Az Ön által felkeresett topic fegyverek, ill. annak látszó eszközök
forgalmazásával kapcsolatos adatokat is tartalmazhat.
Felhívjuk figyelmét, hogy csak akkor lépjen be, ha Ön fegyverek forgalmazásával
vagy felhasználásával hivatásszerűen foglalkozik, és a honlap látogatása nem
eredményezi valamely Önre vonatkozó jogszabály vagy egyéb szabályozás
rendelkezéseinek megsértését.
Az Port.hu Kft. a fórum számára kizárólag tárhelyet szolgáltat, a honlapon
megjelenő információk vonatkozásában szerkesztői felelősséget nem vállal.
Amennyiben megítélése szerint a honlapon jogellenes tartalom jelenik meg, úgy
azt kérjük, jelezze az Port.hu Kft. mint tárhelyszolgáltató felé.
Viszont semmiféle bizonyíték nincs. Máig nem került elő fotó, videó, vagy akármi a szakadár SzOU-ról ahonnan állítólag indították. Az indítási zónában állomásozott egy komplett ukrán osztály is, de bizonyíték ott sincs, hogy ők indítottak volna. Sosem tudjuk meg, egyik félnek sincs érdekében, hogy beismerjék.
Konkrétan a vkontakte fan oldalakon terjedt a gép lezuhanásáról a szemtanuk beszámolója egy sor feltételezéssel párosulva.
A másik oldalon pedig az Ukránok a mai napig nem voltak hajlandóak átadni a radar adatokat, csak az ADS-B adatsorral házalnak mint radar képpel. Mi lehet az oka vajon?
Igen, van egy videó, amin visszacsempésznek egy... PZU-t... Aztán van egy másik videó ahol egy SzOU-t "csempésznek" csak aztán kiderült, hogy több 100 kilométerrel arrébb, oroszországban készült...
Jó eséllyel soha nem fogjuk megtudni ki tette. Szerintem 50%, hogy ukrán, 50%, hogy a milícia tette. Mindkettőnek lehetett érdeke, hogy lelőjék a gépet.
Ott a videó a neten, hogy az oroszok tréleren csempészik vissza a nagy földre a BUK lánctalpast, egy hiányzó rakétával.
Ott vannak a lehallgatott rádiófelvételek, hogy a ruszkik csodálkoznak a sok civil "200-as tételen" a roncsok között és elhallgatásra utasítják őket.
Az utasok többségét kitevő Hollandia állami kivizsgálása is az oroszokat tette felelőssé a lelövésért - aminek olyan hivatalos jelentősége van, hogy a felelősök akár 15 év múlva is oda kerülhetnek Hágában a kispadra.
> És ugye lőttek ők már utasgépet korábban is.
A zsidó biofegyver fejlesztőket szállító Szibir Tupoljevet az oroszok lőtték le, az ukránok pénzért vállalták a balhé elvitelét (akkoriban ugyanazon a bázison osztoztak a két ország katonái). Az oroszoknak ugyanis a CCCP jogutódjaként sok volt a rovásukon a KAL-007 miatt.
Ettől még pont elég lehet arra, hogy a megtekintése, kellő mennyiségű vodkával kombinálva az ún. "szakadároknál" (orosz exp. erők) agyszakadást idézzen elő és lövéshez vezessen.
Csak nem biztos, hogy ők tették... a térségben ha jól emléxem 3 komplett ukrán osztály állomásozott, egyik pont az indítási zónában... És ugye lőttek ők már utasgépet korábban is.
Karát kamera tele állásában kb. 40km-ről épp hogy belefért egy Tu-134 fülkétől a farkáig a látómezőbe. Nem kicsi optika az.
> Ország zászló lehet rajta, de az meg nem felségjelzés és nem is a szárnyon van.
Ettől még pont elég lehet arra, hogy a megtekintése, kellő mennyiségű vodkával kombinálva az ún. "szakadároknál" (orosz exp. erők) agyszakadást idézzen elő és lövéshez vezessen. Konkrétan erről lenne szó:
Ilyen részletes képet nem ad. Ezen felül civil gépeken sehol nincs semmi olyasmi festés, ami kinézetre és helyre kicsit is hasonlítani bármelyik ország katonai légerej által használt felségjelzésre. Ország zászló lehet rajta, de az meg nem felségjelzés és nem is a szárnyon van. Hogyan sikerült ennyire hülyeségeket kiizzadni magadból...? [fekvakarás]
A magyar Kub-M3 lényege, hogy képes a jenki FDC struktúrában működni, ezért bármilyen más a rendszerben levő radartól kaphat infót, akkor tudja ezt a "LoAL" szerű képességet kihasználni.
> Ezeréves kőkorszaki SAM-eken van. (Volhov, Nyeva, Osza, Kub)
Buk-on is van (MH17 esetén népszerű elmélet az, hogy karáttal dolgoztak, látták a gép oldalán a csillagsávos lobogót felfestve, de nem számolták meg a csillagokat ti. maláj 1 <-> USA 51 és így sikerült a ruszkiknak utasgépet lőni az imperialista disznók helyett...)
Amúgy biztos van értelme a rendszernek, hiszen a magyar SA6-ra felkerült a kamera francia gyártmányú utódja.
Ezeréves kőkorszaki SAM-eken van. (Volhov, Nyeva, Osza, Kub)
Csak egy célcsatornát tesz lehetővé. Mondjuk a felsorolt régi SAM-ek amúgy is mind egy célcsatornásak voltak, de ma egy célcsatornás SAM-mel bohóckodás kb. röhögésre késztet minden félkomoly ellenfelet is főleg, ha van SEAD képessége.
Az Volhov és Nyeva esetén ettől még RPK jeleket kell kisugározni, amire az AGM-88 képes rámozdulni, akár oldalról és hátulról is. A Karát a célkövetést oldja meg radar nélkül, de RPK-nál ettől ugyanúgy tolni kell a rávezető jeleket kifelé.
A Kub-M3 a legkorszerűbb rakétával tudtott olyat, hogy a Karán alapján a számított találkozási pont felé zavarja AVR adat alapján rakétát és csak a végfázisban kapcsolt CW megvilágítást a SZURN. Ez ma sem rossz, de azt jelenti, hogy kell másik radar a Kub mellé, ami HARM immúnis, ami viszont nem alapértelmezett. (A Kub félaktív, ezért mást nem tud csináln. Ha a cél adott esetben éppen valamiért komoly irányváltoztatást csinál és későn kapcsolják fel a SZURN-t, akkor a rakéta megy a levesbe.
PESA és nem AESA elven működő radar van bennük, oldalszögben a radar mechanikus legyezésű. (Az Sz-300PT/PSz esetén az RLO/Big Bird is ilyen.)
A PESA csak helyszögben legyez.
A jenik nem erőltették a PESA-át, egyből AESA-ra ugrottak vadászgépeknél. Ez meg nincs az oroszoknak széria gépen. A jenki vadászgépeken több száz ilyen van millió órás üzemeltetési tapasztalattal.
Hajókon évtizedekkel az oroszok előtt is már használtak fázisvezérelt radart, de visszaléptek egy időre az analóg korszak miatt, de a '70-es évek végén az AEGIS legelső változata is a CW sugárzók mellett PESA radart használt.
De ebből a szériából csak 12 darabot terveznek. A valódi sorozatgyártást csak az új hajtóművel akarják.
(Raptorból most kb 180-190db van)
Mondjuk lehet, hogy sokkal jobban járnak, ha ezt a pénzt ráköltik a meglévő 4+ gépekre és mennyiségben is ütőképes erőt tartanak fenn. (Szintúgy a PAK-DA esetében, ott meg a Tu-160M2-re költik valószínű inkább...)
Az eredeti AWACS-ok még tényleg forgó radar-tányérral repültek, ezt az AESA csodát csak pár éve pakolták beléjük. Az első légi fázisvezérelt radar a MiG-31 és Rafale protó volt, ezen a téren a jenkik le voltak maradva pár évvel.
Ettől függetlenül az új hajtóművek hiánya miatt a PAK-FA is késni fog.
Szerintem a hajtómű pont nem fogja befolyásolni. Csak nézd meg a kínai J-20-ast. Máig nem készült el a hajtóműve, de a gép már sorozatgyártásban van. Ideiglenesen WS-10-el repülnek. A Szu-57-el is valószínűleg ez lesz.