Mivel szabályosan ismétlődik, szerintem kezd kopni a bronzkerék, és amíg az olaj nem melegedett fel rendesen, addig nem hallatszik, mert a hideg olaj ugye sűrűbb, jobban tömíti a kopás barázdáit. Van néhány típus, amiben leghamarabb a bronzkerék adja be a kulcsot.
Igen Láncos. értem figyelek rá. észrevettem hogy fém a fémmel érintkezik a hátramenetnél. de szerintem ezt kihagyom. feleslegesnek tartom. vagy gyárilag volt rajta gumi?
Hello!A kapatengely hajtása láncos,ennek van egy zárt hajtásháza.Felülről van egy fedele,két csavar tartja.Ebben legyen olaj,ami keni a láncot és alul a csapágyakat.Motorban olajat figyelni,ha a szíjjakkal baj van,azt jelezni fogja a masina...Szerintem a hátramenet elég fapados megoldás,én csak ritkán használom,bár lehet csak nekem nem tetszik.Egyébként méretéhez képest elég kezes gép,szoktam használni oldalanként egy-egy kapával is,és így is elég jól irányítható keskeny sorok között is.Üdv
bevolt szorulva a karburátoron egy csavar ami a muanyag továbbitó volt. és a pillangó szelepet nyitotta, tehát minden tartomámyban azonos fordulattal ment.
Hello!Nekem is van ilyen gépem,az briggs motorral van szerelve,és változik a fordulat a gázszabályzó állításával.Szerelték ezeket a gépeket más motorral is,azokat nem ismerem.Üdv
Ezt neked kell eldönteni,ha továbbra is nagyon sokat használod igen. Az élettartama a szakemberek szerint legalább 2x ,de szerintem a lényeg a felújíthatóság, nem a "használat után eldobandó" kategória.(A gx gxv acélperselyes, golyóscsapágyazott főtengely)
Vettem egy szevafém RK05B tupusus kapát, van benne hátra menet is, könnyen indul. de ami a jobb oldalon a kezelőnél van nyúl és teknős, nem reagál semmit csak leállitani lehet vele, mikor beindul fordulaton megy, vagy ez ilyen?
Köszönöm a válaszokat, holnap töltök képet, olajcserét csináltam,
A teljesített órák számát az utóbbi négy évben rendszeresen felírtam és 50 óránként vagy tavaszi kezdéskor cseréltem olajat.Levegő szűrőt és gyertyát minden tavasszal újat vettem.
Évekkel ezelőtt beszéltem egy Transaggregátos szakival aki több mint 2000 üzemóráról beszélt és ez akkor még nem volt a vége.
Én a kihajtó tengelyre vaskereket szereltem és kultivátort valamint töltögetőekét vontattam vele.Egy hektáron vetéssel együtt 3-4 alkalommal mentem végig ez hektáronként 42-56km.A megművelt terület 2-3 ha között mozgott éves öszzehasonlításban.
Az a 800-1000üó reális egy gcv-től , az 60-80% terhelésen 800-1000l benzin. Természetesen ettől általában jelentősen többet bírnak,az én legrégebbi gcv-m is hasonló üó-s lehet de még tökéletes.(dragon 5,5)
800 órát birt csak? Akkor nem cseréltél rendesen olajat, vagy légszűrő hiány volt, mert sokkal többet kellene birnia. Nekem van egy 20 éves példányom de egy csepp olajat sem eszik. Pedig minden szomszédom hajtja rendesen, heti rendszerességgel kínozzuk.
A "kuncsaftnak"(ismerős) csak arra volt pénze.Emlékem szerint alapkivitel 22,2x80mm mindkettőnél. de biztos lesz itt aki pontosan tudja, vagy google a barátod.
Ez a GCV 160 8 szezont ment kb. 800 üzemórával.Még megy ,de rengeteg olajat eszik,gyakran kell gyertyát cserélni, alig van teljesítmény.
A motor Robi 156 H erőforrásaként üzemel.A hajtóművet már többször szétkaptam ,csigatengely csapágyakat kellett cserélnem.A hajtómű bronz fogaskerekének elkopásától tartottam leginkább,de még tartja magát.Hozzá kell tennem extrém igénybevételnek volt kitéve.
Kuplungharangból van tartalék ,-a kopóréteg pótlása megoldott .Kapcsoló tányérból két új is van , a gyári most lett lecserélve.
Összességében a hajtóművel meg vagyok elégedve.
A meglévő GCV-ben gyűrűsort cserélek ,fűnyíró meghajtására még biztosan jó lesz.
Erre a Robira meg kellene egy új motor.
A GCV 160 ára most : 64262 Ft;
GXV 160 ára most :108077 Ft.
A két motor között jelentős árkülönbség van .Megvenném az iparit, ha jóval több ideig szolgál mint elődje.
Te miért fordítva cseréltél ?
Honnan lehet tudni azt ,hogy milyen tengelyvéggel van szerelve az adott motor ?
Nektek nem szokott berezonálni a gép a pótkocsi és ahogy ültök rajta akkor ti magatok is? Én azt vettem észre hogy iszonyatosan rezonál és ahogy ülök rajta szinte már kellemetlen elkezd fájni a fejem tőle... ahogy a szarvkormányt kicsit felfele eröltetem akkor abbamarad. Gondolom biztos a csatlakozásnál lehet a gond, Raktam 2db gumikarikást hátha jobb lesz de minimálisan jobb csak. sőt lecseréltem aa 16-os menetsszárat is és esztergályos csináét nekem egy 16-os csapszeget aminek menetes a vége és sasszeg is belemegy..
Vedd le a karburátort és fúvasd ki sűritett levegővel ,valami el van koszolódva benne ,magyarán dugúlása van . Ha 98 benzint használsz ilyen hiba nem lesz vele !
Helló Luximen!Tegyél a tartály és a karburátor közé egy benzin szűrőt!Hiába van a tartályban gyári "szűrő",nem biztos hogy megszűri a benzint rendesen. Ha gyújtással lenne problémád, akkor csattogna rendesen,berántásnál viszont vissza rántaná a kezedet.Mivel nem kap rendesen üzemanyagot, azért jár szakaszosan.Ja és cseréld ki a csővet átlátszóra!Talán tudtam segíteni!
Újdonsült Honda F600Y tulajdonos vagyok. A gép kisebb javításra, felújításra szorul, ehhez kérnék némi segítséget a nálam tapasztaltabb tagoktól: első lépésként egy gépkönyvre lenne szükségem, ha valaki tud ebben segíteni.
Tudom hogy fordítva van rajta de sajnos ahogy kifúrtam a lyukat a csatlakozon és átakartam fordítani úgy már nem stimmelt a luk helye és nem ment volna át a két csavar.... max ugy tudom megoldani hogy lecsiszolok a két lemezből ahol van a két csavar de akkor már nem lesz passzentos a cucc. Jelenleg pont vízszintes a gép nem dől előre a blokk és gondolom így nem lehet baja...
Ma szereztem 16-os menetes szárat a futó és a csatlakozó közé de valahogy nem az igazi, lehet jobban járok ha csináltatok egy ehhez való éket vagy csavart?
Tipikus MTD betegség. Sajnos ennél a típusnál gyakori. A baj akkor szokott előjönni (és feltételezem hogy nálad is ez volt), ha úgy tetted félre néhány hétre a motort, hogy nem ürítetted ki teljesen a tankot és az üzemanyag "betaknyosodott". Mikor én is hasonlókat tapasztaltam először megijedtem, aztán kicsit utána néztem, és bevallom a gyár által küldött leírásban benne van, hogy ezt hogyan lehet megelőzni. Ne aggódj, járasd ki a piszkot( leüllepedett maradványt) a motorból, jó nagyokat fog köpködni és durrogni, de nálam más maradandó kárt nem okozott.
Ide vonatkozó rész a kapával küldött gyári dokumentációból:
...Tárolás Ha a motort 30 napnál hosszabb ideig tárolják, ügyeljenek arra, hogy ne maradjon üzemanyag a tankban, hogy az üzemanyag-ellátó berendezésben, különösen pedig a karburátor fontos részeiben ne alakuljanak ki égéstermékek. 30–90 napos tárolás esetén adjon stabilizátort az üzemanyaghoz. Járassák a motort, amíg ki nem ürül az üzemanyagtartály és a motor le nem áll. Cseréljék ki az olajat. Vegyék ki a gyújtógyertyát, és töltsenek kb. 15 ml motorolajat a hengerbe. Szereljék vissza a gyújtógyertyát, és húzzák meg lassan az indítózsinórt, ami lehetővé teszi az olaj eloszlatását. ...
Mindig azt hittem, hogy a victoria a világ leghitványabb gumija.
1980 januárban 5 új victoria radial volt a trabantomon, ebből 1 hónapon belül szálszakadásosak lettek a két első keréken levők. Hátul és a pótkeréken bírta.