Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2007.02.16 0 0 1076
A 33-as/22-es viszont átszámozás volt. Az új Árpád hídi vonal kapta a 33-as számot, mivel akkor volt az októberi puccs 33. évfordulója, az addigi 33-as meg 22-es lett.
Előzmény: **BPO-700** (1074)
Szentendre Creative Commons License 2007.02.16 0 0 1075

Nem tapintatlan a kérdésed.

A fényképeket én készítettem.

Előzmény: bpo-169 (1066)
**BPO-700** Creative Commons License 2007.02.16 0 0 1074
Igen. Csak arra vigyázz, hogy a mai 18-as villamosnak a nyomvonala 1949 körül alakult ki. Vagyis nem a sok villamosvonal összevonás, illetve átszomázásokból lett 33-asból 18-as. A két járat teljesen független volt egymástól.
Előzmény: UV 3200 (1073)
UV 3200 Creative Commons License 2007.02.16 0 0 1073
A legleső útvonala helyén ma a 18-as közlekedik, nem?
Előzmény: **BPO-700** (1072)
**BPO-700** Creative Commons License 2007.02.16 0 0 1072

A 33-AS VILLAMOS KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE 1940-ES ÉVEKTŐL NAPJAINKIG:

 

1940-es évek közepén

A 33-as villamosok Horthy Miklós (Móricz Zsigmond) körtér - Krisztina körút - Széll Kálmán tér útvonalon közlekedtek.

 

1944.09.26.

A 33-as villamosjárat - Budapest ostroma miatt - megszűnt.

 

1940-es évek második felében

A 33-as villamosok Boráros tér - Soroksári út - Nagyvásártelep útvonalon közlekedtek.

/Megszűnésének időpontja ismeretlen, illetve viszonylatjelzését 22-esre módosították./

 

1950.11.07.

A 33-as villamosok Óbuda, Bécsi út és Váci út között közlekedtek.

 

1954.

Az alábbi forgalmi változások történtek:

~ A 33-as villamosok Óbuda, Bécsi út - Árpád híd - Nyugati pályaudvar útvonalon;

~ A 33A jelzésű villamosok Flórián tér és Váci út között közlekedtek.

 

1970-es években

A 33A jelzésű villamosjárat megszűnt.

 

1981.01.18.

A 33-as villamosjárat -az Észak-Déli metróvonal északi szakaszának építése miatt - megszűnt.

/Továbbiakban 33V jelzéssel villamospótló autóbuszok közlekedtek./

 

1982.

A 33V jelzésű villamospótló autóbuszok Óbuda, Bécsi út - Árpád híd - Élmunkás (Lehel) tér útvonalon közlekedtek.

 

1984.11.05.

A 33V jelzésű villamospótló autóbuszjárat - az Észak-Déli metró újabb szakaszának átadásával a villamosjárat - megszűnt.

/Az Árpád hídi szakaszon továbbiakban az 1-es villamosok közlekedtek./

 

---

 

Akanikek pontosabb adata van, kérem, írja meg!

 

Köszönöm!

 

**BPO-700**

Előzmény: BTKmániás (1067)
UV 3200 Creative Commons License 2007.02.16 0 0 1071
Köszönöm.
Előzmény: paca664 (1070)
paca664 Creative Commons License 2007.02.16 0 0 1070
Nézd, ez a a topik alapvetően a budapesti közösségi közlekedés viszonylatainak történetéről szól. Olvass vissza. Az általad felvetettek tárgyalására létezik más topik is, itt maradjunk meg a viszonylatszámoknál és a dátumoknál. A kérdésed jogos, itt minden bizonnyal szívesen válaszolnak neked.
Előzmény: UV 3200 (1069)
UV 3200 Creative Commons License 2007.02.16 0 0 1069
Nemrég böngésztem Hamster elveszett sínes oldalát, és elrémültem, hogy hányszor több sín volt régen. Biztos volt már erről szó, de eláruljátok, hogy mi értelme volt felszedni azt  asok villamosvonalat? Bécsben pl. ma a kötöttpályás közlekedés a meghatározó.
Előzmény: **BPO-700** (1068)
**BPO-700** Creative Commons License 2007.02.16 0 0 1068
Igen.
Előzmény: BTKmániás (1067)
BTKmániás Creative Commons License 2007.02.15 0 0 1067
33-as villamosról is tudtok valamit?
bpo-169 Creative Commons License 2007.02.15 0 0 1066
Üdv!Igazán jó honlapod van,tele nosztalgikus képekkel.Rengeteg régi tipusú megállótáblát fedeztem fel külön albumban.Ezek a Te tulajdonodban vannak,ha igen,hogyan sikerült hozzájutni?(elnézést ha tapintatlan a kérdésem)
Előzmény: Szentendre (1040)
**BPO-700** Creative Commons License 2007.02.15 0 0 1065
:)
Előzmény: paca664 (1064)
paca664 Creative Commons License 2007.02.15 0 0 1064

Szerintetek ma milyen haszonnal járna a 41-es vilamost áttúrni az M7 alatt Budaörsig?

 

Szerintem? Szerintem topikot tévesztettél.

Előzmény: UV 3200 (1063)
UV 3200 Creative Commons License 2007.02.15 0 0 1063
Szerintetek ma milyen haszonnal járna a 41-es vilamost áttúrni az M7 alatt Budaörsig? Mert annak idején ezért rövidült meg...
paca664 Creative Commons License 2007.02.15 0 0 1062
Lelked rajta. Hivatalosan az is önálló viszonylat, csak nincs külön számozva.
Előzmény: **BPO-700** (1060)
paca664 Creative Commons License 2007.02.15 0 0 1061
Pont ezt írtam.
Előzmény: **BPO-700** (1059)
**BPO-700** Creative Commons License 2007.02.15 0 0 1060
Mivel a reggeli és az esti üzemidőben, illetve "azokon a napokon amikor az áruház zárva tart" akkor vannak ezek a "rövíditett" vonalak. Így az alapútvonal jól van megadva.
Előzmény: **BPO-700** (1059)
**BPO-700** Creative Commons License 2007.02.15 0 0 1059
Pont fordítva! Néhány menet megy csak Pilisborosjenőig! Ahogy a többi "áruházi" járat!
Előzmény: paca664 (1058)
paca664 Creative Commons License 2007.02.15 0 0 1058

2005.11.

A 18-as autóbuszok útvonalát Solymár Auchan áruházig hosszabbították meg.

 

Ez így ebben a formában tévedés. Végállomás maradt továbbra a Pilisborosjenői téglagyár is, néhány menet idáig megy. Kb. úgy, mint a 104-esnél.

Előzmény: **BPO-700** (1006)
cmexpress Creative Commons License 2007.02.15 0 0 1057
Bizony, a Volános csuklósok is jártak ezen a vonalon! (Csakúgy mint az ekkori Hév-pótláskor, Békásmegyer felé)
Előzmény: **BPO-700** (1046)
r_tamas Creative Commons License 2007.02.15 0 0 1056

A 18-as busz: 2005 November 15-től jár a Soylmári Auchan áruházig.

Előzmény: **BPO-700** (1006)
**BPO-700** Creative Commons License 2007.02.15 0 0 1055
Ha úgy érzed, hogy szükséges beírni, akkor be fogom szúrni! :)
Előzmény: paca664 (1054)
paca664 Creative Commons License 2007.02.15 0 0 1054
Köszönöm, már láttam. Arra céloztam, hogy a villamospótló (V jelzésű) inkább tartozik egy villamosos ismertetéshez, mint egy buszoshoz. Meglátásom szerint.
Előzmény: **BPO-700** (1053)
**BPO-700** Creative Commons License 2007.02.15 0 0 1053
#1025
Előzmény: paca664 (1052)
paca664 Creative Commons License 2007.02.15 0 0 1052
Én ugyanitt szerepeletetném a villamospótló történetét is részletesen.
Előzmény: **BPO-700** (1050)
**BPO-700** Creative Commons License 2007.02.15 0 0 1051
Ehh! A történet természetesen 1910-től szól! :))
Előzmény: **BPO-700** (1050)
**BPO-700** Creative Commons License 2007.02.15 0 0 1050

A 3-AS VILLAMOS KÖZLEKEDÉSTÖRTÉNETE 1929-TŐL NAPJAINKIG:

 

1910.

A 3-as villamosok Nyugati pályaudvar és Újpest, vasúti híd között közlekedtek.

 

1910-es évek közepén

A 3-as villamosok Móricz Zsigmond körtér - budai Dunapart - Margit híd - Váci út - Újpest, vasúti híd útvonalon közlekedtek.

 

1910-es évek végén

A 3-as villamosjárat megszűnt.

 

1928.

A 3-as villamosok Marx (Nyugati) tér és Újpesti vasúti híd között közlekedtek.

 

1944.

A 3-as villamosjárat megszűnt.

 

1945.04.17.

A 3-as villamosok ismét Marx (Nyugati) tér és Újpesti vasúti híd között közlekedtek.

 

1954.09.06.

Az alábbi forgalmi változás történt:

~ A 3-as villamosok Marx (Nyugati) tér és Újpest, Fóti út között;

~ A 3A jelzésű villamosok Marx (Nyugati) tér és Újpesti vasúti híd között közlekedtek.

 

1954.

A 3A jelzésű villamosjárat viszonylatjelzését 1-esre módosították.

 

1961.

A 3A jelzésű villamosok Marx (Nyugati) tér és Újpesti vasúti híd között közlekedtek.

/A villamosjárat megszűnésének időpontja ismeretlen./

 

1981.03.01.

A 3-as villamosok Árpád híd és Újpest, Fóti út között közlekedtek.

 

1982.

A 3-as villamosjárat megszűnt.

/Pótlására 3V jelzésű villamospótló autóbuszok közlekedtek./

 

2001.10.03.

A 3-as villamosok Mexikói út – Örs vezér tere – Pestszenterzsébet, Gubacsi út útvonalon közlekedtek.

/A 13-as és a 63-as villamosvonalak összevonásával./

 

---

 

Akinek pontosabb adata van, kérem, írja meg!

 

Köszönöm!

 

**BPO-700**

Előzmény: BPO-700 (472)
r_tamas Creative Commons License 2007.02.15 0 0 1049

Köszi.

Előzmény: **BPO-700** (1047)
**BPO-700** Creative Commons License 2007.02.15 0 0 1048

A 4-ES AUTÓBUSZ-CSALÁD KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE 1920-AS ÉVEK MÁSODIK FELÉTŐL NAPJAINKIG:

 

1920-as évek második felétől

A 4-es autóbuszok Krisztina tér – Mészáros utca – Pálya utca – Győző utca – Győri utca – Csörsz utca – Avar utca – Csend (Hegyalja) út – Mészáros utca – Krisztina tér útvonalon körforgalomban közlekedtek.

/Ezen a vonalon korábban 3V jelzéssel közlekedtek az autóbuszok./

 

1930.

A 4-es autóbuszok már a Vörösmarty téri végpontról indultak a Lánchídon, és az Alagúton át a körforgalmú útvonalához.

 

1933.12.20.

A 4-es autóbuszok Vörösmarty tér – Lánchíd – Krisztina tér – Csend (Hegyalja) út útvonalon, körforgalom nélkül közlekedtek.

 

1934.07.15.

A 4-es autóbuszok Vörösmarty tér – Lánchíd – Krisztina tér – Alkotás utca – Budaörsi út – Károly király laktanya útvonalon közlekedtek.

 

1935.04.24.

A 4-es autóbuszok Vörösmarty tér – Lánchíd – Krisztina tér – Alkotás utca – Lenke (Kosztolányi Dezső) tér útvonalon közlekedtek.

 

1936.11.30.

A 4-es autóbuszok Roosewelt tér – Lánchíd – Győri út – Szent Imre herceg (Villányi) út útvonalon közlekedtek.

 

1937.12.01.

A 4-es autóbuszok Vörösmarty tér – Lánchíd – Wolf Károly út útvonalon közlekedtek.

 

1938.06.19.

A 4-es autóbuszjárat viszonylatjelzése 9-esre módosult.

 

1950-es évek második felében

Az alábbi változások történtek:

~ A 4-es autóbuszok Jókai tér – Lánchíd – Lékai János tér – Szendrő utca 7,3 km-es útvonalon közlekedtek (menetideje 24 perc volt);

~ A 4A jelzésű autóbuszok Jókai tér – Lánchíd – Lékai János tér útvonalon közlekedtek.

 

1960.08.01.

A 4-es autóbuszok Gyöngyösi utca – Lehel utca – Andrássy út – Lánchíd – Fodor utca útvonalon közlekedtek.

/Az új szakaszon korábban 65-ös autóbuszok közlekedtek./

 

1962.03.12.

A 4-es autóbuszok Gyöngyösi utca és Németvölgyi út között közlekedtek.

/Kieső szakaszon 2-es autóbuszok közlekedtek tovább./

 

1971.09.03.

A 104-es gyors autóbuszok Gyöngyösi utca és Lékai János tér között közlekedtek.

 

1977.01.01.

A 104-es gyorsjárat viszonylatjelzése 4-es jelzésre módosult.

 

1985.06.01.

A 104-es autóbuszok Rákospalota, Kossuth utca és Petőfi laktanya között közlekedtek.

/Ezen a vonalon korábban 10-es villamosok közlekedtek, ellenben a 104-es autóbusznak az útvonala semmilyen formában nem tartozott az alapban közlekedett 4-es autóbuszjárathoz./

 

1985.10.07.

Az alábbi forgalmi változás történt:

~ A 104-es autóbuszok Rákospalota, Kossuth utca és Székesdülő között;

~ A 104A jelzésű autóbuszok Rákospalota, Kossuth utca és Petőfi laktanya között közlekedtek.

 

1990.12.11.

Az alábbi forgalmi változás történt:

~ A 4-es autóbuszok Deák Ferenc tér és Gyöngyösi utca között;

~ A 4A jelzésű autóbuszjárat megszűnt.

/A 4-es és a 4A jelzésű autóbuszok összevonásával az útvonala lerövidült, illetve a kieső szakaszon továbbiakban 105-ös autóbuszok közlekedtek./

 

1993.07.01.

A 104A jelzésű autóbuszok Rákospalota, Kossuth utca és Megyer, Vízművek lakótelep között közlekedett.

 

1996.07.01.

Az alábbi forgalmi változás történt:

~ A 104-es autóbuszok Rákospalota, Kossuth utca és Megyer, Vízművek lakótelep között;

~ A 104A jelzésű autóbuszjárat megszűnt.

 

2000.06.07.

A 4 autóbuszok – az Apor Vilmos téri autóbusz-végállomás átépítése miatt – Gyöngyösi utca és Mikó utca között közlekedtek.

 

2001.06.01.

A 4 autóbuszok – az Apor Vilmos téri autóbusz-végállomás átépítésének befejeztével – ismét Gyöngyösi utca és Apor Vilmos tér között közlekedtek.

 

2003.01.01.

A 104-es autóbuszok ismét Rákospalota, Kossuth utca és Székesdülő között közlekedtek.

 

2003.02.01.

A 104-es autóbuszok immár Rákospalota, Kossuth utca és Székesdülő, Ipartelep között közlekedtek.

 

2003.03.01.

A 104-es autóbuszok Rákospalota, Kossuth utca és Dunakeszi, AUCHAN között közlekedtek.

 

2003.05.22.

A 4-es autóbuszok Gyöngyösi utca felé érintik a Váci úti TESCO áruházat is: a Gyöngyösi utca érintése után a Váci út – Tesco – Balzsam utca – Göncöl utca – Gyöngyösi utca.

/Az autóbuszok Deák Ferenc tér felé az áruházat nem érintik!/

 

***

Megjegyzésként megemlíthető, hogy 2005.09.01. óta az Andrássy úton éjszakai is van autóbuszközlekedés 979-es jelzéssel./

***

 

---

 

Akinek pontosabb adata van, kérem, írja meg!

 

Köszönöm!

 

**BPO-700**

Előzmény: BPO-700 (375)
**BPO-700** Creative Commons License 2007.02.15 0 0 1047
Jujj! Ez nagyon jó!
Előzmény: r_tamas (1037)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!