Keresés

Részletes keresés

rm40 Creative Commons License 2022.04.08 0 2 55727

OFF

Erősen fordítva ülsz a lovon. A természetvédelem és benne a Natura2000 az nem úgy működik, hogy a most éppen fölöslegesnek tűnő területeket körbekerítjük, aztán majd ott jól természetvédősködünk.

Hanem vannak területek, ahol már régóta, akár az emberi civilizációt megelőzően létrejöttek élőhelyek, amelyeket az emberi civilizáció mostanáig kegyeskedett nem szétbarmolni, nem elszennyezni, nem intenzív művelés alá vonni (ezzel ökológiailag elsivatagosítani.) És ha már megmaradtak ezek a nem szétbarmolt területek, azt a mai civilizált emberek igyekeznek nem szétbarmolt állapotukban megtartani. Merthogy a természetes, régóta kialakult, fajgazdag élőhelyek szerepét nem tudja átvenni semmilyen, korábban megbolygatott, tönkretett terület, akkor sem, ha mától természetvédelminek címkézzül.

És nem csak rossz lelkiismeretből, hanem jól megfontolt érdekből sem célszerű még több élőhelyet szétbarmolni. Lásd, pl. itt.

ON

Előzmény: Hírfigyelő (55725)
toto92 Creative Commons License 2022.04.08 0 2 55726

A természetvédelemnek nem az a lényege hogy négyzetcentiméterre meglegyen a kijelölt terület hanem hogy az a terület legyen védettnek nyilvánítva aminél fontos védendő értékek vannak, teljesen mindegy hogy hol milyen út merre menne. Így a gondolatmeneted finoman szólva is hibás.

Előzmény: Hírfigyelő (55725)
Hírfigyelő Creative Commons License 2022.04.08 -1 0 55725

Persze, maga a természetvédelem jó gondolat.

 

Csak másképpen kellene kijelölni a Natura 2000 területeket, nem így!

 

Ha pl. onnan fognák meg a dolog lényegét, hogy 50 évre előre tervezve is megnézik hogy hová kellenek majd új utak -- ezt nem nehéz megjósolni, mert lehet tudni hogy mely fontos irányokban nincsen még gyorsforgalmi út vagy fontos főútvonal, nos arra! -- , és ezeknek a jövőbeli körülbelüli nyomvonalához, illetve a meglévő összes utak nyomvonalához kellene igazítani a kijelölendő Natura 2000 területeket.

 

Más nyelvre lefordítva: Az úthálózat egy pókhálószerű szövedéket alkot az egyes országok testén. Ezt gondolatban ki kell egészíteni azokkal az utakkal, amelyeket a jövőben még meg kell építeni ahhoz, hogy a közlekedés minden irányban dugómentesen gyors és biztonságos legyen. Az így kigondolt utakat térképre kell rajzolni, és a valós és a megtervezett utak között kirajzolódó összes üres sokszöget ki lehetne jelölni Natura 2000 területekként, kivéve azt a 30-50 m széles sávrendszert, amelyeken ezek a megvalósult és megálmodott utak végigfutnak.

 

És akkor az utak is ott futnak ahol ideálisak, és a természetvédelmi területeknek is marad elegendő hely bőven!!

Előzmény: superconductor (55723)
nyebojsza Creative Commons License 2022.04.08 0 0 55724

"Lehet hogy nem is fogunk autópályákat használni 50 év múlva, ki tudja hova fejlődik addigra a technológia"

Vagy olyan drága lesz a benzin, hogy csak a kiváltságosoknak lesz autó, mint az 50-60-as évek Magyarországán, ahhoz meg nem kell ennyi út.

Az ilyen törvények meg csak arra jók, hogy hivatkozzanak rá ha a köreiken kívülieknek kell keresztbetenni, egyébként meg leszarják (lásd Balatonpart, Velencei tó, Fertő tó)

Előzmény: superconductor (55723)
superconductor Creative Commons License 2022.04.08 -1 1 55723

Lehet hogy nem is fogunk autópályákat használni 50 év múlva, ki tudja hova fejlődik addigra a technológia.

Ellenben ami fajok most kihalnak, azok nem jönnek vissza. Nem ismerem részletesen a Natura 2000 szabályozást, de feltételezem hogy nem azt jelenti hogy egyáltalán nem lehet ott építeni, hanem azt hogy bizonyos feltételekkel. Lehet hogy emiatt 2x, 5x, 10x drágább lesz. Hát istenem, akkor majd kevesebbet lopnak rajta. Azért szerintem nem egy rossz gondolat, hogy a természetnek is hagyjunk némi életteret.

Előzmény: Hírfigyelő (55715)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2022.04.08 0 0 55722

A magam részéről még inkább még keletebbre is gondolkodnék, M67 helyett M66-ban gondolkodva akár Kercseliget mellett Sásd felé Pécshez bekötéssel (ez nyilván alagutat jelentene Árpádtető alatt, de cserébe a többi rész jelentősen jobb terepen megy át).

Nem a régiós, hanem a régiók közötti forgalmat nézem, és az M76-hoz kellene csatlakozni és azt összekötni az M9 híddal elsősorban...

Az M66 után következő körben meg már nyugatabbra Kadarkút-Somogyhatvan felé lenne értelme valaminek.

 

Ha pedig ezek közül kellene választani, akkor egy-két elkerülőtől, esetleg rövid Natura2000 kikerükéstől eltekintve a 67-es nyomvonalához maradnék közel, mert mindenütt máshol vagy a domborzat, vagy a környezetvédelem ultra szívás, az ott a Zselic..

Előzmény: Aladár46 (55720)
Aladár46 Creative Commons License 2022.04.07 0 0 55721

Kaposvár – Szigetvár gyorsforgalmi összeköttetésének vizsgálata

 

https://nif.hu/projektek/2022/03/kaposvar-szigetvar-gyorsforgalmi-osszekottetesenek-vizsgalata/

Előzmény: Aladár46 (55720)
Aladár46 Creative Commons License 2022.04.07 0 0 55720

Egy screenshot az M67-es autóút Szigetvár-Kaposvár nyomvonalváltozatai közül.

Ki melyiket támogatná és miért?

 

 

Előzmény: Hírfigyelő (55704)
rm40 Creative Commons License 2022.04.07 0 1 55719
Tamas(Ottawa) Creative Commons License 2022.04.07 0 1 55718

Szerintem, (majdnem) mindent meglehet oldani a szabályok betartásával, csak sokkal többe fog kerülni...

Előzmény: aladar644 (55717)
aladar644 Creative Commons License 2022.04.07 0 2 55717

Annyira nem elmebeteg gondolat, mint mára kiderült, hogy minden infrastrukturális fejlesztést a sötétzöld fuvallat lengi körül. Az osztrák kormányban volt olyan nemtomki, aki azt mondta, hogy autópálya fejlesztések nuku, mert ő nem akar betoncsíkokat hagyni az utódoknak.

Előzmény: RadiX (55716)
RadiX Creative Commons License 2022.04.07 -1 3 55716

Neked az a problémád, Sándor, hogy te elmebeteg vagy.

 

 

Magyarország az Európai Unióhoz történő csatlakozással fokozatosan harmonizálja jogrendjét a közösségi irányelvekhez. A Natura 2000 területek kijelölésére a kormány 2004-ben alkotott rendeletet.[5] A területeket a 14/2010 KvVM rendelet[6] sorolja föl, amely a mellékletekben[6] részletes térképeket is tartalmaz.

Előzmény: Hírfigyelő (55715)
Hírfigyelő Creative Commons License 2022.04.07 -5 0 55715

Ennek az egész Natura 2000-nek határozottan ZÖLD-szaga van, amely Európai Uniós eredetű, és amely attól bűzlik, hogy szisztematikusan és diktatórikusan EU-szerte(!) akadályozza(!!!!) a modern úthálózat fejleszthetőségét!

 

https://hu.wikipedia.org/wiki/Natura_2000

"Natura 2000

 

Az Európai Unió által létrehozott Natura 2000 területek egy olyan összefüggő európai ökológiai hálózat, amely a közösségi jelentőségű természetes élőhelytípusok, vadon élő állat- és növényfajok védelmén keresztül biztosítja a biológiai sokféleség megóvását és hozzájárul kedvező természetvédelmi helyzetük fenntartásához, illetve helyreállításához. Olyan zöld infrastruktúra, mely biztosítja Európa természetes élőhelyeinek ökoszisztéma szolgáltatásait, valamint jó állapotban való megőrzöttségét. A Natura 2000 hálózat alapja az 1979-es madárvédelmi irányelv (Birds Directive), illetve az azt 2009-ben felváltó kodifikált változat,[1] valamint az 1992-es élőhelyvédelmi irányelv (Habitats Directive).[2][3] A teljes hálózat Európa szárazföldi területeinek mintegy 18%-át fedi le, ez körülbelül teljes Németország területével egyenlő."

Előzmény: Hírfigyelő (55714)
Hírfigyelő Creative Commons License 2022.04.07 -2 0 55714

Ebben a Natura 2000 területkijelölési szabályzatban egy óriási diktatúrát látok!!!

 

Ezen keresztül pedig a Natura 2000 Bizottság ott tehet keresztbe -- akár a legégetőbben fontos(!) -- útépítéseknek is, ahol csak akar!!! Hiszen a területkijelöléseknél a végső szó úgysem a tagállamoké lesz,... .. hanem mindig a Bizottságé!!!!

 

Magyarországon a M47 és az M4 terveit is számtalan esetben semmi másért, csak és kizárólag a "Natura 2000-érintettség" miatt kellett áttervezni!!! Fontosabbak a védett madarak akkor is, ha emiatt az ország egyes fejlesztésre szoruló vagy fejlett ipari területei minőségileg magas színvonalú gyorsforgalmi úthálózat nélkül maradnak??!!!!

 

A következő a helyzet. Ezt írja a szabályzat idevágó része:

https://natura.2000.hu/hu/natura-2000-magyarorszagon

 

"A Natura 2000 területek kijelölésének folyamata és szempontrendszere

 

A Natura 2000 hálózat területeit, vagyis a különleges madárvédelmi területeket és a különleges természet-megőrzési területeket a tagállamok jelölik ki. A területek kijelölésénél kizárólag szakmai szempontok vehetők figyelembe, gazdasági-társadalmi megfontolások nem játszhatnak szerepet.

 

A madárvédelmi irányelv alapján kijelölendő különleges madárvédelmi területeket kijelölése a tagállamok saját hatásköre. A Bizottság csak akkor tesz észrevételt, ha a kijelölés hiányos. A kijelölésnek a rendelkezésre álló országos, átfogó felmérések figyelembevételével kell történnie, ilyen felmérés lehet például a BirdLife International által végzett „fontos madár élőhelyek (Important Bird Areas)” felmérése. A kijelölésnél figyelembe kell venni a vonuló madarak élőhelyeit, különös tekintettel a vonulás során igénybe vett pihenőhelyeket, kiváltképp a Ramsari Egyezmény alapján kijelölt nemzetközi jelentőségű vizes élőhelyeket."

 

 

Magyar nyelvre ez a diktatórikus nyelv úgy van lefordítva, hogy:

A Natura 2000 területeket a tagállamok látszólag önállóan jelölhetik ki, de amint a Bizottság ebben hiányosságo(ka)t talál, úgy abban a pillanatban kiegészíti azt a saját területkijelölési parancsaival, majd ezeket a parancsokat a kijelölést végző tagállamra rákényszeríti, azaz a Bizottság által kijelölt, de az érintett tagállam által kijelölt területből az érintett tagállam akarata ellenére is Natura 2000 terület lesz, akkor is, ha azzal a Bizottság az érintett tagállam gazdasági szempontjait -- akár súlyosan is(!) megsérti!!!

 

Kérdezem én: Miféle antidemokratikus terület-kijelölés ez??!!!

 

Előzmény: MCA-001 (55713)
MCA-001 Creative Commons License 2022.04.07 0 1 55713

Kutastól északra egészen Csömendig Natura 2000-es a terület. (km.25km az É-D távolság)

forrás: https://erdoterkep.nebih.gov.hu/

Előzmény: Hírfigyelő (55704)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2022.04.07 0 0 55712

Natura2000 a környéken nem csak a Nemzeti Park területén van...

Előzmény: Hírfigyelő (55704)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2022.04.07 0 2 55711

Ezzel együtt az M76-Kaposvár-Szekszárd-M9 híd összekötésnek lenne értelme.

A magam részéről az M76-Kaposvár összekötésnél próbálnm meg a levágást alkalmazni, Marcalit északról kerülve.

Előzmény: Aladár46 (55703)
Route70 Creative Commons License 2022.04.07 0 0 55710

A Napi 2022. április 07. egyik cikke szerint nem sok jóra számíthat az útépítési szektor :

 

 

"A zárolásoknak jó eséllyel a tervek szerint idén elinduló nagy közlekedésfejlesztési projektek esnek áldozatul, mint például az M4-es folytatása Szolnok után, az M100-as autóút Esztergom és M1 közötti szakaszának építése, vagy az M1 tervezett bővítése."

 

 

 

 

Hírfigyelő Creative Commons License 2022.04.07 0 0 55709

"A térképvázlat szerint ez a gyorsforgalmi út éppen, hogy nem érintené Marcalit:(

Pont a Marcali-hát nyugati oldalán vezetne."

 

 

Ha megfigyeled a gyorsforgalmi utakat, akkor azt látod, hogy az a közös jellemzőjük, hogy mindenhol minden települést elkerülnek, és a nagyobb városokat is úgy kötik be, hogy egy kis elkerülővel elhaladnak mellettük, és a városba bevezető utakat az ilyen elkerülőkből hozzák ki, 4-5 km hosszan az elkerülő és az elkerülőzött város között. Ezt így csinálják: bár elkerülik, de közvetetten meg mégis bekötik, mert mindig a közelben viszik el a városok mellett.

Előzmény: MCA-001 (55705)
Hírfigyelő Creative Commons License 2022.04.07 0 0 55708

Az (55700)-ben a vége felé írtam, hogy kikerülné ezt a védett területet, és a Boronka-melléki Tájvédelmi körzettől DNy-ra haladna el, úgy, hogy az ott lévő összes védett területet teljesen elkerülné. Amúgy meg a vadászbirtokot is illik vele kikerültetni, mert arra meg akkor rámondható, hogy "vadvédelmi terület", és manapság már a ritka állatokat is fokozottan védik.

Előzmény: MCA-001 (55706)
MCA-001 Creative Commons License 2022.04.06 0 0 55707
Előzmény: MCA-001 (55706)
MCA-001 Creative Commons License 2022.04.06 0 0 55706

Tegnap pont ezt akartam írni én is.

Nagybajom környékén nem csak Natura2000-es, hanem természetvédelmi terület is szigorúan védett részekkel.

 

Max. azt tudom elképzelni, hogy az OTP-s Cs.S. leszól az ITM-nek, hogy mindenáron meg kell építeni ezt a gyorsforgalmi utat. (ugyanis Nagybajom mellett van a vadászbirtoka)

 

 

 

 

 

 

Előzmény: Aladár46 (55703)
MCA-001 Creative Commons License 2022.04.06 0 0 55705

A térképvázlat szerint ez a gyorsforgalmi út éppen, hogy nem érintené Marcalit:(

Pont a Marcali-hát nyugati oldalán vezetne.

És ennek szokás szerint domborzati okai vannak.

Előzmény: Hírfigyelő (55698)
Hírfigyelő Creative Commons License 2022.04.06 0 0 55704

Ha a felsorolt falvak neveit figyelted, akkor láthatod, hogy a Zselici Nemzeti Park és a Mecsek területén kívül eső nyomvonalat ötlöttem ki. Igaz, nem messzire fut tőle, de már rajtuk kívülre esik.

 

Más oldalról: Azt írtad, hogy az M9 és az M90 olyan tervek, melyek soha nem valósulnak meg.

1./ Akkor meg minek veszik egyáltalán tervbe... ?!

2./ Ha már tervbe vették, akkor miért nem valósítják meg?!

3./ Csak nem tán ez is az M4-es sorsára fog jutni, amely most is csak évekig tartó huzavona után készülget, de még mindig nincs teljesen készen?!

Előzmény: Aladár46 (55703)
Aladár46 Creative Commons License 2022.04.06 0 1 55703

Az ötlet jó, viszont több sebből vérzik a nyomvonalad.

(1.) Mecsek

(2.) Középen a Zselici Nemzeti Park van, ott biztos nem engedik, Natura2000 miatt.

(3.) Böhönyétől keletre ismét Natura2000 van, ez a Boronka-melléki Tájvédelmi körzet.

 

Egyébként az M90-es Hollád-MArcali-Kaposvár szakasz sem fog ebben a formában megvalósulni a (3.) pont miatt.

 

Álmodozni továbbra is lehet, de az M9 és M90-es nyomvonalak a soha meg nem valósuló kategóriába tartoznak. Előbb lesz 2x3 sáv az M1-esen Győrig, vagy M34-es Záhonyig, mint az M90-es valamely nyomvonala Szigetvár-Kaposvár között...

Előzmény: Hírfigyelő (55698)
fjfox Creative Commons License 2022.04.06 0 2 55702

Már megint az a fránya domborzat, minek mész keresztül a dombokon ha közben a most meglévő Kadarkút-Szigetvár út mellett is lehet haladni viszonylag sík terepen.

 

 

 

 

Előzmény: Hírfigyelő (55700)
Hírfigyelő Creative Commons License 2022.04.06 0 0 55701

Ja és Helesfa és Pellérd az már 4-5 km-re délnyugatra van a Mecsek DNy-i hegylábaitól. A Mecsek itt kb. Bükkösd, Hetvehely, Bakonya, Kővágótőttős, Kővágószőlős, Cserkút, Patacs, és Zsebedomb falvak környékén kezdődik, ennél DNy-abbra már nem ér lejjebb.

Előzmény: ÁsítóSárkány (55699)
Hírfigyelő Creative Commons License 2022.04.06 0 0 55700

Nézd csak meg jól, hogy hová vittem a nyomvonalat! (A jól kinagyítható eredeti képfájlra rajzoltam rá, amit a jobb egérgomb/"Kép megnyitása új lapon" paranccsal nézhetsz meg, ha a kódsor közepén lévő "MED" szót "IMG"-re írod át, majd a kurzort a sor végére viszed, és egy "ENTER"-t ütsz.)

 

Szóval, a jól kinagyítható térképen látni fogod, hogy a nyomvonalat Kadarkút után Visnye és Vásárosbéc közé vittem, majd Vásárosbéc, Magyarlukafa, Somogyhárságy, Szulimán, és Mozsgó falvak délnyugati határában vittem tovább Helesfa faluig. Ez pedig a Zselic védett kistáj délnyugati peremétől 3-4 km-rel délnyugatabbra van, tehát olyan nyomvonalra gondoltam, amely még éppen elkerüli a szigorúan védett Zselicet. (Tovább aztán már a Helesfától keletre lévő szakasz megy el Pellérd mellett Pécsig.)

 

A Marcalitól északra fekvő és a Marcali -- Nagybajom szakasz hagyható úgy ahogyan a tervezőmérnök megálmodta azt a térképen, az a része jó. Az ettől délre lévő szakasz ott térne le a tervező által kigondolt nyomvonaltól, amelyik ponton az M90 a 61-es főutat Böhönye és Nagybajom között félúton keresztezi, ill. ettől a ponttól 6 km-re északra, de Böhönyéhez közelebb, tehát a Boronka-melléki Tájvédelmi Körzet nyugati és délnyugati szélétől 2-3 km-rel délnyugatabbra, és innen ebből a pontból menne tovább Kutas, majd Kadarkút felé.

 

Így a nyomvonal védett területeket nem sértene, nem érintene sehol sem.

Előzmény: ÁsítóSárkány (55699)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2022.04.06 0 0 55699

Alapból az ÉNY-DK irányú levágás ötletével egyetértek, bár pont ott a Mecsek és Zselic kerülgetése miatt nehéz ügy. (Kadarkútról aligha jó ötlet keletre indulni tovább pl.)

Előzmény: Hírfigyelő (55698)
Hírfigyelő Creative Commons License 2022.04.06 0 1 55698

Jó elképzelés és terv, bár én az M90-es nyomvonalának Marcali -- Pécs szakaszát nem a Marcali -- Nagybajom -- Kiskorpád -- Kaposvár -- Helesfa -- Szentlőrinc -- Pellérd -- Pécs nyomvonalon, hanem a sokkal nagyobb levágást és ezzel útvonal-rövidítést lehetővé tevő Marcali -- Nagybajom -- Kutas -- Kadarkút -- Mozsgó -- Helesfa -- Pellérd -- Pécs nyomvonalon terveztem volna meg. Lásd a térképvázlaton is!: >>

 

 

Előzmény: Aladár46 (55688)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!