Keresés

Részletes keresés

Recrew Creative Commons License 2015.07.16 0 0 25329

Sziasztok!

Olyan kérdéssel fordulok hozzátok hogy,szerintetek ez a csatlakozás jó-e vagy sem?Ha szerintetek nem jó akkor milyen megoldást tudtok ajánlani?

janijani Creative Commons License 2015.07.16 0 0 25328

Lehet, hogy valamelyik csapágy haldoklik? esetleg kihullott a golyók közül a kosár?

Érdemes lenne megnézni mielőtt tönkreteszi a csigakereket.

Én az olajba szoktam tenni egy babszemnyi grafitpasztát hogy javítsa a kenést.

Előzmény: biohazardxx (25325)
Törölt nick Creative Commons License 2015.07.16 0 0 25327

Zamu, megtudnád mondani, hogy milyen szélesek ezek a dupla kerekek?

Az interneten nincs róla adat.

Egy masszív mindenes gépet készítek, kistraktorra emlékeztető forma, masszivitás, kényelem...

Ezt majd dokumentálom a fórumon is, egyelőre az alkatrészek beszerzése van folyamatban.

Ha minden jól megy, akkor a közeljövőben gyártva is lesz, és bízom benne, hogy a fórumozók körében is nagy lesz az érdeklődés.

Magyar földre magyar gépet!

Üdv: Nyemcsok M.

Előzmény: zamu (25268)
Törölt nick Creative Commons License 2015.07.16 0 0 25326

Mivel szabályosan ismétlődik, szerintem kezd kopni a bronzkerék, és amíg az olaj nem melegedett fel rendesen, addig nem hallatszik, mert a hideg olaj ugye sűrűbb, jobban tömíti a kopás barázdáit. Van néhány típus, amiben leghamarabb a bronzkerék adja be a kulcsot.

Előzmény: biohazardxx (25325)
biohazardxx Creative Commons License 2015.07.16 0 0 25325

Mi ez a hang? mostanában kezdett eljönni kb. 5 perc után már lehet hallani ahogy melegszik a blokk...

 

Törölt nick Creative Commons License 2015.07.15 0 0 25324

Igen Láncos. értem figyelek rá. észrevettem hogy fém a fémmel érintkezik a hátramenetnél. de szerintem ezt kihagyom. feleslegesnek tartom. vagy gyárilag volt rajta gumi?

Néha biztos jó lenne ha utánfutózik vagy valami.

Előzmény: Csiga1970 (25323)
Csiga1970 Creative Commons License 2015.07.14 0 0 25323

Hello!A kapatengely hajtása láncos,ennek van egy zárt hajtásháza.Felülről van egy fedele,két csavar tartja.Ebben legyen olaj,ami keni a láncot és alul a csapágyakat.Motorban olajat figyelni,ha a szíjjakkal baj van,azt jelezni fogja a masina...Szerintem a hátramenet elég fapados megoldás,én csak ritkán használom,bár lehet csak nekem nem tetszik.Egyébként méretéhez képest elég kezes gép,szoktam használni oldalanként egy-egy kapával is,és így is elég jól irányítható keskeny sorok között is.Üdv

Előzmény: Törölt nick (25322)
Törölt nick Creative Commons License 2015.07.14 0 0 25322

Szia.

Igen ez is íbrigs motoros. 

És mostmár terhelésre változik a fordulat.

bevolt szorulva  a karburátoron egy csavar ami a muanyag továbbitó volt. és  a pillangó szelepet nyitotta, tehát minden tartomámyban azonos fordulattal ment.

megoldódott a probléma. köszönöm.

Egyébként mire kell ügyelni ennél a tipusnál?

Előzmény: Csiga1970 (25321)
Csiga1970 Creative Commons License 2015.07.13 0 0 25321

Hello!Nekem is van ilyen gépem,az briggs motorral van szerelve,és változik a fordulat a gázszabályzó állításával.Szerelték ezeket a gépeket más motorral is,azokat nem ismerem.Üdv

Előzmény: pityesz001 (25319)
studiod1 Creative Commons License 2015.07.13 0 0 25320

Ezt neked kell eldönteni,ha továbbra is nagyon sokat használod igen. Az élettartama a szakemberek szerint legalább 2x ,de szerintem a lényeg a felújíthatóság, nem a "használat után eldobandó" kategória.(A gx gxv acélperselyes, golyóscsapágyazott főtengely)

Előzmény: Fidó mester. (25318)
pityesz001 Creative Commons License 2015.07.12 0 0 25319

Sziasztok.

Vettem egy szevafém RK05B tupusus kapát, van benne hátra menet is, könnyen indul. de ami a jobb oldalon a kezelőnél van nyúl és  teknős, nem reagál semmit csak leállitani lehet vele, mikor beindul fordulaton megy, vagy ez ilyen?

Köszönöm a válaszokat, holnap töltök képet, olajcserét csináltam, 

Fidó mester. Creative Commons License 2015.07.12 0 0 25318

Üdv !

 

A teljesített órák számát az utóbbi négy évben rendszeresen felírtam és 50 óránként vagy tavaszi kezdéskor cseréltem olajat.Levegő szűrőt és gyertyát minden tavasszal újat vettem.

Évekkel ezelőtt beszéltem egy Transaggregátos szakival aki több mint 2000 üzemóráról beszélt és ez akkor még nem volt a vége.

Én a kihajtó tengelyre vaskereket szereltem és kultivátort valamint töltögetőekét vontattam vele.Egy hektáron vetéssel együtt 3-4 alkalommal mentem végig ez hektáronként 42-56km.A megművelt terület 2-3 ha között mozgott éves öszzehasonlításban.

Egy kicsit én is többet vártam de ez van.

A fentiek miatt gondolkodom az ipari kivitelben.

Szerintetek megéri az árát?

 

Üdv Fidó mester

Előzmény: ottofon (25316)
studiod1 Creative Commons License 2015.07.12 0 0 25317

Az a 800-1000üó reális egy gcv-től , az 60-80% terhelésen 800-1000l benzin. Természetesen ettől általában jelentősen többet bírnak,az én legrégebbi gcv-m is hasonló üó-s lehet de még tökéletes.(dragon 5,5)

Előzmény: ottofon (25316)
ottofon Creative Commons License 2015.07.12 0 0 25316

800 órát birt csak? Akkor nem cseréltél rendesen olajat, vagy légszűrő hiány volt, mert sokkal többet kellene birnia. Nekem van egy 20 éves példányom de egy csepp olajat sem eszik. Pedig minden szomszédom hajtja rendesen, heti rendszerességgel kínozzuk.

Előzmény: Fidó mester. (25314)
studiod1 Creative Commons License 2015.07.12 0 0 25315

A "kuncsaftnak"(ismerős) csak arra volt pénze.Emlékem szerint alapkivitel 22,2x80mm mindkettőnél. de biztos lesz itt aki pontosan tudja, vagy google a barátod.

Előzmény: Fidó mester. (25314)
Fidó mester. Creative Commons License 2015.07.12 0 0 25314

Üdv !

 

Ez a GCV 160 8 szezont ment kb. 800 üzemórával.Még megy ,de rengeteg olajat eszik,gyakran kell gyertyát cserélni, alig van teljesítmény.

A motor Robi 156 H erőforrásaként üzemel.A hajtóművet már többször szétkaptam ,csigatengely csapágyakat kellett cserélnem.A hajtómű bronz fogaskerekének elkopásától tartottam leginkább,de még tartja magát.Hozzá kell tennem extrém igénybevételnek volt kitéve.

Kuplungharangból van tartalék ,-a kopóréteg pótlása megoldott .Kapcsoló tányérból két új is van , a gyári most lett lecserélve.

Összességében a hajtóművel meg vagyok elégedve.

A meglévő GCV-ben gyűrűsort cserélek ,fűnyíró meghajtására még biztosan jó lesz.

Erre a Robira meg kellene egy új motor.

A GCV 160 ára most :  64262 Ft;

   GXV 160 ára most :108077 Ft.

A két motor között jelentős árkülönbség van .Megvenném az iparit, ha jóval több ideig szolgál mint elődje.

Te miért fordítva cseréltél ?

Honnan lehet tudni azt ,hogy milyen tengelyvéggel van szerelve az adott motor ?

 

Üdv _Fidó  mester

Előzmény: studiod1 (25312)
biohazardxx Creative Commons License 2015.07.12 0 0 25313

Nektek nem szokott berezonálni a gép a pótkocsi és ahogy ültök rajta akkor ti magatok is? Én azt vettem észre hogy iszonyatosan rezonál és ahogy ülök rajta szinte már kellemetlen elkezd fájni a fejem tőle... ahogy a szarvkormányt kicsit felfele eröltetem akkor abbamarad. Gondolom biztos a csatlakozásnál lehet a gond, Raktam 2db gumikarikást hátha jobb lesz de minimálisan jobb csak. sőt lecseréltem aa 16-os menetsszárat is és esztergályos csináét nekem egy 16-os csapszeget aminek menetes a vége és sasszeg is belemegy..

 

Valami ötlet valakinek?

 


studiod1 Creative Commons License 2015.07.12 0 0 25312

Pl gxv160-ra? emlékeim szerint igen igaz én fordítva cseréltem ,vigyázz a gcv is többféle tengely véggel készül .

Előzmény: Fidó mester. (25311)
Fidó mester. Creative Commons License 2015.07.11 0 0 25311

Üdv Mindenkinek !

 

A Honda kapalógépmotorjainak és a függ. kihajtású motorjainak csatlakozási pontjai azonosak ?

Mondjuk egy GCV 160-as motort le lehet-e cseréni egy ipari motorra?

 

 

Üdv Fidó mester

kavicsos64 Creative Commons License 2015.07.07 0 0 25310

Vedd le a karburátort és fúvasd ki sűritett levegővel ,valami el van koszolódva benne ,magyarán dugúlása van . Ha 98 benzint használsz ilyen hiba nem lesz vele !

Előzmény: Luximen (25308)
Dutrás-pisti Creative Commons License 2015.07.07 0 0 25309

Helló Luximen!Tegyél a tartály és a karburátor közé egy benzin szűrőt!Hiába van a tartályban gyári "szűrő",nem biztos hogy megszűri a benzint rendesen. Ha gyújtással lenne problémád, akkor csattogna rendesen,berántásnál viszont vissza rántaná a kezedet.Mivel nem kap rendesen üzemanyagot, azért jár szakaszosan.Ja és cseréld ki a csővet átlátszóra!Talán tudtam segíteni!

Előzmény: Luximen (25308)
Luximen Creative Commons License 2015.07.06 0 0 25308

Sziasztok.

Az alábbi linken meghallgatható a gépem hullámzó járása. Az 5. mp-ben még durran is.

Segítséget,tanácsot kérnék!!!

Gyertya újra cserélve, karbi kitisztítva.

robocop7679 Creative Commons License 2015.07.06 0 0 25307

1000 hála és köszönet! :-)

Előzmény: studiod1 (25306)
studiod1 Creative Commons License 2015.07.06 0 0 25306
Előzmény: robocop7679 (25305)
robocop7679 Creative Commons License 2015.07.06 0 0 25305

Kedves Mindenki!

 

Újdonsült Honda F600Y tulajdonos vagyok. A gép kisebb javításra, felújításra szorul, ehhez kérnék némi segítséget a nálam tapasztaltabb tagoktól: első lépésként egy gépkönyvre lenne szükségem, ha valaki tud ebben segíteni.

 

Köszönet:

Farkasditucsok

biohazardxx Creative Commons License 2015.07.06 0 0 25304

Tudom hogy fordítva van rajta de sajnos  ahogy kifúrtam a lyukat a csatlakozon  és átakartam fordítani úgy már nem stimmelt a luk helye és nem ment volna át a két csavar....  max ugy tudom megoldani  hogy  lecsiszolok a két lemezből ahol van a két csavar de akkor már nem lesz passzentos a cucc. Jelenleg pont vízszintes a gép nem dől előre a blokk és gondolom így nem lehet baja...

 

Ma szereztem 16-os menetes szárat a futó és a csatlakozó közé  de valahogy nem az igazi, lehet jobban járok ha csináltatok egy ehhez való éket vagy csavart?

Előzmény: Viktor1798 (25300)
3ashorog Creative Commons License 2015.07.06 0 0 25303

Hali!

 

Tipikus MTD betegség. Sajnos ennél a típusnál gyakori. A baj akkor szokott előjönni (és feltételezem hogy nálad is ez volt), ha úgy tetted félre néhány hétre a motort, hogy nem ürítetted ki teljesen a tankot és az üzemanyag "betaknyosodott". Mikor én is hasonlókat tapasztaltam először megijedtem, aztán kicsit utána néztem, és bevallom a gyár által küldött leírásban benne van, hogy ezt hogyan lehet megelőzni. Ne aggódj, járasd ki a piszkot( leüllepedett maradványt) a motorból, jó nagyokat fog köpködni és durrogni, de nálam más maradandó kárt nem okozott.

Ide vonatkozó rész a kapával küldött gyári dokumentációból:

 

...Tárolás
Ha a motort 30 napnál hosszabb ideig tárolják, ügyeljenek arra, hogy ne maradjon üzemanyag a tankban, hogy az üzemanyag-ellátó berendezésben, különösen pedig a karburátor fontos részeiben ne alakuljanak ki égéstermékek. 30–90 napos tárolás esetén adjon stabilizátort az üzemanyaghoz.
Járassák a motort, amíg ki nem ürül az üzemanyagtartály és a motor le nem áll.
„Cseréljék ki az olajat.
„Vegyék ki a gyújtógyertyát, és töltsenek kb. 15 ml motorolajat a hengerbe. Szereljék vissza
a gyújtógyertyát, és húzzák meg lassan az indítózsinórt, ami lehetővé teszi az olaj eloszlatását.
„...

 

Remélem nálad sem lett nagyobb baj!

Előzmény: Luximen (25298)
arvaiz69 Creative Commons License 2015.07.06 0 0 25302

Szia! 

Gratulálok ez tényleg nagyon szép lett! 

Üdv.: Zoli

Előzmény: biohazardxx (25294)
janijani Creative Commons License 2015.07.05 0 0 25301

Mindig azt hittem, hogy a victoria a világ leghitványabb gumija.

1980 januárban 5 új victoria radial volt a trabantomon, ebből 1 hónapon belül szálszakadásosak lettek a két első keréken levők. Hátul és a pótkeréken bírta.

Azóta sem vettem román gumit.

Előzmény: biohazardxx (25299)
Viktor1798 Creative Commons License 2015.07.05 0 0 25300

A vonófej fejjel lefele van! Azért dől ennyire előre a futó. Szép szerelvényed van sok szerencsét hozzá :D

Előzmény: biohazardxx (25294)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!