Keresés

Részletes keresés

Gábor 70 Creative Commons License 2008.07.22 0 0 773
Ha jól értelmezem,. Szériában gondolkodsz. Fémből öntetni! Jó gondolat csak az eljárás drága, így a kész termék is drága lesz. Nem biztos hogy lesz rá fizetőképes érdeklődő.
Előzmény: tom sawyer (770)
braun Creative Commons License 2008.07.21 0 0 772
vegyé atlast, ott van komplett forgóváz, motor, miazmás.
Előzmény: tom sawyer (770)
tom sawyer Creative Commons License 2008.07.21 0 0 771
Van benne valami. A valóságban is lényeges hogy minnél egyfomább legyen a kerékterhelés.
Előzmény: Gábor 70 (769)
tom sawyer Creative Commons License 2008.07.21 0 0 770

"Gyartotol fugg, pl. a marklin szinte mindenhez arul minden alkatreszt, meg a 30 evvel ezelotti mozdonyokhoz is. (tobbnyire csak az alvaz fodarabja es a karosszeria hianyzik ahhoz, hogy alkatreszekbol meg lehessen epiteni egy uj mozdonyt)"

 

Az lenne a jó ha megfelelő tengelytávval és kerékátmérővel komplett hajtást tudnék találni ami egyszerűen beszerezhető. Bontott cuccban nem gondolkodok, pedig a piko br 110-é jó lenne, de nagy számban nem igen hozzáférhető meg nem is igazán precíz.

 

"A lenyeg, hogy a kerek atmeroje es a kivant sebesseg alapjan meg kell hatarozni a tengely fordulatszamat. Masodsorban az attetel fogaskerekeinek el kell ferniuk a vazban. Aztan a hajtaslancon szepen visszafele haladva meg kell hatarozni a motor kivant fordulatszamat az adott feszultsegeken. Ha a meglevo motor nem passzol teljesen, akkor a hajtaslac fogaskerekein es a csigan (ha van) lehet varialni. Alapvetoen kijelentheto, hogy ha egy meglevo mozdony hajtasat kapja (akar bontottan, akar potalkatreszekbol utanepitve), akkor nagy gond nem lehet."

 

Akkor végülis ha a kerékfordulatokj azonosak (persze pontos kerékátmérő esetén)-ami 70km/h-nál kb. 370 1/min-kiindulásnak már jó nem? A fogaskereket mindenképp valahonnan venni kéne, nem nagyon akarok belefolyni a fogaskerék gyártásba, meg pillanatnyilag nincs is mivel. A motornál akkor nem elég az hogy a névleges fordulaton (pl. 5pólusú bühler 8000 1/min) a sebesség meglegyen a 70km/h-nek megfelelően?

 

A tömeg érdekes megint. A dácsiában igen kevés a hely. Lehet hogy a hajtásházakat is fémből kéne önteni és marógéppel megmunkálni.

 

Sztirol lapban nem tudok segiteni, vidéki vagyok:-)

Előzmény: kvp77 (768)
Gábor 70 Creative Commons License 2008.07.21 0 0 769

Még azért annyit hozzá tennék a modell tömegéhez. Ez igaz , minél nehezebb annál jobb. Amire azért nem árt oda figyelni ,a súly elosztásra . A modell súly pontja minél lejjebb van annál jobb, illetve közel egyforma legyen a súly mennyisége a mozdony mind két végében ,a motor nem igazán számit súlynak. Én már bele estem ebbe a hibába , olyan orr nehéz modellt készítettem amikor hirtelen meg állt kitette oldalra a hátulját és mivel az ólmot a réz kaszniba bele öntöttem, kínlódás volt ki szedni. De muszáj volt! A több hónapos munkán csináltam még kettőt.
Szóval "A több , nem mindig jobb,,
Előzmény: tom sawyer (767)
kvp77 Creative Commons License 2008.07.21 0 0 768
"-Mit lehet beszerezni kereskedelmi forgalomban? Első sorban kerékpárok, csigák ,csigakerekek, fogaskerekek, motorok érdekelnek de a legjobb az lenne ha komplett hajtás is lenne. Melyik boltokban érdemes keresni?"

Gyartotol fugg, pl. a marklin szinte mindenhez arul minden alkatreszt, meg a 30 evvel ezelotti mozdonyokhoz is. (tobbnyire csak az alvaz fodarabja es a karosszeria hianyzik ahhoz, hogy alkatreszekbol meg lehessen epiteni egy uj mozdonyt)

"-Milyen paraméterekkel érdemes elkezdeni a tervezést? Kerékátmérő, tengelytávolság az biztos, ezenkívül?
-Milyen motorban érdemes gondolkodni (fordulatszám, gyártó)? Van-e szabványos fordulatszám?
-Hogyan célszerű az áttételt meghatározni?
-Hogyan célszerű a mozdony tömegét meghatározni?"

A lenyeg, hogy a kerek atmeroje es a kivant sebesseg alapjan meg kell hatarozni a tengely fordulatszamat. Masodsorban az attetel fogaskerekeinek el kell ferniuk a vazban. Aztan a hajtaslancon szepen visszafele haladva meg kell hatarozni a motor kivant fordulatszamat az adott feszultsegeken. Ha a meglevo motor nem passzol teljesen, akkor a hajtaslac fogaskerekein es a csigan (ha van) lehet varialni. Alapvetoen kijelentheto, hogy ha egy meglevo mozdony hajtasat kapja (akar bontottan, akar potalkatreszekbol utanepitve), akkor nagy gond nem lehet.

A tomegrol csak annyit, hogy a motor birja el a mozdony es a szerelveny sulyat. Tovabba minel nehezebb a mozdony annal jobban birja az emelkedoket. Kisebb meretaranyoknal nem ritka, hogy a mozdony belul tomor fem es a kasztniban csak a motornak es a hajtaslancnak van kihagyva hely. (meg ujabban egy vekony res a dekodernek)

ps: Sajat kerdes: Pesten hol erdemes sztirol lapot venni? Viszonylag vekony kellene.
Előzmény: tom sawyer (767)
tom sawyer Creative Commons License 2008.07.20 0 0 767

Egy eddig általam még nem járt ingoványos területre szándékozok lépni modellépítésileg. Ez a terület hajtások és az elektronika lenne. Nem titkolom de a dácsia alá kéne tervezni valamit. Ami érdekelne ezügyben:

 

-Mit lehet beszerezni kereskedelmi forgalomban? Első sorban kerékpárok, csigák ,csigakerekek, fogaskerekek, motorok érdekelnek de a legjobb az lenne ha komplett hajtás is lenne. Melyik boltokban érdemes keresni?

 

-Milyen paraméterekkel érdemes elkezdeni a tervezést? Kerékátmérő, tengelytávolság az biztos, ezenkívül?

 

-Milyen motorban érdemes gondolkodni (fordulatszám, gyártó)? Van-e szabványos fordulatszám?

 

-Hogyan célszerű az áttételt meghatározni?

 

-Hogyan célszerű a mozdony tömegét meghatározni?

 

Egyenlőre ennyi aztán biztos lesz még kérdés:-)

djzozzx Creative Commons License 2008.07.20 0 0 766
Nagyon szépen megköszönném :D
Előzmény: ROCOman (765)
ROCOman Creative Commons License 2008.07.20 0 0 765
A Vasút&Modell VI. évfolyam, 3. számában van egy cikk a V44-es modelljéről. Ebben a cikkben van színes fénykép (igaz a modellről) is. Hétfőn beszkennelem és elküldöm.
Előzmény: djzozzx (759)
djzozzx Creative Commons License 2008.07.18 0 0 764
köszönöm a segítségeteket :)
kacsa-86 Creative Commons License 2008.07.18 0 0 763
Vagy látogass el a Közlkedési Múzeum Könyvtárába, vagy a Vasúttörténeti Park könyvtárába...
Előzmény: djzozzx (759)
Mk45-2010 Creative Commons License 2008.07.18 0 0 762

Igen, az hasznos... :-)

Sztem próbálkozz a "Régi fotók" topikban, de ne fűzz hozzá sok reményt. Igaz hogy a Kodak '35-től, az Agfa '36-tól gyártott szines diafilmet, de hogy a V44-et fotózta volna valaki ilyen nyersanyagra...?

Előzmény: djzozzx (761)
djzozzx Creative Commons License 2008.07.17 0 0 761
Végülis de jobb szeretném előre tudni :)
Előzmény: Mk45-2010 (760)
Mk45-2010 Creative Commons License 2008.07.17 0 0 760
A szine nem ér rá, ha kész a mozdony? :-)
Előzmény: djzozzx (759)
djzozzx Creative Commons License 2008.07.16 0 0 759
Sziasztok szeretnék építeni egy V44es modellt és abban szeretném a segítségetek kérni hogy tudtok nekem szintervet küldeni vagy esetleg egy szines képet nagyon megköszönném
Gábor 70 Creative Commons License 2008.07.15 0 0 758

Szép darab!
Mire nem jó TT BR81 es vezérműve! Az anyag alpaka? Tetszenek a dómok peremezései.
Rendes peremezés, vagy drót van rá hajlítva?
Gratula!
Előzmény: Törölt nick (681)
gery22 Creative Commons License 2008.07.12 0 0 757
Sziasztok Gützold V100-as mozdonyba szeretnék zárfényjelzőt beépíteni.
Gyárilag van rajta imitáció de nem müködik mert csak sima natúr izzós világítása van.
Készítek majd hozzá nyákot hogy a zárfényt is tudja kapcsolni. A modell kasziján lévő imtált zárfény hely mérte mennyire méretarányos? Ki szeretném majd fúrni s mögé tenni smd ledet , de nem tudom mekkora fuatot készítsek neki. Ha valkinek van tippe hozzá szívesen venném. Köszönöm
térköz Creative Commons License 2008.07.08 0 0 756
Háááát! pont nem erre gondoltam!
Ellenkezőleg!!!!!!!!!
Előzmény: Törölt nick (755)
Törölt nick Creative Commons License 2008.07.07 0 0 755
mert annyira siralmas?:)
Előzmény: térköz (754)
térköz Creative Commons License 2008.07.04 0 0 754
Valamit ki kell találni! Szem nem marad szárazon, ha ez a szerelvény az erdőben kanyarog.
Előzmény: Törölt nick (753)
Törölt nick Creative Commons License 2008.07.04 0 0 753
Pont mint az eredetinél.Nálam sajnos nemtudnak hol futni, ezért inkább az élethüségre törekedtem.
Előzmény: térköz (752)
térköz Creative Commons License 2008.07.03 0 0 752
Várom a látványt!
A szerelvénykapcsolás hogy történik?
üdvgyuri
Előzmény: Törölt nick (749)
BoGar Creative Commons License 2008.07.03 0 0 751
Az lehet, hogy elmegy H0 sínen, de nekm olyna kellene, ami elmegy N-es sínen is. Azaz csak azon. :D De ha csinálnál egy kicsinyítő gépet, akkor lehetne H0e is. :D ;-)
(Bocs, még reggel van.)
Előzmény: Mk45-2010 (747)
térköz Creative Commons License 2008.07.03 0 0 750
Pompás darabok!
Várom az augusztust!
üdvgyuri
Előzmény: Törölt nick (749)
Törölt nick Creative Commons License 2008.06.28 0 0 749
Köszi szépen!
Kb 8 honap munkája, mire rájöttem a trükkre.
Augusztusba akár meg is futtathatjuk őket, 492.011 társaságába
Lassan az is kész
Előzmény: térköz (748)
térköz Creative Commons License 2008.06.28 0 0 748
Gratulálok!!!!
Szép!
Hány munkaórádba került, gondoltál már rá?
Szívesen vennénk egy két fotómegállást.
üdvgyuri
Előzmény: Törölt nick (741)
Mk45-2010 Creative Commons License 2008.06.25 0 0 747

Az én műveim, leszámitva a C50est. Az Csehmodell gyártmány. De a méretarány - az kérdésből fakadóan sajnos - M1:45. (0e) De elmennek a H0-ás sinen! :-)

Előzmény: BoGar (740)
Mk45-2010 Creative Commons License 2008.06.25 0 0 746

OFF

Átment a mail?

ON

Előzmény: Törölt nick (744)
BoGar Creative Commons License 2008.06.25 0 0 745
Értem. Pedig H0e magyar járgány kevés van. Gondolom ezt kiönteni se lenne könnyű a sok kis csővel, vezetékkel, kéménnyel, stb.
Előzmény: Törölt nick (744)
Törölt nick Creative Commons License 2008.06.25 0 0 744
ezeket biztos hogy nem.Nincs az a pénz amiért megérné eladásra is gyártani.
Előzmény: BoGar (743)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!