100-as benzin tankolás már megvolt többször. Nem érezni különbséget.
Ami jelenség, hogy hidegen nagyon nehezen indul, a szívatóval játszani kell, hogy beindulás után ne fulladjon le. Melegen pöcc-röff, van szép alacsony alapjárat.
Azért én nem cserélnék látatlanban hengert, de levenni le lehet, nem olyan nagy meló, és csak pár tömítés kell hozzá. Ha már lent van a hengerfej meg kellene nézni a szelepeket. Nekem brutális kokszosodás volt ott a felújítás előtt, de akkor iszonyatos olajfogyasztásom volt már, olyan 1dl/100km nagyságrendű, minden nap töltöttem bele. Tél elejéig akartam kihúzni vele, és nem is hagyott cserben, bár a végén a taknyán csúszott hazáig. Na akkor nekem is 80 volt a vége.
Kicsi motorok ezek, minden számíthat. De mindenek előtt próbáld ki, hogy tankolj bele MOL 100-ast pár tank erejéig, hátha itt van a kutya elásva. Aztán karbi pucolás, lecsekkolni hogy a pair rendszer megy-e. Szerelő ismerősömmel sem tudtunk rájönni hogy miért, de piszkosul beleszól a működésbe, pedig csak a kipufogószelep mögé ereget tiszta levegőt. Mikor nagyon ette az olajat, és valószínűleg nem zárt rendesen már a kipufogó szelep akkor le kellett kötnöm a pair-t, mert egyszerűen nem volt alapjáratom. Kipufogó dugulásban nem nagyon hiszek, nem 2T technika ez. :-)
A fekete villámmal nekem óra szerint 125 volt az abszolút csúcsom az M1-esen Budapest felé az M0 előtt a lejtőn, hátszélben, összekuporodva. Szóval te tényleg tudsz vele valami extrát, amit senki más... :D
- dugulás valahol az üzemanyag rendszerben /fojtás/
- dugulás valahol a kipufogóban /fojtás/
Lesz mit végignézni.
Tekintve, hogy 2,2-2,7 liter közötti a fogyasztásom, a henger-dugó páros tűnik gyanúsnak.
Amikor a Berva 35-ös utazót tudott és 2 liter felett fogyasztott, jobb híján cseréltem hengert és dugót. Egyből 40-45-ös utazót tudott, és 2 liter alá ment a fogyasztása.
Elég nehéz lenne megmondani hogy miért kevesebb a végsebesség, de ha nem eszi az olajat akkor valószínűleg nincs szétkopva. Rendesen kiforog amúgy gyorsítás közben ? Kettesben nekem simán túlforog az órában jelzett váltási pontnál.
76-77 kg vagyok, 175 cm, és nem fekszek a motoron. Tahiból járok Pestre, a 11-en 50-60, a gyorsforgalmin 80-100, a Szentendrein 70-80, a Hungárián szintúgy. Mivel mindenhol elmegyek az autók között, ezért eléggé dinamikusan kell kigyorsítanom minden lámpánál, rendesen ki van forgatva a moci, tehát egyáltalán nem mondhatni, hogy a fogyasztásra mennék, de az is igaz, hogy ahogy egy ilyen gyenge mocihoz illik lendületből haladok. Viszont egészen minimálisan használok szívatót. A moci garázsban áll, nem melegítem soha se nyáron se télen, ahogy beindult már indulok is, és pár száz méteren, max 1 km-en belül vissza van tolva a szívató. Ez viszont számít, nem is keveset.
Bervas, nekem az 50-es 14-es kereku Cub megy 60-at. Az Innova amikor nalam volt, siman gurult 110-zel a 100 kilommal. A Kawasaki Kaze 130 (amibol kettot behoztak Ivanicsek), az tudta nekem 120-at.
Igen, nagymotort tartani igazából minden esetben luxus. Józanul nézve a mindennapi közlekedésre a legtöbb esetben vannak sokkal reálisabb választások, mondjuk egy 125-ös robogó már minden igényt kielégít.
Igen, de minden alkalommal kihasználatlanul birtokoltam nagyot. Olykor a motor, olykor a teljesítménye volt kihasználatlan. Aztán a saját kis statisztikám mindig kijózanított....
Ma reggel a hűvös levegőben megnéztem a végsebességét az Innovámnak, 115 körül volt óra szerint, rendes ülő pozícióban, előre hajolva biztos lett volna 120. Teljesen gyári rajta minden, a fogyasztása meg 1.83l/100km a hosszú távú átlag szerint. https://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/522808.html
Rég nem gondolkodom nagyobb motoron mellé, van több más hobbim is, a motort egy idő és költségtakarékos közlekedési eszközként használom, és sokszor végiggondolva sem találtam erre jobb eszközt. Persze élvezem a vele való közlekedést, de nem tekintek rá sportként vagy még kevésbé életformaként. Az sem munkál bennem, hogy egy nagyobb motor nyergében biztos komolyabban vennének, vagy minden motoros integetne. :-) Egy nagyobb motor csak kényelmetlenségeket hozna a képbe, birkózni vele a garázsban, a forgalomban, szerelésnél stb. Volt nagyobb motorom, nem hiányzik egy cseppet sem.
Ha jól számolom, akkor azért legalább háromszor te is beleestél ugyanabba a hibába. Mert azert az is baromi jó tud lenni, amikor egy igazán erős motor van alattad. :)
A dilemmán én is osztozom. Több esetben adtam el nagymotort azért, mert örökké a mellette álló kicsit toltam ki a garázsból. S51/ Ts250-1 ; Cg125/ Cb 400 N,; Suzuki Fl/ Ntv 650....
Aztan mindig jött a felismerés, hogy a köztes átmenet (etz 150, Cbf 250, és jelenleg a Gz 250) mentheti meg az életem a köcsög keleti kamionok, vagy az ingerült buszsofőrök elől az országúton...
De legalább a motorjaim állapota egyre-egyre jobb lett.
A kisördög nem alszik bennem. Sokkal nagyobb élmény ezekkel a kicsikkel gurulni mint a nagyobbak -számomra. Önfeledt boldogság. Mint ahogy ezen a fórumon olvasgatni, Elek Peti 100000km-es Simsonjárol sztorizni, vagy Hevesi Béni ybr125 túrabeszámolóit megnézni is.
Ez lehet az egyszerű józan mértéktartó neveltetés következménye, vagy génhiba is :D
Tökéletesen egyetértek veled, én egy 600-as sportmotorral csinálom ugyanezt. Inkább a hosszabb úton megyek, belevéve az M0-ást is, hogy ne csak városban szenvedjen szegény négyhengeres, de az igazság az, hogy egy Innova tényleg jobb lenne a napi 2*25 km-es ingázásra Budapest egyik végéből a másikba. Csak hát a nagy kérdés, hogy akkor meg minek a CBR600RR? Amit eladni én sem akarok, mert imádom, de sajnálnám is, ha csak porosodna a ponyva alatt. Őrült dilemmák! :)
6 Motor összessen :) 4 Papiros 2 nem. Nem kérnek enni, garázsban vannak száraz sötét helyen. Nem adom el öket mert mind olyan mit az innova. Csak tankolni kell bele. Mind egyszerü mit a fatengely. 4 Motor 30 évnél idősebb. Mind szép állapotban. De igazad van, nem nagyon járok velük... Az FJ 1200 6litert fogyaszt szólóban. 2 személlyel 3+1 dobozzal 140-es tempoval 8,8 Litert. Viszont a Motor csak 350.000 Ft a pici értéke mint egy jó innovának. Ad olyan élményt mint egy mai sportmotor 125 Lóerővel. Bizom abban hogy egyszer lesz egy fiam , és majd értékeli a szép veterán motorokat, amik jó állapotban is vannak, vagy ha nem akkor majd valaki megörökli öket, és boldog lesz..vagy elherdálja őket.. Mindegy, arról én már akkor nem fogok tudni :D
Ellenben baromira örültem volna, ha megörökölhettem volna a nagyapám Csepel 100 -asát vagy apam 1977-es Volga M24-esét. Nem igy történt, mert el lett adva mire én az eszemet tudtam volna. KB egy jarmü 27-éves korában a legolcsobb, aztán megy fel megint az ára. Hat most én altatom ezeket a gépeket. A Cezet250 majd ha nagy lakásba költözok, akkor bekerül a nappaliba szobainasnak :)
A kis Innovának meg kihajtom a belét a kis fogyasztását értékelve. Ütöm vágom szállítok vele, és röhögök a füvárosi egyedül autózó autósokon, hogy a zsiros verdákban egyedül pöffeszkedve állnak a dugóban. Nem tudom, hogy mikor lesz egy olyan közlekedési kultúra, hogy belásssák, hogy a Zsiros Sedánoknál vagy SUV-nál jobb egy fatengely 125-ös 6-8 hónapon át. KB 1 szezon alatt meglehet tanulni a fővárosi forgalomban motorozni biztonsággal, és onnantől nincs dugó, és minimálisra csökken a károsanyag kibocsáltás amiről a rádió és a tv minden nap beszél...
Hogyan tudsz kihasználni három motort? Engem mindig az tart vissza a kisebb motor vásárlásától, hogy akkor biztos mindig azzal járnék, a nagyot meg csak kéthetente venném elő.... arra meg már minek tartani? :)
Én Schell 100-assal járok járok. Nem akarok nagyobb köbcentit merrt van nagyobb köbcentis gépem. van 400-as és van 1200ccm is. Ha gibtech Innovája is Karbis, és nincs rajta semmi tunning, és a 1,8 ra kijön a fogyazstás + 100 km/h- val is megy a masina. akkor csak valami beállítási gond lehet. By the way, meg sosem szedtem szét a karbit, és valóban az utso 1/4 fordulat a gázkaron szinte semmi. Ellenben a kilométerora számlapon a belső sárga kiskörön fel van iratozva, hogy melyik sebességben meddig lehet kihuzatni 3- ban kb 98km/h 4-ben 128km/h. Minek van ez rajta, ha a megsem közeliti ezt a sebesség értéket? Majd ha valaki feltuningolja 62mm átmérőjü dugóval akkor tudja, hogy ne huzassa tovább 4-ben vagy mi?
Az enyém óra szerint a százat relatív simán futja, de néha belógok fölé is. Az utazó 80-90 között szokott lenni, a fogyasztása pedig ritkán megy 1.8 fölé. A karbi ( is ) teljesen gyári, de alaposan ki lett pucolva. Hozzáteszem szinte kizárólag 100-as MOL prémium benzint tankolok. Lehet érdemes lenne kipróbálni nektek is.
Egyrészt az a baj, hogy ez annyira célszerszám, hogy a karbun semmi sem állítható. Se úszószint, se súbertű magasság. Nehéz bármit játszani vele.
Másrészt meg negyedikben az utolsó 1/4 gázállásra nincs semmi reakciója, azaz egyszerűen ennyi benne az erő. Harmadikban kiforogja a 90-et, ahogy a sáv jelzi a km-óra számlapon, a negyedik meg hosszú, ahhoz gyenge.
Nem tudom, az injektorosnak mennyi a vége. Ha az jobb, akkor nagyobb karbu tudhat valamit. Egyébként meg nagyobb köbcenti lehet a hatékony megoldás.
Kb nekem is ez jöne ki hosszu távon. A segebsség nekem is ez amit Te is irtál. 3500kmt mentem az Innovával amiota megvettem 2017 okt 6 -óta. A vidéki utakon Bud-Visegrád Esztergom-Bud jött ki 2,27 legjobbra, de sokszor volt benne nyél gáz is, ahol lehetett. Lehet hogy nagyobb főfúvókával de ugyan ezzel a köbcentivel menne 90-km/h is simán a közúton....
Egy némettől szerzem, aki thaiföldiekkel dolgoztat. Henger, dugó, csapszeg, seegerek megvannak. A gyűrűket várom 6 hete.
Közben lett nagyszelepes hengerfej. Valami gyáriból alakítják ki, sok kézi munkával kipucolják a csatornákat. A szelepek is gyanúsak. Becsiszoltam őket, de nem gyári újnak tűnnek. Van hozzá varázs vezérműtengely, de nincs rajta dekompresszor bütyök. Kiderül, kell-e hozzá.
Tán nyár végére minden megérkezik és összeáll a rendszer.
Megírod, hol rendeltél cuccokat és mennyiért? Én az ebayon egy görögtől rendeltem féktárcsát - meg is jött szépen, és hamar. Láttam van neki 150-es hengerszettje, normális áron.
Te is 150-esre alakítod?
Nagyon kíváncsian várom a tapasztalataidat. Én télen fogok hozzá a felújításhoz. 103.700 km van benne most, lesem az olajat, ha kell öntök bele, és járok vele nap mint nap 70-80 km-t. Induláskor pöffent egyet, de utána nem korrmol. Ha bárki rákérdez, akkor azt mondom a tunning miatt van - nézze csak meg a dragsterek is pöffentenek egyet startkor, és ebbe aztán mindenki belenyugszik :)
Az átírás költsége csak egyszer terhel, a műszaki pedig kétévente néhány ezer forint. A többi költség ugyanaz a 125-nél, meg az ötvenesnél is. Én inkább a nagyobbat javaslom. Ja, és egy rendszámost talán kevésbé lopnak el.
A Scarabeo igazából elég jól megy, én a 60-as tempóval kímélni akartam, de szerintem a 70-et simán megfutja gond nélkül. :) Állatkodni ott van a CBR600RR, a kismotor kimondottan csak A-ból B-be kell. :)
Ja, ha békés és szerény segédmotoros viselkedésed van, akkor a Cub tökéletes lesz. Azt hittem, haladni akarsz :-)
Megjegyzem, a héten láttam párszor nagykerekű robogót, talán Scarabeo volt. Simán vitte a 70-et felüljárónak felfele. Lehet, tuning volt, vagy 125 rendszámtalanítva.