Árról még nem döntöttem, de nem költenék elsőre nagyon sok százezret. És bár nem impulzusvárásrlás lesz, nem tudom, mennyit fogok rá végül költeni (beszélnem kell a könyvelőmmel is...). Használtra gondoltam én is, de mivel (egyelőre) nem értek hozzá, nem ismerem fel a rejtett hibákat, az azonnal cserélendőket, nem tudom még. Jelenleg nézelődő állásponton vagyok. Pilisborosjenőt szerintem ma kihagyom, inkább vagy lerendezem a családot, vagy elmegyek biciklizni :-)
Én ott elvagyok a bicikliúton, de nem megyek olyan gyorsan, mint te.
Viszont ha valahol úgy érzem, hogy biztonságosabb a szabálytalan, akkor az esetleges bírságra (még soha nem kaptam be) költségként, biztosítási díjként tekintek. Hiszen egyetlen baleset még viszonylag szerencsés kimenetellel is többe kerül, mint egy bírság.
Ma megúsztam egy büntit - köszönet érte egy országútis srácnak, akit elkaptak szolgálunkésvédünkék. Ő szólt Budakalász és Luppa között, hogy menjek a "járdára", mert őt épp megbüntették. És tényleg, a kerekes sünök éppen fordultak be a körforgalomba, mikor megláttak.
Az a hely egy agyhalott szüleménye. Úgy löttyent fejében a vízlé, hogy mivel van ott biciglijárda, le kell tiltani a kerékpárosokat a felüljáró 11-est átívelő szakaszáról. Eleinte rendszerető polgárként a számunkra szabott sávon közlekedtem. Nagyon nehezen lehet belátni a bevezető utat és a rajta felpattanó autókat, valamint kétszer akart keresztül menni rajtam szemből jövő, gyakornok bringás, mivel a nyomvonalat megtörték párszor és egyben beláthatatlanná is tették.
Ezek miatt tereltem magam át a tiltott 200 m-re és ott soha nem volt semmi bajom. Úgy látszik, elfogyott a kalászi rendőrök pénze és rászálltak a galád bringásokra. Biztosan arattak ma, mert nagyon sok bringás szokott át a biztonságos verzióra.
Mikor lefelé gurultam már Kalászon, szemből jött egy srác. Gondoltam, milyen szerencsés, mert a zsernyákok éppen a HÉV felé tartottak... éppen addig, míg ezt végig gondoltam, mert egy szép sarkonfordulás után már lopakodtak is az újonnan kiszemelt áldozat után.
Holnap Pilisborosjenőn lehet Treket tesztelni (emonda és domane), 10-17között,amikorra nem volt előre lefoglalva a gép. Méretedben inkább csak emonda lesz kint.
Egy dologról,ha jóllátom nem írtál, mennyit szánsz a bicóra :)
Mert ha 200 körül, akkor a használt piacon akadnak elég jó vételek ott már...
Hát akkor én nagy művész lehetek, mert rendszerint 8,5bar-ra fújom az országútit és már kétszer volt felütéses defektem de csak egyszer volt szúrásos.:o)
Elég hozzá kicsit elbambulni és egy rövid, de éles szegélyű kátyúba belerohanni aminek a távolabbi végén csattan a lendülettől a kerék.
Amíg lehet, kitartok a 8-as rendszer mellett (montin is). Nekem bőven elég. A montiról kopás nélkül kerülnek le a legkisebb kerekek a sorról, de az országútinál sem látom értelmét letenni a láncot kónuszra, hogy hatvan fölött még bele tudjak tekerni.
Nekem már sikerült 8 bar felett felütni a hátsót Isaszeg és Pécel között. Ráadásul késő esti sötétségben kellett szerelni. Szerencsére volt két "cimbi", akik segítettek és megvédtek a vérfarkasoktól:-).
8 baron már elég nagy művészet felütni a gumit. Egyszer jártam úgy, hogy későn vettem észre a vízelvezető árkot (keresztben az úton, hosszanti rácsokkal, amelyeken kicsit nagy volt a rés), és nem sikerült teljesen átugrani, a hátsó kerék beakadt. A felni beroppant, a gumi ép maradt rajta.
"Tény, hogy amibe bele lehet menni, résbe, likba, gödörbe és egyéb kátyúkba, azokba én belemegyek (a monti óta nagy a szám), de tanulékony vagyok."
Hamar megtanulsz gyorsan belsőt cserélni. Amit a montival észre sem veszel (szinte) az országútinál minimum egy csattanás amit szerencsés esetben nem követ pisszenés. Sok defekt ellen segít(het) a nagyobb nyomás, de 8-9 baron már elég rázós kaland, hiába kényelmes geometriájú országúti.
Amit linkeltem, csak illusztráció, nem elrettentésnek szántam. :) Arra még lehet 23-as gumit tenni amivel suhansz, viszont igazi országútira nem tehetsz 32-es külsőt. Itt már érezhető különbség van a komfortban.
Kicsi lehet, de nem meglehetősen. Ráadásul jó lenne tudni, hogy méri a Cube az 53-at slopingos váz esetén. Kerestem néhány mérettáblázatot, esélyes, hogy kicsi mert a c-t méret 53, a felsőcső hossz pedig jóval kisebb azoknál, ahol találtam, de ez lehet, hogy az Endurance sorozat sajátja (kevésbé előredőlős pozíció). Mindenképpen ki kéne próbálni.
A Claristól nem kell félni, nem harap :), és a 8-as rendszer legalább lassabban kopik, mint a 10-es :)
Jó, ma reggel fogócskáztam egy keskenykerekű fixivel Csillaghegytől a Clarkig, valszeg ez tett be – bár váltott vezetéssel haladtunk, és vidám volt :-) Az egysebis fixit ugyan nem, de a keskeny kerekeket megirigyeltem. Mondjuk így is négy percet javítottam a mostanság megszokott időmön, és 2 km/órát az átlagon.
Miért "nyilván"? A klasszikus aszfaltos túrabringa vékony kerekű (na, jó, minimum nem vastag), az országúti bringatesztek között is olvashatsz olyanról, ahol a kerék csak egy kicsit vastagabb, mint a versenyzésre szánt modelleknél (vagy minimum a felnije és a villák kialakítása olyan, hogy szélesebb, komfortosabb gumi is feltehető rá), és a vázon is vannak alapból (legalább hátul) csomagtartó és sárvédő felszerelésére alkalmas szemek. Én az aszfaltosi túrázást olyan műfajnak gondolnám, ami kényelmesebb és hatékonyabb országúti (jellegű) bringával.
Jó, megyek is akkor olvasni, köszi! Az endurance kategória tetszett meg, más a váz, mint a sima országútiknál. A montim az első olyan geometriájú bicaj, amibe kényelmesen bele tudok "feküdni", de ki is lehet jól állni, pont ezért nem bírok leszokni róla, sokkal kényelmesebb mint a trekkingem, és érdekes módon gyorsabban is tudok vele menni, mit a trekkinggel, pedig terepgumim van. Igen, a Bécsig tartó az csomagtartós lenne, nyilván nem vékony bicivel, de az ottani aszfalt olyan jó, sima, kátyútlan és vonzó :-)
A Cube jó nevű kerékpárgyártó cég, és mint minden márkánál, náluk is van alsó kategóriás alkatrészekkel szerelt bringa, hogy abban az árszegmensben is tudjon eladni. Az általad kinézett épp ilyen a Shimano Claris-szal, ez egy belépő szintű váltó-fék-hajtáslánc-agyak-stb. család, általában nehezebb, mint a "ranglétrán" feljebb lévő társai, lehet, hogy a kezelése sem olyan simán futó, nincs rejtett bovdenvezetés a kormánynál... de az országúti bicajozással ismerkedni biztosan nem rossz, aztán ha a váz megfelelő, akkor a felszereltség fejleszthető.
Ha kacérkodsz az országúti bringákkal, javaslom, olvasgass teszteket (pl. a bikemag.hu-n éppen nagy kerékpártesztekbe kezdtek bele). Ha nem is értesz mindent abból, amit leírtak, vagy egy része neked nem releváns, akkor is sokat lehet tapasztalni az írásokból. Mondjuk azt, hogy mostanára az országútik piaca is szépen szegmentálódott, vagy azt, hogy esetleg neked nem is klasszikus országúti bringa kell, hanem egy fitness, esetleg filigránabb trekking, talán egyenes kormányos országúti, vagy túrabringa (ha már a Passau-Bécset emlegetted).
Húúúú, pedig azt hittem, a Cube menő márka (vagy csak műmájer?...) Minden esetre a nyálcsorgatástól most jutottam odáig, hogy elgondolkodjak rajta. Bicajboltban is szoktam bringákat tapogatni, meg nézegetni a geometriájukat, a weboldalak is megütik az ingerküszöbömet, őrület.
178 cm vagyok, nő, és 100 kiló alatti (még :-))) ), és sokat megteszek azért, hogy ne érjem el ezt a súlyhatárt :-D
Tény, hogy amibe bele lehet menni, résbe, likba, gödörbe és egyéb kátyúkba, azokba én belemegyek (a monti óta nagy a szám), de tanulékony vagyok. És még vár rám egy Passau – Bécs szakasz, meg remélem, még sok hasonló.
Csepelt nem vennék, mert onnan van a montim, és ilyen trehány, nemtörődöm kiszolgálás és hozzáállás után nem vágyom vissza a Csepelboltba, soha.
De köszi a sok jó tanácsot, mindenképpen megfogadom őket, és majd csak lesz valami bici.
Értem én a Te minimalista szemléletedet, de ilyen alapon országúti bringát nem is lenne érdemes venni Magyarországon! :-)
Amivel azért nem értek egyet, egyrészt itthon is vannak jó minőségű utak, meg az is lehet, hogy ha ilyet vesz vki, akkor nem csak a hazai viszonyok között használná.
Szóval én magam azt mondom - sok éve egy országúti bringa beszerzésével kacérkodva -, hogy csak bátran, bár én az új Tiagra-felszereltség alá nem mennék (idáig is tavaly jutottam gondolatban, addig csak 105-ösben gondolkodtam), de ez akár az én sznobságomnak is betudható.
Nagyon elszaladt velem a bringázhatnék, és szeretnék valamikor egy országútit is... Legutóbb Csepel "versenybringám" volt, meg egy Favorit, de hát olyan igazi soha. Most van egy montim meg egy trekkingem (öregecske Gepida, de jóban-rosszban együtt), ezekkel járok munkába meg hétvégén mindenfelé vagy túrázni, vagyis ha kell, van mivel bicajozni. De egyre jobban vágyom valami vékonyabb kerekűre, egyszerűen hétvégi tekerésekre vagy bicajosnyaralósra, hegyre-völgyre, folyók és tavak mentén, aszfaltra, és ha magam vagyok, akkor egyszerű, őrült suhanásra, jó gyorsra. Ti vennétek ilyet?: http://www.bringaland.hu/online-store/4946/1007/extra-akcios-kerekparok603741490/endurance-orszaguti-kerekpar/cube_peloton__6458-detail.html
"A politikus uraknak sokkal fontosabb dolguk van mostanában, mint a piszlicsáré bringatartó a retardált tulajdonosával együtt. Valaki kitalálta közben, hogy hogyan lehet ezeket is lehúzni, rögtön lett rá szabályozás. Így megy ez!"
azt írta felfújhatod, nem azt hogy mehetsz is vele :D szerintem az hogy mi mennyinél esik szét inkább lutri, mint megbízható adat. egy márkás külső is lehet apró gyártási hibás, ami nem látszik, de koppra fújva viszont szétmegy. szóval inkább egy jó ráhagyással kéne gumit keresni.