Minden amit az újra előtérbe kerülő megújuló energiaforrások eltüzelésére alkalmas készülékekről tudni érdemes, hogyan kell kiválasztani, hol lehet kapni, hogy lehet csinálni
Elkérhetném én is a pdf-et erre a címre: nzso@vipmail.hu? Jól jönne, mivel lassan elkészült a mi rendszerünk is. Atmos DC18s faelgázosító kazán egy 800 literes pufferral. A kazán jónak tűnik, meg vagyunk elégedve, de úgy tűnik, hogy a puffert nem fűti fel rendesen. Ma is órákon át ment a kazánban a 80-100 fokos víz, a tartály felső harmadánál lévő hőmérő viszont 40 fokról kb. 47 fokra emelkedett: (. A lakást ugyan tudjuk fűteni, de arra gyanakszunk, hogy nem tudja átforgatni rendesen a szivattyú a meleg vizet a kazán és a puffer között, mivel a drága szerelőnknek sikerült 28 colos csövek helyett 22-eseket beépítenie ide. Lehet ez a zoka? Mert akkor újra kell csináltatnunk vele. Minen véleményt szívesen várok, köszönöm!
A topik eleje felé említettétek H.P.Ebert - Fatüzelés című könyvét ("vékony, olcsó és nagyon jó!!"). Mostanában akartam megvenni, de azóta ez a könyv már 3998 Ft..... amit egy kicsit azért soknak találok.
Nincs meg véletlenül valakinek beszkennelve, vagy valami elektronikus formában?
Sima csőtermosztátom van csak az előremenőn. Most kb. 40 foknál kapcsol be, és indítja a keringtető szivattyút. Lehet, hogy feljebb kellene állítanom? Elvileg egy lemezkazánnak bírnia kellene, ha 60 fokról kicsit visszahűl nem?
Magyarország nagyon nagy területén kemény a víz. A mosógépes reklámok nagyon jók de így sokan többet költenek vízlágyítóra 10 év alatt, mint a mosógép ára. Ha egy családi házban a fűtésrendszert feltöltöd csapvízzel, és időnként utántöltesz, de nem használsz vízlágyítót, 10 év alatt sem lesz káros mennyiségű vízkő a rendszerben. DE: Akik ipari méretekben fűtenek, ott már általában megéri ilyen adagolót beszerelni, és működtetni. (Ők évente gyakran többször leengedik a vizet, és csapvízzel töltk vissza.) Tény, hogy az esővíz sokkal egyszerűbb.
Sziasztok. A hétre tervezem a vegyes tüzelésű kazán beszerzését. De milyet??? Eggyáltalán olcsobb mint a gáz? Néztem már kazánokat:Thermo classic carbon 126.790Ft, Hőterm carbon 140.000Ft, meg a totya utódját 140.000Ft-ért. Ezeknek a z égésterük fala 5mm-esanyag.Az itt látható árak meg is felelnének,többet nem tudok rászánni+bekötés.jók ezek a kazánok? Érdemes befektetni ennyi pénzt? Nyitott rendszerem van,azzal nem lessz gond.Előre is köszönöm a válaszokat!
Köszi a választ. A puha rézcső jó lesz a hőcserélőhöz. A kérdés már csak az, hogy a tartály és a rézcső csatlakozást hogyan csináljam, hogy ne érintkezzen a két anyag. A pufferben talán nem tesznek kárt a rézcsőről leválló rézionok.
Lehet tekercsben kapni réz csövet ezt lehet hajlítani, azt hiszem kb 10-15 D méretüre, fütésszerelő biztosan tudja pontosan. Az OKC 100-200 l-es indirek tárolóban 1 m2 felületű csőkigyó van ez 24 kW -t tud és 18-28 perc alat füti fel a tárolót. Hamegvan a réz cső átmérője akkor kiszámolható a cső hossza. Egy online áruházban az OKC adataira rákeresel ott más adatokat is találsz. (pl épületgéphttp://poly-mix.com/cikkek/index.php ÉPÜLETGÉPÉSZETI ONLINE ÁRUHÁZ ! ( víz, gáz, radiátor, kazán, csatorna, lefolyó rendszerek )
Szia! Erre szokták használni a termikus keverőszelepet (pl. faelgázosítóknál) 60°C foknál nyit és az előremenő és a visszatérőből keveri ki a kívánt hőfokot.
Mindenki azt javasolja, hogy először a kazánban kell felmelegíteni a vizet, és utána indítani a keringtetést. Addig Ok, hogy így kisebb a kondenzáció, de a pl. 60 fokos kazánba aztán beáramlik a pl. 20 fokos visszatérő, kazán visszahűl, nem árt ez a kazánnak?
1 Siemens LOGO! lesz az agya. Van hozzá 1 külön PT100-at kezelő modulom, arra megy majd a füsthőfok + az előremenő hőfoka, van még neki 2 o-10V-os bemenete abból az 1-ik kapja a visszatérőt, ezzel vezérlem a 3 fokozatú szivattyút meg a füstgáz csappantyút ha kialszik a kazán. A primer levegő szabályzásba szándékosan nem akarok belekavarni. A PLC-ről + mindent le lehet szedni a Siemens honlapról.(5. generációs)
Picit csúszik még a kazán bekötésem, remélhetőleg a hétvégén meglesz már, akkor mutatok majd képeket is.
Viszont egy - talán eléggé általános - kérdésem lenne. Ki mivel tölti fel a fűtés rendszerét? Az addig ok, hogy vízzel, de milyen vízzel?
Sima csapvizet használtok erre? Tesztek hozzá valami "adalékot"? Gondolok itt a vízkő csökkentésére, elég kemény nálunk a víz, de ha hihetünk a mosógépes tévéreklámoknak, akkor az ország nagyon nagy százalékán kemény :) - Szóval C*lgon esetleg?
Nekem is vegyes kazánom van ,de még nincs bekötve valószínüleg valami pufferral kiegészítve a jobb kihasználtság miatt. Gondoltam én is valami vezérlésre de nem találtam eddig megfelelőt. Azt szeretném kérdezni milyen plc-vel vakarsz vezérelni, az mennyi ki-be menetet tud, hogyan viszel bele hőmérséklet jelet stb...
Üdv mindenkinek. Azt szeretném megtudni,hogy a tagos öntvénykazán mivel van összeragasztva/tömítve. Ki kell venni egy tagot a kazánból és nem tudjuk hogy mit és honnan lehet beszerezni. Köszi
A következő évre tervezem a ház bővítését és a fűtési rendszer átalakítását. A vegyes kazánhoz az itt olvasottak alapján nim. 2 m3-es puffert szeretnék készíteni. A kérdésem az lenne, hogy csinált - e valamelyikötök már hőcserélőt pufferbe? Milyen rézcső alkalmas a hőcserélő tekerésre, melyik bírja a hajlítást? Tudtok-e esetleg olyan céget ahol ilyet gyártanak és nem aranyárban mérik? A jelenlegi zárt rendszerü gázos fűtést és a vízmelegítőt akarom a pufferből fűteni és esetleg nyár elején és végén a mobilmedence vizét külön hőcserélőn keresztül.
osonopogacsa nak.
A füstcsőbe épített pillangószelepnek nagyon fontos szerepe van . Ezzel lehet beállítani az maximális teljesítményhez szükséges fojtást. Ez kéményenként változik. Az 50 KW teljesítményhez 1 óra alatt el kell égetni 11-13 kg. szalmát vagy fát. Mondok egy példát. Ha túl nagy a huzat és sok a primerlevegő bevitele ez a mennyiség eltud égni kevesebb mint fél óra alatt is. Ekkor a füstgáz hőmérséklete akár 400 C fok is lehet ami nagyon rossz. Amennyiben túl kicsi a huzat és sok a primerlevegő bevitel a tüzelőanyag órákig bűzölög a füstgáz hőmérséklet nagyon alacsony lesz a kazán elkátrányosodik a savak kicsapódnak a lemezekre és akár 1-2 év alatt felzabálják a fémet.
Lényeg az egészben az, hogy csak akkor tudjuk a kazánt megfelelően szabályozni. ha jól állítottuk be a pillangó szelepet.
A motoros szabályzást én inkább a primer és szekunder levegő szabályzására építeném be a pillangót fixen hagynám.
Nádbálával sok nádfeldolgozó fűt pl. Dinnyés Fertőd Hortobágyi stb. Javaslom bála tüzelésnél nagyon kevés primer levegőt és maximális szekunder levegőt kell beállítani.
Vevői visszajelzés szerint érdemes acéldróttal meg kötni a bálát , hogy ne tudjon szétugrani állítólag így jött be neki a legjobban.
Üdv: TK.
Mindenki azt javasolja, hogy először a kazánban kell felmelegíteni a vizet, és utána indítani a keringtetést. Addig Ok, hogy így kisebb a kondenzáció, de a pl. 60 fokos kazánba aztán beáramlik a pl. 20 fokos visszatérő, kazán visszahűl, nem árt ez a kazánnak? Nem jobb a vegyesnél, ha folyamatosan melegszik?
Szetm ha öntvénykazán volt akkor tök mindegy hogy nyitott vagy zárt rendszer volt, ha hidegvizet engedett közvetlen a kazánba akkor a hősokktól eldurranhatott az öntvény, 8-900 fokon égő tüzelő+víz=sok nagynyomású gőz és kazán BUMMM! Nálam épkézláb kivédése ennek(apósom miatt csináltam, isten nyugosztalja, állandóan töltögette a rendszert menet közben, hiába mondtam neki, hogy ne, úgyhogy a töltőszelepet a kazánnál megszüntet, fürdőszobában(vagy konyhában ahol praktikusabban megoldható) visszatérő csőre visszacsapóval töltőcsap hidegvízre, mire a kazánhoz ér a többi visszatérővel keveredve előmelegszik még jó, hogy a régi kazán is lemezből volt, az jobban tűri az ilyen fakezű felhasználót, bár az sem tolerálja túl sokáig a friss vízben lévő túl sok oxigén és főleg a klór miatt, ha jól sejtem, de javítson ki valaki hozzáértőbb!
Megvan a Calor V-50-es bálásom! Installáció folyamatban. Élménybeszámoló tapasztalatok begyűjtése után.
Lenne viszont 1 kérdésem: Nádbálával etette már valaki a V-50-est?
Ha valakinek van tapasztalata akkor firkantsa már be ide! PLÍÍÍZ!
Mennyit eszik naponta belőle, milyen hőszigetelésű és mekkora légköbméter terhelésű házban, mennyire ég jól, mennyire kormol, stb...
Még 1 kérdés kifejezetten Calor-nak: Mi a vélemény a közvetlenül a kazán után a füstcsőbe épített pillangószelepről? (Nálam csak azért lesz elvben beépítve, hogy a kazán kialvása esetén 1 zsalumozgató motor bezárja a füstcsövet a huzat megakadályozására(füsthőmérséklet alapján), hogy a víz melege ne a kéménybe menjen, hanem a házba), vagy másodlagos módon használható lenne az égésszabályzásra is(külső kazánházunk van, füstbeszivárgás kizárva!) Az elsődleges szabályzást 1 Honeywell huzatszabályzó adja teljesen szabályos módon. A fűtés automatika 1 kis mini PLC-vel lesz megoldva már írom a programját csak végre égjen már a kazán, aztán majd komfortosítom!! :)
Hát, ez elég izgalmas, kazán robbanás előfordulhat típusfüggetlenül is.
Szombaton köti be a mester ha minden igaz a mienket, kicsit bűvészkedni kell a füstcsővel is. A régi kazánból nagyon minimális emelkedéssel egyenesen ment be a kéménybe a cső. Viszont az a gond, hogy a füstnyílás alá már nem folytatódik a kémény, csak felfelé. A kéményen a füstnyílással egymagasságban, de a másik oldalán van a kormolónyílás. Azt mondja szaki - végiggondolva igaza van - hogy nem szerencsés ide bekötni az új kazánt (régit sem lett volna szabad), mivel a kéményből visszahulló korom/hamu gyakorlatilag vagy a kazánba kerül vissza, vagy eltorlaszolhatja a füstcsövet, ez is kazánrobbanáshoz vezethet.
Fűtés közben mi történik, ha utánatöltik csapvízzel a rendszert? Gondolom a forró és a hideg víz találkozása és keveredése nem szerencsés, de érdekelne, hogy mi lesz akkor?
Ha be lesz kötve a kazán, teszek fel képeket majd.
Megkérdeztem, hogy miért van a nyitott rendszer tábla a kazánon a Prktkrben. Az eladó szerint az egyik felrobbant az új gazdájánál és a forgalmazó sem volt biztos benne, hogy mi is a szitu, meg perelni is akar a fickó, ezért jobbnak látták kitáblázni. Reméljük, hogy a peches kazánrobbantó rosszul kötötte be vagy gondolta, hogy utánatölt egy kis csapvízzel fűtés közben..
Esetleg, ha tényleg teszel fel képet a "gépészetről", annal örülnék, mert minden nap hallok egy új ötletet, talán a fotóidon is van tanulnivalóm. Izgalmas dolog ez a fűtésrendszer kiagyalás, főként ha olyan hülye hozzá az ember, mint én.
üdv MatthiasI. Köszi a segítséget,a kazán 32kw-os 6 tagból álló öntvény kazán. Attack tipusú. A füstkivezetője 160mm-es. A huzatigényét sajnos nem ismerem mert egy magyar szó sincs hozzá. A forgalmazó pedig csak árulja a terméket,de semmit sem tudott mondani,csak találgatott. Esetleg tudsz valami konkrét segítséget adni,hogy milyen a megfelelő kéményméret?
Megvan már a kazán, pár napja sikerült a régit felhozni a pincéből, az újat pedig levinni. Egyelőre még nincs bekötve, pár nap még kell hozzá, mire a fűtésszerelő legyártatja a füstbekötőt. A régi füstnyílás nem lesz jó a kéményen sem, mert mint kiderült, a füstnyílástól lefelé a kémyén nem folytatódik, ergo a kémény legalsó pontján csatlakozik be a kazán, így a kéményben keletkező korom a kazánba potyog vissza.
Teszek majd fel képeket, ha készen lesz (egyelőre csak olyan van, amin maga a kazán, még burkolat és bekötés nélkül a körülbelüli helyén van, persze ha érdekel titeket, teszek fel erről is).
Hát ez izgalmasan hangzik, hogyhogy csak nyitott rendszerre jó? Tudtommal leginkább a kazán nyomásállósága az, ami meghatározza, alkalmas-e zárt rendszerre is, ez pedig öntvény kazán, aminek - szerintem - illene bírnia a nyomást. Ráadásul a hozzá adott magyar nyelvű "használati útmutató"-ban is említik a zárt rendszerben való üzemeltethetőségét...
Érdekes amúgy, itt is írják, hogy 3 bar nyomás az üzemi nyomás: