Ez egy "remek ötlet",és akkor elkezdödik az IC vonatok lebutitása,akkor már álljon meg Gödöllön;Hatvanban és még sorolhatnám tovább! Következő lépés a gyorsok megszüntetése,és lessznek IC vonatok gyorsvonati megállással!
Sziasztok! Ha jól értelmezem az új menetrendet, Mezőkövesdre már nem lesz lehetséges ésszerűen eljutni csak a 2 óránkénti sebesekkel, mert az IC-khez óriási a csatlakozási idő? Miért nem lehet az IC-t Mezőkövesden megállítani? Innen busz nem közlekedik Budapestre, az utazó emberek száma pedig nagyon magas.
Oda hasonlót terveznek mint idén. A Fabonyból páratlan óra.08-kor induló vonatok egy perccel előbb, 25 helyett 24-kor fognak Egerbe érkezni, mert nem állnak majd meg Andornaktályán. Munkanapokon páratlan órában nem 08-kor, hanem 09-kor fognak indulni Fabonyból, Makláron várnak 1-2 percet az Egerből páratlan óra.03-kor induló sebesre, szintén nem állnak meg Andornaktályán és 26-ra érnek fel Egerbe.
Visszafelé páratlan óra.30-kor fognak indulni a munkanapi vonatok, és csak Makláron megállva óra.47-re érkeznek Fabonyba. Páros órában óra.30 helyett óra.32-kor fognak indulni a személyek, Makláron állnak meg ahol 1-2 percet várnak a szemben Fabonyból páros óra.36-kor induló sebesre, majd óra.50-kor érkeznek Fabonyba.
Ami azért lesz érdekes, mert onnan páros óra.51-kor indulnak a kör-IC-k Miskolc-Nyíregyháza-Debrecen felé, és nem tudom, hogy Fabonyban 1 perc hogyan lesz elegendő a csatlakozásra, ahol ebben az irányban úgy tudom nem közös peronos az átszállás.
Vagy csak úgy beírtak valamit, a csatlakozásokkal már nem is törődve. (Ahogy látszik ez a már korábban említett Fabonyi "-2 perces csatlakozások" tervéből is, hogy pl. páros óra.34-kor érkezne Bp. felől az egri sebes, a miskolci elővárosi személyt pedig két perccel előbb, óra.32-kor tervezik indítani Fabonyból. Vagy hogy Debrecen felől már nem csak a 18.47-kor érkező vonatnak nem lesz csatlakozása Eger felé - mert a 19.08-as vonat Egerbe ugye évek óra nincs és nem is tervezik visszaállítani - hanem a 20.47-kor érkezőnek se, mert az esti egri sebes 20.38-kor Fabonyból tovább fog indulni Egerbe).
Heló, én minden nap a 6:02-es személlyel megyek Füzesabonyból Miskolcra. Akkor az el lesz törölve, és a legelső vonat a 6:33-as lenne? Vagy ez előtt van még egy oldal amin a kora hajnali vonatok vannak?
Nem hülye kérdés,de ez sajnos még csak a jövő zenéje!Elméletileg szeptember elején állnak majd forgalomba,de ez már volt a nyár közepe is! Sajnos Szombathelyen nincs elég kocsi,párnásból volt de az elmúlt hónapokban nem jól bírták a "törésteszteket", ezért hála isten most már abból is hiány van!
A Keletiből 14.00-kor induló S526-s számú vonatnak - hálózati jelentősége miatt - szerintem is naponta kellene közlekednie, akár annak árán is, hogy Vámosgyörk-Kál-Kápolna között mindenhol megállna, így kiváltva az 5066-os számú vonatot (ld. 13129-es hozzászólás: http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=137515129&t=9123256)
Mivel így Miskolcra csak akkor tudna időben odaérni, ha Fabonytól csak Mezőkövesden és Nyékládházán állna meg, ezért ezen a szakaszon a jelenleg Fabonyról 15.03-kor indítani tervezett 5016-os számú vonattal operálnék, ami az új ütem szerinti 14.32-kor indítanék Fabonyból, Mezőkövesdi, vagy Mezőkeresztes-Mezőnyárádi előztetéssel.
Visszafelé meg az 5043-as számú vonatot pótlás nélkül törölném (gondolom ennek hivatásforgalmi szempontból nincs akkora jelentősége, mint másik irányban az 5066-osnak).
Így "termelném ki" azokat a vonatkilométereket, amik talán elegendők ahhoz, hogy S526 és S523 naponta közlekedjen Budapest-Miskolc-Budapest viszonylatban (is).
(Kérem ezt senki ne értelmezze úgy, hogy egyetértek a vonatkm alapú tervezéssel, de ha ez van, próbálom most ennek keretében gondolkozva kihozni a legtöbbet, illetve a legkisebbre csökkenteni a káros hatásokat. )
Lehet hülye kérdés, de az új GYSEV-es IC kocsikból nem lehetne rápakolni egyet, vagy kettőt? (Nem vagyok járatos GYSEV témában, így lehet tényleg buta a felvetés).
Most gondolj bele te aki gondolom nem olyan gyakran jársz vele te is azt mondod "Húha", mit mondanak azok akik utazni akarnak és vasárnap délután nincs már jegy!Szerinted hogy lehetne plussz kocsit rá rakni?
Én a Keletiből 21.05-kor indítani tervezett 3078 sz. vonatot felhasználnám arra, hogy csatlakozást biztosítson a Hatvanból induló utolsó Salgótarján, illetve Jászberény felé induló vonathoz. Ehhez inkább kiszednék a közbenső megállásiból (pl. Bag, Máriabesnyő), esetleg 1-2 perccel későbbre tenném az említett vonatokhatvani indulását is.
Vagy a 20.25-kor Keletiből tervezett 3068 sz. vonatot (aminek így sok értelme nincs, mert 10 perccel utána közlekedik az ütem szerinti vonat) indítanám a Keletiből Hatvanig gyorsvonati (vagy ahhoz képest kicsit sűrített, pl. 5108-éhoz hasonló) megállási renddel, szintén a hatvani csatlakozások biztosítása érdekében.
Pénteken egy plussz kocsival indul Szombathelyröl és úgy megy Miskolcra illetve vissza,vasárnap jelenleg a keletiben kap 2 csikos bhv kocsit úgy megy Miskolcra és vissza,Szombathelyre meg már ismét csak a 3 kocsi jön!
Nem tudom csak emigen láttam, de valószínű hogy valamelyik hatvani/egri vonat szerelvénye lehet, így nem tartom kizártnak, hogy 5+1-es felállásban ingázik.
Egyébként most megy vissza Gyöngyösre 35646-os vonatszámban.
Ha megszűnik a 18:05 meg a 19:05 személy Gödöllő-Hatvan között, akkor illene a 18 órás újhelyi meg 19:00 órás egri gyorsot megállítani Máriabesnyőn, Bagon, Turán , mert ezekre az állomásokra megállóhelyekre az eddigi esti félórás követésű eljutás 17.35-19.35 között órás követés lesz.
A leendő 20:25 ös Bp Keleti Hatvan személyt illene 20:05 kor indítani a Keletiből...
Este lesz változás a 18:05 és a 19:05 ös Bp Keleti-Hatvan személyek csak Gödöllőig mennek, mert 19:13 kor meg 20:13 kor Gödöllőről új vonatként munkanap visszafordulnak Budapestre.
Cserébe este majdnem indokolatlan túlkínálatként kergeti egymást egy 20:25 ös munkanapi hatvani gyorsított, egy most is jövőre is közlekedő 20:35 ös, hatvani, egy új 21:05 ös munkanapi gyorsított, 21:35 ös meglevő hatvani személy.
22:35 ös füzesabonyi személy XII.24-én meg XII.31-én csak Hatvanig közlekedik.
Szerintem nem túl egészséges 20:25 kor meg 20:35 kor egymás hegyén hátán küldeni két személyt egymás után.
Turára 18:05 kor meg 19:05 kor nem lesz munkanap eljutási lehetőség. Aki munkából megy haza az másodlagos ezek szerint. Érdekes napközben kora este nem fontos, csak 20 óra után akkor meg félóránként lesz szinte 20:25, 20:35, 21:05, 21:35, 22:00(5108), 22:35
Nem értem miért fontos a peremidőszaki esti közlekedés, miközben napközben csúcsidőben még a 14 órás Keleti Sújhely gyorsot se adták vissza ami az elővárosban Hatvanig is fontos volt (Továbbra is csak pénteken vasárnap lesz csak).
Ezek a fejlesztésnek álcázott törekvések bevételt nem hozó időszakokban tartalmaznak fejlesztést hiszen a BKK bérletes rákoscsabai utasok meg azok akik 5 km MÁV bérlettel BKK bérlettel kombinálva utaznak Pécelre meg 15 km es MÁV bérlettel meg 9500 Ft os budapesti MÁV bérlettel azok eddig este is megoldották az utazást nem volt álló utas se a 20:35 ös személyen se a 21:35 ösön...
Tény Gödöllőről 19:13 kor meg 20:13 kor jól mutat egy egy új vonat a Keletibe ami majdnem kong az ürességtől...
Ezek a "fejlesztések" is elviselhetőek lennének ha közben nem lenne járat összevonásos ritkítás Füzesabony-Vámosgyörk között, vagy épp elcseszett 30 perccel eltolt így félórával több várakozást igénylő módosítások Szihalom, Mezőkövesd, Mezőkeresztes Csincse, Emőd Nyékládháza térségében.
2 perccel éppen lekésett füzesabonyi átszállás.....
Még a elvett 10.00 meg a elvett H, K, Sze, Cs, Szo 14:00 Keleti-Sátoraljaújhely gyorsot se adták vissza abba a térségbe....