Azért a CRM és a CR közt is csak észre lehet venni a 10 lóerőt, a KDX és KX közt is megvan, viszont én csak KXel mentem. Nem csak a hosszabb áttétel a különbség. A CRel nem lenne értelme elindulni 800 km túrára szerintem :)
Valóban! Igazad van kevertem a KDX kx 250 paraméterével valószinű,az viszont teljesen motorozható volt 800 km es túrát is csináltam vele akkoriban(persze kissé aláréseltem a hüvelyt hogy jobban támassza a dugattyút szívó oldalt így tartósabb is lett)ott a power röpsújos volt amit nagyon pontosan be lehetett állitani. lemezes fötengely.. a kisebb kartertér miatt van a lemez alatt jócskán ki van könnyítve a sonka húsa.
Minden Cr 250 66.4es furattal készült, ha jól emlékszem. Akkoriban kb 84-85ba fúrt először ekkora hengert a honda és úgy emlékszem ezt 92re szépen hozzáigazította a többi japán. A 86os KX250em még 72es furatú volt. Menni nem lehetett vele :-)
A haverom crm-jeinek az volt a baja, hogy akkoriban nem gyártott hozzá senki hajtókart.
Amúgy az én CR250esemnek is lemezes a főtengelye, az miért jó?
Nagy kár hogy nem fejlesztik a kétüteműeket,ismerve az előnyeit és persze a hátrányait is..mint érdekesség jó néha ráülni,teljesen más élményt ad..mondjuk mikor egy pár órás motorozás után bemegyek egy boltba kiflit venni mindenki szaglászik😀
A Honda EXP-2 egyszerű kezdőbetűivel biztosan kevesen fogják megérteni, miről beszélek, de ez a motor volt az egyik legérdekesebb újítás az 1995-ös Granada Dakar (sóhaj) versenyparkban. A Honda tervezői szerint nem ez volt az első sivatagba tervezett 2T (amint azt az 1981-es KTM 495-nél láttuk), de forradalminak és nyerőnek szánták.
Debütálásakor nemcsak Dakar strandjait látta, de még Jean Brucy is kiváló ötödik hellyel zárta az összetettben, második Honda a célegyenesben (Meoni mögött), és vitathatatlan az első az 500 köbcentis alatti kategóriában: feltűnő eredmény egy prototípusnál. új projektből született és azt is figyelembe véve, hogy a motor csak 400 köbcentis volt, egyhengeres is! De miért volt forradalmi ez a kerékpár? Először is, a Honda EXP-2-t elektronikus befecskendezésre tervezték, az akkori idők utópiája, és ezért az égés a gyújtógyertya használata nélkül megy végbe (amely jelen van, de csak különösen alacsony fordulatszámon aktiválódik). leegyszerűsítve… olyan volt, mint egy dízel!
Ennek a technológiának köszönhetően a motor 54 lóerőt tudott felszabadítani, a 800 köbcentis négyütemű riválisaihoz képest alig 20 lóerőt, de súlya több mint 100 kg-mal volt kisebb, mint riválisai, fogyasztása kifejezetten alacsonyabb volt, átlagosan pedig 3 liter körüli volt. / 100 Km vegyes ciklusban és 6 l / 100 Km körül versenyen.
Továbbra is rejtély marad, hogy ennek a hatalmas potenciállal rendelkező motornak miért nem volt követője a következő versenyeken.
40 ló 110 kiló, 2t dinamika acélhüvely, a cr hez viszonyított fordított furat löket.66x72,különolajzás vázban az olaj , és egy fogaskerékhajtású kiegyenlítőtengely,250 mm feletti rugóutak,teljes értékű elektromosság ,nagyobb lendtömeg és lemezkabátos főtengely
Igen a '90-es évek tele volt jobbnál jobb 2T gépekkel: kisebbek, nagyobbak, sport, túra, enduro, cross, stb... Egy Suzuki RGV 250 Gammát én is szívesen a magaménak tudtam volna, de az élet mást dobott. Nem bánkódok miatta, de ma már nem biztos, hogy vennék egy Gammát, még ha pénzem is lenne rá.
Nagyon szeretem ezeket a kéttéket. Mindig sportmototorosok akartunk lenni, MZ je volt mindenkinek, egy haver aztán vett egy kb 94es 250es crm-et, nekem 5 másodperc elég volt belőle, hogy sutba dobjan az összes sportmotoros ötletem. :-)
Üdv! Igen CRM 250 MK1 1989 böl.nemrég fejeztem be a rendbe tételét,rendszámos műszakis ..nem gond ha a betonút keresztezi az utam, igen dinamikusan mozgatja a140 kilómat is..persze a futóművet is a méreteimhez igazítottam.
A munka nemesít, nekem nem kell mentegetőznöd, szerintem akkor ültem motoron mikor tavasszal szereltük haver Pegasoját és jég zajlott a Tiszán.
Most múlt héten nagyjából felszántottam, szerdán szépen sütött a nap, volt tervben egy kis köröcske, de elmentem trágyát hordani, jövőre is kell valami a kertre...