Van más is, csak minek! Egy rendes U-lakat ugyan tényleg 30 e Ft körüli (bár láttam, hogy a Kryptonite még bővem e fölé is tud árazni), a majdnem hasonló védelmi szintet képviselő ABUS Bordo vagy a különféle láncos lakatok is ilyesmi árszintben vannak, de ha csak egyszer is megakadályozza egy akár csak 40 e Ft körüli bringa ellopását, már behozta az árát, nem beszélve arról, ha komolyabb értéket kell védeni!
Én napi szinten bringázom egész évben, nem is jutna eszembe ennél lejjebb adni, a kerékpár nálam szinte létszükséglet. A védelmet meg nem csak úgy kell érteni, hogy nehezebb fizikailag kárt tenni benne, de ha egy helyen több bringa is van lekötve, egy tolvaj biztos nem egy U-lakat elfűrészelésének fog nekiállni, hanem viszi a könnyebben elvágható zárral letámasztott bringákat. Értékes bringát meg nem hagyunk hosszabb távon lekötve felügyelet nélkül, ez evidens. Lakótelepi tárolók, különálló garázsok elfelejtve, a napi szinten használt és/vagy értékes bringának Magyarországon a lakásban a helye. Volt itt olyan régi fórumtárs, akinek nyitott erklélyről lopták el a biciklijét...
Szóval én még azt sem nézném, mint henngergely, hogy mennyi a bringa értéke, vennék egy komoly U-lakatot, aztán féljen más azu utcai lopástól. Az U-lakatnak két hátránya azonban van, ezt viszont tényleg éredmes fejben tartani: szűkebb azon pontok száma, ahová oda lehet kötni a bringát (érdemes ilyenből hosszabb szárú lakatot venni), és a bringára rögzítésből is adódhatnak problémák, nekem már cserélni kellett 6 év használat után a felfogatást, mert a szar magyar utakon a lakat állandóan lötyög a tartójában, és elkoptatta a rögzítés műanyag elemeit.
Nekem az Abus Granit Plus U-lakat bevált. Két sikertelen lopási kisérlet nyilvánvaló nyomai láthatóak az enyémen. Az egyiknél valószínűleg arra jutott a tolvaj, hogy inkább nem teszi tönkre a flexet :)
Sziasztok! Remélem nem off! Nekem nem az, mert gyakran Járok arra:
A FővárosiÖnkormányzat napokon belül dönt a Csillaghegyi öblözet árvízvédelméről. Az általuk támogatott verzió szerint, a Római parton több mint ezer fa kivágásával, épített mobilgátrendszer létesülne 3 km hosszan. Összemossák a partrendezés és az árvízi védekezés kérdését. Ha azt szeretnéd, hogy a part menti fák megóvásával védjék meg a partot, tekerj március 27-n 18.00-ra a városházára ahol a helyi civil szervezetek fölemelik hangjukat az újabb fakivágási tervek ellen!
(A b) kérdéssel általánosságban egyetértek, de ebben az esetben mindkét végén szabályos kerékpárút van, csak az átvezetés kialakítása nem szabályos, megtévesztő. Ez persze az eset lényegén nem változtat.)
Mai városnéző túrám Újpest utcáin vezetett, aztán a Farkaserdőben, aztán a dunakeszi horgásztavaknál földutakon. Minden konkrét terv nélkül bolyongtam új utakat felfedezve, mint kamaszkoromban, és úgy is éreztem magam. Uzsonnámat az újpesti városházánál fogyasztottam, a városhoz képest meglepően kellemes pihenőhelyen.
pontosítok: meglehetősen furcsa módon van belevezetve a másik zebrába, ami a járdaszigetre vezet, ahonnan útburkolati jellel tovább van vezetve az adott zebrába.
Mintha a kerékpárút zebrába vezetése bevett gyakorlat lenne az adott városban?
Meg az is szempont lehet, hogy alföldi városról van szó, ahol a csapból is kerékpárosok folynak, és egy hivatásos sofőrnek tudnia kell, hogy a szabálytalan felbukkanásukra is számítani kell. Ami persze nem menti a szabálytalanságot.
Annyit mondtak a híradóban, hogy ha hatvannal megy a mentő, akkor valószínűleg meg tudott volna állni, de ez persze csak egy előzetes vélemény, nem az ítélet. 84-87 között mehetett.
A b) kérdés, hogy miért kell zebrán kerékpározni, ha egyik végén sincs kerékpárút, csak járda. Tudom, gumicsont.
Szerintem a közútkezelő részleges felelőssége is felvethető, nekem úgy tűnik, korábban járdán vezetett vonallal elválasztott kerékpárút keresztezte az utat, megszűntették, de az útburkolati jelek egy részét ott hagyták. Kerékpárút vége tábla meg sehol.
egy mai modern autó hangszigetelése még ennél is jobban elnyomja a külső hangokat, pláne ha megy az autórádió is. pont ugyanígy trafált volna el a mentős egy autót is ( aki zöld jelzésen halad át, ahogy a lány is), csak most a mentősnek "mázlija volt", mert nem egy tonna vassal találkozott 90 felett.
és a fotók szerint a templomnál állt meg a mentőautó a lánnyal és bringájával együtt....az k.baszott nagy távolság. szóval valóban trilliárddal ment át a kereszteződésen lassítás nélkül a pirosban. semmi sem lehet annyira sürgős, hogy egy mentős így menjen át egy többsávos útkereszteződésen lassítás nélkül.
ha megnézitek a google utcaképet, akkor az is látszik, hogy rengetegen bringáznak arra a járdákon és mennek át a zebránál.
a lány is hibázott, de a mentős sem mehet úgy, mintha sérthetetlenné válna a szirénától.
Elfogadom a véleményed, nem jelenthető ki kategorikusan, hogy elnyomja. Nyilván függ a fülhallgató típusától, és a zene hangerejétől is. Sőt akár az éppen hallgatott zenétől is. Viszont, ha megkérdezem magamtól, hogy miért hajt ki vki fülessel a száguldó mentőautó elé, akkor számomra egyértelmű a válasz.
Nem hiszem, hogy egy füles elnyomja a szirénát, mindamellett ha átgurul a zebrán figyelmetlenül, tök mindegy, hogy van-e fülhallgató, vagy sem. Én fülessel bringázom országúton (erdőben viszont nem), bár nekem ilyen fülre akasztható van, amit nem is kell benyomni, illetve nem is takarja be az egész fülemet, nos én még az autókat is hallom, nemhogy a szirénát. Egyszer egy mentős pont mellettem kapcsolta be a szirénát az országúton, (nem volt szimpatikus dolog) eléggé megijedtem. Na mindegy, szegényeket már nem menti meg...
A zebrát fél füllel hallottam a híradóban, azért nem írtam bele, mert nem figyeltem eléggé, hogy milyen összefüggésben hangzott. Attól még pontos, hogy egy kerékpárosról van szó. :-)
Az változott vna, hogy valószínűleg most is él. Normális fülessel, a hangos zene simán elnyomja a sziréna hangját, illetve eltereli a figyelmet, és ha hallja is, nem jut el a tudatáig. Egyszer próbáltam fülessel bringázni, nem volt bent fél percig, olyan érzés volt, mintha csukva lett vna a szemem, persze kis túlzással. Nem is értem az ilyen embereket. Ettől függetlenül sajnálom a lányt, és a mentőst is.