A jövő héten dönt a kormány a 10 százalékos villany- és gázárcsökkentés részleteiről. A kormányszóvivő Rájátszás című műsorunkban azt mondta: a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumnak 1 hete van az új árszabályozás kidolgozására.
Nem olcsobb, a benzin benne van az olajban a hidrogen meg nincs benne.A benzin fizikai modszerekkel kinyerheto, aztan tetszes szerint izomerizalhato katalitikusan ,ha nincs eleg krakkolassal nyerheto magasabb szenatomszamu szenhidrogenekbol mig a hidrogenhez kulon kemiai uzem kell. Es eleg energiaigenyse
Egyébként most megnéztem egy videót amelyen egy sima, mezei kis lufi volt hidrogénnel töltve és gyertyával alámelegitve. Hát, elég szép nagyot robbant, holott a H mennyisége alig volt több a semminél.
Ha ez annyira biztonságos volna, mint ahogyan leirod, akkor én már hidrogén meghajtású autóval közlekednék.
Tekintve, hogy a hidrogén előállitása olcsóbb a benzinnél vagy gázolajnál, a hidro-car sorozatgyártásának régen be kellett volna indulnia, de vhogy mégsem.
A hidrogen nem robban csak akkor ha levegovel van keverve amikor a Hindenburg kigyulladt az se robbant hanem egyszeruen elegett. Ha csak ugy kifolyik a tartalybol eleg.
Az nem mindegy, hogy kigyullad, vagy felrobban a kocsi. A sérült benzintartályból sok esetben a gyulladás idejéig az üzemanyag jó része elfolyik. Ugyanez a hidrogén esetében kizárt.
Parmilliard auto futkaroz az utakon vekony falu benzintartallyal, es ha utkoznek bizony nem ritkan ki is szoktak gyulladni. Mennyivel biztonsagosabb? Ahhoz hogy egy ilyen benzintartaly vagy vezetek seruljon sokkal kisebb mechanikai hatas kell mint egy nagy nyomast allo H palacknal.
Hurrikanok miatti leallas szinte minden evben van amiota en az USA-ban elek aztan behozzak a lemaradast,Es en itt lakom lenn a Mexicoi obolnel elegge ismerem a helyzetet
Az idén pedig a helyzet tovább romlik, hiszen a felhasználás rohamosan nő az ipar és a motorizáció fejlődésének köszönhetően Amerikában, és Ázsiában is. Ráadásul a hurrikánok mintegy 1,5 millió hordóval csökkentették a napi olajtermelést, ami a teljes kitermelésnek a 2 százalékát teszi ki.
Az ez évi kőolaj-áremelkedés fő okai tehát egyáltalán nem az olajkészletek csökkenésére vezethetők vissza. Az árrobbanást ugyanis az okozta, hogy Amerikában és Ázsiában van erőteljes fogyasztásnövekedés, ami párosult szállítási nehézségekkel, illetve finomítói leállásokkal.
Egyébként az olajkészletekre visszatérve, a mennyiség közel felét az USA-ban égetik el, de ott van India, Kina a maga (ma még csak) 2.5 Mrd lakosával. Ha azok egyszer rákapnak a motorizációra...
Hát persze, hogy lehet tárolni, de más egy laborban és más egy jármű belsejében. Ha két hidrogénüzemű autó csattan, akkor én nem szeretnék a környéken lenni.
A hidrogent lehet tarolni,itt a laboromban is van 2 H palack csak van bennuk vagy 180 atmoszfera , a PB palackban meg akkora ,mint egy gazongyujtoban.Specialis reduktor kell hozza ,mig a PB-hezx nem kell ZT CSAK RAKOTi z ember a motorra,vagy a tuzhelyre es megy
Az teljesen mindegy mennyi az ara ,nem a mennyisegtol fugg. Amikor 3-5 ft volt az emberek kerestek atlagosan 1500-1600 ft-ot. Ma is kabe ugyanannyi ido alatt keresed meg 1 liter benzin arat mint a hatvanas evekben. Valojaban nem lett dragabb az uzemanyag realerteken vagy elhanyagolhato mertekben. Az usa-ban a 90-es evek elejen a Clinton idoszakban volt fajlagosan legolcsobb a benzin amiota legordultek az elso T- modelek a ford muvekben
Amire én emlékszem az az 5 Ft-os benzin. Ez volt jó 30 éve.
Akkor én vagyok az öregebb, mert én még 2,70Ft-osra is emléxem.
Ma közel 500 az ára. Az átlagos árnövekedés 20-szorosra tehető. Esetleg 25-szörösre.
A szénhidrogének ára majd' 100-szorosára emelkedett.
Drágulásban a rekorder a BKV a maga 350-szeres szorzójával. Egyébként egy komplex fogyasztói kosár alapján legalább 50-szeres az átlagos drágulás. Ha ezt jövedelemarányosan nézzük, kiderül, hogy a mai átlagfizu kb. az 1978-assal azonos vásárlóértékű.