odafele én is ott mentem, csak közben kerestem az elfelejtett ösvényemet a Kőhegyre. aztán végül feladtam és mentem a sárga jelzésen. utólag a gps útvonalat térképen megnézve végül meglett, hogy hol kellett volna továbbmennem. mondjuk ott épp 2 juhászkutya hörgött a kerítésen túl, lehet jobb is, hogy visszafordultam. :)
Köszi a szentendrei tippeket :-) Majd térképészkedek. Egyébként őrület, hogy a Pilis kapujáról beszélünk, és az autósokon kívül másoknak nincs igazán megoldva a könnyű kijutás a hegyre, pedig úgy gondolnám, a Pilis inkább rekreációs terep, nem rallypálya. Vasárnap rengetegen voltak a lövöldözős bringaúton, sok kulturálatlan is tekert, és szinte folyamatos sor vezetett ki a szentendrei korzóra. Ugyanez a helyzet volt délután visszafelé is. A pomázin szoktam menni, de ott volt néhány leszorítós helyzetem. De a 11-es menti bringaút is hazafelé már türelmet próbáló volt.
Sziasztok Van pár topik nem tudom hova tegyem a kérdésem.
Nos jön a tavasz szeretnék bicajozni. Hol használnám? Erdő,szerpentin felmenni a hegyre járdán vagy úton stb meg úgy néhe tekerni egy jót. A rockrider 900 at néztem ki. Vélemények tapasztalatok? Nem ismerem a sram márkát ,hogy milyen minden esetre ilyen kategóriájú biciklit nem is nagyon találtam ilyen ár környékén 250 től nem költenék rá többet.Vagyis találtam egy egy biciklit de azoknál a váz elég vékony volt főleg a kormány és nyeregcső összekötő.
Egyes verzió: a Bükkös patak partján a kerékpárúton mész a hídig, onnan tovább a patakparton macskakövön, a 11-es út alatt át, tovább az első hídig, azon át, balra rövid földutas szakasz, majd jobbra első sarkon felfelé (Lévai utca). A teteje szemből egyirányú, balra az első párhuzamos utcán lehet kerülni, ez már felvisz a Szentlászlói útra.
Kettes verzió: a hajóállomáson túl, Rév utca balra, Bogdányi út jobbra, Dézsma utca balra (eddig macskakő), Hold utca - ez a Sztaravodai úttal szemben ér ki a 11-esre, onnan a Sas utcán (első utca balra) átmehetsz a Szentlászlói útra.
Hármas verzió: a Dunaparton majdnem a 11-esig menni, utolsó utca balra (Barackos köz) a 11-esig, lámpán és zebrán át, ABC mellett balra (Eper utca), megint balra (Jázmin utca), a Pismány ABC mögött el (Fiastyúk utca), Nap utca, Fény utca és kijutsz a Sztaravodai útra. Ebben van a legkevesebb macskakő, viszont elég nagy kerülő.
De a legegyszerűbb Pomáz felől jönni és hagyni a francba az egészet :-)
Szombat délután, úgy fél öt táján akkora tömeg volt a "lövöldözős" bicikliúton Szentendrén, hogy a HÉV végállomásnál inkább elmentem Pomáz felé, a szeméttelepi úton. A 11-est nem kockáztattam meg, utálnám a rendőrök bevételét gyarapítani.
ha a parton mész, a hajóállomásnál fordulj be balra, majd jobbra, aztán pedig az első balos utcán felfele. mondjuk ez egy macskaköves rész, de a szentlászlóira vezet ki egyenesen. érdemes térképen előre megnézni.
Az nem úgy volt, hogy Szentendrén leszedik a bicajozni tilos táblákat a 11-esről? Ma megint próbáltam a partról elsőre megtalálni a Szentlászlói utat, aztán ismét nem sikerült, és megint a 11-esen kötöttem ki (engem nem zavart).
Mint helyi, aki motorozik, autózik és biciklizik engedjetek meg pár sort a témában.
Előre írom, hogy felháborító ami történt és történik nap mint nap.
Szóval, a régi időkben, míg bicikli út csak elvétve volt, boldogan lehetett a köröket róni és mérni az időt hisz szinte csak rajtad múlt mennyit tekersz. Aztán az eu pénzek újabb hatékony felhasználásával építettünk egy csoda kerékpárutat. A burkolat minősége egyébként szerintem nagyon jó, kivéve a pákozdi szakaszt ahol térkő (??? miért és minek ki tudja ??). A nyomvonal viszont egy csőd. Látszik, hogy erőltetett tervezés volt, magyarán minél olcsóbban, semmit nem átépítve ott vezessük el ahol lehet. Ebből lett a pákozdi szakaszon a főút négyszeri keresztezése egy kb másfél kilométeres szakaszon. Ebből lettek az agárdi szűk kanyarok, végig a parkolón át, el a vasúti aluljáró előtt, át a főszezonban zsúfolt területeken. Gárdonyban a konkrétan a strandon kacskaringózik a vonal, Velenc-fürdőn újabb szűk kanyarok, ráadásul az útest a kerékpárút ami a beláthatatlan vonalvezetéssel kombinálva megint csak veszélyes. A velencei korzónál lévő strandos rész meg minősíthetetlen szakmailag. Összegezve használhatatlan ha sportolásról van szó. Természetesen ha a családommal kirándulás a cél, akkor a gyerekek kisbiciklis tempójával ősztől tavaszig szuper, nyáron még úgy is járhatatlan.
Mindezzel nem lenne akkora baj, ha a helyi hatóságok felfognák a turizmus lényegét (emberek azért és akkor jönnek ha jól érzik magukat). Márpedig a tó körül a kerékpáros turizmus jelentős mértékű. Sajnos nem fogják fel és rendszeresen látom, hogy zaklatják a sportolni vágyókat (a röhejes kerékpáros nyomvonal sportolásra alkalmatlan!!!). A rendőröket ebből a szempontból három csoportra tudom osztani: 1. a helyi, aki esetleg maga is sportol így eszébe nem jut a kerékpárosokat piszkálni, 2. a helyi akinek csípik a szemét a bicajosok így személyes sértésnek vesz minden bicajos kihágást (szerencsére szűk csoport, talán ketten vannak), 3. a nyárra idevezényelt kezdők akik szellemi képességük szerint állnak megértően a témához.
Személy szerint pár éve eladtam a bicajt annyira untam az atrocitásokat. Hozzá tenném, hogy ez a téma is pont úgy működik mint a traffipax: nem azért van ellenőrzés mert sok a baleset, hanem mert pénzt lehet belőle beszedni. Ahhoz képest hogy mennyi a bicajos és milyen forgalom van itt szezonban alig van baleset. Ráadásul a sportolók aránya ebből szerintem elenyésző, ha nem nulla.
Idén vettem újra bicajt ami miatt a kolléga büntetése nagyon zavar. Azt hiszem inkább másik kört választok, szerencsére van még merre menni, persze az turisztikailag nulla értékű.
(Annyit azért had jegyezzek meg, hogy az egymás mellett tekerés a forgalmas közúti részeken veszélyes és az autósok számára nagyon zavaró. Sajnos sokszor hármas felállást is tapasztalok amit aztán végképp semmi nem indokol.)
Gyertek minél többen! A tó környezete gyönyörű, a burkolat jó, a rendőröknél meg folytatjuk a kampányt az ésszerű és csak szükségszerű beavatkozás megvalósításáról.
Kedves kerékpáros barátaink! Mint már hallhattatok róla, két neves gyártó, a belga Ridley és az amerikai-svájci Scott márkák bejelentették, hogy egyesülnek és a továbbiakban Ridley Scott elnevezéssel, közösen folytatják kerékpár tervező és termelő tevékenységüket. Ebből az alkalomból egységes és teljesen megújult 2017. tavaszi modell-palettát dobnak a picra, amely az alábbi típus-családokból áll:
Black Hawk: Down hill, XC és sivatagi terepverseny MTB kerékpárok Blade Runner: aerodinamikus kivitelű, professzionális karbon vázak és időfutam kerékpárok Deckard: rendőrségi felhasználásra specifikált kerékpárok Gladiator: aréna-versenyzésre (keirin, leborítás) épített professzionális kerékpárok Hannibal: futár és outi kerékpárok (Cannibal Eddy limitált szériában UCI versenymatricával is) Prometheus: űrtechnológiai anyagokból épített, integrált elektronikával felszerelt kerékpárok Priss: női élmény-kerékpár (basic pleasure model) Ripley: női kerékpár, az Alien parazita kerékpár vontatására optimalizálva Alien: utánfutóvá átalakítható parazita-kerékpár
Thelma és Louise: női országúti, brevet, túra, gravel és fitness kerékpár választék Tyrell és Batty: férfi audax, gravel, trekking és katonai célú kerékpárok Voight-Kampff: dopping-tesztelést segítő spinning állókerékpár, Android kompatibilis
A megújult modell-választék ünnepélyes leleplezésére és sajtó-bemutatójára a vasárnapi Tour of Flanders verseny rajtja előtt kerül sor az Antwerpen-i városházán, a Grote Markt 2017 rendezvény keretében. A friss típusok előrendelésére 2017. április 3-ától lesz lehetőség online formában. Hazánkba várhatóan 2017. május közepén érkeznek az első szállítmányok, amelyekkel már a kipróbálásra is lehetőség lesz.
Üdvözlettel: Április 1. ruhagyár és kerékpár nagykereskedés.
Na engem viszont ma megbüntettek a rendőrök... Velencei-tónál tekertem, és a déli oldalon, ahol le-fel megy a bringaút, inkább kint mentem a műúton, hogy haladjak, és pont amikor feljött megint az út mellé a kijelölt kerékpárút, 200-300m múlva lekapcsoltak. Az egyik rendőr viszonylag normálisan állt hozzá, még éreztem is, hogy talán megúszom bünti nélkül, a másik viszont egyből nyomta, hogy helyszíni bírság. Mondtam is nekik, hogy remélem ez lesz a legnagyobb probléma Velencén a mai napon. Belekezdtem, hogy milyen barátságos mentalítás, hogy nem figyelmeztetnek, hanem egyből megszívatják a bringást... aztán inkább elköszöntem, mert nem volt se prizmám, se csengőm, aztán nem akartam kihúzni a gyufát. Azért a Tour de Velencét lenyomtam :-)
Csak persze kényelmesebb a körforgalomban menni, ahol elsőbbséged van, miután belementél, mint mellette a bicikliúton, ahol minden kereszteződésben mackósajt van.
ez is egy "megoldás", de sokkal jobb lenne, ha mondjuk a centizgetőket és az "akkor is kielőzöm a kamiont ha szemből bringás jön" típusú gyökereket kéne büntetni, mert ezek okozzák a baleseteket többnyire. lásd csilliárd elütött/elsodort bringás.
persze nyilván úgy egyszerűbb megoldani, hogy a kerékpárost leküldjük a járdára a cekkeresek közé...
Ez milyen jellemzően kicsinyes hazai rendőrtempó. Egyszer az Árpád fejedelmen gurult mellém hátulról egy rendőrautó, és küldött volna fel a bringaútra (jól rámtapadt oldalról, mondhatni leszorított). Mivel meglepődtem, és meg is sértődtem, és még reggel is volt, morcosan azt mondtam neki, hogy nem megyek oda, mert veszélyesnek tartom és félek rajta, elcsaphatnak hátulról a rámkanyarodók, és kész. Erre gázt adtott és elment :-) Szerintem szerencsém volt.
Árról még nem döntöttem, de nem költenék elsőre nagyon sok százezret. És bár nem impulzusvárásrlás lesz, nem tudom, mennyit fogok rá végül költeni (beszélnem kell a könyvelőmmel is...). Használtra gondoltam én is, de mivel (egyelőre) nem értek hozzá, nem ismerem fel a rejtett hibákat, az azonnal cserélendőket, nem tudom még. Jelenleg nézelődő állásponton vagyok. Pilisborosjenőt szerintem ma kihagyom, inkább vagy lerendezem a családot, vagy elmegyek biciklizni :-)
Én ott elvagyok a bicikliúton, de nem megyek olyan gyorsan, mint te.
Viszont ha valahol úgy érzem, hogy biztonságosabb a szabálytalan, akkor az esetleges bírságra (még soha nem kaptam be) költségként, biztosítási díjként tekintek. Hiszen egyetlen baleset még viszonylag szerencsés kimenetellel is többe kerül, mint egy bírság.
Ma megúsztam egy büntit - köszönet érte egy országútis srácnak, akit elkaptak szolgálunkésvédünkék. Ő szólt Budakalász és Luppa között, hogy menjek a "járdára", mert őt épp megbüntették. És tényleg, a kerekes sünök éppen fordultak be a körforgalomba, mikor megláttak.
Az a hely egy agyhalott szüleménye. Úgy löttyent fejében a vízlé, hogy mivel van ott biciglijárda, le kell tiltani a kerékpárosokat a felüljáró 11-est átívelő szakaszáról. Eleinte rendszerető polgárként a számunkra szabott sávon közlekedtem. Nagyon nehezen lehet belátni a bevezető utat és a rajta felpattanó autókat, valamint kétszer akart keresztül menni rajtam szemből jövő, gyakornok bringás, mivel a nyomvonalat megtörték párszor és egyben beláthatatlanná is tették.
Ezek miatt tereltem magam át a tiltott 200 m-re és ott soha nem volt semmi bajom. Úgy látszik, elfogyott a kalászi rendőrök pénze és rászálltak a galád bringásokra. Biztosan arattak ma, mert nagyon sok bringás szokott át a biztonságos verzióra.
Mikor lefelé gurultam már Kalászon, szemből jött egy srác. Gondoltam, milyen szerencsés, mert a zsernyákok éppen a HÉV felé tartottak... éppen addig, míg ezt végig gondoltam, mert egy szép sarkonfordulás után már lopakodtak is az újonnan kiszemelt áldozat után.
Holnap Pilisborosjenőn lehet Treket tesztelni (emonda és domane), 10-17között,amikorra nem volt előre lefoglalva a gép. Méretedben inkább csak emonda lesz kint.
Egy dologról,ha jóllátom nem írtál, mennyit szánsz a bicóra :)
Mert ha 200 körül, akkor a használt piacon akadnak elég jó vételek ott már...
Hát akkor én nagy művész lehetek, mert rendszerint 8,5bar-ra fújom az országútit és már kétszer volt felütéses defektem de csak egyszer volt szúrásos.:o)
Elég hozzá kicsit elbambulni és egy rövid, de éles szegélyű kátyúba belerohanni aminek a távolabbi végén csattan a lendülettől a kerék.
Amíg lehet, kitartok a 8-as rendszer mellett (montin is). Nekem bőven elég. A montiról kopás nélkül kerülnek le a legkisebb kerekek a sorról, de az országútinál sem látom értelmét letenni a láncot kónuszra, hogy hatvan fölött még bele tudjak tekerni.
Nekem már sikerült 8 bar felett felütni a hátsót Isaszeg és Pécel között. Ráadásul késő esti sötétségben kellett szerelni. Szerencsére volt két "cimbi", akik segítettek és megvédtek a vérfarkasoktól:-).
8 baron már elég nagy művészet felütni a gumit. Egyszer jártam úgy, hogy későn vettem észre a vízelvezető árkot (keresztben az úton, hosszanti rácsokkal, amelyeken kicsit nagy volt a rés), és nem sikerült teljesen átugrani, a hátsó kerék beakadt. A felni beroppant, a gumi ép maradt rajta.
"Tény, hogy amibe bele lehet menni, résbe, likba, gödörbe és egyéb kátyúkba, azokba én belemegyek (a monti óta nagy a szám), de tanulékony vagyok."
Hamar megtanulsz gyorsan belsőt cserélni. Amit a montival észre sem veszel (szinte) az országútinál minimum egy csattanás amit szerencsés esetben nem követ pisszenés. Sok defekt ellen segít(het) a nagyobb nyomás, de 8-9 baron már elég rázós kaland, hiába kényelmes geometriájú országúti.
Amit linkeltem, csak illusztráció, nem elrettentésnek szántam. :) Arra még lehet 23-as gumit tenni amivel suhansz, viszont igazi országútira nem tehetsz 32-es külsőt. Itt már érezhető különbség van a komfortban.