Véleményem szerint nem lesz elég az emeltyűt "babrálni" !
Ahhoz ,hogy meggyőződj milyen állapotban van a kuplungszerkezet és a tárcsa, szét kell húzni a traktort. Ha van megfelelő eszköz és hely hozzá, akkor nem túl bonyolult dolog. Persze nem ártana egy Szaki, aki már csinált hasonlót ,és nem csak spekulál !
Köszönöm Zemiator! az adagoló ház az előző tulaj mókányolásának az eredménye . Véleményed szerint az emeltyűk csak a kuplungtárcsa cseréjével "áll helyre"? ahhoz meg szét kell húzni a gépet.
Üdv!Zemiator köszönöm a helyesbítést a bolttal kapcsolatban nem tudom miért is írtam szlovént.Véleményem szerint nem drága bolt főleg a cseh, csak a postát nem tudom mennyi Mo.-ra,de e-mailen érdeklődni fogok. Az áteresztő csavar az adagoló szivattyú és a porlasztó között törött el,sajnos ilyen pici furattal nem találok sehol
Holnap belerakok egy nagyobb furatosat kíváncsi vagyok az eredményre.
Az emeltyűket,ha jól értem akkor a kuplungtárcsa szabályozza, és mivel az kopott ezért ráfekszik a kinyomócsapágyra?amit csak cserével javíthatok ,ahhoz viszont mindenképpen szét kell húzni a traktort.Ezen még agyalok mindenesetre.
Szép Estét! Köszönöm a válaszodat, segítségedet Zemiator!Az átersztő csavar az adagoló szivattyúnál törött el.Véleményed szerint akkor nem probléma ha más a furatméret a csavaron?Kérdésem az lenne hogy a kikapcsolóemeltyűt csak úgy tudom a megfelelő állásba hozni,ha szétt húzom a traktort?Ami nem kis munka lenne,így viszont nagyon nehéz sebességet váltani járó motornál.
Sajnos alkatrészeket nagyon nehéz találni ezekhez a zetorokhoz.
A "béka", hivatalosan -kikapcsolóemeltyű-alapesetben nem szabad ,hogy hozzáérjen a kinyomócsapágyhoz, hiszen akkor folyamatosan forgatná azt !
A kikapcsolóemeltyűknek azonos magasságban kell állniuk, megfelelő távolságban a kinyomócsapágytól, ez adja majd a pedálholtjátékot ami 1.5-2 cm kell ,hogy legyen.
Ha jól emlékszem az adagolónál legalább 6 db üreges csavar van, ami 4 fajta !
Ha a fejszelepcsavarra gondolsz akkor lényeges a lyukak mérete, ha az üa. betápra ,akkor nem.
Segítségeteket szeretném kérni.Talán van a fórumozok között aki ismeri szakmailag komolyabban ezt a tipust.Van egy K25 zetorom és szeretném felújítani.
Először is a hajtóműházzal és a kuplunggal szeretném kezdeni.
a kérdésem az lenne hogy nehezen veszi a sebességet a kuplung pedálon a rudazaton már nem tudok állítani és nem is lehet benyomni ütközésig a pedált elég kemény,gondolom a kuplung tárcsa kopott le azt nem tudom hogy a kuplung három kiemelő békának alapesetben rá kell e feküdni a kinyomócsapágyra (most kettő ráfekszik)?
A másik problémám hogy az adagolónál az üreges csavar kettétörött. Az lenne a kérdésem, ha olyan csavarral helyettesítem amelyiknek a furatok nagyobbak van e jelentősége az üzemanyag ellátás szempontjából? (az eredetin 4 pici furat van)
Sajnos nem találtam ilyen jellegű topikot ezért írtam ide.
Ezt az oldalt azért szeretem mert itt rettenetesen nagy koponyák vannak, szinte minden gondot megoldottunk.
tehát a tisztán látás érdekében a következöket probálom segitség képpen leirni.
a traktor szuper zetor ötvenes, de magyarországon az alföldön van egy idös bácsi aki segitett telefonon a szerelésben, amikor szét lett szedve felüröl a válto, ahol meg gyözödtünk a ricni, a meghajtás, stb sértetlenségéröl.A gép jó volt tökéletesen hajtotta a fürészgépet.
Éveket állt, utánna fel lett szerelve egy daráló, itt kezdödtek a gondok, amikor megkapta a vékony ágakat a hajtás szép lassan leállt. Szerintem ez nagyon rossz megoldás hogy szét kell huzni a traktort ez miatt. Mert végszükségbe megoldhatták volna hogy ne oldjon szétt!!! Sok esetben ez jobb a semminél, ráadásul errefelé a Balatonon snki nem akar kinlodni a széthuzással.MÉG JÓ PÉNZÉRT SEM.Egyszer már el akartam vinni a ?MÉH be de mikor megláttam hogy mennyit kérnek lerobbant kerekek nélküli zetor 50 esért akkor meggondoltam magam.EZÉRT AKAROM MEGCSINÁLNI?MEGCSINÁLTATNI!!Talán lessz aki lejön és megcsinálja
A traktorodba kéttárcsás,kettősműködésű kuplung van. van hat kiemelő békája. három kijjebb -három beljebb kell,hogy álljon. Állítani(ha még lehet) akkor az oldalán levő lemezfedél levétele után tudsz.Meg kell,hogy állapítsad,hogy melyik béka a TLT meghajtó tárcsa működtetője. Úgyanis amikor normál esetben kinyomod a kuplungpedált az a sebességváltásra szolgál. Amennyiben továbbnyomod akkor kell kioldani a TLT kuplungnak. Meg kell nézzed,hogy a békák hogy állnak a kinyomócsapágyhoz.A sebváltó kuplung békáinak tárcsaagytól való távolsága 25mm ,míg a másik három békájé 19mm re kell,hogy legyen.Nyogodtan széthúzhatod nem bonyolulut. Majd táv segítséget nyújtok (legfeljebb)Nézzd meg,hogy nem ér-e neki a TLTbékája a kinyomócsapágynak. Mert tárcsa(ferrodol) kopás miatt egyre kijjebb jönnek a békák és lehet,hogy már nem tudják a rugók kellő erővel nyomni a tárcsát a lendkeréknek.
TUDJUK MI A BAJ, IGEN A KUPLUNK,MERT MINDENT SZÉTSZEDTEK MÁR, CSAK AHHOZ SZÉT KELLENE HUZNI A GÉPET, DE ERREFELÉ A BALATONPARTJÁN NEM NAGYON VAN ILYEN GÉP, DE SZERELÖ SEM. AZÉRT KERESEK VALAKIT AKI MEGCSINÁLNÁ. BALATONFÜREDEN VAGYUNK. KÖSZ
segitséget kérnék.van egy szuper 50 zetorom, nem megy rendesen a hátsó kihajtás terhelésnél le áll a TLC bordás hajtása. hol lehet állitani, vagy esetleg valaki vállalná a javitást köszönöm
Küldj egy email címet légszíves.(túl nagyok kicsinyítve is ide a képek :/ )Lefotóztam a váltót,de nem tudom,hogy hol van a retesz ami írtál.Ha bekarikázod és/vagy le írod hol nézzem,hogy jó-e azt megköszönöm.(virrasztok kicsit a válaszért,mert reggel kéne csináljam már,meg kíváncsi vagyok,hogy hol lesz) :)
Szét húzás marad sajnos :/ Az üres retesz golyója nem volt benne.lehet,hogy amikor a régi tulaj szerelte le esett és begyűrte alul a villa ezért nem mozdul.A villáknál van felül reteszük?Ha van gondolom jó játék vissza rakni majd :/ Te merre laksz,hogy ismerős vagy mifelénk?:)(nincsen vagyis nem tudják,hogy van-e bendixük akinek a linkjét küldted)
Szalatnakon van a traktor pontosan. Szerintem a csuszkán tud mozogni,mert egy milit jár rajta azért.Alul a villánál lehet valami :/ Már várom a választ a kapott címről a bendixről.(köszönöm) Holnap szét húzom ha lesz időm rá,mert idegesít nagyon már ez.Még egy kérdés.Elöl a hídnál van valami határoló a kormányzásnak?,és van valami persely?(függőcsapszeg-es?) picit mintha lógna. Neten kerestem,de nem találok,nincs valahol szerelési útmutató,robbantott rajz? Te merre laksz,már kíváncsi lettem én is :)) rande@citromail.hu Ha esetleg van képed a járgányodról :)
Ha a kapcsolóvillák rudazatát ki akarod venni,ahhoz tényleg szét kell húznod a traktort ! Mielőtt széthúznád, a helyedben azért tennék egy próbát ,felmelegíteném a kapcsolóvilla csúszó részét / ill. a most nem csúszót/ egy kis gázlámpával.
Egy próbát mindenképp megérne ,mert nem kis munka lenne ha szét kellene emiatt húznod az egészet. Melegítés előtt tegyél alá valami védőlemezt,vagy többrétegű alufóliát ! Ha mégis úgy döntesz ,hogy széthúzod,a tengely kivételénél vigyázz a golyó bele ne pottyanjon a zsírba !!
Igen Baranyában van,Komló mellett. persze nem kaptam bendixet csak olyat ami hasonlít rá de nem 11 hanem 10 fogas.Valami őrült áron lett volna 24 pénzért :/ Vicc. igen a fogaskerék van oda sajnos.A másik problémával nem vagyok előrébb még.A váltó dologgal nem boldogulok :/ Le vettem a fedelet,de az előző tulaja, nem olajat hanem félig folyós zsírt rakott bele, ami még nem baj,de alig látok tőle.nem tudom,hogy mi lehet a gond,hogy a jobb oldaliakat nem veszi.Úgy láttam,hogy a menet irány szerinti jobb oldalon húzza, tolja a villa a kereket,de a másik oldali nem csinál semmit, meg sem mozdul.Pajszerral sem tudom ki be tolni.Gondoltam,hogy ki kellene szednem a két csuszka tengelyt amin csuszkának,de gondolom,hogy csak a motor irányába jönnek ki valahogyan.Szét kell húzni hozzá ha ki akarom venni az alsó fogaskerekeket,hogy megtudjam nézni a villánál,hogy mitől akad?(már ha az akad) mert gondoltam,hogy van valami retesz felül és az nem engedi a váltást de nem látok semmit csak középen az üres/terep-nél a hernyó csavar alatt.Ötlet tanács,hogy mi lehet?
ÜDV! Volt egy órám még meló után szerelni. Az önindítót levettem, teljesen le van nyalva a bendixe. Azt remélem,hogy holnap kapok Pécsen. A kormány holtjáték is megoldódott.Levettem a vonórúd karját, tökéletes, nincsen holtjátéka a kormányműnek. itt csak az ék a ludas.Az előző tulaj kicsit rakott bele és sokat kotyog.Már csak a váltóban bízok,hogy csak retesz hiba lesz :/ Szeretnék vele már "repeszteni" :) hétvégén :)) Jó ez az oldal,köszönöm szépen! Még lesz biztosan jó pár kérdésem.Remélem zaklathatlak titeket itt.
Majd ha minden működik rendesen, akkor még jobban fog tetszeni ! :-)
Ha csak a baloldaliakat veszi, akkor a jobboldali váltórudazat a működőképes.
Tehát négy sebességi fokozatodnak kell lenni. Z1- 1, Z2-4 . Feltéve, ha működik rendesen a középső állás is, a két üres fokozattal.
Lehetséges,hogy a baloldali megszorult a retesz miatt, vagy egyéb kulissza problémád is lehet.
Ellenőrizd le a kormányrudazatot,a kormányösszekötő gömbfejeket, a mankóstengelyt
is , ha ott nincs lógás / kétlem, ezek ráadásul összeadódnak/ akkor tudsz állítani a kormányművön is.
Ha nagyon kopott a csigakerék,át lehet fordítani a nem használt felére,a házban,és az excenteres tengelyperselyen is van állítási lehetőség.
Természetesen a kormánytengely csigáját is le kell ellenőrizned,hogy ne legyen hosszirányú lógása.
A sebváltófedél leszerelése meg sokkal egyszerűbb mint az MTZ-n !
Az önindítód ha zajosan pörög fel akkor a fogaskoszorú is oda lehet, ha csendesen akkor egyértelmű,hogy a bendix nem jó. Ill. előfordulhat, hogy már a kapcsolódás előtt felpörög az önindítód,de ezt a hang alapján meg lehet különböztetni .
Nem mondom ,hogy egyszerű,de a fogaskoszorút is át lehet helyezni a lendkeréken ha menthető.
Az alkatrészbeszerzéssel én is gondban vagyok ,mert nekem messze van, de Szlovákiából sok minden beszerezhető viszonylag kedvező áron .
Üdv Urak! Vettem egy K25 Zetort.Soha nem volt még ilyen veterán trakim csak MTZ-m.Nagyon tetszik és vettem egyet,de ha a sebesség fokozatokat nézzük akkor a váltókartról menet irányba nézve csak a bal oldaliakat veszi be és a kormánynak van fél fordulatnyi holt játéka.Kormány művet lehet állítani ezeken?ha igen hogyan kell? A váltóra van tippje valakinek így látatlanban,hogy mi lehet?Be kukkantottam már a váltókar helyén de tiszta minden és törést sem látok.Le kell vennem a fedelét sajna.Még egy hibája van, leszalajt sokszor az önindító.Nem szedtem még le,de gondolom nem lesz szerencsém és nem csak bendixes lesz hanem koszorús :/ Hol lehet venni földi áron 25 alkatrészeket?
valaki tudna nekem küldeni szervós zetor szivattyújárol képeket. hogy van bekötve a szervószivattyú meg ehez hasonlo dolgok miatt..
átalakitottam az 5611-esem szervósra, csak most egy zil szervószivattyú van rajt, de szereztem egy gyári zetor szivattyút, amit szeretnék feltenni, de nem tudom hogy vannak a bekötései.