Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Zemiator Creative Commons License 2014.05.02 0 0 579

Véleményem  szerint nem lesz elég az emeltyűt "babrálni" !

Ahhoz ,hogy meggyőződj milyen állapotban van a kuplungszerkezet és a tárcsa, szét kell húzni a traktort. Ha van megfelelő eszköz és hely hozzá, akkor nem túl bonyolult dolog. Persze nem ártana egy Szaki, aki már csinált hasonlót ,és nem csak spekulál !

:-)

Előzmény: szepit177 (578)
szepit177 Creative Commons License 2014.05.02 0 0 578

Köszönöm Zemiator! az adagoló ház az előző tulaj mókányolásának az eredménye . Véleményed szerint az emeltyűk csak a kuplungtárcsa cseréjével "áll helyre"? ahhoz meg szét kell húzni a gépet.

Előzmény: Zemiator (577)
Zemiator Creative Commons License 2014.05.02 0 0 577

Látom ,nem csak a csavar törött el ,hanem a másik felén az adagolóházban  a menet is kiszakadt . Érdekes javítási módszer !

Sokat azért ne agyalj, mert "csak úgy" jobb nem lesz ! :-)

Azért lehet szerezni alkatrészt, mert hirdetnek több helyen is . Ha mégsem találnál, akkor  küldök egy ilyen csavart .

Előzmény: szepit177 (576)
szepit177 Creative Commons License 2014.05.02 0 0 576

Üdv!Zemiator köszönöm a helyesbítést a bolttal kapcsolatban nem tudom miért is írtam szlovént.Véleményem szerint nem drága bolt főleg a cseh, csak a postát nem tudom mennyi Mo.-ra,de e-mailen érdeklődni fogok. Az áteresztő csavar az adagoló szivattyú és a porlasztó között törött el,sajnos ilyen pici furattal nem találok sehol  

   

 

Holnap belerakok egy nagyobb furatosat kíváncsi vagyok az eredményre.

Az emeltyűket,ha jól értem akkor a kuplungtárcsa szabályozza, és mivel az kopott ezért ráfekszik a kinyomócsapágyra?amit csak cserével javíthatok ,ahhoz viszont mindenképpen szét kell húzni a traktort.Ezen még agyalok mindenesetre.

További szép estét!

 

 

Előzmény: Zemiator (575)
Zemiator Creative Commons License 2014.05.01 0 0 575

Írtad ,hogy kopott a kuplungtárcsád ! 

Azt bizony nem lehet cserélni a kipufogón keresztül-talán egy jó nőgyógyász megoldaná-ahhoz szét kell húzni a traktort !

Az áteresztőcsavarra azt írtam ,hogy legalább 4 fajta  van csak az adagolóban !

Ha ez a magasnyomású csövet összekötő, adagolóelem, és fejszelep utáni áteresztő csavar akkor nagyon is számít a lyukak mérete !

A bolt nem Szlovén, az egyik Szlovák, a másik Cseh.

Vásárlási tapasztalat még nincs , de hamarosan esedékes lesz .

Arról majd Mi kérünk Tőled beszámolót, mi, mennyibe került ! :-)

 

Előzmény: szepit177 (574)
szepit177 Creative Commons License 2014.04.30 0 0 574

Szép Estét!     Köszönöm a válaszodat, segítségedet Zemiator!Az átersztő csavar az adagoló szivattyúnál törött el.Véleményed szerint akkor nem probléma ha más a furatméret a csavaron?Kérdésem az lenne hogy a kikapcsolóemeltyűt csak úgy tudom a megfelelő állásba hozni,ha szétt húzom a traktort?Ami nem kis munka lenne,így viszont nagyon nehéz sebességet váltani járó motornál.

 

Sajnos alkatrészeket nagyon nehéz találni ezekhez a zetorokhoz.

Két Szlovén boltról hallottam:http://www.monsta.cz/

                                        http://www.eshop-rychle.cz/ceskenaradi

de gondolom a posta drága lehet.Van valakinek tapasztalata ezzel kapcsolatban?

További szép estét mindenkinek!

Előzmény: Zemiator (573)
Zemiator Creative Commons License 2014.04.29 0 0 573

Szevasz Szepit !

A "béka", hivatalosan -kikapcsolóemeltyű-alapesetben nem szabad ,hogy hozzáérjen a kinyomócsapágyhoz, hiszen akkor folyamatosan forgatná azt !

A kikapcsolóemeltyűknek  azonos magasságban kell állniuk, megfelelő távolságban a kinyomócsapágytól, ez adja majd a pedálholtjátékot ami 1.5-2 cm kell ,hogy legyen.

Ha jól emlékszem az adagolónál legalább 6 db üreges csavar van, ami 4 fajta !

Ha a fejszelepcsavarra gondolsz akkor lényeges a lyukak mérete, ha az üa. betápra ,akkor nem.

Előzmény: szepit177 (572)
szepit177 Creative Commons License 2014.04.29 0 0 572

 

Tisztelt fórumtársak!

 

Segítségeteket szeretném kérni.Talán van a fórumozok között aki ismeri szakmailag komolyabban ezt a tipust.Van egy K25 zetorom és szeretném felújítani.

Először is a hajtóműházzal és a kuplunggal szeretném kezdeni.

a kérdésem az lenne hogy nehezen veszi a sebességet a kuplung pedálon a rudazaton már nem tudok állítani és nem is lehet benyomni ütközésig a pedált elég kemény,gondolom a kuplung tárcsa kopott le azt nem tudom hogy a kuplung három kiemelő békának alapesetben rá kell e feküdni a kinyomócsapágyra (most kettő ráfekszik)?

A másik problémám hogy az adagolónál az üreges csavar kettétörött. Az lenne a kérdésem, ha olyan csavarral helyettesítem amelyiknek a furatok  nagyobbak van e jelentősége az üzemanyag ellátás szempontjából? (az eredetin 4 pici furat van)

 

Sajnos nem találtam ilyen jellegű topikot ezért írtam ide.

A veterán fórum is halott

További szép napot! 

 

icemannn Creative Commons License 2014.03.26 0 0 571

Keresnék zetor 3011-es motorblokkot megvételre.

gépvadász Creative Commons License 2014.02.28 0 0 570

ÜDV

Ezt az oldalt azért szeretem mert itt rettenetesen nagy koponyák vannak, szinte minden gondot megoldottunk.

tehát a  tisztán látás érdekében a következöket probálom segitség képpen leirni.

a traktor szuper zetor ötvenes, de magyarországon az alföldön van egy idös bácsi aki segitett telefonon a  szerelésben, amikor szét lett szedve felüröl a válto,  ahol meg gyözödtünk a ricni, a  meghajtás, stb sértetlenségéröl.A gép jó volt tökéletesen hajtotta a fürészgépet.

Éveket állt, utánna fel  lett szerelve egy daráló, itt kezdödtek a gondok, amikor megkapta a  vékony ágakat a  hajtás szép lassan leállt. Szerintem ez nagyon rossz megoldás hogy szét kell huzni a  traktort ez  miatt. Mert végszükségbe megoldhatták volna hogy ne oldjon szétt!!! Sok esetben ez jobb a  semminél, ráadásul errefelé a Balatonon snki nem akar kinlodni a  széthuzással.MÉG JÓ PÉNZÉRT SEM.Egyszer már el akartam vinni a ?MÉH be de mikor megláttam hogy mennyit kérnek  lerobbant kerekek nélküli zetor 50 esért akkor meggondoltam magam.EZÉRT AKAROM MEGCSINÁLNI?MEGCSINÁLTATNI!!Talán lessz aki lejön és megcsinálja

Előzmény: dutrancs (569)
dutrancs Creative Commons License 2014.02.28 0 0 569

A traktorodba kéttárcsás,kettősműködésű kuplung van. van hat kiemelő békája. három kijjebb -három beljebb kell,hogy álljon. Állítani(ha még lehet) akkor az oldalán levő lemezfedél levétele után tudsz.Meg kell,hogy állapítsad,hogy melyik béka a TLT meghajtó tárcsa működtetője. Úgyanis amikor normál esetben kinyomod a kuplungpedált az a sebességváltásra szolgál. Amennyiben továbbnyomod akkor kell kioldani a TLT kuplungnak. Meg kell nézzed,hogy a békák hogy állnak a kinyomócsapágyhoz.A sebváltó kuplung békáinak tárcsaagytól való távolsága 25mm ,míg a másik három békájé 19mm re kell,hogy legyen.Nyogodtan széthúzhatod nem bonyolulut. Majd táv segítséget nyújtok (legfeljebb)Nézzd meg,hogy nem ér-e neki a TLTbékája a kinyomócsapágynak. Mert tárcsa(ferrodol) kopás miatt egyre kijjebb jönnek a békák és lehet,hogy már nem tudják a rugók kellő erővel nyomni a tárcsát a lendkeréknek.

Előzmény: gépvadász (565)
Zemiator Creative Commons License 2014.02.26 0 0 568

Ezek a gépek egyre ritkábbak lesznek valóban, lassan kiöregednek,mint a régi SZAKIK !

Gondos kezekben  azért még sok évet dolgozhatnak !

A legnagyobb probléma pont ez ,amikor nekiesnek anélkül ,hogy végig gondolnák a hiba lehetséges eredetét.

Egy valamirevaló MTZ szerelőnek ez nem okozhat  problémát !

 

Előzmény: gépvadász (567)
gépvadász Creative Commons License 2014.02.26 0 0 567

ÜDVÖZLETEM.

TUDJUK MI A  BAJ, IGEN A  KUPLUNK,MERT MINDENT SZÉTSZEDTEK MÁR, CSAK AHHOZ SZÉT KELLENE HUZNI A GÉPET, DE ERREFELÉ A  BALATONPARTJÁN NEM NAGYON VAN ILYEN GÉP, DE SZERELÖ SEM. AZÉRT KERESEK VALAKIT AKI MEGCSINÁLNÁ.  BALATONFÜREDEN VAGYUNK. KÖSZ

Előzmény: Zemiator (566)
Zemiator Creative Commons License 2014.02.23 0 0 566

Nem ismerem a típust, de feltételezem,hogy a Super Zetor TLT, erőleadó tengelye is mechanikus kapcsolású .

Ha rendesen kapcsolódik mindenhol, és csak terhelésnél jelentkezik a hiba,akkor nagy valószínűséggel a kuplung csúszik !

Amúgy mit hajt ez az erőleadó tengely ?

Előzmény: gépvadász (565)
gépvadász Creative Commons License 2014.02.23 0 0 565

ÜDVÖZLÖK MINDENKIT.

segitséget kérnék.van egy szuper 50 zetorom, nem megy rendesen a hátsó kihajtás terhelésnél le áll a TLC bordás hajtása. hol lehet állitani, vagy  esetleg valaki vállalná a javitást köszönöm

Zemiator Creative Commons License 2014.02.21 0 0 564

Cím ment, de amúgy nyilvános .  Jöhetnek a képek !

Előzmény: Ulianovsky (563)
Ulianovsky Creative Commons License 2014.02.21 0 0 563

Küldj egy email címet légszíves.(túl nagyok kicsinyítve is ide a képek :/ )Lefotóztam a váltót,de nem tudom,hogy hol van a retesz ami írtál.Ha bekarikázod és/vagy le írod hol nézzem,hogy jó-e azt megköszönöm.(virrasztok kicsit a válaszért,mert reggel kéne csináljam már,meg kíváncsi vagyok,hogy hol lesz)  :)

Előzmény: Zemiator (562)
Zemiator Creative Commons License 2014.02.20 0 0 562

Nem kellene mindjárt a legrosszabbal kezdeni !

Ha van rendes felszerelésed akkor nem nagy durranás széthúzni ,de ha nincs akkor elég macerás !

A kulissza tetején ,mindkettőn van egy-egy  8-as lyuk. Az a retesz szabad vége.

Alatta,a tengely másik oldalán van a golyó  a nyomórugóval.  Nyomjál bele WD 40-et,

vagy csavarlazítót,jól itasd át és töltsd fel olajjal .

Valószínűleg  rozsdás a golyó,és befeszül a reteszbe. Ha elég türelmes vagy ,szerintem meg fog indulni.

Ha szétszeded, elég macerás visszatenni,ill célszerszám kell hozzá . Amúgy sem fogsz sokat látni a lenti kerekekből,mert jól eldugták őket .

Az a mm-es mozgás is azt bizonyítja,hogy mozogna a tengelyen,de a golyó bereteszel.

 

Talán az eladó feleségével beszéltél bendix ügyben ?

Amúgy az a legkevesebb, mert simán be lehet kurblizni ha ügyes vagy és több vagy 50 kg-nál ! :-))

Kicsi ez az ország ,hogy ne lenne valahol ismerős ! :-)

Meg amúgy is ,biztos lesz még szakmai megbeszélés, akkor mindent tisztázunk ! :-)

http://www.youtube.com/watch?v=xyP4VZjZAyU

Előzmény: Ulianovsky (561)
Ulianovsky Creative Commons License 2014.02.20 0 0 561

Szét húzás marad sajnos :/ Az üres retesz golyója nem volt benne.lehet,hogy amikor a régi tulaj szerelte le esett és begyűrte alul a villa ezért nem mozdul.A villáknál van felül reteszük?Ha van gondolom jó játék vissza rakni majd :/ Te merre laksz,hogy ismerős vagy mifelénk?:)(nincsen vagyis nem tudják,hogy van-e bendixük akinek a linkjét küldted)

Előzmény: Zemiator (560)
Zemiator Creative Commons License 2014.02.20 0 0 560

Elöl nincs határoló . Gondolom azért kérdezed,mert ha nagyon alászeded, nehéz visszakormányozni .

Két-két perselyben fordulnak a tengelycsonkok,és ha jól emlékszem danamitból esztergályoztattam hozzá perselyt .

Mióta átvariálták  a képfelrakást, nálam valamiért nem működik.

Szalatnakon még mindig a Zsolti a kocsmáros ? :-)

Nehogy egész éjjel szereljünk, hagyjunk valamit nappalra is ! :-)

Jó éjt !

 

Előzmény: Ulianovsky (559)
Ulianovsky Creative Commons License 2014.02.20 0 0 559

Szalatnakon van a traktor pontosan. Szerintem a csuszkán tud mozogni,mert egy milit jár rajta azért.Alul a villánál lehet valami :/  Már várom a választ a kapott címről a bendixről.(köszönöm) Holnap szét húzom ha lesz időm rá,mert idegesít nagyon már ez.Még egy kérdés.Elöl a hídnál van valami határoló a kormányzásnak?,és van valami persely?(függőcsapszeg-es?) picit mintha lógna. Neten kerestem,de nem találok,nincs valahol szerelési útmutató,robbantott rajz? Te merre laksz,már kíváncsi lettem én is :)) rande@citromail.hu Ha esetleg van képed a járgányodról :) 

Előzmény: Zemiator (558)
Zemiator Creative Commons License 2014.02.20 0 0 558

Mennyire Komló mellett ?

Ha a kapcsolóvillák rudazatát ki akarod venni,ahhoz tényleg szét kell húznod a traktort !   Mielőtt széthúznád, a helyedben azért tennék egy próbát ,felmelegíteném a kapcsolóvilla csúszó részét / ill. a most nem csúszót/ egy kis gázlámpával.

Egy próbát mindenképp megérne ,mert nem kis munka lenne ha szét kellene emiatt húznod az egészet.  Melegítés előtt tegyél alá valami védőlemezt,vagy többrétegű alufóliát !  Ha mégis úgy döntesz ,hogy széthúzod,a tengely kivételénél vigyázz a  golyó bele ne pottyanjon a zsírba !!

Kérdezz rá itt a bendixre, úgy tudom komplett önindítójuk is van annyiért, amennyiért Pécsett alkatrész ajánlottak : http://aprod.hu/hirdetes/zetor-k-25-alkatreszek-ID7qUf.html

Előzmény: Ulianovsky (557)
Ulianovsky Creative Commons License 2014.02.19 0 0 557

Igen Baranyában van,Komló mellett. persze nem kaptam bendixet csak olyat ami hasonlít rá de nem 11 hanem 10 fogas.Valami őrült áron lett volna 24 pénzért :/  Vicc. igen a fogaskerék van oda sajnos.A másik problémával nem vagyok előrébb még.A váltó dologgal nem boldogulok :/ Le vettem a fedelet,de az előző tulaja, nem olajat hanem félig folyós zsírt rakott bele, ami még nem baj,de alig látok tőle.nem tudom,hogy mi lehet a gond,hogy a jobb oldaliakat nem veszi.Úgy láttam,hogy a menet irány szerinti jobb oldalon húzza, tolja a villa a kereket,de a másik oldali nem csinál semmit, meg sem mozdul.Pajszerral sem tudom ki be tolni.Gondoltam,hogy ki kellene szednem a két csuszka tengelyt amin csuszkának,de gondolom,hogy csak a motor irányába jönnek ki valahogyan.Szét kell húzni hozzá ha ki akarom venni az alsó fogaskerekeket,hogy megtudjam nézni a villánál,hogy mitől akad?(már ha az akad) mert gondoltam,hogy van valami retesz felül és az nem engedi a váltást de nem látok semmit csak középen az üres/terep-nél a hernyó csavar alatt.Ötlet tanács,hogy mi lehet? 

Előzmény: Zemiator (556)
Zemiator Creative Commons License 2014.02.18 0 0 556

Majd ha zaklatásnak érzem, nem válaszolok . :-)

Na ,akkor a fele gond már meg is oldódott !

Hmm......Pécsett nem tudom ,lesz-e hozzávaló bendix ?!

De ha már amúgy is szétszeded, nem árt egy pillantást vetni a bronzkefékre sem,és a kommutátornak sem árt ha rendbe teszed.

A bendix fogaskereke van oda ?

Ezek szerint Baranyában van a traktor ?

Előzmény: Ulianovsky (555)
Ulianovsky Creative Commons License 2014.02.18 0 0 555

ÜDV! Volt egy órám még meló után szerelni. Az önindítót levettem, teljesen le van nyalva a bendixe. Azt remélem,hogy holnap kapok Pécsen. A kormány holtjáték is megoldódott.Levettem a vonórúd karját, tökéletes, nincsen holtjátéka a kormányműnek. itt csak az ék a ludas.Az előző tulaj kicsit rakott bele és sokat kotyog.Már csak a váltóban bízok,hogy csak retesz hiba lesz :/ Szeretnék vele már  "repeszteni" :) hétvégén :)) Jó ez az oldal,köszönöm szépen! Még lesz biztosan jó pár kérdésem.Remélem zaklathatlak titeket itt. 

Előzmény: Zemiator (554)
Zemiator Creative Commons License 2014.02.17 0 0 554
Zemiator Creative Commons License 2014.02.17 0 0 553

Majd ha minden működik rendesen, akkor még jobban fog tetszeni ! :-)

 

Ha csak a baloldaliakat veszi, akkor a jobboldali váltórudazat a működőképes.

Tehát négy sebességi fokozatodnak kell lenni.  Z1- 1,  Z2-4 . Feltéve, ha működik rendesen a középső állás is,  a két üres fokozattal.

Lehetséges,hogy a baloldali megszorult a retesz miatt, vagy egyéb kulissza problémád is lehet.

Ellenőrizd le a kormányrudazatot,a kormányösszekötő gömbfejeket, a mankóstengelyt

is , ha ott nincs lógás / kétlem,  ezek ráadásul összeadódnak/ akkor tudsz állítani a kormányművön is. 

Ha nagyon kopott a csigakerék,át lehet fordítani a nem használt felére,a házban,és az excenteres tengelyperselyen is van állítási lehetőség.

Természetesen a kormánytengely csigáját is le kell ellenőrizned,hogy ne legyen hosszirányú lógása.

A sebváltófedél leszerelése meg sokkal egyszerűbb mint az MTZ-n !

Az önindítód ha zajosan pörög fel akkor a fogaskoszorú is oda lehet, ha csendesen  akkor egyértelmű,hogy a bendix nem jó. Ill. előfordulhat, hogy már a kapcsolódás előtt felpörög az önindítód,de ezt a hang alapján meg lehet különböztetni .

Nem mondom ,hogy egyszerű,de a fogaskoszorút is át lehet helyezni a lendkeréken ha menthető.

Az alkatrészbeszerzéssel én is gondban vagyok ,mert nekem  messze van, de Szlovákiából sok minden beszerezhető viszonylag kedvező áron .

Ennyit pár sorban.......

Előzmény: Ulianovsky (552)
Ulianovsky Creative Commons License 2014.02.17 0 0 552

Üdv Urak!  Vettem egy K25 Zetort.Soha nem volt még ilyen veterán trakim csak MTZ-m.Nagyon tetszik és vettem egyet,de ha a sebesség fokozatokat nézzük akkor a váltókartról menet irányba nézve csak a bal oldaliakat veszi be és a kormánynak van fél fordulatnyi holt játéka.Kormány művet lehet állítani ezeken?ha igen hogyan kell? A váltóra van tippje valakinek így látatlanban,hogy mi lehet?Be kukkantottam már a váltókar helyén de tiszta minden és törést sem látok.Le kell vennem a fedelét sajna.Még egy hibája van, leszalajt sokszor az önindító.Nem szedtem még le,de gondolom nem lesz szerencsém és nem csak bendixes lesz hanem koszorús :/ Hol lehet venni földi áron 25 alkatrészeket?

Köszönöm ha valaki tud segíteni pár sorral!!

elementary Creative Commons License 2014.02.06 0 0 551

Édekelne esetleg egy 5748-as zetor is ! ha valakinek van eladó!

 

elementary Creative Commons License 2014.02.05 0 0 550

Sziasztok!

 

valaki tudna nekem küldeni szervós zetor szivattyújárol képeket. hogy van bekötve a szervószivattyú meg ehez hasonlo dolgok miatt..

átalakitottam az 5611-esem szervósra, csak most egy zil szervószivattyú van rajt, de szereztem egy gyári zetor szivattyút, amit szeretnék feltenni, de nem tudom hogy vannak a bekötései. 

 

Üdv!..

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!