Mindent el lehet vágni. Az a kérdés, hogy a tolvaj csöndben, erővágóval akar dolgozni, vagy felveri a fél utcát egy flexszel. A tapasztalat az, hogy A. Tehát vegyél tömör fémből készült, jó minőségű U-lakatot, és nagy eséllyel örökre megoldottad a problémát.
ha a lakat felsőkategóriás a bringához képest, akkor aki ért ahhoz a lakathoz, azt nem érdekli a béna bringa, aki az egyszerűbb bringára is utazik, az meg nincs felkészülve a felsőkategóriás lakatra.
Minél tobbet nézegetem es olvasok a kerékpár lakatokrol, annál inkább érzem hogy nincs olyan amivel meg tudnám védeni. Minden elvágható 5-8 perc alatt. Hiába veszem meg a legnagyobb biztonsági fokozatút ha kellően csendes es eldugott helyen van egesz nap a bringa, simán meglovasítják. Ha kirakom szem elé az utcára, akkor meg az a baj.
A fékkarokon szokott lenni egy állítócsavar, amivel közelebb lehet hozni a fékkar végét a markolathoz, hogy kisebb kézzel is elérjék a gyerekek. Ehhez persze a féket is úgy kell beállítani, hogy a nyomáspontja (az a fékkar állás ahol a fék elkezd fogni) közel essen a markolathoz. Ha ilyen csavar nincs rajta, akkor vannak olyan fékkarok, amik kifejezetten gyerekeknek készülnek, vszleg olcsóbb a fékkart cserélni, mint a hátsó agyat, bár biztosan lehet használt kontrás hátsó kereket is találni jó áron.
Nem vagyok nagy hardverguru, csak szeretném megtenni a tippemet, mielőtt az okosok ideérnek, hogy lássam, jól gondolom-e. Ahogy mondani szokták, ez agyban dől el. Vagyis venni kell egy kontrás agyat, és azzal újrafűz(et)ni a kereket. Ahhoz lesz egy kontrapánt is, ami rögzíti, de azt a láncvillához egy bilinccsel hozzá lehet fogatni, nem nagy barkácsmunka. Ha van sebváltó, azzal nem nagyon fog összeférni, azt hiszem.
odafele én is ott mentem, csak közben kerestem az elfelejtett ösvényemet a Kőhegyre. aztán végül feladtam és mentem a sárga jelzésen. utólag a gps útvonalat térképen megnézve végül meglett, hogy hol kellett volna továbbmennem. mondjuk ott épp 2 juhászkutya hörgött a kerítésen túl, lehet jobb is, hogy visszafordultam. :)
Köszi a szentendrei tippeket :-) Majd térképészkedek. Egyébként őrület, hogy a Pilis kapujáról beszélünk, és az autósokon kívül másoknak nincs igazán megoldva a könnyű kijutás a hegyre, pedig úgy gondolnám, a Pilis inkább rekreációs terep, nem rallypálya. Vasárnap rengetegen voltak a lövöldözős bringaúton, sok kulturálatlan is tekert, és szinte folyamatos sor vezetett ki a szentendrei korzóra. Ugyanez a helyzet volt délután visszafelé is. A pomázin szoktam menni, de ott volt néhány leszorítós helyzetem. De a 11-es menti bringaút is hazafelé már türelmet próbáló volt.
Sziasztok Van pár topik nem tudom hova tegyem a kérdésem.
Nos jön a tavasz szeretnék bicajozni. Hol használnám? Erdő,szerpentin felmenni a hegyre járdán vagy úton stb meg úgy néhe tekerni egy jót. A rockrider 900 at néztem ki. Vélemények tapasztalatok? Nem ismerem a sram márkát ,hogy milyen minden esetre ilyen kategóriájú biciklit nem is nagyon találtam ilyen ár környékén 250 től nem költenék rá többet.Vagyis találtam egy egy biciklit de azoknál a váz elég vékony volt főleg a kormány és nyeregcső összekötő.
Egyes verzió: a Bükkös patak partján a kerékpárúton mész a hídig, onnan tovább a patakparton macskakövön, a 11-es út alatt át, tovább az első hídig, azon át, balra rövid földutas szakasz, majd jobbra első sarkon felfelé (Lévai utca). A teteje szemből egyirányú, balra az első párhuzamos utcán lehet kerülni, ez már felvisz a Szentlászlói útra.
Kettes verzió: a hajóállomáson túl, Rév utca balra, Bogdányi út jobbra, Dézsma utca balra (eddig macskakő), Hold utca - ez a Sztaravodai úttal szemben ér ki a 11-esre, onnan a Sas utcán (első utca balra) átmehetsz a Szentlászlói útra.
Hármas verzió: a Dunaparton majdnem a 11-esig menni, utolsó utca balra (Barackos köz) a 11-esig, lámpán és zebrán át, ABC mellett balra (Eper utca), megint balra (Jázmin utca), a Pismány ABC mögött el (Fiastyúk utca), Nap utca, Fény utca és kijutsz a Sztaravodai útra. Ebben van a legkevesebb macskakő, viszont elég nagy kerülő.
De a legegyszerűbb Pomáz felől jönni és hagyni a francba az egészet :-)
Szombat délután, úgy fél öt táján akkora tömeg volt a "lövöldözős" bicikliúton Szentendrén, hogy a HÉV végállomásnál inkább elmentem Pomáz felé, a szeméttelepi úton. A 11-est nem kockáztattam meg, utálnám a rendőrök bevételét gyarapítani.
ha a parton mész, a hajóállomásnál fordulj be balra, majd jobbra, aztán pedig az első balos utcán felfele. mondjuk ez egy macskaköves rész, de a szentlászlóira vezet ki egyenesen. érdemes térképen előre megnézni.
Az nem úgy volt, hogy Szentendrén leszedik a bicajozni tilos táblákat a 11-esről? Ma megint próbáltam a partról elsőre megtalálni a Szentlászlói utat, aztán ismét nem sikerült, és megint a 11-esen kötöttem ki (engem nem zavart).
Mint helyi, aki motorozik, autózik és biciklizik engedjetek meg pár sort a témában.
Előre írom, hogy felháborító ami történt és történik nap mint nap.
Szóval, a régi időkben, míg bicikli út csak elvétve volt, boldogan lehetett a köröket róni és mérni az időt hisz szinte csak rajtad múlt mennyit tekersz. Aztán az eu pénzek újabb hatékony felhasználásával építettünk egy csoda kerékpárutat. A burkolat minősége egyébként szerintem nagyon jó, kivéve a pákozdi szakaszt ahol térkő (??? miért és minek ki tudja ??). A nyomvonal viszont egy csőd. Látszik, hogy erőltetett tervezés volt, magyarán minél olcsóbban, semmit nem átépítve ott vezessük el ahol lehet. Ebből lett a pákozdi szakaszon a főút négyszeri keresztezése egy kb másfél kilométeres szakaszon. Ebből lettek az agárdi szűk kanyarok, végig a parkolón át, el a vasúti aluljáró előtt, át a főszezonban zsúfolt területeken. Gárdonyban a konkrétan a strandon kacskaringózik a vonal, Velenc-fürdőn újabb szűk kanyarok, ráadásul az útest a kerékpárút ami a beláthatatlan vonalvezetéssel kombinálva megint csak veszélyes. A velencei korzónál lévő strandos rész meg minősíthetetlen szakmailag. Összegezve használhatatlan ha sportolásról van szó. Természetesen ha a családommal kirándulás a cél, akkor a gyerekek kisbiciklis tempójával ősztől tavaszig szuper, nyáron még úgy is járhatatlan.
Mindezzel nem lenne akkora baj, ha a helyi hatóságok felfognák a turizmus lényegét (emberek azért és akkor jönnek ha jól érzik magukat). Márpedig a tó körül a kerékpáros turizmus jelentős mértékű. Sajnos nem fogják fel és rendszeresen látom, hogy zaklatják a sportolni vágyókat (a röhejes kerékpáros nyomvonal sportolásra alkalmatlan!!!). A rendőröket ebből a szempontból három csoportra tudom osztani: 1. a helyi, aki esetleg maga is sportol így eszébe nem jut a kerékpárosokat piszkálni, 2. a helyi akinek csípik a szemét a bicajosok így személyes sértésnek vesz minden bicajos kihágást (szerencsére szűk csoport, talán ketten vannak), 3. a nyárra idevezényelt kezdők akik szellemi képességük szerint állnak megértően a témához.
Személy szerint pár éve eladtam a bicajt annyira untam az atrocitásokat. Hozzá tenném, hogy ez a téma is pont úgy működik mint a traffipax: nem azért van ellenőrzés mert sok a baleset, hanem mert pénzt lehet belőle beszedni. Ahhoz képest hogy mennyi a bicajos és milyen forgalom van itt szezonban alig van baleset. Ráadásul a sportolók aránya ebből szerintem elenyésző, ha nem nulla.
Idén vettem újra bicajt ami miatt a kolléga büntetése nagyon zavar. Azt hiszem inkább másik kört választok, szerencsére van még merre menni, persze az turisztikailag nulla értékű.
(Annyit azért had jegyezzek meg, hogy az egymás mellett tekerés a forgalmas közúti részeken veszélyes és az autósok számára nagyon zavaró. Sajnos sokszor hármas felállást is tapasztalok amit aztán végképp semmi nem indokol.)
Gyertek minél többen! A tó környezete gyönyörű, a burkolat jó, a rendőröknél meg folytatjuk a kampányt az ésszerű és csak szükségszerű beavatkozás megvalósításáról.
Kedves kerékpáros barátaink! Mint már hallhattatok róla, két neves gyártó, a belga Ridley és az amerikai-svájci Scott márkák bejelentették, hogy egyesülnek és a továbbiakban Ridley Scott elnevezéssel, közösen folytatják kerékpár tervező és termelő tevékenységüket. Ebből az alkalomból egységes és teljesen megújult 2017. tavaszi modell-palettát dobnak a picra, amely az alábbi típus-családokból áll:
Black Hawk: Down hill, XC és sivatagi terepverseny MTB kerékpárok Blade Runner: aerodinamikus kivitelű, professzionális karbon vázak és időfutam kerékpárok Deckard: rendőrségi felhasználásra specifikált kerékpárok Gladiator: aréna-versenyzésre (keirin, leborítás) épített professzionális kerékpárok Hannibal: futár és outi kerékpárok (Cannibal Eddy limitált szériában UCI versenymatricával is) Prometheus: űrtechnológiai anyagokból épített, integrált elektronikával felszerelt kerékpárok Priss: női élmény-kerékpár (basic pleasure model) Ripley: női kerékpár, az Alien parazita kerékpár vontatására optimalizálva Alien: utánfutóvá átalakítható parazita-kerékpár
Thelma és Louise: női országúti, brevet, túra, gravel és fitness kerékpár választék Tyrell és Batty: férfi audax, gravel, trekking és katonai célú kerékpárok Voight-Kampff: dopping-tesztelést segítő spinning állókerékpár, Android kompatibilis
A megújult modell-választék ünnepélyes leleplezésére és sajtó-bemutatójára a vasárnapi Tour of Flanders verseny rajtja előtt kerül sor az Antwerpen-i városházán, a Grote Markt 2017 rendezvény keretében. A friss típusok előrendelésére 2017. április 3-ától lesz lehetőség online formában. Hazánkba várhatóan 2017. május közepén érkeznek az első szállítmányok, amelyekkel már a kipróbálásra is lehetőség lesz.
Üdvözlettel: Április 1. ruhagyár és kerékpár nagykereskedés.
Na engem viszont ma megbüntettek a rendőrök... Velencei-tónál tekertem, és a déli oldalon, ahol le-fel megy a bringaút, inkább kint mentem a műúton, hogy haladjak, és pont amikor feljött megint az út mellé a kijelölt kerékpárút, 200-300m múlva lekapcsoltak. Az egyik rendőr viszonylag normálisan állt hozzá, még éreztem is, hogy talán megúszom bünti nélkül, a másik viszont egyből nyomta, hogy helyszíni bírság. Mondtam is nekik, hogy remélem ez lesz a legnagyobb probléma Velencén a mai napon. Belekezdtem, hogy milyen barátságos mentalítás, hogy nem figyelmeztetnek, hanem egyből megszívatják a bringást... aztán inkább elköszöntem, mert nem volt se prizmám, se csengőm, aztán nem akartam kihúzni a gyufát. Azért a Tour de Velencét lenyomtam :-)
Csak persze kényelmesebb a körforgalomban menni, ahol elsőbbséged van, miután belementél, mint mellette a bicikliúton, ahol minden kereszteződésben mackósajt van.
ez is egy "megoldás", de sokkal jobb lenne, ha mondjuk a centizgetőket és az "akkor is kielőzöm a kamiont ha szemből bringás jön" típusú gyökereket kéne büntetni, mert ezek okozzák a baleseteket többnyire. lásd csilliárd elütött/elsodort bringás.
persze nyilván úgy egyszerűbb megoldani, hogy a kerékpárost leküldjük a járdára a cekkeresek közé...
Ez milyen jellemzően kicsinyes hazai rendőrtempó. Egyszer az Árpád fejedelmen gurult mellém hátulról egy rendőrautó, és küldött volna fel a bringaútra (jól rámtapadt oldalról, mondhatni leszorított). Mivel meglepődtem, és meg is sértődtem, és még reggel is volt, morcosan azt mondtam neki, hogy nem megyek oda, mert veszélyesnek tartom és félek rajta, elcsaphatnak hátulról a rámkanyarodók, és kész. Erre gázt adtott és elment :-) Szerintem szerencsém volt.