Keresés

Részletes keresés

HALKO Creative Commons License 2005.06.04 0 0 6328
A második napon volt, hogy "contact dir 119.5", ő meg azt mondta, hogy "report when ready for base". Persze akkor még azt sem találtuk, hogy mi az az Anexa... Kissé mi is eltoltuk, FL110en voltunk pálya abeamen. De ez már egy más topic témája...
Előzmény: skyarts (6326)
HALKO Creative Commons License 2005.06.04 0 0 6327

Már az nagy támpont, ha az ember egy olyat hall, hogy "expect base in AROUND 20 miles"(ami lehet 22-18 NM). Ekkor már tudjuk, hogy nem kell végigrepülni az egész eljárást. De ha pontot mond az irányító, az is ugyanolyan jó, ahogy nektek egyszerűbb. Mostanra már kezdünk "hozzászokni" az egészhez, de még mindig zavaró, hogy a pl. VEBOS3A a Jeppesen szerint csak a 31Lre használható, és hogy a gépen lévő adatbázis is csak a 31L-el tudja a V3A-t összekötni. De hallottam már, hogy ez meg lesz oldva. Ez van, ezt kell szeretni... :-)

Előzmény: skyarts (6326)
skyarts Creative Commons License 2005.06.04 0 0 6326
Egy kicsit helyesbítenék, a 6000+ a negyedik helyén van (13ra 7000+), de ez ebből a szempontból mindegy is. Gondolom, hogy ha csak az APP működik, akkor a kiadott rövidítésekből és magasságokból, meg a freki alapján nagyságrendileg látszanak a dolgok. Ha TD működik, akkor meg nyilván többedikek vagytok, meg a süllyesztés is kis lépcsőkben megy.
De az igaz, hogy amennyiben lehetséges, mondani kell(ene) , hogy melyik waypointnál várható a base turn. Gondolom nektek is támpont, meg az irányítónak se kell méricskélnie.
Előzmény: HALKO (6325)
HALKO Creative Commons License 2005.06.04 0 0 6325
Az a baj, hogy a 3. forduló helyén van egy "6000 ft or above", amit hiába nem kellene betartani, azért az ember csak felfigyel rá. A másik, amit nem tudhat, hogy végig kell-e repülni az eljárást, vagy nem, főleg ha van Ferihegy Director (mert ugye az ott lévő gépek számáról az embernek nem igazán van fogalma). És az első napokban ezek igen nagy kavarodásokat okoztak még azoknak is, akik itt laknak, a külföldi cégekről nem beszélve. Most már nagyjából tudjuk, hogy műkszik a rendszer.
Előzmény: skyarts (6324)
skyarts Creative Commons License 2005.06.04 0 0 6324
Ha VEBOSra jöttök, jó esetben Budapest FIR-be FL290 vagy alatta léptekbe, VEBOS-ra az ACC letesz titeket FL150-re, innen azért olyan sokkal elmérni nem tudjátok, hogy abeam field még mindig FL120-on legyetek. Az az eljárás, ami előír magasságokat is bizonyos pontokra, az a "transition and profile" de ez soha nincs használva (nincs értelme). Ezért kérdeztem, mert csodálkoztam volna, ha ilyen lett volna kiadva.
Előzmény: HALKO (6323)
HALKO Creative Commons License 2005.06.04 0 0 6323
Pl. VEBOS3A a 31 bal pályára azt irja, hogy miután abeam field-en van az ember, még minimum negyven mérföldet kell repülnie, ez, hogy kényelmesen kijöjjön, kb FL 120at jelent. Viszont ha az ember jó előre tudja, hogy lesznek rövidítések, már tud vele tervezni...
Előzmény: skyarts (6311)
jetta19TDi Creative Commons License 2005.06.04 0 0 6322
Köszi mindenkinek!!!
vmartina Creative Commons License 2005.06.04 0 0 6321
Közben már megnéztem, tényleg
Előzmény: HP13 (6320)
HP13 Creative Commons License 2005.06.04 0 0 6320
a weblapon is meg lehet hallgatni
Előzmény: vmartina (6319)
vmartina Creative Commons License 2005.06.04 0 0 6319
küldj egy mailt, holnap otthonról elküldöm. Tán még a hangosbemondás is hallatszik
Előzmény: jetta19TDi (6310)
HP13 Creative Commons License 2005.06.04 0 0 6318
a legtöbbjük meg úgyis arab ;-)
Előzmény: jetta19TDi (6316)
HP13 Creative Commons License 2005.06.04 0 0 6317
az arab neveket visszavonom, de megtaláltam amit kerestél

http://www.avigsidan.com/avigsidan/airport.html
Előzmény: HP13 (6314)
jetta19TDi Creative Commons License 2005.06.04 0 0 6316
é-afrikai ;-)
Előzmény: HP13 (6314)
bodecsabi Creative Commons License 2005.06.04 0 0 6315
Nekem is megvolt, de nem találom a vinyómon.... :(((

Emlékszem Mr Ayeddis Vakingjaaab-ra (I hate this fucking job)

:)))

Csabi

Előzmény: HP13 (6314)
HP13 Creative Commons License 2005.06.04 0 0 6314
Én is olvastam, de arab nevek voltak. A srácok meg a teraszon röhögtek :))))
Előzmény: jetta19TDi (6310)
skyarts Creative Commons License 2005.06.04 0 0 6313
és főleg FL mennyit :-))
Előzmény: skyarts (6312)
skyarts Creative Commons License 2005.06.04 0 0 6312
értelemszerűen abeam field-re mennyit
Előzmény: skyarts (6311)
skyarts Creative Commons License 2005.06.04 0 0 6311
Hátha itt. Volt egy hozzászólásod az irányító topikban, azzal kapcs nekem volt egy kérdésem.

".....Mert ha az ember első a sorban, akkor nem szükséges pálya abeam-en FL sokon lenni, mint ahogy azt az eljárások írják....."

Milyen eljárások és pontosan mennyit írnak elő?

Előzmény: HALKO (6307)
jetta19TDi Creative Commons License 2005.06.04 0 0 6310

off

Egyszer kaptam egy mailt amiben repülőtéri hangosbemondóval szórakoztak - kamu afrikainak tűnő neveket írtak papírra ami kiejtve káromkodás volt -, ha minden igaz LHR-en. Nincs meg ez vkinek?

Előzmény: adamax (6301)
vmartina Creative Commons License 2005.06.04 0 0 6309

Infoba kitelefonál a szálloda, hogy mondják be XY-t, várjon, mert nem érnek ki időben érte. Info fél órája harsog, senki. Egy idő után odajön egy ember és elmutogatja, hogy kellet volna érte jöjjön a szállodai sofőr. Láthatóan az illető siketnéma. Mutat egy foglalást is, a dolog előre meg volt rendelve.rajta a név is XY.

Erre szoktuk mondani, ha már bármit is képtelenek vagyunk tenni, úgyis megoldódik magától.

Előzmény: adamax (6301)
bodecsabi Creative Commons License 2005.06.04 0 0 6308
Bájdövéj, megjött tegnap a Sky 300-asa?

Csabi
HALKO Creative Commons License 2005.06.04 0 0 6307
A lényeg akkor az, hogy előteres nélkül nem megy az üzlet, de pilota nélkül simán. Szerintem mindketten úgy gondoljuk, hogy mellőzhetetlenek vagyunk, maradjunk ennél és büszken hordjuk fenn az orrunkat. Ha azt mondod, hogy van robotpilota, és az ember mellőzhető, nem tudom... én nem sértődöm meg rajta, mert tudom, hogy mit érek a rendszerben.
Előzmény: kiskockas (6295)
Gregor83 Creative Commons License 2005.06.04 0 0 6306
Nem kalmárt akartam írni, de... Szóval az orrfutóemelgetős vontató.
Előzmény: Gregor83 (6305)
Gregor83 Creative Commons License 2005.06.04 0 0 6305

Érkezésnél ők vezetik be a gépet az állóhelyre és segítik a beállítást is. Begurulás közben ügyelnek arra, hogy nehogy váratlanul keresztezze egy másik gép vagy földi jármű az útjukat és véletlenül beszoruljanak valahol.

Indításnál (kitolásnál) is ott vannak. Ők adják meg az engedélyt a vontatósnak a tolásra. Ők tudják, hogy nem kapott-e hirtelen valaki engedélyt ott gurulni, ahova ők tolni akarnak. Ők figyelik tolás közben a gép mögötti teret, és ők adják meg a hajtóműindításra az engedélyt. Figyelnek a szerelővel együtt, hogy a leakasztás rendben ment-e, főleg a Kalmárnál. Figyelik az apron állapotát, ha bármi szennyeződés került oda, kérnek takarítást. Ők figyelnek arra is, hogy nehogy vmi idióta csomagszállítós behajtson az induló gép hajtóműve mögé (ld. tegnap Corsair). Üres állóhelynél az előteresek pakolják el az útból a figyelmeztető bójákat, hogy a következő gép nehogy elfújja v. beszippantsa.

 

 

Jól vizsgáztam Kockás? Ha nem egészítsd ki kérlek!

Előzmény: Heading370 (6302)
Törölt nick Creative Commons License 2005.06.04 0 0 6304
Segítséget kér már a check innél, így el sem tudja rontani a beszállást, hiszen külön figyelemben részesül.
Előzmény: adamax (6301)
Utas2 Creative Commons License 2005.06.04 0 0 6303
Megelőztek. Én kívül állok a légitársaság-pilóta-előteres körön, így valamivel objektívebb is talán a véleményem, de én is kiváncsi lennék rá, mert te nálam jobban tudod, legalábbis remélem.
Előzmény: kiskockas (6291)
Heading370 Creative Commons License 2005.06.03 0 0 6302
Komolyra forditva a szot, tenyleg mit csinal egy ferihegyi eloteres? Roviden, tomoren, hogy egy egyszeru ember is megertse. Kosz!
Előzmény: kiskockas (6291)
adamax Creative Commons License 2005.06.03 0 0 6301
És mi van, ha az illető hallássérült? vagyis a bemondást nem érti...

adamax
Előzmény: Utas2 (6297)
HP13 Creative Commons License 2005.06.03 0 0 6300
Eszembe jutott a következő történet.

Egyszer egy ferihegyi induláskor a sztyuvi negyedszerre tudta csak becsukni az ajtót. Ez egy B737-es volt. Volt valami 4 gomb (2x2) ami közül a bal felsőt nyomta és valamit nagyon nézett kifelé. Valaki el tudja magyarázni nekem, hogy mi is történt? :))) Köszi.
dzsoszer3 Creative Commons License 2005.06.03 0 0 6299
Roppant poénos....
Előzmény: HALKO (6293)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!