Keresés

Részletes keresés

MadDekken Creative Commons License 2007.11.12 0 0 915
Ha már a hideg-meleg problémánál vagyunk:

Mindenki azt javasolja, hogy először a kazánban kell felmelegíteni a vizet, és utána indítani a keringtetést. Addig Ok, hogy így kisebb a kondenzáció, de a pl. 60 fokos kazánba aztán beáramlik a pl. 20 fokos visszatérő, kazán visszahűl, nem árt ez a kazánnak? Nem jobb a vegyesnél, ha folyamatosan melegszik?

osonopogacsa Creative Commons License 2007.11.11 0 0 914
Szetm ha öntvénykazán volt akkor tök mindegy hogy nyitott vagy zárt rendszer volt, ha hidegvizet engedett közvetlen a kazánba akkor a hősokktól eldurranhatott az öntvény, 8-900 fokon égő tüzelő+víz=sok nagynyomású gőz és kazán BUMMM! Nálam épkézláb kivédése ennek(apósom miatt csináltam, isten nyugosztalja, állandóan töltögette a rendszert menet közben, hiába mondtam neki, hogy ne, úgyhogy a töltőszelepet a kazánnál megszüntet, fürdőszobában(vagy konyhában ahol praktikusabban megoldható) visszatérő csőre visszacsapóval töltőcsap hidegvízre, mire a kazánhoz ér a többi visszatérővel keveredve előmelegszik még jó, hogy a régi kazán is lemezből volt, az jobban tűri az ilyen fakezű felhasználót, bár az sem tolerálja túl sokáig a friss vízben lévő túl sok oxigén és főleg a klór miatt, ha jól sejtem, de javítson ki valaki hozzáértőbb!
Előzmény: _Mono_ (912)
osonopogacsa Creative Commons License 2007.11.11 0 0 913
Megvan a Calor V-50-es bálásom! Installáció folyamatban. Élménybeszámoló tapasztalatok begyűjtése után.

Lenne viszont 1 kérdésem: Nádbálával etette már valaki a V-50-est?

Ha valakinek van tapasztalata akkor firkantsa már be ide! PLÍÍÍZ!

Mennyit eszik naponta belőle, milyen hőszigetelésű és mekkora légköbméter terhelésű házban, mennyire ég jól, mennyire kormol, stb...

Még 1 kérdés kifejezetten Calor-nak:
Mi a vélemény a közvetlenül a kazán után a füstcsőbe épített pillangószelepről? (Nálam csak azért lesz elvben beépítve, hogy a kazán kialvása esetén 1 zsalumozgató motor bezárja a füstcsövet a huzat megakadályozására(füsthőmérséklet alapján), hogy a víz melege ne a kéménybe menjen, hanem a házba), vagy másodlagos módon használható lenne az égésszabályzásra is(külső kazánházunk van, füstbeszivárgás kizárva!) Az elsődleges szabályzást 1 Honeywell huzatszabályzó adja teljesen szabályos módon. A fűtés automatika 1 kis mini PLC-vel lesz megoldva már írom a programját csak végre égjen már a kazán, aztán majd komfortosítom!! :)

Előre is köszi a válaszokat!
_Mono_ Creative Commons License 2007.11.09 0 0 912

Hát, ez elég izgalmas, kazán robbanás előfordulhat típusfüggetlenül is.

Szombaton köti be a mester ha minden igaz a mienket, kicsit bűvészkedni kell a füstcsővel is. A régi kazánból nagyon minimális emelkedéssel egyenesen ment be a kéménybe a cső. Viszont az a gond, hogy a füstnyílás alá már nem folytatódik a kémény, csak felfelé. A kéményen a füstnyílással egymagasságban, de a másik oldalán van a kormolónyílás. Azt mondja szaki - végiggondolva igaza van - hogy nem szerencsés ide bekötni az új kazánt (régit sem lett volna szabad), mivel a kéményből visszahulló korom/hamu gyakorlatilag vagy a kazánba kerül vissza, vagy eltorlaszolhatja a füstcsövet, ez is kazánrobbanáshoz vezethet.

 

Fűtés közben mi történik, ha utánatöltik csapvízzel a rendszert? Gondolom a forró és a hideg víz találkozása és keveredése nem szerencsés, de érdekelne, hogy mi lesz akkor?

 

Ha be lesz kötve a kazán, teszek fel képeket majd.

Előzmény: seraf71 (911)
seraf71 Creative Commons License 2007.11.07 0 0 911

Hello Mono!

Megkérdeztem, hogy miért van a nyitott rendszer tábla a kazánon a Prktkrben. Az eladó szerint az egyik felrobbant az új gazdájánál és a forgalmazó sem volt biztos benne, hogy mi is a szitu, meg perelni is akar a fickó, ezért jobbnak látták kitáblázni. Reméljük, hogy a peches kazánrobbantó rosszul kötötte be vagy gondolta, hogy utánatölt egy kis csapvízzel fűtés közben..

seraf71 Creative Commons License 2007.11.05 0 0 909

Elmegyek és megkérdezem, hogy gondolják a dolgot.

Esetleg, ha tényleg teszel fel képet a "gépészetről", annal örülnék, mert minden nap hallok egy új ötletet, talán a fotóidon is van tanulnivalóm. Izgalmas dolog ez a fűtésrendszer kiagyalás, főként ha olyan hülye hozzá az ember, mint én.

Előzmény: _Mono_ (905)
tomis01 Creative Commons License 2007.11.04 0 0 908
üdv MatthiasI.
Köszi a segítséget,a kazán 32kw-os 6 tagból álló öntvény kazán. Attack tipusú. A füstkivezetője 160mm-es. A huzatigényét sajnos nem ismerem mert egy magyar szó sincs hozzá. A forgalmazó pedig csak árulja a terméket,de semmit sem tudott mondani,csak találgatott. Esetleg tudsz valami konkrét segítséget adni,hogy milyen a megfelelő kéményméret?
Előzmény: Törölt nick (906)
b.80 Creative Commons License 2007.11.03 0 0 907
Megkérhetnélek arra, hogy a jövőben ha bármilyen pozitív v. negatív tapasztalatod van az új kazánoddal írd meg a fórumon.
Előre is köszönöm.
Előzmény: MadDekken (896)
_Mono_ Creative Commons License 2007.11.03 0 0 905

Megvan már a kazán, pár napja sikerült a régit felhozni a pincéből, az újat pedig levinni. Egyelőre még nincs bekötve, pár nap még kell hozzá, mire a fűtésszerelő legyártatja a füstbekötőt. A régi füstnyílás nem lesz jó a kéményen sem, mert mint kiderült, a füstnyílástól lefelé a kémyén nem folytatódik, ergo a kémény legalsó pontján csatlakozik be a kazán, így a kéményben keletkező korom a kazánba potyog vissza.

Teszek majd fel képeket, ha készen lesz (egyelőre csak olyan van, amin maga a kazán, még burkolat és bekötés nélkül a körülbelüli helyén van, persze ha érdekel titeket, teszek fel erről is).

 

Hát ez izgalmasan hangzik, hogyhogy csak nyitott rendszerre jó? Tudtommal leginkább a kazán nyomásállósága az, ami meghatározza, alkalmas-e zárt rendszerre is, ez pedig öntvény kazán, aminek - szerintem - illene bírnia a nyomást. Ráadásul a hozzá adott magyar nyelvű "használati útmutató"-ban is említik a zárt rendszerben való üzemeltethetőségét...

Érdekes amúgy, itt is írják, hogy 3 bar nyomás az üzemi nyomás:

http://plaza.unas.hu/plaza_artdet.php?art=3673,1481

 

seraf71 Creative Commons License 2007.11.02 0 0 904
Mondd Mono, beszerezted az új kazánod? Az egyik Prktkerben láttam, hogy kitettek rá egy táblát:Csak nyitott rendszerre köthető!
Előzmény: _Mono_ (903)
_Mono_ Creative Commons License 2007.10.31 0 0 903

Nem vagyok nagy guru a dologban, sőt...

Más téren már gondolkoztunk ilyesmin (történetesen számítógép processzorát hűtjük folyadékkal, történetesen desztillált vízzel, itt merült fel az olaj is).

Ami miatt - legalábbis itt - elvetettük:

- műanyagot tönkreteszi az oldaj, relative hamar. Ebben az esetben talán ez nem gond, de érdemes szem előtt tartani

- viszkozitása más, mint a víznek

- sűrűsége is, szivattyú miatt lehet gond, illetve szivattyú leálláskor a gravitációs keringés szerintem baromira nem, vagy közel sem úgy, mint a víznél, fog megindulni

 

Ha esetleg lehettem gondolatébresztő, akkor örülök, ha ezen túlvagy, akkor nem szóltam.

 

UI.: tágulási tartályod van? Abban azt hiszem gumimembrán van (ha jól tévedek), szerintem nagyon a gumi sem "örül" az olajnak...

 

Előzmény: szlaszlo77 (898)
peter513 Creative Commons License 2007.10.31 0 0 902
Én minden helyiségnél arányosítottam, az ablak felületet, a padló és a menyezet felületet, és a külső fal felületét. Mindegyikhez rendeltem egy számot (hőátbocsátási tényezőt sacc), majd így jött ki minden helyiségre egy radiátorméret. A fűtésszerelő is légköbméter után számolt, azóta kicseréltem egy radiátort, hogy az én számításomnak megfelelő legyen, mert nagyon hideg volt a szobában.
Előzmény: Agur (901)
Agur Creative Commons License 2007.10.31 0 0 901
Szia suchp!

Egy tanács, ha megteheted akkor a szükséges - légköbméterhez irt radiátor - méretnek a dupláját építsed be. A nagyobb tömegü víz tovább tartja a meleget és kevesebb felfűtés kell.
Nekünk igy működik a fűtés 14 éve. :))

Agur
Előzmény: suchp (899)
Szerelő1 Creative Commons License 2007.10.30 0 0 900
A szoba hossz*szél*magasság ezzel meg kapod a helység légköbméterét és ezt meg szorzod 50w-al ha régi típusú a lakás tehát nincs szigetelve,rossz régiek a nyilászárók
Ha ujj építésű akkor számolhatól 30w-al.
És az így kapott számot meg kell nézni egy radiátor táblázatba hogy melyik radiátor felel meg teljesítménybe az adott helységbe.
Előzmény: suchp (899)
suchp Creative Commons License 2007.10.30 0 0 899

Sziasztok!

 

Radiátor méretezésben tudna valaki segíteni? Hogyan, milen számítással kell kiszámolni az egyes helyiségekbe teendő radiátorok teljesítményét?

 

Előre is köszi!

szlaszlo77 Creative Commons License 2007.10.29 0 0 898
Ami miatt elgondolkodtam (elmélet) az olajon, hogy:
-fele energiával melegíthető, tehát gyorsan felfűthető lenne
-főleg (de nem kizárólag) az elgázosítók 65 fokot kívánnak minimum visszatérőnek, viszont úgy vettem ki (tévesen???), hogy 90 foknál többet nem szeretnek a kazánok, gondoltam az olaj nem hatódik meg, ha hőfoka felszalad 150 fokra, pár hőcserélőn át leadhatja a víznek és mégse hűl 65 alá.

Persze gyakorlatban a víz egyszerűbb a fűtéskörbe (pufferes), így az olajat csak a kazánkörbe _képzeltem_ . :)
Nem vagyok rossz szomszéd, különben. ;)

Dióhéjban ennyi.
Előzmény: kiggyo (895)
tomis01 Creative Commons License 2007.10.29 0 0 897
Üdv mindenkinek.
Szeretném megkérdezni,hogy a kéménybe,milyen béléscsövet lehet beletenni? A kményhuzatot befolyásolja,az hogy nagy az átmérője a kéménynek? Milyen az optimális kéményméret? Valószínű hogy nincs elegendő huzat,mert a kéményben van huzat a kazánba pedig már kevés. Köszönöm.
MadDekken Creative Commons License 2007.10.25 0 0 896
Kipróbáltam, elégedett vagyok vele. Végre el tudtam tüzelni a gyümölcsfa gyökereket, bodza gyökereket.... Csak bepakoltam, meggyújtottam. Egy hétig tüzelgettem azokat, amit a régebbi kazánba nem tudtam volna berakni.


Egyelőre csak fával ment, szenet még nem raktam vele. A fától van egy kis kátrányosodás, de szerintem nem vészes. 65-70 fokon hajtom. Gyorsan felmelegszik a lakás. Ha félig megrakom(+ 1 köteg rőzse gyújtósnak), akkor kb. 3 órát ég (lakásban 23-24 fok van, mire leég). Néha azért ki kell menni, kicsit megkotorni, de egyébként ilyenkor már nem rakok rá. Kb. negyven perc kell a 65 fok eléréséhez, régi rendszer 2 colos csövekkel, elég sok víz van a rendszerben.

Kicsit még tanulni kell a nagy tűzteret, kicsihez voltam szokva, és néha bénázok a begyújtással.

A huzatszabályzót imádom, isten volt aki kitalálta. Szépen lezár a beállított értéknél, utána szépen dúdol :)

A kihamuzás igazán hatékony, kisseprűvel egyszerűen kisöpröm a kazánt. :) Nagy ajtó rulez.

Kíváncsi vagyok, hogy nagy hidegben hogyan teljesít majd, de szerintem jó lesz.

Apropó, keresztkérdés: A hamu+kondenzvíz marja a kazánt, vagy a kondenzvíz+kátrány is?
Előzmény: suchp (893)
kiggyo Creative Commons License 2007.10.25 0 0 895

Hát nem laknék a szomszédodban :-)

Minek az olaj? Nem a víztér felől rozsdásodik hanem a tűztér felől. Esetleg jobban fel akarod melegíteni a kazánt mint a vízzel elérhető 120C ? 90 fok felett nemigen van kondenzáció.

Előzmény: szlaszlo77 (879)
MadDekken Creative Commons License 2007.10.25 0 0 894
A kazánnak nem árt, ha felemelegítem pl. 60 fokra, aztán amikor indul a keringtetés, akkor elég gyorsan megtelik 25 fokos vízzel? Próbáltam, így is, nekem simán visszahűl 30 fokra.

Előzmény: calor (892)
suchp Creative Commons License 2007.10.25 0 0 893

Szia!

 

Igaz, hogy nem volt még igazán hideg idő, de gondolom kipróbáltátok a csorvási (Badigo) kazánt. Tapasztalat?

Előzmény: MadDekken (866)
calor Creative Commons License 2007.10.24 0 0 892

Minden kép a  cső termosztát használatával először a kazánban lévő víz legyen felmelegítve, és utána induljon a keringtetés .

 

Előzmény: MadDekken (891)
MadDekken Creative Commons License 2007.10.24 0 0 891
Ha már ebbe belemerültünk, akkor feltennék pár kérdést:

Mi a helyzet a kazán felmelegítésekor? Ekkor mindenféleképpen lesz kondenzáció, és kátrányosodás is. Lehűléskor talán nem annyira..

Hogyan érdemes vegyessel felmelegíteni a vizet?

-Szivattyú begyújtáskor beindít, és szépen felmelegszik a rendszer?

Vagy csőtermosztát használatával először a kazánban lévő víz legyen felemelegítve, és utána induljon a keringtetés?

Előzmény: calor (878)
Axióma Creative Commons License 2007.10.19 0 0 890
Nem mulna ezen a futesunk, ugyhogy nem zavarna ha a legrosszabbkor kilyukad, mondjuk az teny hogy ha kiadja az ember erte a penzt akkor 2-nel tobbszor lehessen azert begyujtani rajta...
Előzmény: Szerelő1 (889)
Szerelő1 Creative Commons License 2007.10.19 0 0 889
Én a nyitott rendszerre a kazánt ez egy magyar gyártmányú Delta nevezetű kazán ára a 24kw-os nak:139000Ft
Míg a zárt rendszeré az Celsius típusú és az is Magyar gyártmány ugyanúgy 24-27Kw-ig:154000Ft 15000-el több bocsi.
De a többletet megéri.
Használtat viszont nem ajánlanám.
Meg veszed és lehet hogy 1 év múlva pedig ki lyukad.
És lehet hogy a legrosszabbkor amikor természetesen a leghidegebb lesz.
Ha veszel inkább ujjat vegyél az a legbiztosabb.
Előzmény: Axióma (888)
Axióma Creative Commons License 2007.10.19 0 0 888
Ize... akkor en felre voltam tajekozodva, meg megint elobb irtam minthogy vegigertem volna rajta (ld. 10e kulonbseg). Na akkor majd meglatom...
Előzmény: Szerelő1 (886)
Axióma Creative Commons License 2007.10.19 0 0 887
Koszi. Azert kerdeztem nyitott rendszeren mukodore, mert azt mar tudom hogy zarton mukodtetheto joval dragabb, mert mig a gazt a kazan maga el tudja zarni a fat azt nem... szoval nekem feltehetoen jo lenne egy valahonnan kidobott is. Puffer miatt nem tudna annyit futeni egy megrakassal, hogy tulmelegedjen (es hat akkor max. forr a tartaly ami nyitott, semmi gond belole).
Előzmény: b.80 (883)
Szerelő1 Creative Commons License 2007.10.19 0 0 886
Öntvény kazánt igazából a szén tűzelésre lehet jól alkalmazni a lemezzel ellentétbe a nagyobb hőértékű szén kevésbé égeti ki az öntvényből a szenet és kevésbé veszíti el a keménységét.Viszont így kisebb a tűztere és be határolja hogy mit tudsz elégetni benne.
A szénnek kevesebb égéstér szükséges így az öntvény kazánok tűztere is kisebb
Míg a lemez kazánok nagyobb tűztérrel rendelkeznek és a fa tűzelésére alkalmazhatók.
A lemeznél a szén tűzelés csak gyengébb hő értékű szénnel lehetséges mert különben hamar ki égne a kazántest.
Vannak nyitott és zárt rendszerre készült kazánok.
A nyitottat ténylegesen csak nyitottra szabad be építeni addig a zárt rendszerre tervezett kazánokat be lehet tenni a nyitott rendszerbe is.
A két kazán közötti ár durván átlag 10000Ft különbség így ujj kazán vásárlása esetén én minden képpen a zárt rendszerű kazán megvásárlását ajánlanám.
Előzmény: seraf71 (863)
Szerelő1 Creative Commons License 2007.10.19 0 0 885
Zsolti-72-nek
Előzmény: Szerelő1 (884)
Szerelő1 Creative Commons License 2007.10.19 0 0 884
A fenyő jól ég csak hamar el lobban kevés parázs marad utána sűrűn kell pakolni a kazánba.
Viszont hamar be gyullad.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!