig a nemzetiségi piacozókról ítélik meg ezt a Mercit)
- első sárvédő: 40000 Ft/db (Láng)
- küszöb: 8000 Ft/darab (Láng)
- motorháztető: 60000 Ft (Reitter Ferenc u.)
- padlólemez: 25000 Ft/oldal (Láng)
Aztán vannak különböző javítóivek pár ezer forintos áron. Karosszériában az USA változat a szélességjelzőknek kivágott lyukakban tér el az európaitól (ezt az eredeti elem után a lakatos rámásolja az új elemre), ha 73. 08. utáni (II. sorozat) a gép, akkor a hátsó és első lökhárítók felfogatásában is, (ezek a teleszkópos nagy lökhárítók) de ezt is meg tudja egy jó lakatos csinálni. USA változatban széria a klíma és a színes (zöld üveg), gyakori az automataváltó. A műszerek mérföldben, galllonban, psi-ben és Fahrenheit fokban mérnek (1 szárazföldi mérföld: 1609 méter). Eltér az első fényszóró az európaitól, de csereszabatos. 1 komplett USA fényszóró a Kárpát u-ban: 200 eFt! És kettő kell! Erre nagyon figyelj, hogy megvan-e és milyen állapotban! Mindezekkel együtt, még ha nagyon jónak is tűnik a karosszéria, rejtett helyeken biztos rohad (tűzfal a motor mögött, szélvédőív alsó része az ablaktörlő tengelyeknél, doblemez az első sárvédők mögött, tetőlemez hátsó része, ajtók alsó-belső széle a gumitömítés alatt, padlólmez eleje a szőnyegek alatt, csomagtartó padlója, hátsó sárvédők alsó része, doblemezek felső szegélye) ezeket eseti jelleggel kell a lakatosnak kijavítani, tehát véleményem szerint a lakatolás anyaggal együtt kb. 200-300 eFt, fényezés 250 eFt (de még a munkálatok megkezdése előtt érdemes neked teljesen szétszedni az autót, belsejét és külsejét, csak a motor-váltó, futómű maradjon benne, így láthatod hogy milyen állapotú, mi kell és a lakatos és fényező is szívesebben és olcsóbban foglalkozik az autóval, az elemeket is te vedd meg).
- tetőkárpit anyaggal, munkadíjjal kb. 60 eFt (ha igényes)
- belső kárpitozás munkadíja kb. 50 eFt, az anyagár a választásodtól függ.
A gépészeti dolgokról (motor-váltó, futómű, fék) azért nem nyilatkozom, mert ez erősen függ az autó elhasználtságától, de itt is számolhatsz min. 200 eFt költséggel, ha igényes vagy, bár szinte minden megvehető jó minőségű utángyártott alkatrészként. Végeredményben sok évig még nem fog az autó annyit érni, mint amennyit ráköltöttél, tehát üzletnek nagyon rossz. USA állólámpás jellemző ár: 300-600 eFt, efölött csak akkor, ha tényleg nagyon hibátlan az autó, vagy Coupe. Ekkor elérheti a 1,5 mFt-t.
USA verzió volt 200, 230, 220D, 240D (4 heng), 300D (5 heng), 250, 250E, 280, 280E (6 heng). A fabetét a 6 hengeresekben széria volt, viszont a műbőr csak a Dieselekhez járt, benzinesekhez szövet üléskárpit. Az alvázszám a zárhídon a menetirány szerinti jobb oldalon található, de USA verzióban a bal oldali B-oszlopra felszegecselt kis táblán és a bal oldali A-oszlopra felszegecselt kis táblán is látható (ez utóbbi kívülről is). Alvázszám: 4 heng + Dieselek 115-vel kezdődnek, 6 heng. 114-vel. A második 3 karakter a konkrét motorra utal, pl. 117: 240D.
Régi autóba úgy belemenni, hogy sem hely, sem idő, sem felszerelés nincs hozzá (a gyakorlat végülis megszerezhető) nagy merészség, mert ha mindent csináltatnod kell, akkor irdatlanul sokba kerül és még jól át is vernek, főleg ha megérzik, hogy nincs benne gyakorlatod. A régi autó pedig általában olyan, hogy nagyon kevés kivételtől eltekintve valamilyen szinten mindenképpen elhanyagolt, vagyis működik, de hogy jó legyen, költeni kell rá. Amikor már sok minden elhasználódott és sokat kellene az autóra fordítani, általában akkor adják el. Nehéz jó állapotú régi autót találni és akkor az ára is magas. Nagyon gyakran irreálisan magas. Mindenképpen vigyél magaddal egy olyan embert, aki a típust jól ismeri és megbízol benne, különben olyan sokat is lehet egy tizen-huszonéves autóra költeni, hogy abból pár éves újat (újabbat) is lehetne venni.
A 200D-t nem javaslom, mert nagyon lomha és gyenge, valamint ezek a legleharcoltabbak tapasztalataim szerint. Mostani eszemmel egy 200 benzint vennék, mert az 105 Le-s és gyönyörűen megy, teljesen más világ, mint a diesel, ami zajos és rezonál és gyenge, de igaz hogy 8 litert fogyaszt gázolajból.
Még megvan Szentmártonkátán az állólámpás; holnap megnézzük....130ezer Ft, nem várok valami sokat tőle, ráadásul ha az eladó komolyan gondolta, amit mondott/írt, akkor egy "buta mint a főőd" típusú emberke aki azt sem tudja milyen autóval jár...