Mielőtt kérdezel valami alapvetőt, ezekre az oldalakra érdemes elnézned:
http://lokoszt.blog.hu/ illetve http://fapadosinfo.hu/
Bankkártyázzunk! - avagy bankkártyák és bankszámlák fapados utazásokhoz:
http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9198150
offolni itt szoktunk: http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9213519
Arról nem is besélve, hogy Marshallerünk (ha ő az) a kocsi elött áll és úgy mutatja hogy hová kell állni :D Ciki. Nem lenne érdemes lecserélni valami 2 milliós Suzukira? :(
Teggnap a Wizz, legalább 5 órás késéssel érkezett meg Rómából úgy, hogy először Brüsszel-Charleroi-ba is elrepült, azaz járatösszevonás is volt. Technika?
A Skyeurope már tudja, hogy mennyiért használhatja majd T1-t, és az is valószínű, hogy október 31-ig azt biztos megnyitják. Tehát szerintem nem ezen múlik, hogy nem jelentenek be új járatokat. (Ráadásul úgy hallottam, a sky már meg is egyezett a BA Rt-vel).
A következő körülményeket kell figyelembe venni:
1. Nézd meg, hogy a Ryanair már rég bejelentette a pozsonyi járatai indítását, DE a budapestit még nem / vagy nem is fogja. Pedig a T1 őszre kész lesz, de szerintem a Ryanair-nek sok a T1 kb. 9 eurós kiszolgálási díja, ez emelkedhet is jobb, pl. reggeli időpontokban (ami T2-n 13,3 és a T1-n állítólag így is hatalmas zsúfoltság lesz). Tehát - sajnos - drága a repülőterünk, és a privatizáció előtt az igazgatótanács nem fog alacsonyabb árakat meghatározni, mert akkor nem fognak annyit fizetni a BA Rt-ért.
2. Vedd figyelembe, hogy Pozsony közel van Bécshez, és Pozsony repülőtere kb. egy 3-4 millió lakosú régiót szolgál ki, szerintem bőven épít osztrák utasokra.
3. A sky járataival Pozsonyból utazóknak van lehetősége INGYENES parkolásra a pozsonyi repülőtéren. Ez azt jelenti, hogy ha valaki Mo-ról pl. Győrből, esetleg nyugati részről szeretne utazni, lehet, hogy jobban megéri Szlovákiából indulni (!!!). Lásd: bud.hu parkolási díjak.
4. Kölnbe Bp-ről a germanwingsnek van napi járata (sőt nyáron néha napi 2x is). Lehet, hogy a sky kockázatosnak találja ezt, nem akar versenyezni.
5. Genfbe (igaz, nem Bázelba) is van járat (easyjet).
6. Korábban írtam a fórumban, hogy szerintem az lesz, hogy a magas árak és a T1 csúszása miatt ugyan egy low-cost sem vonul ki a magyar piacról, de óriási fejlesztésekbe sem fognak kezdeni.
NÉZD MEG a sky téli menetrendjét: lényegében sem a londoni, sem a párizsi járatokat nem sűrítették. Inkább az olcsóbb pozsonyi repülőtéren fejlesztenek.
Ha számolsz, és van autód, szerintem még BUDAPESTRŐL is megéri átugrani szlovákiába, és onnan indulni!!
Szerintetek a Skynak lesz új járata BUD-ról is?
Szerintem a Budapest Airport tökölése miatt nem jelentettek be még semmit. Szerintem amíg nem lesz kész F1, addig nem is nagyon mozgolódnak. Azért nem gondolom, hogy Pozsonyból nagyobb igény lenne Bázelre, Kölnre vagy Dublinra, mint BUD-ról....
A SkyEurope Airlines új járatokat indít Baselba és Kölnbe 08.06.2005
A SkyEurope Airlines, Közép-Európa első alacsony költséggel működő diszkont légitársasága ma bejelentette, hogy téli menetrendjét új úticélokkal egészíti ki. Mindössze egy héttel a téli szezon jegyértékesítésének megkezdése után a SkyEurope Airlines tovább bőviti útvonalhálózatát két új célállomással, amely a 2005. évi téli szezonban közlekedik. A Pozsonyból Baselba és Kölnbe induló menetrendszerinti járatok októberben indulnak és hetente négyszer szállítanak utasokat a célállomások felé. Részletes menetrend: www.skyeurope.com vagy:
Az új svájci desztináció, Basel bevezetésével a SkyEurope megszünteti közvetlen járatát Zürichbe, mivel a zürichi Kloten repülőtér költségei rendkívül magasak, valamint utaskiszolgálási díja ismét jelentősen megemelkedett. Alacsony költséggel működő diszkont légiszállítóként , a SkyEurope Airlines megteszi a szükséges lépéseket, hogy olyan alternatív úticélokat kínáljon az utasoknak, amely mindenki számára megfizethető repülést tesz lehetővé. A Pozsony-Bécs bázisról Baselbe induló járatok 2005. október 30-tól hetente négy alkalommal közlekednek az alábbi menetrend szerint:
Egy adott járathoz minden nap ugyanannál a check-in pult(ok)nál történik a csomagfeladás? Esetleg meg tudná valaki mondani, hogy a holnapi Budapest -London EZY 5486-os járat esetén melyik lesz a kijelölt pult?
Nem voltam kint de a tegnapi egyik ingyenes napilap cimoldalán megvan!
A sármelléki repülőtéren tegnap szállt le az első menetrend szerinti repülőgép.A svájci Helvetic légitársoság Fokker 100-asa ürichből hozott svájci turistákat.A Malév is indít menetrend szerinti járatot július 2-től Sármellékre.A turistaszezonban hetente egyszer, szombaton Stuttgartból és Münchenből jönnek ide Malév gépek!
„Sajnos az angol hatóság körülményessége miatt,a mai HALKT hazarepülés elmarad"
Nos ez a végre hazarepült HALKT okozta a tegnapi 6 órás késést a reggeli Párizson. Picit meghibásodott. Már azt hittük fellélegezhetünk. Hát úgy néz ki, hogy nem….Amit én nagyon sajnálok, mert ez mindenkinek csak bosszúság.
„És mi van, ha az illető hallássérült? vagyis a bemondást nem érti...”
Akkor az nagyon jól tudja, hogy problémája van, problémája lehet, már előre segítséget kér, vagy nagyon figyel, mert tudja, hogy ez milyen szituáció…És megérti, hogy ha azt mondom, mutogatom el neki, hogy 14óra 45 perc, akkor az neki 14óra 45perc. És nem 5perccel később, esetleg 10-zel… Egyébként nem a „bármilyen károsult” emberkékkel van gond… Hanem inkább azokkal, akik azt hiszik, hogy úgyis megvárja őket a gép, meg akik azt hiszik, hogy nélkülük nem megy sehova, mert ők jegyet vettek erre a gépre… Hát ez nem így van.
Az, hogy mikor zárják a kaput nem arról szól, hogy a Lufi fel tudja-e rakni az utasait egy másik gépre vagy nem, és nem a jó reklámról vagy esetleg a rosszról. A gépnek van egy menetrendje, és egy felszállási ideje. Ha azt nem éri el, azért valaki nagyon „kikap”. Senki nem szeret jelentést irogatni arról (mármint a dolgozók közül,nem az utasra gondolok/neki sajnos nem kell/:)))), hogy a gép miért is késett miatta… Addig szoktuk bemondogatni az utasokat, amíg a rampás vagy a képviselet azt nem mondja, hogy itt a vége, fuss el véle, a gépnek most kell mennie!
Egyébként meg aki itt marad, az soxor meg is érdemli. Van valami a beszállókártyáján. Egy időpont, amihez tartania kellene magát. Nem hobbiból mondom el neki a checkinben, hogy hány óra hány percre kell a kapunál lenni, hanem azért, mert addigra kell ott lennie. Én minden egyes késő, bemondott utastól meg szoktam kérdezni, hogy mégis merre járt, és hogy jó-e a füle…:)
ugyan offtopic, mer nem lókoszt, de munchenen keresztul 270$ (including taxes!) a SAS-LH kombinácioval. ha a 34ezerben nincs illeték, akkor ez kb ugyanaz, de végigmegy a csomagod.
Nem low cost-okat meg mondjuk a www.itn.net -en lehet hasonlitgatni, jul 19-26ra ezt hozta ki:
1 adult
= $
188.00
Taxes and Fees
= $
77.30
Service Fee
= $
5.00
Total Price
= $
270.30
nem találok jobb topicot, pedig az utolsó hozzászólások alapján lehet, h nem jó helyen járok...
július elején, egy keddi napon Göteborgba szeretnék utazni, és keresem a legolcsóbb eljutási lehetőséget... egyenlőre a Sterling vezet, átszállás Koppenhágában, 34000 HUF értékben. Lehetséges ennél olcsóbb utazás? Nincs vhol olyan online kereső, ami több légitársaság adatai között tud keresni?
Volt úgy, hogy a felét is értettem ennek a párbeszédnek :) Egyébként tetszik a dolog, izgalmas.
Amit megfejtettem, hogy VEBOS az egy jelentőpont kb. Szfvár és BP között, és innen akarnak 31-es irányban leszállni, gondolom, lekanyarodnak 135 fokra, hogy az iskolakör hosszúfalán legyenek, és onnan egy 180 folos fordulóval érik el a leszállóirányt, és a polémia azon ment, hogy ha üres a reptér, akkor el kell-e menni a világ végére (40 nm), vagy lehet korábban is fordulni (pl. 20 nm).
Jól értelmeztem? Ha hülyeség, akkor bocsesz, csak egy laikus ennyit ért :)
Akik ismernek, tudják, hogy hogy állok a kollegáimhoz, aki meg két sor alapján levonta a következtetéseket, azt úgy sem lehet meggyőzni, hogy milyen vagyok...