Az Ön által felkeresett topic fegyverek, ill. annak látszó eszközök
forgalmazásával kapcsolatos adatokat is tartalmazhat.
Felhívjuk figyelmét, hogy csak akkor lépjen be, ha Ön fegyverek forgalmazásával
vagy felhasználásával hivatásszerűen foglalkozik, és a honlap látogatása nem
eredményezi valamely Önre vonatkozó jogszabály vagy egyéb szabályozás
rendelkezéseinek megsértését.
Az Port.hu Kft. a fórum számára kizárólag tárhelyet szolgáltat, a honlapon
megjelenő információk vonatkozásában szerkesztői felelősséget nem vállal.
Amennyiben megítélése szerint a honlapon jogellenes tartalom jelenik meg, úgy
azt kérjük, jelezze az Port.hu Kft. mint tárhelyszolgáltató felé.
Nyitotta:Howard, de nem a kacsa, 2005.05.27 17:28 |
Hozzászólások: 45781 | Hozzászólók: 2063
Különféle légfegyverek javításáról, tunningolásáról, kipróbálásáról, ötletekről szóló topik. (Itt az erős puskákat, avagy a duplarugós stb. törvényellenes fegyvereket nem kedvelik !!)
Gyulus! Nem értek a hónoláshoz, de elképzelésem szerint, miért nem lehet köszörülni a henger belsejét és utána megadni neki a tükör sima felületképzést? Ez az öreg szaki a régebbi 25 mm-s HW 77 dugattyút is belülről nagyobb átmérőre köszörülte, vagy esztergálta a nagyobb átmérőjű rúgó matt.
Csináltam hónolást egy Remington félautomata sörétes csövébe ami a gáz elvételi furatnál kissé ólom és lőporkox lerakódásban szenvedett közel a csőrobbanás közeli állapothoz mivel gyöngygolyóval volt üzemeltetve . Azt a cső szakaszt ledugózva feltöltöttem egy napra Robla Solo Mil ólom és koksz oldóval majd utána egy nap hónolás után lett a cső tiszta lerakódás mentes . Erről jutott eszembe , hogy a pusek tulaja általatok is ismert lövész haverom azóta is tartozik eg Csivasz Regallal nekem az akcióért .
Az biztos , hogy eltart egy darabig amíg késsel tudsz egy vékonyfalú felhasított hornyolt csövet párhuzamosra esztergálni mert az még senkinek nem sikerült . A buta eszterga kés mindig belekap a horony szélébe és jó ha nem törik vagy fordítja ki a tokmányból a vékony csövet ami akkor kuka . Vastag falú felhornyolt csőnél is a kés bele kapkod a horony szélébe és nem lesz tökéletes henger alak . Ennyit erről !
Annó az LGV hónolását itt a Műszaki Egyetem műhelylaborjában végezte egy idős oktató, nem kevés pénzért. Hogy milyen eszközzel azt nem árulta el, azután tökéletesen működött az új tömítéssel, egy picit erős is lett, a régi rúgóval tudtam csak beállítani a 175 m/s sebességre.
FÉG LP (424) dugattyúja sokkal gondosabban gyártott alkatrész volt. A kemény fehér műanyag tömítés kopott állapotban is nagyobb átmérő maradt, mint a dugattyú feje, ami ezáltal nem tudta oválisra koptatni a henger falát. Az LG dugattyú már igénytelenebbül gyártott alkatrész lett, azzal a bárhogyan is sikerült roppantott fejjel.
Bocs nem épen úgy van hogy a hónoló szerszám önbeálló és követi a furat alakját ! Ha így lenne nem lehetne javítani hónolással a kopott motorok hengereit . Azok a felső pár milliméter hosszon soha nem kopnak . Lejjebb viszont vállasra és oválisra kopnak mivel a dugattyú az egyik oldalon nagyobb erővel feszül a hengerfalnak a főtengely forgásirányának megfelelő oldalon . Hónoló szerszámban van kétféle . Az egyik amit te mondasz ami valóban követi a felűletet a három szegmenses rugóerővel szétfeszített csiszolókövesek .A másik meg hasonlít az állítható furat dörzsárakhoz csak nem kések vannak hanem széles íves csiszoló szegmensek amiket anyával egy-egy kúpos felületen felfeküdve különböző fíx átmérőre lehet állítani . Ennél mindig párhuzamosan állnak és nem veszik fel a furat formáját .
Légpuska léghengernél csak az a probléma , hogy a felhúzó kar miatti horonyban elakadhatnak a szegmensek . Ilyen léghengereknél a legjobb ha csak két max három szegmenses a hónolókis köztes hézagokkal mert annál a nagyobb szegmens felölet miatt nincs elakadás .
A belső futatot, előszőr fel kell szabályozni vagy esztergapadon, vagy marógépen ütőkéssel. Utána lehet felcsiszolni, nem hónolni, mert a felhúzópálca kimunkálásába beletörhet a hónoló szerszám. Én így csinálnám. Mondjuk van egy 26-os spirál dörzsáram, ami fúró is 1-2mmer-ig.
Engem is érdekelne a technológia. A klasszikus hónolással csak a felület minőségén lehet változtatni, az alakhűséget nem lehet visszaállítani. A csiszolószerszám önbeálló, követi a furat alakját.
Bandi engem érdekelne egy hónolás, mert van egy szép LG55-ösöm aminek a hengere hordósra van kopva és így nem tudok 162 m/s-nál többet kihozni belőle. A dugattyútömítést szorosan lehet betolni az elején, aztán mikor elér a működési területre, ott meglazul és lazán, könnyen csúszkál. Biztos volt már pár 10ezer lövés leadva vele. Nem fiatal jószág, de szép állapotban van, jó lenne megcsinálni.
Ha Norica tömítés van kéznél, akkor akkor az M7-s un. Skoda csavarral szerelem, mert az passzentosan illeszkedik a gyári 7 mm-s furatba! Mióta kapható a Norica tömítés azóta használom az M7-s Skoda csavarral. A xarul, azaz, sehogy sem karbantartott régi volt MHSZ-s légpuskákban jobban működik a faggyús marhabőr, mert az jobban felveszi a az oválra kopott léghenger formáját, mint a Norica tömítés szabályos kör mérete. A FÉG LG dugattyúk átka, hogy a roppantott dugattyúfej elem az edzett alkatrész, a léghenger anyaga meg jóval puhább anyagból készült, azaz egy varrat nélküli acélcsőből. A szétmállott dugattyú tömítéstől a dugattyúfej már a gravitációtól is a léghenger alsó részét koptatja. Pár saját LP és LG puskám dugattyúfejét átalakítottam és HW 77-97 tömítéssel szereltem össze! Nem egy olcsó mulatság, főleg az esztergályos munka + a HW tömítés, mert sokkal finomabban, kisebb rezgéssel működik a fegyver, mint az eredeti gyári bőrös LG, vagy a gyári kemény műanyagos LP dugattyúval!
Találkoztam már oválisra kopott légházas Walther LGV puskával is! Annak is a szabadon mozgó gyári dugattyú tömítés füles acél alkatrésze a megkopott műanyag tömítés után a gravitációsan csak a léghenger alsó részén fém a fémen csúszkálva párszázad ovalitást okozott! a léghenger újra hónolása után egyedi túl méretes szerelt poliuretán tömítéssel újra precízen működik!
Miért nem szóltál, hogy rendbe kellene rakni ezt az LG 422-t? Szerdán mennék a lőtérre, ha ideadod, rendbe rakom! Van még egy db abból a mastersergeant-tól kapott spéci faggyús marhabőr dugattyú tömítésből és belerakom! Megjegyzem, hogy ez egy mókolt dugattyú, mert nem LG-be való, hanem ez egy átalakított LP dugattyú, mert az LG dugattyú fejen van egy 7 mm-s furat a szegecs részére!
Bocs hogy belevau, de az a mókolt dugattyú nagyon el van cseszve. Először is szegecses és bőrdugattyús eredetileg. Ha nagyon érdekel, szerdán ha haza megyek rakok fel képet milyennek kellene lennie.
Az a fegyvermester ha már át akarja alakítani műanyagosra, akkor miért a Slaviák között is a legszarabb tömítést választja, miért nem mondjuk FÉG-es dugattyútömítést ami pontosabb, passzosabb, strapabíróbb. Jó párat javítottam már, de ilyen (vacak) megoldással még nem találkoztam.
Cseréld le, vagy alakíttasd át és nem lesz gond vele.
A szétverődés véleményem szerint azért van, mert valahol kiszellent valamelyik tömítés, és emiatt gyorsabban vágódik be a dugattyú a henger fenekére. Vagy benne maradt valami szar a hengerben. Pl. az előző dugattyútömítés darab/jai. Én bőrősre csinálnám meg. Edzeni, örök darab.
Vegyél inkább egy jó magyar dugattyút és tegyél rá megfelelő tömítést. Minimum 10 évig nem lesz gondod vele. De ha edzéshez kell napi rendszerességgel akkor is évekig jó.
Nem figyeltél jól: azokon nincs középen lyuk! a Szláviáén van, mert egy tüskére is rásimul. A mostani dugattyú végén is van. Az lg tömítést rá se tudnám így rakni.
Köszönömszépen mindenkinek az útmutatást! Rákérdezek a fegyvermesterre, nem e cserélt valamit a felfogatásán, esetleg az egyszerűbb Szlávia tömítés beszerezhetősége miatt.
Nem normális az, hogy évekig jó volt, aztán javítás után heteket sem bír, és ugyanolyan csere után dettó szétpereg.
A hosszát azért mértem le, és a végét azért fényképeztem, mert első körben azt gondoltam: hosszabb lett ezzel a tömítéssel pár mm-t, és azért veri szét a tömítést...
Az LP-tömítés csavaros az LG pattintós műanyag. Az LP lehet bőr is de az LG csak műanyag rápattintós perem miatt. LP-m most is van az LG-t nemrég adtam el és az ember ilyenkor megnézi a tömítését, hogy milyen állapotban van.
...szerintem minden versenyzőnek teljes mélységében kellene ismernie minden szabályt - különben hogy versenyez? Hogy tartsa be a szabályt, ha nem ismeri?