saját képeimen nem nagyon találok illusztrációt, majd videóról kivágok
érdekes módon klasszikus kátyú kevesebb volt (azért volt elég), inkább folt hátán folt utak, ami szörnyen ráz. Van, hogy nem is látszik igazán, hogy mi ráz, csak azt érzed, mintha egy rázógépen ülnél, ami 50 centinként megdob kicsit. Szóval kerülgetni igazából nem nagyon kellett mély gödröket (talán csak Gyergyón belül), a foltokat meg nem nagyon érdemes, mert úgyis ott egy másik.
Gurulni lehet a lejtőn, csak erősen kapaszkodni kell (inkább, mint szemmel pásztázni, de azért azt se hanyagoljuk), mert azért meg tud úgy dobni a foltok közötti fél-egy centis szintkülönbség, hogy zúgva elszállj.
De a Bucsin-tetőről Gyergyóba (12xx-ről 8xx-re) és a Tolvajos-hágóról Székelyudvarhelyre (9xx-ről 4xx-re) hibátlan utak vannak, utóbbi egy ideig fennsíkon halad, de a vége iszonyat nagy zúzda lefelé.
Az utca embere, pláne a szántóvető paraszt altalában mindenhol korrekt, kedves ember, itt is, érdeklődik honnan-merre, sok szerencsét kíván. A székelyekkel nyilván mélyebb beszélgetés során sincs probléma, egy felületes beszélgetés a románokkal is oké, de gondolom könnyen késhegyre menne egy vita a dákó-román elméletről vagy Mátyás király nemzeti hovatartozásáról, ezt nem érdemes feszegetni.
metrikus mm-ben adja meg az egy fordulatra eső menetemenledést a csavarnál, a colos pedig értelemszerűen colban, mivel két különböző mértékegységről van szó, nem kompatibilisek egymássa,, tehát colos anyába colos csavar megy csak bele.
Viszont nem kell x ezres állványt szétszedni colos csavarért, itt van ez:
nincs ötszáz forint sem, így nem veszteség szétszedni, felhasználni, és máris van colos csvarod!
Fel akarom tenni majd valahova, de addig még 1-2 dolgot ki szeretnék rajta javítani (főlega hangok terén). Ha fel tudom tölteni, akkor a saját honlapomra is kirakom, és onnan letölthető lesz (ennek utánajárok, hogy ez mennyire bonyolult).
Kitenném a kerékpártúra.lap.hu-ra, ha lenne egy állandó helye valahol... Csak hogy motivációt nyújtson minnél több embernek. Kerékpártúrázóknak, és még nem kerékpártúrázóknak. ;)
Akkor ez az 1/4 collos csavar ami nem metrikus (mit jelent?, tudom, sajna nem sok gyakorlati-műszaki képzést kaptam még, hiába érdekelne :-( ), ez az, amire rátekerhető a fényképező?
Mápedig kikérem magamnak, a napellenző elbírja a fényképezőt! Tessék kipróbálni! ;-)
A kerékpározás technikai sport, tessék önképezni! Egyrészt azért van az a menet abban a csatlakozóban, hogy használjuk. Másrészt aki szétberhel egy kameraállványt egy csavarért, az igen gazdag ember. Harmadrészt a napellenző nem tartja meg egy kamera (fényképező) súlyát, hanem az orrodra konyul.
Egyébként a rossz utak mit jelentettek ? PL lejtőn nem lehetet normálisan gurulni, mert kerülgetni kellett a lyukakat, vagy csak anyni, h nézni kellett az utat is, de normálisan lehetett haladni ?
Nekem fényképezőt kell így elhelyezni, de már ki is találtam (és összepróbáltam egy basketball - sapkával). Leírom, hátha valaki hasznát veszi.
Tehát a napellenzőt ki kell egyenesíteni (pl. alatta - felette 1-1 alu lemez, amik az ellenzőn keresztül több kis csavarral össze vannak csavarozva), és a felső alura rá kell erősíteni valahogy (akár szintén egy furaton keresztül, egy akkora henger alakú rudat, hogy az pont belemenjen a fényképező alján lévő menetes akármibe (persze mivel nincs menet, így nem tud rákapni, felfelé lehúzható a gép), és lenne 1-1 gumi, amivel a gépet rögzuítem, hogy ne tudjon felfelé "lerepülni" a tartó hengeres csonkról (bár a csonk helyett oda lehet szerelni egy álványról leoperált menetes tartót is). És a napellenző tetejéről már kis távolság esetén is hasonló szög alatt látja a gép a dolgokat, mint az én szemem.
Ez akkor nagyon korrekt lett a régebbi tipusokhoz képest. Ugyan ezeket a hibás értékeket is lehet javítani később a szoftverben, de még is csak ez az igazi, hogy hiba nélkül rögzít mindent :)
A lemezen átmenő csavar az állványcsavar menetébe megy. A kamera felfekvő talpfelülete alá nem árt egy gumilapka, hogy ne forduljon el. (bicajbelső...) A lemez a sapira fel van varrva jó erős cérnával. Örök életes.
Természetesen mivel légnyomáshoz viszonyítva méri a magasságot, előfordulnak pontatlanságok. Igazából az a jó, ha indulás előtt tudott az adott helyen a tenger szint feletti magasságot, bekalibrálod és akkor aránylag pontosan mutat mindent.
Ha kilépsz az edzésfájlból, és újra kell indítani az egészet, akkor az otthon letöltött fájlokat össze lehet fésülni a szoftverben, Janimaci írt egy jó kis ittinert ezügyben.
Tehát ha a napi megtett utat több darabban rögzíted, akkor sincs gond, a végén lehet összesíteni.
Arra vagyok kíváncsi hogy ez az újabb technologia (2,4 Ghz-en ad-vesz a jeladó) mennyire jön be zavarszűrés szempontjából, mert a régebbi tipusokat meghülyítette pl. a nagyfesz kábel közelsége. (vasuti vezetékek, föld alaltti kábelek)
Méréstechnikai mérnökként hitvallásom :-) hogy propagáljam a törvényben is előírt SI mértékegységeket. A kilókalória szép volt, jó, volt, el kellene felejteni.
Éljen a kiloJoule! Egyrészt mivel minden rendes helyen az enegriatartalom ebben is fel van tüntetve, másrészt, mivel a Joule=wattszekundum.
Mekkora élmény! Abból, hogy mennyit ettél, könnyen kiszámolhatod az összes munkát, vagy az átlagos teljesítményleadást egy túra v edzés során. Meg lehet lepődni, milyen sokat kell mondjuk 200W teljesítménnyel tekerni egy kakaóscsiga után :-)
még csak ismerkedem a Polarral, de főfunkciókat tapasztaltam. Élvezem a kcal mérést, persze a pulzus is érdekes (bár nem edzéscéllal érdekel),
a meredekség és szint kapcsán:
jó látni mindig, hogy mily meredeken hajtok :-)
szerintem ha lejtőn hirtelen sebességváltozás van, az mintha becsapná a meredekségmérőt rövidtávon, akkor csökkenti a meredekséget (amikor újra gyorsulni kezdek, akkor visszaáll a korábbi normálnak tűnő mereekségre. Fölfelé ez megállásokkor jön elő: azaz pl. megállás után előbb 3-4-5-6...%, majd visszaáll pl a 12%-ra.)- szerintem, de ezt még tesztelem, hogy ha ugyanoly meredeken fékezek, nem hajtűkanyarban. Bár a fölfelé tapasztalt alapján lefelé is ez lehet.
A magasságot illetően: valóban időjárástól függően picit eltérhet a ténylegestől, és bizony a lenti napsütésből ha bemegyünk a felhők közé. Viszont pl a Klippitztörl-re mikor feltekertem ott méterre pontos volt.
el kell még olvasnom, hogy a magasságutánállítást csak "excercise"-n kívül tudom megtenni, vagy közben is. Egyelőre csak az előbbit tapasztaltam, viszont, ha ki kell lépnem az excercise-ből, akkor újként folytatja külön következő "edzés/gyakorlat"ként a szintemelkedés mérését.
Így összesítetten csak méshol lelem meg, hogy akkor aznapra mennyi is volt a pontos szintkülönbs.
a 3500m szintemelkedéses napomon több, mint 5000kcal-t égettem el.
Jól használható. Egyrészt nem olyan balesetveszélyes mint egy kézzel a kamerát fogva, egy szemmel az LCD-t lesve zuhogni lefelé a kátyús lejtőn, másrészt pedig nem remeg annyira a kép.
Nagy sebességnél hajlamos volt a kamera oldalra lifegni, mint a tacskó füle, úgyhogy egy pertlivel odakötöm a nyakamhoz. Tökéletes. Akarom mondani, nekem jó. :-)
1ébként egyszerű alulemezből hajlítottam egy "L" betűt, a csavarboltban vettem 1/4 collos csavart (nem metrikus!) és kész. Ja, meg egy bézbólsapeszt.
Igen, hihetetlen milyen meredek a Monte Zoncolan. Nem semmi az a hangulat ami ott volt, allítólag 200 ezer ember volt csak a csúcson. Az utolsó 10 km átlagmeredeksége 11,9%, a befutó előtti 5-8 km-es szakaszon pedig a meredekség 22%-os. Egyszer biztos elmennék oda.