Ez elképesztő pofátlanság! Mire válaszolsz a linkre, addigra a szerző egyszerűen átírja, ahelyett, hogy elnézést kérve kijavítaná a hibáját. Így úgy néz ki, mintha az olvasó lenne a hülye.
Én is kíváncsi voltam, már a múlt héten megnéztem, hogy megoldották-e a megközelíthetőséget, de szomorúan láttam, hogy most sem tudta a jobbkéz, mit csinál a bal. A 24-es villamos Haller u. megállójából, ami a kikötőkben szerepel csatlakozási pontként, el kell menni a Boráros térig, s onnan vissza. Na de minek, ha ott is van kikötő? Miért nem lehetett a Nemzeti Színháznál megépíteni?
Másrészt ne várj csodát, az aluljáró az építési munkagödörbe torkollik, ahol gondolom jó alaposan bebetonozták, így az most sehová sem vezet. Pedig milyen szépen kiépítették az utat a nem működő aluljáróig. Ennyire hülyék, hogy tovább már nem láttak?
kicsit off: a kétéltű "kacsával" volt pár hete motorleállásos(?) műszaki hiba a Dunán. Ha jól emlékszem azon sincs nagy személyzet. Ott hogyan készülnek fel a műszaki hibára?
Költségcsökkentés: Mivel a személyzet nem BKV-s alkalmazott (kivéve persze az ellenőröket) a BKV (állam) költségeit ez nem növeli, az üzemeltető fix pénzt kap az üzemeltetés után (gondolom)
Amúgy a 80-as években a vizibuszokon négyen voltunk, amit ember hiány miatt összevontak háromra. Most költségcsökkentés miatt két fő az előírt személyzet. Ha többen voltak, valószínűleg kisegítők voltak, lékaisok, nyugdíjasok, stb.
A két fős személyzet meg elég érdekes egy kisebb havariánál, vagy csak egy motor-hibánál: a gépkezelő-matróz-büfés lemegy a gépházba szerelni, a hajóvezető a kormányállásban rádiózik, az utastérben meg ott van mondjuk egy 100 fős gyerekcsoport...
Jó móka ez a hajó és akár még az eredetileg megálmodott célra (munkába járás) is jó lehetne. Ha teszem azt egy megálló közelében lakom és a melóhelyem sincs távol egy másiktól. Hiába hosszabb az út, ha tudsz kényelmesen dolgozni. Igaz WIFI egyik hajón sem volt, hiába hirdették. Reggel minden rendben is ment, kis számú utas, pontos kikötés. Este viszont nem jöttek a hajók menetrend szerint: a Petőfi tér megállónál nagy tömeg gyűlt fel. Ha jött is egy felfelé tartó, az tele volt, csak pár ember szállhatott rá fel. Kellemes meglepetés volt a büfé. Szóval munkába járáshoz, legalábbis nálam az autó kiváltásához, a következők kellenének: - pontos, a menetrendet betartó hajók - WIFI (ha már meghirdették) - maximum 30 perces, de inkább 15-ös követési idők - egységes hajópark: volt elég lepusztult zárt és emeletes, felül nyitott is - legyen 1-2 hajó készenlétben, hogy az elromlókat lehessen pótolni (ma állítólag legalább 1 hajó elromlott és ezért borult a menetrend délutánra) - költségcsökkentés: simán működhetne úgy, hogy 1 kapitány és 1 matróz, aki büfés és jegykezelő is (ma 1 kapitány + legalább 2 matróz + 1 büfés + 2 a metróból megszokott kinézetű kalauz (ott peronőr) volt a hajón, ami nyilvánvaló pazarlás
A megmutatott három nagyon kevés a meghirdetett menetrendhez, de még az Armada Budapest Hajózási Kft. öt hajója is. A BUDAVÁR mit keres a projektben? Ki az üzemeltető? Végül is az Armada, v. a Rudas és Tsa Bt. nyerte a pályázatot?
1. A 400 Ft-os rendszer, plusz bérlet, totális csőd. Óriási dotációval tudna csak működni az amúgy is csőd szélén álló eladósodott BKV-nak, ami újabb adók kitalálását hozza magával.
2. Egyetlen őrült sem lesz, aki októberi szeles, esős időben a bizonytalan hajóra várjon, még akkor sem, ha a Duna partján lakik.
3. 1957-ben a "301-es VIZIBUSZOK" megjelenésével már volt rá próbálkozás 1 Ft-os jeggyel.
1. Nagyon jó, hogy van, kb. 3 évente egyszer járok Pesten úgy, hogy megfordulok a városban, de gyermekként imádtam a dunai hajózást, ha nem dől be a 400 Ft-os rendszer, valamikor kipróbálom.
2. A videóban megszólalók szerint, ez max. családi ringatózásra jó, busz helyett nem fognak hajóra szállni.
3. Ugye BKK Dávid nem úgy adja el, hogy ez mekkora új ötlet?
AMúgy majd kíváncsi lennék a számokra (menentrend ér-e valamit, bevétel/kiadás stb.) De ezt sosem fogjuk megtudni.
Egy kis nosztalgiázásra összetarthatunk, visszasírhatjuk azokat az időket, de fiatalabbak már nem leszünk. De ha lennénk, az sem változtatná meg a vadkapitalizmus rablógazdálkodását.
Az utolsó hajóm a példa felújítás után , eldták Paksra a motor és váltó többe került amenyiért eladták. Ez hajó a Margitsziget vizíbusz volt. Pontonokat máig használják sok helyen, huladék árban adták el. Ma ugyanaz a ponton több miliokért kérnek el.
Peti igazad van mi tarcsunk össze volt BKV hajósok. Kár volt annak idelyén szétverni BKV Hajózást egyesek jol meg gazdagodtak belőle. Máig üzemelő hajókat filérekért adtek el.
Köszönöm együttérzésed a kioktatottal. :-) Ha valakinek csak annyi értelem van a víztornyában, hogy csak a szóközöket és az ékezeteket látja, azt csak lesajnálni lehet.
Ha akkoriban a szabad rablást kicsit fékezték volna, ma az úszódokkal és a javító bázissal rentábilissá lehetne tenni az egyébként veszteséges személyhajózást. De már késő. Csak azt nem értem, hogy egy túltervezett utas számra kalkulált bevétellel, hogyan akarja üzemeltetni. Az egyszeri EU-s félmilliárd elfogyott a semmire [kikötő,:-) wifi,:-) bringatároló korlát:-)], ez után mi lesz? Majd ebből fedezi?