Keresés

Részletes keresés

semmipánik Creative Commons License 2020.08.23 0 0 2330

Miközben ott szereltem, odajött egy idősebb úr mondta, hogy van egy kínai Sky nevű motorja 5 éves, 1500 km-el, az egyik hyperben vásárolta, és 100e Ft-ért eladná nekem, ha érdekel...Nem is hallottam ilyen nevű gépről

semmipánik Creative Commons License 2020.08.23 0 0 2329

 Talán 2016-17-ben lett kicserélve a szimering, akkor ment egy kicsit, ha 100 km-t mondok akkor lehet túlzok egy kicsit, azóta áll, volt némi lakatos munka, állvány, láncvédők, sokáig a tank rozsdamentesítéssel kinlódtam nem akartam, úgy menni vele, hogy rozsda maradt a tankban, nem találtam jó megoldást.

A szívócsonknál már biztos nem, raktam pasztát a tömítések alá, első rúgásra beindul, de pörög. Ha lefogom a légszűrőnyílást, akkor esik a fordulatszám, de hiába fújom féktisztítóval sehol nem pörög fel. Egyszerűen lövésem sincs hol kaphat levegőt.

 

Mérgemben az utcán levettem a henger -bár ne tettem volna, alig bírtam visszarakni, - nem látok kifújást, de lemértem a dugattyút (38,87 mm) és a furatot (kb 1 cm-re a tetőtől  39,10 mm /39,04 a furat legtetején)

Előzmény: darusferi (2328)
darusferi Creative Commons License 2020.08.22 0 0 2328

Üdv  semmipánik !

Igy már értem a gáz kar  problémád okát  , valóban könnyen ki megy azokból a menet  (babetták nél minden második igy járt már ) , de nem vagy te kezdő hiszen ügyesen megoldottad .

 hogy a motor annyira pörög ,hát ez csak arra utal hogy rendesen falsot szed valahol , irod hogy a főtengely szimering nem régi , ennek ellenére nem lehet hogy valahogy ki fordult a helyéről  ? nem állt sokáig   ? 

 

semmipánik Creative Commons License 2020.08.22 0 0 2327

Igen van TRAFÓ is, nem tudom miért kondiztam… Az általad javasolt új gyújtás felszereléshez nem tudom mennyire kell átalakítani, de állítólag ez „rendszer” ami most fent ez jó szokott lenni.

 

Tényleg gyalázat az ilyen hitvány alkatrésznek nem is lehet nevezni, na mindegy az acél lemez jó lett. Rendeltem egy másik tű rögzítőt, és remélem nem csokipapírból lesz.

 

A gáz bowden végén lévő rögzítő bigyó 4 mm átmérőjű és 8 mm hosszú, én csak ennél vastagabbat tudtam csinálni, belement ugyan, de a csavart egyedül nem tudtam meghúzni -gondolom-, mert a próbadarabra 4 liter vizet akasztottam fel és bírta. Ezt tetézte, hogy a gázkar is szorult (a bowden már nem) és ezért erősebben húztam, ezt már nem bírta, kicsúszott, ónt forrasztottam a végére.

 

A gázkar a rögzítőcsavar miatt szorul, ha egyszer kivettem nem ment vissza többet teljesen a helyére, egy új rögzítő csavart raktam bele, de később szét kellett szednem és nem tudtam visszarakni épp csak belekapott, tíz perc után hoztam menetfúrót és átküldtem rajta, jó lett, még.

 

Ma kipróbáltam a Jikov karbival és néhány kísérlet után beindult, de pörög mint az állat, tekergethettem az állítócsavarokat semmi nem történt, befogtam a légszűrőház nyílását és lejjebb esett a fordulatszám, ha befogtam teljesen le is állt. Valahol falsot szív, fújkáltam féktisztítóval, de nem igazán tudtam teljesen kiszűrni a helyét, talán a szívótorok alja, már csináltam oda két új tömítés, holnap duplát rakok be, hátha jó lesz, volt valahol tömítőpasztám is, de még nem találtam meg.

 

Köszönöm, a segítséget :)

Előzmény: darusferi (2321)
vermestibi2 Creative Commons License 2020.08.22 0 0 2326

Verho4 Creative Commons License 2020.08.22 0 0 2325

Udv mindenkinek! Szep.12en a 35fo ut mellett levo Sziget csardanal,veteran talalkozo lesz,ha valakit erdekell,mi rigas Csabival(merciatros) megyunk!! A Mezocsati veteran egyesulet szervezi!! Jo lenne minnel tobben menni.....! :-)

darusferi Creative Commons License 2020.08.21 0 0 2324

Üdv Tibi !

Holnap betonozom a Riga szerelő mühelyt  , a jövő hét végén valószinü  szerzek tirisztoros deknit .

Ezt az épitgetést már nagyon unom nyár elején mikor elkezdtem azt mondtad hogy el megy a nyár mire kész lessz hát valóban .  Te tudtál valamit !

darusferi Creative Commons License 2020.08.21 0 0 2323

Üdv semmipánik !

Javíts ki ha nem jól gondolom de ugy látom a gyulytásod  trafós  megoldásu .

ebben az esetben lehet  érdemes lenne ki cserélni a gyulytóegységes re . Pár éve egy kollégám babettája  is kezdett makrancoskodni le cseréltem neki egy magyar utángyártott de uly gyujtóegységre  (simán be lehet kötni ) és tökéletes lett , sőt a kollégám ahogy rá ült  kipróbálta azt mondta hogy érezhetően erősebb lett (lényegében az intenzívebb gyulytószikrának volt köszönhető  ,csak ötletként emlitem .

darusferi Creative Commons License 2020.08.21 0 0 2322

van ez a téglalap alaku a tirisztor ugy látom . es ezen kivül va  n a trafó még ?

darusferi Creative Commons License 2020.08.21 0 0 2321

Üdv semmipánik !

Bocsi de valamt nem értek  ,ahogy Tibi is mondja a ,  kondi , nem a trafóra gondolsz ?

Szégyen gyalázat hogy olyan biztosító lemezt csinálnak ami használhatatlan , aki azt csinálta az valószinü , nem látott még motort csak a TV -ben , de hogy nem szerelt az biztos ,  mindenesetre a pénzért tudják 

tartani a  ............. markukat . Hogy a szemed nem a régi már ,  együtt érzek veled , én is jártam már ugy hogy butorlapból le szabtam a szekrényajtót , és akárhogy forgattam bele esett . Nem tudom jól értelmezem e hogy a csavaros dió nem fér a gáz ház -ban ?  lehet kapni olyan kicsit is hogy simán körbejár a gázszektorban én a CCM motorosbolt tól vettem  . Hogy nem e szed fals levegőt valahol elég pontosan meg nézhetjük  a féktisztító -val 

de én még mindig tppelek a gyúlytás ra 

semmipánik Creative Commons License 2020.08.21 0 0 2320

Bocsi, én vagyok a hülye, TRAFÓ akar lenni az a kondi. Közben addig barmoltam az bowden véggel, hogy vehetek azt is egy újat, el szakadt pár szál. Egyébként nemrég végeztem a Jikov felszerelésével -remélem, nem volt a közelben senki, mert hangosan anyáztam folyamatosan- bekötöttem a gázbowden is, addig jó lesz, amíg meg nem jönnek az alkatrészek Megcsináltam acél lemezből a súbertűhöz lemezt, mert a réz fólia egy vicc.

Előzmény: vermestibi2 (2318)
semmipánik Creative Commons License 2020.08.21 0 0 2319

Ez a régi, és ha jól rémlik ez sem volt rossz, de lecseréltem

Előzmény: darusferi (2315)
vermestibi2 Creative Commons License 2020.08.21 0 0 2318

Bocsánat, nem akarok kötöszködni, meg az is lehet, hogy én vagyok lemaradva, de azt írod, "a kondin kívül minden ki lett cserélve". Milyen kondin?

 

Sajnos ismerős a helyzet: valami elromlik, pl. bovden, veszünk helyette másikat, utángyártottat, de az még rosszabb...

Türelem, türelem. Előbb-utóbb csak jó lesz.

Előzmény: semmipánik (2317)
semmipánik Creative Commons License 2020.08.21 0 0 2317

A gyújtás oldalon a kondin kívül minden ki lett cserélve minden, szikra van is volt is. A K60 ban most csak új tömítéseket és Jog tűszelep lett berakva, persze alapjárat, keverék állító csavarok el lettek állítva, de attól még be kellene indulnia csak. Szedtem szét nem egy autó karburátor, össze is raktam és mindet be tudtam indítani.

Most felraktam volna a Jikovot, de a tűszelep rögzítő réz "lemez" -aki kitalálta már elküldtem a jó ...ba- ahogy elengedem a rugót, rögtön kiakad a tűszelep szégyen, de képtelen vagyok felrakni. Természetesem rendeltem újat, de két nap kevés volt beszereznie a boltnak. Azon gondolkodom vékony acél lemezből megpróbálom megcsinálni, de a szemem sem régi már.

Ja a csavaros huzal rögzítők nem váltak be, mert ahogy felraktam a markolatot és meghúztam a rögzítőcsavarját a marklat is megszorult, természetesen erősebb húztam és a rögzítésből kicsúszott a bowden. 

Előzmény: vermestibi2 (2316)
vermestibi2 Creative Commons License 2020.08.21 0 0 2316

Szerintem is jó felé gondolkodsz, Feri; az ilyen "egyszercsak megáll" hibát jellemzően a gyújtás okozza. Különben sincs ott valami rendben, ha gyilkolja a gyertyákat, meg autógyertyával hajlandó csak működni.

Tovább bonyolítja a helyzetet, hogy a hibafeltárás során a karburátor is meg lett bolygatva, így meg lehet, hogy jó is lenne a Jikov vagy a K60, de megbízhatatlan gyújtás mellett ez nem derül ki.

Az lenne a legjobb, ha lenne egy Babettás ismerős a közelben; próbaképpen áttennétek az övéről a tiédre a porlasztót, aztán meg a gyújtást is.

darusferi Creative Commons License 2020.08.21 0 0 2315

Azon a motoron néked melyik gyúlytás van  , a külön trafós e vagy a gyujtóegység -es  ami egyben van .

semmipánik Creative Commons License 2020.08.20 0 0 2314

A se kép se hang leállásnál jó volt a benzin, tankban is volt elég belőle, persze először én is azt hittem kevés, és előtte  akkoriban egy rúgásra indult, onnantól kezdve csak a szenvedés,....amíg a K60-at és gk gyertyát be nem raktam és akkor első rúgására beindult és akkor ezzel felállással újból a se kép se hangnál tartok. Ma gyártottam csavaros gázhuzal véget, egy állító csavart a gázkarba és nagyon remélem ezután nem fog beakadnia a gázhuzal.

Előzmény: darusferi (2312)
darusferi Creative Commons License 2020.08.20 0 0 2313

Szurkolok neked  jelezzed majd hogy mire jutsz  !

darusferi Creative Commons License 2020.08.20 0 0 2312

Üdv semmipánik  !

Irod hogy egyszercsak le áll és se kép se hang  , ez eddig olyan mint amikor kicsi a benzinszint és mi után ki szivta a motor s nem folyik utána elég igy le áll . Viszont benzin van , Mikori ? nem régi romlott ?

(nem ugyan ez csak hasonló eset , a volt kollégám akinek autó szerelő szakmája van , oda vittek hozzá egy Suzuki terepjárót hogy nem megy , be indult ugyan de pukkadozott , nem birt menni meg le is állt , cserélt gyertyákat ,majd komplett gyujtást  , szelep állitás is volt több napon átt szenvedett vele   , s a diagnózis hogy a motor tönkre ment .  Keritettek egy másik motort , motorcsere ,   és a jelenség azzal is az volt , ezután derült ki hogy a benzinnek fele nem  benzin hanem gázolaj ,ugyanis a tulajnak az idős  édesapja otthon  garázsba a félig tankot utántöltötte csak tévedésből a gázolajos kannát vette fel . s abból töltött bele .  

mindenesetre érdekes jelenségeket produkál a géped , de mint ahogy a fiuk már itt emlitették a fals levegőt , én is  tippelnék még erre a hibára .

darusferi Creative Commons License 2020.08.20 0 0 2311

Üdv ! 

Az egy csonka főtengejes Einhel tipusu gagyi kasza volt , de ha ez a cél akkor lehetne próbálkozni más tipushoz való gumírozott tüszeleppel  csak a hosszát alakítani kell álltalában rövidebbre kell venni .

semmipánik Creative Commons License 2020.08.19 0 0 2310

Köszi alig várom :)

Nekem a Jikov, amikor fenn volt, nem csöpögött, de amire beállítottam...volt anyázás... azért cseréltem le, mert egyszer csak leáll, se kép se hang, benzin, volt,  gyújtás volt, sorban cseréltem le mindent, az új gyertyáim 1 nap alatt bedöglöttek. Szereztem egy K60-at egy bontott Denso gyertya és így indult be.

 

 

Most ugyan ott tartok, csak most a K60 van fölszerelve :/. Egyszerűen lövésem sincs mi a fene lehet a hiba. Persze kipróbálom a Jikov karbival, vettem súbertű lemezt, de olyan gagyi rézfólia, ránézek és összegyűrődik, alig akart fennmaradni . Összeraktam, de még nem szereltem fel, mert a túl hosszú gázbowden és beakad, rövidebbre kell vágni, ezért rendeltem csavaros huzalvéget, de másfél hétre ígérték, ma délutánra reméltem :/ Így nekem kell összemókolni valamit.

 

Azért nem volna rossz, ha megtudnád mondani a Kínai fűkasza típusát, hátha találni hozzá azt bizonyos gumírozott hegyű tűt :)

Előzmény: darusferi (2308)
darusferi Creative Commons License 2020.08.19 0 0 2309

Üdv Tibi ! 

Egyelőre maradjunk Katonka elvtárs  ,évek óta felhalmozódott  Riga  tipus  ismeretei és gyakorlati tudása melett .

Szerzek olyan deknit meg rugót .  

darusferi Creative Commons License 2020.08.19 0 0 2308

Üdv semmipánik ! 

A Babetta jikov karburátorával én is sokat kinlódtam , nekem az volt hogy el zárt ugyan a tüszelep a megfelelő benzinszintnél , de kicsit rá várva  mégis csak lassan be csepegett és ezt csinálta akár hány uj tüszelepet rcseréltem  (szerintem kicsi az uszó és kevés  .gyenge a felhajtó erő hogy tökéletesen zárjon , )

próbaképpen a szeleptüből kivettem a tüt de a tünek a háza az maradt és ebbe tettem egy kinai fükaszának a gumiroztt hegyü  tüjét ez puha hegyével  tökáletesen elzárt olyannyira hogy a panelház közös pincélyében  tárolva nyitva felejtett benzincsapnál sem volt mégcsak benziszag sem . természetesen a karbi többi része a felujító készletből volt rendbe téve  , igy hibamentesen üzemelt . Csak érdekességnek irtam  már  , hátha ötletnek jó  ,

Sok sikert  kivánok  !

semmipánik Creative Commons License 2020.08.18 0 0 2307

A gázbowden új, markolatnál bezsírozva, gyújtás jó, ellenőriztem, kipu kitakarítva igaz nem most, de azóta nem sokat ment. Megkerestem a Jikov karbit -most fürdik a benzinben- és nincs meg a súbertű lemezkéje :/, rendeltem egyet.

Ahogy utána olvasgattam, rossz szimeringgel is mennie kéne és ahogy mondod nekem is kövi tippem a henger környéke, esetleg új gyűrű, esetleg dugattyú, mivel ezek jók voltak nem cseréltem felújításkor, bár lehet kellett volna. A henger repedésbe bele sem merek gondolni.

A K60-ba : most vettem Yamaha Jog tűszelepet, annak jónak kell lennie. Érdekes, hogy a felújító készletben nagyobb úszó van, most legutóbb beszereltem.

Gázbowden : új, de hosszú, ( legjobb egy állítható gázmarkolat lenne) és valahogy a -szerintem a bowden ház akad meg az állító csavarban, terveztem is rövidebbre vágom és egy új ón-gombócot olvasztok a végére, először a régin kipróbálom, ha jó akkor még ott a motoron megcsinálom..

vagy ezzel vagy a gyertyacserével kezdek, ha nincs javulás jöhet a Jikov, ha akkor sincs javulás, leveszem a hengert és a dugattyúkat, utólsónak hagyom a benzinnel lelocsol és gyufát elővesz megoldást :)

Köszi a segítséget!

 

 

 

Előzmény: vermestibi2 (2305)
vermestibi2 Creative Commons License 2020.08.18 0 0 2306

Üdv Feri!

Akkor mi legyen a törött szárnyú V6-ossal?

Ha a letört rugóvég tényleg nem szokott bajt okozni (Katonka elvtárs véleményére érdemes adni, hiszen nem kevés tapasztalata van ezen a téren), akkor nem húznám szét a blokkot, mert:

1. most teljesen jól működik

2. szerintem olcsóbb egy külső rugós deknit szerezni

3. jelen helyzetben hónapok kérdése, hogy mikor leszek kész vele

4. lényegesen több egy blokkszéthúzás munkadíja mint egy deknicseréjé.

 

De a te motorod; egy szavadba kerül és szétborítom.

 

 

Előzmény: darusferi (2295)
vermestibi2 Creative Commons License 2020.08.18 0 0 2305

Üdv semmipánik!

Én azt javaslom, lény méltó a nicknevedhez és tartsd távol a motortól a gyújtóeszközöket.

Türelmesen és körültekintően kell motort javítani, előre elhárítani a potenciális hibákat - ezzel elszórakozunk néha napokig, de megéri, mert így nem szívatjuk magunkat. Én először megjavítanám a gázbovdent, megolajoznám, bezsíroznám a markolatot. Vetnék egy pillantást a kipufogóra, meg a gyújtásrendszerre is (Babettánál ezzel nem szokott baj lenni, de bármi megeshet).

Azt írod, a blokk pár éve fel lett újítva - akkor feltételezzük azt, hogy a szimeringekkel nincs baj.

Felraknám az (alaposan áttisztított, rendbetett) eredeti Jikovot. Nem kell ettől a típustól félni, én is évek óta használom, teljesen jó és megbízható. Tapasztalatom szerint az csak egy mítosz, hogy nagyon nehéz jól beállítani. De egyébként most nekünk csak azért van rá szükségünk, hogy kiderítsük, Jikovval van-e stabil alapjárat. Ha van, akkor K60-assal is lenni kell, s akkor a K60-assal van a baj (jellemzően a tűszeleppel vagy a tömítetlenséggel szokott baj lenni, de találkoztam olyan K60-assal is, ami egyszerűen sehogyan sem lett jó, pedig elvileg semmi baja nem volt). Ha Jikovval sincs alapjárat, akkor nagyon valószínű, hogy valahol falsot szív. Hengertömítések átnézése javasolt, ha ez sem hoz eredményt, a szimeringeket lehet megvizsgálni.

De egyébként bármi előfordulhat. Engem egyszer hetekig szívatott egy repedt Babetta hengerfej. Rá sem jöttem volna, de egyszercsak az udvaron járatás közben kettétört.

Előzmény: semmipánik (2304)
semmipánik Creative Commons License 2020.08.17 0 0 2304

Tekergethetem én alapjárati csavart meg a másikat is szinte nem változott semmi.

Mivel rúgásra nem indult betekertem és húztam is neki, hogy ne álljon le, mert nem mindig akadt be vagy szorult meg a bowden, elég sokáig kínlódtam vele szerintem be is melegedett. Volt néhány pillanat, amikor szépen ketyegett, de mire leszálltam a motorról hogy fújjak egy kis féktisztítót a kritikus helyekre, leállt.

Felmerült bennem is a Jikov visszaszerelés, annak idején azt is felújítottam, lehet a felgyújtás előtt még megnézem.

 

 

Kicsit tehetetlennek érzem magam, mert nem tudom már mit nézzek meg rajta. Keresgette a neten, vannak/voltak másnak is ilyen alapjárati problémáik, de a megoldást soha nem volt, mint ahogy a sűrűn elromló gyertyákra sem. Köthetnék még rá találomra, hátha jobb lesz, pl főtengely szimeringek, dugattyúgyűrű (ezt annak idején nem cseréltem). Csak az a baj a boltok tele vannak gagyi alkatrészekkel és lehet rosszabb lesz, annak idején két bordás szíjat vettem az egyik kihúzta bordáskerék tengelyét, másik menet közben összegyűrődött, most egy régi töredezett van rajta. Vettem hozzá való gázbowdent és hosszú lett, akkora holtjátéka van, hogy csak na, lehet holnap levágok egy centit belőle.

Mindegy átgondolom, lehet eladom alkatrésznek.

 

A segítségedet köszönöm szépen.

Előzmény: Bazsika82 (2303)
Bazsika82 Creative Commons License 2020.08.17 0 0 2303

Mielött felgyújtanád tekerd ki jobban az alajárati csavart. Alapjáratot,az egész karburátort meleg motornál kell állítani,finomhangolni. Ha egyből leáll nem tud bemelegedni a motor. Én lehet vissza raknám a Jikovot. K60 is jó hozzá igaz,de a Jikov a gyária,én törekszem arra,hogy a motor gyári legyen.

A cseh mérnökök megálmodták,kimondottan Babettára tervezték. K60-at meg kimondottan Rigára. De Te dolgod,Te motorod.

Sportlégszűrővel több levegőt kap igaz,de jobb mint a semmi.

Előzmény: semmipánik (2302)
semmipánik Creative Commons License 2020.08.17 0 0 2302

A felpörgés oka, beakad gázbowden a markolatnál. amint megmozgatom esik a fordulatszám és leáll, ha nem adok gáz. Alapjára viszont nincs. A gyertya viszont szép őzbarna. Már ott tartok felgyújtom.

semmipánik Creative Commons License 2020.08.17 0 0 2301

Amikor beindult veszettül pörgött, majd ha sikerül megint beindítani megfújkálom féktisztítóval, de pár éve új főtengelyt, csapágyakat, szimeringeket kapott és nem sokat mentem vele úgyhogy remélem nem kap falsot azokon a helyeken. Most azon tűnődöm, hogy "sport" légszűrőt raktam fel, lehet túl sok levegőt kap?.

 

A Jikotvot azért cseréltem le, mert sokat kínlódtam a beállításával és nem lett az igazi, egyszer megállt távolt az otthontól pedálozás, tolás hazáig és őt okoltam. Később kiderült, hogy gyertyahiba, de az sem volt egyszerű, mert kiszedve volt szikra, de beszerelve mégsem indult be. Gyertyacsere pár indítás és ismét kakukk, szóval sorra döglöttek be az új gyertyáim, úgy hogy alig mentem vele. Már csak használt hosszú menetes Denso W20FSU maradt azt raktam bele több alátéttel+ a K60 karbi és így lett üzemképes.

Azért lett K60, mert egyszerű beállítani, jókat írtak még a Mustang karbiról, de az előbbiben jobban bíztam.

Előzmény: Bazsika82 (2300)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!