"Vagy azt akartad esetleg mondani, hogy persze, kell az államkasszának a sok-sok bevétel, hiszen nem mondasz le az ezernyi állami szolgáltatásról, csak ne tőled várják hozzá a pénzt, hanem valaki más fizesse meg"
a kerti budi mögötti stadionja orbánnak szted állami szolgáltatás? vagy rogán/szíjrágó villája ? hát ezekhez bizony ne tőlünk lopják a pénzt. (lehetne még hosszasan sorolni)
Meséld már el: hány évig regnáltak a komcsik Nyugat-Európában? Hány km autópálya volt a németeknél 1990-ben, és hány nálunk? Hogyhogy 2011 előtt 2000-ben volt utoljára 3% körül a hiány? Aztán még száz ilyen kérdés is felmerül, de úgyis csak fröcsögni tudsz, úgyhogy fel sem teszem.
Látom te szívesen lemondanál arról, hogy a szomszédod étteremben vacsorázzon, a kollégád autóval járjon be a munkahelyére, hogy a vasuti krampácsolók béremelést kapjanak, valamint az állatkertben fogva tartott párducok, gorillák, zsiráfok életminőségére költsenek :O)
minek ezen rugózni ? Ezredrangú részletkérdés melyik állam hogyan struktúrálja a bevételeit a polgáraitól.
Ha az autópályák, gyors utak használata ingyenes, attól az még az adófizetők pénzből épül meg az Alpok alján is, a labancoknál is, a fritzeknél is,...
Ha ingyenes az úthasználat, akkor valójában azok is fizetik, akik sosem használják. Ők lehet, hogy a közbiztonságot,.... javítanák inkább a befizetett adójukból, amire így nekik nem marad pénz, mert az úthasználók helyett is fizetik a megépülő utak bekerülési költségét.
Ha egyszer a közforgalmú utakat megépítik, azoknek az árát akkor is a ki kell fizetnie a köznépnek, ha sosem használják, és a gyom felveri majd.
A Várba költöztetésről. A Városliget szétcseszéséről is lemondunk. Lemondunk kb 100 államtitkár létéról, marad még így is. Lemondunk a MET offshore lovagjainak nagyvonalú etetéséről. Lemondunk az MTVA 80 milliárdjából kb. 72-ről. Marad is. Lemondunk Matolcsy oktató rémálmairól.
számold ki, hogy az autósokat hányféleképpen sarcolják
saját bőrömön is tapasztalom.
De neked nem mindegy, hogy ha nem útdíj címkével felragasztva, hanem levegővételi adóként fizete meg ugyanazt a szükséges adóbevételt ? A végeredmény ugyanaz, a zsebedből ugyanannyi áramlott ki a közkassza felé.
Vagy azt akartad esetleg mondani, hogy persze, kell az államkasszának a sok-sok bevétel, hiszen nem mondasz le az ezernyi állami szolgáltatásról, csak ne tőled várják hozzá a pénzt, hanem valaki más fizesse meg ?
Üllő, Vecsés, Kaposvár stb. alkosai, akiknek megnő az átmenő forgalmuk.
ha nem épült volna meg a kerülő út, gyorsforgalmi út, akkor a helyzet az lenne, ami addig is volt, a forgalom ott haladt át mindig is a településeken.
Vagy
- Tessenek elképzelni, hogy nem épült meg az út, és továbbra is a falun keresztül kell közlekedni, ahogy mindig is, vagy pedig
- tessék tudomásul venni, hogy az őj utak pénzbe kerültek, a magyar munkásemberek , mérnökök sok ezer milliárd Ft bért kaptak az építések során, és most az ő jövedelmüket, munkabérüket kell a használóknak megfizetni számukra. Esetleg azt gondolta volna valaki, hogy azon kifizetett bérek forrása a világűr volt, ahol végtelen mennyiségben lehet csapolni a forrást ?
Ezért kellene sok száz milliárdot áldozni a közgazdasági képzésre, mert a népességnek tényleg nincsenek fogalmai arról, hogy amit az állam teljesít szolgáltatást, az csak és kizárólag abból működhet, amit a polgárok befizettek Állam bácsi nagy kasszájába.
Azt már mondtam, hogy a korrupciót ebből a körből hagyjuk ki, hiszen az alapvetés, hogy kormányok színezetétől függetlenül a korrupciót mndenkoron vissza kell(ene) szorítani a finn mérték felé. Ezt tegyük most félre, független ettől a polémiától.
Tessék megadóztatni a luxuspalotákat, sokmilliós havi jövedelmeket progresszíven
ez már megint a "fizessenek a mocsok gazdagok" régi jól ismert nótája. Lenin óta ismerjük. Nekem ez a kommunista ízű maszlag nem jön be, még akkor sem, ha én sem tartozom a gazdagok közé.
Nekem azt sorold te is légyszíves, hogy polgárként te és családod miről mondana le az eddig élvezett számos juttatásból, kedvezményből, annak érdekében, hogy az adók mértékét csökkenteni lehessen.
Amellett persze közös erővel követelhetjük a kormányoktól, pártszínezettől függetlenül, hogy ne költsön a beszedett adókból stadion építésekre a régi jól bevált politika, a " kenyér és cirkusz kell népnek" jegyében, vagy ne vegyünk katonai helikoptereket 170 milliárd Ft-ért, ha az nem a NAto tagsággal kapcsolatos kötelező előírás.
Tehát miről mondanál le a családoddal ? a családtámogatási rendszer kiiktatásában ( évi több ezer millirád Ft) például egyetérthetünk ?
Az lehet, hogy kevesebbet is elég lenne Matolcsy közgazdasági oktatási programjára költeni, de az oktatás nyilván fontos, a közgazdasági oktatás pedig végképp le volt maradva ebben az országban. A nép 80%-a közgazdasági analfabéta. Van mit pótolni. Lehet, hogy a felsőoktatástól kellene még lecsippenteni a jogászképzésből, a könyvtár-ruhatár szakokból, inkább.
e a kérdés továbbra is az, hogy te milyen jóléti kiadásokból faragnál le, mit nem akkrsz kapni ingyen, vagy kedvezmény formájában az államtól a továbbiakban. Én már említettem a családtámogatásokat, adókedvezményeket. Te jössz.
Amíg megy a huza-vona arról, hogy pontosan melyik útszakaszok lettek fizetősek, újra ingyenesek esetleg többször fizetősek , körbenéztünk, hogy melyik ország hogy intézi hasonló ügyeit a környéken. Elöljáróban annyit, hogy ha svájciak lennénk, az éves autópályamatrica 1200[...] Bővebben!Tovább »
"Magyarország a nyertes az abszolút éves árban (!!) és a fizetéshez viszonyított arányban egyaránt. Magyarul: kurvakibaszott drága az autópálya,ami még oké, de a régió országaihoz képest is a négyszeresét fizetjük. Svájcot Európa útjaira"
Tévedsz! 4szemközt olyat is elmondok, amiért még az országból is kitiltanának, ha a nagy nyilvánosság elé hoznám. Vagy meghalnék egy rendőrautóban nyom nélkül!
Kezdődik az üzemanyagok áremelkedése. Most ilyenkor a nagyszájú mit fog mondani? Eddig pofázta, hogy fussa rá az olcsóbb üzemanyagból. Az árak csak rövid időre esnek ilyen mértékben, ez várható volt. Akkor mit fog mantrázni a balfax?
Nem a budapestiek a kárvallottak,bár ők is hátrányos helyzetbe kerülnek. Üllő, Vecsés, Kaposvár stb. alkosai, akiknek megnő az átmenő forgalmuk. Szerintem a Cinege utcát is menekülő útként kellene használni.
Ha eszedbe jut, számold ki, hogy az autósokat hányféleképpen sarcolják. Na, annak lenne az ellentételezése az ingyenes elkerülő.
Az államtitkárok meg helyettes államtitkárok csak szaporodnak mint a nyulak! Annak mind 6-8 segítője. Iroda, állami autó, egyéb juttatások. Milliárdokért. Oszt látjuk milyen hitvány törvényeket kendácsolnak.
Ezeket kellene lefaragni, nem kellene újabb sarcokat generálni.
Csak Tompika bele fog kerülni az adófizetőknek vagy 2 milliárdba! A nagy büdös semmiért. Komplett hivatalt kap.
Az a pénz amit nem csesznek el, azt nem kell a lakosságtól bekaszálni!
Ez így nem érv. Az M0 több része régóta megvan, bár most is épül hozzá, ez kétségtelen. De semmi olyasmi nem történt pünkt idén január 1-jén, ami indokolná, hogy pont most feltétlenül és azonnal díjat kell rá szedni. Magyarországon kiemelkedően magas az adóteher, az állam nagyon sok pénzt szed be mindenféle jogcímen. Többek között az autópályák használatáért is. Minden további nélkül gondolhatja tehát úgy, és gyakorlatilag mindenhol a világon úgy is gondolják, hogy az elkerülő szakaszokat direkt nem teszik fizetőssé, mert az a forgalomelterelés, amelyet ezek jelentenek, sokszorosan megtérül infrastrukturális, közegészségügyi, környezetvédelmi, satöbbi kiadásokban. Egy ország gazdaságának szintjén nem mindig lehet úgy kalkulálni, hogy konkrétan X-et adóztatjuk meg, hogy konkrétan X-re fordítsuk. Egy ország költségvetése gyakorlatilag másból sem áll, mint egy hatalmas keresztfinanszírozásból, a bevételek tipikusan nem azon a területen képződnek, ahol a kiadások jelentkeznek. Sőt, éppen ez a közszféra lényege: a pénzügyi eredményt termelő szféra finanszírozza az élet azon területeit, amelyek nem termelnek ilyet, de közmegállapodás, hogy rájuk szüksége van az országnak.
Az alapgondolatban természetesen igazad van, valóban vissza kellene fogni az állami kiadásokat ahhoz, hogy a terheket csökkenteni lehessen. De nem olyan kormányzatunk van éppen, amelyik az szerepvállalás csökkentésére gondolna akár csak futólag is.