XHP50 és XHP70 chipeknél egy pont a chip és van rajta egy kis buborék lencse, azt írják ezekkel szép a vetítési kép, nincs sötét folt. 2chip van 1-1 oldalon.
Van rengeteg féle ami már elég fényerőt ad, xenont nem éri el talán, de a halogénnél bőven jobb és nekem az már elég.
Még egy kérdés. Utólag beípített menetfény DRL működése az normális, hogy gyújtás teljes fényerő, aztán helyzetjelzőre és tompítottra kapcsoláskor 50% fényerő csökkentés?
Mindig van lejjebb. :-( Amikor azt hisszük, hogy ez itt már a gödör alja, akkor jön valaki egy ásóval. :-(
Nemrég egy ilyen leendö Kia tulaj jött szembe este (értsd karácsony körül 5 óra tájban) nappalifénnyel. Komolyan talán még rosszabb is volt, mint egy refi. Villogtam rá, de visszavillogott. Egész egyszerüen nem értette mi a baj.
Ennel van lejjebb. Gyari DRL, es nappal felkapcsolja a helyzetjelzot. DRL dimmelve, semennyire sem latszodik. De a tulaj boldog, mert kivilagitotta a gepjarmuvet :)
"Engem csak a nem vilagito hatso lampak zavarnak."
Sokra mehetsz a hátsó lámpáiddal tavasztól öszig nappal.
"miután beindulta motor, a kovetkezo dolgom a tompitott felkapcsolasa."
De sok ilyet látni Istenem! :-(( Van egy jó DRL-es autója, amit már messziröl kiszúrni, erre felkapcsolja a tompítottat, hogy ne lehessen látni. :-( Csak remélem, hogy neked nincs nappali fényed azért kapcsolod fel..
Nem lenne egyszerübb megtanítani az idiótákat arra, hogy éjjel tompítottal kell közlekedni?
Az a gyártó ahol gondolkodó emberek terveznek autót gondolkodó embereknek, a következö képpen müködik: Nappal világít az óracsoport. (a müszerfal nem) Aztán amikor kezdödik a szürkület gyengül, majd kikapcsol az óracsoport világítása. Ezzel ösztönzi a parasztot a világítás felkapcsolására.
Ennyi az egész. Csak egy picit kell gondolkodni hozzá, és akkor el lehet kerülni, hogy idióták tömege éjjel nappali fénnyel égessék a szememet.
"A nappali fény a Ceeden nemcsak elöl, hanem hátul is állandóan rajta marad, mert a kiások szerint az erős nappali lámpa és az állandóan működő műszerfal-világítás elvette az emberek kedvét attól, hogy sötétben felgyújtsák a teljes kivilágítást, így meg egy csomóan láthatatlanok hátulról este a forgalomban."
Kellett hozza vagy 10 ev, hogy valakinek feltunjon?
SUPER CAN-BUS trafóÁr/darab:11.488 Ft + ÁFA Megjegyzés: A legújabb rendszerekbe is, még olyan extrém can-bus rendszerrel működő autókba is mint pl a BMW E90. Indítási karakterisztikája megegyezik egy sima izzóval, így bármilyen rendszerben működik. 12V és 24V-os rendszerekkel is működik. Digitális 55W-os
Tudtok nekem jó minőségű xenon trafót ajánlani mellyel nem produkál hibát az autó? Van egy 2006-os saaS 9 3, halogént szeretném hid xenonra cserélni, viszont amit rendeltem hozzá azt csinálja hogy lekapcsolás után folyamatosan vibrál az izzó, illetve be is irja hibának az autó.
Az, h nálad nincs állító, elképzelhető a légrugó miatt...
De kötve hiszem, h más autókban ne lenne, hisz' előírás. Nagyon erős a LED. Bár a fényárama tuti az én xenonom 3200 lm-je alatt van, én is észrevettem nem egy autón, h kenterbe veri azt. Kollégám X-Trail-jén sima mezei 1 lencsés LED van, hát az nagyobbat terít és fényesebben, mint a xenonom. És az is biztos, ha beülnek hátra hárman, nem fog az égre világítani :)
A xenonnak vége van, mint a botnak, halogén van meg LED.
Azért a halogén még (sajnos) meg fog maradni egy darabig, egészen egyszerűen túl olcsó, és még mindig nagy a haszon rajta, meg nem beszélve az állandóan kiégő izzó pótlásáról :)
Olyan meg nem lesz, nem lehet, h egy izzó helyére LED-et rakjál. Egészen más a fény sugárzásának a szöge. Nem véletlen, h teljesen más rendszerű egy LED-es lámpa, mint egy halogénes.
A mosóval kapcsolatban jól tudod, de az automatikus állítás kötelező LED-nél...
"Egyéb előírások ECE-R48 § 6.2.9 LED-fényszórók esetén automatikus fényszóróállító eszközt kell beszerelni. Ha a fényszórók > 2000 lumenes fényforrásokkal vannak felszerelve (általában Xenon), akkor automatikus fényszóróállító eszközt és fényszórótisztító berendezést kell beszerelni. 2 kiegészítő kanyarfény engedélyezett."
De azt te is tudod hogy ez nem ilyen egyszerű. Agyon van bürokratizálva minden, és a jó dolgok is lehet tilosak. Sok ember meg pont leszarja mint az utólagos xenon esetében is. Ha nem vakít akkor miért ne használná, csak mert valami fasz kitalálta a szabályt tizen évvel ezelőtt. Látod azért finomítják, ez se volt régen, a 2000lumenesnél hogy nem kell se mosó se állító. LED-nél egyáltalán nem kell állító, se mosó, nekem sincs az a8-ban állító, igaz mosó van, de szerintem nem akartak olyan lököst gyártani ami eltér és a másik lámpa xenon amihez kell a mosó.
Végülis mindegy mert az új autóknál lassan kihal a xenon, led lesz mindenben, már egyre olcsóbb autóknál van ledes első fényszóró és ez így van rendjén.
Csak jó lenne ha a halogén helyére is lehetne ledet rakni mert akkor nem égne ki pár havonta és kevesebbet is fogyaszt, ha technikailag megfelelnek már az újabbak akkor ideje lenne engedni.