Keresés

Részletes keresés

gabriel8 Creative Commons License 2007.05.30 0 0 902

Klippitztörl:

 

 

 

KIlátás a tetőről NY felé

 

gabriel8 Creative Commons License 2007.05.30 0 0 901

kilátás Kelet, azaz Magyaro felé

 

Weinebene emelkedő

 

 

Weinebene

 

Egy kis mese az elejétől:

PÉntek este leutaztam Szombathelyig, majd másnap 10+4 EUR-nak megfelelő Ft-os vonatjeggyel irány Graz. Szuper az átszállás, mert persze a csatlakozó vonat Fehringben ua peronon áll. Könnyű kijutás Grazból, majd főút helyett csendes bringautat (kocsiút, de autó 1/4 óreánként) választom Voitsberg felé. Ajánlom!

Voitsbergtől főúton 3 km Köflach, ahol időbe telik, mire boltot találok: vas, hétfőre is vásárolnom kell.

Jöhet a Gaberlsattel : 1551 m- Salla faluban fafaragásokat élvezhetek, majd 7-10%-os kapattó, bár hágóút meglepően kicsi a forgalom, szép hágóút. ÉLvezem az új áttételeket :-)

MIvel elszaladt az idő, nem gurulok vissza és nem a Packon át megyek Bad St leonhard meleltti faluba, a szállásra, hanem NY felé legurulva, arról, egy kis hágón át (955 m).

Éppen sötétedésre érek a szállásra: 120km és 1700m szint.

 

2. nap, teljes nap: 1/4 9-kor indulás a háztól, amikor Balázs már javában mássza a Koralpét, Európa 11. legnehezebb emelkedőjét.

1 óra alatt érek gurulással, tekeréssel a tövébe, a csúcson felhő tanyázik.

A diagram is jól mutatja, végig 9-11%-os, ám gyakorlatilag rövid szakaszokon több helyütt is 14-15%-os, sőt 17% is előfordult.

 

Az új áttétellel tökre élvezem, térdem nem fáj, nem kínoz az emelkedő. Eleinte a meleg miatt vékonyra vetkőzve tekerek, ám 1280m-en kajálva már fel kell öltöznöm: hosszúujjút fölülre, szél fúj, befelhősödött, érik az eső.

Két 1,5-2km hosszú köves szakazs akadt, utat javítottak. A második után 1580m-nél futok össze Balázzsal, nem sokkal a csúcs alatt visszafordult, mert orkán, jégerő és köd fogadta. 60fokos szögben rá kellett dőlni a szélre.

Időközben reménytkeltőbb az idő, bár picit szitálni is kezd. Gond nélkül tekerek tovább, a sorompó utáni utsó 5 km-re autó nem mehet be, itt pl 14-15%-os.

1800m-től felhőbe megyek, de a szél gyorsan elfújja. 1950m után kitisztul, csúcs is látszik, néha kis felhőpamacsok jönnek :-)

Igazából az utsó 1 km-en brutál a szél. Iszonyú erővel fúj, nagyon erősen kell fogni a kormányt.

Fent körpanoráma, de 10p-ig megint felhő jön.

 

Gurulás után 15km sík tekerés a követk kihívás Weinebene (1666 m) kapattó tövéig, ahol kajálok. LÁbaim rendben vannak, az áttételekkel ez sem okoz gondot, pedig itt is akad 2km-en át 13%-os szakasz. Az ember fejéből kimennek a gondolatok, csak a kiálla jobbra-balra billegés történik, de élvezem :-)

Néhol van kilátás, amúgy barátságos táj. NIncs nagy forgalom. A tetőre érve már hideg van, fel kell öltözni. A kilátás elég gyér, kicsit párás is, de jól ellátni Magyaro, ill előbb Deutschlandsberg felé.

Visszagurulás után kis időm lévén teszem még egy kis kitérőt egy emelkedőre, így hazáig meglett a 3530 m szintemelkedés.

Jó erőben értem haza, élveztem a napot :-) És nagyon jó érzés, hogy térdem, hajlítóm gondja nélkül hajtottam kb 20km-t 10%-os meredekségen.

 

Hétfő: a front lasan érkezik, így reggel bevállalom a szintén több helyütt 10% feletti Klippitztörl (1644 m) emelkedőt; a háztól már csak 8 km. Akad benen 3 km-en végig 12-13%-os szakasz, ahol direkt hosszan kiállva tekerek: 7 km/ó-val 800métert. Alig van forgalom, örülök :-)

Hűvösebb lévén felhőket látok 1500m körül, ami fölött már lankás az út. Mire felérek épp a hágó közelébe ér, így csak egyik irányba van kilátás: NY felé. Lejtőre fejkendő és fejpánt a fejemre, de a fülem fázik.

Folytatásban lankás hágón kelek át Zeltwegbe, ahonnan vonatoztam Wr Neustadtba, onnan pedig már tekertem Sopronig.

Bár a kockázatos hegyek közti hűs esőt megúsztam, igazi zuhé a határ előtt szakadt nyakamba. Daccal, lendületet kapva robogtam és mosolyogtam :-) Tutál szakadó esőben nagy iramban robogtam Sopronig, ahol teljesen öltözhettem át.

 

3 nap alatt kb. 350 km és kb. 6400m szintet mentem.

 

GyG

 

Klippitztörl képek mindjárt:-)

Előzmény: gabriel8 (900)
gabriel8 Creative Commons License 2007.05.30 0 0 900

Salla falu

 

 

GaberlGaberl

 

 

Koralpe emelk legaljaKoralpe emelk kezdete

 

meredekség!

 

2. földutas szakasz2. köves szakasz

 

felhőben a folytatásfelhőben a csúcs

 

 

 

még 1km

 

Koralpe csúcsfelértem:2140m: 15 km-re 10,8%-os meredekség

 

 

 

videón jön át igazán a szél!!!

folyt köv

gabriel8 Creative Commons License 2007.05.30 0 0 899

láttátok a Giro mai szakaszát?

Ma volt az eurosp szerint is legnehezebb európai emelk!

40 perc volt a 10km = 15km/ó

hihetetlen hogy valóban mily meredek volt!!!

viszont, amikor múltkor felmentek (túloldal), szebb volt a kilátás.

 

2 hét és mi is feltekerünk:) várom már!

Sutam Creative Commons License 2007.05.30 0 0 898
Nekem a linkelések nem műxenek, így marad a Ctrl+c; és Ctrl+v.
Előzmény: Sutam (897)
Sutam Creative Commons License 2007.05.30 0 0 897
Előzmény: Sutam (896)
Sutam Creative Commons License 2007.05.30 0 0 896
Előzmény: Sutam (895)
Sutam Creative Commons License 2007.05.30 0 0 895

Csináltam egy kis videoklippet, amit innen le is tölthettek (mostanhoz egy hétig él a link!!):

 

http://www.mammutmail.com/?action=download&sid=4e6b1343039aaabf0df73a9c865596ce6230

 

Egy kezdő videóról van szó, de szerintem élvezhető. Alapvetően komolyzene van alatta (klasszikusgitár, ill. Bartók zongoraverseny), és egy kis filmzene is akad, de kevés.

 

Hiba van benne, pl. a közepefelé túl sűrűn váltom a témákat, ill. a zenék váltásakor még nincs meg az átmenet. De majd a honlapomra kikerülő klipp ettől talán kicsit jobb lesz.

 

1mbit/s-os nettel kb. 4 perc alatt leszedhető.

pele_nka Creative Commons License 2007.05.30 0 0 894

odafele személyvonattal mentünk, nem volt rajta semmilyen csomagszállító rész, a vasútállomáson azt is letagadták, hogy egyáltalán lehet kerékpárt szállítani vonaton, de aztán csak kibökték, hogy hát lelkünk rajta, tegyük fel előre vagy hátra, aztán majd a kalauzt kell meggyőzni. Mondjuk erre is számítottunk, így is tettünk, feldobtuk hátra a két bicót. A vonat szerintem negyedéig, ötödéig sem volt utassal. Kalauz jött, valamit mondott, mi nem értettük, ő feladta - így ingyen ment a bicaj Kolozsvárig. Amúgy rászántunk max 10 lejt az ügyletre.

 

Visszafele dupla táv volt és gyorsított vonat, harmadáig, negyedéig telve. Csomagszállító itt sem volt, amúgy ha lett volna, akkor valszeg oda fel lehet tenni poggyászként, kilóra mondanak rá egy árat és elvileg adnak jegyet a pénztárba. De ez most se történt meg, mert nem volt ilyen vagon. Ismét feldobtuk hátra. Kalauznéni újra kereste a jegyet, mondtuk, hogy a pénztárban nem adtak és hogy esetleg adjon ő. Aztán kiderült, hogy beszél magyarul. Végül kibökte, hogy két bicaj szerinte az 90 kiló, azaz 36 lej (2700 Ft). Mondtuk, hogy annyink már nincs, adunk eurót. Azzal ő nem tud mit kezdeni, 36 lej kell neki, mindjárt visszajön, váltsuk fel. Kicsit aludtunk mert 4 óra múlva jött vissza, mondtuk, hogy még mindig nincs lejünk és igazából azért sem vettünk jegyet mert nem látjuk, hogy hogy működik itt a rendszer. Mire ő sopánkodott, hogy ejnye-ejnye mihez kezdjen most velünk? Nem lehetne elintézni máshogy? Mire gondolunk? Végig maga lesz a kalauz a vonaton, igaz? Igaz. Adunk 5 eurót, az rendben? Rendben, köszönöm. Mi köszönjük.

Alvás tovább.

 

Előzmény: gabriel8 (893)
gabriel8 Creative Commons License 2007.05.30 0 0 893

Nagyváradtól Kolozsvárig hogy ment bringaszállítás a vonaton, illetve Segesvár és Nagyvárad között ?

 

Egyéb infó román vonatozásról ?

 

Várunk fotókat is :-))

 

A szépségekről, egyéb tapasztalatokról  is még ..... !!:-)

 

G

Előzmény: pele_nka (892)
pele_nka Creative Commons License 2007.05.30 0 0 892

no, megjöttünk csíksomlyói zarándoklatunkból, írok röviden a bicajos részéről.

május 22. kedd, hajnali 5-ös vonattal elmentünk Püspökladányig, onnan 78 km tekerés Nagyváradra, majd újra vonattal Kolozsvárig, ahol megaludtunk

 

szerdán a Mezőségen keresztül egyenesen keletre hullámozva Szászrégenig mentünk, 110 km. Kolozs megyében tökéletesek voltak az utak, bár Apahidáig borzasztó forgalmas, utána csendes mellékutak. Maros megyében sajnos már gyatrábbak az utak. Az utolsó hat km-en kétszer megáztunk, a második (jég) percek alatt a minden mindegy állapotba juttatott minket. Este BL-döntő egy hotelban.

 

csütörtökön szintén gyenge minőségű, de csendesen hullámzó mellékutakon mentünk Szovátára, majd Parajdra, onnan már nagyon jó minőségű és elviselhető forgalmú út vezet Gyergyóig, innen végig szemerkélő esőben. Gyergyó előtt Bucsinban aludtunk egy pazar panorámájú telken, 92 km

 

pénteken begurultunk Gyergyóba, innen katasztrófálisak az utak, csomagot letéve eltekertünk a Békás-szorosig meg vissza, majd irány Szereda, Somlyó és a szálláshely Csomortán, 149 km.

 

szombaton résztvettünk a búcsúban, ezt most itt nem részletezem, bár ez volt az egész célja.

 

vasárnap ismét jobb utakon haladtunk míg átszeltük a Hargitát, egészen Udvarhelyig, a hágón csatlakozott hozzánk két (udvar)helyi bicajos zarándok (meg találkoztunk egy jó kétszáz fős ifjakból álló gyalogos menettel is). Udvarhelytől újra esett, de nem álltunk meg, mentünk Segesvárig, az E60-as eléréséig sajnos újra gyenge utakon, 122 km.

 

éjjel 0.14-kor vonatra szálltunk, fél hétkor szálltunk le Nagyváradon, irány ismét Püskökladány, 77 km, 11.08-as vonat hozott vissza Pestre

(térkép by Cartogprahia, 1973)

 

AgentOrange Creative Commons License 2007.05.30 0 0 891
Valamint itt van -szerintem az ország leghosszabb egyenes lejtője:):) Jelölve, emlékszem teljesen lezsibbadtam ameddigre legurultam rajta:) jelölve.
Előzmény: pele_nka (890)
pele_nka Creative Commons License 2007.05.30 0 0 890

Jut eszembe, múltkor Tapolcán volt egy céges rendezvény, gondoltam tekerek egyet oda meg vissza, ami belefér az időbe, hiszen tök szép utak vannak a környéken. Nagyon tudom ajánlani a Kab-hegy aljában tekergő erdészeti utat, szint nem nagyon van benne mintegy 15 km-es szakaszon, de végig erdőben. Láttam 3 őzet, meg egy nyulat, meg egy nem tudom milyen nagymadarat (térkép by lazarus.elte.hu/moterkep)

 

Előzmény: Sutam (866)
L_api Creative Commons License 2007.05.30 0 0 889

Conti Contactot használok én is, defektmentesen, igaz nem olyan rég óta.

szvsz a méretezése nem a megszokott, először 32-est vettem, de az volt kb olyan széles mint egy 28-as, esetleg erre érdemes odafigyelni.

Előzmény: Sutam (881)
Sutam Creative Commons License 2007.05.30 0 0 888

Kicsit lentebb írtam róla (bár a honlapomon lesz egy hosszabb leírás is).

 

Én Soltvadkertről indultam (Gábor Kiskőrösről), és Siófokig tekertünk aznap (Paks felé kerülve ez 160km lett, és még a városban hozzátekertünk kb. 6-ot, így lett meg az eddigi egynapos rekordom ;-).

Másnap pedig kb. 60-at tekertem, és 60-70km-t vonatoztam (már elkezdtem tervezgetni egy 3-4 napos tekerést is, ahol az összes táv kb. 400km lenne... ;-).

 

 

A rubenát már én is gyűlölöm, nemsokára rendelem a continental gumikat... .

Ha 28mm-eset sem ütötted fel 3 éven keresztül, akkor az tetszik... ;-).

Előzmény: gabriel8 (887)
gabriel8 Creative Commons License 2007.05.30 0 0 887

Sutam, hol jártatok ?

 

G

Előzmény: Sutam (883)
gabriel8 Creative Commons License 2007.05.30 0 0 886
Ízelítő :-)a Koralpe vége felé  - meredekség!
pele_nka Creative Commons License 2007.05.30 0 0 885

olvasd el az útinaplók releváns részét 2000-2003 között itt

http://szlovenia.freeweb.hu/turak.html

Előzmény: pitunivers (856)
AgentOrange Creative Commons License 2007.05.30 0 0 884

Ezt a rubena külsőt szerintem flejtsd el, harmatgyenge, volt ilyenem jópár éve még az előző gépemen....pff.

Nincs is "jobb" annál, mint egész nap foltozgatni, meg aggódni a kerék miatt, egy jó felni-belső-külső-megfelelő guminyomás kombinációval és ésszel pakolt táskákkal viszont gyakorlatilag el lehet felejteni a foltozgatást, felütni még életemben nem sikerült a kereket, pedig tekertem eleget és elég sok helyen, a rázós szakaszokon vigyázni kell, ahol pedig nagyon gáz, ott le kell szálni és átemelni, áttolni.

Előzmény: Sutam (883)
Sutam Creative Commons License 2007.05.30 0 0 883

A második nap:

 

 

a nap első defektje

 

 

a nap második defektje

 

 

a nap harmadik defektje

 

A 4. ről már csak videó van (próbálkoztam most ezzel a "műfajjal is). Ez az utolsó már a vasútállomáson volt (megszerelve).

 

Az utsó képet, bocsi, most nincs időm elforgatni. Majd estefelé megteszem!

 

A túráról lesz majd egy leírás a honlapomon, illetve lesz egy kis videoklipp is (nem történeti, hanem hangulatbemutató jelleggel)

Sutam Creative Commons License 2007.05.30 0 0 882

Pár képet teszek fel a csütörtöki, és pénteki tekerésről (már tervezem a következő 3-4 naposat ;) :

 

a képek főlé víve az egeret, vannak hozzá feliratok. A második nap egy másik hsz lesz!

 

 

a bringám (nem olyan jó kép)

 

 

Gábor, és alatta az avenue

 

 

a komp felé vivő út

 

 

a paksi kompon

 

 

100km körül egy pihenő

 

 

másik pihenő, ekkor mosdottam félmesztelen (nagyon jól esett!)

 

 

a Sió cs. melletti kb. 10km hosszú bringaút (csúcsszuper volt, illetve csúcs volt túllenni 150km-en ;-)

 

 

Balatonon a paripa

Sutam Creative Commons License 2007.05.30 0 0 881

Rendben, köszi szépen!

 

Egy utolsó kérdésem van, hogy elég az, ha 28mm-es gumikat teszek fel? (622 28C)

A felütéssel nem lesz gondom? (max 20kg lesz egy keréken, mert 2 részes ttáskám van, és majd ha bővítek, akkor előlre szeretnék még 2 részt) Én kb. 60kg vagyok.

Előzmény: AgentOrange (874)
gabriel8 Creative Commons License 2007.05.30 0 0 880

NORTHLINE,

 

2 hét múlva ide is szeretnék felmenni, a Giro holnap megy:-)

 

MOndjuk sztem az elmúlt 3 napi kemény emelkedők után már nincs mitől megijedni, bár azért meg-megállok egy-kétszer közben :-)

 

http://giroditalia2007.gazzetta.it/it/materiale/19_list_altimetrie_details/altimetrie_detail9.php

szépen megcsinálták az összeállítást

gabriel8 Creative Commons License 2007.05.29 0 0 879

Verseny vagy teljesítménytúra ? :-)

A Velence 10-szer kifejezetten teljesítménytúra.

 

A külf-i marathonok pedig vegyesek, tudtommal: vagy egy részük ?

az élbolynak verseny, a többinek teljesítménytúra.

 

Előzmény: brobika (877)
zsolaaa Creative Commons License 2007.05.29 0 0 878
Itt nézz szét

http://ttt.tr.hu/naptar/
www.radmarathon.at
Előzmény: brobika (877)
brobika Creative Commons License 2007.05.29 0 0 877
Sziasztok!

Szeretnék versenyeken részt venni a közeljövőben, ha valaki tud ajánlani akár Magyarorosztágon, akár a közeli országokban jó versenyt, informáljon!
A Velence 10 X jófpoga lehet, ilyesmire gondolok a Pilisben, Bükkben, Ausztriában.
Köszi
Ilona
gabriel8 Creative Commons License 2007.05.29 0 0 876

Sajnos Logatec környékén 3 éve még mindig betonkockákból összetett volt 2-3 km. Morcos is voltam, hogy főúton hogy fordulhet elő ilyen.

 

 

Előzmény: BringasLevy (863)
pitunivers Creative Commons License 2007.05.29 0 0 875

Köszönjük szépen, meg a hasznos infókat is!!!

Pet

Előzmény: BringasLevy (863)
AgentOrange Creative Commons License 2007.05.29 0 0 874

de ha jól tudom az defekt ellen nem véd, csak gyorsan eltömi a lyukat, de szerintem max. tüskés  picit lyukig jó....akkor meg úgyis érdemesebb leszedni a külsőt, mert hiába foltoz, ha a tüske bentmarad a külsőben.

Viszont a kevláros védelem eléggé "bombabiztos" a tüskék ellen.

Előzmény: Sutam (872)
AgentOrange Creative Commons License 2007.05.29 0 0 873
Defektspray-t nem próbáltam, nem volt rá szükség:)
Előzmény: Sutam (872)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!