Ha a Nikon rendszeréhez tartozó eszközöket adnál el, vagy vennél, akkor itt a helyed. Licitálós portálok linkelése nem megengedett és tiltást von maga után.
Irányár megadása kötelező!
Nem segítünk a lopott fotós cuccok eladásában!
Kérjük, minden gyári számmal rendelkező termék mellé, amit eladásra kínálsz,
add meg az eszköz sorozatszámát. A szám utolsó karakterét kicsillagozhatod.
A sorozatszám nélküli hirdetéseket töröljük, a feladót pedig egy hétig
kitiltjuk az adok-veszek topikokból.
A szériaszámot a hozzászólásban kell elhelyezni, szöveges formában. Képen nem megfelelő!
Vásárolj körültekintően!
A fórum felhasználói általában nem vállalt valós identitású személyek, így
beazonosításuk nem mindig lehetséges. Figyelj erre a vásárlásoknál és
csereügyleteknél!
Lehetőleg utánvéttel fizess, vagy vedd fel személyesen a kapcsolatot az
eladóval, mielőtt előleget utalsz át!
Ha mégis csalás áldozatává válsz, tegyél rendőrségi feljelentést! A csalók
gyakran kézre kerülnek, de a vizsgálat sokáig húzódhat.
Kicsit sokallom, azt az 1/1000-et... D300 topicba szurtam be nemreg egy Kempo bajnoksag egyik kepet, ahol a resztvevok mondjuk, hogy eleg dinamikusan mozognak... velhetoen gyorsabban, mint ahogy emberek vizben tudnak. Fenybol itt is eleg keves volt es a terbeli eltolodas miatt 2.8-at nem is hasznalhattam, de 1/250-el tokeletesen ki lettek merevitve. Ugyhogy szerintem ennel gyorsabb zarido felesleges (1-2 kiveteltol eltekintve) gyorsulasi versenyen speedmotort svenkelve 1/500-al kaptam le kimerevitve. Vagy szinten EVO Neo-n driftelo kocsi (itt ugye porog a kerek mint allat) BMV M6 szinten 1/500 mellett.
ez attól függ, hogy melyik uszi, milyen évszakban és hogy hány órakkor kezdődik a meccs, mert a természetes fény sokat segít a gagyesz refik mellett. A múlt heti Pécs-Szeged rangadón, amely 5kor kezdődött és jó napos idő volt kint, a leírt paraméterekkel 1/800s a jobb térfelen, a bal oldalán 1000s is elérhető volt mert az kicsit világosabb.
Fair enough. Nem is kerdojelezem meg a D700 letjogosultsagat ilyen szituacioban. Tipikusan ISO 1600, f/2,8 rekesszel milyen zaridok vannak ilyen uszis fenyviszonyok mellett?
800 es fölött nekem már elég magasnak számít. A másik kérdésedre a válasz a portfotózás. Ezek közül is különösen a vizilabda, ahol 1/800-1000s kell, viszont általában az usziba nincs sok fény. Én, a d700al nyugodt vagyok.
Teli a postaladad, este ujta kuldom. Esetlegesen folytassuk masik topikban, mert ez mar itt boven offtopik es masok ha latjak a kepeket akkor tudnak tanacsot adni. En elso korben arra tippelnek amit ide nem irok le, mert nem szeretnek uzletronto lenni. De nem legyen igazam. Udv: Laci.
Bocsi az OFF-ért, de az utóbbi a felszereléshez kapcsolódó hozzászóláshoz néhány gondolat. Én is többször cseréltem, teljes szereléseket is, amatőrt-profira, profit-amatőrre stb. leginkább nem voltam elégedett a képekkel. És itt szeretnék valami újat (lehet nagyon személyeset) hozzátenni. Ha a miértjét keresem, kicsit vissza kell lépni. A fotózás a hobbim, kb. 35 éve. Régebben nem volt gondom, hogy mit fényképezzek, akár a városban is be lehetett menni az udvarokba, stb. De az elmúlt pár évben leginkább azt veszem észre, hogy a felszerelésem lett a hobbim és nem a használata. Ha van egy fél szabad napom, azt nézem (akár a fórumokon), hogy mit vehetnék, vagy mit adhatnék el. Mert fotózni nem tudok elmenni, mert nem tudom mit kéne. Százszor voltam a Várban, az arborétumokban, a Skanzenben, az állatkertben stb. A foglalkozásom, hogy mások problémáit oldom meg. És ebben el is fáradok, annyira, hogy a sajátomra már nem nagyon marad energia. És akkor jöhetnének a közösségek, mert azokat ilyesmire találták ki. De nálunk ilyenek nincsenek. 25 éve vagyok tagja egy fotóklubnak, de mostanában már nem járok, mert a pályázatok és a pontszerzésen kívül nincs más téma, ja meg a verseny, az értékelés, de tanítás, de közös program az nincs. Itt vannak a fórumok, mindenféle van, csak olyat nem találok, ahol a közösség ereje segíti az egyéneket, hogy hobbijukat az alkotó öröm szintjén űzzék. Vita van, pixelvadászat van, adok-veszek van. Egység a kikapcsolódás örömében ( a kép amelyhez elég lenne a D60 is), hiszen ugyanez a kép hordozhatná, a készítés élményét, a társaság, a hasonszőrűekhez tartozás erejét, a tanulás lehetőségét, egyben a fejlődés zálogát. Lenne akinek, van helyismerete, új helyszínekhez, lenne akinek van új ötlete, új technikákhoz, lenne aki lefeküdne a földre, új látószögért és lehetnének sokan, akik ebből-egymástól tanulhatnának. De én ilyen lehetőségeket nem ismerek. Ha valaki igen, szóljon,vagy hallgasson örökre. Azt mondják az a tehetséges,aki többet tud, mint amennyit tanult. Ha nincs kitől tanulnom, hogyan tudhatom meg, hogy tehetséges vagyok? Amíg erre a kérdésre nem kapok választ, cserélgetem a felszerelésemet! (Ebben már tehetséges vagyok) Mégegyszer bocs az OFF-ért.
Hat nem tudom mit csinaltal azokkal a kepekkel... Kuldtem en is. Egyik meg van 5:4-re vagva de azon kivul semmi. (Meg barmit csinalnek ugye az zajnak csak artana) JPEG konverzio 85%-os minoseggel Lightroom-bol, ennyi. 2xISO800 es 1xISO1600. Egyik haverom rakott ki ISO3200-as kepet 5DMK2-vel flickr-re, ezen felbatorodva en is csinaltam egy tesztfotot. (Amugy soha eszembe nem jutott volna 3200-re felcsavarni) Szivesen csinalok jpeget az en kepembol es belinkelem a masikat is ha erdekel.
Nekem van éppen egy felesleges 18-70. 2 éves, itthon vásárolt, állapot rendben, első hátsó sapka, hozzá való puhatok, napellenző. Az első sapkán kopott a Nikon ezüst felirat. D300-hoz keresed? Nem leszel elégedett...
Egyetértek. Mikor kijött ez a kis "csoda" (D300) mindenki mennyire örült neki, most meg tessék... 800-on zajos, nem jó? Jézusom... D60 nyugodtan használható az őskövület CCD-jével ennyin, akkor miről beszélünk? Én nem azért adtam el, mert nem jó, hanem azért mert túl jó, felesleges. Kb. negyedéből megvan a D60, ami bőven elég nekem. Tényleg gáz, h vannak akik állandóan elégedetlenek, és a felszerelésben keresik a hibát (általánosságban beszélek). Mindezt teszik amatőr mivoltukban, profi felszereléssel a táskában. Ezek az emberek sosem nyugszanak meg, az lesz a majd vége, h semmi se jó nekik, és erre hivatkozva keresnek majd másik hobbit (ezért is ugrálgatnak a márkák között). És a pénz megléte az nem lehet ok arra, h bármit megvegyen, tehetséget meg nem is tud. Akinek "van szeme", egy Cmena-val is olyan képet lő, h annak mondjuk van hangulata. De a fotók többségében ennek nyoma sincs. Sajnos ez a fórumozás arra nevel, h költs sokat, miket vegyél meg, de az emberek 99% errefelé nyugodtan kereshetne valami másik hobbit, mert a teljesítményük egyenlő a nullával...
A 400d ISO 800-on jobb. (Sokat fényképeztem azzal magas ISO-n és amikor az első képeket megnéztem a D300-al rögtön szembetűnt a zajossága. Akkor lebuziztak a Nikon fanok, de a zaj nem tűnt el...)
Tudok küldeni olyan képet is.
Azt a 400d az a legalja itt sokak szerint, azt ha a képminőséget nézzük csak ,akkor nem is rossz gép, főleg jó objektivvel.
Engem meg csak a képminőség érdekel.
Ha később előveszek egy képet senkit se fog érdekelni mivel készült, csak az ami látszik rajta.
Azt a hobbijára mindenki annyit költ...stb...
Egy átlag bagós-kávés ember egy jobb váz árát elfüstöli, elkávézza évente...
Valoszinuleg sokaknak nem fog tetszeni amit irok, de ha pl. Joe McNally-nek jo volt rengeteg profi kephez, megelheteshez a D2X akkor nekem hozza kepest utolso senkinek miert ne lenne jo az annal jobb D300? (+4 obi amit hasznalok is es 4 vaku) Joe McNally D3-ra valtott, na es? Ha en is arra valtok akkor jobb amator fotos leszek, jobb kepeket fogok csinalni? Lof***t. Egy ideig en is a felszerelesben kerestem a hibat, noha a leggyengebb lancszem az egesz gepezetben mindig is en voltam es leszek is egy jodarabig. Anyagilag megengedhetnem a D700-at peldaul, de amig nem bizonyitok magamnak tobb teruleten addig teljesen felesleges a fejlesztes, mert egy helyben topogas lenne a vege, noha a lelek meg lenne nyugodva, hogy a technikan mar nem mulik a dolog. Persze ettol fuggetlenul mindenki arra kolti a penzet, ugy szervezi ujra a felszereleset ahogy akarja, de emlekeztetoul: az elegedetlensegnek, nemtetszesnek a vegeredmenyt illetoen legtobbszor a felhasznalo sajat bugyuta hibaja az oka. Es amig nem tanul ezekbol a hibakbol, addig szerintem felesleges _latszolag_ egy szinttel feljebb lepnie a felszereleset tekintve.
Gabor - mit ertunk magas iso alatt? Tovabba milyen szituaciot? (ahol relative gyors zarsebesseg kellene keves feny mellett? Magyarul allvannyal nem lehet megoldani?)
a d700 az FF. D300 valóban szar magas ison, ezért cseréltem le én is. A 105ösön még agyalok...volt már korábban is, de tartok attól hogy most sem tudnám igazán kihasználni. Még töprengek, hogy mi legyen...
Valaha volt, most meg vennék egy Sigma 180-as (és inkább DG-s) makrót (esetleg 150-est, még esetlegesebben Tamron 180-as makrót). Használtan, szép állapotban, olcsón... (Nem én, hanem az objektív legyen ilyen).
Mielőtt bármit veszel, nézz meg egy D60-at azért. Színei hibátlanok, zaj nagyon rendben van. De lehet, h csak a D70 után... Mindenestre eladtam a D300-at, mert ez bőven őlég nekem ilyen semmilyen képekre.
Amikor 1d-t vettem akkor az 5d-vel szemezetem, csak beesett jóáron az 1d , és azthittem jobb lesz nekem, de nem az volt amire vágytam.
Lehet akkor is az 5d-t kellet volna akkor megvennem.
Most megveszem az MKII-est. A cuccomból bőven kijön egy akár 24-70/2,8L-el.
Szerintem jobb lesz.Legalábbis amire nekem kell arra jobb.
Az bosszant, hogy volt egyszer egy 400d-m meg egy M42-es 15eft-os 25 éves üvegem, azt olyan képet tudtam csinálni vele akkor amikor még vagy két hete volt tükrösöm, amihez hasonlót azóta sem egyikkel sem. Engem nem hatnak meg az extrák amit tud egy gép (a D300 nagyon jó ebben, könyv nélkül eltévedsz a menüjében...), pusztán csak a kép érdekel.
Azt tudni akarom miért fizettem ki, amit kifizettem.
A D300-nál sokat kifizettem, és nem találtam értékarányosnak, amikor a képet nézegettem. Amúgy nagyon jó gép, jó kezelni, szerettem vele fényképezni, "csak" a képek nem tetszettek. Ha eszembe jutott a cuccom az ára akkor meg még kevésbé.
Nem láttam a 100eft-os 400d-hez és a 15eft-os Sonnarhoz képest a több mint 800eft-os különbséget.
Érdekes, ez is megfordult a fejemben. De ez is az ő dolga. Csak nemrég egy drága Canont vett, amivel már egy hét múlva nem volt megelégedve. Most a Nikon D300-tól szeretne megszabadulni. Ez nekem furcsa.
De tudod mit? Igazad van. Majd megoldja, nem a mi gondunk.