Az Ön által felkeresett topic fegyverek, ill. annak látszó eszközök
forgalmazásával kapcsolatos adatokat is tartalmazhat.
Felhívjuk figyelmét, hogy csak akkor lépjen be, ha Ön fegyverek forgalmazásával
vagy felhasználásával hivatásszerűen foglalkozik, és a honlap látogatása nem
eredményezi valamely Önre vonatkozó jogszabály vagy egyéb szabályozás
rendelkezéseinek megsértését.
Az Port.hu Kft. a fórum számára kizárólag tárhelyet szolgáltat, a honlapon
megjelenő információk vonatkozásában szerkesztői felelősséget nem vállal.
Amennyiben megítélése szerint a honlapon jogellenes tartalom jelenik meg, úgy
azt kérjük, jelezze az Port.hu Kft. mint tárhelyszolgáltató felé.
Magyarország honvédelme és biztonsága EU, NATO, és világviszonylatban.
Minden, ami a MH helyzetét befolyásolta a közelmúltban, befolyásolja a jelenben, és befolyásolhatja a jövőben.
Aktív és inaktív katonák, rendvédelmiek, és a honvédelem iránt elkötelezett civilek klubja.
Nem azt mondom hogy nincs mit tanulniuk, de nem győztél meg. Árvíznél még talán, de ott meg ha konkrét helyzet van akkor úgyis van ott vízügyes, legalább mikor megkezdi a munkát, és akkor megmondja nekik hogy Béláim, ide és ide rakjátok a földet a markolóval. Az együttműködésre meg ott a mobiltelefon, ha le van adva hogy kiket lehet értesíteni, persze nem pestről kéne kiadni az utasítást hanem helyileg.
Nem feltétlenül csak hóból mentésre lehet használni a traktorost. Bár ott sem árt, ha a közút kezelők felhívják a figyelmét néhány dologra. Lehet gyakorolni az együttműködést is másokkal.
Árvíz idején pedig jó, ha nem akkor kell elmagyarázza neki a vízügyes, hogyan merre tolja a földet ha meg akar erősíteni egy gátat. Mikor mehet rá a gátra mikor nem. Van mit tanulni.
"A hóban elakadt autók kimentése nem katonai feladat. Ahogyan gátak építése sem."
Én inkább úgy fogalmaznék, hogy nálunk alapvetően nem a katonák feladata. De lehet olyan helyzet, amikor őket is be kell vetni ilyen feladatokra. Ennek több oka is lehet.
A többit hasonló módon látom. Sajnos az önszerveződésre és társadalmi munkára ilyen komoly feladatot nem lehet építeni. Ehhez törvényi szabályozás és központi koordináció szükséges. A kötelezettség mértéke pedig szintén törvény kérdése.
Nem azt állítom, hogy mindenben igaza van, de érdemes elolvasni az interjút! Emlékezetem szerint ő is említi, hogy sokat lehet polemizálni a kategóriákon.
Igazat adok Neked meg nem is! Van, amikor a két teherautó és 10 lapátos katona többet ér, mint a két hk, meg van, ahol a két hk ér többet. (Most a hóhelyzetre gondolok!) 5-10-..... km-en letaposni a 1-1,5m-es hóátfúvásokat és a 40-50 cm-es havat, jobb és gyorsabb a két hk. Kisebb hónál és egyes kocsik kiásásánál meg jobb a másik verzió. A helyzet dönti el. A 2 db hk, az minimum 7 db volt, és a 2 db PTSZ, meg 10 db. Persze ez nem sokat változtat azon, hogy a mai erők halvány árnyékát jelentik az egykori erőknek. De ilyenkor meg szokták kérdezni sokan: minek is több? Csak a pénzt viszi! Amikor gond van, akkor meg persze jön az, hogy miért nincs több, miért nincs elég? Az én meglátásom az, hogy ez a kevés is még mindig komoly segítséget jelent ilyen helyzetekben. Vasárnap este beszéltem egy EON-os barátommal (szabolcsi), aki szerint PTSZ-ek nélkül meg kellett volna várniuk amíg felszárad a talaj. Az terepjáróik 10-20 m után elakadtak, de még a segítségül érkező traktor is. A gerincvezeték mocsárban kidőlt traverzeinél még ötletük se lett volna, hogy miként közelítsék meg azokat. Magyarul: a PTSZ-ek nélkül esély se lett volna rá, hogy belátható időn belül helyreállítsák a rendszert. Márpedig az ott lakó emberek 2-3 nap után igen morcosak voltak!
Egyetértek veled, ill. a traktoros résszel nem teljesen. Azzal igen hogy szerzősés-teljesítés-fizetés.
De ki tartana tréninget nekik és mit okatatnának ott?
Magyar viszonyokat ismerve tartana a katasztrófavédelemtől egy olyan ember aki még csak az út mellett látott traktort, azoknak, akik évtizedek óta ezt csinálják.
Aki kimegy egy ilyen helyzetben az havat tolni tud, hómarózni is tudna (mutattak a híradóban is ilyen képeket), elakadt járművet is ki tud húzni, embereket is el tud vinni. Más speciális feladat amihez külön képzés kéne olyan szerintem nem hárulna rájuk, arra ottvannak a szakemberek pl.tűzoltó.
"Népirtásnak józan ésszel azt szoktuk nevezni, amikor egy népcsoport minden fellelhető tagját, vagy legalábbis nagy részét meg kívánják semmisíteni, csak azért, mert az illető népcsoport tagja. A megszállás esetében erről nem volt szó. A német és magyar csapatok elsődleges célja az elfoglalt területek gazdaságának üzemeltetése volt. A tömeggyilkosság csak mint elrettentő eszköz merült fel, de nem mint végcél.""
Ez mondjuk nem igaz.Gondoljunk csak a területen elö zsido lakossägra.
A hóban elakadt autók kimentése nem katonai feladat. Ahogyan gátak építése sem.
Egy olyan országban ahol sorkatonai szolgálat van meg lehet szervezni az ilyen feladatok megoldását úgy, hogy a hadsereg végezze el. Hiszen amúgy is ott van egy csomó fiatal polgár, akiket nem csak katonai feladatokkal bízhat meg a társadalom.
Egy olyan országban viszont ahol nincsenek ilyen jellegű általános polgári kötelezettségek, a hadsereg is kislétszámú hivatásos, a sereg csak a legutolsó vésztartalék lehet.
Alapvetően nélkülük kell megszervezni. Sem a létszámuk nem teszi lehetővé, sem a nagyfokú specializálódásuk. Hiszen (elméletileg) magasan(drágán) képzett szakemberek.
Amennyire vissza tudok emlékezni annak idején New Orleansban is a Nemzeti Gárda molyolt nem a sereg, ráadásul szerintem ők is inkább őriztek ellenőriztek, fosztogatókat győzködtek.
Traktoros mindenhol van kellő számban az országban, az a kérdés hányan hajlandóak önként segíteni. Alkalmanként lehet számítani a lelkesedésükre, de hosszú távon ez a barátság bizony pénzbe kerül.
Szerződésben leírni, hogy: kedves barátom mi adunk neked minden hónapban x forintot ha esik ha fúj, amikor meg balhé van fizetjük az üzemórádat. Cserében negyedévente tréning szabadidődből, ha meg szólunk kiesik minden a kezedből és jössz. Ahová mondjuk.
Egyébként pedig olyan országban szeretnék élni ahol egy állammal kötött szerződés nem azt jelenti, hogy bizonytalan kifizetik-e ami jár.
A Magyar Honvédségnek 2013-ban már sem ereje, sem eszköze, sem elegendő embere NINCS arra, hogy komoly segítséget nmyújtson az állampolgároknak baj, természeti katastrófa esetén.
Arra van mód, hogy ilyen esetekben PR tevékenységet folytasson.
Kettő tank = sok TV híradóban.
Vagy kettő PTSZ Várpalotán esetleg Szabolcsban.
A civil úgy sem tudja értékelni otthon a meleg fotelben ülve a TV előtt, hogy 4 db KRAZ-255-B + 30 katona lapátokkal és kötelekkel ötször nagyobb segítség mint a két tank.
Ő csak azt látja :.....néézzd csak anya tank a városban..hú bassza meg....... és erre 100%-ban jó volt ez a megmozdulás.
A teherautók valószínűleg több hasznot hajtottak volna de nem látványosak.
A tank a városi zebrán látványos.
----------------------------
A gengszter/módszer váltásunk - nekem - elsősorban NEM politikai váltást jelent, hanem társadalom leépítést.
Na igem több 100km-re elvonulni az már más, ez nehezebben kivitelezhető, több napra már ellátásról is gondoskodni kéne, váltó emberek, elszállásolás.
Akkor folytatoma 86441-ben elkezdett gondolatomat. Én sem egy szervezetben képzelnék el egy ilyen feladat elhárítását, nem lehet azt mondani hogy csak a honvédség, csak a katasztrófavédelem lépjen akcióba.
Az én véleményem szerint ha a helyi erőket jobban megszerveznék (traktorok, tolólapok, hómarók, markolók, esetleg teherautók is) akkor ők a községek közelében lévő mellékutakat tudnák takarítani.
Ha ezt minden faluban megszerveznék és viszonylag jól csinálnák, akkor a
a KPM a főbb útvonalakra koncentrálhatna. Komoly helyzetben most is azzal foglalkozik, ami valamennyire érthető is, és esetleg ott is besegítenének a"traktorok" mentésnél elakadásnál (amire jelenleg is van példa).
Ha az autópályán van baj oda, vagy leszakadt távvezetékekhez lehetne küldeni a koncentrált erőket (akár a honvédséget) ott azért a helyzet is bonyolultabb, nagyobb szervezettséget igényel. És fordítva is igaz hogy egy elzárt településhez nem biztos hogy a honvédségnek kellene kivonulnia 100kilóméterekre.
Ez csak pár példa volt és egy ötlet. Na mindegy, mi ötletelhetünk itt, fent csak azt szeretik amihez lehet létrehozni egy Új Nemzeti valamit, minél több milliárdból, ki lehet nevezni az élére valami oberführer havert, szóvivője lehet, kaphatnak új Audikat, stb.
Egyetértek azzal, hogy a helyi, rutinos traktorosok nagyon sokat tudnak segíteni extrém helyezetekben is. De...! Vannak-e mindig mindenhol elegen? Hajlandóak-e 10-20-50-100-200 km-rel arrébb is rövid időn belül teljes kapacitással átvonulni költségeik bizonytalan visszatérítésének tudatában? Miként vennék, ha erre köteleznék őket? Mert a MH-nak ez kutya kötelessége még akkor is, ha ők tudják a legjobban, hogy mibe is kerül egy-egy üzemóra a T-72-esen, vagy PTSZ-en, vagy.... A katonák katasztrófavédelmi munkacsoportjai a riasztástól számíott meghatározott normaidőkön belül képesek a megfelelő logisztikai háttérrel együtt nagy távolságra is, tartós időtartamra bevetésre indulni.